Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Microbuzele particulare (maxi-taxi) din Galati
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
kzoom4



Data înscrierii: 29/Noi/2007
Ultima vizita: 13/Mar/2011
Mesaje: 12
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 20 Ian 2008 13:24:33    Titlul subiectului: 87318

E ciudata treaba asta cu maxi-taxi. Am vazut ca exista doar in tarile necivilizate (cum suntem si noi, dealtfel). Am avut ocazia sa calatoresc in Europa si Euro Asia si am vazut ceva gen "maxi-taxi" doar in Syria, o tara pe care oricum nu o poate da nimeni drept tara cizivilata ca exemplu. In rest, inafara de mijloacele de transport in comun clasice, mai exista taxiul. La noi toata lumea vrea sa faca bani din orice si unii au ca solutii acesta afacera, sa isi scoata duba afara si sa bage in ea calatori pana aproape ies pe geamuri. Mai e si o chestie de fite pentru unii, zicand ca in autobuz circula doar mosii si babele. Odata mi-a ajuns la ureche o vorba ca vor disparea maxi-taxi datorita unei legi europene, insa nu am aflat mai multe si am crezut doar ca e un zvon. Daca cineva stie ceva, sa-mi zica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 20 Ian 2008 23:33:05    Titlul subiectului: 87347

Atata vreme cat nu se va emite o lege care sa "ingradeasca" haosul urban din Galati, nu cred ca vom beneficia de transport civilizat. Dupa cum am mai afirmat, nu am nimic impotriva maxi-taxi-urilor, cu exceptia programului de functionare haotic. E bine sa nu astepti prea mult in statie... insa nu e prea bine cand esti nevoit sa stai "indesat" intre patru oameni pe culoarul ingust al dubei si sa faci acrobatii atunci cand trebuie sa cobori... iata un aspect clasic orelor de varf. Sunt multe zone in Galati - de importanta mare si medie - pe care mijloacele de transport ale TRANSURB-ului nu le acopera. De exemplu, linia Billa 1- Piata Rusilor - Minion - General este considerata linie secundara (ca importanta) cu toate ca are flux intens de calatori.
Drept urmare, traseul 63 de maxi-taxi este considerat, la ora actuala, cel mai rentabil. Frecventa este de aproape 1 minut iar dubele circula mereu incarcate cu pasageri. Alte trasee valoroase sunt 60, 61, 68...
Ceea ce doresc sa afirm este ca astfel de "discrepante" existente intre transportul public si cel privat nu depind doar de comoditatea pasagerilor ci si de gradul de importanta al zonelor publice. Sa ne imaginam, de exemplu, ce ar fi fost daca pe traseul 63 ar fi circulat ISUZU sau PRESTIJ-uri, sau daca ar fi existat - in prezent - un traseu de autobuz pe ruta: GARA C.F.R. - GARA FLUVIALA - CENTRU - TIGLINA - MICRO 19...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 661
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2008 14:07:13    Titlul subiectului: Impotriva dubelor 89206

Decat sa puna dubitele pe trasee din Galati mai bine sa le scoata pe toate si in locul lor pun midibuze cu aceleasi numar de traseu ca dubitele! Mai bine fara dube doar troleu, tramvai, autobuz si metrou! Mi se face greata cand vad o duba plina pana la refuz si in spatele ei un autobuz mare incapator confortabil care merge gol si asa TransUrb merge in pierdere... Dupa parerea mea ar trebui renumerotate toate traseele din Galati (incepand cu 1 pana la sfarsit) luat in ordine fara a sari cifre mai intai primele 20 de exemplu sa fie autobuze+troleibuze apoi tramvaie. Te uiti in statii cum se strang cateva dube de alearga lumea dupa autobuzele ce sunt nevoite sa opreasca dincolo de statii. Dubele incurca traficul iar soferii lor nu stiu sa conduca, nu respecta regulile si opresc unde vor chiar daca au statii amenajate!


Poza(1678).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  295.42 kb
 Vizualizat:  de 44327 ori

Poza(1678).jpg



_________________
https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 11 Apr 2008 23:04:34    Titlul subiectului: 91801

Un articol dintr-o revista electronica (e-zine) destul de incisiv care expune legaturile intre doi angajati ai Primariei si anumiti operatori de dube. De remarcat ca nefiind vorba de site-ul unui ziar informatiile sunt ceva mai putin credibile.

http://www.antidotul.ro/?p=183

Antidotul a scris:
De multe ori s-a pus problema înnoirii parcului auto a operatorului de transport public local aflat în subordinea Consiliului Local, pe nume Transurb (un fel de Braicar de la Brăila). Autobuze noi, condiții mai bune pentru călători, cu prețul biletelor sub cel practicat de cei de pe maxi-taxi. De asemenea, s-a iscat un întreg scandal cînd cei de la Transurb au solicitat la primărie licență și pentru traseele care duc la magazinul Metro. Evident, ambele solicitări au fost aruncate la coș de primăria lui Jalbă și Neațu, pentru că acești băieți cu afaceri pe maxi-taxi nu au interes ca nenea Transurb să producă, ci sînt preocupați ca ei să-și umfle conturile, fără ca să le ceară cineva contu’.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 12 Apr 2008 22:33:54    Titlul subiectului: 91837

De cele mai multe ori, achizitiile de autobuze si midibuze pentru Transurb Galati s-au lovit de "regimul politic local". In ultimii ani, afacerile cu maxi-taxi apartinand transportatorilor privati au avut mereu intaietate. Conform informatiilor pe care le posed, majoritatea veniturilor incasate de Transurb Galati provin din reclamele promovate pe mijloacele de transport si din Cursele Conventie. Am asistat la inceputul acestui an la o emisiune realizata de un post local despre celebrele achizitii de DAB-uri. Printre altele, in cadrul acelei emisiuni s-au discutat si aspecte privind gradul de rentabilitate al societatii de transport Transurb Galati. Din cate am inteles, in cursul anului 2007 s-a inregistrat un profit substantial in comparatie cu anii din urma si s-a estimat ca, in viitor, acest profit sa creasca. Ramane de vazut daca aceste estimari se vor adeveri sau nu.
BaditaStefan are dreptate in privinta dubelor: de multe ori acestea sunt pline pana la refuz si nu pleaca din anumite statii daca nu sunt pasageri care sa calatoreasca in picioare, inghesuiti pe intervalul relativ redus dintre scaune. Soferii dau vina pe pasageri, pasagerii dau vina pe proasta organizare... S-ar spune orice ca sa se evite adevarul pe care oricum, majoritatea galatenilor il cunosc de ani de zile. Sa se renunte la dube ar fi un miraj. In plus, daca - utopic discutand - s-ar renunta la transportul privat din Galati, Transurb-ul nu ar face fata cu parcul sau la numarul de calatori: cu trei-patru ani in urma, cei de la maxi-taxi au intrat intr-o greva generala pentru cateva zile, timp in care, cu foarte putine exceptii, nici un microbuz nu a rulat pe traseele locale. A fost un calvar pentru Transurb! Ajusnesera sa trimita pe trasee pana si autobuzele care erau utilizate doar pentru Curse Conventie. Asta ca sa nu mai spunem de vechiturile care asteptau de ceva timp "pensionarea" prin colturile autobazei. Si, cu toata stradania Transurb-ului, tot nu s-a putut acoperi deficitul de mijloace de transport creat de transportatorii privati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 21 Apr 2008 09:28:21    Titlul subiectului: Microbuzele particulare (maxi-taxi) din Galati 92287

Rar mi-a fost dat sa vad un transport mai haotic ca in Galati, l-as putea compara, poate, doar cu cel din Pitesti de dinainte de desfiintarea dubelor si aducerea noilor si modernelor autobuze BMC.
In Pitesti insa parca era o oarecare ordine chiar si la dube, veneau cumva ordonat, in schimb in Galati haosul este total, dubele vin carduri-carduri, sicaneaza autobuzele si troleibuzele Transurb, ba chiar se sicaneaza si intre ele!
Am fost martor in timpul petrecut la poze la tot felul de cretinatati, dube care vireaza brusc in fata autobuzelor si troleibuzelor, taindu-le fata, pentru a intra primele in statie, la opriri haotice si blocari ale statiei (ca de, pana incaseaza dubarii banii de la calatori...), impiedicand accesul vehiculelor Transurb, am asistat la sicane chiar intre dube care demarau in tromba pentru a se baga in fata dubei care plecase prima, am vazut dube care au "sarit" peste statia cu pricina daca au vazut ca deja sunt alte dube oprite...
M-am uitat curios si insistent la dubari, sa vad daca dau bilete... unul, unul singur n-am vazut sa dea bilet! Luau banii de la calatori - pe care-i inghesuiau ca pe sardele - si-i aruncau pur si simplu pe bord, apoi demarau in tromba...
M-am luat cu mainile de cap...Cand s-o civiliza si transportul din Galati, sa dispara aceste pleosnite oribile numite maxi-taxi? Cu atat mai mult cu cat notiunea de "transport in regim de maxi-taxi" nu exista in legislatia in vigoare!

Totusi sunt 2 aspecte oarecum pozitive la "maxi-taxi"-urile din Galati, eu unul apreciez faptul ca pare sa existe o numerotare coerenta a liniilor pe care opereaza, cu numere incepand de la 60 si pana la 80 si ceva, iar un alt lucru pe care-l apreciez este ca dubele au numere "de parc", lucru destul de modern si civilizat pentru starea generala dezastruoasa a acestui pseudo-sistem de transport, numit maxi-taxi.

Apreciez ca dubele astea infecte preiau peste jumatate din numarul total de calatori, cat timp vor fi astia cu dubele pe piata, slabe sanse de transport civilizat in Galati... Evil or Very Mad



GL04ZWZ-P1170274.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.73 kb
 Vizualizat:  de 44089 ori

GL04ZWZ-P1170274.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 21 Apr 2008 14:27:58    Titlul subiectului: 92308

Asta asa este, dar problema principala nu o reprezinta dubele in sine ci numarul lor alarmant de mare precum si dispunerea traseelor care face ca in zone precum tiglina I, ASE sau Depozite sa existe cate 4,5 trasee care se suprapun.
Oricum dube exista si in Bucuresti si Ratb-ul nu se plange si in ciuda unor replici cam acide pe care sunt sigur ca o sa le primesc eu cred ca si dubele ar avea locul lor, dar mai putine si altfel organizate Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
greentiger



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2010
Mesaje: 63
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2008 21:46:54    Titlul subiectului: 92404

Sunt multi oameni din Galati care folosesc aceste maxi-taxi! Observ ca multa lume cand vorbeste de transport spun ca ,,iau maxi-taxi'' sau ,,cu maxi taxi ajung'' etc. Sunt foarte multe dar fara ele nu ar mai putea face fata numarului mare de calatori autobuzele si tramvaiele Transurb!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 26 Iul 2008 23:24:07    Titlul subiectului: 96279

Din cate am observat, la Galati exista statii amenajate pentru dube, cu placute cu nr de trasee (la noi in statiile de maxi-taxi nu exista asa ceva) . Si mie mi se pare excelenta frecventa 1-2 minute. Dar poate si voi aveti dreptate. Ma intreb ce ar fi daca Transurb impreuna cu Primaria Galati ar porni recensamantul dubelor, si apoi Transurb sa stabileasca cate midibuze sa isi cumpere, primaria sa dea 50% din suma necesara, Transurb 50% si sa apara o lege care sa interzica utilizarea dubelor. Prin urmare, midibuzele introduse in locul dubelor vor avea numerele de trasee ale acestora.
Sa zicem ca sunt 500 de dube. Eu cred ca in cazul asta, daca Transurb ar achizitiona 250 midibuze + autobuzele de pe conventie trecute pe traseele locale, ar putea face fata. Iar pe conventie ar putea pastra sa zicem doar vreo 3 sau 5 autobuze. Apoi reinfiintarea liniilor de tramvai desfiintate. Cam asta ar trebui. Si apoi adio dube. Sau o alta solutie ar fi obligarea transportatorilor privati sa isi cumpdere midibuze Isuzu. La noi la Braila s-a desfiintat linia 9 Braicar, a fost castigata licitatia de catre o firma particulara. Dar asta pentru ca a venit cu midibuze. Au mai participat inca vreo 4 firme particulare cu dube. Dar a fost acceptata Gebamy Trans, si asta doar pentru ca a venit cu midibuze.
Ce am mai observat este ca pe Bd Brailei, din Micro 19 si pana la intersectia dintre strada Domneasca cu strada Garii, toate traseele de autobuze apartinand Transurb si toate cele 25 trasee de maxi-taxi existente se suprapun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 27 Iul 2008 22:56:46    Titlul subiectului: 96335

In oras sunt trei firme ce detin licente de transport in regim Maxi Taxi. Este vorba de Sherr, mentionata mai sus, ACJ Globe Tur si Star 2005. 99% din maxi-taxi-urile din oras detin in partea superioara a parbrizului un autocolant cu numele firmei si cu un numar de inregistrare. Culoarea de fond a autocolantului depinde de firma, albastru pentru Sherr, galben pentru ACJ Globe Tur si rosu pentru STAR 2005.
Este interesant de mentionat ca STAR 2005 detine licenta pentru un singur traseu de Maxi-Taxi, respectiv Billa 1 - Bariera Traian, traseu pe care masinile STAR 2005 circula la intervale de cateva minute.
Majoritatea traseelor de maxi-taxi se suprapun pe anumite segmente din oras, devenind deja celebre "cozile" de dube ce blocheaza statiile Transurb.
Interesat este si faptul ca fiecare traseu are un grafic foarte strict de functionare, aproape la secunda.
Datorita acestor doua motive intre soferi apar conflicte,chiar daca sunt pe trasee diferite in acea zi.
In alta ordine de idei, un sofer "descurcaret" are la sfarsitul zile isi 400 de lei adunati. Dar descurcatul lui inseamna sa isi supra aglomereze masina pana la nivel de "conserva de sardine" pe roti.
Fiecare dintre cele trei firme, denumite generic "operatori" pretind zilnic o anumita suma de bani de la proprietarii masinilor pentru a le elibera foile de traseu si biletele (pe care oricum nici un sofer nu se deranjeaza sa le imparta decat cand vede cate un control al politiei sau al ARR-ului).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 27 Iul 2008 23:45:06    Titlul subiectului: 96339

Cu putine exceptii, statiile de maxi-taxi nu difera de cele ale mijloacelor de transport Transurb. De asemenea, se tine cont si de orele de varf, cand atat Transurb-ul cat si operatorii privati trimit pe trasee mai multe masini. De cele mai multe ori, in astfel de momente se produc ambuteiaje in statii iar limabjul vulgar este din plin valorificat atunci cand microbuzele particularilor se "impiedica" de concurenta. Metodele clasice de genul "graba de a ajunge in statie inaintea mijloacelor de transport ale Transurb-ului pentru a lua toti calatorii" se practica foarte rar la Galati si asta doar la orele inaintate. Deja s-a facut o departajare teoretica intre persoanele care circula cu mijloacele de transport ale Transurb-ului si cele care prefera maxi-taxi-urile.
Nu stiu cati dintre localnici si/sau turisti au remarcat faptul ca in prezent, autobuzele, troleibuzele si tramvaiele ajung mult mai repede la destinatie decat microbuzele operatorilor privati. De ce se intampla aceasta "anomalie", acest "paradox urban" cand biletul de maxi-taxi costa mai mult decat cel emis de Transurb iar dotarile interioare ale unor autobuze sunt net superioare fata de cele ale microbuzelor? Explicatia e simpla: maxi-taxi-urile nu pleaca din statii pana nu "isi fac plinul" de pasageri, "trandavesc" pe la semafoare (uneori stau si la doua stopuri succesive in asteptare de clienti - cazul semaforului din Tiglina II) ca mai apoi sa dea zor pe arterele principale urmarite de "contra-candidatii" care cu greu se lasa invinsi...
Firma STAR detine traseul 63 (Micro 19 - Bariera), care in prezent cred ca este cel mai rentabil si totodata cel mai bine organizat. Frecventa pe traseu este de aproximativ 2 minute, fapt ce nu permite ca soferii sa stea de-aiurea prin statii... Pe de alta parte, traseul 63 este mereu aglomerat si nu cred ca ar exista motive de nemultumire din partea soferilor. Un alt aspect esential este ca o jumatate din acest traseu nu se suprapune cu liniile de rulare ale autobuzelor, troleibuzelor sau tramvaielor.
Firma SHERR detine majoritatea midibuzelor care opereaza traseele cu plecare din Micro 19 iar firma GLOBE TOUR, pe langa traseul 60 (Micro 19 - Parc C.F.R.) o mare parte din cele care au plecare din Micro 39-Bariera.
In comparatie cu anii anteriori as putea spune ca s-au produs anumite imbunatatiri in transportul privat de persoane insa acestea nu sunt suficiente. Conditiile de transport oferite de particulari imi amintesc de epoca apusa, cand ne ingramadeam cu totii intr-un autobuz articulat ca sa nu intarziem la locul de munca, ne agatam pana si de usi... "Iata ca vine autobuzul cu oameni pe scara", asa se spunea in acele vremuri. Mereu imi amintesc de aceasta observatie cand vad cate un microbuz plin pana la refuz si ma gandesc ca daca Transurb-ul promoveaza un transport imbunatatit, bazat pe corectitudine si respect fata de calatori, operatorii privati au coborat la nivelul anilor '80. Dar deh, ce nu face omul pentru bani...

Portiunea de suprapunere maxima pentru majoritatea traseelor de maxi-taxi si autobuz (troleibuz) incepe de la Palatul Telefoanelor si se termina la intersectia dintre strada Brailei si strada Domneasca. Portiunea de suprapunere urmatoare (tinand cont de repartizarea zonala a traseelor) este cea cuprinsa intre Inelul de Rocada si intersectia dintre strada Domneasca cu strada Garii. Urmeaza apoi portiunea cuprinsa intre Micro 19 si interesctia amintita anterior si desigur, portiunea cuprinsa intre Micro 39 (zona depozit) si aceeasi intersectie mentionata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 28 Iul 2008 15:42:33    Titlul subiectului: 96372

Toate problemele legate de maxi-taxi au la baza proasta gestionare de catre Primarie, care a preferat sa acorde Sherr-ului, ACJ-ului si STAR-ului mana libera in aceasta afacere deosebit de banoasa. Sa nu uitam ca in fiecare zi, proprietarii masinilor platesc o taxa de circa 70 de lei firmei de care apartin. Suma este mai mult decat mare avand in vedere ca proprietarii masinilor isi platesc motorina din banii scosi pe traseu, soferii ramanand cu "restul".
Asa se explica si goana dupa bani pe care soferii de "cascarabete" o executa in fiecare zi, cu prea putina consideratie pentru calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2008 14:44:40    Titlul subiectului: 97157

Se spune, despre maxi-taxi, ca este un "rau necesar", si, intr-o oarecare masura, inclin sa cred intr-o astfel de afirmatie. Desigur, daca "privatii" ar circula intr-un ritm mai alert si mai organizat iar daca Transurb-ul ar avea mai multe autobuze in dotare, lucrurile poate s-ar prezenta astfel... Insa prea multi de "daca" in raport cu realitatea...
Imi amintesc ca intr-o postare anterioara discutasem despre ce s-ar intampla in Galati daca, fie si pentru o zi, maxi-taxi-urile ar inceta sa mai functioneze. Ca argument si totodata exemplificare, am adus in discutie greva soferilor particulari de la inceputul anilor 2000, care practic a naucit atat calatorii cat si Transurb-ul. In cursul acestor zile am descoperit doua articole apartinand cotidianului local "Viata Libera", in care se relateaza mai pe larg, atat motivul acelei greve de la inceputul deceniului nostru cat si revendicarile nemultumitilor si totodata urmarile.
Primul articol dateaza din data de 13.07.2001:

"SOFERII DE MAXI-TAXI AU INTRAT IN "GREVA"

300 de masini maxi-taxi au fost trase "pe linie moarta" in piata din fata Salii Sporturilor si pe strazile apropiate. Soferii n-au mai iesit pe traseu in semn de protest fata de hotararile luate de Consiliul Local .Ei acuza autoritatile ca vor sa-i "sugrume" prin impunerea unor criterii "aberante"

Criteriile in baza carora Consiliul Local Galati a restrans accesul in transportul public a masinilor tip maxi-taxi a starnit nemultumirea soferilor de pe acest tip de autovehicule. Rezultatul: ieri, soferii au intrerupt activitatea in semn de protest. Initial era planuit un mars pe strazile orasului, insa pentru ca nu a fost autorizat, aproximativ 300 de maxi-taxi au fost parcate in piata din fata Salii Sporturilor, precum si pe strazile alaturate. Protestatarii nu au strigat nici lozinci, n-au afisat nici plancarde, insa toti galatenii au luat act de miscarea lor gratie supraaglomerarii mijloacelor de transport ale TRANSURB.
Soferii acuza Primaria ca prin masurile luate ii "sugruma" pe micii transportatori, impunandu-le restrictii si criterii "aberante". "Foarte multi abia daca apuca sa castige o paine din aceasta activitate, pentru a-si intretine familia. "Sa nu creada cineva ca facem avere din maxi-taxi - ne-a declarat unul dintre protestari, Gheorghe Plesa. De exemplu, toti banii mei i-am bagat in masina. Din taximetrie intretin masina, familia. Pe langa noi mai traiesc mecanici, tinichigii, vopsitori, din taxe de 20 de milioane pe care le platim pe an o parte se duce la spitale, crese si tot ce tine de bugetari. Criteriul de selectie impus de Primarie nu este corect. Selectia trebuie facuta de legea pietei. Daca masina mea nu corespunde din punct de vedere tehnic sau nu are confortul dorit, calatorul nu mai urca la mine. Si asa este normal! In momentul in care nu mai urca nimeni, consum combustibilul de pomana si trebuie sa ma duc acasa. Ramane cel mai bun."
Din cauza ca masina era "veche", Nicusor Bejan a pierdut dreptul de a face taximetrie: "Am vandut apartamentul, m-am mai imprumutat, mi-am luat masina si din 1990 fac traseu. Acum nu mai am voi sa circul. Nici n-am intrat in discutie la punctaj pentru ca masina e din 1985 si mi s-a spus clar: <<Adio>>. Eu cu ce imi platesc imprumuturile facute la banca. Sotia e somera, acum am ramas si eu pe drumuri, cu ce vom mai trai?"
Silviu Carlan, director executiv al Automobil Clubului Judetean Galati, a sintetizat principalele nemultumiri ale soferilor: "Transportul privat de persoane este desfasurat de un segment social care a trecut deja a doua sau a treia oara prin reconversii profesionale. Au facut investitii, au riscat case, locuri de munca si acum au ramas multi dintre ei fara paine. Unele dintre criteriile de clasificare nici macar nu se justifica: cel cu aerul conditionat, bancile din piele. Avem nevoie de statii de emisie ca sa anuntam opt calatori ce statie urmeaza? Dar cel mai dureros e ca au fost oameni care muncesc din '95-'96, iar in 2001 si-au vandut masina, au mai pus inca vreo 100 de milioane si au luat masina noua pentru a castiga puncte. Insa, in loc sa castige, au fost depunctati pentru ca nu s-a luat in consideratie vechimea pentru anii din urma. Sau ne obliga sa muncim numai opt ore pe zi. Desi, prin legislatia muncii, o persoana fizica are dreptul sa angajeze si alte persoane. Adica, in cazul nostru, daca un sofer nu poate sa munceasca mai mult de opt ore, poate angaja un alt sofer si asa se mai obtine un loc de munca."
Soferii de maxi-taxi sunt decisi sa continue greva pana cand Primaria si Consiliul local Galati vor lua in considerare doleantele lor."



maxi-taxi in 2001(poza apartine cotidianului Viata Libera.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.13 kb
 Vizualizat:  de 43577 ori

maxi-taxi in 2001(poza apartine cotidianului Viata Libera.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2008 14:48:45    Titlul subiectului: 97158

Urmatorul articol a fost scris la data de 14.07.2001:

"Galatiul, in zodia... inghesuielii

Greva soferilor de maxi-taxi afecteaza transportul in comun al orasului. Cu toata bunavointa, TRANSURB SA nu poate suplini lipsa "cascarabetelor". Autobuzele Isuzu sunt arhipline. Mingea e in terenul Consiliului local. Membrii ACJ au hotarat, ieri dupa-amiaza, sa iasa din nou pe traseu

Greva pe canicula

Sofeii de maxi-taxi din Galati au intrat, ieri, in cea de-a doua zi de greva. Zecile de "cascarabete" care impanzeau la orice ora strazile orasului puteau fi doar vazute, aliniate cuminti, pe platoul din fata Salii Sporturilor, sau trecand goale, parca "la misto", prin fata calatorilor transpirati din statiile aglomerate ale TRANSURB. Fara nici o indoiala ca impactul grevei soferilor de maxi-taxi este mult amplificat de temperaturile caniculare din ultimele zile. Cei care, din cele mai diverse motive, apelau in mod curent la serviciile oferite de maxi-taxi sunt nevoiti acum sa transpire cot la cot cu clientii fideli ai TRANSURB SA, in autobuze si troleibuze. Si nu e deloc o placere sa te inghesui, la orele pranzului, la aproape 40 de grade Celsius, intr-un Isuzu "full" de calatori nervosi si transpirati, stransi ca sardelele unul intr-altul. Iar daca printre acei "calatori" se gaseste (absolut real!) si un caniche care-ti respira fierbinte in ceafa, atingandu-te cu boticul umed pe umar, parca incep sa te treaca niste ganduri nu tocmai ortodoxe. Mai mult, hotii de buzunare au iesit si ei la treaba. Pentru suti este momentul cel mai prielnic sa "intervina" in buzunarele cetatenilor, de aceasta data mult mai "sofisticati" si cu portofelele mai grase. Pentru ca acum, in noua situatie, cu troleibuzul si autobuzul circula nu numai pensionarii si elevii, ci mai toti functionarii principalelor institutii, chiar doctorii, avocatii si profesorii. Una peste alta, pe langa caldura si inghesuiala calatorii pot fi tinta si acestor indivizi, care actioneaza in grup, fara nici o frica, spre disperarea celor jefuiti in nenumarate randuri pana acum.

Eforturile TRANSURB-ului

Societatea locala TRANSURB SA, pe umerii careia a cazut, acum, in totalitate sarcina transportului in comun din oras, a facut si face toate eforturile pentru ca galatenii sa fie cat mai putin afectati de greva maxi-taxiurilor. A fost marit numarul autobuzelor si al troleibuzelor de pe trasee, dar tot nu e de ajuns. In orele de varf ale dupa-amiezei, precum si seara, aproape de ora "stingerii" si a retragerii spre garaje, autobuzele si troleibuzele TRANSURB nu reusesc sa faca fata cererii. Asta este, si nu trebuie sa se supere nimeni ca galatenii simt nevoia de miscare si "in afara programului" sau la ore de varf. Si la drept vorbind, nici "gheseftul" TRANSURB-ului nu pare sa fie atat de mare pe cat s-ar parea, pentru ca sunt nenumarate cazuri in care, intr-un autobuz supraaglomerat, galatenii "uita" sa mai capseze si biletul.
Ieri, troleibuzele si autobuzele faceau fata cu greu valului de calatori. La ore de varf, zeci de oameni incercau sa strabata (de nevoie) orasul de la un capat la celalalt, cu sacosele incarcate, cu diplomate si borsete, cu buchete de flori si legaturi de ceapa in plasele din rafie, transpirand sub povara greutatilor. Geamurile autobuzelor erau deschise, iar pe scaune aveau loc cateva tiganci cu fuste si cu puradeii in brate. "Statia Spitalul Judetean", anunta afisajul electronic al unui troleibuz, in timp ce se afla in statia din Tiglina 2. "Toate-s cu fundul in sus la noi, asta este! Dar cand se va termina tot acest cosmar?", s-a intrebat un batran, vadit afectat de criza mijloacelor de transport.

Taximetristii s-au "scos" gros

E drept, exista si varianta taxiurilor clasice, ale caror incasari au crescut spectaculos in aceste doua zile. De voie, de nevoie, presati de timp, multi dintre galateni s-au "riscat" de au oprit un taxi pentru a ajunge in timp util acolo unde aveau treaba. De altfel, taximetristii au dat lovitura zilele astea, facand de patru-cinci ori mai multi bani decat de obicei, iar taxiuri libere nu mai gaseai nici sa tragi cu tunul. "Astazi, de la ora 11,00, am facut 900.000 de lei, si asta numai banii mei, pe langa ce i-am dat patronului. La noapte, dupa 12,00, ne intalnim mai multi colegi, la bac, la o friptura, un suculet, ca sa sarbatorim", ne spunea, seara trecuta, soferul unui Tico. Insa nu toata lumea isi poate permite sa se plimbe toata ziua cu taxiul, iar pentru multi dintre galateni, varianta unui taxi este doar una de moment, cu serioase consecinte asupra bugetului personal.

Grevistii, impartiti in doua tabere

Din cei peste 300 de soferi de maxi-taxi care au refuzat sa mai iasa pe traseu in aceste doua zile, aproape jumatate sunt membri, cu acte in regula, ai Automobil Clubului Judetean (ACJ). Ceilalti sunt particulari, pe cont propriu, sau lucreaza la patron, fiind grupati intr-o asociatie care, dupa informatiile noastre, inca nu a capatat personalitate juridica. Din moment ce ACJ-ul nu este in nici un fel responsabil de organizarea acestei greve, asa cum ne-a declarat directorul executiv, Silviu Carlan, inseamna ca protestul de la Galati este ceva spontan. "Cei care protesteaza sunt impartiti in doua mari categorii: cei deznadajduiti, care nu s-au prezentat la clasificare, deoarece masinile lor n-ar fi avut nici o sansa sa treaca examinarea, si cei care s-au prezentat, au indeplinit punctajul minim si asteapta acum atestarea. In ceea ce-i priveste pe membrii ACJ, in numar de circa 150, ei sunt cu taxele la zi, au fost clasificati si chiar s-au desolidarizat de ceilalti. Multi dintre ei ne-au spus ca sunt terorizati de alti soferi ca sa nu iasa pe traseu, ca au fost atacati, bruscati. Or, daca nu ies pe traseu si nu au incasari, sunt in pericol sa nu-si poata plati ratele la imprumuturile facute la banca. Asa ca ACJ a hotarat ca membrii sai sa reia activitatea, sa iasa din nou pe traseu intr-o ora-doua. Avem punctaje foarte bune si nu vrem sa pierdem ceea ce am castigat deja, intrand astfel in atentia autoritatilor. Singurul punct din hotararea Consiliului local asupra caruia mai avem obiectii il reprezinta obligativitatea programului de opt ore pentru soferi, dar suntem convinsi ca si acest lucru il vom rezolva cu Consiliul local", ne spunea ieri, in jurul orei 15,00, Silviu Carlan.

Urmarile unei economii de piata

Asa cum am mai scris, tinta protestelor soferilor de maxi-taxi galateni este o hotarare a Consiliului local, care urma sa intre in vigoare inca de la inceputul acestei luni, si prin care se stabileau anumite criterii pentru operatorii privati de transport in comun. Multi dintre protestatari sustin ca activitatea de maxi-taxi pe care o practica este singura sursa de venit pentru ei si pentru familiile lor si ca, in cazul in care sunt impiedicati sa o mai practice, vor ramane muritori de foame. Altii spun ca, fiind intr-o economie de piata, calatorul este cel care ar trebui sa decida daca urca sau nu intr-un maxi-taxi, si nu Consiliul local ar trebui sa decida acest lucru. Sunt numeroase si cazurile in care proprietarii de maxi-taxi lucreaza in regim de impunere fiscala, pe norme declarate de venit, si care declara ca este anticonstitutional sa li se impuna sa lucreze doar cate opt ore pe zi.
Cert este ca, fara a lua partea nimanui, transportul cu maxi-taxi este necesar ca aerul intr-un oras cu aproape 400.000 de locuitori."



maxi-taxi 2001(poza apartine cotidianului Viata Libera).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.69 kb
 Vizualizat:  de 43576 ori

maxi-taxi  2001(poza apartine cotidianului Viata Libera).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2008 14:57:23    Titlul subiectului: 97161

Prima incercare de "civilizare" a transportatorilor privati pe plan local dateaza de la sfarsitul lunii iulie a anului 2001. Influentati de "capitalism", sau poate mai bine spus "primitivism", soferii de maxi-taxi s-au adaptat relativ greu noilor forme de organizare. Totodata, din articolul postat mai jos, aflam primele trasee pe care ruleaza maxi-taxi-urile cat si numarul de masini repartizat fiecarui traseu. Putem remarca in acest sens ca, desi au trecut sapte ani de atunci, unele lucruri par nemodificate...
Articolul apartine cotidianului "Viata Libera", editia din 26.07.2001:

"Cele 13 trasee pentru maxi-taxi au fost adjudecate

Dupa ce marti, 24 iulie, adjudecarea traseelor pentru maxi-taxi a fost amanata din cauza absentei "concurentului" cu numarul patru, ieri, la Casa Casatoriilor, actiunea de "Evaluare a autovehiculelor in vederea acordarii punctajelor si stabilirii traseelor", demarata inca din data de 16 iulie anul trecut, a fost finalizata. Comisia de adjudecare a traseelor a fost compusa din ing. Georgica State, reprezentant al Autoritatii Rutiere Romane, Hristache Bogatu, presedintele Sindicatului Soferilor, ing. Nelu Nastase, reprezentatul Registrului Auto Roman, domnul Maranvaz, reprezentantul Politiei Rutiere si Aurel Ciuntu, seful Serviciului Licente din cadrul Primariei Galati, si prezidata de domnul viceprimar Lucian Podlati. Desi nu s-au prezentat toti cei 400 de proprietari de maxi-taxi, adjudecarea traseelor a inceput, asa cum fusese stabilit, la ora 9,00 si a durat pana in jurul orei 13,00. Proprietarii masinilor au intrat in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut la evaluarea ce a avut loc cu cateva saptamani inainte, iar in cazul in care existau persoane cu acelasi punctaj se proceda la tragerea la sorti. Cele mai solicitate trasee au fost 60 (Micro 19 - Parc CFR), 68 (cartierul Aeroport - Port) si 63 (Micro 21 - Bariera Traian).

Cei care au lipsit, au pierdut... traseul

Atent si la proprietarii de maxi-taxi, dar si la reprezentantii presei, viceprimarul Lucian Podlati, presedintele comisiei de adjudecare, a declarat in timpul desfasurarii actiunii ca "toti cei care s-au prezentat pentru evaluare in vederea stabilirii punctajului au fost acceptati. Dupa cum stiti, initial fusesera acceptate numai 330 de masini, iar dupa discutiile de luni din Consiliul Local, s-a ajuns la 400. Dintre acestia, cei care au absentat astazi la adjudecarea traseelor, nu vor mai fi reprimiti. Noi am inceput de marti si din cauza unei persoane care nu a venit, a fost data peste cap toata licitatia. S-a afisat, s-a publicat in presa, li s-a comunicat. Cine nu a venit astazi nu are nici un fel de scuza. Ne pare rau, dar asta este situatia. Cei care nu au participat la stabilirea punctajului, in special proprietarii de masini cu o vechime de peste 15 ani, ramane sa stabileasca dansii ce fac cu ele. Asta este hotararea Consiliului Municipal".

Urmatoarea evaluare in noiembrie

Intrebat ce demersuri trebuie sa faca o persoana care doreste sa inceapa o astfel de afacere de acum incolo, viceprimarul Lucian Podlati a explicat ca din luna noiembrie se va incepe verificarea masinilor si acordarea licentelor pentru anul 2002. "Nu vom mai incepe la jumatatea anului. Daca din 2003 vor mai circula sau nu aceste maxi-taxi, asta ramane sa hotarasca consiliul. Tendinta este insa sa se accepte numai microbuze, de la 12 locuri in sus, pentru a fi un numar de masini mai mic pentru degrevarea circulatiei in municipiul Galati".

Noile trasee vor avea statii special amenajate

Trebuie sa reamintim ca, dupa incheierea acestei actiuni, in Galati autovehiculele denumite generic "maxi-taxi" vor circula pe 13 trasee, dupa cum urmeaza: l 60 - Micro 19-str.Brailei-Domneasca-Parc CFR (70 de masini) l 61 - Micro 19-Brailei-Navelor-Port (20 masini) l 62 - Micro 21-Brailei-Piata Centrala (20 masini) l 63 - Micro 21-Siderurgistilor-Micro 39-Bariera (70 masini) l 64 - Micro 19-Brailei- Domneasca-Gara CFR (20 masini) l 66 - Micro 19-Gara Barbosi (4 masini) l 67 - Tiglina III-Brailei- Domneasca-Parc CFR (20 masini) l 68 - Aeroport- Siderurgistilor-Brailei-Port (70 masini) l 69 - Aeroport-Bariera Traian-Gara CFR (20 masini) l 71 - Piata Centrala-Prutului-Bazinul Nou (10 masini) l 72 - Aeroport-Siderurgistilor-Brailei-Domneasca- Parc CFR (30 masini) l 77 - Aeroport- Piata Centrala (36 masini) l 78 - Bariera Traian-Piata Centrala (10 masini). Viceprimarul Lucian Podlati a declarat la sfarsitul actiunii ca pe cele 13 trasee de maxi-taxi, primaria va amenaja statii, stabilite in functie de cererea calatorilor.
Pentru nerespectarea traseelor si a conditiilor impuse de regulamentul aprobat de Consiliul Local Galati, proprietarii de maxi-taxi vor fi sanctionati, cea mai drastica dintre sanctiuni fiind retragerea licentei.

Le convin proprietarilor noile conditii?

Domnul Badilas - "Am trei masini marca Ford. Licitatia s-a desfasurat in conditii bune, criteriile sunt oarecum satisfacatoare, nu am nemultumiri".
Titi Enache - "Am un Volkswagen Transporter. Am cerut traseul cu Tiglina III pe care l-am facut si pana acum si cu care m-am obisnuit. Inca nu s-a hotarat care va fi programul, din cate am inteles. In linii mari, noile conditii sunt multumitoare".
Zoita Colceriu: "Am o societate si o singura masina, Renault Trafic, si am optat pentru traseul 63. Tot pe acesta il faceam si pana acum. Noi nu facem in permanenta. Dimineata doua, trei ore, seara doua, trei ore. Nu avem nici o nemultumire, noile conditii nici nu ne avantajeaza, nici nu ne dezavantajeaza. Sa vedem cum va fi cu programul. Sotul este pensionar si merge cand are timp. Noi nu vrem sa ne imbogatim, ci sa supravietuim".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 09:56:59    Titlul subiectului: 97199

Viata Libera a scris:
"SOFERII DE MAXI-TAXI AU INTRAT IN "GREVA"

Criteriul de selectie impus de Primarie nu este corect. Selectia trebuie facuta de legea pietei. Daca masina mea nu corespunde din punct de vedere tehnic sau nu are confortul dorit, calatorul nu mai urca la mine. Si asa este normal! In momentul in care nu mai urca nimeni, consum combustibilul de pomana si trebuie sa ma duc acasa. Ramane cel mai bun."
Asta e o măgărie, menită să ne prostească în față!

Dubarii nu spun un lucru rău sau fals, ca teorie, cum că selecția se face de către piață, de către client, care, chipurile, poate alege unul sau alt mijloc de transport, numai că "uită" să mai spună și esențialul, cum că la noi, în RRomânia, dacă ai prieteni prin primărie, orarul de circulație al autobuzelor e pus de așa natură încât să nu-ți fie folositor, singura "alternativă" fiind să te înghesui în conservele dubarilor!

Concret, un exemplu de la Buzău: autobuzul 2 trece ori la ora 06:00, ori la 06:30. Dacă aș pleca cu ăla de 06:00 aș ajunge prea devreme în gară, ceea ce iarna e destul de nașpa, să stai în frig, plus că ar trebui să mă trezesc și să plec mai devreme de acasă.
Dacă plec cu ăla de 06:30, sunt mari șanse să scap trenul.
Concluzia: am de "ales" între a merge cu duba, sau a merge cu duba următoare... Evil or Very Mad - asta e problema, că se induce ideea FALSĂ de concurență, dubarii însă acaparează la modul țigănesc exact traseele și orele cele mai solicitate.
Nu vă lăsați păcăliți de "oratoria" ăstora cu dubele, sunt genul de oameni care-ți vând ciori moarte pe post de papagali vii și te fac să le mai și mulțumești, bucuros că ți-ai luat țeapă pe banii tăi... Evil or Very Mad

Și acum se plâng?!? Dac-aș putea, le-aș interzice din start, improvizații nenorocite, specifice necivilizației în care trăim, din aceeași gamă cu șpaga, manelele și alte maniferstări tribale specifice..

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 10:33:22    Titlul subiectului: Dubele intre Da si Nu 97200

Asta este deja o pozitie mult prea radicala. Intr-adevar transportul in regim de maxi-duba nu este specific tarilor cu un nivel de trai ridicat. Totusi, aceste mijloace de transport si respectiv proprietarii lor nu au facut altceva decat sa ocupe un segment de piata deficitar.
Populatia Galatiului a crescut mult in ultimii 20-30 de ani, asa cum era si normal, iar Transurb nu a tinut pasul cu aceasta evolutie. Infrastructura si logistica societatii de transport galatene fiind destul de deficitare. Si tin sa mentionez ca de foarte multe ori am intalnit afirmatia conform careia daca toate dubele ar fi retrase, Transurb-ul nu ar mai face fata, ceea ce este foarte adevarat.
Pe de alta parte, exista un haos organizatoric care are la baza interesele de ordin financiar: pe Strada Brailei si pe Domneasca se "incaleca" cele mai multe trasee de transport in comun, fie ele Transurb sau Dubari.
Ar fi o idee redirectionarea unora dintre ele pe trasee adiacente (Faleza, Francezi, str. Basarabiei), sau chiar unirea unor trasee astfel incat sa se reduca numarul de masini ce stationeaza intr-o statie simultan.
O alta solutie ar fi pur si simplu reducerea numarului de maxi-taxi-uri, incepand din 2010 cand le expira licentele: ce e mai vechi de 2006-2007 sa zboare. Ideal ar fi sa fie inlocuite de midibuse de dimensiunile Cobrelor astfel incat Transurb-ul sa aiba o concurenta de acelasi rang.
Si nu in ultimul rand ar trebui sa dispara cei trei operatori, urmand ca toate actiunile pe care le desfasoara acum ACJ-ul, SHERR-ul si STAR 2005 sa fie preluate exclusiv de un birou specializat din cadrul Primariei Galati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 10:53:28    Titlul subiectului: Re: Dubele intre Da si Nu 97201

raven84 a scris:
Totusi, aceste mijloace de transport si respectiv proprietarii lor nu au facut altceva decat sa ocupe un segment de piata deficitar.
Populatia Galatiului a crescut mult in ultimii 20-30 de ani, asa cum era si normal, iar Transurb nu a tinut pasul cu aceasta evolutie. Infrastructura si logistica societatii de transport galatene fiind destul de deficitare. Si tin sa mentionez ca de foarte multe ori am intalnit afirmatia conform careia daca toate dubele ar fi retrase, Transurb-ul nu ar mai face fata, ceea ce este foarte adevarat.
Nu am nimic impotriva initiativei private, insa dubarii trebuie sa asigure conditii minime ale transportului, ori o janghina de duba, in care urci cocosat si stai inghesuit mi se pare improprie ideii de transport; nu suntem departe de India, cu călători pe acoperiș ș.a.m.d. Eu îmi doresc și voi face ceea ce ține de mine pentru a călători civilizat, nu vreau să merg în aceste birje numite de unii "maxi-taxi".
Privatii nu au decat sa-si cumpere autobuze si sa participe la licitatii, liber, cu ce ar putea fi impiedicati? Dar nu vreau sub nici o forma dubele astea meschine!
Si ceea ce ma doare cel mai mult este ca, nefiind taiat oadata - si brusc - raul de la radacina, prin interzicerea folosirii dubelor pe post de mijloace de transport in comun, se perpetueaza in continuare haosul si necivilizatia.
Dubarii nu fac nimic pentru a-si cumpara vehicule specialializate - autobuze - daca nu sunt fortati, iar daca se permite circulatia dubelor in continurare, "alesii" din multe localitati vor crea artificial exact acele "segmente deficitare" de care te lasi tu pacalit, prin tergiversarea unor investitii masive in mijloace de transport si infrastructura moderna.

Repet, cat timp vor mai exista dube, interesele financiare vor face ca noi, calatorii, sa fim carati ca in evul mediu, in conditii improprii, dar aparent mai bune fată de transportul public, lăsat anume de izbeliște pentru ca lumea să se reorienteze la dubari, prin trasee si orare nefavorabile operatorilor de autobuze și prin favorizarea celor cu dube!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Joi 21 Aug 2008 15:18:36, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 13:02:02    Titlul subiectului: 97225

OK, insa ideea este ca nu se pot inlatura efectele fara sa se rezolve problema in sine. Da, eu unul sunt de acord, transportul cu dube e inferior calitativ si nici nu ofera cine stie ce confort. Evident e mai bine decat acum 8-10 ani cand in Galati pe traseele de maxi taxi circulau Ford-uri model 1996, VW Transporter, din anii '80, Barkas-uri...si alte specimene. De fapt chiar imi aduc aminte ca in acea perioada pe traseul 35 erau dube "pirat" transformate din vechi ambulante cumparate SH Laughing
Cum se pot inlatura maxi-taxi-urile fara sa se puna nimic in loc, s-ar crea un haos de nedescris. De altfel acelasi lucru s-ar intampla si daca numarul dubelor s-ar reduce la jumatate. Transurb-ul pur si simplu nu este dotat pentru atare situatie.
Poate ca este o solutie ca Transurb sa achizitioneze in leasing un numar mai mare de masini in paralel cu desfintarea dubelor, dar aici deja trec in domeniul fantasticului...
Realitatea e ca indiferent de oras degeaba ne plangem si blagoslovim dubele cu diverse cuvinte pline de "duh" daca nu gasim solutii reale de eliminare a problemei.
Si ca o intrebare: de ce in Bucuresti dubele nu prospera? Poate pentru ca RATB-ul are capacitatea sa suplineasca toate traseele, iar oamenii sunt obisnuiti sa urce in autobuze nu sa se inghesuie in maxi-taxi. Si chiar asa, stiati ca in Bucuresti, midibuze Prestij circula ca si maxi-taxiuri in locul vechilor dube Iveco, din care la ultima mea vizita prin Capitala nu am mai vazut la fel de multe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Aug 2008 12:24:52    Titlul subiectului: 97355

Se spune, de regula, ca daca apare o "bresa" marunta in transportul urban, solutia adoptata poarta denumirea de "maxi-taxi". Cu alte cuvinte, "blocajul" poate fi remediat cu ajutorul unor indivizi, aparent muncitori, pusi pe fapte mari. Pana in prezent, cunosc doua cazuri de "infiltrare privata" in transportul urban de persoane, dintre care, intr-unul din aceste cazuri, s-a ajuns la desfiintarea autobazei de transport local (cazul Piatra-Neamt). Cel de-al doilea caz prezinta marele haos urban din Galati. Cum de s-a ajuns in aceasta situatie? Care a fost punctul de pornire?
Pe la sfarsitul anilor '90, avand in vedere ca o mare parte din autobuzele Transurb-ului nu reuseau sa suplineasca liniile locale si pe de alta parte, cateva cartiere nu beneficiau de transport interzonal si nici legaturi cu edificiile importante din oras (Primarie, Spitalul Judetean,...) s-au introdus asa-zisele maxi-taxi. Initial, pe strazile Galatiului nu circulau numai dube, ci si autobuze particulare precum si midibuze. Insa, intrucat manevrarea ultimelor doua categorii de vehicule se realiza cu destula dificultate iar soferul trebuia sa fie "prompt" si "iute de schimbator" in fata concurentei, s-au preferat microbuzele de marfa, transformate "over night" in microbuze de persoane.
Mahalaua sustine ca daca Transurb-ul ar fi avut mai multe masini si daca s-ar mai fi deschis (redeschis) cateva trasee, fenomenul "maxi-taxi" nu ar mai fi avut loc. Pe de alta parte, replica Transurb-ului a fost slaba: achizitia midibuzelor (Isuzu, Prestij si Cobra) pentru a "face fata" competitiei private. Fonduri au existat insa nu au fost corect intrebuintate.
Mai jos, un articol apartinand cotidianului "Viata Libera", editia din 02.03.2002. Veti descoperi mai jos una dintre caile simple de extindere a transportului privat, extindere care se vrea "ocrotita de lege" si care nu a facut mai mult decat sa mareasca marele haos urban in randul transportatorilor de persoane:

"Soferii de maxi-taxi si microbuze cer suplimentarea masinilor

*Primaria a primit 258 de cereri suplimentare fata de anul trecut, pentru eliberarea licentelor de maxi-taxi si microbuze . Cotidianul nostru a avertizat ca se va crea un precedent prin suplimentarea, anul trecut, a numarului de taxiuri . Dumitru Nicolae este hotarat sa nu faca rabat si sa aprobe numai atatea masini cate va indica studiul de cerere si oferta . Cand s-a suplimentat numarul de taxiuri, acelasi studiu spunea ca 250 de masini sunt suficiente pentru Galati

Eliberarea noilor licente de transport valabile din acest an da batai de cap administratiei publice locale. Primarul municipiului Galati, Dumitru Nicolae, a declarat ca pana in prezent, au fost eliberate licente de transport unui numar de 300 de taxiuri, 420 de maxi-taxi cu 8+1 locuri si 39 de microbuze de peste 10 locuri. "Avem probleme cu documentatiile pentru un numar de 258 de cereri pentru maxi-taxi si microbuze", a precizat primarul. De fapt, problemele cu documentatiile nu reprezinta altceva decat solicitari primite la primarie in plus, fata de anul trecut, din partea celor care lucreaza pe maxi-taxi si microbuze. Edilul sef a precizat ca singura conditie de baza pe care trebuie sa o indeplineasca transportatorii privati este ca acestia sa isi plateasca individual impozitul forfetar. "Ca lucreaza in societate sau singur, mai putin ne intereseaza, important este sa-si plateasca impozitul", a adaugat primarul. Referindu-se la cele 258 de cereri primite in plus fata de anul trecut, primarul este hotarat "sa nu faca rabat, ca sa nu ajunga masinile mai multe decat cetatenii acestui oras". In acest context, primarul Dumitru Nicolae a spus ca studiul intocmit anul trecut si care se refera la cererea si oferta de pe piata transportului de persoane va fi reactualizat si, in functie de datele acestui raport, va acorda sau nu licente in plus transportatorilor particulari. Dumitru Nicolae a adaugat ca o parte din cele 258 solicitari vine de la cei care au autovehicule mai vechi si care, legal, nu mai pot transporta calatori, dar care se confrunta cu probleme sociale deosebite. Multi dintre proprietarii de maxi-taxi s-au imprumutat si chiar au girat cu propriile case pentru a-si cumpara autovehicule, iar neprimirea licentelor de transport inseamna practic o adevarata tragedie in familie. Restul cererilor vine din partea celor care poseda masini noi, care se incadreaza in toate normele legale si care se considera indreptatiti sa primeasca licenta de transport, fata de cei ale caror autovehicule sunt extrem de vechi si uzate. "Cum zice studiul, cate masini pot lucra, atatea vor fi si pe traseu", a adaugat primarul hotarat. Totusi, nu au trecut decat cateva luni de cand Consiliul Local a votat suplimentarea cu 50 a numarului de taxiuri in municipiul Galati. In raportul de specialitate al proiectului de hotarare respectiv, se precizeaza ca studiul intocmit arata ca locurile de parcare din cele 22 de statii publice nu permit suplimentarea peste 250 (cate taxiuri erau initial), deoarece acest lucru ar insemna o supraaglomerare. Totusi, in virtutea prevederilor Decretului-Lege 54/1990 privind autorizarea liberei initiative si a Legii 31/1990 privind societatile comerciale, prefectura judetului Galati a instiintat Consiliul Local ca nesuplimentarea in functie de oferta publica, a numarului de masini este ilegala. Ca urmare a acestor lucruri, desi studiul intocmit nu permitea suplimentarea taxiurilor, s-a ajuns de la 250, la 300 de taxiuri in municipiu. Intrebati daca suplimentarea numarului de taxiuri nu va crea un precedent in viata transportatorilor privati, reprezentatii administratiei publice locale au raspuns la acea data negativ. Iata ca, totusi, ceea ce am anticipat se intampla acum, cand si soferii de maxi-taxi cer suplimentarea masinilor, in spiritul liberei initiative.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 25 Aug 2008 16:00:24    Titlul subiectului: 97363

Primarul municipiului Galati, Dumitru Nicolae, a declarat ca pana in prezent, au fost eliberate licente de transport unui numar de 300 de taxiuri, 420 de maxi-taxi cu 8+1 locuri si 39 de microbuze de peste 10 locuri.

Vad ca, in conceptia primariei galatene, notiunea de maxi-taxi este diferita de cea de microbuz. Ca urmare:
1. Care sunt elementele care fac ca un vehicul de transport persoane sa fie considerat maxi-taxi:
-numarul pasagerilor (maxim 8 + soferul)?
-posibilitatea de a opri atat in statii cat si in afara acestora, dar respectarea unui traseu aribuit?
-posibilitatea de a se abate de la traseul stabilit, in functie de dorintele pasagerilor, existand obligatia revenirii dubei la locul de unde a plecat in cursa?
2. Care sunt elementele - din punctul de vedere al primariei galatene - care determina incadrarea dubelor in notiunea de microbuz?
3. Operatorii privati au negociat - macar o data - cu cei de la Transurb in sensul achizitionarii de catre acestea a autobuzelor si midibuzelor pe care Transurbul doreste sa le caseze? De exemplu, operatorii privati sa cumpere autobuze si midibuze precum MKB, YGH si EEK, care in prezent, asteapta canibalizarea si taierea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Aug 2008 16:51:15    Titlul subiectului: 97366

Din pacate, cand vine vorba de maxi taxi in Galati, lucrurile se invart in jurul banilor: cat costa o licenta, cat isi scoate operatorul, cat isi scoate proprietarul masinii si cat isi scot soferii. De aceea desi exista reguli bine stabilite, ele sunt frecvent incalcate: astfel, soferii nu distribuie bilete (oricum ar fi destul de greu sa se concentreze la condus, sa dea restul si sa mai dea si bilete; apoi statiile nu sunt mereu respectate, maxi-taxi-urile oprind si intre statii pentru a mai culege cate un client ratacit si nu in ultimul rand aglomeratia este la ordinea zilei, de multe ori calatorii care nu au mai prins locuri pe scaune fiind indemnati sa mearga mai in spatele masinii pentru a mai face putin loc pentru alti musterii. Este evident o lipsa de bun simt din partea dubarilor dar este si o solutie de compromis avand in vedere ca Transurb-ul e complet nepregatit pentru numarul de calatori de pe trasee si in special de pe ruta 102 (Micro 19 - Parc CFR).
In ceea ce-l priveste pe iubitul si fosilizatul nostru primar Dumitru Nicolae, el doar semneaza ca...Primarul si prezinta la conferintele de presa organizate ad-hoc statistici oferite de subalternii sai.
Iar despre revinderea midibuselor nu se poate pune problema, nimeni nu este atat de fraier incat sa cumpere asemenea masini care sunt pur si simplu TERMINATE. De altfel, daca vedeti pozele cu midibusele din Galati veti observa ca atat ISUZU-urile cat si PRESTIJ-urile sunt mult lasate pe spate si cu mici exceptii abia mai fac fata la cerintele zilnice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Aug 2008 22:13:40    Titlul subiectului: 97382

Am sa raspund si eu la intrebarile puse de colegul nostru, OAB:
In conceptia primariei, aproape orice duba echipata cu geamuri si banchete poarta denumirea de maxi-taxi. Se utilizeaza, de asemenea, si microbuze a caror destinatie este cea de transport judetean si interjudentean de persoane, insa conditiile oferite nu sunt dintre cele mai grozave (culoare minuscule de acces, inghesuiala, geamuri fara aerisiri,...). In prezent, unele microbuze au locuri pentru 17 persoane (16 + soferul), altele pentru 14 (13 + soferul) si ar trebui sa circule fara pasageri in picioare. Din pacate, aceasta "utopie" exista doar pe hartiile parafate si nu si in circuitul urban. Uneori se face exceptie in ceea ce priveste statiile. Se prefera "lalaitul pe la semafoare", sau oprirea in unele portiuni de traseu cu avariile puse. Totusi, majoritatea pasagerilor respecta statiile amplasate pentru mijloacele de transport privat si prin urmare, in acest fel se evita o parte din neplaceri.
Nu vad ce rost ar avea ca transportatorii privati sa achizitioneze autobuzele sau midibuzele uzate ale Transurb-ului. In primul rand, aceste mijloace de transport (precum YGH sau MKB) nu au mai trecut de inspectia tehnica iar d.p.d.v. economic nu s-a mai considerat rentabila refacerea lor. In al doilea rand, transportatorii privati au nevoie de masini sigure, care sa fie usor de manevrat in fata concurentei, ori ca sa faci depasiri "la mustata" si sa ocupi un loc bun in statie mi s-ar pare cam greu de realizat cu mijloace de transport precum YGH sau MKB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2008 09:00:19    Titlul subiectului: Dube 97490

Traseele de microbuze gen 62,63,64 85 etc. nu dubleaza traseele de autobuze sau tramvaie? De cand este aceasta noua numerotare? Sunt curios sa aflu amanunte despre aceste rute, desi nu agreez dubele!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2008 14:32:33    Titlul subiectului: 97501

Traseele de maxi-taxi se suprapun, pe anumite portiuni, cu liniile de autobuz si tramvai detinute de Transurb. In prezent, aceste trasee incep de la numarul 60 si se termina la 85. Cel mai mare numar de traseu detinut de Transurb este 54, si e deservit de tramvaie. Numerele cuprinse intre 54 si 60 nu reprezinta - in prezent - trasee.
In principiu, transportatorii privati tind sa incalce cam orice regula stabilita de primarie sau C.L. care ar "bloca" accesul la "partea financiara". S-a incercat de multe ori disciplinarea privatilor insa nu s-a reusit decat intr-o anumita masura, insuficienta pentru calatori. Ultimele masuri adoptate (pe la jumatatea anilor 2000), au prevazut organizarea si numerotarea traseelor deservite de transportatorii privati precum si masuri privitoare la locurile de oprire si la calatoria propriu-zisa (de exemplu nu trebuie sa se calatoreasca in picioare, trebuiesc eliberate bilete, masinile trebuiesc sa aiba anumite dotari...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Următoare
Pagina 1 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community