|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 04 Iun 2006 11:31:52 Titlul subiectului: Dispunerea usilor la autobuze si troleibuze |
24294 |
|
Am deschis acest topic pentru a discuta despre variatia dispunerii usilor la autobuze si troleibuze.
Am remarcat faptul ca unii fabricanti de autobuze si troleibuze practica diverse moduri de dispunere a usilor. As dori sa stiu daca exista o motivatie tehnica a acestei dispuneri sau este doar o chestiune de design.
Pentru autobuze de lungimi "standard", am remarcat urmatoarele dispuneri (1=usa indiferent de modul de impartire, 0=fereastra, |=articulatie).
1000001 = destul de neobisnuit la autobuze urbane, dar totusi folosit in multe tari orientale. In Romania, la autobuze interurbane, plus alte autobuze speciale. Midibuzele folosesc si ele aceasta dispunere.
0001001 = practicat la unele Ikarus 260. Mai putem lua in considerare si autobuze utilitare sau speciale.
0010001 = folosit la multe tipuri de autobuze, in Romania doar la DAC'uri pentru export si unele modele de Rocar de Simon.
1010001 = varianta cu 3 usi a modelului de mai sus, in Romania la troleibuzele DAC + autobuzele De Simon, DAF &c. Foarte raspandita.
1001001 = varianta "clasica" de dispunere, regasita la majoritatea marcilor de autobuze care au circulat in Romania (DAC, Ikarus, IK4, Roman &c).
1000101 = exista ??
1001|001001 = varianta "clasica" pentru autobuze articulate.
0001|000001 = varianta des folosita la autobuze articulate interurbane (DAC, Ikarus).
0001|001001 = varianta la unele Ikarus 280.
1000|001001 = tot Ikarus 280.
1001|010001 = de exemplu troleibuze DAC x17E.
0010|001001 = multe modele de autobuze de diverse tipuri.
0010|010001 = printre altele, troleibuze DAC 217E pentru export.
1001|000101 = o varianta de Ikarus 280.
1001|000001 = alta varianta de Ikarus 280.
10010|01001 = DAC 318ET si altele.
In general, rotile se afla sub ferestrele din pozitiile a 2'a din dreapta si stanga, plus fereastra din dreapta articulatiei, cum sunt privite schemele, deci acolo n'au cum sa fie usi.
Nu am luat in considerare ferestre foarte mici, de exemplu dupa usa din spate, acolo unde exista.
Sper ca topicul nu e inutil. Daca e, admin'ii sa-l stearga. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 04 Iun 2006 14:55:30 Titlul subiectului: |
24308 |
|
Propun ca ferestrele să fie codificate astfel:
-0 pentru cea a șoferului
-1-6, respectiv 1-9 pentru ferestrele de pe partea opusă ușilor
-1A-6A, respectiv 1A-9A pentru ferestrele de pe partea ușilor. Atenție: codificare nu arată a câta fereastră este, ci arată fereastra corespunzătoare de pe partea opusă ușilor
În situația în care autobuzul are uși pe ambele părți, codificarea nu se schimbă; ușa substituie o fereastră. Semnul // ține locul articulației.
Așadar, pentru un Ikarus 280 urban și DAC 117 UD, codificarea ar fi
U,1A, 2A, U, 4A, 5A, //U, 7A, 8A, U
0, 1, 2, 3, 4, 5, //6, 7, 8, 9
Ideea ste că
În fața axei A se află ușa I
la mijlocul distanței dintre axele A și B se află ușa II
la mijlocul distanței dintre axele B și C se află ușa III
După axa C se află ușa IV
dat fiind faptul că motorul este chiar în dreptul ușii II iar spațiul aferent scării funcționează ca rezonator, rezultă un nivel de zgomot destul de ridicat în salonul pasagerilor. Totuși, dacă toba de eșapament are probleme, zgomotul aferent acesteia nu se aude chiar atât de tare înăuntru. Motivul: motorul se interpune între tobă și ușa II
O altă formulă de dispunere a ușilor, formulă pe care am întâlnit-o la unele autobuze din Varna, e următoarea
U, 1A, 2A, 3A, U, 5A, //, U; 7A, 8A, U
0, 1, 2, 3, 4, 5, //, 6, 7, 8, 9
Se vede că ușa II se găsește în dreptul cutiei de viteze și a tobei de eșapament (motorul este situat tot între axele A și B). Astfel, în cazul unor tobe de eșapament transformate (cuma fost cazul autobuzelor clujene 112 UD(M), uneori și 117 UD între 1986 și 2003) zgomotul în salon devine, efectiv supărător.
O formulă care diminuează zgomotul, dar asigură o mobilitate suficientă a pasagerilor este una intermediară între cea a autobuzelor urbane și cele interurbane:
U, 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, //, U, 7A, 8A, U
0, 1, 2, 3, 4, 5, //, 6, 7, 8, 9
--------------------------------------------------------------------
O altă codificare ar fi următoarea:
1. Consola față o notăm cu 0
2. Spațiul corespunzător diametrului roților axei A îl notăm cu 1
3. Spațiul dintre diametrele axelor A și B (atenție, spațiul respectiv e considerabil mai mic decât ampatamentul) se împarte în 3 părți egale (indiferent de configurația ferestrelor) și se notează cu 2, 3 și 4
4. Spațiul aferent diamentrului axei B se notează cu 5
dacă autobuzul e standard, consola spate se poate nota cu 6
dacă autobuzul e articulat, atunci
6. Spațiul aferent articulației nu primește număr, ci codul G sau G1, dacă autobuzul e biarticulat
7. Ceea ce se găsește între articulație și diametrul roților axei C se împarte în două părți egale șise notazăcu 6 și 7
8. Spațiul aferent diametrului roților axei C se notează cu 8
9. Consola spate cu 9
dacă autobuzul e biarticulat, atunci:
10. A doua articulație, de asemenea, nu primește număr, ci codul G2
11. Spațiul dintre articulația și cel aferent diametrului roților axei D se împarte în două părți egale și se va nota cu 9, respectiv 10
12. Spațiul aferent diametrului roților axei D se va nota cu 11
13. Consola spate se notează cu 12.
------------------------------------------------------------------------
O codificare a autobuzului prin prisma celor afirmate mai sus ar putea fi următoarea
-pentru autobuzele standard urbane:
0U, 1A, 2A, 3U, 4A, 5A, 6U (partea ușilor)
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6 (partea opusă ușilor)
-pentru autobuzele urbane articulate:
0U, 1A, 2A, 3U, 4A, 5A, G, 6U, 7A, 8A, 9U (partea ușilor)
0, 1, 2, 3, 4, 5, G, 6, 7, 8, 9 (partea opusă ușilor)
-pentru autobuzele biarticulate
0U,1A,2A,3U,4A,5A,G1,6U,7A,8A,G2,9U,10A,11A,12U (partea ușilor)
0, 1, 2, 3, 4, 5, G1,6, 7, 8, G2,9, 10, 11, 12 (partea opusă ușilor)
La autobuzele cu 2 osii pe spate, codificarea tronsoanelor s-ar face de la 0 la 7:
-tronsonul 0: consola față
-tronsonul 1: spațiul aferent diametrului roților axei A
-tronsoanele 2, 3 și 4: spațiul dintre diametrele roților axei A și cele a axei B
-tronsonul 5: spațiul aferent diametrului roților axei B
-tronsonul 6: spațiul aferent diametrului roților axei C: spațiul dintre ele ste mult mai mic decât diametrul roților respective
-tronsonul 7: consola spate
------------------------------------------------------------------------------
O altă modalitate ar fi următoarea:
-consola față să se considere un tronson
-ampatamentul să se considere 3 tronsoane
-consola spate un tronson
în cazul autobuzelor articulate
-consola spate un tronson
-ampatamentul față 3 tronsoane
-ampatamentul spate 3 tronsoane (unul din acestea fiind corespunzător articulației)
-consola spate un tronson
iar în cazul autobuzelor biarticulate
-consola față un tronson
-ampatamentul față 3 tronsoane
-ampatamentul mijloc 3 tronsoane
-ampatamentul spate 3 tronsoane (în ambele cazuri, unul din acestea revine articulațiilor)
-consola spate un tronson. |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Iun 2006 21:41:01 Titlul subiectului: |
24346 |
|
Ce ar fi ca in loc de codificari sa puneti poza?
Si da, exista un motiv in spatele dispunerii intr-un mod sau altul usilor pe partea dreapta a busului. In tema de proiect se dau: numarul de locuri si timpul de golire (in cazul autobuzelor urbane). In functie de cele 2 se face un plan de organizare interioara.
Ma refer la golirea autobuzului in statie, ca sa micsoreze timpul de stationare, nu la rasturnari. Faza cu 2 usi poate fi pentru autobuze la care soferul vinde bilete la usa din fata si la cea din mijloc se coboara. Usa spate nu mai avem pentru a reduce consola spate si a nu avea pasageri care sa se strecoare pe acolo la urcare.
Daca autobuzul are 3 usi, ce ma intereseaza pe mine cate geamuri sunt intre prima si a 2 -a usa? Sau de ce e usa asta mai in fata sau mai in spate, atata timp cat e intre punti? |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 04 Iun 2006 23:12:19 Titlul subiectului: |
24356 |
|
Care ar fi logica unei asemenea dispuneri a ușilor?
Nu e mai logică dispunerea aceasta?
La autobuzului articulat, ciudățenia o văd prin absența ușii a III-a. Cum poate fi evacuat rapid un asemenea autobuz? Cât privește ușa a II-a, deplasarea în față se datorează motorizării: motorul de MAN/DAF, fiind prea mare, a trebuit deplasată ușa II în față.
Interiorul unui IK 417 cu 3 uși:
Exteriorul lui:
Poate fi evacuat rapid un animal ca ăsta??
Pentru comparație, uitați o dispunere mult mai logică. Este vorba tot de un IK 417:
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 05 Iun 2006 12:50:58 Titlul subiectului: |
24396 |
|
In Ungaria la liniile rurarel se folososte prima usa pentru urcare. Soferul vinde biletele. Celealate 2 sunt folosite exclusiv pentru coborare. Eu nu am vazut pe nimeni care sa strecoare in spate, ca sa scape de bilet. Studentii si pensionarii au reducere de 80% din costul biletului, deci nu prea vezi tineretul strecurandu-se prin spate! |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 05 Iun 2006 13:33:52 Titlul subiectului: |
24398 |
|
Pai daca toti pasagerii se pot urca printr-o singura usa, cea fata, nu pot sa si coboare pe unsa singura, cea din mijloc? Adica cea spate e cam in plus pentru organizarea asta. Exact asta am zis si eu, usa fata pentru sofer care vinde bilete, ca la autobuzele din NY si Boston. |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 05 Iun 2006 15:13:07 Titlul subiectului: |
24405 |
|
Probabil ca au vrut sa fie o posibilitate de coborare atat in partea din fata cat si in partea din spate. Varianta cu 3 usi la Volanbusz a aparut dupa 89. Pana atunci se foloseau doar 2. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 05 Iun 2006 22:08:17 Titlul subiectului: |
24429 |
|
einstein1984 a scris: | Pai daca toti pasagerii se pot urca printr-o singura usa, cea fata, nu pot sa si coboare pe unsa singura, cea din mijloc? Adica cea spate e cam in plus pentru organizarea asta. Exact asta am zis si eu, usa fata pentru sofer care vinde bilete, ca la autobuzele din NY si Boston. | Și ar mi fi problema zgomotului care se aude în interior. Pentru a nu avea un nivel sonor ridicat, nu trebuie să exise ușă în dreptul motorului, cutiei de viteze sau în apropierea diferențialului. Situația s-ar prezenta astfel:
A. Autobuze cu motor central: ușa II să fie chiar în spatele axi A; vezi Ikarusurile 280 și 283 cu motorizare DAF/MAN. Desigur, nuzgomotul a determinat mutarea ușii în față, dar, dacă la un DAC / Ikarus cu motorizare RABA ușa a II-a ar fi mutată în față, spațiul aferent acesteia nu ar mai amplifica zgomotul motorului; practic, scara s-ar găsi în dreptul ventilatorului / radiatorului iar rezervorul de combustibil ar putea fi mutat maiîn spate, în reptul moorului
B. Autobuze cu motorul în spate: Soluția cea mai potrivită, din aces punct de vedere ste cea a:
-Ikarusului 412 cu 2 uși
-Ikarusului 417 cu 3 uși
Ușa II se găsește la distanță suficient de mare față de diferențial, astfel încât zgomotele acestuia să nu fie amplificat de spațiul aferent ușii. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 9916 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 11 Noi 2007 12:05:13 Titlul subiectului: |
84688 |
|
OAB a scris: | Care ar fi logica unei asemenea dispuneri a ușilor?
| Autobuze cu doua usi (poza 1) am vazut anul trecut in Montpellier (Franta). Cum s-a spus si mai sus, calatorii urca la prima usa, valideaza abonamentul sau biletul (un validator de cartele, asemenator cu cel de la metroul bucurestean), si coboara pe la a doua usa. Totusi in Montpellier autobuzele nu au nici pe departe gradul de ocupare de la noi. La ei mai mult de 30 de oameni in autobuz inseamna aglomeratie. Si asta doar dimineata si la ora 6 dupa masa, cand iese lumea de la servici.
Sistemul acesta cred ca s-ar putea aplica la noi pe liniile preorasenesti, ca sa nu mai mearga calatorii "pe gratis". _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Noi 2007 19:12:16 Titlul subiectului: |
84836 |
|
Sistem identic la madrid, unde poti sa si cumperi un bilet simplu de la sofer (1 euro). Nimeni nu inceraca sa sunteze sistemul urcand pe la mijloc insa. Cu articulatele nu am avut placerea sa circul, desi sunt destule. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|