Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Zgomotele autobuzelor
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2006 23:58:39    Titlul subiectului: 13659

motorul de ik4 suna putin mai "infundat" decat cel de dac. aduce mai mult
a motor nou, neuzat, de ikarus 260.
am mers de curand pe 253 cu o astfel de masina, care suna a ik4, complet
diferit de celelalte dac-uri, dar nu am luat seama la numar. era una prapadita
rau, din aia cu plafon jos si cabina soferului din lemn...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 03:02:53    Titlul subiectului: 13665

Sunetele motoarelor de DAC și IK 4 seamănă. Totuși, când e foarte nou, motorul de IK 4 aduce, puțin, cu cel de IK 260 / 280. De asemenea, seamănă sunetele cutiilor de viteze. Cea de DAC este, de regulă, mai zgomotoasă. La IK 4 dar și la IK 260 / 280 am constatat sunete deosebit de urâte ale diferențialului care cred că vin de la coroană: intensitatea sunetului fluctuează în ritmul rotației roților. La DAC, (mai ales la troleibuze, dar și la unele autobuze) se pot auzi păcănituri în ritmul rotației cardanului, ceea ce mă determină să cred că e pinionul de atac. În ambele cazuri sunetele sunt neplăcute, uneori chiar enervante pentru călători.
Pe forumul Dacia Club este un topic numit "țiuit într-a patra", sunet pe care unii membrii presupun că ar veni de la grupul conic (diferențial). Ei bine, sunetul respectiv este o "muzică suavă" comparativ cu ceea ce e în "stare" să facă un diferențial de IK 4, IK 260 / 280 (modelul mai vechi) și chiar cel de DAC.
Un sunet deosebit de enervant îl avea cutia de viteze a autobuzului #9012 al RATC. Circula pe fosta linie 12 (Constanța-Mangalia).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 22:04:13    Titlul subiectului: 13773

poate cutiile pot fii identificate dupa vibratia extrem de puternica a caroseriei la pornirea de pe loc..... unele dacuri fac iti infunda urechile la pornire in timp ce unele nu racnesc asa de tare, experienta de p 139
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 22:22:05    Titlul subiectului: Zgomotele autobuzelor 24431

1. Consider că problema zgomotelor autobuzelor este suficient de importantă încât să merite atenție
2. La Cluj, încă se mai practică transformarea tobelor de eșapament (la autobuzele 112 UDM), transformare care are ca efect zgomote pe de o parte urâte (chiar mizerabile), pe de altă parte... care dau un farmec aparte autobuzului respectiv. Prima transformare de acest tip am remarcat-o în anul 1986, la autobuzul 534 (un DAC 117 UD ). Eram în autobuz și nu știam de ce lumea se uită la el într-o manieră aparte. În interior, zgomotul motorului (amplificat de spațiul aferent ușii II) estompa aproape total zgomotul tobei. Pentru cineva care se găsea în stânga autobuzului, în exterior, situația stătea exact invers: zgomotul tobei estompa zgomotul motorului. Asta mai ales când pedala de accelerație era apăsată, dar, și la frâna de motor se auzea un zgomot din tobă, dar mult mai slab.
3. Nu în ultimul rând, problema claxoanelor. Autobuzele Irisbus Agora, deși sunt elegante și destul de silențioase, au niște claxoane cu sunete mult prea puternice pentru un vehicul urban. Având în vedere că și Renaultul 312 are exact același tip de claxon, rezultă că... claxoanele sunt originle. Normele euro vizează și aspectele legate de zgomot. De ce la claxoane nu se ține cont. E normal ca claxonul să te sperie și, aproape să te asurzească?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 22:30:13    Titlul subiectului: 24433

Mazul are un claxon "oldsmobil"... Suna ca si o masina din Stan si Bran! Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 22:43:14    Titlul subiectului: 24438

Fiecare șofer își mai adaugă câte o goarnă sau piuitoare după bunul plac... de exemplu, în București sunt Ikarusuri care, pe lângă claxon, mai au și o piuitoare care scoate un zgomot foarte ascuțit și tare, de te face să scapi camera din mână când faci poze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 20:49:06    Titlul subiectului: 24498

Troleibuzele din Suceava aveau niste claxoane de locomotiva. Si cand te claxonau si erai pe langa ele te surzea si te speria asa de tare.
_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 21:00:49    Titlul subiectului: 24499

Goarne cu aer comprimat, ca la tiruri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 08:06:40    Titlul subiectului: 24515

Exista mai demult pe 306 un Ikarus care avea clopot de tramvai.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 12:13:19    Titlul subiectului: 24542

einstein1984 a scris:
Goarne cu aer comprimat, ca la tiruri.
Ideea montării goarnelor (luate de pe locomotive casate) e veche. Când am pus problema claxoanelor asurzitoare m-am referit mai ales la goarnele Irisbusurilor, care sunt originale, nu montate de șoferi ulterior. Că, pe lângă acele goarne au început să apară și alarme folosite pe rol de claxon, e perfect adevărat. Totuși, prefer o asemenea alarmă decât claxonul original
Cât privește soneriile de tramvai montate pe autobuze, la Cluj a existat un singur caz: #556 (DAC 117 UD, an de fabricație 1986). În rest, soneriile apar doar pe unele troleibuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 11:45:21    Titlul subiectului: 24619

Soneriile de pe troleibuze sunt pe post de claxon,sau pt a anunta cand trece pe separatie?
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 11:57:50    Titlul subiectului: 24623

DAF a scris:
Soneriile de pe troleibuze sunt pe post de claxon,sau pt a anunta cand trece pe separatie?
Inițial, soneriile erau folosite:
-pentru a avertiza călătorii înaintea închiderii ușilor; acestea erau montate deasupra lor și, la unele trolebuze erau înlocuite cu claxoane obișnuite (de exemplu, vechiul 097 din Cluj; Sisintea poate îl mai ține minte); la autobuze nu existau așa ceva; cel puțin la cele din Cluj și Constanța
- (off-topic) pentru a avertiza șoferul ori de câte ori se oprea alimentarea troleibuzului cu energie electrică (trecerea troleibuzului pe la macaze, intersecții, pene de curent). la Cluj, sonerii de acest gen nu mai există demult. Uneori, erau înlocuită cu claxon.
-ca substitut sau alături de claxonul din dotare.
Dotarea standard la Citaro ce fel de claxoane prevede: cu aer comprimat sau electrice?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 19:02:03    Titlul subiectului: 24651

OAB a scris:
Inițial, soneriile erau folosite:
-pentru a avertiza călătorii înaintea închiderii ușilor; acestea erau montate deasupra lor și, la unele trolebuze erau înlocuite cu claxoane obișnuite (de exemplu, vechiul 097 din Cluj; Sisintea poate îl mai ține minte); la autobuze nu existau așa ceva; cel puțin la cele din Cluj și Constanța
da, da.. imi aduc aminte de troleibuzele x17 din C-ta ca aveau claxoane la usi, care sunau cand incepea sa se inchida usa (cand soferul apasa butonul usii)... in ultimii ani de glorie ai retelei parca nu mai avea claxoanele... ce cool erau Cool
tot despre zgomote facute de autobuze, am vazut ca unii soferi de pe deSimoane se "saluta" cu niste pufaituri ale instalatiei pneumatice... mai finut decat cu un claxon Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 20:20:13    Titlul subiectului: 24666

Acele pufăituri provin de la frâna de mână. Se observă că autobuzul încetinește la auzirea pufăiturilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2006 18:48:03    Titlul subiectului: 24782

Frana de mana e, de obicei, o maneta mica pe planseul din stanga. Da afara tot aerul din cilindrii de frana, cu un zgomot specific. Acelasi zgomot se aude cand se goleste rezervorul de aer comprimat (sau doar se elimina supra-presiunea), operatiune care se poate face si manual (de fapt cu piciorul), cu un buton aflat pe podea (cel putin la camioane si 111RDT le-am vazut, deci probabil are si 112UDM).
_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2006 20:21:00    Titlul subiectului: 24784

112 UDM au câte un buton plasa fie pe bord fie în vârful schimbătorului (depinde unde și l-a mutat fiecare șofer...majoritatea și l-au pus pe schimbător) care elimină aer, ducând și la frânarea autobuzului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2006 20:26:39    Titlul subiectului: 24785

Cred ca butonul care exista la UDM,este cel de la decompresor
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 00:49:19    Titlul subiectului: 24795

Da butonul este de la decompresor si este chiar butonul de oprire al motorului, prin actionarea lui nu elimina aer din imstalatie ci face frina de motor ,adica taie alimentarea cu motorina si obtureaza esapamentul cu doi cilindri pneumatici
Orice autovehicul trebuie dotat OBLIGATORIU cu frana de parcare) si ne salutam asa ca este zgomotul specific la rocar, de claxonat poate claxona toti dar cu frana de mana stim ca este un coleg nu sunt confuzii

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 07:56:33    Titlul subiectului: 24808

Pai ultima oara cand am verificat, daca apesi pedala de frana se golesc camerele de franare, arcurile apasa sabotii pe tambur, ramanind asa pana nu se presurizeaza din nou sistemul (cele 2 minute de asteptare la raba, inainte de plecare).
Franele pneumatice au pozitia normal inchis, frana de mana e doar o supapa care nu permite reumplerea camerelor de franare, nu un sistem separat cum e la unele masini (frana pe transmisie sau altceva). La asta ma refeream, ca frana de stationare e aceiasi cu frana de serviciu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 14:41:05    Titlul subiectului: 24838

Sistemul de frinare pe spate la toate autobuzele pe care le are RATB-ul este cu cilindri dubli, pe frana de serviciu are camera de frinare ,care la apasarea pedalei se umple cu aer si actioneaza tamburii.La frana de mana are camere de acumulare care actioneaza ca o butelie de aer(de acea nu pleaca masina de pe loc cand nu are aer)si are un resort puternic ,cand se actioneaza frana demana se elibereaza aerul din cilindri si arcurile inping levierul de frana.
Daca gasesc schema pe undeva o sa o postez

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Iun 2006 07:28:19    Titlul subiectului: 24904

Nu mai cazul, m-am lamurit: http://www.parceng.com/newsletters/010201.html
Adica cred ca aveam dreptate:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 112
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 14:13:08    Titlul subiectului: 25005

In orice caz, eu sunt obsedat de acel sunet. De cand eram mic si auzeam la camioane si la autobuzele DAC 112 UDM si UDMA cand treceau in viteza si se auzea un TRTRTRTRTRTR cu un pâsâit frumos peste Smile. Simteam o satisfactie in mine. Probabil sunt bolnav psihic ;(.
_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 20:58:44    Titlul subiectului: 26465

1. Cum stau MAZ-urile ieșene la capitolul zgomot?
2. Aș sugera celor din București să realizeze un "Top 20" al celor mai zgomotoase autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 21:19:34    Titlul subiectului: 26466

Dupa mine, topul autobuzelor dupa zgomot ar fi:
1- Dac 112UDM (mai ales cu cutia de viteze defecta)
2- Ikarus 260 si Iveco
3- Rocar DS
4- Daf (in general silentios; dar nu stati langa el la frane sau la claxonare!!! )
5- Mercedes Citaro (macar la asta e bun...)

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 09:41:12    Titlul subiectului: 26489

E adevarata ca MAN-urile de pe Rocar de Simon au un sistem de distributie mai zgomotos. Un profesor de-al meu spunea ca daca e turat cu capota deschisa se trece de 100 dB A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community