Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze Ikarus seria 200
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2005 19:44:50    Titlul subiectului: Autobuze Ikarus seria 200 5071

Seria 200 cuprinde cele mai populare Ikarusuri:211, 250, 25059, 255, 256, 260, 266 si 280. Propun ca discutia sa se axeze pe grupa 28x si 29x. Se stie ca grupa 28x cuprinde
Ikarus 280, cu motor intre axele A si B, lungimea fiind de 16,5 m
Ikarus 281, asemanator lui 280, dar cu volan pe dreapta
Ikarus 282, cu remorca mai lunga (lungimea autobuzului=18m)
Ikarus 283, cu remorca cu roti rigide, dar cu motor intre axele A si B
Ikarus 284, cu motor in spate si, conform celor spuse de Andras, cu tractiune pe axele A si B.
Ikarus 286, construit pentru SUA, cu motor intre axele A si B si cu lungime de peste 18m
in timp ce grupa 29x cuprinde
Ikarus 290, destinat aeroporturilor, autobuz care face parte din categoria 3 axe, avand lungimea in jur de 15 m
Ikarus 293, dublu articulat, cu tractiune pe axa B si cu lungime de 22 m
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2005 20:02:57    Titlul subiectului: ikarus 5524

Ikarusul a produs seria de autobuze numita Classic. Unele din acestea provin chiar din autobuze vechi, altele au fost construite pastrand multe din caracteristicile autobuzelor vechi din care provin. Corespondenta e urmatoarea:
IK 250-IK C 50
IK 256-IK C 56
IK 260-IK C 60
IK 263-IK C 63
IK 280-IK C 80
IK 283-IK C 83, construit special pentru Bogota. De fapt, este mai degraba un metrou rutier de suprafata, vehiculul respectiv necesitand o pista speciala si peron pe partea stanga. Cat priveste celelalte modele, acestea nu pot fi folosite pe rute urbane, deoarece nu au podeaua joasa. Ca urmare, multe bucati de IK C 80 au luat drumul Moscovei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2005 16:17:12    Titlul subiectului: Cele mai proaste autobuze.In Romania 9943

"Din Taiwan pana in Canada" ! Ikarus au impanzit intr-adevar lumea, si le gasesti orsiunde... Hai sa facem o lista, cu multe lacune din pacate, bazata pe ceea ce am vazut pe diverse situri :
- Taiwan
- Corea de Nord
- Madagascar
- Iran
- Tunisia
- ex-URSS
- Tarile din Europa de Est
- America Latina (incluzand Cuba)
- SUA si Canada
Cred ca intr-adevar Ikarus sint cele mai bune autobuze din lume. Conceptia rustica le permite sa fie reparate la infinit, au costuri de exploatare rezonabile (reparatiile sint mecanice si de tinichigerie, nu de electronica suprasofisticata ca la vehiculele occidentale), pe scurt, sint bune pt toti, bogati si saraci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2005 11:41:23    Titlul subiectului: 10170

Ikarusurile sunt de domeniul trecutului, dar cand erau noi, mergeau foarte bine. Chiar imi placea sunetul motorului, are un sunet mai fin decat restul motoarelor diesel! Trebuie sa stiti, ca Ik-urile cu usi armonice au fost produse pana in 1985, iar dupa aceea numai la comanda (de ex. Mosca in 2004 a comanadat IK C80 cu usi armonice).In Ungaria numai gasesti IK/uri cu usi armonice, eventual in partea estica cateva exemplare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 05 Ian 2006 23:25:19    Titlul subiectului: Autobuze Orion 11149

MARCA: Ikarus 286 / Orion
TIP: urban articulat
LUNGIME: 18200 mm
LĂȚIME: 2600 mm
ÎNĂLȚIME: 3200 mm
AMPATAMENT AXELE A ȘI B: 5700 mm
AMPATAMENT AXELE B ȘI C: 7120 mm
MOTOR: CUMMINS NHHTC turbo diesel, orizontal, longitudinal, între axele A și B
PUTEREA: 213 KW la 2100 RPM
CUPLU MAXIM: 1261 Nm la 1400 RPM
CUTIA DE VITEZE: Allison HT747, automată, cu 4 trepte. Opțional hidraulică retard
RAZA DE VIRAJ: 13,25 m
AXA A: directoare
AXA B: motoare
AXA C: purtătoare și directoare
CAPACITATEA: 107 pasageri: 61 pe scaune și 46 în picioare
2. Schița autobuzului
3. Vedere din partea opusă ușilor
Garda pare joasă. Una din probleme este legată de viraj. Un autobuz biarticulat Vanhool poate întoarce într-un cerc cu raza de 12m iar acesta are o rază de viraj cu 1,25 m mai mare. De altfel, la noi în țară nici nu ar putea circula autobuzul respectiv tocmai din cauza incapacității lui de a se înscrie într-o coroană circulară cu diametrul exterior de 12,5 m și cel interior de 5,3 m, diamentru stabilit prin lege.
Într-adevăr, este produs pentru piața Statelor Unite și a Canadei. Din această cauză mai este cunoscut cu denumirea de Orion. La modelul cu uși planetare (ca la DAC), primele două se deschid "normal" iar a treia în afară. mai există și modelul cu uși "armonică", adică uși formate din 4 elemente, ca la IK 280. dacă vă uitați cu atenție, Ikarus 286 / Orion este o variantă a Ikarusului 284. Pentru a vedea comparația puteți vedea fie site-ul www.buszok.freeweb.hu fie, pur și simplu, accesați google și scrieți IKARUS 284 TOLOCSUKLOS. termenul "tolocsuklos" se traduce prin "articulație împinsă" și se referă la autobuzele articulate cu motorul în spate. Ikarus 284 a fost primul autobuz articulat cu motor în spate fabricat de Ikarus. Păcat că a avut probleme... Crying or Very sad
Este produs pentru piața Statelor Unite și a Canadei. Din această cauză mai este cunoscut cu denumirea de Orion. La modelul cu uși planetare (ca la DAC), primele două se deschid "normal" iar a treia în afară. mai există și modelul cu uși "armonică", adică uși formate din 4 elemente, ca la IK 280. dacă vă uitați cu atenție, Ikarus 286 / Orion este o variantă a Ikarusului 284. Pentru a vedea comparația puteți vedea fie site-ul www.buszok.freeweb.hu fie, pur și simplu, accesați google și scrieți IKARUS 284 TOLOCSUKLOS. termenul "tolocsuklos" se traduce prin "articulație împinsă" și se referă la autobuzele articulate cu motorul în spate. Ikarus 284 a fost primul autobuz articulat cu motor în spate fabricat de Ikarus. Păcat că a avut probleme... Crying or Very sad



IK 286 ORION 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.53 kb
 Vizualizat:  de 64604 ori

IK 286 ORION 1.jpg



ik_286_orion_2_282.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.43 kb
 Vizualizat:  de 64048 ori

ik_286_orion_2_282.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 21:35:31    Titlul subiectului: *Ikarus 28x 22666

TIP: urban și suburban articulat
LUNGIME: 16500 mm
LĂȚIME: 2500 mm
ÎNĂLȚIME: 3200 mm
MOTOR: Raba D 2156 HM6U, cu 6 cilindri în linie; cilindree 10350 cmc (după alte surse 10344); putere: 141 Kw / 192 CP. Opțional: MAN/DAF, situație în care ușa 2 trebuie deplasată în față, pentru a încăpea motorul respectiv.
CUTIA DE VITEZE: mecanică, cu 5 sau 6 trepte; opțional: automată
AXA A: directoare
AXA B: motoare
AXA C: purtătoare, cu roți orientabile, comandate de articulație,prin intermediul unui sistem de pârghii
AMPATAMENT:
5400 mm între axele A și B
6200 mm între axele B și C
RAZA MINIMĂ DE VIRAJ: 11,25 m
ÎNĂLȚIMEA PODELEI: 920 mm
NUMĂRUL UȘILOR: 4 pentru varianta urbană, 2 pentru cea suburbană. Fiecare ușă are fie 4 elemente (uși armonice), fie 2 (uși "planetare" sau uși glisante); termenul de "planetare" nu îmi aparține
VITEZA MAXIMĂ: 67 km/h (probabil, limita e orientativă)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 22:41:14    Titlul subiectului: IKARUS 293 22678

TIP AUTOBUZ: urban biarticulat
DIMENSIUNI: 22680 / 2500 / 2980 mm
AMPATAMENT 5400 / 6180 / 6200
MOTOR Raba / MAN
CUTIE DE VITEZE: automată
VITEZA MAXIMĂ: 70 km/h
1.Pentru început, un Ikarus 293 cu motor RABA
2. Așa se comportă în curbe autobuzul Ikarus 293. Se poate observa butucul gros al roților axei C.
Pozele sunt luate de pe: www.freeweb.hu/buszok nu? Very Happy



293 B.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.86 kb
 Vizualizat:  de 64686 ori

293 B.jpg



3293_d_205.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.89 kb
 Vizualizat:  de 64047 ori

3293_d_205.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Mai 2006 08:56:23    Titlul subiectului: 22692

Iata un model asemanator, dar cu remorca mai lunga. Au circulat la rusi.
Sursa pozei (+ alte poze cu Ikarus):
http://www.ikarusbus.cz/historie/historie_ikarus_bus_2.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 16:08:29    Titlul subiectului: 22864

Modelul de mai sus este Ikarus 282. Derivă din Ikarus 280, dar are 18 m. Asemenea Ikarusului 280, roțile axei C sunt orientabile, fiind comandate de articulație, prin intermediul unui sistem de pârghii. Ikarus 282 mai are o variantă fără ușa 3; altfel spus, autobuzul are ușile 1, 2 și 4.
Un Ikarus 280 foarte bine întreținut:



280ak.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.8 kb
 Vizualizat:  de 65224 ori

280ak.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 20:10:27    Titlul subiectului: 24265

Are 10349 cmc motorul (121x150 DxS), e un MAN 2156 HM6U. Cica radiatorul e in spatele puntii fata, inclinat la 45 de grade si are ventilator actionat cu un ambreiaj electromagnetic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 22:06:28    Titlul subiectului: 24274

einstein1984 a scris:
Are 10349 cmc motorul (121x150 DxS), e un MAN 2156 HM6U. Cica radiatorul e in spatele puntii fata, inclinat la 45 de grade si are ventilator actionat cu un ambreiaj electromagnetic.

Tipul motorului: Raba D2156 HM6U, probabil, e licență MAN. Când se uzează, apare un uruit care vine din zona ventilatorului, dar e imposibil ca ventilatorul să scoată asemenea sunete.
Opțional, motorizarea poate fi: DAF GS, MAN 0826, MAN 2866, Mercedes OM-447 la care se poate adăuga RABA D 10. În cazul motorizării MAN/DAF, ușa 2 e deplasată în față, pentru a face loc motorului.
Radiatorul se găsește, într-adevăr, în spatele axei A și e înclinat; altfel (cred că) nu s-ar putea asigura suprafața necesară de răcire. Ventilatorul e așezat în plan vertical și acționat de curea. Ambreiajul hidraulic de care spui poate că a apărut la autobuzele mai noi. la autobuzele faricate înainte de 1975 mă îndoiesc să fi exista așa ceva.
Viteza maximă: 67 km/h. S-ar putea să aibă limitator. Vitezometrul merge până la 120 km/h iar la Ikarusurile 280 mai noi se preciza, pe marginea vitezometrului că:
-viteza minimă e de 10 km/h sau 15 km/h (probabil viteza minimă pe care o poate arăta)
-viteza maximă 115 km/h
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2006 00:00:18    Titlul subiectului: yjjyyt 24280

Este vorba de singura bucata Ikarus Agora. Practic acesta a fost condamnarea la moarte a fabricii. BKV-ul a preferat, pentru prima data in istoria sa, sa aduca autobuze de import. Asa au ajuns Volvo-urile in Budapesta.
A fost prezentat publicului in 10 decembrie 2002, insa nu a avut succesul dorit. Tot a fost transferat intregaraje, a circulat pe diferite linii, insa datorita deschiderii lente a usilor si dar mai ales a fiabilitatii scazute, toata lumea a vrut sa scape de el.
Dupa ce s-a rupt sasiul s-a facut o revizie totala. Momentan circula pe linia 136GY.
Datele si pozele sunt preluate de pe http://www.freeweb.hu/busztipus/agora/ag.htm
Prezentare

Interior:


Observati cat de ingusta este locul intre rotile axei B si C.
Pe linia 136GY:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2006 10:48:04    Titlul subiectului: 24293

Să revenim la lucruri care sunt strâns legate de Ikarus 280. Iată urmașul de drept a lui Ikarus 280. Este vorba de Ikarus Classic C 80



Un Ikarus Classic cu uși armonice, pentru fosta URSS:

Schema tipului cu 3 uși:

Schema tipului cu 4 uși:

Schema variantei cu gaz:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 09:06:05    Titlul subiectului: 24811

Exista si varianta cu volan pe dreapta, care a fost exportat in anii '80 in Australia si Noua Zeelanda!
Ikarus 281:
Pt. Australia si Noua Zeelanda:

Pt. Africa:


www.freeweb.hu/buszok
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 14:59:10    Titlul subiectului: 24841

1. Practic, în cadrul seriei 200 există mai multe familii
2. Familia 280 cuprinde:
-Ikarus 280
-Ikarus C80, care este, de fapt, un Ikarus 280 cu un design puțin modificat; o parte din C80-uri provin din 280-uri reparate capital
-Ikarus 281: este un IK 280 cu volan pe dreapta și uși de acces pe partea stângă
-Ikarus 282: asemănător cu 280, dar mai lung cu 1,5 m (are exact 18 m). În plus, pare disproporționat
-Ikarus 283: exact la fel de lung ca Ikarus 282, 18000 mm.
Dezavantajul este că roțile axei C nu sunt orientabile, de unde rezultă probleme în negocierea virajelor.
-Ikarus C83: un fel de metrou rutier de suprafață, construit pentru Bogota
-Ikarus 284: acest este mai scurt ca 283, dar nu cu mult, lungimea acestuia fiind de 17900 mm
. Motorul e în spate, motiv pentru care podeaua e intermediară cam pe 3/4 din lungime. Ikarus 284 a fost un eșec, dar experimentele au fost aplicate la IK 435
-Ikarus 285=Ikarus 283 cu volan pe dreapta
-Ikarus 286=Ikarus 284 mai lung (18,2m) și cu motor central
-Ikarus 287=Ikarus 283 modificat pentru țările cu religie musulmană.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 21:05:39    Titlul subiectului: 25288

1. Ikarus 282
L=18000 mm; axa C autodirectoare
2. Ikarus 283: L=18000m; axa C este doar portantă, nu și autodirectoare
3. Ikarus 284: L=17900 mm.
Axa A: directoare
Axa B: nu e clar din cauza butucului gros
Axa C: motoare
Este 6x4 sau nu?



IK 282.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.69 kb
 Vizualizat:  de 65836 ori

IK 282.jpg



2ik_283_173.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.44 kb
 Vizualizat:  de 64063 ori

2ik_283_173.jpg



3ik_284_butuc_gros_axa_b_563.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40 kb
 Vizualizat:  de 64068 ori

3ik_284_butuc_gros_axa_b_563.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 21:29:58    Titlul subiectului: 25298

1. Printre tarile unde se exportau autobuze Ikarus, se numara si Cuba. Dupa un timp, fabrica Giron a cumparat licenta, si incepea sa produca autobuzele IK 280 sub numele de Giron XVI. Ei, eu nu stiu, daca cel din poza de mai jos e Ikarus sau Giron, dar cert este, ca este un autobuz "foarte tare":

2. Ikarus 284: formula roților 6x2:
Axa A: directoare
Axa B: portantă
Axa C: motoare
3. Ikarus 286= Ikarus 284 cu
-motor central
-axă spate autodirectoare
-lungime de 18200 mm
4. Ikarus 293
L=22680 mm
Motor între axele A și B
axa C cu roți cu butuc gros sugereazî o tracțiune de tip 8x4, lucru greu de crezut
Articulația I e de 284
Aericulația B e de IK 280
Punțile:
A=directoare
B=motoare
C=motoare / portantă; nu e clar din cauza butucului, care e caracteristic roților motoare, dar motorul este pe segmentul 1
D=autodirectoare, comandată de o pârghie prinsă de mijlocul articulației II
În imagine, un IK 293 cu motorizare DAF/MAN



IK 284 butuc subtire axa B.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.73 kb
 Vizualizat:  de 65828 ori

IK 284 butuc subtire axa B.jpg



2ik_286_951.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.33 kb
 Vizualizat:  de 64059 ori

2ik_286_951.jpg



3ik_293_m_114.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.89 kb
 Vizualizat:  de 64064 ori

3ik_293_m_114.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2006 23:09:43    Titlul subiectului: Ikarus classic 28330

Ikarus classic
1. Seria numită "classic" are la bază modele mai vechi (perioada 1970-1980) care s-au bucurat de o popularitate foarte mare la vremea respectivă:
2. Unele autobuze au aparținut seriei respective de la bun început, altele,conform spuselor lui András, au rezultat în urma reparației capitale a modelelor din anii '70-80; în caz c ăgreșesc, îl rog pe András să mă corecteze
3. Corespondența dintre modelele din 1970-1980 și cele din seria "classic" e următoarea:
Ikarus 256-Ikarus C56
Ikarus 260-Ikarus C60
Ikarus 263-Ikarus C63
Ikarus 280-Ikarus C80
Ikarus 283-Ikarus C83
la ultimul model e, însă, o problemă, deoarece
-are o variantă care e direct succesoarea modelului de Ikarus 283 (cel din imagine are motorizare DAF/MAN; a se vedea ușa 2 deplasată în față):

-are o altă variantă care este, de fapt, un metrou rutier de suprafață construit special pentru Bogota. pe partea dreaptă se găsesc ieșirile de siguranță:


În timp ce ușile obișnuite se găsesc pe partea stângă:

Poate că sintagma "metrou rutier de suprafață" poate părea ciudată, dar
-autobuzul e destinat pentru a merge pe o bandă separată
-ușile "obișnuite" nu au scări, deci, este obligatorie existența unui peron.
Are și loc pentru un cărucior cu rotile:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 13 Aug 2006 21:49:50    Titlul subiectului: 30798

Pt. Ikarus s-au facut si teste de aerodinamica:



Sursa: http://www.ara.bme.hu/kf/referencia/referencia.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 02 Iul 2007 15:32:23    Titlul subiectului: 79985

Autobuzele Ikarus aparținând BKV au numere de tipul:
BPI yyy (de la 100 în sus)
BPO yyy (de la 100 în sus)
iar numerele de parc ale acestor autobuze se bazează exact pe asemănarea literei O cu cifra 0, respectiv literei I cu cifra 1. De exemplu:
-dacă numărul de înmatriculare este BPI 412, atunci numărul de parc va fi 14-12.
-dacă numărul de înmatriculare e, să zicem BPO 554, atunci numărul ede parc va fi 05-54
Ikarusurile 280 au, de regulă, numere de tip BPO yyy și sunt de două tipuri:
-Ikarus 280.49, albastre, care circulă pe orice alte linii afară de 7 și 173
-Ikarus 280.40, roșu cu albastru. Pe caroseria acestora scrie 7-173 gyors deci, aceste autobuze sunt destinate liniilor 7 și 173
Motorizarea atât a Ikarusului 280.49, cât și a Ikarusului 280.40 diferită de cea a Ikarusurilor 280 care au circulat (și, încă mai circulă) în România. De asemenea, ambele tipuri au cutie de viteze automată
Un Ikarus 280.40 pozat de mine în Budapesta în 14.09.2006. Se poate observa inscripția de pe caroserie: 7-173 gyors, ceea ce arata faptul ca autobuzel respective circula, de regula, pe liniile respective. Observati forma ferestrelor usilor:
Un Ikarus 280.49 pozat de mine în data de 13.09.2006. Spre deosebire de Ikarus 280.40, sistemul de evacuare al gazelor diferă. Ikarus 280.40 evacuează gazele chiar în fața punții B, deci ca la Ikarusul 280 care circulă și la noi în țară, diferă, însă, motorul. Ikarusul 280.49 are un motor care sună exact la fel cu cel al Ikarusului 280.40, dar gazele sunt evacuate puțin mai în spate de jumătatea trapei mari:



KIK 7-173.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.5 kb
 Vizualizat:  de 64462 ori

KIK 7-173.jpg



kio_801_766.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.09 kb
 Vizualizat:  de 64058 ori

kio_801_766.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Balkanton



Data înscrierii: 28/Dec/2007
Ultima vizita: 08/Dec/2022
Mesaje: 13
Locație: Sofia (Bulgaria)

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2007 21:40:27    Titlul subiectului: 86201

I’m a transport fan from Bulgaria. Sorry for writing in English, but I can’t use Romanian.
I’m interested in Ikarus buses in Romania and I have several questions about them:
- Do you know what was the “subtype” of the red Romanian Ikarus 260s imported in the 70s? I mean those characters, that are written after the main type. For example the first Hungarian subtype was 260.00, the first Soviet – 260.01, the GDR subtype – 260.02 and 260.43 etc. So, do you know what the Romanian subtype?
- Were new 260s imported only in Bucharest or they operated in other cities too?
- The same question about the first red Ikarus 280.05s. I’ve seen pictures of them in other Romanian cities, but I suppose these were the units removed from the capital in the 80s.
- In what years Romania received new 260s and 280s. I found infos only about 1974, 1976 and 1977 (imported in Bucharest). Were there later deliveries?
- Here http://photos1.blogger.com/x/blogger/205/2355/1024/679263/F82065.jpg is a picture of an Ikarus 260 or 280 in Constanta in 1982 but its colour is yellow. Do you know whether this was its original colour or it is a repainted ex-Bucharest bus?
- What about the intercity and tourist buses 250 and 256 – were there any of them imported in the 1970s and 1980s? I mean imported as new vehicles, not second like after 1990. Here http://www.natgeo.ro/galerii-foto/istorie/reportaj-foto-viata-lui-nicolae-ceausescu.html?avpage-artpages=picture&av-page=10#title is a picture of the protests in Timisoara in December 1989. In the background there are two buses. That one, which is next to the sidewalk, seems to be an Ikarus 256. Maybe it is an army or militia bus?
- Was the subtype of the yellow Ikarus 260s for RATB imported in 1991-1993 260.50? In fact this is a Russian subtype but newly built units of them were imported in many other countries (260.50s are also running in some cities in Bulgaria for example). Do you remember whether the warning and emergency labels inside (I mean the original ones, not those that RATB has later labeled) these yellow Ikaruses were written in Russian?
- I know that after 1990 Romania imported many used Ikaruses (like Bulgaria) from ex-GDR, ex-CSSR and Hungary, but look here:
http://pitesti.stfp.net/DataE/A/i/046-Dp-DW:1.jpg
http://pitesti.stfp.net/DataE/A/i/053-Dp-DW:1.jpg These are two pictures of yellow Ikarus 280s in Pitesti.They look like 280.33 – again one of the Soviet/Russian subtypes.
And here:
http://pitesti.stfp.net/DataE/A/i/048-19:1.jpg
http://pitesti.stfp.net/DataE/A/i/055-2-DW:1.jpg two buses that look like Ikarus 280.64 – again a subtype for the Russian market (besides they have the typical for Russia three orange signal lamps above the windscreen).
I suppose these came to Romania in the early 90s as new vehicles (like in Bulgaria – the same modifications 280.33, 280.64 arrived between 1989-1991 although they were originally built for Russia, with warning and emergency labels in Russian), like (probably) the yellow 260s in Bucharest. Is that true? And if it is so why did they come in Romania and Bulgaria and not to Russia?

Vă mulțumesc pentru atenție! Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 01 Apr 2008 09:17:24    Titlul subiectului: 91219

Examinand mai atent pozele facute de sotia mea la Bekescsaba, am vazut ca unele autobuze Ikaus 280 prezinta un aspect inedit in zona articulatiei.
Concret, pare sa fie vorba de o placa metalica sau de fibra de sticla care acopera zona articulatiei.
Care sa fie motivul pentru care cei de la Ikarus au adoptat aceasta solutie? Are cineva mai multe informatii despre aceasta solutie constructiva?



PIC_0008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.79 kb
 Vizualizat:  de 62867 ori

PIC_0008.jpg



PIC_0008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.8 kb
 Vizualizat:  de 62867 ori

PIC_0008.jpg



PIC_0021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.99 kb
 Vizualizat:  de 62867 ori

PIC_0021.jpg



PIC_0021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.55 kb
 Vizualizat:  de 62867 ori

PIC_0021.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ik-bus



Data înscrierii: 17/Feb/2010
Ultima vizita: 17/Mar/2010
Mesaje: 4
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mie 10 Mar 2010 23:51:18    Titlul subiectului: Ikarus aus der DDR ?????? 124478

Hallo Miteinander!
Wollte mal Fragen ob es diesen Ikarus 254 auf den Fotos noch gibt in Romania!



IK254.jpg
 Descriere:
Ikarus 254 -1
 Mărime fișier:  134.01 kb
 Vizualizat:  de 55196 ori

IK254.jpg



IK254roh.jpg
 Descriere:
Ikarus 254 -2
 Mărime fișier:  132.8 kb
 Vizualizat:  de 55196 ori

IK254roh.jpg



_________________
mfg ik-bus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius9865



Data înscrierii: 12/Mai/2008
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 9
Locație: Berlin (Germania)

MesajTrimis: Dum 14 Mar 2010 13:09:54    Titlul subiectului: 124615

Buna ziua tuturor celor de pe forum,

Pentru toti cei care nu inteleg limba germana, as dori sa traduc ce a intrebat utilizatorul "ik-bus":

Salut pe toti! Doream sa intreb daca mai exista acest Ikarus 254 in Romania, ce se vede pe poze!

Daca cineva are informatii despre acest autobuz si poate sa-i dea un raspuns lui "ik-bus", eu il rog sa o faca si eu voi traduce in germana.
__________________________________________________________________________
Hallo ik-bus,

Ich habe das, was Du geschrieben hast in Rumänisch übersetzt und hoffe, dass Du von jemanden eine Antwort erhalten wirdst. Ich habe ein Bisschen recherchiert, habe aber nichts darüber finden können. Ich denke mal, den Bus gibt es nicht mehr, aber vielleicht gibt es doch eine Person in diesem Forum, die mehr darüber weiss und in Rumänien wohnt. Ich wohne seit 28 Jahre nicht mehr dort, sondern in Berlin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 14 Mar 2010 18:01:27    Titlul subiectului: 124622

Au fabricat si autobuze mai mici si midibuze:

http://buszok.freeweb.hu/ik222.htm

http://buszok.freeweb.hu/ik223.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community