Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Vin 21 Apr 2006 22:51:04 Titlul subiectului: Spurbus in Essen |
21100 |
|
Am vazut pe net ceva fotografii cu troleibuzele din Essen, poate-l intrebam pe Mattis ce stie de ele - perioada de functionare, trasee, de ce au fost scoase, daca mai exista reteaua de troleibuz, ce s-a intimplat cu vehiculele.
Am gasit si fotografii realizate in 1996, cu duo-busele din Essen.
http://members.shaw.ca/synt/Essen.photos.htm
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.61 kb |
Vizualizat: |
de 15865 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.47 kb |
Vizualizat: |
de 15864 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 22 Apr 2006 10:44:01 Titlul subiectului: |
21134 |
|
Foarte interesant! Oare cum pun captatorii pe retea. Nu vad franghiile. Chiar si sistemul de retinere al captatorilor pe acoperis este interesant.
Mi se pare ciudat pana nu vad. Mai ales daca deraiaza pe traseu. Unde tin soferii acea cange?
Troleibuzele care au venit in Brasov SH au avut toate funii si tragatoare si Vetter si Graf si FBW si Mercedes.
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mie 16 Aug 2006 22:42:11 Titlul subiectului: |
31241 |
|
Decuplarea si recuplarea captatorilor se face pneumatic. Vedeti in fotografia "Essen.4" doua tablite amplasate pe firul de contact, ce ajuta la ghidarea capetelor de captare pe fir, vehiculul pozitionindu-se sub acestea. Daca deraierea captatorilor se produce undeva pe traseu, unde nu sint asfel de tablite, pneumatic sint "eliberati" captatorii, apoi pozitionati pe fir cu ajutorul unei cange metalice, cu ajutorul funiilor tragatoarelor in cazul Berlieturilor, spre exemplu.
Acest sistem de decuplare-recuplare pneumatica a captatorilor de curent se regaseste aproape in fiecare tara europeana.
Cangea o gasesti pe net la un troleibuz din Esslingen si la unul din Budapesta (un ZIU parcat -astea nu au sistem pneumatic pt. captatori). A, si la un troleibuz din Kapfenberg. Poate sint si alte locatii dar acestea mi le-am stocat intr-un sertaras al memoriei.
Am si gasit un link, siteul lui Ronald Kiebler -aici gasesti si Vetter-urile ce au ajuns la Timisoara.
http://www.obus-es.de/Obus%2022_Buergerfest_2001.htm
Vezi ca troleibuzul nu are tragatoare si nici funii.
Am mai gasit o "cange":
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg01062/html/kep161.htm
Si troleibuzele Mercedes din colectia lui Richard Dearmond.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.2 kb |
Vizualizat: |
de 15684 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.41 kb |
Vizualizat: |
de 15684 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.52 kb |
Vizualizat: |
de 15684 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 15 Iun 2014 19:01:22 Titlul subiectului: |
173421 |
|
Cand a fost desfiintat acest sistem de troleibuze / duo-buse? Reteaua mai exista? Ce s-a intamplat cu tunelurile prin care treceau troleibuzele?
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Dum 15 Iun 2014 19:09:50 Titlul subiectului: |
173422 |
|
In ultima poza vad un macaz cam ''stufos'' din punct de vedere al incrucisarilor.
Cum se realiza jonctiunea? Vad ca placile de ''asfalt'' incaleca sina, dar s-ar putea sa ma insel...
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 15 Iun 2014 22:31:15 Titlul subiectului: |
173423 |
|
@Volvo Din ce am gasit pe net sistemul a fost desfiintat in anul 2009 pentru a crea pista de biciclisti. Tunelurile nu erau speciale pentru autobuze, acolo circulau tramvaie mai intai. Ultimul lot de autobuze "speciale" a fost livrat de Mercedes in anul 2007 (16 solo si 31 de articulate).
Sistemul a fost construit in 1980 pe o fosta linie de tramvai, autobuzele erau capabile sa functioneze si ca troleibuze, iar dupa ce linia a fost introdusa in subteran, aveau usi pe ambele parti. Rotile erau ghidate cu ajutorul unei sine aflate pe partea stanga a sensului de mers.
Sistemul a avut cateva probleme si in 1995 si circulatia in subteran a fost sistata, iar cu timpul tot sistemul a fost desfiintat.
Am gasit si eu cateva poze interesante pe regionalbahn.hu:
Si cateva filmulete interesante:
https://www.youtube.com/watch?v=jUsRg9kkPPc
https://www.youtube.com/watch?v=d1EQkObn55I
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 17 Iun 2014 12:47:31 Titlul subiectului: |
173450 |
|
Si in prezent in Essen mai circula troleibuze? Macar troleibuze clasice.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
|