Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Camioanele Roman. Istoria lor
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autocamioane si autoutilitare adaptate pentru transportul de persoane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 12:38:58    Titlul subiectului: Camioanele Roman. Istoria lor 21957

Am fost foarte incantat de aspectul camioanelor produse special pentru PETROM. Iata unul.


VEHICULE-0036.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47 kb
 Vizualizat:  de 125495 ori

VEHICULE-0036.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 15:24:03    Titlul subiectului: 21967

Cisternele sint fabricate la Automecanica Medias.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 17:00:51    Titlul subiectului: 21986

Iar motoarele sunt in general MAN, CAT sau Renault.
Alte doua. Ambele 19.410FLS, primul cu motor MAN, al doilea Caterpillar, ambele de 410CP:


_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 22:30:00    Titlul subiectului: 22032

Al doilea arata cam naspa si din cate am inteles de la un sofer ce lucreaza pe asa ceva, nici nu sunt foarte reusite
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2006 19:48:15    Titlul subiectului: 22127

Au fost cumparate cand si Petrom si Roman AB erau de stat. Orice fleet manager normal la cap cumpara MAN, Volvo etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 14 Mai 2006 12:22:23    Titlul subiectului: 22938

Noile produse Roman:
sursa pozelor:http://www.roman.ro/media.php?menu=4&type=4

Aici o autospeciala din lotul de 750 de camioane pt trupele americane din Irak. Poza a fost preluata de pe forumul softpedia:http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=83573&st=630
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
A.C_DAF
Vizitator






MesajTrimis: Dum 21 Mai 2006 00:34:41    Titlul subiectului: 23318

Raba tip Irak, sunt basculantele care au oblon in spate. Precum cea din poza.


Picture46.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  5.89 kb
 Vizualizat:  de 126826 ori

Picture46.jpg


Sus
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2006 02:27:28    Titlul subiectului: 23321

Incerc sa va prezint cateva date luate din lucrarea "Automobile ROMAN pentru transportul de marfuri" - Ed Tehnica Bucuresti, 1982.
La vremea respectiva, se foloseau doua motoare:
Arrow SAVIEM 797-05 - motor diesel in patru timpi cu injectie directa
-6 cilindri in linie
-raport de compresie 17,5:1
-cilindree totala 5,491 l
-turatie 3000RPM / ralanti 600RPM
-putere nominala 135CP la 3000RPM
-momentul cuplului motor 37daNm la 1800RPM
Arrow MAN-D 2156 HMN 8 (banuiesc ca asta e cel numit RABA)
-motor diesel in patru timpi cu injectie directa
-6 cilindri in linie, inclinati la 40 de grade fata de verticala
-raport de compresie 17:1
-cilindree totala 10,350 l
-turatie 2200RPM
-putere nominala 215CP la 2200RPM
-momentul cuplului motor 76daNm la 1400RPM
(Din ce-am vazut si ce-am auzit, a treia motorizare ar fi un motor RABA supra-alimentat de ~256CP)
Revenim din nou la nivelul anului 1982 cu cateva modele de camioane:
Legenda: A - ampartamentul; S - sarcina utila; V - volumul benei; Gt - greutatea totala; Gta - greutatea totala cu remorca;
Autocamioane:

Arrow ROMAN R 8135 F
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 4000/4500mm
S: 6650/6500kg
Gt: 12100kg
Gta: 22100kg

Arrow ROMAN R 12135 DF
Motor 797-05
Tractiune 4X6
A: 3665+1270/4215+1270mm
S: 10000kg
Gt: 18500kg
Gta: 22500kg

Arrow ROMAN R 10215 F
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 4500mm
S: 9000kg
Gt: 16000kg
Gta: 32000kg
Fara poza
Arrow ROMAN R 10215 FA
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 4500mm
S: 8000kg
Gt: 15500kg
Gta: 32000kg

Arrow ROMAN R 12215 DF
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 3665+1270/4215+1270mm
S: 10600/10400kg
Gt: 18500kg
Gta: 36500kg
Fara poza
Arrow ROMAN R 19215 DF
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 3850+1350/4500+1350mm
S: 16500kg
Gt: 26500kg
Gta: 38000kg
Autotractoare cu sa:

Arrow ROMAN R 8135 FS
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 3100mm
S: 7485kg
Gta: 17000kg
Fara poza
Arrow ROMAN R 8135 FAS
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 3100mm
S: 7070kg
Gta: 22100kg

Arrow ROMAN R 12215 DFS
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 2790+1270mm
S: 11000kg
Gta: 36500kg

Arrow ROMAN R 10215 FS
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 3500mm
S: 9680kg
Gta: 32000kg
Fara poza
Arrow ROMAN R 10215 FAS
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 3500mm
S: 8900kg
Gta: 32000kg

Arrow ROMAN R 19215 DFS
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 2800+1350mm
S: 14000kg
Gta: 38000kg
Autobasculante

Arrow ROMAN R 8135 FK
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 3100mm
S: 6500kg
V: 3,9m3
Gt: 12100kg

Arrow ROMAN R 12215 DFK
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 2790+1270mm
S: 10500kg
V: 6m3
Gt: 18200kg

Arrow ROMAN R 19215 DFK
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 3095+1310mm
S: 16000kg
V: 8,81m3
Gt: 26000kg

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2006 02:34:04    Titlul subiectului: 23322

Alte variante nedocumentate:





Codificarea numerica banuiesc ca este ceva de genul sarcina utila + puterea motorului.
Ex 8135 - 8 tone, 135CP,
19215 - 19 tone, 215CP
La codificarea cu litere, banuiesc ca D inseamna punte dubla in spate, K inseamna basculanta, S inseamna sa...
Ne poate lamuri cineva ce inseamna restul?

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2006 08:12:56    Titlul subiectului: 23324

Codificarea numerica e oarecum standard in industrie, un Mercedes cap-tractor va fi astfel 40500, la 40 de tone si 500 CP.
La codificarea cu litere vad ca F apare peste tot, iar S ar insemna ar veni de la Sa (cap tractor).
Un coleg de-al meu insista ca la el in arges exista camioane Roman 6x6, pentru exploatare forestiera. Faza e ca eu nu am vazut pana acum nici un Roman cu punte motoare fata (nici in modelele de mai sus nu este niciunul). Asta fara Dac-urile cu parbriz inclinat de la armata. Are cineva informatii in privinta asta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2006 09:13:29    Titlul subiectului: 23328

Camioane Roman 6X6 exista, le vad pe site-ul lor:
26.460 DFAER 933.P115-01
26.460 DFAR 933.P115
Astea sunt remorchere (ma rog, in cele doua poze este acelasi camion, chestie des intalnita pe site-ul lor; a se vedea primele doua de la sectiunea Comunale care au aceeasi poza dar bena colorata altfel - jenant)
Am vazut in schimb un MAN forestier (fie 6X6 fie 4X4, nu mai tin minte daca avea punte dubla pe spate, dar pe fata avea sigur diferential) in zona Bicaz, cu sasiul foarte sus pentru a lasa loc pt diferentialul fata. Avea si macara in spatele cabinei. Daca mai ajung pe acolo si il vad, ii fac poze.
Referitor la codificarea numerica, la Mercedes tin minte ca apar doar grupuri de 4 cifre (inclusiv la dita-mai Actros).

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2006 10:39:35    Titlul subiectului: 23331

Acum exista si punti fata motoare la Roman. Dar inainte de 1990?
La Mercedes ai dreptate, nu dau decat primele 2 cifre din valoarea puterii (50 in loc de 500), e o metoda buna de a-ti da seama de ce poate face camionul, spre deosebire de un nume comercial ca Actros sau FH 12.
Dar Roman au notatia ca la MAN.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 18:01:30    Titlul subiectului: 23442

Dar la ce folosește "butoiașul" ăla cu țeavă deasupra (țeava are un fel de capac); e filtrul de aer cumva?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2006 05:31:34    Titlul subiectului: 23539

Am gasit un camion de pompieri ceva mai vechi (cu siguranta mult mai vechi de 1990) care are diferential si pe fata deci 4x4:

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2006 16:47:45    Titlul subiectului: 23601

1. Pe site-ul www.roman.ro există o secțiune alocată istoricului societății. Acolo se spune
Citat:
1959 - 1961
Se proiecteaza si pregateste tipul “Carpati” de 3 tone.


Citat:
1964
Fabricarea autocamionului “Bucegi” de 5 tone.


Se poate observa că cele două modele de camioane sunt foarte asemănătoare. E, într-adevăr, așa sau au greșit cei care au postat pe site? Cele două camioane seamănă foarte mult între ele. Cum le pot dosebi? Care e elementul caracteristic pentru Carpați și care elementul caracteristic pentru Bucegi? Mă refer ca aspect.
2. Indicativul pentru Bucegi și Carpați e SR 113 sau SR 131? Pe unele site-uri figurează ca 113, pe altele 131.
Citat:
Alegerea a fost pentru un camion cu motor cu combustibil V8 și cabina sa a fost creată la uzina Chausson din Franța. Primele camioane V8 SR 131 au fost produse în vara anului 1960 în 2 modele : Carpați de 3 tone și Bucegi de 5 tone
Citat:
SR 113 " Bucegi "
3. Motorul unuia din cele două modele era pe benzină, mergea neuniform, dădea rateuri și trebuia turat; în caz contrar, se îneca. Altfel spus, motorul unuia din camioanele Carpați / Bucegi avea același motor cu TV 2 și TV 20. Care e modelul?
4. Camionul din avatarul lui Blood 13 e un Bucegi modificat cu motorizare diesel. Pe unele din ele scrie DAC, pe altele nu. Care denumirea corectă a camionului respectiv?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2006 18:11:27    Titlul subiectului: 23614

Voi spicui din informatiile pe care le am de la Kappa, interventia lui aici ne-ar lamuri cu siguranta.
Daca nu ma insel diferenta intre Carpati (3 tone) si Bucegi (5 tone) este sasiul, mai scurt bineinteles la primul. Nu am inteles insa daca productia Carpatiului a fost oprita cand s-a inceput cu Buceagul.
Buceagul s-a produs si in paralel cu Saviem si Raba, pana in 1975, cand si-a schimbat numele din SR 131 in (SRD) DAC 6.135, facandu-se schimbari la: motor (Saviem 135 CP), capote fata, inlocuindu-se farurile rotunde cu faruri rectangulare in bara de protectie, bord inlocuit. Aceasta varianta s-a construit pana prin 1985 (poate si mai tarziu).
Un exemplu de DAC 6135:

Un exemplu de Buceag:

Se vad clar diferentele la masca, faruri, bara, semnalizatoare.
Un Buceag ex-militar:

Am aflat in sfarsit diferenta intre Carpati si Bucegi de la un mecanic de la Aeroclub care a lucrat ani buni pe asa ceva.
Pentru pastrarea performantelor Buceagului in urma maririi sarcinii utile s-a schimbat cutia de viteze si carburatorul (pe Buceag s-a pus Weber dublu corp, nu mai tin minte ce avea Carpatiul). Atat. Voi reveni cu informatii dupa ce obtin de la respectivul domn o carte de intretinere a ambelor modele.

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 20:01:18    Titlul subiectului: 23694

pentru a le deosebi "rapid" va uitati la prezoanele rotilor: Carpati cu 6, Bucegi cu 8. Alta diferenta este la diferential: la Carpati este asimetric privit din spate si axele mai subtiri, ca la Moskvich, la Bucegi este simetric cu capac in fund si axele mai groase. La Carpati aripile sunt "o mustata" mai mici. Carburatorul initial e posibil sa fi fost Solex (Franta), dar nu bag mana in foc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 20:23:19    Titlul subiectului: 23697

Acier a scris:
Carburatorul initial e posibil sa fi fost Solex (Franta), dar nu bag mana in foc.
Exact asa mi s-a spus si mie dar nu retinusem numele.
O alta chestie interesanta pe care am auzit-o a fost ca s-au facut Bucegi cu tractiune 4x4 pentru armata. E vorba de cel albastru de mai sus, la care se vede diferentialul din fata (Kappa mentionase diferentialul dublu, dar abia acum l-am vazut).
Am mai aflat o chestie noua:
Au existat camioane Bucegi pentru export, cu motoare Mercedes.
Are cineva idee unde s-au exportat?

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 21:30:25    Titlul subiectului: 23705

Bucegi 4x4 de la armata a cumparat patronul de Radio Contact, Rossi parca il chema. Unul avea grup electrogen in spate. Omul mai are si un land Rover Serie 2 parca, oricum e pasionat de masini vechi.
Nu stiu exact de ce era nevoie de un Roman 4x4 cand erau disponibile DAC-uri cu parbriz inclinat (cele de armata, cu care se faceau si curse), modelul 16 215 era 4x4 si am vazut si o automacara cu aceiasi cabina dar cu tractiune 6x6.
Inca o intrebare dificila: prin anunturile de vanzari camioane apare " vand camion frumoasa americana" Cred ca se refera la un model de DAC, dar care?
Am avut ocazia sa vad un camion care nu credeam sa existe: un Roman 16215 (RABA) 6x6. Culmea e ca era chiar vehicul de interventii linii al RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 04:49:00    Titlul subiectului: 24606

se exportau cel mai probabil in tarile arabe...
Referitor la istoricul familiei SR Carpati si Bucegi am intrat pe filiera franceza si am adunat urmatoarele argumente:
singurul lucru cert este faptul ca proiectarea cabinei s'a facut la uzinele Chausson din Franta. de aici intervine fabulatia. La vremea respectiva Chausson erau nr. 1 in fabricatia de caroserii industriale in Franta si implicarea in proiectarea si realizarea de matrite pentru ambutisare (ca si astazi). Pe de alta parte e posibil ca si prezenta unuia din cele mai inraite sindicate sa fi inlesnit colaborarea franco-romana. Cat despre motorizare, sunt mari sanse ca tot din zona sa provina, si anume de la SIMCA. In 1954 Ford a inchis pravalia in Franta si SIMCA a preluat fabrica si restul operatiunilor, precum si diverse licente, asa ca guvernul roman a avut posibilitatea sa achizitioneze o licenta de motor la spartul targului prin 57-58, cand a schimbat Ford gama de motoare. Si asta explica intr'un fel si zvonul ca primele Carpati aveau carburator Solex. Si off topic, autobuzele TV2 seamana destul de mult cu cele Chausson. De ce oare? Smile
din cate stiu eu, "frumoasa americana" este tractor cu sa si roti normale iar remorca este lunga, cu obloane metalice inalte, descoperita. cand eram mic, aduceau pepeni cu ele. seria a aparut la inceputul anilor '80 si erau in principiu pentru export in tarile arabe (in particular Irak).
am atasat rotile de Carpati si Bucegi pentru o identificare mai usoara
[img=http://img209.imageshack.us/img209/5828/rotile2jh.th.jpg]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 23:09:51    Titlul subiectului: 25057

Frumoasa Americana:

E vorba de camioane mici, facute pt export in America de Sud, foarte apreciate, se pare, la ei. Sarcina utila 7 tone, motor de 120 CP.



P6110038ss.JPG
 Descriere:
Frumoasa Americana
 Mărime fișier:  35.28 kb
 Vizualizat:  de 123529 ori

P6110038ss.JPG



_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iun 2006 10:38:32    Titlul subiectului: 25346

http://www.pmulcahy.com/heavy_uv/romanian_huv.htm
Eu mi-am cumparat o carte" Automobile Roman ptr transportul de marfa" Ed. Tehnica'82.. daca o vrea cineva sa zica si o va avea, gratuit, numai sa vedem cum intra in posesie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
romrail



Data înscrierii: 10/Mai/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2009
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 15:39:40    Titlul subiectului: 25532

"Frumoasa americana" era porecla modelului DAC 7120, care in toate prezentarile pe care le am (vreo 3 mape cu pliante de la ultimele TIB-uri) apare ca autosasiu. Nu am auzit niciodata sa fi existat si varianta de cap tractor cu sa. Poate la alt model.
Oricum am inteles (din discutiile cu cei de la ROMAN) ca deja nu se mai produce modelul 7120 ci s-a trecut la modelul 8120 (8 tone; 120 Cp).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2006 07:38:12    Titlul subiectului: 26192

Preluat de pe :http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=eveniment&s_id=26933
270 de camioane Roman pentru SUA
Uzina Roman SA și-a revenit uimitor față de acum doi ani cînd aproape nimeni nu-i mai dădea vreo șansă. În numai șase luni, de la Roman SA au plecat spre America nu mai puțin de 180 de camioane, iar zilele acestea va mai lua drumul SUA încă un transport de 90 de camioane pentru armata americană. Deși în ultimul timp cele mai multe cereri pentru uzină vin pentru export, există comenzi și pentru piața internă. Cele 90 de mașini care vor lua drumul Americii în aceste zile sînt de trei categorii: cisterne pentru transportarea combustibilului pentru avioane, camioane de armată și camioane pentru transportul materialelor pe front. Mașinile sînt dotate cu o mini-macara ce poate fi manevrată de un singur om. „Pînă la sfîrșitul anului uzina va exporta cel puțin 1.000 de astfel de unități. Uzina este acum în tratative pentru încheierea unui contract cu o firmă americano - irakiană care are piață de desfacere în 15 state din Asia și Africa“, spune patronul uzinei brașovene Roman SA, Ioan Neculae.
de: (R.S.)
22.06.2006
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2007 10:42:49    Titlul subiectului: 81493

Roman adaptat pentru transportul de persoane, erau foarte numeroase pe vremea lui Ceaușescu, deservind în principal șantierele de construcții...


B70LTC-P1090461.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.76 kb
 Vizualizat:  de 122291 ori

B70LTC-P1090461.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autocamioane si autoutilitare adaptate pentru transportul de persoane Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community