Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Microbuzele particulare (maxi-taxi) din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 06 Apr 2009 17:06:39    Titlul subiectului: 109102

Atat timp cat sunt interese politice si e de papat nu se va schimba mai nimic,cel putin in viitorul apropiat.Poate stiti ca si unii militieni detin afaceri cu maxi-taxi iar daca sunt amendati cand opresc pe trecere imediat suna unde trebuie si se rezolva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 00:58:39    Titlul subiectului: 109213

Sa vedem si o "raritate" in ceea ce priveste transportul privat urban: biletele de calatorie, pe care le detine fiecare sofer si pe care ar trebui sa le elibereze pasagerilor la achitarea cursei. Daca la inceput, cand s-au eliberat placutele de traseu si orarele pentru curse, eliberarea biletelor era obligatorie sarcina revenind conducatorului de maxi-taxi, cu timpul (mai precis in doua saptamani) s-a renuntat la eliberarea acestor bilete. Din acest motiv este greu de calculat suma pe care o aduna un sofer la sfarsitul programului, aceasta reprezentand totodata prima veriga din lantul incasarilor ilicite, "protejate" de "legile locale".


3879 - Bilet maxi-taxi (09.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.93 kb
 Vizualizat:  de 19078 ori

3879 - Bilet maxi-taxi (09.04.2009).jpg



3880 - Bilet maxi-taxi verso (09.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.13 kb
 Vizualizat:  de 19078 ori

3880 - Bilet maxi-taxi verso (09.04.2009).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 19 Apr 2009 21:50:01    Titlul subiectului: 109820

Una dintre modalitatile de afirmare a tinerilor galateni este aceea de a strica interioarele mijloacelor de transport. Nu numai autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele sunt vandalizate, "stampilate" sau "stantate" ci si maxi-taxi-urile. Desigur, destest acest mod de transport in comun, greoi si de multe ori lipsit de disciplina insa de la a detesta si pana la a distruge exista o diferenta de bun-simt.
In pozele de mai jos prezint un interior de maxi-taxi ngrijit - probabil recent refacut, urmat de un alt set de poze cu un interior afectat de tinerii teribilisti (si numai ei).
Nu as vrea sa fiu interpretat gresit, stiu - ca si voi de altfel - ca posesorii si soferii de maxi-taxi se aleg cu destui bani din care isi pot modifica interioarele masinilor probabil de doua ori pe luna daca doresc, incerc doar sa subliniez faptul ca d.p.d.v. al calatorilor, disciplina lasa mult de dorit si degeaba avem pretentii de standarde europene cand nu stim nici macar sa ne respectam pe noi insine...



3888 - interior maxi-taxi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  348.14 kb
 Vizualizat:  de 19002 ori

3888 - interior maxi-taxi.jpg



3904 - banchete uzate (16.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  197.71 kb
 Vizualizat:  de 19002 ori

3904 - banchete uzate (16.04.2009).jpg



3905 - Uzura bachete (16.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.89 kb
 Vizualizat:  de 19002 ori

3905 - Uzura bachete (16.04.2009).jpg



3889 - grafitti maxi-taxi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.93 kb
 Vizualizat:  de 19002 ori

3889 - grafitti maxi-taxi.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 00:49:51    Titlul subiectului: 109980

Deja a inceput sa scada, "din considerente economice", numarul microbuzelor particulare... Deocamdata, evenimentul pare sa nu se resimta in peisajul urban, mai mult, se zvoneste ca pentru injumatatirea numarului de maxi-taxi Transurb-ul este pregatit cu mijloace de transport ... Articolul de mai jos apartine cotidianului "Monitorul de Galati". editia din 23.04.2009:

"Operatorii de maxi-taxi mențin prețul de 1 leu, dar reduc drastic parcul de mașini

Administratorii celor trei operatori din transportul privat de persoane din Galați au decis să mențină actualul tarif și în 2009, pentru a nu-și pierde călătorii, dar cu prețul renunțării la aproape 40% din microbuzele de pe trasee.
După ce la finele anului trecut consilierii locali au decis să retragă de pe ordinea de zi proiectul de hotărâre ce viza majorarea prețului unei călătorii cu maxi-taxi la 1,5 lei, operatorii au stabilit, în urma mai multor discuții, să nu mai propună spre aprobare un alt proiect de hotărâre, cel puțin în 2009. Municipalitatea intenționa să introducă pe ordinea de zi a Consiliului Local proiectul de hotărâre în luna august, dar operatorii nu mai doresc acest lucru și nimeni nu-i poate obliga.

”Nu dorim să facem acest pas acum. Vom menține tariful de 1 leu, la fel ca și Transurb-ul, pentru anul în curs. Am făcut mai multe analize și am ajuns la concluzia că, deocamdată, asta este cea mai bună soluție”, ne-a declarat Silviu Cârlan, administrator al ACJ Globe Tour.

Menținerea actualului tarif are totuși un preț. Parcul de mașini al operatorilor s-a redus serios, în special cel de rezervă. Astfel, la ACJ Globe Tour vorbim de 40 de mașini dintr-un total de 180 iar la operatorul de Transport Sherr numărul acestora se apropie de 100. Asta înseamnă un număr dublu de șoferi care au rămas fără locuri de muncă iar proprietarii de microbuze au fost nevoiți să-și vândă mașinile sau să se apuce de altceva.

Totul până la redevență

La ora actuală s-a ajuns în situația ca unii proprietari de microbuze să renunțe la această activitate. Chiar și așa, operatorii privați trebuie să mențină numărul de mașini constant pe trasee, așa cum s-au obligat prin contractul de concesiune încheiat cu Primăria Galați pentru traseele secundare, chiar dacă nu mai sunt obligați să aibă un parc de rezervă. Contextul economic actual îi obligă pe operatori să meargă în pierdere pentru că orice majorare de preț i-ar lăsa fără clienți sau ar avea alte efecte nedorite. Operatorii consideră că o eventuală creștere a tarifului la maxi-taxi ar conduce la scăderea substanțială a numărului de călători, ce ar ajunge să circule fraudulos cu mijloacele de transport în comun. Proprietarii de microbuze au ținut totuși cont la luarea acestei decizii și de posibilitatea deloc plăcută ca o eventuală majorare a tarifului să fie însoțită și de mărirea redevenței, așa cum ceruse consilierul local Picu Roman în urmă cu câteva luni.
"

Poza de mai jos apartine cotidianului local "Monitorul de Galati".



67.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.34 kb
 Vizualizat:  de 18874 ori

67.JPG




Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Joi 07 Mai 2009 00:52:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2009 00:48:27    Titlul subiectului: 110547

Iata cum in articolul de mai jos, publicat de cotidianul "Monitorul de Galati", editia din 07.05.2009, s-a surprins un exemplu clasic prin care se sustine degringolada privata din transportul de persoane, invocandu-se drept scop o sursa de rezolvare a unor probleme ridicate la nivel local de cel putin o mie de ori si peste care tot cel putin de o mie de ori s-a asternut colbul uitarii.
Daca intial s-a decis sa se renunte la maxi-taxi ca ulterior sa se adopte o noua idee conform careia sa se schimbe aceste mijloace de transport si sa se stabileasca reguli mai stricte, acum iata ca exista si posibilitatea de a nu renunta la aceste microbuze nici dupa anul 2010.

"O soluție anticriză pentru Primărie, o taxă mai mare pentru operatorii de „maxi-taxi”
Consilierul local Picu Roman crede că o redevență mai mare primită de la prestatorii de transport privat din Galați ar putea „îmbogăți” Primăria și nu firmele prestatoare

Consilierul local Picu Roman spune că, deși este de acord și susține transportul privat de persoane care-l completează extrem de bine pe cel de stat, nu poate rămâne indiferent la sumele încasate în acest sector și care nu prea ajung în vistieria Primăriei. Consilierul local spune că a propus colegilor din Consiliul Local, deși momentan nu crede că va avea prea mulți sorți de izbândă, ca redevența dată de cei ce asigură transportul privat de persoane să fie mai mare, și astfel Primăria va putea încasa mai mulți bani. Totodată, consilierul local este de părere că proprietarii de mașini ar putea să presteze această muncă și fără a mai fi afiliați firmelor care se ocupă în acest moment de transportul privat de persoane, chiar dacă nu știe ce finalitate va avea această propunere a sa. „Am făcut câte un calcul. Toate cele trei firme care practică transport privat însumează 337 de mașini pentru care plătesc redevență și, la un simplu calcul, le-am pus «bieților oameni» un tarif de 24 de lei pe care să-l plătească la Primărie zilnic, evident o sumă ipotetică. Toate aceste calcule fac 8.100 de lei dați zilnic la Primărie. Asta ar însemna trei milioane de lei pe care i-ar încasa Primăria și nu se compară cu cele 800 de milioane pe an pe care-i varsă în acest moment operatorii, iată o diferență de 2,2 milioane de lei, din care putem să facem activități sportive sau multe alte lucruri”, a spus conservatorul Picu Roman.

La rândul său, viceprimarul liberal Mircea Răzvan Cristea spune că știe de „durerea” consilierului conservator, o susține, însă nu știe ce finalitate va avea, mai ales că legile se schimbă tot timpul, iar administrația locală trebuie deja să se pregătească pentru 2010, când se decide iarăși soarta operatorilor de „maxi-taxi” din Galați."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2009 12:24:27    Titlul subiectului: 110569

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Social&articol=15

"Controverse în privința transportului cu maxi-taxi

Viitorul transportului public de persoane în regim de maxi-taxi este pus sub semnul întrebării. Repetatele modificări legislative din acest domeniu creează la Galați incertitudine și declarații contradictorii ale factorilor implicați. Pe de o parte, unii consilieri locali susțin că este necesar să se renunțe la operatorii de transport privați astfel încât să vină mai mulți bani la bugetul local. Pe de altă parte, reprezentanții acestora spun că s-ar crea un haos general în transportul local, deoarece fără un control al operatorului, proprietarii de microbuze nu ar mai respecta un anumit grafic.

Consilierul local Picu Apostol Roman (PC) consideră că la bugetul local ar putea ajunge mai mulți bani dacă s-ar renunța la operatorii de transport în regim de maxi-taxi. Conservatorul spune că municipalitatea încasează o sumă infimă comparativ cu profitul pe care îl obține fiecare dintre cei trei operatori din Galați: Sherr, Star și ACJ Globe Tour. Picu Roman a lăsat să se înțeleagă că numai un operator are anual încasări de peste 30 de miliarde de lei.

Lucrurile s-ar putea schimba, crede consilierul local, dacă municipalitatea ar face contracte direct cu proprietarii microbuzelor. Asta pentru că în momentul de față la bugetul local anual se strâng de la cei trei operatori aproximativ 8 miliarde de lei vechi pe an, iar dacă fiecare proprietar de microbuz ar plăti pe zi 250.000 de lei municipalității suma ar ajunge la 30 de miliarde de lei pe an. În plus, susține Picu Roman, actuala legislație permite fiecărui proprietar sau deținător în leasing a unui microbuz să asigure transportul public de persoane independent de operator.

Viceprimarul municipiului Galați, liberalul Mircea Cristea, s-a arătat însă mai rezervat în ceea ce privește soluția propusă de consilierul PC. ”Situația este complicată pentru că s-a făcut un contract între municipalitate și acești operatori când s-au licitat traseele și care expiră abia în 2010 . În plus, legislația se modifică mereu. În această vară trebuie să facem un plan în ceea ce privește transportul cu maxi-taxi din oraș. Trebuie să avem însă în vedere ca gălățenii să nu aibă de suferit”, a spus Mircea Cristea.

Pe de altă parte unul dintre reprezentanții operatorilor de transport, Teodoru Dobrițoiu, administratorul societății Sherr, spune că deocamdată nu există reglementari legale care să schimbe situația existentă. Mai mult, Dobrițoiu spune că, excluderea operatorilor ar genera haos în transportul cu maxi-taxi din oraș. ”Acest transport nu se poate face fără operatori. Este greu de crezut că fiecare șofer sau proprietar va respecta un grafic astfel încât să existe o frecvență a microbuzelor. Cred că prin ce se spune se face o confuzie între transportul regulat și cel de piață. Cred că există unele interese în acest caz. Cifrele prezentate de Picu Roman nu sunt reale”, a declarat Dobrițoiu. În plus, lucrurile s-ar putea complica și mai mult dacă de anul viitor transportul de persoane în oraș nu se va putea realiza decât cu autobuze, așa cum se vehiculează în ultima perioadă.
Autor: Ovidiu Matache
"

Toata lumea moare, declarativ, de grija "galateanului", dar nimeni nu rupe odata pisica-n doua, sa elimine total dubele si sa aduca autobuze, troleibuze si tramvaie. Evil or Very Mad
Nu se va progresa deloc cat timp sunt pe trasee acesti afaceristi de tranzitie cu maxi-taxi-urile...

Stie cineva ceva de povestea cum ca "de anul viitor transportul de persoane în oraș nu se va putea realiza decât cu autobuze"?

Sau e unul dintre cele j'de mii de zvonuri lansate asa, ca sa iasa la numar?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2009 12:50:56    Titlul subiectului: 110571

Inlaturarea microbuzelor particulare este - in momentul de fata - doar o solutie aflata in stadiul de propunere pentru ceea ce urmeaza sa se intample in anul 2010. Din motive de... comoditate si interes financiar local ajung la concluzia ca microbuzele nu vor dispare din Galati, oricat de multe eforturi s-ar face, fiindca, dupa cum am mai mentionat in cadrul acestui topic, nu se urmareste confortul si disciplina transportului local ci banii incasati. Este posibil sa creasca taxele incasate de primarie de la proprietarii de maxi-taxi. Aceasta idee ar conveni "partilor razvratite", lasand ca "multimea" sa se imbulzeasca, ca si pana acum, in microbuze.
Se mai spune ca daca s-ar retrage microbuzele, cei de la Transurb nu ar mai face fata cu mijloacele de transport din dotare. La o analiza mai atenta, confirm aceasta observatie; totusi, s-ar putea investi in liniile de tramvai si de troleibuz. Ne lovim insa, din nou, de o pregatire 'anticipata" a soartei transportului urban: distrugerea liniilor de tramvai, care se pare ca este "la moda" in toata tara si care, la Galati, pe unele tronsoane urbane favorizeaza acum circulatia particularilor.
Pana sa nu mai depindem de microbuze va trece mult timp. Imi amintesc de unul dintre "pilotii" de maxi-taxi care spunea unui tovaras de-al sau ca daca in 2010 se va desfiinta serviciul particular de transport, Transurb-ul ar trebui sa mai aduca inca vreo 50 de autobuze si troleibuze. Data fiind situatia prezenta, inclin sa-i dau dreptate; totusi, daca primaria ar investi in parcul auto al Transurb-ului si ar pune la punct anumite trasee, situatia ar fi cu totul alta.
Acestea ar fi doar cateva din motivatiile ce sunt mereu ridicate de cei abilitati atunci cand vine vorba de organizarea transportului local din Galati. Din pacate, pana la interesul comun exista cel individual, care impiedica o buna desfasurare si organizare. Exista zvonuri conform carora se afirma ca nu va exista troleibuz pe strada Traian (la fel cum nu exista nici pe strada Cosbuc, cu toate ca promisiunile au curs cu debit mare in acest sens) si ca in viitor sectorul cuprins intre Piata Mare si Bariera Traian va fi acopierit de maxi-taxi. Ramane de vazut, la fel ca multe alte promisiuni si vise ale localnicilor vis-a-vis de un transport urban civilizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 22:57:23    Titlul subiectului: 110757

Unele microbuze particulare au suferit modificari la interior... Iata ca, desi undeva printr-un regulament prafuit se sublinia faptul ca un microbuz nu ar avea voie sa transporte un numar mai mare de calatori decat numarul de locuri existente, atat posesorii de maxi-taxi cat si soferii s-au facut ca ploua, ba mai mult, au fixat in saloanele micute ale masinilor din dotare, bare de sustinere pentru un calatorii care "se incapataneaza sa urce desi stiu ca nu au loc". Mai mult, s-a mai renuntat la banchete, chipurile conform legislatiei in vigoare, insa spatiul obtinut convine de minune transportatorilor intrucat in acel perimetru ingust pot incape mai multe persoane.
Pe de alta parte, desi se cer bani pentru refacerea acestor microbuze, sumele respective nu ajung acolo unde trebuie: in concluzie, mai gasim midibuze cu banchete distruse insa invelite cu huse noi peste care "iubitorii de graffiti" se semneaza in veselie, podele distruse, acoperite cu cauciucuri sau mochete, materiale de protectie rupte sau plafoane desprinse...
Singurele argumente pozitive pe care le imbratiseaza galatenii sunt:
-maxi-taxi au frecventa mult mai mare decat autobuzele;
-maxi-taxi se strecoara mai bine in trafic;
-maxi-taxi au program prelungit in comparatie cu masinile celor de la Transurb;
-uneori, soferii de maxi-taxi sunt ingaduitori, si mai fac cate o statie "fortata" la cererea pasagerilor.



4061 - Plafon maxi-taxi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  252.82 kb
 Vizualizat:  de 18783 ori

4061 - Plafon maxi-taxi.jpg



4066 - Spatiu liber pentru persoane.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  298.13 kb
 Vizualizat:  de 18783 ori

4066 - Spatiu liber pentru persoane.jpg



4062 - Bancheta personalizata.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.1 kb
 Vizualizat:  de 18783 ori

4062 - Bancheta personalizata.jpg



4063 - Material distrus.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.49 kb
 Vizualizat:  de 18783 ori

4063 - Material distrus.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 21/Sep/2020
Mesaje: 600
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 16:46:18    Titlul subiectului: 111689

In mai 2010 vor mai fi doar 100-150 de maxi-taxi in tot orasul. TransUrb va avea exclusivitate pe traseele: 1, 3, 5, 6, 6b, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 17, 19, 20, 21, 22, 26, 29, 34, 35, 36, 37, 39, 40, 42, 43, 44, 54, 102, 104, 101, 103, 32 .... ultimul va fi Trecere Bac - Str. Closca - Inelul de Rocada - Tiglina 1 - BCR - Mazepa - Potcoava - Domneasca - Garii - LVA - Eroilor - Piata Centrala - Mazepa - Papadie - Constructorilor - Siderurgistilor - Inelul de Rocada - Trecere Bac. Vecinul meu a zis ca opteaza pentru 32 sau pentru un numar mai mic ca sa completeze lipsurile cum ar fi 2, 4, 13, 16, 18, etc.
_________________
https://facebook.com/RaabisStefanBadita
https://youtube.com/BaditaStefan
https://rsbadita.wordpress.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 00:22:09    Titlul subiectului: 111891

Un articol obiectiv despre ce inseamna maxi-taxi la Galati puteti afla din articolul postat mai jos, apartinand cotidianului "Viata Libera", editia din 03.06.2009:

"Afonul de maxi-taxi

Fraților, mi s-a făcut o imputare și sunt mândră de aceasta, vorba lui Cațavencu. Că n-am scris, adică, despre șoferii de maxi-taxi și comportamentul lor cotidian. Dacă „voi progresul cu orice preț”…

Păi, ce aveți oameni buni cu semenii voștri mai goi? Vroiam să spun mai dezbrăcați, că am văzut unul care n-are bani decât de tricou cu găuri și își etalează torsul păros, zilnic, în fața călătorilor insensibili la farmecul său masculin.

Șoferii de maxi-taxi, „care este”, mai sunt și unii normali printre ei, sunt niște indivizi fugăriți mereu din cotidian. Nu-i vedeți cum aleargă după călători pe câte trei benzi deodată, doar-doar și-or fura unii altora leuțul pentru care nu primește nimeni, niciodată, bilet?

Dacă ești mai slab de înger, ceea ce nu vă doresc dacă urcați zilnic în aceste mijloace de transport în (foarte) comun - vezi aglomerația dorită și cu damf de căldură mare - dacă nu te țin baierele inimii poți face lejer un infarct în maxi-taxi. Viteză mare, depășiri periculoase, plecat cu ușa deschisă, coborât din mers, tot atâtea motive să te simți ca într-un joc periculos destinat formării caracterului. Nu reziști, nu te urca! Ești grăbit, așteaptă în câte o stație până mai cade în plasă un amărât care să completeze locul gol.

Vorbiți de manele? Și ce dacă? Nu vă plac, urcați în altă mașină. Când „melomanul” e la volan nu-ți poți auzi nici gândurile, darămite pe vecinul de scaun. O fi omul afon și nu s-a căutat la vreme. De aia nu aude nici sunetul propriului claxon, folosit la maxim. Asta e, nu sunteți mulțumiți, așteptați autobuzul. Altfel, veți fi culturalizați cu melodii nemuritoare de la ultimul chef la care a participat șoferul.

Care fumează nervos și aruncă scrumul pe fereastră, trece pe roșu ca să o ia înaintea colegului și bagă viteză să îi știe ăia cu mașinile mici de frică. Șoferia pe maxi-taxi nu e glumă, e artă curată. Trebuie să fii vigilent ca să îți faci plinul, să blochezi zebra când aștepți, să pui mașina harcana să nu te depășească unul de-al tău și să oprești în mijlocul intersecției dacă acolo e un client care face cu mâna. După ce l-ai urcat, îl poți zdruncina cât vrei, important este că există.

Spuneți că nu vă interesează viața personală a șoferului? Normal, sunteți antisociali. Ce-ar fi să socializați și dumneavoastră nițel, poate îi mai trec omului nervii și nu vă mai bușește în scaunul din față la fiecare stop. Ce dacă își înjură omul nevasta la mobil sau dezbate cu prietenii lungimea picioarelor admirate la ultima petrecere? Nu de aia ne-a dat Vodafonul atâtea facilitați? Aveți copiii prin preajmă? Înfundați-le urechile, cu toate că, la câte văd la televizor, o plimbare cu maxi-taxi trebuie să li se pară ceva banal.

Despre limbaj și formule de politețe, despre mirosuri și plăceri radiofonice, despre viteză și interiorul uneori mizerabil al mașinii nici nu vreau să vorbim.

E criză, oameni buni! Una morală. Așa că mai lăsați strâmbatul din nas și obișnuiți-vă cu… Românica. Asta avem, cu asta defilăm mult și bine de acum încolo."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 09 Iun 2009 12:02:57    Titlul subiectului: legat de incidentele din maxitaxi 112189

Un sofer meltean se cearta cu calatorii. Savurati limbajul unui sofer de 2 bani din maxitaxi-urile galatene cu numarul GL 79 KST. Masina este un VW LT de culoare verde si are traseul Parc CFR-Micro 39. Inregistrarea a fost facuta chiar azi de catre un prieten.Din pacate nu a filmat tot pentru ca a fost nevoie sa intervina sa-l calmeze pe acel sofer care devenea din ce in ce mai isteric. http://www.youtube.com/watch?v=NBsuzzyrpao
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 12 Iun 2009 22:36:16    Titlul subiectului: 112369

Practic sunt doua nemultumiri:
-limbajul soferului de maxi-taxi, colorat in mizerii si-n istericale;
-aerisirea mijlocului de transport.
Din punct de vedere al limbajului adoptat, multi dintre soferii de maxi-taxi sunt irascibili si vorbesc vulgar. Desigur, ei nu se gandesc la pasageri ci la modul de a colecta cat mai repede banii pentru a nu-si incheia ziua "pe minus". Stres maxim, la care adaugam caldura, concurenta, traficul infernal. Soferii Transurb-ului sunt mult mai politicosi si mai calmi desi stresul pe care il strabat este, in mare parte, aceelasi cu al colegilor de pe microbuzele private. Evident, omul care conduce "microbul" (asa am poreclit noi, pe plan local microbuzul privat) nu este instruit precum colegul "de pe MAZ" si-si permite un comportament libertin care incalca de multe ori conduita decenta. Nu-si pierde locul de munca fiindca nea patronu' al mare are nevoie de el, doar este experimentat si aduce banul conform graficului stabilit. Prin urmare, neam de manivela fiind si aflandu-ma totodata la adapost de o posibila penalizare, ce rost are sa ma chinui sa vorbesc politicos? S-a impus cumva in U.E.? Nu inca?!
Mentionez ca nu toti soferii de maxi-taxi au comportamentul celui inregistrat in cadrul postarii de mai sus. Am avut ocazia sa calatoresc alaturi de oameni cu bun simt, amabili si politicosi, oameni care si-au respectat indatoririle fata de calatori.
A doua problema este cea a ventilarii mijlocului de transport cu care calatorim; din pacate aici - exceptand maxi-taxi-urile lui "Celsius", adica cele care nu au geamuri cu deschidere si nici trape de aerisire - vina apartine calatorilor. Necazul este aceelasi, fie ca suntem intr-un mijloc de transport in comun sau intr-unul privat: deschizi geamul sa te racoresti sub tablele incinse, incurajat de zeci de ochi si voci cand se gaseste "exceptia" care are "mare teama de curent", preferand mirosul de transpiratie si caldura sufocanta. Din cauza "exceptiei" si dupa ce - de cele mai multe ori - izbucneste o cearta intre doua tabere inegale, esti silit, din bun-simt sa inchizi geamul si sa transpiri ca la sauna, alaturi de alti calatori. "Daca nu iti convine, ia taxi-ul" este principalul argument pe care il auzi in cadrul unor astfel de dispute. Multi dintre noi poate nu-si permit sa dea banuti pe un astfel de mijloc de transport... sau poate ca se inoculeaza ideea ca la 1 RON calatoria mai vrei si racoare?! Sa fim seriosi, parol!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Iun 2009 11:06:10    Titlul subiectului: 112393

Persoana care a filmat actiunea este o cunostinta de-a mea. Soferul a dat-o afara pe femeie cu forta insa nu i-a dat si banii inapoi, asa ca ea a urcat inapoi. La un moment dat soferul a vrut sa o si loveasca, insa a intervenit si baiatul cu filmarea. Dupa ce a intervenit si el, imediat au inceput toti din masina sa comenteze pentru ca prinsesera curaj. Imediat baiatul asta a luat foc de nervi si i-a facut idioti si fricosi pe calatorii care s-au trezit sa comenteze dupa intamplarea asta si nu inainte de a interveni el si nimeni nu a comentat. Daca ar fi existat o organizare mai buna a Transurb, un mod mai bun de achizitie a biletelor, nici baiatul care a filmat si nici femeia aia nu ar fi urcat in dube. Ambii au urcat in duba din statia Albatros si stiti ca acolo este o casierie unde se vand bilete insa mereu este goala. Oamenii grabiti nu au de unde sa-si ia bilete din alte zone asa ca este neaparat nevoie de automate de bilete in cat mai multe zone macar pentru a-si creste numarul de clienti. Ar fi multe solutii ieftine pentru ca Transurb sa-si mareasca profitul si urmatoarele investitii insa politicul si afacerile cu maxitaxi ale unor baieti cu burta si functii, impiedica dezvoltarea si civilizarea unui transport local eficient.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 16 Iun 2009 17:04:41    Titlul subiectului: 112479

Am sa postez un alt tip de bilet de maxi-taxi (da, dintr-acelea de care ar trebui sa primiti dar nu aveti parte) apartinand unei alte firme de transport privat: Star 2005. Daca modelul de bilet adoptat de cei de la Sherr - si postat intr-un mesaj anterior in cadrul acestui topic - isi pastra un aspect "rezonabil", iata ca cei de Star au "trantit" pe biletul lor un... autobuz! De parca transportul asigurat de angajatii lor se desfasoara cu autobuzul si inca nu orice fel de autobuz ci unul cu deschidere pe partea stanga a sensului de mers, asa, ca in Anglia, Irlanda sau Africa de Sud... Nu era mai corect sa fie imprimat acolo un microbuz? Si eventual unul ticsit de calatori?... Asa, ca sa fie mai apropiat de realitate...


4286 - Bilet maxi-taxi (16.06.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.46 kb
 Vizualizat:  de 18459 ori

4286 - Bilet maxi-taxi (16.06.2009).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 18 Iun 2009 10:15:04    Titlul subiectului: 112560

"Conceptul" grafic seamana izbitor cu cel folosit pentru biletele Transbus Buzau...


b4_925_497.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.73 kb
 Vizualizat:  de 18412 ori

b4_925_497.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 19 Iun 2009 01:05:10    Titlul subiectului: 112596

Vehiculul imprimat pe ambele bilete pare mai degrabă un autobuz aeroportuar "privit" în oglindă decât unul "obișnuit" din statele unde se circulă pe stânga:
-garda la sol este foarte mica
-lățimea este exagerat de mare; în jur de 3m
-ușile foarte largi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 19 Iun 2009 01:50:32    Titlul subiectului: 112597

Pare aeroportuar pentru că imaginea este ,,turtită". De fapt, e un DeSimon urban, după cărui licență a produs și Rocar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vali.iftimie



Data înscrierii: 27/Iul/2008
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 28
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 22 Iun 2009 10:51:45    Titlul subiectului: 112699

Asemenea vehicule, au circulat prin anii '90 pe traseele din Galati.Cel mai ravnit traseu era"doi in unu",adica 22+34.


Barkas_B_1000.jpg
 Descriere:
Barkas B 1000
 Mărime fișier:  45.82 kb
 Vizualizat:  de 18351 ori

Barkas_B_1000.jpg




Ultima modificare efectuată de către vali.iftimie la Lun 22 Iun 2009 11:09:09, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vali.iftimie



Data înscrierii: 27/Iul/2008
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 28
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 22 Iun 2009 10:54:25    Titlul subiectului: 112700

Alte mijloace de transport utilizate pentru deservirea traseelor detinute de operatorii privati local: Microbuz Nisa, VW bus, Robur.


Nisa.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.81 kb
 Vizualizat:  de 18346 ori

Nisa.jpg



vw_08_708.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.73 kb
 Vizualizat:  de 18336 ori

vw_08_708.jpg



robur_105.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.01 kb
 Vizualizat:  de 18336 ori

robur_105.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 22 Iun 2009 12:04:28    Titlul subiectului: 112711

Cam asa s-a debutat in ceea ce, mai tarziu, avea sa se numeasca "marea afacere maxi-taxi". Inceput timid, cu mijloace de transport nemtesti, poloneze sau sovietice, fabricate prin anii 1970-1980 si cumparate la pret de chilipir. Mijloacele de transport prezentate mai sus de colegul nostru sunt fabricate in a doua jumatate a anilor '70 ceea ce inseamna ca pe strazile din Galati au debutat cu minim 10 ani de activitate si uzura. Sa nu uitam insa si de "titulara" traseelor 22-34, cumparata in regim S.H. de la vecinii nostri rusi: Latvia RAF-2203, varianta produsa intre anii 1976-1978. Cred ca in primii ani de existenta ai transportului privat local de persoane, cele mai multe maxi-taxi-uri erau model Barkas si Latvia.


1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.14 kb
 Vizualizat:  de 18332 ori

1.JPG



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.12 kb
 Vizualizat:  de 18332 ori

2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 23 Iun 2009 22:32:45    Titlul subiectului: 112782

In ultima perioada am fost deseori prin cartierul Tiglina III si nu am mai remarcat nici un microbuz pe cele trei trasee destinate acestora. De fapt, liniile 70, 71 si 72 mai exista doar cu... numarul intrucat, conform informatiilor furnizate, operatorii care le deserveau s-au orientat spre alte rute, mai "banoase".
Traseele aveau flux redus de calatori si erau deservite cu neregularitate de cativa "temerari". Prin urmare, iata ca Tiglina III pare - pentru moment - sa se fi "purificat" de "sindromul" maxi-taxi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vali.iftimie



Data înscrierii: 27/Iul/2008
Ultima vizita: 12/Aug/2020
Mesaje: 28
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 24 Iun 2009 09:56:30    Titlul subiectului: 112799

Foarte bine! Ce am observat eu e, ca in ultimul timp, majoritatea calatorilor care stau in statia de la "Minion"(Atlantic), evita sa se mai urce in "dubite".Multi cred ca si-au dat seama ca e mai confortabil sa calatoreasca cu noile autobuze(troleibuze),decat cu maxi-taxi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 24 Iun 2009 12:50:33    Titlul subiectului: 112807

Din cate am observat, singurul traseu "absolut necesar" in privinta de maxi-taxi este cel cu numarul 63, care strabate "solo" cateva strazi (Oltului de exemplu) unde exista flux mare de calatori, si prin urmare, desi masinile vin la aproximativ 1 minut distanta (!) una de alta, sunt mereu aglomerate. In rest, majoritatea traseelor detinute de privati se suprapun cu cele detinute de Transurb si in acest caz de multe ori se pune problema "primului venit" in statie. Pe de alta parte, exista soferi care de la Transurb lucreaza pe maxi-taxi si altii care au facut jonctiunea inversa. In aceste cazuri ma bucur ca pot vedea cum o posibila concurenta neloiala este stinsa de o mai veche forma de prietenie, si ma gandesc oare cat de limpede ar fi putut sa fie soarta transportului local daca Transurb-ul ar fi putut macar sa coordoneze activitatea operatorilor particulari...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 21/Sep/2020
Mesaje: 600
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 24 Iun 2009 13:17:05    Titlul subiectului: 112809

Traseul 63 va fi luat de TranSurb
_________________
https://facebook.com/RaabisStefanBadita
https://youtube.com/BaditaStefan
https://rsbadita.wordpress.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 24 Iun 2009 14:02:36    Titlul subiectului: 112810

Nu stiu daca se va intampla chiar asa intrucat, pentru un autobuz Transurb traseul 63 ofera destule "giumbuslucuri" si "peripetii". Strada Oltului e destul de ingusta (o banda pe fiecare sens de circulatie, blocata de multe ori de masini parcate necorespunzator), mai exista apoi cateva curbe buclucase...
In privinta acestui traseu, problema principala este frecventa. Nu cred ca am sa vad pe linia 63 midibuze sau autobuze la frecventa de 1 minut...
Daca nu ma insel, acest traseu (Billa 1 - Bariera Traian) este unul dintre cele mai vechi apartinand "panopliei" transportatorilor privati, alaturi de celebrul "22-34" al anilor '90 si "Micro 19-Parc C.F.R." si este detinut doar de un singur operator privat (Star 2005). Mentionez ca aceasta firma nu mai detine alte trasee de maxi-taxi la nivel local.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Următoare
Pagina 3 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community