Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Microbuzele particulare (maxi-taxi) din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2012 01:27:48    Titlul subiectului: 152152

In Braila cel putin, am vazut ca in maxi-taxi lumea sta jos si banii circula din mana in mana din spatele microbuzului pana in fata si retur. Iar daca microbuzul nu e aglomerat si locurile sunt toate ocupate, unii soferi nici nu te lasa sa te ridici in picioare pana nu opreste iar cand opresc sta in statie pana coboara toti cei care au de coborat. Am patit eu de cateva ori sa imi atraga atentia soferul sa stau jos pana opreste.

Si pentru Amiral AOV raspund la intrebare:

Da, era mult mai bine ca privatii sa se doteze cu midibuze in loc de microbuze.

Insa ceea ce nu inteleg eu pe unii utilizatori ai acestui forum si pe altii care comenteaza aiurea pe forumuri si la stirile legate de microbuze in ziar, ei nu sustin doar desfiintarea microbuzelor, ci desfiintarea serviciului privat si intoarcerea la monopol de stat iar mie acest aspect nu imi convine.

Chestia e ca patronii au ales ceea ce consuma cel mai putin. Ia sa apara niste midibuze cu consum 2% sau poate consum mai mic decat microbuzele si sa vedeti cum incetul cu incetul acestea vor inlocui microbuzele.

In plus ma intreb de ce nu s-a gandit nici un particular la un contract de comodat cu Electrica si Transurb? Sa se doteze privatii cu troleibuze si Electrica sa le traga retea spre Metro? Si in plus contractul de comodat zic ca trebuie incheiat si cu Transurb pentru portiunile de retea deja existenta care ar fi folosita de privati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2012 01:38:32    Titlul subiectului: 152153

Ei, la Galati lucrurile nu stau chiar asa... E drept ca se mai achita biletul din mana in mana dar treaba cu oamenii in picioare, ingramaditi peste banchete sau peste propriile lor cumparaturi e ceva clasic, mai ales la orele de varf.

In plus, usile rabatabile sunt destul de periculoase! In aceasta seara, la plecarea de la semaforul de la TreiStar, usa unui microbuz, prost inchisa, se intelege, s-a deschis la plecarea de pe loc si o persoana era sa ia contact cu asfaltul. Iata inca o diferenta intre mijloacele de transport adecvate si cele adaptate/transformate: la autobuz/midibuz/troleibuz/tramvai, usile au actionare automata iar soferul nu-si pune masina in miscare pana nu s-a asigurat ca usile sunt inchise pe cand la maxi-taxi, modul in care se inchide usa variaza de la calator la calator... Unii o trantesc de-i merg fulgii, altii ca un raspuns la magaria primei categorii mentionate, o inchid cu exces de mila, fapt ce o poate determina sa se deschida la plecarea de pe loc sau pe un teren accidentat (de care, cu toata ISPA, inca nu ducem lipsa...)

Sunt de acord cu economia urbana ATATA VREME CAT CALATORII SUNT IN SIGURANTA. In prezent, midibuzele ar fi o solutie optima pentru transportul in picioare de calatori, nu cotinetele... Dar unii romani vor sa faca bani cat mai multi din orice specula...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Bojerski



Data înscrierii: 27/Dec/2011
Ultima vizita: 01/Mai/2014
Mesaje: 15
Locație: Galati; Serbia

MesajTrimis: Dum 22 Ian 2012 15:28:25    Titlul subiectului: 152220

Amirale, ca de obicei sunt maxi taxiuri noi din 2010 sau 2011.
Embarassed Eu nu calatoresc cu maxi-taxi Embarassed

_________________
youtube.com/user/cosminbojeru99
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 22 Ian 2012 16:53:20    Titlul subiectului: 152224

Poate sa fie si din 2010, si din 2011, principiul de functionare e acelasi, sistemul de transport e acelasi... E ca-n vorba aia, veche cu "lupul care s-a imbracat in oaie pentru a da mai bine in ochii ciobanului"... Wink

In fine, avand in vedere ca Transurb-ul nu are cum sa acopere toate zonele din oras, apelez uneori la maxi-taxi, destul de rar si doar atunci cand nu am o alta solutie. Culmea este ca desi merg rar, mai de fiecare data sesizez cate o cotetareala in aceste asa-zise mijloace de transport.

Sper insa, cu toata convingerea ca in viitor lucrurile se vor ameliora si vom putea calatori civilizat, cu mijloace de transport corespunzatoare.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 04:51:50    Titlul subiectului: 154094

Un editorial interesant despre maxi-taxi. Se pare ca nu doar noi suntem impotriva acestui tip de trasport-marfa.

Odiseea maxi-taxi continuă
Autor: Anca Spânu

N-am mai scris demult despre aventurile din maxitaxi din simplul motiv că am preferat să merg cu taxiul dimineața (da, recunosc, mă trezesc greu) și cu autobuzul seara. E mai liber, mai confortabil și ajungi mai repede la destinație. Luni seară însă, după ora 22,00, mă urc într-un maxitaxi de pe traseul 60. Cred că șoferul era la ultima cursă, probabil obosit, lucru de înțeles.

Ceea ce n-am înțeles a fost de ce, dacă tot se retrăgea, nu s-a grăbit puțin. Măcar așa, ca să ne arate de ce plătim 1 leu jumate pe bilet. Istoria ar fi hilară, dacă nu s-ar repeta suficient de des încât să ne pună nouă tuturor nervii la încercare. Pe banii noștri și pe timpul nostru. La doar o stație distanță de începutul călătoriei mele cu 60-ul cu pricina, adică la ASE, oprește omul nostru și să mai plece, neam! Deși stăteam de vorbă cu o colegă, am sesizat dimensiunea extinsă a nemișcării și mi-am lungit gâtul, să vă ce se petrece.

O fi fost vreun accident, vreun blocaj în față, trei autobuze oprite și n-avea omul pe unde trece. Deși, să fim serioși, la ora aceea doar cursele convenție mai mergeau și alea rar. Ei bine, nu numai că strada era goală, dar la fel de gol era și scaunul șoferului. Omul oprise motorul, probabil luase, ca un conducător auto responsabil ce era, și cheile din contact, și plecase. Pur și simplu.

Acum, nu zic, Doamne ferește, se mai întâmplă să te lovească nevoile în mijlocul drumului (deși pentru asta bănuiesc eu că au la dispoziție ceva timp între curse, la capăt de traseu), dar spui măcar: "Mă scuzați, revin!". Ceva. Nu, domnule, omul pleacă, pur și simplu. Ca și cum ne-am apuca noi, aici în redacție, să vă dăm într-o zi jurnalul cu o ditamai pagina goală drept în mijloc. Fără nicio explicație, fără vreo scuză, fără nimic. Întors la volanul meseriei sale, domnul în cauză nu numai că nu s-a scuzat nici atunci.

A demarat în trombă și, pe la Tribunal, în loc s-o ia pe Regiment 11 Siret, pe unde era traseul, a scurtat-o spre Țiglina, mergând în paralel cu un coleg de breaslă, cu care discuta aprins despre un accident rutier ce tocmai avusese loc. Să ne înțelegem, nu am nimic împotriva acestor oameni. Își fac meseria, câștigă o pâine și nu una tocmai ușoară. dar faptul că unii dintre ei își tratează clienții cu lipsă de respect, cu lipsă de bilete și cu lipsă de cel mai elementar bun simț mi se pare strigător la cer. S-au făcut regulamente, s-au schimbat mașinile, ca să se poată câștiga licitațiile. Cu toate astea, continuăm să mergem vara fără aer condiționat și iarna fără căldură suficientă, doar fiindcă dumnealor fac economie.

Continuăm să mergem la grămadă (mă refer la gălățeni cu titlu generic, eu una în picioare nu mă urc), să ne lăsăm insultați și aruncați dintr-o parte în alta la fiecare curbă. Continuăm să suportăm țigările aprinse, alegerile muzicale îndoielnice și, mai ales, atitudinea jignitoare. Până când, mă întreb. Și îi întreb și pe dumnealor, șoferii de maxitaxi: până când, domnilor?


sursa: http://www.viata-libera.ro/editorial/28461-odiseea-maxitaxi-continua
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2012 14:34:04    Titlul subiectului: 154285

Desi unele microbuze aduc castiguri substantiale operatorilor privati, iata ca nu exista fonduri pentru intretinerea acestora...


21.03.2012 006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  254.64 kb
 Vizualizat:  de 10421 ori

21.03.2012 006.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2012 14:57:28    Titlul subiectului: 154288

Acelasi microbuz era si acum aproximativ 2 saptamani tot in aceeasi stare. Se pare ca apartine cuiva cu influenta de circula de atata timp si nu se leaga nimeni de sofer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 27 Mar 2012 00:05:00    Titlul subiectului: 154488

Iata ca si altii vad ca si noi, adevarata fata a acetui mijloc de transport... marfa

"Călător cu maxitaxi: între agonie și amuzament

http://www.viata-libera.ro/societate/28901-calator-cu-maxitaxi-intre-agonie-si-amuzament

În ciuda reglementărilor stricte, unii șoferi de maxitaxi încalcă regulile cu bună știință. Datorită înnoirii parcului auto, problemele tehnice ale microbuzelor sunt mult mai puțin frecvente

Fără îndoială, unul dintre subiectele care suscită cele mai multe dezbateri și comentarii în rândul opiniei publice gălățene este cel al transportului public în comun cu microbuzele. Nu întâmplător, aceasta este și una dintre temele propuse de cititorii „Vieții libere”. Pornind de la sugestia mai sus amintită, am urcat în mai multe microbuze, pentru a putea vedea ce și cât respectă șoferii din normele care le-au fost impuse prin hotărârea de consiliu local care reglementează transportul public de persoane cu microbuzele.

Din dorința de a oferi credibilitate celor observate, în periplul nostru am fost însoțiți și de administratorul societății Transcris, Cristina Chicoș. Acest operator de transport deține mașinile care efectuează cursele de pe traseul 60, din Parcul CFR spre Micro 19, prin cartierul Francezi.
Cu toate că nu am dat peste situații pur conjuncturale, de genul șoferilor care suflă fumul de la țigară în nasurile pasagerilor sau a celor care trec de pe o bandă pe alta, în timp ce discută de zor la telefon despre grătarul de duminica trecută, ceea ce am găsit ne îndepărtează totuși de ideea unui transport în comun civilizat
De la cravată și sacou, la tricou și pantaloni scurți

Deși regulamentul (potrivit HCL 517/29.10.2009) prevede ca îmbrăcămintea celor care conduc microbuzele să fie compusă din cămașă, cravată și sacou, șoferul din primul maxitaxi în care am urcat ne-a oferit o priveliște mult mai estivală. Îmbrăcat cu tricou și pantaloni scurți, bărbatul nu părea să fie prea deranjat de prevederile vestimentare pe care le-a citit în fișa postului. Deși nu credem că vreunul dintre călători ar fi fost deranjat de faptul că șoferului îi lipseau sacoul sau cravata, tricoul și pantalonii scurți oferă totuși o priveliște care, pe lângă faptul că nu îmbie pe călător la încredere, nu creează nici o imagine favorabilă firmei care deține respectiva mașină. „Deși nu putem aplica sancțiuni foarte drastice, șoferii care sunt văzuți sau reclamați că nu respectă regulile vestimentare sunt chemați și atenționați. În cazul în care un șofer încalcă în mod repetat această regulă, putem ajunge totuși și la încheierea contractului de muncă”, ne explică Cristina Chicoș.
Joaca de-a legitimațiile

Urcați în al doilea maxitaxi, primul lucru care ne-a sărit în ochi, prin absență, a fost legitimația șoferului. Gândite tocmai ca un mod prin care călătorii să poată lua cunoștință de identitatea persoanei aflate la volan, aceste legitimații lipsesc din majoritatea microbuzelor. Practic, pentru a nu fi nevoit să se certe cu șoferul din cauza regulilor pe care acesta le încalcă, pasagerul îi poate lua numele de pe legitimația care trebuie pusă la vedere și îl poate reclama la firma pentru care acesta lucrează.

Întrebat dacă are și de ce nu afișează legitimația, șoferul ne-a explicat zâmbitor că nu îi place modul în care a ieșit în poză și că evită pe cât posibil să o afișeze. „Legitimațiile nu au fost introduse doar cu scopul de a înlesni aplicarea unor pedepse. Atunci când călătorul află cine este cel pe mâna căruia se află, se creează un fel de legătură între călător și șofer, pasagerul putându-l recunoaște și cu alte ocazii pe cel care a condus într-un mod civilizat”, explică Cristina Chicoș.
Biletele - o problemă veche, mereu nouă

Dacă în urmă cu ceva vreme biletul primit de la șofer atunci când urcai în maxitaxi era mai mult o poveste din auzite, în ultimul timp biletul a devenit din ce în ce mai mult o realitate. Cu toate acestea, sunt încă șoferi care, din comoditate sau din diferite alte motive, omit să ne dea bilet în momentul în care plătim călătoria. A fost și cazul șoferului din al treilea microbuz pe care l-am încercat, care ținea teancul de bilete pe bord, fără a rupe din cotor măcar un exemplar. Probabil luat prin surprindere de întrebarea "de ce nu dai bilete călătorilor?", tânărul de la volan a putut schița doar nedumerirea. Deși administratorul firmei Transcris ne-a explicat că băiatul este unul dintre șoferii proaspăt angajați, neștiința nu poate fi luată drept scuză, din moment ce fiecare șofer, înainte de a putea trece pe traseu, trebuie să ia cunoștință de această obligație.

"În ceea ce privește problema biletelor de maxitaxi, trebuie să acționăm și în sensul educării călătorului, care are obligația de a solicita bilet atunci când șoferul uită sau nu are de gând să-i dea. Dacă un control urcă în maxitaxi, nu doar șoferul este cel care va trebui să răspundă, ci și călătorii care nu pot prezenta biletul", ne-a explicat consilierul local Hristache Bogatu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Șoferilor, filiala Galați.

Pe parcursul anului 2011, echipajele Poliției Locale Galați au aplicat peste 200 de contravenții șoferilor de maxitaxi care nu au respectat regulile rutiere. Principalele sancțiuni pentru care polițiștii locali au dat amenzi au fost oprirea în stații pentru mai mult de 45 de secunde, problemele minore la sistemul de iluminare și semnalizare sau anvelopele uzate. Valoarea fiecărei amenzi s-a încadrat între 500 și 1000 de lei. Și angajații de la Rutieră au dat amenzi, deși în număr mai mic. "Anul trecut, agenții noștri au aplicat 94 de sancțiuni șoferilor de maxitaxi. În toate situațiile, pedeapsa s-a limitat doar la amendă, nefiind nevoie și de ridicarea permisului de conducere", ne-a informat Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Poliției Rutiere Galați.

După ultima licitație care a vizat acordarea licențelor de transport operatorilor locali, numărul microbuzelor destinate transportului public de persoane s-a redus aproape la jumătate. În aceste condiții, unul dintre principalele criterii care a făcut departajarea între operatori a fost cel al anului de fabricație a mașinilor. Astfel, toate microbuzele care transportă călători în momentul de față sunt produse cel mai devreme în anul 2010. Această hotărâre a avut drept rezultat o micșorare considerabilă a problemelor tehnice care erau întâlnite la mașinile cu an de fabricație mai vechi.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 17 Mai 2012 12:26:14    Titlul subiectului: 155723

De cand s-a inchis traficul pe Otelarilor (partial) si pe Stadionului, s-a intamplat ceea ce estimasem cu ceva timp in urma: microbuzele private au inceput sa zaboveasca in statiile Neacsu si Spitalul Judetean in aceelasi stil de 3 - 5 minute cum o faceau pe vremuri (inainte de organizarea actuala). De aici rezulta un plus major la capitolul "aglomeratie" pe strada Brailei (deja sufocata!) intrucat prima banda se blocheaza mai cu spor atunci cand privatii stau in coloana de cate 2 - 4 masini pentru a pescui calatori.

Desigur, Politia nu are ce sa faca; esti in statie, ai masina de transport persoane, poti sa dormi la volan sau sa completezi (inca) un Rebusache pana cand ti se umple conserva. Legal e OK, toata lumea e acoperita.

Din pacate autobuzele si troleibuzele Transurb-ului au cel mai mult de suferit, atat prin manevrele suplementare si asteptarile in coloana cat si pentru aerele de mari plavani pe care le promoveaza unii soferi privati.

Stiu ce inseamna valoarea unei paini in ziua de azi, cat de greu o obtii si cate sacrificii trebuie sa faci pentru a o vedea pe masa ta, dar asta nu scuza golaneala, amenintarile si implicit indisciplina din trafic pe care privatii o imbratiseaza cu buna credinta!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 09 Iun 2012 00:28:29    Titlul subiectului: 156398

Probleme la traseul 77 unde nu se prea scoate "parleala"...

http://www.viata-libera.ro/eveniment/31280-viata-libera-maxi-taxi-soferi-foaie-comsamo-traseu-77-galati

"Nemulțumiri în rândul șoferilor de maxi-taxi

Autor: Mihai Angheluță Publicat Sâmbătă, 09 Iunie 2012 00:00

Vineri, la 9 dimineața, șoferii maxi-taxiurilor de pe linia 77, Depozite - Piața Centrală, au tras pe dreapta, nemulțumiți de încasările mici, cheltuielile mari și de suma datorată operatorului pentru "foaia de parcurs".
Competiție neloială și costuri în creștere

"La acordarea licențelor, traseele Transurb nu intrau până în Piața Centrală. Noi nu primim subvenție, ca firma Consiliului Local, iar pentru 20 de lei, oamenii iau autobuzul sau tramvaiul, nu maxi-taxiul", se plânge Marian Vagner, de 35 de ani.
Stanciu Ivașcu, 60 de ani, susține că tot mai mulți dintre ei nu mai fac față cheltuielilor, "Mașinile au ieșit din garanție și costurile de reparații sunt foarte mari."
Protestatarii acuză și operatorul. L-au împrumutat pe acesta cu avansul la mașini, plătesc și leasingul, reparațiile, taxele, dar în acte apar doar ca împrumutători ai sumei inițiale. Asfel, șoferii se îndoiesc că într-o zi vor deveni proprietari reali ai vehiculelor.
Șoferii susțin că plăteasc zilnic pentru foaia de parcurs, "o taxă de protecție". Aceasta e135 de lei din ianuarie 2011 după ce inițial fusese agreată la 70. "Foaia" e motivul nemulțumirilor, protestatarii insistând pentru readucerea ei la o sumă realistă.

"Foaia", imaginară. Mașinile vor fi mai puține

Ex-consolierul local Teodor Dobrițoiu, patronul Consamo, susține că nu există o astfel de plată. "Primesc bilete să le vândă, dar încasările sunt tot mai mici. Nu acoperă cheltuielile. Nu știu despre ce foaie vorbiți."

Dobrițoiu recunoaște că toți șoferii, posesori de permis categoria D, primesc salariul minim - "face cineva altfel?" Nu știe de vreo sumă de care ar fi nemulțumiți șoferii și susține aceștia se opun reducerii numărului de mașini pe traseu, pentru rentabilizare.
Nici alți operatori nu confirmă o sumă zilnică în sarcina șoferilor. "Doar prețul biletelor vândute minus cheltuielile: combustibil, spălat etc."... Pe de altă parte, operatorul cu care am discutat ne-a spus că toate mașinile îi aparțin, toate documentele de plată a leasingului sunt pe numele firmei operatoare. Cât privește nivelul încasărilor colectate de șoferi, "până nu se va introduce autotaxarea, ca la Transurb, cum am propus de atâtea ori, nu se va vedea fluxul real de călători".
Conflictul e încă nestins, Dobrițoiu propunând scoaterea a trei din cele 18 mașinide pe traseu. Șoferii vor să fie scoase cele trei mașini de rezervă, operatorul insistă să scoată titulari.
Așadar călătorii de pe linia 77 se pot aștepta în următoarele zile la mai puține mașini și mai multă aglomerație."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 09 Iun 2012 22:30:53    Titlul subiectului: 156419

Ajunge Nicusor Ciumacenco primar, ii elimina pe astia dupa ce li se termina acea autorizatie! Se va pune accentul pe tramvai si troleu, in urmatorii 10 ani, incepand cu anul 2011.
_________________
www.stefanbadita.wordpress.com --- Mie îmi pasă de Galați! Vouă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 12:37:34    Titlul subiectului: 157382

Un aspect demn de mentionat este faptul ca in ultima vreme, majoritatea soferilor de maxi-taxi elibereaza bilete calatorilor. Multi pasageri au fost surprinsi de aceasta forma de corectitudine, principiu inedit intr-o tara in care corectitudinea stie de frica sanctiunilor impuse de controale... Ei bine, la maxi-taxi nu exista controale (deocamdata) iar lucrurile par sa mearga ca-n vest: "pe incredere".

Detinatorul traseului 68 si-a "personalizat" biletele... Mi se pare corect.



17.07.2012 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.83 kb
 Vizualizat:  de 9984 ori

17.07.2012 010.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Iul 2012 08:24:55    Titlul subiectului: 157663

Vi se pare mult 1,5 lei/calatorie? S-ar putea sa se faca 2 lei. Articol din Monitorul de Galati din 27 iulie.

http://monitoruldegalati.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=14228:glenii-ar-putea-plti-2-lei-pentru-o-cltorie-cu-maxi-taxi&catid=18:eveniment

"Gălățenii ar putea plăti 2 lei pentru o călătorie cu maxi-taxi

Prețul de 1,5 lei pe care îl plătesc concitadinii noștri pentru o călătorie cu maxi-taxi nu mai este pe placul transportatorilor privați, care vor cere Consiliului Local o majorare a prețului la 2 lei. „Prețul la carburant a crescut constant în ultima perioadă, iar leul s-a depreciat considerabil în raport cu euro. Spun asta pentru că multe din mașinile noastre sunt luate în leasing și le plătim în euro. Se mai adaugă la asta și creșterea salariilor și a celorlaltor cheltuieli”, ne-a declarat Silviu Cârlan, administratorul operatorului de transport privat ACJ Globe Tour.
Ultima majorare a tarifului la maxi-taxi, dar și la transportul public de persoane a avut loc acum un an de zile. Transportatorii intenționează să ceară și punerea în practică a unui sistem de subvenție pentru pensionari, elevi și studenți, asemănător celui practicat de Transurb, însă rămâne de văzut dacă aleșii locali se vor arăta deschiși către un asemenea proiect.

Frecvență mai scăzută pe anumite trasee

Transportatorii vor să reducă frecvența cu care circulă microbuzele pe anumite trasee din Galați, unde în timpul zilei nu se justifică o circulație la fiecare trei minute.
„Nu are sens să meargă un maxi-taxi cu trei călători, este pierdere de vreme și de combustibil. O frecvență puțin mai redusă este necesară și nu va afecta în niciun fel călătorii”, precizează administratorul ACJ Globe Tour.
Asta în condițiile în care microbuzele și autobuzele Transurb se dublează pe principalul traseu din Galați: Parc CFR-Micro 19 .Unul dintre traseele care nu ar justifica frecvența actuală cu care circulă microbuzele este strada George Coșbuc-Palatul Justiției, ca să dăm doar un exemplu. La rândul lor, călătorii sunt nemulțumiți că șoferii îi înghesuie în maxi-taxi pentru a scoate un ban în plus, chiar dacă știu că nu mai au locuri pe scaune, iar acum, în plină caniculă, sunt puține microbuze care au aer condiționat, astfel că gălățenii care circulă cu maxi taxi, au parte de o veritabilă saună până ajung la destinație.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Aug 2012 17:37:18    Titlul subiectului: 157959

La Piatra Neamt e 2 lei calatoria si dubarii au niste masini sub orice critica. Mai bine le face aici 2 lei la dubari si 1.5 lei ramane la Transurb
_________________
www.stefanbadita.wordpress.com --- Mie îmi pasă de Galați! Vouă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Aug 2012 22:07:16    Titlul subiectului: 157962

Partial off-topic (si cu scuzele de rigoare pentru aceasta deviere): la Piatra-Neamt, transportul in comun este un haos: multe firme private, in special dubagii care, desi isi respecta (in majoritatea cazurilor) graficele, ofera conditii de toata bacania. Sub acest punct de vedere, regret faptul c-au suprimat transportul ecologic cu troleibuzele (articulatele au devenit nerentabile de la expansiunea privata iar o parte din cele 10 trasee au fost inchise), ca s-a desfiintat Transurban-ul (in loc sa-l modernizeze sau sa-l ataseze Troleibuzului in "regim functional" si nu ca "patrimoniu pasiv") si ca s-a permis, in "numele printipiilor democratice", actuala "calareala" in comun (ca transport nu se poate numi).

De ce am facut acest partial off-topic: fiindca doresc s-atrag atentia ca unitatea si disciplina unei regii de transport, actionand ca un tot unitar, nu poate fi inlocuita cu serviciile oferite de un numar "n" de operatori privati, fiecare tragand pentru turta lui!

In cele mai multe cazuri, pierderile regiilor de transport aduc haos din partea "individualistilor"... E normal cand scopul nu este comun.

S-au stricat multe lucruri la Galati, in cursul anilor trecuti. S-au imbunatatit putine lucruri si s-au pastrat, la valoarea lor, si mai putine. In ultima categorie se incadreaza supravietuirea Transurb-ului. Cu eforturi, ambitie, dorinta de promovare a activitatii pe-un plan care, in prezent, devine tot mai instabil: serviciile de transport local, stat vs. privati.

Un pas important s-a facut in 2010, cand a avut loc prima organizare substantiala a transportului privat. Din punctul meu de vedere, daca s-ar renunta in totalitate la forma de transport privata si s-ar da unda verde regiei locale, s-ar obtine si civilizatie, si profit si stabilitate si, implicit, o imagine la care multi viseaza si-o pomenesc in comparatiile lor cu... "ceea ce are vestul".

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 21 Sep 2012 22:03:36    Titlul subiectului: 159159

De ceva timp, in statiile in care opresc mijloacele de transport private au aparut... graficele cu frecventele acestora. Sa nu credeti acum ca aceste frecvente se respecta intocmai, in special spre sfarsitul programului, cand numarul de calatori din salon nu justifica defel consumul de motorina...

E un pas ciudat, vor spune cei care spera spre un transport local axat pe mijloace de transport adecvate (autobuze, troleibuze, tramvaie...), un pas care arata ca maxi-taxi-ul nu va muri prea usor si nici prea repede la Galati.

E un pas elegant dar in gol, vor spune cei care apeleaza cu incredere la transportul privat intrucat, dupa cum am mai spus, frecventele acelea nu sunt mereu respectate iar goana dupa calatori si concurenta cu rivalii "de stat" sau "alti privati" le da si mai rau peste cap.

In plus, ma asteptam s-apara panouri indicatoare si cu graficele de functionare ale mijloacelor de transport apartinand Transurb-ului. Ciudat ca primaria a dat intaietate transportului privat ca si cum acesta ar fi baza orasului si nu Transurb-ul!

Prin urmare, plus de imagine pentru operatorii privati. Trebuie recunoscut. Iar daca s-ar respecta cu adevarat acele intervale trecute pe placutele recent instalate, ar mai capata un plus, de aceasta data la capitolul corectitudine.



privat orar 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.25 kb
 Vizualizat:  de 9661 ori

privat orar 1.JPG



privat orar 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  192.91 kb
 Vizualizat:  de 9661 ori

privat orar 2.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 21 Sep 2012 22:06:45    Titlul subiectului: 159160

Si ca tot am revenit la transportul privat pe baza de maxi-taxi... Ne poate oferi cineva o statistica (poate Catalin Rolling Eyes ) intre orasele care foloseau microbuzele private la jumatatea anilor 2000 si cele care le folosesc in prezent?

Asa, macar sa vedem ce inteleg edilii din transportul local si cum prefera sa-l organizeze in folosul celor care i-au ales...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 05 Mar 2013 20:47:49    Titlul subiectului: 163138

Aspecte neplacute in ceea ce priveste transportul local de persoane in regim privat:

http://www.viata-libera.ro/societate/39730-galati-viata-libera-in-maxi-taxiul-cel-de-toate-zilele-ce-ba-nu-ti-convine-da-te-jos

"În maxi-taxiul cel de toate zilele. "Ce, bă, nu-ți convine, dă-te jos!"
Autor: Iuliana Chitic Publicat Marți, 05 Martie 2013 10:00

--------------------------------------------------------------------------------

G. R., un cititor al ziarului, care nu dorește să-i fie dezvăluită identitatea, ne-a scris despre nemulțumirile sale cu privire la condițiile de circulație din maxi-taxi. Bărbatul este deranjat atât de vocabularul șoferilor, de volumul muzicii mult prea ridicat ori de fumul de țigară, dar mai ales de faptul că șoferii fac în așa fel încât să prindă roșu la toate semafoarele, cu speranța că în acest răstimp vor mai urca niște călători.
”M-am urcat din Gara CFR într-un maxi-taxi cu destinația Micro 19, era vorba despre microbuzul cu numărul B-16-TWP. Las la o parte faptul că „respectând” graficul, a plecat cu mașina ticsită de călători în picioare. Deși era verde la semafor, după ce a plecat de la agenția CFR, a mers încet, până s-a făcut roșu. Mi-am permis și i-am spus: „L-ai prins și pe acesta!” Mi-a ripostat: „Ce, bă, nu-ți convine, dă-te jos!” I-am spus că ne-au depășit până atunci mai multe autobuze. Apoi, nervos mi-a spus: „Ia, băi, banii că te dau eu jos, dacă nu vrei!” I-am amintit că sunt mai în vârstă decât el și l-am rugat să fie respectuos, dar nu am coborât. A ținut să precizeze apoi că are un grafic, pe care trebuie să-l respecte. Ajuns la destinație, am coborât, am rezolvat problema pentru care venisem și după circa 30 de minute am vrut să mă urc în maxi-taxi să mă întorc de unde venisem. La urcare, stupoare, șoferul cu care venisem, mă invită să cobor: „Tu te dai jos, nu te mai urci!”. „De ce, domnule?”, îl întreb. „Pentru că ai comentat mai înainte”, îmi răspunde. M-am dat jos, i-am reținut numărul, spunându-i că o să aibă neplăceri, că o să-l reclam. Mă întreb acum, oare dacă refuzam să cobor și a doua oară, ce făcea?”, se întreabă retoric cititorul nostru."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mie 10 Apr 2013 14:43:59    Titlul subiectului: 163940

Am avut treaba timp de 5 zile in Galati si am circulat f.mult cu maxi-taxi nr.68 intre Cartierul Micro 39 si Capitania Portului. De cateva ori mi s-a eliberat bilet personalizat cu respectivul traseu ( "68"), in alte dati, nu. M-a mirat putin cat de atenti sunt totusi acesti soferi la regulile de circulatie si la trecerile de pietoni, in conditiile in care aveau de preluat banii, de dat un eventual rest la bacnotele mai mari, sau sa mai dea si biletele, asta in timp ce microbuzul se deplasa, intr-adevar cu circa 40-50 km/ora. Si m-a mai mirat faptul ca tariful este acelasi (1,50 lei) indiferent daca mergi cu maxi-taxi, tramvai, autobuz sau troleibuz. La noi in Constanta, primarul Mazare se plange mereu ca transportul local nu are bani, in conditiile in care o calatorie costa 1,75 lei, iar microbuzele particulare practica tariful de 1 LEU. Nu-i iubesc pe "dubari", mai ales in interiorul oraselor, dar se pare ca multa lume ii prefera pt. pret mai mic la bilete si o rapiditate mai mare, uitand totusi un lucru esential, ingramadeala si imbulzeala din interiorul microbuzelor ! ! !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 10 Apr 2013 15:45:33    Titlul subiectului: 163942

virgilius a scris:
M-a mirat putin cat de atenti sunt totusi acesti soferi la regulile de circulatie si la trecerile de pietoni, in conditiile in care aveau de preluat banii, de dat un eventual rest la bacnotele mai mari, sau sa mai dea si biletele, asta in timp ce microbuzul se deplasa, intr-adevar cu circa 40-50 km/ora.
Eu zic ca e chiar bine daca nu ti se pare nimic in neregula cu asta... Laughing De data asta ai scapat, data viitoare ... nu se stie, o fractiune de secunda de "atentie" a soferului la numarat bani, dat bilete etc si s-ar putea sa-ti "vezi" toti prietenii adunati la priveghi... al tau, din pacate...
Daca a ajuns sa vi se para normal, atunci e clar ca ne indreptam in directia cea buna, Burkina, Cambogia...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Apr 2013 19:20:12    Titlul subiectului: 163944

Normal ar fi ca banii sa se numere si biletele sa se dea in timp ce microbuzul stationeaza sau sa existe un taxator. De exemplu la microbuzele/midibuzele/autocarele care merg intre Constanta si Mangalia, exista taxator. Nu e normal ca soferul sa si conduca si sa faca si "contabilitatea" in acelasi timp.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 21 Mar 2016 11:14:25    Titlul subiectului: 184202

Cel putin teoretic, din 9 mai Galati-ul ar urma sa fie eliberat de molima maxi-taxi, cea care este responsabila pentru distrugerea ideii de transport civilizat in Romania. Acolo unde exista maxi-taxi si metehnele aferente acestui flagel, nicio sansa de dezvoltare a transportului civilizat.
Sa vedem daca interesele vor prima din nou...

http://adevarul.ro/locale/galati/cum-vrea-transportul-local-galati-dacagalatenii-merg-doua-luni-scara-autobuzului-nu-mor-1_56eab8ac5ab6550cb8f1dc10/index.html

"Cum se vrea transportul local la Galați: ”Dacă gălățenii merg două luni pe scara autobuzului, nu mor”

17 martie 2016

de Valentin Trufasu

Cu mai puțin de două luni înainte ca Transurb să preia responsabilitatea întregului transport local din Galați, autoritățile locale nu au nici măcar schița unui plan, care să permită un transport civilizat pentru gălățeni.

Transportatorii privați și societatea publică de transport local se contrează în prezent în ceea ce privește capacitatea de a asigura transportul gălățenilor în condiții de siguranță, că de confort nici nu poate fi vorba. Din data de 9 mai, Transurb ar urma să rămână singurul operator pe traseele principale din Galați, ceea ce i-ar trage definitiv pe dreapta pe proprietarii de microbuze. Transportatorii privați au încercat să discute cu reprezentanții Primăriei, dar nu au primit niciun răspuns concret vizavi de rolul lor în noul plan de transport urban din municipiul Galați. Ba dimpotrivă, li s-a sugerat să își vadă de treabă, transportul gălățenilor fiind se pare o problemă trecută la capitolul ”și altele”. ”Cei de la Primărie ne-au spus că dacă gălățenii merg două luni pe scara autobuzului, nu mor, dacă ieșim noi, privații, de pe trasee. O asemenea lipsă de interes nu am mai văzut. Păi noi ne vindem mașinile și gata. Să facă ei ce vor. Se spune că vor să ne bage pe traseele secundare, dar cunoaștem deja experiența transportatorilor privați de la Brăila, unde nu li s-au dat banii decât după patru, cinci luni. Noi nu vrem să pățim același lucru”, ne-a declarat Iulian Avram, proprietarul mai multor microbuze de transport. ”Un an mai rezistăm” Chiar dacă aparent Transurb pare să fi ieșit câștigător din disputa cu operatorii privați, în realitate societatea de transport public local nu se simte deloc bine. ”Aveam de primit 30 de milioane de lei de la bugetul local în contul abonamentelor pentru elevi, studenți și pensionari, dar am primit doar 23 de milioane de lei. În consecință, am acumulat datorii la furnizorii de utilități, dar și la asigurările sociale. Primăria nu ne-a comunicat încă nimic în legătură cu ceea ce se întâmplă după data de 9 mai. Un an de zile mai rezistăm, dar apoi trebuie să reînoim parcul auto”, ne-a precizat Genica Totolici, directorul general al Transurb. De cealaltă parte, transportatorii privați consideră că cea mai bună soluție pentru Galați ar fi un transport public privat. ”Sunt șanse de 50% să ne vindem mașinile după data de 9 mai. Nu știm ce va fi. Noi considerăm că Galațiul ar trebui să aibă doar transport privat de persoane, pentru că, în momentul de față, asigurăm cu microbuze transportul public în proporție de 60-70%. Transurb costă bugetul local câte un milion de euro pe lună. Dacă vor rămâne doar ei pe trasee, va costa bugetul local două milioane de euro pe lună. Dincolo de aspectul ăsta, ei nu au nici parcul auto care să preia tot transportul local în Galați”, ne-a declarat Silviu Cârlan, administratorul ACJ Globe Tour, unul din principalii operatori privați din Galați. ”Posibilitatea subcontractării unor trasee va fi analizată în Consiliul Local” Municipalitatea nu știe deocamdată să spună dacă Transurb poate asigura transportul gălățenilor pe toate traseele principale din oraș sau va recurge la varianta subcontractării, deși este destul de evident că parcul auto nu îi permite societății publice de transport local să facă acest lucru. ”După data de 9 mai 2016, când Transurb va deveni unic operator în transportul public din Galați, se va ști dacă societatea poate asigura întreaga capacitate de transport, așa cum s-a angajat, sau va fi nevoită să subcontracteze anumite trasee, pe care nu le poate acoperi. La momentul oportun, posibilitatea subcontractării unor trasee va fi analizată în Consiliul Local. Precizăm că prin contractul de delegare a gestiunii pentru serviciile de transport public nu este exclusă posibilitatea ca operatorul unic, în cazul de față SC Transurb SA, să apeleze la subcontractarea unor trasee, cu respectarea procedurilor legale și aprobarea Consiliului Local”, ne-au precizat reprezentanții Primăriei Galați. Din păcate, se pare că ne îndreptăm încet, dar sigur, spre situația de anul trecut, când exact în ziua când expira contractul de concesiune al transportatorilor privați, aceștia au organizat un protest spontan, punându-I pe gălățeni în situația de a aștepta cu orele în stații un mijloc de transport. Subiectul a căpătat și conotații electorale, unii politicienii întrecându-se de pe acum în promisiuni fanteziste, de genul ”vom oferi transport gratuit pentru toată lumea”, fără să spună și de unde vor veni banii pentru a compensa veniturile pierdute de Transurb."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Pagina 14 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community