Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Dum 30 Iul 2023 18:28:26 Titlul subiectului: |
216664 |
|
Majoritatea era propuse la casare in decembrie 2022, problema e ca nu sunt piese de schimb. Normal ar trebui casate multe GT4 care sunt de la inceputul anilor `60. Be 8/8 ofera conditii, loc la picioare , capacitate mare fata de GT4. La GT4 cade kitul si vopseaua daca nu au reclama autocolant. |
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1008 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 30 Iul 2023 18:38:15 Titlul subiectului: |
216665 |
|
catalind18 a scris: | Normal ar trebui casate multe GT4 care sunt de la inceputul anilor `60. |
Nu mai sunt în circulație GT4 nemodernizate. Toate cele actuale sunt modernizate în anii '90 (1994-1998-2000). Așadar "teoria" cu vârsta de 60 de ani nu se susține,având în vedere faptul cã modernizările făcute în Germania le-au "întinerit".
Problema cu GT4 ține de mentenanță și asigurarea consumabilelor. Spre exemplu sursele care ar trebui schimbate.
BE 8/8 au fost retrase și din cauza faptului cã erau înalte și greu accesibile chiar și pentru unii călători mai tineri. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 22 Sep 2023 11:43:57 Titlul subiectului: |
216923 |
|
Am văzut ieri că în Depoul din Dacia mai sunt trase ”pe dreapta” niște vagoane BE 8/8. Sunt în conservare, sau pregătite de autogen? |
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 22 Sep 2023 13:26:02 Titlul subiectului: |
216925 |
|
Mutate de la Gara, din lipsa de spatiu, la Dacia. Cel mai probabil vor fi casate in viitorul apropiat. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Noi 2023 12:30:07 Titlul subiectului: |
217215 |
|
Da, se pare că BE 8/8 au zilele numarate. Unul dintre ele nici macar nu mai are geamuri. Probabil ca vor fi si ele ”demloate” odata cu depoul. Nu cred ca se va pastra nici macar unul, macar ca vagon istoric. Pacat, mare pacat, dar se pare ca efectiv nu se mai puteau repara sustenabil, avand enorm de multa electronica la bord, electronica care nu merge reparata cu sarma. |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 06 Noi 2023 18:18:24 Titlul subiectului: |
217222 |
|
Se pot face cateva poze?
tramfan a scris: | Da, se pare că BE 8/8 au zilele numarate. Unul dintre ele nici macar nu mai are geamuri. Probabil ca vor fi si ele ”demloate” odata cu depoul. Nu cred ca se va pastra nici macar unul, macar ca vagon istoric. Pacat, mare pacat, dar se pare ca efectiv nu se mai puteau repara sustenabil, avand enorm de multa electronica la bord, electronica care nu merge reparata cu sarma. |
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Noi 2023 10:14:32 Titlul subiectului: |
217227 |
|
Daca trec pe langa depou, voi face poze. Oricum, mare pacat de aceste vagoane, care au fost niste bijuterii. |
|
Sus |
|
|
nenea33
Data înscrierii: 20/Aug/2020 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 46 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Noi 2023 22:57:55 Titlul subiectului: |
217232 |
|
Dupa parerea mea, mi se pare ca vagoanele BE 8/8 au avut o durata de circulatie prea mica,mai ales pentru 169(161) care si-a inceput activitatea din 2017. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Noi 2023 09:29:22 Titlul subiectului: |
217233 |
|
Da, destul de mica. Problema lor este electronica prea sofisticata. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Noi 2023 12:16:17 Titlul subiectului: |
217234 |
|
Problema nu e ca electronica ar fi "sofisticata", ci ca foarte multe mecanisme sunt controlate electronic, componentele electronice sunt depasite si dificil de procurat, iar ca sa fie totul perfect, placile electronice, realizate de o anumita firma elvetiana, sunt licentiate si firma respectiva nu a fost in nici un fel de acord nici macar sa ne vanda schemele electronice (s-a incercat convingerea lor, fara succes), ci doar sa asigure ea insasi depanarea, preturile fiind prohibitive. Cum conditiile de exploatare de la noi sunt departe de a fi ideale pentru electronica sensibila (trafic care obliga vatmanii sa bruscheze tramvaiele, cantitate foarte mare de praf in oras antrenata in mers si depusa pe componente, intretinere necorespunzatoare, perioada mare de timp de circulatie pe infrastructura deteriorata, unii vatmani mai putin grijulii cu ele), au tot cazut si a fost greu de repus in circulatie (s-a facut mereu canibalizare, adesea "incrucisata"). Putea fi si mai rau, insa norocul a fost ca de ele s-a ocupat o echipa de electronisti condusa de un inginer de exceptie, care a facut "inginerie inversa" si a reusit sa recreeze unele dintre placile electronice, insa procesul este dificil si nu intotdeauna posibil.
Ele in sine sunt tramvaie fiabile, cata vreme sunt mentinute in parametrii specificati de producator. Trebuie inteles ca la Berna apareau foarte rar defectiuni de natura celor de la Iasi (de aceea, lor le convenea ca, atunci cand existau probleme electronice cu placile, sa le trimita la depanat firmei respective, chiar daca preturile erau mari si pentru ei, neavand vreodata interesul de a detine schemele la ei in ateliere), iar cu unele aparute la Iasi Bernmobil nu s-a confruntat niciodata pe durata exploatarii tramvaielor acolo. Ei au trimis tot ce au putut ca piese de schimb odata cu tramvaiele, dar astea au ajuns pentru o perioada limitata de timp, dupa care Iasul a trebuit sa se descurce singur pentru a procura ce era necesar.
Pe langa electronica ar mai fi o problema care a dat unele batai de cap la noi: motoarele, amplasate in ramele boghiurilor, ele insele destul de scunde, sunt la o inaltime mica fata de sol, apa ajungand mai usor la ele din cauza asta (si stim cum e cu apa la noi dupa ploaie sau zapada).
De pastrat eu zic ca va fi pastrat unul... |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Noi 2023 13:54:51 Titlul subiectului: |
217238 |
|
Da, e clar că nu au fost vagoane potrivite pentru infrastructura, manevrarea și mentenanța din Iași. Dar ele ca vagoane, sunt sigur că au fost excelente. Din același motiv au ”murit” și ST 11 și unele M-uri, care nici nu au apucat să iasă din depou. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 30 Ian 2024 09:50:37 Titlul subiectului: |
217987 |
|
Astăzi ne luăm adio de la aceste tramvaie. A început masacrarea lor în ce a mai rămas din depoul Dacia. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 31 Ian 2024 09:49:23 Titlul subiectului: |
217988 |
|
Se merge in ritm alert, deja au fost masacrate vreo 3 ieri, unul era azi in lucru. Cred că urmează și M-uri sau ST-uri după. |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Mie 31 Ian 2024 19:15:44 Titlul subiectului: |
217989 |
|
Este posibil sa faci poze cu casarile? _________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Feb 2024 10:11:39 Titlul subiectului: |
217991 |
|
Voi încerca, dar oricum nu o să vadă nimic ”interesant”. Tot ce văd eu, se vede din stradă, din zona Rondului Canta. Cert e că azi, când m-am uitat, pe la 8 deja masacrau un BE și păreau că urmează ST11 și niște M-uri. |
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 172 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Feb 2024 18:19:30 Titlul subiectului: |
217994 |
|
Poti sa te duci pe malul opus al Bahluiului in zona depoului. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Feb 2024 18:32:18 Titlul subiectului: |
217995 |
|
Nu ma aventurez eu pe acolo, mai ales ca nu am cum sa ajung pe lumina. |
|
Sus |
|
|
nenea33
Data înscrierii: 20/Aug/2020 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 46 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Feb 2024 21:07:12 Titlul subiectului: |
217997 |
|
Daca compania investea mai mult in piese si reparatii,nu se ajungea la be 8/8 masacrate,asta mai pot zice si din ultima vreme cu stirile astea ca 'se iese cu tramvaie defecte la strada sau cu sarma unde trebuie sa fie surub sau altceva' |
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Vin 02 Feb 2024 08:41:10 Titlul subiectului: |
217998 |
|
GT4 din anii `60 circula ca pot fi reparate usor, chiar daca le cade kit ul de pe ele. Sunt incomode cele care au asezarea scaunelor originala fata in fata deoarece 2 oameni inalti nu pot sta normal. Locul lor e la muzeu alaturi de Tatra. Tatra a fost gandit mai bine in privinta interiorului.
Sunt uimit ca vor sa caseze M6D si M8C care sunt ultimele SH-uri aduse. Sau au ramas din lipsa spatiului de garare. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Feb 2024 16:17:25 Titlul subiectului: |
218008 |
|
Nu e vorba de spațiul de garare, loc se găsea prin Rond Canta, de exemplu. Problema e că stau de ani de zile prin depou și unele nici au apucat să circule. Așa că le casează. Sigur, e păcat de ele, dar atât s-a putut.
Într-o lume ideală, azi circulau și ST 7/8 și ST 10/11 și BE 8/8 și nu mai stăteam cu minutele bune în stație. Sunt tramvaie care încă circulă la nemți (știu, știu, BE-urile sunt elvețiene, mă refeream la primele tipuri). |
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 825 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2024 01:33:28 Titlul subiectului: |
218020 |
|
Într-o lume ideală,am fi cumpărat tramvaie noi,nu casam tramvaiele altora.Am fi avut noi tramvaiele noastre. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2024 11:12:24 Titlul subiectului: |
218024 |
|
Lume ideala nu exista nicaieri, nici macar acolo unde ne amagim ca ar exista... |
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 19:41:28 Titlul subiectului: |
218151 |
|
Cine sa ia incepand din 2017?!... Am zis ca eu si Cristina suntem la bai din martie 2017... S-au dus ele si alte oportunitati din cauza asta... Om vedea ce-o mai fi de cand om reveni de la izvoarele termale...
Apropo, ca treaba sa fie completa cu Elvetia, abia ce am pierdut si Vevey-urile de la Berna... Nu erau ele lf sau cu sectiune lf, dar erau cu trepte scunde, adica aproape ca si lf... "Fuse si se duse", din pacate... |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 19:46:54 Titlul subiectului: |
218152 |
|
Daca e sa-mi para rau dupa ceva sunt alea care au ajuns la Sofia de la Basel... Erau multe, ca asta e problema de baza, sa gasim o sursa sau mai multe cu numar mare in total de vagoane de acelasi tip... Si, desigur, sa fie compatibile cu nevoile si putintele noastre... |
|
Sus |
|
|
|