Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Vehicule articulate - pro si contra

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 11 Apr 2008 10:51:00    Titlul subiectului: 91743

Problema articulatelor s-a mai discutat. Pentru Galati, un numar de 5, maxim 10 astfel de autobuze ar fi mai mult decat suficient, desi as prefera troleibuze articulate. Poate ma veti intreba dece.Ei bine uite cateva argumente:
- Traseul de troleibuz 102/104 trece prin Centru la intoarcere si astfel se evita eventualele ambuteiaje de la Miorita unde unui autobuz articulat i-ar veni greu sa intoarca.
- Nivelul de poluare fonica ar fi mult redus, tinand cont ca nici DAB-urile nu intra in categoria vehiculelor silentioase
- Evident se reduce si poluarea atmosferei
- Curentul electric este cu o idee mai ieftin decat motorina
Si ar mai fi si altele, in special de ordin tehnic. Oricum in marile capitale ale lumii transportul electrificat tinde sa devina majoritat. Judecati si voi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Vin 11 Apr 2008 16:46:39    Titlul subiectului: 91771

Amiralul Byrd (in alt topic) a scris:
Solutia utilizarii unor autobuze articulate ar fi fost ideala pentru Transurb insa acest lucru nu se va intampla in viitorul apropiat. Motivatiile ar fi:
-portiuni de traseu care cuprind strazi inguste pe care un articulat s-ar descurca foarte greu;
-traficul infernal de la orele de varf.
Eu m-am nascut in 1975 si lipsesc din Galati din 1995, dar sint sigur ca in acesti 20 de ani am trait numai cu autobuze articulate...poate ca in ultimii ani s-au ingustat strazile deodata ori poate ca soferii din un moment intr-altul nu mai stiu sa conduca?? Cine imi explica care este problema adevarata ale autobuzelor articulate caci eu nu cred in mod categoric la ipoteza strazilor inguste sau orelor de virf.
_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 11 Apr 2008 21:57:55    Titlul subiectului: 91792

Din 1995 si pana in prezent s-au schimbat multe aspecte in peisajul urbanistic al Galatiului. In primul rand, strada Domneasca a "capatat" sens unic (cu exceptia troleibuzelor) pe portiunea Hotel Dunarea - Parfumul Teilor. Pentru "retur" se utilizeaza strada Balcescu care este relativ ingusta si arhi-populata. Manevrarea autobuzelor articulate pe strada Balcescu s-a dovedit a fi un veritabil chin; masini parcate aiurea, trafic intens pe doar doua benzi relativ inguste, "goana" microbuzelor particulare ce nu respecta intotdeauna indicatoarele... Imi amintesc ca in primele zile in care DAB-urile daneze, lungi de 12 metri au intrat pe traseul 102, conducerea Transurb-ului a facut apel la Politia Rutiera pentru a supraveghea - timp de cateva zile - traficul pe strada Balcescu si in zona Miorita. S-au aplicat sanctiuni pentru cei care isi parcau masinile aiurea insa se pare ca masurile nu au fost suficiente devreme ce s-au revenit la "vechile obiceiuri". In ultima vreme, in Galati, numarul de autovehicule a crescut simtitor, parca direct proportional cu numarul de semafoare. Circulatia la ora de varf din Galati este cu mult mai "tensionata" decat cea corespunzatoare anului 1995.
Aflat in concurenta cu numarul tot mai mare de mijloace de transport private, cei de la Transurb au incercat sa-si "mentina pozitia" pe plan urban prin introducerea midibuzelor ISUZU si PRESTIJ ca "rivali" ai microbuzelor. S-a inregistrat un esec care, din punct de vedere politic, a fost ignorat pana la inceputul acestui an, cand s-au adus S.H.-urile daneze. Am avut ocazia sa discut in ultimii ani cu mai multi soferi de la Transurb si majoritatea dintre acestia nu doresc sa mai conduca autobuze articulate. Argumentele acestora au fost deja prezentate. Nu stiu daca cei din conducerea Transurb-ului au tinut cont de preferintele soferilor sau au estimat ca aceste autobuze nu ar fi rentabile... Mie intotdeauna mi-au placut autobuzele articulate, in special DAC-urile 117. Transurb-ul a renuntat de mult la ele. Si eu m-am gandit de multe ori ca un lot de autobuze articulate ar fi reusit sa descongestioneze numarul mare de calatori de pe anumite trasee. Insa acum, in Galati, nu se tine cont de doleantele calatorilor ci de "jocul tactic" al politicienilor care au facut - cel putin la ultimele achizitii de DAB-uri - un spectacol trist, extins pe parcursul mai multor luni... Pe viitor, pe langa un alt lot de DAB-uri - informatie care deocamdata nu a fost confirmata oficial - am aflat ca este posibil sa se aduca autobuze si troleibuze noi. Cand am intrebat daca printre acestea se numara si vehicule articulate, cei cu care discutam au strambat din nas si au spus ca sunt slabe sanse...
In concluzie, preferinta utilizarii autobuzelor articulate a ramas doar la nivelul... calatorilor. Cei din conducerea Transurb-ului nu opteaza - deocamdata - pentru intregirea parcului cu autobuze sau troleibuze articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 153
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Dum 11 Ian 2009 12:42:02    Titlul subiectului: 103998

Imi amintesc ca un autobuz articulat DAC 117 a fost pana in jurul anului 2000 parcat pe strada Tudor Vladimirescu, aproape de intersectia cu strada Domneasca. Nu era al Transurb-ului (cred?) si se prezenta intr-o stare jalnica. Nu cred ca as gresi daca l-as compara cu #3713 al RATB din autobaza Alexandria.
Din punctul meu de vedere aceste autobuze ar mai fi totusi utile liniei 102. Achizitia a cateva autobuze articulate ar mai rezolva putin din aglomeratia de pe aceasta linie (cel putin la orele de varf). Si acum regret nespus de mult casarea (inconstienta) a troleibuzelor DAC. Sunt sigur ca acestea (seria #214-#222) ar mai fi facut fata cu brio traficului si ar fi fost intervale mai decenta pentru linia 102 troleibuze. Imi cer scuze pentru putin off topic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 11 Ian 2009 21:51:39    Titlul subiectului: 104021

Autobuzul de care amintesti a apartinut unui operator particular, care efectua curse atat in regim de maxi-taxi cat si conventie. Numarul sau de parc era 31-GL-8100 si nu apartinea Transurb-ului.
Pe de alta parte, astazi am aflat vesti bune: se pare ca in anii urmatori se va termina si la Galati era maxi-taxi si odata cu aceasta se vor introduce noi trasee de autobuz. Pentru viitoarele modificari se pare ca vor fi aduse in discutie si autobuzele articulate, in special pentru traseele lungi cat si pentru cele inter-urbane. Este o idee buna, sper sa devina si fezabila. Ar fi nevoie de autobuze articulate in special pe liniile 22 si 102 insa totodata ar trebui modificate anumite portiuni din aceste trasee (exista bucle si intersectii prea stramte pentru articulatele importate din occident).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Mar 13 Ian 2009 19:07:11    Titlul subiectului: 104137

Cel putin pentru troleibuze ar fi excelenta alegerea vehiculelor articulate dat fiind ca liniile 101/102 si 103/104 au fost proiectate inizial petru acest tip de utilizare. In acest caz nu ar fi necesar schimbarea traseelor.

In ceea ce priveste noile Maz-uri ce ziceti sa fie mutate pe noile eventuale trasee pe Bdul Cosbuc sau prin gara?? Shocked Laughing Shocked

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 13 Ian 2009 21:33:05    Titlul subiectului: 104167

Ideea prezentata este foarte buna si cred ca se va tine cont de ea daca in viitor se va renunta la maxi-taxi si se va da din nou prioritate autobuzelor. Apreciez ideea conform careia, in unele tari exista doua tipuri de trasee: scurte, pentru autobuzele simple si lungi, pentru autobuzele articulate. Deocamdata, Transurb-ul are in vedere doua aspecte, motiv pentru care autobuzele (troleibuzele) articulate nu au fost trecute pe listele de achizitii:
-frecventa mijloacelor de transport pe traseele locale (factor direct: concurenta cu maxi-taxi);
-utilizarea unui numar mai mare de mijloace de transport simple (factori directi: infrastructura cat si numarul de pasageri transportati).
Introducerea autobuzelor articulate devine fezabila in momentul in care se renunta la maxi-taxi si astfel va fi necesara creerea de noi trasee cat si suplinirea celor existente. Astazi am auzit (surse neoficiale) si o varianta de linie pentru posibile autobuze articulate (ne cam grabim cu presupunerile fiindca deocamdata nu s-a facut nici un pas in directia excluderii microbuzelor de persoane din peisajul urban): aceasta linie ar acoperi traseul 60, deservit de microbuze, cu posibila extindere pana in Bariera Traian. Traseul ar purta un nou numar, si anume 28 si ar fi deservit de autobuze articulate. Tot din surse neoficiale am aflat ca se va face o reorganizare a traseelor si posibil o renumerotare partiala. Ramane de vazut insa ce ne va rezerva viitorul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 18 Ian 2011 00:53:46    Titlul subiectului: 138940

Pe zi ce trece ajung la concluzia ca, macar la unele trasee ar fi al naibii de necesar introducerea unor autobuze articulate... Desigur, este punctul de vedere al unor calatori (eu ma numar printre ei) si are la baza si principiul acela al rentabilitatii (dorit de Transurb) cumulat cu cel al unei calatorii civilizate. Ieri, la pranz, am calatorit cu un DAF si desi frecventa la 102 pentru orele de varf este buna, aglomeratia nu se poate evita... La doua minute de la plecarea DAF-ului a sosit un MAZ si, ca si in cazul inaintasului sau din grafic, s-au rupt usile (la figurat, desigur). Conditiile de calatorie... Mai ceva ca-n Cuba. Ingramadeala mare... In seara trecuta am schimbat cateva pareri cu colaboratorii mei; e drept ca intretinerea unui articulat e mai pretentioasa decat cea a modelelor scurte dar cred ca avem mai multe plusuri decat minusuri in privinta achizitiei unor autobuze cu burduf. N-a fost pana acum, poate viitorul ne va aduce o minune... La orele de varf sunt necesare! Nici macar organele de control nu-si pot efectua meseria asa cum trebuie in asemenea ingramadeala! Macar pentru orele de varf sa se achizitioneze cateva articulate care se pot folosi si pentru cursele speciale! Deh, acum ca Atlas-ul a pierdut autobuzele DAC si Rocar, Transurb-ul poate propune o comasare de trasee conventie pe care sa introduca, pentru reducerea consumului de carburant, autobuze articulate. De ce sa trimiti doua sa trei simple pentru doua jonctiuni cand poti trimite un articulat?!
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community