Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele LAZ

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 23:16:08    Titlul subiectului: Troleibuzele LAZ 22882

Cateva poze cu 2 modele de troleibuze derivate din autobuzul Laz A183 City produs in Ucraina.Acest tip de troleibuze sunt exploatate de regia/compania de transport in comun din Kiev. Producatorul ucrainian este prezent si pe piata din Romania din vara lui 2005.
Efectuati click pe poze pt a le vedea in marime originala.
Laz A183 City

Laz E183

Laz E291

sursa pozelor: http://www.urbantransport.kiev.ua/dir/trol06/
Cred ca Laz E291 este un "dual bus" adica si autobuz si troleibuz.Faptul ca dupa usa 2 are un dulap iar in spate pe stanga are acel dulap specific autobuzelor cu motor vertical iar pe bord se observa butoanele de comanda ale cutiei automate(un troleibuz n-are nevoie de cutie de viteze) m-a facut sa cred ca este un "dual bus".
Daca studiati mai bine pozele veti observa ca acea "cutie" dupa usa 2 are legatura cu axa 2 iar "dulapul" din spate are legatura directa cu axa 3 ceea ce ma face sa cred : la usa 2 se afla un motor electric iar in spate motor diesel.
Tot ce am spus mai sus este o presupunere propie, nu sunt sigur daca este asa in realitate.


Ultima modificare efectuată de către alin la Vin 12 Mai 2006 23:31:37, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 23:28:17    Titlul subiectului: 22883

Partea cu usile seamana foarte mult cu Mercedes Citaro Bus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 00:55:04    Titlul subiectului: 22886

Se observă lângă ușa a II-a un mic dulap. De asemenea, se observă în spate un dulap mare, asemenea autobuzelor LAZ. Ce se găsește în primul dulap, cel de lângă axa B? Să fie troleibuz tandem, ca și Skoda TR 22?
1. E foarte probabil să fie un "dual", ceva în genul Ikarus 435 DUO. Motorul electric acționează axa B în timp ce motorul diesel axa C.
2. Faptul că exită dulap în spate nu înseamnă că motorul trebuie să fie vertical. Dau ca xemplu MAZ cu motorizarea Mercedes OM 906 (motorul de Citaro) care e orizontal; în interiorul dulapului e sistemul de răcire.
Atunci ce rost are dulapul acela total inestetic aflat în spate Rolling Eyes Rolling Eyes Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 10:29:35    Titlul subiectului: 22897

Vehicolul arata foarte modern si demn de a circula si in orasele Occidentale. Inca o dovada ca designerii din Est nu mai au mare lucru de invatat de la cei "de dincolo" si ca si-au dezvoltat propria lor creativitate.
Tabloul de bord este o copie destul de reusita a tablourilor de bord VDO si VDV, cu care sint dotate autobuzele urbane Mercedes Citaro si MAN NL223, precum si citeva vehicule Irisbus (Agora S si Line, Heuliez GX117)
Asa-ceva ar trebui sa fabricam si noi la Resita, in loc de masini cu design mostenit din URSSul anilor 70.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 21:12:04    Titlul subiectului: 22919

la ala articulat zice pe fisa tehnica la motorizare 2 x 130, deci ar fi doua motoare electrice...
un troleu scurt ar costa cam 200.000-230.000 euro (mai mult ca un autobuz)... totusi sunt curios de o analiza a costurilor de operare a unei retele de troleibuz vs. una de autobuz...

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 23:36:22    Titlul subiectului: 22930

Daca are 2 motoare electrice , ce rost mai au butoanele de comanda ale cutiei automate de pe bord(vezi pozele de mai sus)?
De cand troleibuzul are cutie de viteze?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Dum 14 Mai 2006 12:40:51    Titlul subiectului: 22937

OAB a scris:
Atunci ce rost are dulapul acela total inestetic aflat în spate Rolling Eyes Rolling Eyes Question
acelasi rost care il are si in varianta solo
despre butoanele care par a fi pt cutia de viteze nu stiu ce sa zic Sad
....
ma mai gandesc ca daca ar fi fost intr-adevar un duo-bus, nu s-ar fi sfiit sa trambiteze lucrul asta... pe site-ul LAZ, in comunicatul de presa referitor la 291 nu zice decat ca ar fi un troleibuz cum nu a mai vazut Ucraina Smile

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 646
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 14 Mai 2006 22:15:55    Titlul subiectului: 22965

Pe siteul http://www.urbantransport.kiev.ua/dir/trol06/ tipul este descris ca E291D1. E de la Electric, D de la Diesel?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 308
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Mai 2006 19:15:14    Titlul subiectului: 22998

Poate au bagat poza cu bord de autobuz si la sectiunea Troleibuz. Mai gresec si ei.
Si mai ciudat e ca are si turometru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 15 Mai 2006 19:58:38    Titlul subiectului: 23002

einstein1984 a scris:
Poate au bagat poza cu bord de autobuz si la sectiunea Troleibuz. Mai gresec si ei.
Si mai ciudat e ca are si turometru.
Daca te uiti mai atent in poza de mai jos prin geamul din stanga al cabinei se vede troleibuzul Maz 103T care este garat intre cele 2 troleibuze.Deci este bordul original al troleibuzului.Sincer si mie modelul Laz E291D imi ridica multe semne de intrebare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 25 Sep 2006 16:22:38    Titlul subiectului: 34244

1. Axa B e antrenată de un motor electric
2. Axa C este antrenată, în mod normal, de un al doilea motor electric, dar poate fi antrenată și de un motor diesel; prezența motorului diesel e trădată de:
-grila e răcire (mult prea mare pentru a asigura răcirea unor echipamente electrice; grile de răcire se pot observa și la troleibuzele din Roma care nu au diesel auxiliar, dar grilele respective sunt mult mai mici - vezi topicul respectiv)
-butoanele cutiei de viteze; și nu orice cutie de viteze, ci una automată cu posibilitatea blocării ei într-o anumită treaptă de viteze
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Adrian



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 31/Ian/2011
Mesaje: 12
Locație: Kiev (Ucraina)

MesajTrimis: Vin 06 Aug 2010 11:42:41    Titlul subiectului: 131310

Aceste troleibuze circula prin multe orase ucrainene si in mare masura in capitala ucraineana - Kiev. Sunt comode, podeaua joasa reduce timpul urcare/coborare calatori, moderne. Producatorul, uzina "LAZ" din orasul Lvov, are livrari si in strainatate, iar pentru campionatul Euro-2012 care se va desfasura in Ucraina, are o comanda din partea Guvernului ucrainean de 2000 unitati (troleibuze si autobuze urbane) pentru cele 4 orase in care se va desfasura campionatul de fotbal - Kiev, Lvov, Harkov si Donetk.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 14/Sep/2017
Mesaje: 230
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mar 21 Sep 2010 09:06:45    Titlul subiectului: 133748

Cine stie, in ce tari din Europa, are livrari Uzina din Lvov?
_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Adrian



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 31/Ian/2011
Mesaje: 12
Locație: Kiev (Ucraina)

MesajTrimis: Mar 21 Sep 2010 10:00:07    Titlul subiectului: 133752

adenauer a scris:
Cine stie, in ce tari din Europa, are livrari Uzina din Lvov?
Uzina LAZ din Lvov a livrat produsele sale in Polonia (or.Kielce), Bulgaria (Stara Zagora), Romania (aeroportul Timisoara), Macedonia (Skopje) si practic toate tarile CSI.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Adrian



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 31/Ian/2011
Mesaje: 12
Locație: Kiev (Ucraina)

MesajTrimis: Joi 23 Sep 2010 13:38:13    Titlul subiectului: 133877

Daca mai aveti intrebari, referitor la troleibuze, autobuze si autocare produse de catre uzina LAZ din Ucraina, voi incerca sa va raspund. Stiu bine, ca pana in 2012 numarul troleibuzelor si autobuzelor din orasele ucrainene va spori. Mai apar si alti producatori ucraineni in ultimul timp, dar acestia fac doar primii pasi in domeniul troleibuzelor. Uzina de avioane "Antonov" din Kiev are si ea unele realizari in constructia troleibuzelor, care deasemenea sunt prezente cel putin prin Kiev, dar in ultimul timp nu prea are comenzi. Totusi productia lor de baza sunt avioanele. Mai este si uzina "Bogdan" care in vara acestui an au lansat primele trolee, dar produsele lor se aseamana la exterior foarte mult cu LAZurile din Lvov. O fi rezultatul migrarii unor ingineri de la LAZ catre Bogdan, care or mai fi luat cu ei si unele desene tehnice. Un alt producator ucrainean - uzina "Iujmas" din orasul Dnepropetrovsk. Dar din toti acesti producatori totusi LAZul are cea mai mare experienta in domeniul troleibuzelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 07 Oct 2014 00:38:25    Titlul subiectului: 175019

LAZ E291 are motor diesel auxiliar?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community