Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Microbuzele particulare (maxi-taxi) din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 15:10:06    Titlul subiectului: 138596

Nu va lasati pacaliti.

Legea 448/2006 e in vigoare din 2006, iar ultima "licitatie" si concesionare a traseelor pentru dube/maxi-taxi s-a facut in 2010.

Nimeni nu a fost absurd sa le ceara conformarea RETROACTIVA, adica in 2006 sau 2007 sa-i fi pus sa schimbe peste noapte tot parcul de vehicule; nu, nici vorba, au fost lasati in pace sa-si duca la bun sfarsit contractele in vigoare, asadar pana in 2010.

Insa in 2010 NU mai exista nicio scuza pentru nerespectarea unei legi in vigoare de atatia ani, cu atat mai mult cu cat inclusiv eu le-am semnalat prin petitie scrisa obligativitatea impusa de legea 448/2006.
Ei, faptul ca nu respceta legea, cu buna stiinta, e o circumstanta agravanta a faptei lor si trebuie cercetat daca nu cumva e vorba de premeditare din partea autoritatilor locale.

Legat de Transurb: Atentie, lucrurile sunt separate.

Transportul cu autobuze, (in general, incluzand aici si maxi-taxi), se poate concesiona pe MAXIM 6 ani, in timp ce transportul cu troleibuze si tramvaie se concesioneaza pe MAXIM 10 ani, asadar in cadrul Transurb exista o decalare, chiar daca autobuzele, sa zicem, nu ar mai putea circula, troleibuzele si tramvaiele ar mai putea ramane in circulatie inca niste ani buni, functie de data incheierii contractelor de concesiune.

Apoi, desi fortarea aplicarii legii 448/2006 ar putea afecta si Transurb-ul, merita puse in balanta pierderile si beneficiile:

- daca ne facem ca nu stim de legea 448, dubagii privati isi vad in continuare de ale lor iar Transurb-ul va fi in continuare sufocat si impiedicat sa se dezvolte;

- daca presam si legea se aplica, avem sansa sa scapam de dubele private si sa lasam cale libera dezvoltarii civilizate a transportului local, chiar daca pretul ar fi "pierderea" midibuzelor Isuzu, Prestij sau a unor autobuze care oricum se apropie de pensionare.

Daca ar fi stranse cu usa de o legislatie ferma, autoritatile locale ar fi obligate sa se "scobeasca" de bani si sa plece la "cumparaturi", fie vehicule conforme noi, fie second-hand.
Si sunt convins ca banii s-ar recupera extrem de repede in lipsa capuselor private.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2011 11:46:16    Titlul subiectului: 138662

Hopa-hopa!

Se propaga treaba, ia sa vedem ce iese...

Dar tare, tare de tot, e tovarasul Mirica.

Va subliniez, ca sa va minunati:

„Noi am notificat acest lucru din octombrie 2010, dar vă dați seama că este foarte greu să amenajezi rampe la maxi-taxi. Nu aveam cum să impunem acestă cerință la licitație. Acolo există concurență. Nu puteam să-i oblig să facă asta. Montarea de rampe costă, iar ei puteau să nu câștige licitația. În plus, legea a devenit obligatorie abia de anul acesta. Nu e doar problema administrației locale. Autoritatea Rutieră Română ar trebui să găsească soluții și să rezolve această problemă", a spus Mirică.

1. Cica "nu avea cum sa impuna cerinta la licitatie" Rolling Eyes Poftim?!? Ce zici tu, nene Mirica?!? Cum adica nu aveati cum?!? Era greu sa scrieti in Caietul de Sarcini "Prestatorul serviciului de transport public local este obligat sa se conformeze cerintelor Legii 448/2006 privind [bla-bla-bla]" ?!? Hai bre, fugi d-aici...
2. "Acolo exista concurenta" Pardon?!? Rolling Eyes Pai tocmai, puneati conditia si poate unii, ca sa castige, o respectatu! Sau nu vroiati asta, nea Mirica?!?
3. "Montarea de rampe costă, iar ei puteau să nu câștige licitația.". Care ei , coane Mirica?!? Erau "unii" care trebuiau sa castige si nu puteau respecta cerinta?!? Pai faceati punctajul de asa natura incat sa fie favorizati cei care aveau vehicule conforme, daca asta era interesul vostru legitim...
Bre nea Mirica, vezi sa nu spui mai mult decat trebuie... Rolling Eyes
4. Bre nea Mirica, citeste si mata legea 448/2006, art. 64, ca acolo se prevad obligatii DOAR pentru autoritatile publice locale, nu pentru A.R.R. Nu incerca sa pasezi pisica, ca e la mata in curte si pute. Rau... Rolling Eyes

http://www.adevarul.ro/locale/galati/DEZVALUIRIMaxi-taxi-circula-ilegal-Galati_0_406759401.html

"DEZVĂLUIRI/Maxi-taxi circulă ilegal prin Galați. Niciun microbuz nu are rampă pentru persoane cu dizabilități, conform Legii 448/2006

Corina Misăilă

Marți 11 ian 2011

Niciun maxi taxi din Galați nu are montat rampă pentru persoanele cu dizabilități

De la 1 ianuarie 2011, microbuzele care efectuează transport public nu mai respectă condițiile impuse de lege. Este încălcată Legea 448/2006 - privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap conform căreia mijloacele de transport trebuie dotate cu rampe de acces.

Interesant este că deși se știa despre aceste reglementări impuse de Uniunea Europeană, funcționarii Primăriei n-au avut interes (sau competență) pentru a include printre cerințele impuse participanților la licitația pentru trasee și pe aceea a dotării microbuzelor cu rampe de

Rampele, “Everestul” persoanelor cu handicap: "Parcă vor să ne omoare, nu să ne ajute!"

Președintele APH Sporting Club, Vasile Cristea, susține că niciun maxi taxi din Galați nu are rampă pentru persoane cu dizabilități: "Dacă în alte orașe mari cum ar fi Timișoara și Cluj există microbuze cu rampe de acces, la noi nimeni nu s-a interesat de acest lucru".

Mai mult, chiar și unii șoferi de pe autobuzele Transurb ignoră acest lucru: "Ni s-a întâmplat de foarte multe ori să ne lovim de ignoranța șoferilor. De exemplu, mulți sunt comozi și se fac că nu ne văd, ne spun că nu funcționează rampele", spune Vasile Cristea.

Ce spune Primăria

Adrian Mirică, șeful Serviciului Transporturi din cadrul Primăriei, ne-a spus că nu putea să impună la licitație amenajarea de rampe.

„Noi am notificat acest lucru din octombrie 2010, dar vă dați seama că este foarte greu să amenajezi rampe la maxi-taxi. Nu aveam cum să impunem acestă cerință la licitație. Acolo există concurență. Nu puteam să-i oblig să facă asta. Montarea de rampe costă, iar ei puteau să nu câștige licitația. În plus, legea a devenit obligatorie abia de anul acesta. Nu e doar problema administrației locale. Autoritatea Rutieră Română ar trebui să găsească soluții și să rezolve această problemă", a spus Mirică.

Silviu Cârlan, administratorul ACJ Globe Tour, susține că această reglementare nu a fost menționată în momentul în care a fost întocmit Caietul de sarcini :

„Legea a fost dată pentru că sunt niște reglementări la nivel european. Trebuia prinsă în caietul de sarcini. Să vii să schimbi acum caietul de sarcini nu se mai poate. Noi ne-am conformat pe ce ni s-a spus. Atâta timp cât microbuzele sunt autorizate RAR, au licență conformă, nu se poate face nimic".

Acesta a adăugat că este imposibil ca acum să se mai poată monta rampe pentru persoane cu handicap: „Rampa implică anumite costuri. Este greu de realizat acest lucru. În plus, trebuie aprobarea Registrului Auto Român".

O soluție...în 2015?!

Pe de altă parte, Adrian Mirică, șeful Serviciului Transporturi, susține că Primăria intenționează ca în viitor transportul public de persoane să mai fie făcut doar cu autobuze aleTransurb SA.

„Mai sunt patru ani până expiră licitația. Din 2015, probabil că se va merge doar pe mijloacele de transport ale Transurb. Anul trecut nu a fost posibil deoarece Transurb nu dispunea de numărul necesar de autobuze pentru a face față cererii", ne-a mai declarat Adrian Mirică.

În acest moment, la Galați, doar autobuzele Transurb sunt dotate cu rampe pentru persoane cu dizabilități."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2011 12:13:34    Titlul subiectului: 138666

Ai vazut ca RAR este implicat in treba asta? Stiu ca ai instiintat odata RAR despre problemele astea iar ei ti-au spus ca nu e treaba lor. Ba uite ca e insa ca personaje din RAR sunt implicate pana peste cap in mafia asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2011 12:34:51    Titlul subiectului: 138667

Mai este in articolul de mai sus al colegului Catalin Ghita o formulare destul de tendentioasa... pana in 2015 se vrea renuntarea la maxi-taxi, se vrea transport doar cu autobuzele...
Ei bine, asa se manaca... gogosi in trecut prin 2004-2005, daca imi mai amintesc exact, cand se dorea rentabilizarea Transurb-ului. Ei bine, ce s-a facut atunci? Ciu-ciu achizitii pentru a se demonstra ca privatii sunt esentiali iar transportul in comun nu poate trai fara ei. Adica nu s-au gasit fonduri pentru noi achizitii... Privind in trecutul "miselesc" al transportului local, constatam cu tristete ca fenomenul maxi-taxi - cu vechime - nu prea poate fi stins cu una, cu doua.
Pana in 2015, o mare parte din autobuzele pe care le avem (Isuzu, Prestij, Cobra, Rocar-urile deSimon) vor fi oale si ulcele iar locul lor va trebui luat de masini noi (sau S.H.) Pe langa acestea, o posibila inlocuire a privatilor ar implica noi achizitii... Intr-un cuvant, parcul auto ar trebui s-ajunga (in mare vorbind) undeva pe la 200, 250 de masini. Luand in considerare casarile precum si inlocuirea de care am amintit, ar rezulta aproximativ 150 de masini. Nu este imposibil de realizat cat imposibil si lipsit de "maruntei" in ochii edililor. Pai daca ar fi doar autobuze, de unde naiba mai iese cascavalul?! Bonusul acela care canta cu tandrete in buzunarele deja burdusite?! Desigur, e mafie, sunt interese si sunt sigur ca in preajma lui 2015 vor fi alte "lovituri de stat" care sa ne arate ca Transurb-ul nu poate sa devina ceea ce a fost candva (adica ar putea dar nu se doreste) iar privatii sunt esentiali, desigur, cu sprijinul celor care nu prea inteleg ce inseamna transport civilizat. Probabil din nou o lipsa de fonduri... sau, cine stie?!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2011 12:42:36    Titlul subiectului: 138668

Si asta ce inseamna? Ca din 2015 adio traseele care le-au facut privatii? Transurb nu va fi interesat de ele? Acele trasee ajuta foarte mult. pentru mine e destul de greu ca acum daca vin in Galati si am treaba pe undeva sa merg mi mult pe jos din cauza ca audisparut 13 trasee!!!! Sa mai dispara inca 11? VA FI CALVAR!!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2011 13:00:01    Titlul subiectului: 138669

Nu, nu se pune problema asa. In cazul (fericit dar totodata utopic) in care privatii vor dispare, Transurb-ul va prelua traseele acestora dar cu o serie de modificari si jonctiuni facile pentru calatorii sai. Nu se va pune problema lasarii unor goluri de trasee. Acelea desfiintate nu erau considerate rentabile pentru privati, unele se suprapuneau pe distante mari (cu altele private, ieseau certuri, alergaturi si nemultumiri intre pilotii de microbuze) altele aveau flux redus de calatori. Daca (si numai daca, prin metoda "reducerii la absurd") Transurb-ul ar prelua serviciile privatilor, mai mult ca sigur ca va avea loc o noua organizare si totodata eficientizare a circuitului local.
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2011 13:40:09    Titlul subiectului: 138670

De ce sa fie complicat cand poate fi simplu?!?

In primul rand trebuie eliminate cat mai mult posibil din suprapunerile actuale microbuz+autobuz, pe portiunile deservite acum "la comun", sa nu ramana decat autobuzele.

Insa, daca unele dintre traseele de maxi-taxi sunt utile - si probabil ca sunt -, Transurb-ul poate avea microbuze CONFORME sau midibuze care sa faca acele trasee.
Scopul trebuie sa fie imbunatatirea conditiilor de transport, nu desfiintarea traseelor si nici neaparat eliminarea privatilor.
Eu unul, subiectiv, as dori eliminarea totala a microbuzelor, insa nu as fi contra unor firme private care sa faca transport civilizat cu vehicule conforme, cu conditia, neaparat, a exclusivitatii traseelor si a alocarii catre privati numai a unei parti, cat mai mica posibil, din traseele secundare.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 14 Ian 2011 22:13:55    Titlul subiectului: 138832

Lacomie cu efect tampit: privatii au invatat, in ultima vreme, ca este mult mai bine ca in Tiglina II sa faca trei opriri perfect justificate:
-prima oprire, la semaforul din dreptul Comandamentului de forte militienesti, asa, sa le faca in ciuda celor cu uniforma. Se stie ca la orice trecere de pietoni se poate urca un calator. Cel putin unul... Si daca mai coboara altii, cu atat mai bine! Cand se ajunge la urmatorul semafor, cel din Tiglina II, inainte de statie, mes amis, masina are locuri suficiente pentru calatori (prin locuri suficiente se intelege spatiul liber si nu banchetele disponibile Twisted Evil );
-semaforul din Tiglina II, inainte de statie. Jale mare! Ingramadeala si claxoane ca vecinul de traseu se lacomeste la "inca un rosu". Se stie... daca coloana de microbuze are trei-patru masini, ultima ajunsa mai sta la o culoare fiindca nu a fost suficient de aproape de zebra pentru a fi "vazuta" de calatori. E drept, nu intotdeauna se intampla asa... Ci functie de timpul disponibil in grafic, timp care se recupereaza destul de usor pentru cei care urca inspre 19...
-statia de autobuz din Tiglina II. Ei bine, nu vreau sa ma condamnati, dar oprirea microbuzelor in aceasta locatie este total inoportuna... Se creeaza o ingramadeala pe doua benzi care blocheaza traficul si uite asa ajungi sa canti la volanul masinii tale, sa treaca timpul mai repede. Microbuzele private ocupa statia si stau intre 20 de secunde si aproximativ un minut. Nu e mult timp, o sa ziceti, dar pentru soferi este! Cand un autobuz de mare capacitate nu apuca sa-si gaseasca loc in statie si ramane pe banda 2, cu "fundul in afara", circulatia se stranguleaza... Mai vine din spate inca un autobuz, si inca unul... si cu greu trecem de semafor.
Semnalez inca odata acest aspect, poate cineva ia masuri... Nu de alta dar poate nu pe toti edilii ii doare in cot de nervii celor aflati in trafic, revarsati cu generozitate asupra colegilor profesionisti...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2011 01:21:24    Titlul subiectului: 139233

Privatul la privat trage... N-am sa divulg numele operatorului care a deservit in aceasta seara o cursa interjudeteana si nici orasul de provenienta. Asta fiindca il cunosc pe om si nu doresc sa ii fac... "reclama negativa".
Ceea ce nu mi-a placut - si am atras atentia, ce-i drept, dupa consumarea evenimentului - a fost modul de informare pe care soferul nostru l-a folosit pentru cei veniti pentru prima oara in orasul nostru... Mai precis, vizitatorii au intrebat de o statie de autobuz iar in loc au primit informatii precise despre statia de ... maxi-taxi. Scena s-a petrecut la Spitalul Judetean, 10 metri mai sus de locul in care opresc autobuzele.
L-am intrebat pe sofer de ce nu a oferit ca locatie statia aflata in apropiere iar raspunsul lui a fost destul de amuzant... "Cand esti privat privesti transportul altfel". "Adica cum?!", l-am intrebat dar el a preferat sa zambeasca in loc sa-mi ofere o explicatie, macar asa, de amorul urbei. Culmea este ca omul cu care am discutat a fost, pe vremuri, sofer la I.J.T.L. (adica actualul Transurb)...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Feb 2011 12:33:10    Titlul subiectului: 139915

Controale la taxi si maxi-taxi:

http://www.monitoruldegalati.ro/comunitate/munca-la-negru-pe-taxi-si-maxi-taxi-3939.html

Citat:
Unii șoferi gălățeni de taxi au preferat să plece în trombă din stațiile unde așteptau clienți, în loc să dea ochii cu echipele de control formate din inspectori de muncă, comisari ai Gărzii Financiare și polițiști ai Poliției Rutiere. „Cu ocazia controlului desfășurat în data de 9 februarie s-a constatat că o bună parte din conducătorii de taxi au părăsit stațiiile fără a fi controlați, urmând ca asemenea controale să fie organizate și în zilele următoare. În data de 9 februarie a fost organizată o acțiune de control în domeniul transporturilor de persoane și marfă, ocazie cu care au fost verificate în stațiile de taxi, de maxi-taxi și în trafic 33 de autovehicole”, a declarat directorul coordonator al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Galați, Ionel Petrea. Potrivit aceleiași surse, au fost identificate 7 persoane care au precizat că nu au semnat contract individual de muncă, fiind aplicate 7 amenzi în sumă de 21.000 de lei. „Cu ocazia acestui control s-a constatat că o bună parte din conducătorii de taxi au părăsit stațiile fără a fi controlați. Asemenea controale vor fi organizate și în zilele viitoare. Atragem atenția că vor fi sancționate toate cazurile de muncă nedeclarată și toate celelalte încălcări ale legii, inclusiv refuzul controlului”, a mai declarat șeful ITM Galați, Ionel Petrea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 16 Feb 2011 09:49:03    Titlul subiectului: 139994

Am vazut o chestie interesanta dar total neeficienta ... momentan. O patrula a politiei locale, vine la anumite ore in statia de la liceul 3 pe sensul de mers spre IREG, isi parcheaza masina in parcarea din statia de autobuz si stau cu ochii pe dubari. Va dati seama, chiar si asa, dubarii se anunta intre ei, oricum vad hainele fosforescente si opresc 5-6 metri mai departe de coltul intersectiei unde aveau ei obiceiul sa opreasca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 28 Feb 2011 20:27:32    Titlul subiectului: 140572

Astazi am vazut o alta patrula a politiei comunitare care veghea semaforul din statia din Tiglina. De asemenea am remarcat ineficienta acestor actiuni pe care le consider ''de ochii lumii''. Sigur politistii stateau acolo o ora, maxim doua si dubarii revin la proastele lor obiceiuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 28 Feb 2011 22:54:45    Titlul subiectului: 140581

N-ai ce-i face, este si prostia omului care prefera sa traverseze strada si sa astepte microbuzul in vecinatatea statiei decat sa mai dea cativa metri din picioare si sa astepte civilizat, in locul special amenajat.
Culmea este ca multimea, obisinuita sa se urce in maxi-taxi de langa semaforul respectiv nu a remarcat filtrul de politie din "susu' strazii" si a inceput sa vocifereze... Cum de dubarii au nesimtirea sa nu mai opreasca in locul deja stiut?!
Deci aici e vorba si de educatie... care pentru unii lipseste cu desavarsire.
Aceeasi situatie este si la Mc, in Micro 19.
Cu toate acestea, mai sunt "solitari" care cad in plasa Politiei... Ieri am vazut doua astfel de cazuri.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2011 09:33:08    Titlul subiectului: 140885

In sfarsit, si constatarea oficialilor:

http://www.monitoruldegalati.ro/comunitate/transportul-cu-maxi-taxi-un-haos-general-si-generalizat-4375.html

Transportul cu maxi-taxi: „Un haos general și generalizat!”

Aceasta este opinia comisarului șef al Protecției Consumatorilor Galați, Viorica Colgiu, la care a ajuns în baza rezultatelor controlului făcut săptămâna trecută de comisariin instituției împreună cu polițiștii de de Serviciul Economic. Potrivit informațiilor care ne-au fost furnizate de șeful Protecției Consumatorilor, verificările au fost făcute în cursul zilelelor de luni și miercuri și au vizat 10 trasee de maxi-taxi, microbuzele luate la bani mărunți aparținând unui număr de 8 operatori economici.
„Au fost constatate numeroase nereguli, lucru care mă poate face să spun că este un haos general și generalizat. Au fost descoperite o serie de deficiențe iar operatorii respectivi vor fi sancționați”, ne-a declarat Viorica Colgiu.
Neregulile constatate de comisarii Protecției Consumatorilor și de polițiștii de la Serviciul Economic din cadrul IPJ Galați nu miră pe nimeni și asta pentru că orice gălățean care circulă cu maxi-taxi le-a văzut. Este vorba de lipsa informării corecte referitoare la numărul de locuri, fiind numeroase cazurile în care călătorii circulă în picioare, deși acest lucru nu ar trebui să se întâmple. Potrivit șefului Protecției Consumatorilor, unii șoferi nu cunoșteau care sunt stațiile de oprire de pe traseele pe care circulau. O altă neregulă constatată și care iarăși nu mai este o noutate este legată de faptul că șoferii nu dau bilete călătorilor, ceea ce înseamnă practic evaziune fiscală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 09 Mar 2011 10:46:34    Titlul subiectului: 140891

La cate mailuri am trimis, ma asteptam sa ia si masuri. Momentan nici o masura nu vad. Astept sa se retraga niste licente sau macar niste amenzi grase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 16 Iul 2011 00:15:25    Titlul subiectului: 146005

A fi sau a nu fi... aer conditionat.

http://www.viata-libera.ro/articol-Aer_conditionat…_de_geamul_deschis_2.html

"În microbuze
Aer condiționat… de geamul deschis


Arșiță mare, monșer! Și pe canicula asta isterică, un drum parcurs cu microbuzul echivalează cu o ședință mai lungă sau mai scurtă de saună.

Singurul care face aerul relativ respirabil este curentul care intră din mers pe trapa din capotă și pe geamurile șoferului și vă face părul să fâlfâie sau capul să vă vâjâie. Iar dacă restul călătorilor nu au o relație prea apropiată cu apa, săpunul și deodorantul îți dorești să cobori la prima.

Dacă vă răcorește cu ceva, aflați că Regulamentul de organizare și funcționare a transportului public local în municipiul Galați aprobat de Consiliul Local prevede că „mijloacele de transport trebuie să fie echipate cu instalație de încălzire/condiționare a aerului în stare de funcționare.

Cum noi nu am nimerit până acum vreun microbuz în care să adie aerul condiționat, am încercat să aflăm care este situația, de la cei mai importanți operatori din Galați:

Din partea Comsamo, Teodoru Dobrițoiu ne-a asigurat că nu mai puțin de zece dintre microbuzele firmei sunt echipate cu instalație de aer condiționat și că șoferii sunt instruiți să le și utilizeze. Dobrițoiu ne-a mai explicat că această dotare suplimentară a avut un caracter opțional la clasificarea mașinilor.

„Este adevărat că pornirea aerului condiționat crește consumul mașinii. În același timp, faptul că unii călători deschid geamurile mașinii în timpul mersului și că la fiecare stație ușa se deschide, face ca eficiența aerului condiționat să fie mică. Dar șoferilor noștri li s-a spus să folosească aerul condiționat”, ne-a declarat Teodoru Dobrițoiu.

Alexandru Ghiță, asociat în cadrul operatorului Relajcar, ne-a spus că doar câteva mașini din cele 170 care fac transport de persoane în Galați au aparate de aer condiționat și că aparatele respective s-au aflat printre
criteriile pe baza cărora, la licitația pentru trasee, s-au acordat punctaje mai mari.

Dar participarea la licitație nu a fost condiționată de existența acestui aparat. Altfel spus, cine a avut în parc mașini cu aer condiționat, a avut puncte mai multe.

„Mașinile firmei noastre nu au aer condiționat. Echiparea mașinii cu aer condiționat crește costul de achiziție. În plus, dacă vreți părerea mea, care se bazează pe cadrul general de funcționare a transportului public local și județean, aerul condiționat nu poate avea eficiență în oraș, pentru că stațiile sunt apropiate, distanțele parcurse sunt mici și deschiderea repetată a ușii face ca aerul condiționat să nu mai aibă eficiență”, ne-a declarat Alexandru Ghiță.

Drum bun și saună plăcută!"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 31 Iul 2011 00:37:43    Titlul subiectului: 146886

Caldura mare, prieteni... Ca doar e mijlocul verii si ar fi pacat sa nu ne ia cu ameteli pe strazile urbei!
Am calatorit, in cursul ultimelor doua saptamani, atat cu maxi-taxi cat si cu mijloacele de transport ale Transurb-ului.
Sa vedem ce mai fac privatii nostri.

Pentru inceput, un cuvant de lauda: exista un microbuz la traseul 61(Port-Micro 19) al carui sofer isi respecta calatorii: pe parcursul calatoriei, aerul conditionat este pornit. Felicitari (am sa revin cu numarul microbuzului respectiv intr-o postare ulterioara);

Sa vorbim si despre afacerile de la traseul 79: platesti calatoria pentru un tur normal dar, in Bariera, soferul te trimite la un alt coleg, pe motiv ca "a alimentat si pleaca inaintea lui". Adica, daca esti naiv - sau te grabesti intr-atat incat cele zece minute de stationare ti se par o eternitate - platesti... dublu. Mi s-a spus ca aceste manarii sunt destul de frecvente... Traiasca patronii "ocrotitori"...

Si fiindca tot vorbim de patroni, am asistat, zilele trecute, la un "pardaf" pe care "un anume afacerist" l-a tras unui sofer de microbuz fiindca nu a oprit acolo unde a dorit un anume client... Degeaba a explicat soferul ca nu putea trage la bordura in locatia indicata fiindca erau cei de la comunitara; patronul a continuat s-o tina pe-a lui... Deh, prieteni, e parfumul vremilor grele, vremi pe care le traim si-n care ne complacem. Idioteste si totodata justificat...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 31 Iul 2011 23:58:15    Titlul subiectului: 146911

Pe strada Stadionului, microbuzele care "fac 19-le" s-au invatat sa faca doua opriri: prima, in statia special amenajata, a doua, in statia de tramvai (50 metri mai sus).
Vina nu apartine soferilor de maxi-taxi, ci oamenilor care, din comoditate, nu respecta indicatorul si opresc microbuzele la marginea intersectiei Stadionului cu Brailei, spre exasperarea celorlalti soferi. Din acest motiv, politia supravegheaza, atunci cand poate, statia respectiva... Iata un exemplu de... corectitudine in fotografia de mai jos:



31.07.2011 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  217.99 kb
 Vizualizat:  de 10494 ori

31.07.2011 002.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Aug 2011 01:23:31    Titlul subiectului: 147921

Na ca vor si ei subventii...

http://www.viata-libera.ro/articol-Microbuzele_vor_si_ele_subventie_de_la_bugetul_local_2.html

"Operatorii privați, gata să le ofere facilități pensionarilor
Microbuzele vor și ele subvenție de la bugetul local


Operatorii privați din transportul local de persoane din Galați sunt gata să le ofere facilități studenților, elevilor și pensionarilor și chiar gratuități anumitor categorii de persoane precum vârstnicii de peste 65 de ani, cu condiția să beneficieze și ei de subvenție de la bugetul local.

Proprietarii de microbuze și-au exprimat ferm disponibilitatea de a face transport social contra unei subvenții de la bugetul local, în cadrul Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice care a avut loc la Prefectură. Prefectul județului Galați, Paul Florea, i-a asigurat de tot sprijinul său în acest demers.

Din partea Comsamo (Sherr), Teodoru Dobrițoiu, a subliniat faptul că SC Transurb primește foarte mulți bani de la Consiliul Local Galați, sume care ar putea fi direcționate fie către privatizarea societății, fie către operatorii privați. Justificarea societății Transurb, că sunt bani pentru transportul gratuit și semigratuit al anumitor categorii de persoane, nu a fost suficientă.

Administratorul ACJ Globe Tour, Silviu Cârlan, a explicat că operatorii gălățeni au investit 8 milioane de euro în „cel mai nou parc auto din România” și că în fiecare an varsă 8 miliarde de lei vechi la bugetul local. La fel ca și ceilalți operatori, a spus că, în schimbul unei subvenții, e gata să ofere „servicii de transport civilizate și corecte”.

Proprietarii de microbuze s-au arătat nemulțumiți de prețul actual de 1,50 de lei al biletului de transport, stabilit de Consiliul Local, afirmând că un tarif de 1,70-1,80 de lei ar fi fost mai aproape de nevoile lor.

Aceeași opinie a fost exprimată și de Alexandru Ghiță, asociat în cadrul operatorului Relajcar: susținerea financiară de la bugetul local ar trebui acordată și operatorilor privați în schimbul oferirii acelorași facilități de care se bucură pe mijloacele de transport ale Transurb elevii, studenții și pensionarii.

Liderii organizațiilor de pensionari din Galați, prezenți la discuția de la Prefectură au părut interesați să aibă acces gratuit sau semigratuit și pe microbuze, iar prefectul Paul Florea i-a încurajat. „Cred că ar fi în avantajul dumneavoastră să aveți acces și pe transportul public și pe cel privat, în aceleași condiții financiare. Cereți-mi oficial acest lucru, și eu voi fi obligat să acționez”, a spus prefectul."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Aug 2011 02:14:43    Titlul subiectului: 147922

1,7- 1,8 ca sa reclame lipsa posibilitatii de a da rest si de aici 2 lei calatoria. Astia ne cred prosti?
Cand o sa dea bilete la toti calatorii (deci fara evaziune fiscala, deci contributii corecte la buget) atunci sa pretinda bani de la buget.
Pensionari in maxi-taxi? Hai sa fim seriosi. Nu or sa mearga niciodata pentru ca exista preconceptii in randul lor. Si bine fac.
Cand or sa respecte statiile ca Transurb-ul, cand vor respecta traseele ca Transurb-ul etc. atunci sa emita pretentii de egalitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 13:59:27    Titlul subiectului: 148132

Mai sunt si cetateni la Galati, nu numai mamaligi care accepta orice le ofera tarlanii cu maxi-taxi-urile...

http://www.domnuleprimar.ro/54432-Domnule-primar-Pentru-ajunge-servici-alt-mijloc-transport-dec.html

"Detalii sesizare
Sesizare pentru primaria Galati, judetul Galati
Postata de: Toader Stefanita
La data: 29 August 2011
Tip: Reclamatie
Cod: 54432

Domnule primar,
Pentru a ajunge la servici Nu am alt mijloc de transport decat microbuzele de pe TRASEUL 61. Va pot spune ca microbuzele pe aceasta ruta circula foarte rar (astepti 1/2-1h) fara un program clar, totul fiind lasat la latitudinea soferilor.
Daca un sofer nu are chef sa vina intr-o zi, nu vine, intalnindu-se cazuri cand doar 1 o masina circula pe traseu.

Nu cred ca asta inseamna transport civilizat, cu asteptari lungi si fara nici o certitudine ca masina o sa vina, cu masina in care nu mai incape un ac, cu soferi nesimtiti...
VA ROG SA LUATI IN CALCUL UN TRASEU 61 PE CARE SA CIRCULE AUTOBUZE DE STAT.
Va multumesc"


Autobuze de stat?!? Mai bine sa puna d-alea de mers, nu de stat... Twisted Evil

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2012 21:40:06    Titlul subiectului: 152011

Politia ia masuri - mai ales - in zona Tiglina I, unde soferii privati au prostul narav de-a opri la semafor, dupa "gusturile comode" ale calatorilor! Din pacate, omul nu mai are rusine fata de lege; soferul discuta cu politistul cu mare lejeritate ca mai apoi, pe parcursul urmatoarelor "n" statii, sa-l barfeasca in fel si chip, in compania unui simpatizant al haosului urban...

Lucrurile scapate candva de sub control revin greu pe fagasul normal...



14.01.2012 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  182.88 kb
 Vizualizat:  de 9633 ori

14.01.2012 004.jpg



14.01.2012 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  179.02 kb
 Vizualizat:  de 9633 ori

14.01.2012 005.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2012 18:25:00    Titlul subiectului: 152141

Un nou episod din seria: "Presa iar avertizeaza/ Pe edili ii doare-n... barza":

http://www.adevarul.ro/locale/galati/galati-adevarul-maxi-taxi-calatorie-pericol-accident-securitate-transport_0_629337388.html

"Călătoria cu maxi-taxi, pericol curat! O pasageră dintr-un microbuz a fost accidentată la o frână prea bruscă

Riscurile sunt cu atât mai mari cu cât microbuzele sunt mai aglomerate.
Siguranța călătorilor în microbuzele de transport în comun este încă o dată pusă la îndoială după ce o femeie care circula cu un astfel de vehicul s-a accidentat în urma unei manevre a șoferului.

Călătorii claie peste grămadă în microbozele de transport în comun din Galați sunt o realitate cotidiană, acceptată tacit de șoferii care vor să facă cât mai multe încasări, dar și de călătorii care acceptă să parcurgă kilometri întregi în picioare, chiar dacă asta înseamnă să-și pună în pericol siguranța.

Dovada că siguranța în maxi taxi este ceva extrem de relative a fost un accident mai puțin obișnuit, petrecut zilele trecute într-un microbuz care circula pe strada Domnească.

Șoferul a frânat pentru a evita un pieton care traversa neregulamentar, manevra bruscă dezechilibrând-o pe o pasageră care a căzut pe podea și și-a dizlocat umărul.

Conducătorul auto, un bărbat în vârstă de 60 de ani, a sunat la 112 și a anunțat incidentul, declarându-le polițiștilor că pasagera sa, Sofica F., de 57 de ani, avea loc pe scaun, dar în momentul în care a frânat brusc, a căzut pe podea.

Victima a fost dusă la Spitalul de Urgență pentru îngrijiri medicale, polițiștii de la Circulație continuând cercetările pentru a elucida împrejurările în care a avut loc evenimentul."



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.34 kb
 Vizualizat:  de 9496 ori

4.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2012 23:46:56    Titlul subiectului: 152150

Microbuzele au la fiecare scaun centuri de siguranta ceea ce autobuzele nu au. Pacat ca sunt dezinteresati soferii sa le spuna calatorilor sa le poarte. Dar si calatorii sunt niste oi proaste pe care ii doare undeva de codul rutier. Codul rutier spune ca Centura de siguranta e obligatorie chiar si pasagerilor in spate daca masina este prevazuta cu centuri si in locurile din spate.
Vinovati sunt:
-Soferii ca sunt dezinteresati sa isi instiinteze calatorii
-Calatorii ca ii doare undeva de codul rutier
-Politistii ca nu sanctioneaza inclusiv calatorii fara centuri de siguranta
Toti si absoltut toti si fiecare in paerte suntem vinovati pentru astfel de accidente, nu microbuzele ci oamenii pentru ca nu stiu sa le foloseasca corespunzator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2012 01:19:59    Titlul subiectului: 152151

Persoana de mai sus statea in picioare... probabil se pregatea sa coboare la urmatoarea statie sau sa plateasca biletul sau sa-si incaseze restul pentru plata acestuia... aici n-avem cum sa stim, cert este ca era in picioare, aspect ce intr-un maxi-taxi e mult mai periculos decat intr-un autobuz.

Culmea ironiei este ca, la ultimele doua incidente la care am asistat, mijloacele de transport au fost stanjenite de... maxi-taxi! Unul facea slalom pe cele trei benzi de pe Brailei si a trecut razant prin fata DAF-ului nostru, al doilea a intrat de pe Brailei pe Stadionului direct de pe banda 1 si a taiat in mare viteza calea autobuzului de la traseul 10 si care era incadrat corespunzator pe banda 2... In ambele cazuri au fost calatori pe podea si cu siguranta nu pentru a ne arata un breakdance... Soferii autobuzelor au fost la Politie pentru a da declaratii chiar daca persoanele nu s-au ales decat cu vanatai si, ca bonus, o sperietura pe masura.

Poate ar trebui sa mai adaug si incidentul din urma cu cateva luni, cand un sofer de maxi taxi si-a scos microbuzul de la rondoul din Parcul C.F.R. fara a tine cont de 26-le care cobora dinspre Scoala 20... Privatul a avut noroc ca nu a incasat dupaci de la vreo patru calatori din autobuz, cu spirit de initiativa...

Lasand deoparte avancronica, mijloacele de transport adevarate sunt mult mai sigure decat cele echipate ad-hoc, pentru scopuri urbane...

Si, ca o concluzie la mesajul postat anterior, dau dreptate Sheenei: vinovati pentru acest mod de deplasare urbana bizara sunt:

-soferii ca fie dorm prin statii, fie piloteaza ca la raliu si nu informeaza calatorii sa-si ia fie o perna si o patura, fie o casca de protectie (plus genunchiere, desigur!);
-calatorii fiindca apeleaza la o astfel de forma de transport. Aici condamnarea e partiala intrucat exista trasee pe care autobuzele, troleibuzele si tramvaiele nu le acopera in prezent;
-politistii fiindca nu tin cont de-un punct al regulamentului privat (expus deja pe Forum) in care se specifica negru pe alb ca nu ai voie sa-ti tarai microbuzul cu oameni in picioare in salon;

La care adaugam:

-organele de drept, insarcinate cu verificarea microbuzelor fiindca tolereaza anumite porcarii/defectiuni ce se pot dovedi periculoase;
-patronii care investesc in acest fenomen in loc sa apeleze la mijloace de transport adecvate... Nu era mai bine sa vedem Isuzu si Prestij moderne in domeniul privat local decat... ceea ce avem acum?!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Următoare
Pagina 13 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community