Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ieri la ei si azi la noi - Tramvaiele Be 8/8
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Feb 2016 17:23:58    Titlul subiectului: 183890

Nu, chiar de 717 zic, dar nu-mi mai aduc aminte dacă am văzut poze aici puse de tine atunci când au fost aduse (descărcate), sau chiar a circulat așa o vreme pe străzile din Iași. Probabil că am confundat eu.
O să-mi fac timp săptămâna viitoare să mă plimb cu unul din ele, că n-am mai mers tare demult Smile

Fără legătură cu modelul ăsta, e impresionant cât de bine rezistă reclamele pe tramvaie. Reclamele cu care au venit, adică. De exemplu cele cu Segmüller.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Feb 2016 17:42:09    Titlul subiectului: 183891

Pai... asa arata cand a venit: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=92980#92980 si http://iasi.stfp.net/?ttx=Te&veh=160&all=Y (click pe poze pentru rezolutia normala). Mai tarziu au fost puse autocolantele CIVITAS.

Prin alte tari reclamele sunt facute si aplicate astfel incat sa iasa lucrari de calitate foarte buna. La noi (cel putin in Iasi) si asta se face de mantuiala, cu gandul doar la profit maxim cu efort (material si uman) minim (ma refer la firmele de publicitate).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2016 02:32:57    Titlul subiectului: 184103

Am mers azi pe 9 cu 715. În Podu Roșu, cât pe ce să schimbe ruta, spre Țuțora. Pare-se că s-a schimbat de unul singur macazul.
Vatmanul și-a luat cheia și-a plecat către capătul vagonului, l-a dat cu spatele vreun metru jumate (spre uluirea/mirarea/frica unor pasagere care nu mai merseseră evăr cu spatele) iar dup-aia a fost ok. A anunțat telefonic la bază incidentul.
Amu nuș' dacă vagonul nu poate da în spate direct din cabina din față ori - felicitări! - vatmanul a vrut să vadă mai bine drumul și a preferat să se mute în spatele vagonului
Altfel, a fost o călătorie plăcută. Ce fain ar fi dacă toți vatmanii ar fi așa de ... cumpătați ca cel de pe 715 din seara asta! Adică nu tu plecat brusc din stație, nu frâne de neam prost la intrarea in stație, nu bruscat vagonul etc.
Mai mare plăcerea să te plimbi!

___

Altfel spus, felicitări că la vagonul ăsta s-au putut lipi abțibildurile în dreptul scaunelor și nu deasupra lor! (la cele pentru persoane în vârstă, gravide etc.) Sugestie - dacă nu s-au lipit chiar la toate, se putea face (decupa) un triunghi - cel cu frâna ultra-eficientă și lipi peste cel existent în limba germana. Rămâne astfel conturul roșu și mesajul nou, în limba română. Muuult mai frumos decât să ai sus un mesaj în germană și jos, pirpiriu, unul în română Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2016 11:17:14    Titlul subiectului: 184109

Bun, hai sa nu facem din vatmanul respectiv un erou, pentru ca nu a fost erou, ci cascat, indiferent ce s-a intamplat de fapt! In cele ce voi spune mai departe voi face abstractie de semaforul ce indica pozitionarea acelor macazului, caci acesta este doar un prim element (ce da doar o informatie utila, dar nu de baza, fiind supus mai usor defectarii) din sirul masurilor de siguranta pe care un vatman este obligat sa le ia inaintea trecerii peste un macaz.

Intai de toate, macazul ala nu este defect, este in perfecta stare de functionare si are o gramada de elemente de siguranta, care impiedica schimbarea accidentala. Daca oricare dintre aceste elemente se defecteaza, schimbarea automata nu mai este posibila. Hai sa judecam logic situatia pe care ai descris-o!

Be-ul era pe traseul 9, deci, ca in marea majoritate a cazurilor, cel mai probabil era nevoit sa schimbe macazul, caci in general alterneaza 1 cu 9 si doar uneori apar situatii cand trec doua de pe acelasi traseu unul dupa altul. Daca ne aflam in situatia normala si inainte a trecut un 1, atunci fie vatmanul a accelerat sub patina si, din cine stie ce motiv, macazul nu s-a schimbat (se intampla foarte rar asa ceva si cauzele pot fi diverse), fie nu a accelerat sub patina si macazul a ramas schimbat pe 1. Daca a fost unul dintre cele doua cazuri, vatmanul este in mod cert un cascalau, caci este obligat sa ia anumite masuri inainte de trecerea peste un macaz, una dintre ele fiind sa se asigure ca acele sunt pozitionate corespunzator traseului pe care se afla. Daca s-a aflat in situatia exceptionala ca inainte sa fi fost tot un 9, atunci exista doua variante care pot explica de ce a ajuns tramvaiul pe linia spre Tutora. Varianta aproape sigura in acest caz implica accelerarea accidentala (sau din prostie) sub patina, care a dus la schimbarea macazului catre Tutora. A doua varianta, foarte putin probabila dupa reglajele care s-au facut atunci cand s-a constatat accidental aceasta posibilitate legata de functionarea macazurilor electrice, tine de o particularitate a tramvaielor care au alternator (printre care si Be 8/8-urile), care, generator fiind, daca se intampla sa porneasca exact cand tramvaiul se afla sub patina de comanda a macazului, poate debita un curent a carui valoare, in functie de setarile facute la sistemul de automatizare, poate fi interpretata de partea de comanda a acestuia ca fiind corecta pentru actionare si, in consecinta, macazul este schimbat (dar numai daca sunt indeplinite toate elementele de siguranta, pentru ca acestea nu sunt afectate in nici un fel de situatia descrisa). Desi in principiu aceasta situatie (oricum extrem de rara) nu ar trebui sa apara dupa setarile facute pana in prezent, se va mai ridica putin valoarea setata a curentului necesar pentru actionarea macazului. In ambele cazuri, insa, vatmanul e un cascalau, caci, evident, are obligatia sa se asigure, inaintea trecerii peste macaz, ca acesta este pozitionat conform traseului pe care se afla tramvaiul. Sigur, mai poate fi si varianta ca vatmanul sa fi uitat ca se afla pe traseul 9 (ceva mai putin probabila, dar nicidecum imposibila), caz in care tot cascalau se numeste.

Macazul respectiv, ca de altfel toate cele montate in cadrul proiectelor de reabilitare a infrastructurii pentru tramvai din Iasi, a fost asamblat (dpdv al automatizarilor, evident), testat si pus in functiune de catre o echipa a producatorului echipamentelor de comanda (in acest caz, Hanning&Kahl), formata din specialisti germani. Functionarea acestor echipamente este ireprosabila, din perspectiva sistemelor de comanda. Elementele de siguranta despre care am pomenit mai sus sunt senzorii de masa si senzorii de scurtcircuit, ce detecteaza prezenta pe macaz a unui tramvai (senzorii de scurtcircuit realizeaza diferenta intre rotile metalice ale unui tramvai si orice altceva greu s-ar afla pe macaz) si impiedica schimbarea macazului cat timp acesta nu este eliberat. Daca aceste elemente de siguranta se defecteaza, macazul trece implicit pe modul de schimbare manuala.

Privitor la manevrarea cu spatele din postul 2, din nou, este vorba despre o reglementare pe care vatmanul este obligat sa o respecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2016 13:47:26    Titlul subiectului: 184111

Mie mi-a plăcut cum a pilotat, atât Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2016 14:07:47    Titlul subiectului: 184112

Tot legat de macazuri, partea de automatizare a acestora permite si utilizarea unor metode evoluate de comunicatie cu tramvaiele, daca acestea au dotarile necesare, metode ce ar permite eliminarea totala a factorului uman in privinta schimbarii macazurilor. Si, o spun din nou, daca am fi putut sa ducem la bun sfarsit masura CIVITAS-ARCHIMEDES ce prevedea, printre altele, infiintarea unui centru modern de coordonare a vehiculelor, am fi avut astazi si schimbare automata a macazurilor. Numai ca, legislatia din domeniul achizitiilor publice de la acel moment si dementa reprezentantilor unor firme ce au contestat la nesfarsit licitatia ani de zile au distrus acea masura ce ar fi ridicat enorm calitatea serviciului de transport public la Iasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2016 14:41:40    Titlul subiectului: 184113

Automată, adică s-ar fi schimbat după trecerea unui vagon 1 dacă sistemul „vedea” că următorul care va trece va fi un 9, de exemplu?
Cred c-ar fi fost interesant Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2016 18:47:50    Titlul subiectului: 184115

Un sistem centralizat de coordonare a vehiculelor, pe baza informatiilor primite de la vehicule cu privire la traseu si pozitionare, poate comanda (printre multe alte functii) schimbarea automata a macazurilor. Daca esti interesat de subiect, care este complex, poti cauta informatii despre RBL (Rechnergestütztes Betriebsleitsystem), ITCS/RBL-2 (Intermodal Transport Control Systems), AVL/AVLS (Automatic Vehicle Location [System]), IBIS (Integrated On-Board Information System/Integriertes Bordinformationssystem). Partea proasta e ca informatiile cele mai interesante le gasesti in germana...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Lineus



Data înscrierii: 11/Iun/2014
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 26
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 08 Apr 2016 19:34:13    Titlul subiectului: 184508

Tramvaiul Be 8/8, #162
Retragerea spre depoul de tramvaie de la gară.
08.04.2016
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Lineus



Data înscrierii: 11/Iun/2014
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 26
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2016 12:01:46    Titlul subiectului: 186378

#161, Capăt CUG2 (Tehnopolis), 04.09.2016
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 20 Sep 2016 13:25:23    Titlul subiectului: 186558

Astazi pe la pranz l-am vazut pe 165 in rond Tg. Cucu. Era șifonat in fata pe laterala. Stie cineva ce s-a intamplat?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2017 17:31:59    Titlul subiectului: 189225

726 -> 169. Astazi iese in probe si in curand va fi pe trasee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2017 19:15:11    Titlul subiectului: 189250

Probe la lumina zilei si primele impresii ale lui 726 dintr-un Iasi al tramvaielor cu totul diferit de cel din 2010...


IMG_5688.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.42 kb
 Vizualizat:  de 17544 ori

IMG_5688.JPG



IMG_5689.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.01 kb
 Vizualizat:  de 17544 ori

IMG_5689.JPG



IMG_5691.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.06 kb
 Vizualizat:  de 17544 ori

IMG_5691.JPG



IMG_5692.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.67 kb
 Vizualizat:  de 17544 ori

IMG_5692.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 23 Apr 2017 17:38:50    Titlul subiectului: 189770

De aproape o luna 169 (ex 726) a fost pus pe trasee.
Cateva poze de la Asociatia "Prietenii Tramvaiului" Iasi:



17546999_985005731601052_2706003069748147951_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  251.71 kb
 Vizualizat:  de 17098 ori

17546999_985005731601052_2706003069748147951_o.jpg



17492492_985005738267718_2869924158334977172_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  320.55 kb
 Vizualizat:  de 17096 ori

17492492_985005738267718_2869924158334977172_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
luk777



Data înscrierii: 01/Iun/2015
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2017 13:36:34    Titlul subiectului: 189826

Probabil a mai fost mentionat acest aspect dar de ce nu mai circula #159 si #158 ( respectiv #713 si #714)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Mai 2017 16:01:27    Titlul subiectului: 190041

Festivalul Rock'N'Iasi, promovat prin intermediul mijloacelor de transport public (tramvai Be 8/8, nr. parc 169)


169 - dreapta fata.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  540.52 kb
 Vizualizat:  de 16614 ori

169 - dreapta fata.jpg



169 - stanga spate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  481.34 kb
 Vizualizat:  de 16614 ori

169 - stanga spate.jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Lineus



Data înscrierii: 11/Iun/2014
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 26
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2018 22:26:52    Titlul subiectului: 193892

164 & 167 în Piața Unirii în data de 04 Martie 2018.

#164
Be 8/8 - No. 164

#167
Be 8/8 - No. 167
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2018 06:57:46    Titlul subiectului: 193988

Graffitiul e pe ele din Berna sau au fost vandalizate in Iasi? Ca parca boala asta nu era prezenta in Iasi.
_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2018 10:24:31    Titlul subiectului: 193992

La Iasi. Si a fost "vandalizat" oficial., cu cativa ani in urma.
Unul dintre ele, 169. Mai apoi i s-a aplicat reclama Rock'n'Iasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 16 Iun 2018 11:04:21    Titlul subiectului: 195340

Am găsit trei videouri interesante cu Be 8/8 165 în anul 2013.

O călătorie interesantă cu un Be 8/8 165 în anul 2013.
Călătorie între Tg. Cucu - Dr. Savini. (22.07.2013)
sursa: YouTube - BusFan87

https://www.youtube.com/watch?v=WFE8krnFvRA

165 plecând din stația ”Flora”, pe linia 3. (22.07.2013)
sursa: YouTube - BusFan87

https://www.youtube.com/watch?v=UFCWKrJ_Sx0

165 sosind în stația ”Filarmonică” pe linia 3. (22.07.2013)
sursa: YouTube - BusFan87

https://www.youtube.com/watch?v=tVgJCK7V88g
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
luk777



Data înscrierii: 01/Iun/2015
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 05 Aug 2018 13:05:03    Titlul subiectului: 196044

Mai exista #711 (Be-ul mistuit in flacari in 2004 la Berna)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 05 Aug 2018 16:46:25    Titlul subiectului: 196049

Citat:
Mai exista #711 (Be-ul mistuit in flacari in 2004 la Berna)?

Încă mai există. Vezi aici: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=6586&start=450 - La vagonul 314.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alex B.



Data înscrierii: 26/Oct/2018
Ultima vizita: 12/Iun/2022
Mesaje: 113

MesajTrimis: Vin 26 Oct 2018 20:53:00    Titlul subiectului: 196886

Se mai află în circulatie:157,160,161,162,163,164,165,166,167,168 si 169
Nu mai circula:158,159 și 725
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Oct 2018 08:23:34    Titlul subiectului: 196918

Nu circula 158,159,160,161,165,
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alex B.



Data înscrierii: 26/Oct/2018
Ultima vizita: 12/Iun/2022
Mesaje: 113

MesajTrimis: Mie 12 Dec 2018 15:37:23    Titlul subiectului: 197681

Au fost retrase urmatoarele tramvaie:158,159,160,161,165
158,159 au fost retrase in 2011
160 a fost retras in 2016
161,165 au fost retrase in 2017
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Următoare
Pagina 8 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community