Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze 4X6 si 6X8
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 18:31:38    Titlul subiectului: 50 13885


un autobuz 4x4 care plimba turisti pe Fraser Island.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 20:29:51    Titlul subiectului: 13896

Arată bine Laughing Laughing Designul amintește puțin a
-MAN
-Volvo (distanța extrem de mică dintre botul autobuzului și axa A precum și distanța mare dintre Axa B și coada autobuzului sunt frecvent întâlnite la Volvo-urile mai vechi). Întrebarea este dacă Volvo folosește la camioane tracțiunea integrală? Eu știam că doar MAN, Tatra și Steyr utilizează 4x4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 12:47:07    Titlul subiectului: 13940

Toata lumea face camioane 4x4, 6x4, 6x6,8x4 deoarece sunt necesare pe santiere. Adica Volvo FH, Renault kerax, Mercedes Actros si Axor. Toate basculantele, betonierele sau alte utilaje de constructii montate pe sasie de camion au una din formulele rotilor mentionate mai sus.
Autobuzul din poza nu stiu ce marca e, poza e de pe un site de turism. Oricum, produs de serie sigur nu e.
Aceste caracteristici sunt comune tuturor autobuzelor cu motor in spate (care e o solutie de organizare generala foarte raspandita la autobuzele de dupa 1990).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 17:33:07    Titlul subiectului: 13971

Un autobuz de felul celui postat mai sus este, într-adevăr, un moft. Sunt, însă, constructori care preferă o variantă intermediară între tracțiunea integrală și cea obișnuită. Astfel, Heuliez, în cazul modelului GX 237 a ales o soluție pe care am putea-o numi 6x8, deoarece
-Axa A este directoare
-Axa B este motoare
-Axa C este motoare
-Axa D este motoare
Motorul se găsește în spatele axei D, ceea ce înseamnă existența a trei cardane
-unul care să lege arborele secundar al cutiei de diferențialul axei D
-unul care să lege diferențialul axei D de cel al axei C
-unul care să lege diferențialul axei C de cel al axei B
În cazul altor autobuze biarticulate, se preferă poziționarea motorului între axa A și axa B, tracțiunea fiind pe axa B (Volvo, Vanhool 300 AGG)
Conform spuselor lui AndrĂĄs, ar exista și autobuze simplu articulate cu motor în spate și cu tracțiune pe axele C și B. (unele modele de Mercedes). Totuși, la autobuzele articulate moderne, se preferă ca tracțiunea să fie doar pe axa C. Articulația are un sistem hidraulic care nu permite ca forța cu care segmentul B acționează asupra segmentului A să depășească o anumită valoare. Când forța e prea mare, alimentarea motorului e tăiată.
Namila de mai sus a avut ca model GX 187 (poza2)
3. Se observă că butucul roților axei B este identic cu cel al roților axei C. Nu este exclusă tracțiunea pe axele B și C, deși nu se spune nimic în acest sens.
Modelul 317 are motor transversal, fapt specificat negru pe alb
Se pare că problema centrului de greutate (care, în cazul motorului transversal, poate să fie foarte în spate) fie a fost rezolvată, fie nu constituie o problemă acută. Fiind autobuz urban, nu virează cu viteze mari. În plus, din punctul de vedere al accesului la motor, poziționarea transversală a acestuia e mult mai convenabilă. Ca design, modelul GX 317 amintește de Irisbus Agora
4. La modelul Heuliez O 305 G se specifică faptul că este cu "articulație împinsă" ceea ce poate indica tracțiunea doar pe axa C



GX 237.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.21 kb
 Vizualizat:  de 27092 ori

GX 237.jpg



gx_187_495.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.87 kb
 Vizualizat:  de 26826 ori

gx_187_495.jpg



3gx_317_a_203.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.77 kb
 Vizualizat:  de 26822 ori

3gx_317_a_203.jpg



4ho_305_g_153.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.88 kb
 Vizualizat:  de 26821 ori

4ho_305_g_153.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 14:18:52    Titlul subiectului: 14207

Ce distractiv trebuie sa fie sa faci calculul de tractiune pentru un animal din asta. Eu ma gandeam la un sistem hidraulic care sa pivoteze articulatia pentru a ajuta la directie (cam ca la incarcatoarele frontale).
OAB, uite autobuz 4x4, facut de rusi pentru transport prin stepa.
http://self.bus.ru/eng/prod_paz3206.htm


Masina are si podeaua izolata termica, precum si geamuri duble. Frig rau prin Siberia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 18:17:52    Titlul subiectului: 14219

Autobuzul postat are motorul în față. Sistemul respectiv s-ar putea adapta dacă motorul e în spate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 22:35:08    Titlul subiectului: 14231

Nu vad de ce nu. Doar ca trebuie montat un angrenaj inversor de sens in cutie. Dar asta e mai mult midibuz decat autobuz.
Oricum, pentru transport scolari prin anumite zone ar fi o idee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 06 Mai 2006 17:09:25    Titlul subiectului: Autobuze 4X6 si 6X8 22458

La adresa www.spacity.is/Pressimage/ High/IMG0028.jpg se găsește un mercedes standard 4x4 care merge prin apă
Acel autobuz îl poți vedea dacă scrii cuvnetele bus 4x4 și dai căutare pe google la linkul de imagini. Designul amintește de Volvo: bot scurt și "coadă" lungă.
1. În 1999 am văzut la Cluj autocare americane "Ogar Cenușiu", fabricate în 1970. Erau din clasa "3 axe", tracțiunea fiind asigurată pe axele B și C. De regulă, la autobuzele din categoria "3 axe", axa C este portantă cu roți orientabile. Am văzut treaba repectivă la Scania Irizar.
2. Conform spuselor lui Andras, ar exista niște modele de Mercedes articulate la care tracțiunea se realizează atât pe axa C cât și pe axa B. De asemenea, tot el afirmă că la unele Ikarusuri ar fi așa ceva. Autobuzul care presupun că ar avea un asemenea tip de tracțiune ar fi Heuliez GX 187, dar nu sunt sigur.
3. Autobuz "6x8" este, în mod sigur, Heuliez GX 237, despre care am mai vorbit.
Cine mai cunoaște alte modele de autobuze din clasa
-3 axe
-articulate
cu 2 axe motoare este rugat să posteze.
Delimitarea dintre autobuz și autocar nu este atât de clară în cazul vehiculelor respective, deși cred că sunt mai degrabă autobuze decât autocare, într-un articol din presă s-a afirmat că erau autocare. Vehiculele respective transportă pasageri pe distențe de mii de kilometri, suplinind trenurile, care sunt foarte puține raportate la suprafața Statelor Unite. Transportând pasageri pe distanțe care nouă ni se par foarte mari, este normal ca autobuzele respective să aibă un anumit confort care să le apropie de autocare. Modelul pe care l-am văzut la Sala Sporturilor, în 1999, semăna cu modelele Challenger, dar cele două punți din spate aveau, fiecare, roți duble. pe fotografiile respective numai axa B are roți duble, axa C are roți simple. Un alt aspect este distanța mică dintre roțile axei C și spatele autobuzului. Poate că nu mai țin bine minte și autobuzele respective nu aparțineau "Ogarului Cenușiu"; autobuzele aveau culoare gri, dar nu îmi aduc aminte desenul caracteristic Greyhound-ului. Deși aveau 3 axe, autobuzele respective erau puțin mai lungi ca DAC 112 UDM. Știu că era ceva legat de Autostrada 66.
Ca o precizare; autobuzele la care mă refer aveau un aspect care, din punctul meu de vedere, era ostil. Nu aveau un aspect "prietenos". Aș putea spune că erau chiar grosolane. Totuși, aveau 29 de ani în 1999 și încă circulau.
Poza1: Autobuzul la care mă refer semăna cu acesta
Poza 2: Un alt autobuz / autocar asemănăor cu cel văzut în 1999. Se poate observa că ambele punți din spate au roți duble; probabil are 2 diferențiale
Spre deoseire de autobuzul din imagine,cel pe care l-am văzut nu avea acea supraînălțare (cel puțin, nu îmi aduc aminte să fi văzut așa ceva). Ferestrele erau, însă identice.



1autobuz_1_108.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.14 kb
 Vizualizat:  de 26847 ori

1autobuz_1_108.jpg



2autobuz_2_axe_motoare_920.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.9 kb
 Vizualizat:  de 26847 ori

2autobuz_2_axe_motoare_920.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 07 Mai 2006 09:49:29    Titlul subiectului: 22492

Greyhoundurile erau autobuze sau autocare? Ca daca erau autocare nu aveau nevoie de axa C orientabila. Si Greyhound sunt doar firma de transport, utilajele erau marca MCI. Uita-te aici se ne spui si noua ce model erau:
http://busexplorer.com/PHP/FeaturePage.php?id=17
Daca au locuri in picioare sunt autobuze, daca nu, sunt autocare!
Ambele punti spate erau motoare. Uzura mai mica a pneurilor ar fi un motiv, comportament mai bun in frana de motor ar fi altul. Foarte bine din punctul meu de vedere.
La ochi, cred ca depasesc 15 metri. Deh, la cat de late sunt strazile Americii , isi permit!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 16:17:30    Titlul subiectului: 000000000 22649

Un autobuz 6X8:
Fratele "mai mic" al autobuzului postat mai sus. Nu se precizează dacă motorul antrenează doar axa C sau dacă osiile motoare sunt B și C.



HEU 237.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.21 kb
 Vizualizat:  de 29250 ori

HEU 237.jpg



heu_187_247.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.08 kb
 Vizualizat:  de 26852 ori

heu_187_247.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 16:27:34    Titlul subiectului: 22867

Uitați-vă cu atenție la poza acestui autobuz. Se observă că butucul roților axei B e mai gros decât cel al roților axei C în condițiile în care motorul este plasat în spate, așezat vertical și transversal, ca la Irisbus. Ca urmare tracțiunea se realizează:
-pe axele C și B fiind, astfel, un autobuz "4x6"? Dacă da, pe unde trece cardanul care leagă diferențialele axelor C și B în condițiile în care podeaua e coborâtă pe toată lungimea autobuzului?
-numai pe axa C? Dacă tracțiunea se realizează numai pe axa spate, de ce butucul roților axei B e mai gros decât cel al roților axei C?
Altă imagine, în care se observă mai clar butucul roților axei B. precizez faptul că autobuzul respectiv este tot un Ikarus 417, dar cu
-motor orizontal și longitudinal
-3 uși
-compartimentare mult mai proastă decât cea a Ikarusului cu 4 uși și motor transversal

Interiorul unui Ikarus 417 cu motor orizonal și longitudinal:

Se observă că, în spate, porțiunea podelei care e joasă se îngustează anormal de mult. Varianta cu motor transversal are ceva mai mult spațiu. Motivul: motorul nu e sub podea ci într-un compartiment special, ca la Irisbus 18 și 12. E drept că centrul de greutate nu e chiar atât de în spate ca la varianta cu 4 uși, dar și confortul pasagerilor din spatele autobuzului e net inferior; se poate vorbi mai degrabă de disconfort.
Pe unde poate trece cardanul în eventualitatea în care Ikarusul respectiv e "4x6"??
Autobuzul Heuliez GX 187 este, în mod sigur, cu două osii motoare: Citez:
[i]Type de bus
Heuliez GX187
Moteur
Renault MIPS 06 20245 turbocompressé (240 ch DIN)
Moteur diesel 4 temps, 6 cylindres, 9,834 cm3, injection directe
Moteur placĂ© à l'arrière de la remorque. Les essieux arrière et mĂ©dian sont moteur.
Châssis
Renault PR 180.2 (châssis tubulaire)
Etat du parc TAN
851, 852, 854, 855, 857 à 861, 864, 870 à 893, 801 à 814
Etat du parc des affrétés
- Cariane Atlantique: 1351 (ex TAN 853)
- Chantreau: 5351 (ex 862 TAN)
- Brounais: 7351, 7352 (ex 867 et 868 TAN)
- CTA ex Gautier: 8351, 8352, 8353 (ex 865, 863, 866 TAN)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 11:16:28    Titlul subiectului: 111111 22903

Citez fișa tehnică a autobuzului Heuliez GX 187
Fiche technique
Type de bus
Heuliez GX187
Moteur
Renault MIPS 06 20245 turbocompressé (240 ch DIN)
Moteur diesel 4 temps, 6 cylindres, 9,834 cm3, injection directe
Moteur placĂ© à l'arrière de la remorque. Les essieux arrière et mĂ©dian sont moteur.
Châssis
Renault PR 180.2 (châssis tubulaire)
Etat du parc TAN
851, 852, 854, 855, 857 à 861, 864, 870 à 893, 801 à 814
Etat du parc des affrétés
- Cariane Atlantique: 1351 (ex TAN 853)
Chantreau: 5351 (ex 862 TAN)
- Brounais: 7351, 7352 (ex 867 et 868 TAN)
- CTA ex Gautier: 8351, 8352, 8353 (ex 865, 863, 866 TAN)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 22:21:13    Titlul subiectului: 22926

Nu zice nimeni ca e musai ca transmisia sa fie complet mecanica, e posibil ca transmisia la puntea mediana sa fie facuta hidraulic, cu o pompa antrenata de o priza de putere a cutiei (e o supozitie, nu cunosc particularitatile acestui autobuz).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 23:41:47    Titlul subiectului: 23470

Citez un fragment privitor la construcția articulației și a transmisiei autobuzului PR 180:
Un système de tringlerie et de ressorts compose l'articulation et le maintien de deux parties du vehicules dans l'axe du pliage du soufflet d'articulation. Qui plus est, le pont moteur est lui aussi articule, car les essieux du centre et de l'arrière sont moteurs, afin d'assurer une bonne tenue de route à ce vehicule.
Una din idei este că tracțiunea se realizează pe axele B și C, Renault PR 180 fiind, și acesta, un autobuz de tip 6x4.
Un alt autobuz 6x4 a fost YaA-1, produs în 1932 în fosta Uniune Sovietică. Citez: 1932, body for YaA-1, 6x4 50-seater/80-passenger bus
Citez o referire la un autobuz cu configurația roților 6x4, folosit în Thainlanda: (Bus (greater than 45 PAX)/commercial pattern): Commercial pattern bus, diesel engine, 6x4 wheel configuration, transports more than 45 passengers. It is intended to transport personnel and for general usage.
Un autobuz 6x4 din fosta URSS:

Alt autobuz 6x4 din Uniunea Sovietică

Autobuzul de mai sus este un L-3 cu tracțiune 6x4:
Șasiul acestuia fiind de ZIS 50. ZIS 50 cred că e acesta:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Mai 2006 21:20:35    Titlul subiectului: 23913

Ultimele 2 pun pariu pe o lada de bere ca sunt cadre de camion recarosate (puntile spate, motorul fata le cam dau de gol). Zil sau Molotov, nu mai stiu care era copie dupa Studebakerul american din timpul razboiului. V8 pe benzina!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 30 Mai 2006 00:40:09    Titlul subiectului: 23935

Revin la PR 180, care este, de fapt un PR 118 modernizat, fața fiind preluată de la PR 100 "Berliet"
-Articulația e formată din două legături duble homocinetice
-Schema autobuzului:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 30 Mai 2006 00:49:28    Titlul subiectului: 23936

Fișa tehnică (cuprinde unele date diferite față de modelul la care m-am referit în postările anterioare)
Constructeur Renault VEhicules Industriels (RVI)
Places assises 44
Places debout 106
Nombre de places total 150 ( selon les options il pouvait atteindre 166 places 42 places assises chauffeur compris + 124 debout)
Accès par 3 portes pliantes doubles banalisEes
Châssis Renault (RVI)
Longueur totale 17,672 m
Longueur remorque 7,58 m
Porte-à-faux avant 17,672 m
Porte-à-faux arrière 2,632 m
Longueur 17,672 m
Largeur 2,50 m
Empattement tracteur 5,60 m
Hauteur 2,915 m
Hauteur emmarchement 35,9 cm
Hauteur plancher à l'avant 68,1 cm
Hauteur intErieure 2,190 m
Voie avant 2,077 m
Voie arrière 1,868 m
Angle de braquage maximum 47 degrEs
Rayon de braquage hors tout 12 m
Poids à vide 14,12 t
P.T.A.C 26,00 T
Moteur Diesel Renault MIPS 06.20.45 - 6 cylindres 120 x 145 avec turbo compresseur
Puissance 24 Ch fiscaux -186 KW soit 253 Ch à 2200 tr/mn -en option : 222 Kw soit 302 ch
Boîte de vitesse Automatique ZF 4HP 500 - 4 vitesses avant + 1 arrière -En option : BV Doromat ou ZF 5 HP 500 ( 5 vitesses) ou automatique ZF 4HP 590 ou ZF 5 HP 590 ou Voith 864
REservoir gazole 2 rEservoirs de 180 litres chacun
Pneumatiques 11 R 22.5
Couleur caisse diverses livrEes : SITCAT puis TPM puis Mistral selon les vEhicules
Couleur toiture Blanc
Se poate observa că, deși tracțiunea de tip 6x4 e prezentă și aici, unele caracteristici diferă; ori sunt modificate față de PR-ul amintit anterior, ori nu se precizau unele date. De exemplu:
-lungimea mai mare (17672 mm în loc de 17625)
-precizarea unghiului de viraj, care e de maxim 47 grade.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 30 Mai 2006 01:04:51    Titlul subiectului: 23937

De asemenea, nu se spune că șasiul e tubular (la PR 180.2 se spune clar că șasiul e tubular), dar altfel nu văd cum au rezolvat tracțiunea și pe axa B, tracțiune specificată în text:
Le PR 180 prEsente l'originalitE de disposer de 2 ponts moteurs, l'un tracteur, l'autre pousseur, qui lui confèrent d'excellentes qualitEs de stabilitE et d'adhErenceSă fie tracțiune hidraulică?? Pe un forum francez se afirmă că ar fi un cardan.
Se observă că se scoate în evidență stabilitatea și aderența. Nu înțeleg 2 lucruri:
1. De ce nu s-a încetățenit sistemul respectiv? De ce majoritatea constructorilor preferă articulația hidraulică (cu sistem de blocare, pentru a evita ruperea ei) și tracțiune doar pe axa C în locul unei tracțiuni de tip 6x4, prezentă la familia de autobuze PR 180?
2. Dacă tot s-au chinuit să facă tracțiune pe axele B și C, de ce nu au dus un cardan de la axa B la axa A, astfel încât să facă un autobuz 6x6? Era chiar atât e greu? Nu se puteau inspira de la Tatrele vechi 6x6? Precizez că podeaua e la 681 mm față de sol

Un autobuz 6x6 nu s-ar fi comportat mai bine în asemenea condiții?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 14:21:00    Titlul subiectului: 24241

Următorul autobuz este tot de tip 6x4, dar nearticulat:

Datele tehnice:
Body Manufacturer: Crown Coach
California
Year/Model: 1983, SuperCoach Tandem
Chassis Manufacture: Crown Coach
Fleet #/Owner: # 11 - Certified Transportation Services
Seats: 90
Power Train: Cummins NHHTCC-290 with a 5 speed manual transmission, and a jake brake.
Service Note: All of these tandem buses make an ideal bus for the mountains. In fact there is a photo of this bus in Running Springs, a mountain community near Big Bear, about 2 hours from Los Angeles, that was publish in the December 1997 issue of "National Bus Trader." That same photo has been used as Certified's company christmas card twice since it was taken in 1994. (This bus is operated by Certified's Orange County, CA office).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 15:11:23    Titlul subiectului: 24247

Ala deja e cam autocar, daca te uiti mai bine.
Citat:
1. De ce nu s-a încetățenit sistemul respectiv? De ce majoritatea constructorilor preferă articulația hidraulică (cu sistem de blocare, pentru a evita ruperea ei) și tracțiune doar pe axa C în locul unei tracțiuni de tip 6x4, prezentă la familia de autobuze PR 180?
Pentru ca o transmisie 6x4 e mai scumpa decat una 6x2, fara a fi neaparat necesara. Nu facem autobuze ca sa aratam cat de evoluati suntem noi, ci facem autobuze ca sa le vindem.
Acelasi raspuns si pentru intrebarea a 2-a. cu mentiunea ca o punte motoare fata uzeaza mai repede cauciucurile decat una spate si e si mai scumpa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 15:51:05    Titlul subiectului: 24257

Articulația autobuzelor 6x2 cu tracțiune pe axa C a pus multe probleme. Postez sistemul hidraulic al articulației autobuzului IK 435:

Crown Coach 6x4:

Un autobuz 6x4 la care nici eu nu m-am așteptat:
CiViS existe en bus de 12,5 m de longueur (un essieu motorisé) ainsi
| qu'un bus articulé de 18 m de longueur (deux essieux motorisés). Un
| circuit d'essai à St. Priest (banlieue de Lyon) a permis de valider le
| guidage optique sur un bus Agora (je crois).
Asta în condițiile în care are podea joasă pe toată lungimea lui

Dacă cele citate sunt adevărate, înseamnă că există o transmisie hidraulică. Altfel, eu,personal, nu văd, cum poate trece un cardan pe sub o podea joasă, la 33 cm de asfalt.
Acționarea roților se face ca și la Cristalis: cu motor electric.
O roată motorizată:

Aceasta se dorește o machetă de civis, caracterizat drept autobuz:

Ce caută, atunci, captatoarele acelea?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 07 Sep 2006 14:57:54    Titlul subiectului: 00000 32884

Un autobuz 6x6 pe cadru de camion:

Un Volvo B10B 6x4:

Se observă că roțile axei C sunt simple, asemenea MAZ 107, care este tot 6x4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 07 Sep 2006 17:26:27    Titlul subiectului: 32894

OAB a scris:
Un Volvo B10B 6x4:


In poza de mai sus se observa ca Maz 107 are ultima axa directoare la fel ca si modelele de autobuz cu 3 axe ale concurentilor sai.
sursa: http://10ap.ruz.net/ps_103c.htm
Când spun "simple", am în vedere că:
-nu sunt duble, așa cum ar fi de așteptat în cazul vehiculelor 6x4
-sunt directoare; deși ideea unor roți motoare și (auto)directoare e ceva mai deosebitpoate părea un nonsens, ea ste, totuși, folosită
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2006 17:53:19    Titlul subiectului: 32937

OAB a scris:
Aceasta se dorește o machetă de civis, caracterizat drept autobuz:
Ce caută, atunci, captatoarele acelea?
Sint lamuriri chiar in acel articol: este vorba de un tramvai pe pneuri cu motor electric a carui sursa de alimentare este reteaua (de troleibuz) sau combinat, generator ce actioneaza un motor turbo-diesel (de exemplu troleibuzele Berliet au un asemenea sistem).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Oct 2006 19:30:52    Titlul subiectului: 35440

Un autobuz 6x6, pentru teren greu si foarte greu: http://www.foremost.ca/veh_tbus.php
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community