Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 24 Mai 2006 21:44:50 Titlul subiectului: Marsarierul la tramvaie |
23526 |
|
Am vazut azi cum este actionat un tramvai Gotha in TImisoara, cand a intrat la gara pe linia moarta, vatmanul impingea doar ceva buton de pe bord, care parca actiona un motor foarte slab (nu facea acelasi zgomot). Asa dau inapoi toate tramvaiele? In-afara de Tatre, care sunt conduse prin pedale, restul sunt conduse cu ajutorul manetei din stanga, nu? Nu de acolo se fac toate manevrele?
In cazul unui Gt8 z de exemplu, pt ca sa dea inapoi, vatmanul trebuie sa mearga in cabina de la celalalt capat? Scuzati relatarea de amator...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 24 Mai 2006 22:01:07 Titlul subiectului: |
23527 |
|
La V2A și V3A de toate felurile (inclusiv modernizate), trecerea la mers înapoi se face prin împingerea unei mici manivele (aflată lângă controller) în caltă direcție. Apoi se împinge controller-ul normal, ca și cum ar merge înainte. Pentru revenirea la mers înainte, se pune controller-ul la poziția 0 (zero) și se re-aduce în poziția inițială mica manivelă. La fel se procedează și la Timiș.
V3B (București):
Timiș 2 (Ploiești):
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Mai 2006 11:51:41 Titlul subiectului: |
23551 |
|
La Tatre marsarierul e in stanga jo,s adica un comutator cu inainte, zero si inapoi
la V3A e maneta cu sapte pozitii
inainte --motor 2, motor 1, motor 1+2
daca se strica vreun motor (1 sau 2) se comuta pe ala bun
inapoi -- motor 2, motor 1, motor 1+2
uzual se merge pe 1+2 inainte
si motor 1 la manevra inapoi
ma distrau comenzile de manevra cand deraia cate un EP/V3A
mic-nainte, mic-napoi, hoo!!!
sau da-i nainte, da-i napoi!!!
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 04 Iun 2006 23:05:38 Titlul subiectului: cont |
24352 |
|
O intrebare cam ciudata, probabil de copil mic, dar avand in vedere ca unora le-ar veni ideea, intreb si eu, inainte sa vad la TV rezultatul:
Daca la un tramvai bidirectional (V3B, de exemplu) se actioneaza inainte sau inapoi din ambele capete, ce se intampla ? In primul caz, se rupe tramvaiul in doua ? Cum se comanda motoarele in aceasta situatie ? Au vreo importanta pantografele ? Sunt motoare independente ? Cam multe intrebari...
Vagoanele V3A si V2A au un sistem de comanda in spate, pentru manevre. Unele EP/V3A utilitare au si ele acest sistem, adaugat insa ulterior, ca si niste lampi.
Vagoanele germane au si ele sistem de comanda, inclusiv Rathgeber.
Remorcile Rathgeber au avut si ele acest sistem, dar la trecerea pe boghiuri V3A au fost necesare modificari la cuple si s'a renuntat la sistem.
Nu cunosc daca vagoanele Timis aveau asa ceva, dar nu cred.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 05 Iun 2006 15:37:26 Titlul subiectului: |
24407 |
|
Trebuie sa existe niste sisteme de siguranta care sa permita trecerea de la viteza inainte la cea de inapoi, trecand prin niste etape. Asta pentru a se evita niste evenimente neplacute.
La vagoanele Timis-2, marsarierul era actionat din cabina. Exista o maneta care se punea in pozitia marsarier. Cel putin asa imi aduc eu aminte la Galati!
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 10 Iun 2006 15:03:50 Titlul subiectului: |
24843 |
|
La tranvaiele siameze( asa le spun vatmanii la tranvaiela cu doua posturi)este o chestie simpla, la actionarea accidentala a postului opus directiei de mers presupunand ca s-a trecut de protectie, sare siguranta generala fara alte pagube
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 21 Aug 2006 23:07:36 Titlul subiectului: |
31513 |
|
Sergiu, acea mentă o au toate Timișurile și toate V2A/V3A, Ep și, de fapt, toate tramvaiele (mă rog..la Tatre e altfel).
Ep utilitare și V3A-93 au un mic bord în spate. La V3A el este mai jos, fiind acoperit cu o ușiță încuiată. La Ep, fiind vagoane utilitare, postul de conducere este ,,la vedere":
|
|
Sus |
|
|
Rodeo
Data înscrierii: 15/Aug/2006 Ultima vizita: 24/Iun/2020 Mesaje: 24 Locație: Ramnicu Sarat
|
Trimis: Sâm 16 Sep 2006 22:57:40 Titlul subiectului: |
33470 |
|
Care e justificarea pentru a pune in circulatie in Bucuresti tramvaie bi-directionale? Azi am vazut doua (unul cred ca avea numarul #237). Sunt in Bucuresti linii cale simpla unde sa se justifice acest tip de tremvai?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 16 Sep 2006 23:17:08 Titlul subiectului: |
33476 |
|
Rodeo a scris: | Care e justificarea pentru a pune in circulatie in Bucuresti tramvaie bi-directionale? Azi am vazut doua (unul cred ca avea numarul #237). Sunt in Bucuresti linii cale simpla unde sa se justifice acest tip de tremvai? | Vagoanele "siameze" (bidirectionale) sunt foarte utile in situatii in care este necesara intoarcerea temporara in locuri unde nu sunt bucle. Avantajul acestor vagoane este ca pot intoarce oriunde exista un macaz de trecere pe cealalta linie. Alt avantaj este ca nu mai sunt necesare ronduri, care ocupa mult spatiu in interiorul lor, care deregula nu prea se poate folosi.
Marele dezavantaj al acestor vagoane este ca se pierde spatiul util din interiorul lor datorita usilor pe ambele parti.
Totusi, orase ca Bonn si Budapesta folosesc acest sistem.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 16 Sep 2006 23:23:35 Titlul subiectului: |
33477 |
|
Mai mult, în Budapesta (nu știu dacă și în Bonn) toate tramvaiele sunt bidirecționale sau hack-en-hack (2 vagoane spate în spate, cu uși pe ambele părți dar o singură cabină; eventual între ele se intercalează o remorcă cu uși pe ambele părți), iar bucle probabil există doar în depouri și uzina (uzine) de reparații (dacă or avea așa ceva).
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 16 Sep 2006 23:25:48 Titlul subiectului: |
33478 |
|
Dr2006 a scris: | Mai mult, în Budapesta (nu știu dacă și în Bonn) toate tramvaiele sunt bidirecționale sau hack-en-hack (2 vagoane spate în spate, cu uși pe ambele părți dar o singură cabină; eventual între ele se intercalează o remorcă cu uși pe ambele părți), iar bucle probabil există doar în depouri și uzina (uzine) de reparații (dacă or avea așa ceva). | Bucle exista si pe traseu, dar uneori se folosesc ca puncte de intoarcere duble, adica un tramvai intra in bucla intr'o parte si da inapoi, iar celalalt la fel, dar in partea cealalta (Budapesta).
Un alt dezavantaj al siamezelor (deci cele cu dubla comanda) este tocmai dubla comanda, care inseamna dublul costurilor pemntru o singura comanda !
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 00:59:17 Titlul subiectului: |
33486 |
|
Chriss a scris: | Un alt dezavantaj al siamezelor (deci cele cu dubla comanda) este tocmai dubla comanda, care inseamna dublul costurilor pemntru o singura comanda ! | Cum așa? Poate doar dublul prețului controller-ului, ușilor, pantografelor și a altor echipamente care trebuie montate de 2 ori. Căci, în circulație, costurile nu pot fi duble, deoarece vagonul nu e condus simultan din ambele capete iar, în cazul ,,trenurilor" hack-en-hack sunt ferm convins că ambele vagoane motoare trag, niciunul nu se comportă ca o remorcă.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 13:03:56 Titlul subiectului: |
33504 |
|
Dr2005 a scris: | Cum așa? Poate doar dublul prețului controller-ului, ușilor, pantografelor și a altor echipamente care trebuie montate de 2 ori. Căci, în circulație, costurile nu pot fi duble, deoarece vagonul nu e condus simultan din ambele capete iar, în cazul ,,trenurilor" hack-en-hack sunt ferm convins că ambele vagoane motoare trag, niciunul nu se comportă ca o remorcă. | Un tramvai siamez (cu doua capete) are in fiecare capat un sistem complet de comanda. Intr'adevar, numarul motoarelor e acelasi, dar in rest, totul e dublu. Mai exista partea de protectie si/sau izolare a celor doua comenzi, care nu stiu exact cum se realizeaza.
La vagoanele bidirectionale cu o singura cabina, lucrurile sunt ceva mai simple, dar de cele mai multe ori este necesara dubla comanda la usi, pentru ca peroanele pot fi si pe stanga (Budapesta, Essen &c).
Mai interesant este ca vagoanele T4 bidirectionale cu o cabina merg cuplate atat spate'n'spate cat si invers (vezi 1030+1031 din Arad).
|
|
Sus |
|
|
Electroputere Vasile
Data înscrierii: 18/Dec/2006 Ultima vizita: 24/Dec/2023 Mesaje: 4 Locație: Craiova
|
Trimis: Mie 21 Feb 2007 11:10:26 Titlul subiectului: |
76373 |
|
La tramvaiele V3A-H, care sunt prevazute cu sistem de comanda electronica, maneta "selector functiuni" are urmatoarele pozitii: "zero", "parcare", "inainte" si "pregatire mers inapoi". Pe "zero", toate comenzile tramvaiului sunt dezactivate (raman alimentate doar circuitele de iluminat de siguranta si usa de la vatman). Pe "parcare" se poate doar testa sistemul de comanda electronica al tractiunii si se pot activa celelalte circuite de joasa ale tramvaiului (iluminare, sonorizare, comanda usi etc).
Trecerea manetei din "zero" in "parcare" se poate face fara introducerea cheii asa-zise de contact. Pentru a trece pe "inainte" este necesara introducerea si rotirea cheii. Pe pozitia de "inainte" sunt active toate circuitele tramvaiului (forta si joasa) si se poate comanda tractiunea pe sensul de mers inainte. Pentru mersul inapoi se trece maneta pe "pregatire mers inapoi" si se scote cheia, maneta ramanand blocata pe aceasta pozitie pana la deblocarea ei cu cheia. In acest mod comenzile pot fi date doar din postul de manevra si se previne trecerea neautorizata a comenzilor in postul principal in timpul manevrelor de mers inapoi.
Pentru activarea postului de manevra se introduce aceeasi cheie si se deblocheaza comezile acestui post. Logica este de a nu se permite comanda tramvaiului decat dintr-un post. Postul de manevra dispune doar de un comutator mers/frana, de butoanele de conectare a disjunctorului si de semnalizarile pentru siguranta manevrelor (clopot, directie). Dupa finalizarea manevrelor de mers inapoi (viteza limitata electronic la 5 km/h), se revine la postul principal si prin introducerea cheii se deblocheaza maneta pentru a fi selectata alta pozitie.
Pentru a alege sistemul de tractiune cu care se doreste functionarea exista in cabina principala de conducere un comutator cu patru pozitii "zero", "A", "B" si "A+B". Acesta permite functionarea tramvaiului cu un sistem (choper + motor tractiune), cu celalat sistem sau cu amandoua. In functionarea normala se utilizeaza pe "A+B". In caz de defect al unuia din sisteme, se poate selecta functionarea cu celalalt (ramas valid) pentru ajunge la cap de linie sau la depou).
Cam stufos , dar sper ca am lamurit un pic pe cei ce nu stiau cum se realizeaza interblocarea posturilor de conducere la tramvaie. Modelul mai sus descris este la V3A-H, dar in general se realizeaza la fel pentru toate vehiculele de generatie noua, cu sisteme de tractiune in c.c. sau c.a. si comandate elctronic cu microprocesor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.83 kb |
Vizualizat: |
de 23546 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 27 Feb 2007 23:15:52 Titlul subiectului: |
76900 |
|
Inteleg de aici ca mersul inapoi nu este posibil decat de la postul din spate. Mi se pare ciudat, pentru ca in trafic pot apare situatii in care tramvaiul trebuie sa mearga inapoi cativa metri si e prea complicat ca vatmanul sa iasa din cabina si sa ajunga in spate la un tramvai aglomerat, de unde sa arate poporului ce se ascunde prin cutiutele din spate, chiar daca niste calatori mai curiosi nu reusesc sa faca nimic apasand butoane pe acolo, daca din fata maneta nu este pozitionata corespunzator.
|
|
Sus |
|
|
Electroputere Vasile
Data înscrierii: 18/Dec/2006 Ultima vizita: 24/Dec/2023 Mesaje: 4 Locație: Craiova
|
Trimis: Mie 28 Feb 2007 09:13:10 Titlul subiectului: |
76917 |
|
Trix a scris: | Inteleg de aici ca mersul inapoi nu este posibil decat de la postul din spate. | Corect. Mersul cu spatele la tramvaiele unidirectionale (nu numai de la noi) se realizeaza doar pentru manevre ocazionale (cuplarea cu un alt tramvai in vederea remorcarii, manevre de garare in depou etc), care de regula se fac cu tramvaiul gol. Oricum in plin trafic n-ar fi de loc indicat ca un tramvai de aproape 30 de metri si aproape 60 de tone sa dea cu spatele orbeste (vatmanul n-are nici o sansa sa vada ceva din cabina principala).
|
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Vin 09 Mar 2007 21:18:52 Titlul subiectului: |
77354 |
|
Totusi la cvasi-totalitatea tramvaielor V#A (V3A-H este o exceptie, in primul rand prin numarul de unitati) nu e necesara comandarea mersului inapoi de la postul de manevra (situat evident in extremitatea opusa a vagonului). Este adevarat, e nevoie de un manevrant sau orice alt gen de ajutor, dar imaginativa (in cazul unei deraieri) ce balamuc ar fi sa te plimbi prin tot tramvaiul ca sa dai 10 cm inapoi apoi 10 inainte. La inceputul acestui topic sunt niste poze care prezinta exact cele doua controlere existente pe vagoanele V#A clasice (cu reostat, mai exact). Un inversor de mers inainte-inapoi care permite si selectarea modului de cuplare al tractiunii (motor fata, motor spate si amandoua) si controlerul pentru comanda reostatului dar si a franei, in functie de regimul de mers. Cat despre alte tramvaie, cred ca mai exista si fara post auxiliar de comanda... Tatrele de exemplu, sau V3A-C (Constanta).
Pe de alta parte prezenta a doua cabine nu implica necesitatea dublarii schemei de comanda... Asta e un soi de moft RATB-ist, justificat in parte de imposibilitatea actionarii prin sfoara a unui pantograf situat la capatul opus al vagonului... V2S-T este exceptia de la regula, pusa in practica insa nu fara greutati.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 07 Dec 2007 15:10:53 Titlul subiectului: |
85504 |
|
Dr2006 a scris: | Ep utilitare și V3A-93 au un mic bord în spate. La V3A el este mai jos, fiind acoperit cu o ușiță încuiată. | Iată cam despre ce e vorba:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.99 kb |
Vizualizat: |
de 22990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.46 kb |
Vizualizat: |
de 22990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60 kb |
Vizualizat: |
de 22990 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 01 Aug 2010 16:35:14 Titlul subiectului: Post de comanda GT4 |
131043 |
|
Si in cazul vagoanelor GT4 postul de comanda de la spatele vagonului este prezent ... !
http://www.youtube.com/watch?v=V2waG70bnsU&feature=related
In cadrul filmului de la link-ul de mai sus (film realizat la sarbatorirea a 110 ani de utilizare a tramvaiului in Nordhausen ) in intervalul minutelor 4:25 - 5:25 se poate observa cum este retras spre depou "cu spatele" un vagon GT4 ( Nordhausen # 80 ex SSB Stuttgart # 577) !
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Dec 2010 23:55:43 Titlul subiectului: |
137426 |
|
Parca tin minte un Rathgeber care manevra cu spatele pe bulevardul 1 Decembrie 1918 in Bucuresti dupa o refacere a liniei (niste aparate conectate la linie si tramvaiul a facut mai multe pase in viteza peste sectiunea in cauza, revenind la start prin mers inapoi).
|
|
Sus |
|
|
|