|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Ian 2006 18:31:38 Titlul subiectului: 50 |
13885 |
|
un autobuz 4x4 care plimba turisti pe Fraser Island.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 25 Ian 2006 20:29:51 Titlul subiectului: |
13896 |
|
Arată bine Designul amintește puțin a
-MAN
-Volvo (distanța extrem de mică dintre botul autobuzului și axa A precum și distanța mare dintre Axa B și coada autobuzului sunt frecvent întâlnite la Volvo-urile mai vechi). Întrebarea este dacă Volvo folosește la camioane tracțiunea integrală? Eu știam că doar MAN, Tatra și Steyr utilizează 4x4.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 12:47:07 Titlul subiectului: |
13940 |
|
Toata lumea face camioane 4x4, 6x4, 6x6,8x4 deoarece sunt necesare pe santiere. Adica Volvo FH, Renault kerax, Mercedes Actros si Axor. Toate basculantele, betonierele sau alte utilaje de constructii montate pe sasie de camion au una din formulele rotilor mentionate mai sus.
Autobuzul din poza nu stiu ce marca e, poza e de pe un site de turism. Oricum, produs de serie sigur nu e.
Aceste caracteristici sunt comune tuturor autobuzelor cu motor in spate (care e o solutie de organizare generala foarte raspandita la autobuzele de dupa 1990).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 17:33:07 Titlul subiectului: |
13971 |
|
Un autobuz de felul celui postat mai sus este, într-adevăr, un moft. Sunt, însă, constructori care preferă o variantă intermediară între tracțiunea integrală și cea obișnuită. Astfel, Heuliez, în cazul modelului GX 237 a ales o soluție pe care am putea-o numi 6x8, deoarece
-Axa A este directoare
-Axa B este motoare
-Axa C este motoare
-Axa D este motoare
Motorul se găsește în spatele axei D, ceea ce înseamnă existența a trei cardane
-unul care să lege arborele secundar al cutiei de diferențialul axei D
-unul care să lege diferențialul axei D de cel al axei C
-unul care să lege diferențialul axei C de cel al axei B
În cazul altor autobuze biarticulate, se preferă poziționarea motorului între axa A și axa B, tracțiunea fiind pe axa B (Volvo, Vanhool 300 AGG)
Conform spuselor lui AndrĂĄs, ar exista și autobuze simplu articulate cu motor în spate și cu tracțiune pe axele C și B. (unele modele de Mercedes). Totuși, la autobuzele articulate moderne, se preferă ca tracțiunea să fie doar pe axa C. Articulația are un sistem hidraulic care nu permite ca forța cu care segmentul B acționează asupra segmentului A să depășească o anumită valoare. Când forța e prea mare, alimentarea motorului e tăiată.
Namila de mai sus a avut ca model GX 187 (poza2)
3. Se observă că butucul roților axei B este identic cu cel al roților axei C. Nu este exclusă tracțiunea pe axele B și C, deși nu se spune nimic în acest sens.
Modelul 317 are motor transversal, fapt specificat negru pe alb
Se pare că problema centrului de greutate (care, în cazul motorului transversal, poate să fie foarte în spate) fie a fost rezolvată, fie nu constituie o problemă acută. Fiind autobuz urban, nu virează cu viteze mari. În plus, din punctul de vedere al accesului la motor, poziționarea transversală a acestuia e mult mai convenabilă. Ca design, modelul GX 317 amintește de Irisbus Agora
4. La modelul Heuliez O 305 G se specifică faptul că este cu "articulație împinsă" ceea ce poate indica tracțiunea doar pe axa C
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.21 kb |
Vizualizat: |
de 27092 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.87 kb |
Vizualizat: |
de 26826 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
10.77 kb |
Vizualizat: |
de 26822 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.88 kb |
Vizualizat: |
de 26821 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Ian 2006 14:18:52 Titlul subiectului: |
14207 |
|
Ce distractiv trebuie sa fie sa faci calculul de tractiune pentru un animal din asta. Eu ma gandeam la un sistem hidraulic care sa pivoteze articulatia pentru a ajuta la directie (cam ca la incarcatoarele frontale).
OAB, uite autobuz 4x4, facut de rusi pentru transport prin stepa.
http://self.bus.ru/eng/prod_paz3206.htm
Masina are si podeaua izolata termica, precum si geamuri duble. Frig rau prin Siberia.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 28 Ian 2006 18:17:52 Titlul subiectului: |
14219 |
|
Autobuzul postat are motorul în față. Sistemul respectiv s-ar putea adapta dacă motorul e în spate?
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Ian 2006 22:35:08 Titlul subiectului: |
14231 |
|
Nu vad de ce nu. Doar ca trebuie montat un angrenaj inversor de sens in cutie. Dar asta e mai mult midibuz decat autobuz.
Oricum, pentru transport scolari prin anumite zone ar fi o idee.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 06 Mai 2006 17:09:25 Titlul subiectului: Autobuze 4X6 si 6X8 |
22458 |
|
La adresa www.spacity.is/Pressimage/ High/IMG0028.jpg se găsește un mercedes standard 4x4 care merge prin apă
Acel autobuz îl poți vedea dacă scrii cuvnetele bus 4x4 și dai căutare pe google la linkul de imagini. Designul amintește de Volvo: bot scurt și "coadă" lungă.
1. În 1999 am văzut la Cluj autocare americane "Ogar Cenușiu", fabricate în 1970. Erau din clasa "3 axe", tracțiunea fiind asigurată pe axele B și C. De regulă, la autobuzele din categoria "3 axe", axa C este portantă cu roți orientabile. Am văzut treaba repectivă la Scania Irizar.
2. Conform spuselor lui Andras, ar exista niște modele de Mercedes articulate la care tracțiunea se realizează atât pe axa C cât și pe axa B. De asemenea, tot el afirmă că la unele Ikarusuri ar fi așa ceva. Autobuzul care presupun că ar avea un asemenea tip de tracțiune ar fi Heuliez GX 187, dar nu sunt sigur.
3. Autobuz "6x8" este, în mod sigur, Heuliez GX 237, despre care am mai vorbit.
Cine mai cunoaște alte modele de autobuze din clasa
-3 axe
-articulate
cu 2 axe motoare este rugat să posteze.
Delimitarea dintre autobuz și autocar nu este atât de clară în cazul vehiculelor respective, deși cred că sunt mai degrabă autobuze decât autocare, într-un articol din presă s-a afirmat că erau autocare. Vehiculele respective transportă pasageri pe distențe de mii de kilometri, suplinind trenurile, care sunt foarte puține raportate la suprafața Statelor Unite. Transportând pasageri pe distanțe care nouă ni se par foarte mari, este normal ca autobuzele respective să aibă un anumit confort care să le apropie de autocare. Modelul pe care l-am văzut la Sala Sporturilor, în 1999, semăna cu modelele Challenger, dar cele două punți din spate aveau, fiecare, roți duble. pe fotografiile respective numai axa B are roți duble, axa C are roți simple. Un alt aspect este distanța mică dintre roțile axei C și spatele autobuzului. Poate că nu mai țin bine minte și autobuzele respective nu aparțineau "Ogarului Cenușiu"; autobuzele aveau culoare gri, dar nu îmi aduc aminte desenul caracteristic Greyhound-ului. Deși aveau 3 axe, autobuzele respective erau puțin mai lungi ca DAC 112 UDM. Știu că era ceva legat de Autostrada 66.
Ca o precizare; autobuzele la care mă refer aveau un aspect care, din punctul meu de vedere, era ostil. Nu aveau un aspect "prietenos". Aș putea spune că erau chiar grosolane. Totuși, aveau 29 de ani în 1999 și încă circulau.
Poza1: Autobuzul la care mă refer semăna cu acesta
Poza 2: Un alt autobuz / autocar asemănăor cu cel văzut în 1999. Se poate observa că ambele punți din spate au roți duble; probabil are 2 diferențiale
Spre deoseire de autobuzul din imagine,cel pe care l-am văzut nu avea acea supraînălțare (cel puțin, nu îmi aduc aminte să fi văzut așa ceva). Ferestrele erau, însă identice.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.14 kb |
Vizualizat: |
de 26847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.9 kb |
Vizualizat: |
de 26847 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 07 Mai 2006 09:49:29 Titlul subiectului: |
22492 |
|
Greyhoundurile erau autobuze sau autocare? Ca daca erau autocare nu aveau nevoie de axa C orientabila. Si Greyhound sunt doar firma de transport, utilajele erau marca MCI. Uita-te aici se ne spui si noua ce model erau:
http://busexplorer.com/PHP/FeaturePage.php?id=17
Daca au locuri in picioare sunt autobuze, daca nu, sunt autocare!
Ambele punti spate erau motoare. Uzura mai mica a pneurilor ar fi un motiv, comportament mai bun in frana de motor ar fi altul. Foarte bine din punctul meu de vedere.
La ochi, cred ca depasesc 15 metri. Deh, la cat de late sunt strazile Americii , isi permit!
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 09 Mai 2006 16:17:30 Titlul subiectului: 000000000 |
22649 |
|
Un autobuz 6X8:
Fratele "mai mic" al autobuzului postat mai sus. Nu se precizează dacă motorul antrenează doar axa C sau dacă osiile motoare sunt B și C.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.21 kb |
Vizualizat: |
de 29250 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.08 kb |
Vizualizat: |
de 26852 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 12 Mai 2006 16:27:34 Titlul subiectului: |
22867 |
|
Uitați-vă cu atenție la poza acestui autobuz. Se observă că butucul roților axei B e mai gros decât cel al roților axei C în condițiile în care motorul este plasat în spate, așezat vertical și transversal, ca la Irisbus. Ca urmare tracțiunea se realizează:
-pe axele C și B fiind, astfel, un autobuz "4x6"? Dacă da, pe unde trece cardanul care leagă diferențialele axelor C și B în condițiile în care podeaua e coborâtă pe toată lungimea autobuzului?
-numai pe axa C? Dacă tracțiunea se realizează numai pe axa spate, de ce butucul roților axei B e mai gros decât cel al roților axei C?
Altă imagine, în care se observă mai clar butucul roților axei B. precizez faptul că autobuzul respectiv este tot un Ikarus 417, dar cu
-motor orizontal și longitudinal
-3 uși
-compartimentare mult mai proastă decât cea a Ikarusului cu 4 uși și motor transversal
Interiorul unui Ikarus 417 cu motor orizonal și longitudinal:
Se observă că, în spate, porțiunea podelei care e joasă se îngustează anormal de mult. Varianta cu motor transversal are ceva mai mult spațiu. Motivul: motorul nu e sub podea ci într-un compartiment special, ca la Irisbus 18 și 12. E drept că centrul de greutate nu e chiar atât de în spate ca la varianta cu 4 uși, dar și confortul pasagerilor din spatele autobuzului e net inferior; se poate vorbi mai degrabă de disconfort.
Pe unde poate trece cardanul în eventualitatea în care Ikarusul respectiv e "4x6"??
Autobuzul Heuliez GX 187 este, în mod sigur, cu două osii motoare: Citez:
[i]Type de bus
Heuliez GX187
Moteur
Renault MIPS 06 20245 turbocompressé (240 ch DIN)
Moteur diesel 4 temps, 6 cylindres, 9,834 cm3, injection directe
Moteur placĂ© à l'arrière de la remorque. Les essieux arrière et mĂ©dian sont moteur.
Châssis
Renault PR 180.2 (châssis tubulaire)
Etat du parc TAN
851, 852, 854, 855, 857 à 861, 864, 870 à 893, 801 à 814
Etat du parc des affrétés
- Cariane Atlantique: 1351 (ex TAN 853)
- Chantreau: 5351 (ex 862 TAN)
- Brounais: 7351, 7352 (ex 867 et 868 TAN)
- CTA ex Gautier: 8351, 8352, 8353 (ex 865, 863, 866 TAN)
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2006 11:16:28 Titlul subiectului: 111111 |
22903 |
|
Citez fișa tehnică a autobuzului Heuliez GX 187
Fiche technique
Type de bus
Heuliez GX187
Moteur
Renault MIPS 06 20245 turbocompressé (240 ch DIN)
Moteur diesel 4 temps, 6 cylindres, 9,834 cm3, injection directe
Moteur placĂ© à l'arrière de la remorque. Les essieux arrière et mĂ©dian sont moteur.
Châssis
Renault PR 180.2 (châssis tubulaire)
Etat du parc TAN
851, 852, 854, 855, 857 à 861, 864, 870 à 893, 801 à 814
Etat du parc des affrétés
- Cariane Atlantique: 1351 (ex TAN 853)
Chantreau: 5351 (ex 862 TAN)
- Brounais: 7351, 7352 (ex 867 et 868 TAN)
- CTA ex Gautier: 8351, 8352, 8353 (ex 865, 863, 866 TAN)
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2006 22:21:13 Titlul subiectului: |
22926 |
|
Nu zice nimeni ca e musai ca transmisia sa fie complet mecanica, e posibil ca transmisia la puntea mediana sa fie facuta hidraulic, cu o pompa antrenata de o priza de putere a cutiei (e o supozitie, nu cunosc particularitatile acestui autobuz).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 23 Mai 2006 23:41:47 Titlul subiectului: |
23470 |
|
Citez un fragment privitor la construcția articulației și a transmisiei autobuzului PR 180:
Un système de tringlerie et de ressorts compose l'articulation et le maintien de deux parties du vehicules dans l'axe du pliage du soufflet d'articulation. Qui plus est, le pont moteur est lui aussi articule, car les essieux du centre et de l'arrière sont moteurs, afin d'assurer une bonne tenue de route à ce vehicule.
Una din idei este că tracțiunea se realizează pe axele B și C, Renault PR 180 fiind, și acesta, un autobuz de tip 6x4.
Un alt autobuz 6x4 a fost YaA-1, produs în 1932 în fosta Uniune Sovietică. Citez: 1932, body for YaA-1, 6x4 50-seater/80-passenger bus
Citez o referire la un autobuz cu configurația roților 6x4, folosit în Thainlanda: (Bus (greater than 45 PAX)/commercial pattern): Commercial pattern bus, diesel engine, 6x4 wheel configuration, transports more than 45 passengers. It is intended to transport personnel and for general usage.
Un autobuz 6x4 din fosta URSS:
Alt autobuz 6x4 din Uniunea Sovietică
Autobuzul de mai sus este un L-3 cu tracțiune 6x4:
Șasiul acestuia fiind de ZIS 50. ZIS 50 cred că e acesta:
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Mai 2006 21:20:35 Titlul subiectului: |
23913 |
|
Ultimele 2 pun pariu pe o lada de bere ca sunt cadre de camion recarosate (puntile spate, motorul fata le cam dau de gol). Zil sau Molotov, nu mai stiu care era copie dupa Studebakerul american din timpul razboiului. V8 pe benzina!
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 30 Mai 2006 00:40:09 Titlul subiectului: |
23935 |
|
Revin la PR 180, care este, de fapt un PR 118 modernizat, fața fiind preluată de la PR 100 "Berliet"
-Articulația e formată din două legături duble homocinetice
-Schema autobuzului:
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 30 Mai 2006 00:49:28 Titlul subiectului: |
23936 |
|
Fișa tehnică (cuprinde unele date diferite față de modelul la care m-am referit în postările anterioare)
Constructeur Renault VEhicules Industriels (RVI)
Places assises 44
Places debout 106
Nombre de places total 150 ( selon les options il pouvait atteindre 166 places 42 places assises chauffeur compris + 124 debout)
Accès par 3 portes pliantes doubles banalisEes
Châssis Renault (RVI)
Longueur totale 17,672 m
Longueur remorque 7,58 m
Porte-à-faux avant 17,672 m
Porte-à-faux arrière 2,632 m
Longueur 17,672 m
Largeur 2,50 m
Empattement tracteur 5,60 m
Hauteur 2,915 m
Hauteur emmarchement 35,9 cm
Hauteur plancher à l'avant 68,1 cm
Hauteur intErieure 2,190 m
Voie avant 2,077 m
Voie arrière 1,868 m
Angle de braquage maximum 47 degrEs
Rayon de braquage hors tout 12 m
Poids à vide 14,12 t
P.T.A.C 26,00 T
Moteur Diesel Renault MIPS 06.20.45 - 6 cylindres 120 x 145 avec turbo compresseur
Puissance 24 Ch fiscaux -186 KW soit 253 Ch à 2200 tr/mn -en option : 222 Kw soit 302 ch
Boîte de vitesse Automatique ZF 4HP 500 - 4 vitesses avant + 1 arrière -En option : BV Doromat ou ZF 5 HP 500 ( 5 vitesses) ou automatique ZF 4HP 590 ou ZF 5 HP 590 ou Voith 864
REservoir gazole 2 rEservoirs de 180 litres chacun
Pneumatiques 11 R 22.5
Couleur caisse diverses livrEes : SITCAT puis TPM puis Mistral selon les vEhicules
Couleur toiture BlancSe poate observa că, deși tracțiunea de tip 6x4 e prezentă și aici, unele caracteristici diferă; ori sunt modificate față de PR-ul amintit anterior, ori nu se precizau unele date. De exemplu:
-lungimea mai mare (17672 mm în loc de 17625)
-precizarea unghiului de viraj, care e de maxim 47 grade.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 30 Mai 2006 01:04:51 Titlul subiectului: |
23937 |
|
De asemenea, nu se spune că șasiul e tubular (la PR 180.2 se spune clar că șasiul e tubular), dar altfel nu văd cum au rezolvat tracțiunea și pe axa B, tracțiune specificată în text:
Le PR 180 prEsente l'originalitE de disposer de 2 ponts moteurs, l'un tracteur, l'autre pousseur, qui lui confèrent d'excellentes qualitEs de stabilitE et d'adhErenceSă fie tracțiune hidraulică?? Pe un forum francez se afirmă că ar fi un cardan.
Se observă că se scoate în evidență stabilitatea și aderența. Nu înțeleg 2 lucruri:
1. De ce nu s-a încetățenit sistemul respectiv? De ce majoritatea constructorilor preferă articulația hidraulică (cu sistem de blocare, pentru a evita ruperea ei) și tracțiune doar pe axa C în locul unei tracțiuni de tip 6x4, prezentă la familia de autobuze PR 180?
2. Dacă tot s-au chinuit să facă tracțiune pe axele B și C, de ce nu au dus un cardan de la axa B la axa A, astfel încât să facă un autobuz 6x6? Era chiar atât e greu? Nu se puteau inspira de la Tatrele vechi 6x6? Precizez că podeaua e la 681 mm față de sol
Un autobuz 6x6 nu s-ar fi comportat mai bine în asemenea condiții?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 03 Iun 2006 14:21:00 Titlul subiectului: |
24241 |
|
Următorul autobuz este tot de tip 6x4, dar nearticulat:
Datele tehnice:
Body Manufacturer: Crown Coach
California
Year/Model: 1983, SuperCoach Tandem
Chassis Manufacture: Crown Coach
Fleet #/Owner: # 11 - Certified Transportation Services
Seats: 90
Power Train: Cummins NHHTCC-290 with a 5 speed manual transmission, and a jake brake.
Service Note: All of these tandem buses make an ideal bus for the mountains. In fact there is a photo of this bus in Running Springs, a mountain community near Big Bear, about 2 hours from Los Angeles, that was publish in the December 1997 issue of "National Bus Trader." That same photo has been used as Certified's company christmas card twice since it was taken in 1994. (This bus is operated by Certified's Orange County, CA office).
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 03 Iun 2006 15:11:23 Titlul subiectului: |
24247 |
|
Ala deja e cam autocar, daca te uiti mai bine. Citat: | 1. De ce nu s-a încetățenit sistemul respectiv? De ce majoritatea constructorilor preferă articulația hidraulică (cu sistem de blocare, pentru a evita ruperea ei) și tracțiune doar pe axa C în locul unei tracțiuni de tip 6x4, prezentă la familia de autobuze PR 180? | Pentru ca o transmisie 6x4 e mai scumpa decat una 6x2, fara a fi neaparat necesara. Nu facem autobuze ca sa aratam cat de evoluati suntem noi, ci facem autobuze ca sa le vindem.
Acelasi raspuns si pentru intrebarea a 2-a. cu mentiunea ca o punte motoare fata uzeaza mai repede cauciucurile decat una spate si e si mai scumpa.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 03 Iun 2006 15:51:05 Titlul subiectului: |
24257 |
|
Articulația autobuzelor 6x2 cu tracțiune pe axa C a pus multe probleme. Postez sistemul hidraulic al articulației autobuzului IK 435:
Crown Coach 6x4:
Un autobuz 6x4 la care nici eu nu m-am așteptat:
CiViS existe en bus de 12,5 m de longueur (un essieu motorisé) ainsi
| qu'un bus articulé de 18 m de longueur (deux essieux motorisés). Un
| circuit d'essai à St. Priest (banlieue de Lyon) a permis de valider le
| guidage optique sur un bus Agora (je crois). Asta în condițiile în care are podea joasă pe toată lungimea lui
Dacă cele citate sunt adevărate, înseamnă că există o transmisie hidraulică. Altfel, eu,personal, nu văd, cum poate trece un cardan pe sub o podea joasă, la 33 cm de asfalt.
Acționarea roților se face ca și la Cristalis: cu motor electric.
O roată motorizată:
Aceasta se dorește o machetă de civis, caracterizat drept autobuz:
Ce caută, atunci, captatoarele acelea?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 14:57:54 Titlul subiectului: 00000 |
32884 |
|
Un autobuz 6x6 pe cadru de camion:
Un Volvo B10B 6x4:
Se observă că roțile axei C sunt simple, asemenea MAZ 107, care este tot 6x4.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 17:26:27 Titlul subiectului: |
32894 |
|
OAB a scris: | Un Volvo B10B 6x4: |
In poza de mai sus se observa ca Maz 107 are ultima axa directoare la fel ca si modelele de autobuz cu 3 axe ale concurentilor sai.
sursa: http://10ap.ruz.net/ps_103c.htm
Când spun "simple", am în vedere că:
-nu sunt duble, așa cum ar fi de așteptat în cazul vehiculelor 6x4
-sunt directoare; deși ideea unor roți motoare și (auto)directoare e ceva mai deosebitpoate părea un nonsens, ea ste, totuși, folosită
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Vin 08 Sep 2006 17:53:19 Titlul subiectului: |
32937 |
|
OAB a scris: | Aceasta se dorește o machetă de civis, caracterizat drept autobuz:
Ce caută, atunci, captatoarele acelea? | Sint lamuriri chiar in acel articol: este vorba de un tramvai pe pneuri cu motor electric a carui sursa de alimentare este reteaua (de troleibuz) sau combinat, generator ce actioneaza un motor turbo-diesel (de exemplu troleibuzele Berliet au un asemenea sistem).
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|