Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Microbuzele particulare (maxi-taxi) din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2009 12:59:49    Titlul subiectului: 113283

O parte dintre operatorii privati tin foarte mult la saloanele microbuzelor in care isi transporta calatorii. Astfel, acestia schimba la anumite intervale de timp banchetele pentru pasageri, perdelutele de la geam precum si sigurantele/manerele pentru deschiderea geamurilor laterale. Nici mochetele, panourile laterale sau cele superioare (din plafon) nu sunt de neglijat.
De obicei, acesti soferi sunt posesorii microbuzelor care le conduc si prin urmare interesul lor este justificat. Cu toate acestea, exista si exces de zel: zic asa fiindca nu-mi pot explica de ce s-au montat in saloanele acelea minuscule ciocanele de spart geamurile in caz de urgenta... Posibil ca aceste ciocanele sa fie cumparate din comert; multi presupun insa ca ele provin din autobuzele Transurb-ului.
Mai jos, doua poze justificatoare:



SP_A4447.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.86 kb
 Vizualizat:  de 16146 ori

SP_A4447.jpg



SP_A4449.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  188.91 kb
 Vizualizat:  de 16146 ori

SP_A4449.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Iul 2009 16:50:42    Titlul subiectului: 114309

Cel mai "frumos" aspect pe care il vedem la unele microbuze particulare il reprezinta "sistemul de evacuare fortata"... "Daca usa se blocheaza si izbucneste un incendiu, avem ciocanele sa spargem geamurile iar daca in urma vre-unui accident microbuzul se rastoarna pe laterale, pe langa posibilitatea de a sparge geamurile mai exista si cea de evacuare prin trapa de aerisire. Trapa asta are dublu rol, de aerisire si de evacuare, intocmai ca la autobuze", imi spune unul dintre soferii masinii in interiorul caruia am efectuat poza de mai jos.
Acum stau si ma intreb daca masurile acestea de siguranta sunt luate in temeiul vre-unei legi faurite "over night" de vre-un reprezentant din C.L. sau pur si simplu se concretizeaza in gandurile unor oameni care doresc sa-si adapteze masinile de lucru la norme cat mai apropiate de cele de transport si confort minim? Nu de alta dar in 2010 se spune ca numarul de microbuze va fi redus drastic... cat de drastic vom vedea mai ales ca criteriile principale sunt cele care vizeaza confortul si siguranta.
Pana atunci, parca asistam, in unele cazuri, la un fel de concurs de genul "Microbuzul meu frumos". Wink Spun asta fiindca o mare parte din microbuzele care circula pe traseele locale au fost imbunatatite, saloanele au fost reamenajate, podelele au primit mocheta noua iar banchetele invelitori curate.



4517 - Maxi-taxi iesire de siguranta (16.07.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.87 kb
 Vizualizat:  de 16071 ori

4517 - Maxi-taxi iesire de siguranta (16.07.2009).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 16 Aug 2009 10:07:36    Titlul subiectului: 115454

Pentru a evita nemultumirile calatorilor, unii soferi au decis sa "joace cu cartile pe fata" adica sa posteze in interiorul microbuzelor particulare pe care le conduc un anunt "in baza legii care ii ocroteste".
Dragii mosului, sa lasam fanfaronada;
-nu cred ca legea aceea prevede stationarea la semafoare prin Tiglina I si Tiglina II, blocarea primei benzi de circulatie pentru masinile care doresc sa intre pe strada Saturn sau sa gareze la intrarea in parcarea amenajata corespunzator langa statia de la CEC (Papadie). De asemenea, ma indoiesc ca aceasta lege ocroteste dormitul in statiile de la Neacsu. Si sincer, nu cred ca prevede trei opriri pentru statia de la Spitalul Judetean, inainte de semafor, intre semafoarele pentru pietoni si dupa semafor (mai ales seara);
-cei de ARR nu au vazut oare banchetele rupte cu sezuturile desprinse, pe care daca te asezi risti sa iei contact cu podeaua? Sau geamurile cu deschidere, blocate? Unii dintre noi nu sunt dornici sa simta pe pielea lor conditiile de clima din desertul Sahara...
-in legea aia nu se spune nimic despre aglomeratie? Probabil ca nici despre bilete...
-un alt punct omis: comportamentul unor soferi fata de calatori si vestimentia lor... Unii dintre dansii imi amintesc de practica agricola, altii de dansul cimpanzeilor;
-sfaturi in caz de urgenta?! Luati taxiul cutare si cutare... Asta suna a nesimtire. Adica nu se poate calatori civilizat cu un bilet de 1 RON?! Sau pentru 1 RON trebuie sa suportam toate hachitele unor soferi habauci dupa bani?!
Mai jos am postat o poza evidentiatoare.

Sunt si soferi de maxi-taxi care rareori se abat de la regulile impuse de lege si de bunul simt. Sunt oameni politicosi, care ti se adreseaza in mod cuviincios si eventual te indruma daca esti strain in oras si nu stii unde sunt anumite locatii. De asemenea, am vazut si microbuze ingrijite, cu banchete noi, geamuri cu aerisire, mochete schimbate.
Acesti oameni ar trebui pastrati in serviciu si sa speram ca dupa 2010 (daca se vor respecta legile) vor fi cei care vor reveni cu autobuze noi pe care le vor intretine la fel de bine ca si microbuzele din prezent.



IMG_1314 - Maxi-taxi (15.08.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  237.45 kb
 Vizualizat:  de 15980 ori

IMG_1314 - Maxi-taxi (15.08.2009).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 25 Aug 2009 08:08:00    Titlul subiectului: 115969

Era si timpul sa se ia masuri in ceea ce priveste maxi-taxi... insa iata ca nu sunt masurile pe care le asteptam noi (adica scoaterea maxi-taxi din circulatie) ci verificarea acestora. Probabil ca actiunea asta va dura cateva zile, timp in care banuiesc ca soferii de maxi-taxi vor acorda mai multa importanta regulilor de circulatie precum si perioadei de oprire in statii precum si "gararii" in dreptul semafoarelor.
Pe de alta parte se spune ca aceste verificari vor fi "sumare" si de "ochii lumii", pentru a preveni la Galati un posibil scandal privitor la "generatia maxi". Sunt multe interese la mijloc si nu vom misca un deget fara implicarea U.E. in ceea ce priveste aceasta forma ilegala de transport.
Articolul de mai jos apartine cotidianului local "Monitorul de Galati", editia din 25.08.2009:

"Accidentul de la Foltești bagă transportatorii în vizorul autorităților

Evenimentul de la Foltești, unde numai o minune a salvat 11 oameni de la moarte, se lasă cu urmări la nivelul tuturor transportatorilor din județ. ”În următoarea perioadă, Serviciul Poliției Rutiere, în colaborare cu Autoritatea Rutieră Română și cu sprijinul specialiștilor din cadrul Primăriei Galați și ai celor din cadrul Consiliului Județean Galați va demara o amplă acțiune de verificare a tuturor transportatorilor, care efectuează transport public de persoane pe raza județului Galați”, a precizat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Galați, scms. Ștefan Gohoreanu. Polițiștii gălățeni au mai confirmat că lucrătorii din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Galați i-au întocmit conducătorului microbuzului, Cornel Neagu, de 36 de ani, dosar penal pentru vătămare corporală din culpă, așteptându-se și rezultatele expertizei tehnice dispuse în vederea stabilirii tuturor împrejurărilor care au determinat producerea evenimentului. Din cei 11 oameni ajunși la Spitalul de Urgență, ieri mai erau în spital numai șase. Niciunul dintre aceștia nu suferă de leziuni care ar putea să-i pună viața în pericol. "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 23:51:49    Titlul subiectului: 116042

Hai sa va zic ceva. Acel transport era sa ajunga pe mana unei cunostiinte care colaboreaza cu Sherr, insa in ultimul moment clientul s-a razgandit pentru ca proprietatul mormanului de fier de mai sus i-a oferit un pret mai bun: 800 de lei in loc de 1200 cat ii oferise cunostiinta mea. Azi amicul acesta al meu a venit la mine la munca unde isi redactase niste documente exact pentru acea deplasare (da sunt si proprietari de microbuze care lucreaza cu actele macar cat de cat in regula) si cand mi-a zis ceea ce v-am povestit mai sus am ramas masca.
Acum, revenind la obiect. Am si eu o dilema. Cum se poate ca ARR-ul care in general este omniprezent in controale sa permita circulatia acestor dube frecate ani in sir pe strazile din Galati. In opinia mea multe din maxi taxi-urile galatene nu ar reusi sa treaca cinstit un ITP (care apropo, la mijloacele de transport in comun se face la 6 luni) nici daca ar face o reparatie capitala care sa dubleze valoarea masinii.
Un alt lucru demn de remarcat mi se pare faptul ca soferul nici nu s-a deranjat sa scoata din geam foile laminate ce indicau traseul pe care circula in oras.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 27 Aug 2009 08:27:07    Titlul subiectului: 116050

Trebuie sa se intample ceva rau pentru ca autoritatile sa ia masuri... In urma accidentului petrecut pe raza judetului Galati in care a fost implicat maxi-taxi-ul cu nuntasi, autoritatile au decis sa ia masuri. In mare, "asteptam sa se faca ceva" de la primarie si consiliu local insa iata ca o parte din membri au lipsit de la sedinta organizata in acest scop. Recunoastem cu totii ca in ceea ce priveste transportul local de persoane "interesul isi poarta fesul" si inca cu brio. Din nou se aminteste de maxi-taxi si de un "umil numar", 330! Adevarul ca sunt mult mai multe! Suntem locul 1 pe tara in privinta acestui transport. Jenant si penibil...
S-a discutat din nou ca dupa anul 2010 se va face si se va drege... sa vedem si ce. S-a amintit despre trasee noi, periferice pentru maxi-taxi pe cand Transurb-ul va detine traseele principale. Oare va fi asa? Oare vor intra lucrurile pe fagasul normal? Oare...?
Mai jos, un articol apartinand cotidianului local "Monitorul de Galati", editia din 27.08.2009:

"Cu sau fără maxi-taxi?

Startul discuțiilor pe marginea subiectului, care s-a dovedit a fi unul fierbinte, l-a dat reprezentantul primăriei, Adrian Mirică, care a făcut un rezumat al legislației care stă la bază activității de transport de persoane, precizând că Transurb are în dotare 60 de tramvaie, 105 autobuze cu diferite capacități și 13 troleibuze. În ceea ce privește operatorii privați de transport, reprezentantul muncipalității a explicat că sunt trei operatori particulari care au 330 de maxi-taxi-uri care acoperă 25 de trasee din Galați.

Reprezentantul Primăriei a mai spus că în anul 2010 Galațiul va avea un plan de transport urban care va reprezenta baza pentru organizarea licitațiilor de concesionare a serviciilor de transport public. Potrivit reprezentantului Primăriei, intenția muncipalității este ca prin eleborarea acestui plan să se reducă la jumătate numărul de microbuze și să crească numărul de autobuze care vor asigura transportul gălățenilor. Directorul general al Transurb, Genica Totolici, a explicat că întreaga organizare a transportului public de persoane revine Primăriei, în timp ce societatea pe care o conduce nu face altceva decât să pună în practică, utilizând mijloacele de transport din dotare, ceea ce a decis municipalitatea.

„Dacă se dorește ca transportul urban să se facă în continuare cu maxi-taxi, atunci nu am rezolvat problema. Noi avem capacitatea de a asigura transportul pe traseele principale și consider că traseele secundare ar trebui să le asigure transportatorii privați. Vă dau un exemplu: pe linia 102 avem 14 mijloace de transport și putem asigura 21 autobuze de mare capacitate pentru a asigura transportul pe această linie. Era foarte bine dacă la această ședință venea și un reprezentant al Primăriei, ca să putem discuta pe această problemă”, a spus directorul Transburb.

Prefectul Claudiu Brânzan i-a spus directoarei Transurb că viceprimarul Nicușor Ciumacenco i-a spus că va veni la ședință, dar, din păcate, acesta s-a lăsat așteptat până la sfârșitul întâlnirii, care a durat câteva ore bune. O altă nemulțumire a directorului de la Transurb a fost cea legată de prețul biletelor de călătorie, în opinia acestuia nefiind corect ca prețul să fie de 1 leu atât pentru o călătorie cu mijloacele de transport ale Transurb, cât și cu maxi-taxi-urile.

„Sunt interese”

Prezent la ședință, Ștefan Gherasim a acuzat atât autoritățile locale, cât și pe cele județene pentru faptul că nu rezolvă problemele apărute în transportul privat de călători, acesta afirmând că activitatea s-ar desfășurat neautorizat, fără respectarea legislației, deoarece există anumite interese care doresc menținerea acestui lucru. Ștefan Gherasim s-a plâns de faptul că, deși în ultimii ani a făcut o serie de intervenții și a trimis adrese prin care semnala ilegalitățile existente în transportul privat de persoane, inclusiv la Guvernul României, demersurile sale nu au avut niciun rezultat.

„Transportul în Galați se desfășoară neautorizat pentru că au fost și sunt interese”, a spus Ștefan Gherasim. Acesta a adăugat că acest lucru se întâmplă sub oblăduirea Primăriei și a Administrației financiare, motiv pentru care se pierd bani frumoși care ar fi putut intra la buget dacă legislația ar fi fost respectată. Potrivit calculelor făcute de Ștefan Gherasim, pierderile s-ar ridica anual la circa 44 de miliarde de lei vechi. Ștefan Gherasim a criticat și faptul că șoferii de pe microbuze nu dau bilete călătorilor, lucru care este o realitate, și că unele mașini care au fost construite pentru transportul mărfii au fost transformate prin diferite modificări în maxi-taxi-uri, lucru care ar putea pune în percol circulația călătorilor. „Până mor nu mă las și voi sta cu ochii pe ei”, a spus Ștefan Gherasim.

„Suntem primii pe țară la numărul de cașcarabete pe cap de locuitor”

Președintele IMM-urilor gălățene, Marian Filimon, s-a arătat și el nemulțumit de haosul existent în transportul public, afirmând că ceea ce se întâmplă la Galați este unic în România. „Suntem primii pe țară la numărul de cașcarabete pe cap de locuitor, la numărul de buticuri pe cap de locuitor, la numărul de panouri publicitare. Ceea ce se întâmplă în transportul de călători este o rușine și ar trebui să fie rezolvată odată și odată. Măcar în centrul orașului ar trebui să fie un transport civilizat, adică să se circule cu mijloacele de transport ale Transurb”, a spus Marian Filimon.

Trasee pe care mijloacele de transport ale Transurb se concurează cu microbuzele și parcarea „neortodox㔠a unora dintre maxi-taxi-uri, comportamentul șoferilor de microbuze au fost alte probleme atacate de cei prezenți la întâlnire.

Consilierul local PSD Hristache Bogatu a spus că, în opinia sa, este nevoie de o decizie politică pentru rezolvarea acestei probleme pentru că situația este clar că se află în impas.

„Mă voi implica personal”

Prefectul Claudiu Brânzan a spus că problemele existente în transportul de călători nu au putut fi rezolvate și datorită unor interese care au existat, acesta dând și un exemplu, și anume că pe geamurile microbuzelor se puteau vedea afișe în diferitele campanii, cu pozele candidaților de la diferite partide. „Eu vă asigur că anul viitor problema va fi rezolvată și mă voi implica personal”, a spus Claudiu Brânzan.

După ce și-a arătat nemulțumirea față de faptul că reprezentanți de frunte ai instituțiilor au lipsit de la ședință, trimițându-și subalterni, prefectul s-a arătat nemulțumit de faptul că nu au fost prezenți din partea Primăriei nici viceprimarul Ciumacenco și nici directorul direcției tehnice, Laurențiu Jalbă.

Claudiu Brânzan l-a întrebat pe reprezentantul Primăriei dacă în noile contracte care vor fi încheiate cu operatorii vor fi cuprinse și obligații pentru operatorii particulari și care sunt acelea, răspunsurile primite nemulțumindu-l, fapt pentru care a accentuat că dorește ca respectivele contracte să fie astfel făcute încât transportul de călători să nu mai fie privit doar ca o afacere din care se pot scoate cu ușurință bani frumoși
. "

Si cotidianul "Viata Libera", editia din 27.08.2009 trateaza aceeasi problema intr-un articol detaliat. Surprinzator ca s-au gasit unii galateni sa comenteze, in cadrul rubricii aferente, diverse aspecte "benefice" in ceea ce priveste transportul cu maxi-taxi... Sa nu confundam fosta conducere a Transurb-ului, cea de la sfarsitul anilor '90 si inceputul anilor 2000, cu actuala conducere! Sunt posibilitati, probabil vor mai sosi autobuze la Transurb (este deocamdata un zvon), mijloacele de transport din prezent sunt - cu mici exceptii - curate si au un aspect placut. Sunt doar cateva maxi-taxi care prezinta un interior modern, cu aer conditionat functional pe parcursul calatoriilor. In rest, ciurucuri care se clatina pe cele patru sau sase roti din dotare... Iar calatoria cu ele la care adaugam si nesimtirea crasa a unor soferi, devine de multe ori un chin.
Iata si articolul de care am amintit:

"Transurb versus microbuze
Haos în transportul local


O simplă informare cu privire la sistemul de desfășurare a transportului public local din municipiul Galați s-a transformat, miercuri, la ședința Comisiei de Dialog Social, într-o discuție extrem de lungă și în care aproape toți cei prezenți au avut câte ceva de spus.

Din păcate, însă, discuțiile s-au limitat a fi doar generatoare de nervi, deoarece din partea Primăriei municipiului Galați nu s-a aflat decât șeful interimar al Serviciului de Transport, Adrian Mirică, iar din partea transportatorilor privați, nu a venit nimeni la ședință.

După aproape două ore de discuții, prefectul județului Galați, Claudiu Brânzan, vizibil iritat de absența atâtor responsabili, a declarat că de acum înainte va prezenta nominal directorii care nu binevoiesc să vină la chemarea reprezentantului Guvernului în teritoriu.

„Domnul Dumitru Nicolae este plecat din localitate, înțeleg. Dar nici domnul Ciumacenco nu este… îmi pare rău că am suprapus ședința cu conferința sa de presă… Totuși, măcar domnul director Jalbă trebuia să fie prezent aici, pentru a ne răspunde la întrebări”, a explodat prefectul.

Transportul public reprezintă imaginea orașului

„Cine intră în Galați și vede haosul de pe străzi, în privința transportului de persoane, se ia cu mâinile de cap”, a spus directoarea SC Transurb SA, Genica Totolici. Aceasta a precizat că Galațiul este unul din puținele municipii din țară în care se mai circulă așa de dezordonat și că, în restul țării, traseele principale au rămas deservite doar de regiile sau societățile locale.

„Noi am dori, ca din 2010, traseele principale ale noastre să nu se mai suprapună cu cele ale particularilor. Din discuțiile cu Primăria, însă, am observat că se dorește păstrarea microbuzelor și vă spun că așa nu rezolvăm nimic”, a mai precizat Genica Totolici.

Potrivit acesteia, în prezent, la un autobuz Transurb, pe un traseu principal, sunt 10 microbuze particulare, care se opresc în stație la interval de 2-3 minute. Genica Totolici a protestat și față de „concurența neloială și discriminarea” dintre Transurb și transportatorii privați: „Avem același tarif, de 1 leu, însă condițiile nu se compară; una este să călătorești cu autobuzul și alta să stai înghesuit, în picioare, în microbuz…”.

Protestul directoarei de la Transurb a venit ca urmare a faptului că șeful interimar al Serviciului de Transport din cadrul Primăriei, Adrian Mirică, a anunțat că „din 2010 expiră contractele de concesiune a serviciului de transport persoane în regim regulat și în prezent se lucrează la un nou plan de transport, în baza căruia va avea loc o licitație. Planul va fi postat pe site-ul primăriei Galați, pentru dezbatere publică. Prin noul plan se urmărește reducere la jumătate a microbuzelor, adică să se ajungă la 145 de microbuze și mărirea numărului autobuzelor de la 69, la 86 de vehicule”.

Jos mafia din transportul de persoane!

În calitatea sa de fost șef al ACR, Ștefan Gherasim a ținut ieri să spună mai multe lucruri, pe un ton extrem de dur: „am făcut intervenții repetate din 2007 la Primărie și CJ, în sensul de a se aplica corect legea, însă nu am găsit înțelegere datorită factorilor deosebiți care acționează în transportului local, a fenomenului de mafie! Fiecare a apărat interesele sale, a căutat să emane hotărâri de CL sau CJ pe lângă lege, sau cum au putut aleșii să le interpreteze. Transportul în municipiul Galați se desfășoară neautorizat, pentru că au fost și sunt interese”.

„Cu excepția Transurb, care ar trebui să conducă activitatea de transport local, dar nu face așa ceva, din anumite interese, cei trei operatori nu puteau activa, conform legii, decât dacă dețineau autovehicule în proprietate, sau în leasing. Însă nu se întâmplă așa, de trei ani, se desfășoară activitatea în baza contractului de închiriere a mașinilor, sub oblăduirea Primăriei și a Direcției de Finanțe, făcându-se o mare evaziune fiscală. Știți doar că șoferii nu dau bilete călătorilor”.

„Prin neautorizarea fiecărui autovehicul, de doi ani de zile s-a pierdut la buget 44 de miliarde lei [vechi], anul trecut și 44 miliarde lei [vechi] anul acesta. Asta, socotit doar pentru cele 330 de microbuze confirmate că ar fi autorizate. Dar reprezentantul Primăriei nu a spus că mai sunt și alte 130 de microbuze în rezervă, pe care operatorii le bagă în circuit temporar – sâmbăta, duminica…”.

De la discursul lui Ștefan Gherasim, au început apoi să ia legătura și alții, punctând multe din problemele din transportul public. S-a vorbit și despre parcarea autobuzelor private pe locurile de parcare din fața blocului, despre condițiile proaste de transport din microbuze, despre lipsa de cuviință a șoferilor, despre modalitatea haotică de circulație dar și de oprire a microbuzelor etc.

În final, prefectul județului Galați, Claudiu Brânzan, și-a exprimat dorința ca „în master planul privind transportul public, pe care Primăria îl face cu o firmă din București, că pe aici nu s-a găsit cine…, poate o să scrie și că șoferul de microbuz nu trebuie să poarte maieu, să vorbească la celular sau să asculte manele”.

Cu ce ne deplasăm prin oraș?

În prezent, în municipiul Galați, transportul de persoane este asigurat de societatea locală Transurb SA și trei operatori – asociațiile Star 2005, ACJ Globe Tour SRL și Asociația Sher.

Potrivit datelor Primăriei, Transurb deține 60 de tramvaie (cu care se acoperă 9 trasee), 105 autobuze (16 trasee) și 13 troleibuze (2 trasee), iar cei trei operatori privați au, în total, 337 de microbuze, cu care asigură 25 de trasee. Cât privește activitatea de taximetrie, aceasta este realizată la nivelul municipiului cu 850 taxiuri."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2009 07:15:42    Titlul subiectului: 116948

Ar fi fost mult mai bine ca aceste actiuni sa nu fie anuntate cu "surle si trambite" prin presa sau pe la televiziune intrucat asa ar fi putut fi prinsi si soferii care nu respecta conditiile impuse de lege.
Ieri seara, la capatul de linie corespunzator super-market-ului Billa1 din Galati am surprins in treacat o discutie in care unul dintre soferi urma sa-si ia zi libera astazi (n.n. 16.09.2009) pentru faptul ca are ceva probleme tehnice la masina si - in consecinta - pentru a nu fi amendat. Discutia se desfasura intr-un cadru restrans (de fata cu alti doi colegi de maxi-taxi). Sa zicem ca astazi va fi o zi "mai in siguranta" in ceea ce priveste transportul de persoane cu microbuzele insa maine? Ce va fi maine, cand se vor relua naravurile si indiferenta? Ce se va intampla maine, cand masina omului care astazi nu iese pe traseu datorita defectiunilor tehnice va iesi la strada...?
La Galati este a doua actiune care se desfasoara in acest scop. Prima actiune a avut loc in urma cu aproximativ doua saptamani si a avut puncte de control in zona Pietei Mari (Piata Centrala) precum si in Micro 19.
Mai jos, un articol despre actiunile de verificare a microbuzelor private publicate in cotidianul galatean "Viata Libera", editia din 16.09.2009:

"Zi grea
Verificări la maxi-taxi


Astăzi, în toată țara, Poliția Rutieră desfășoară o acțiune de verificare a mașinilor care fac transport în comun de persoane, „în special a autovehiculelor 8+1 și 16+1”, după cum precizează comisarul Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al Rutierei Galați.

Împreună cu inspectorii A.R.R. și R.A.R., Poliția Rutieră va verifica legalitatea transportului de persoane, utilizarea tahografului, I.T.P.-ul și starea tehnică a microbuzelor.
"

Aceelasi anunt este publicat si in "Monitorul de Galati", impreuna cu o prezentare "clasica" asupra modului in care circulam cu maxi-taxi"

"Siguranță rutieră aproape zero

Cu o mână țin volanul iar cu alta iau banii. Mai apoi trebuie dat restul, mai sună telefonul, ușa poate nu a fost închisă bine de un pasager mai slăbuț, dar asta e... Trebuie doar o secundă de neatenție a șoferului, preocupat de banii primiți sau dați rest, ca să se întâmple un accident. Sunt scene destul de des întâlnite în autovehiculele care fac maxi-taxi în județul Galați, dar, în ciuda acestui fapt, nu există deocamdată nicio obligație care, sub amenințarea vreunei amenzi, să determine operatorii de transport persoane din oraș și județ să scutească șoferul și de jobul suplimentar de taxator.

„Ar mai fi necesar ca în fiecare maxi-taxi să existe, pe lângă șoferi, încă un angajat care să colecteze banii, să dea biletele, să dea restul, să se asigure că ușile sunt închise. În actualele condiții, deoarece șoferul de pe maxi-taxi cumulează și aceste obligații pe lângă aceea de a fi atent la drum, este evident că siguranța circulației este aproape zero din acest punct de vedere. Noi am propus de mai multe ori să se ia în calcul, la nivel local, impunerea unei astfel de condiții pentru operatorii privați de transport persoane, dar deocamdată așa ceva nu există. Lipsa atestatelor de șofer profesionist pentru transport persoane este o altă problemă pe care noi o întâlnim destul de des în controalele făcute la operatorii privați de transport persoane”, a precizat Benone Mihailiuc, Autoritatea Rutieră Română Galați.

La acest capitol situația pare a fi greu de remediat chiar dacă operatorii de transport persoane sunt destul de des amendați pentru lipsa atestatelor. ACJ Globe Tour a fost amendată spre sfârșitul lunii trecute cu 5.000 de lei exact pentru folosirea de șoferi fără atestat și neangajați. Tegal Trans este un alt operator amendar de ARR, dar doar cu 1.500 de lei, deoarece nu a respectat caietul de sarcini.

Trei instituții sunt azi cu ochii pe maxi-taxi

Polițiștii gălățeni de la Rutieră, inspectorii Autorității Rutiere Române Galați și cei ai Registrului Auto Român vor fi astăzi în teren, verificând autovehiculele care fac transport de persoane tip maxi-taxi. „Vizate vor fi mai ales acele autovehicule care fac maxi-taxi în regim 8A1 sau 16A1”, a precizat cms. Viorel Cojocaru, Serviciul Județean al Poliției Rutiere Galați. Va fi verificată inclusiv starea tehnică a acestor maxi-taxi, care nu întotdeauna este chiar atât de sigură pentru trafic și călători.

S-a rupt „căruța” în drum...

Ieri dimineață, în timp ce polițiștii făceau controale pe strada Brăilei, un maxi-taxi a pățit rușinea de a rămâne în pană - i s-a rupt ceva pe dedesubt, la câteva sute de metri mai încolo. Pe banda a treia i s-a întâmplat nenorocirea, la câțiva metri de trecerea de pietoni, și tot acolo a rămas. Asta în timp ce un echipaj de poliție trecea prin zonă. Credeți că a oprit să-l întrebe de „sănătate” pe șofer? Nu cred că sunteți atât de naivi... Cert este că acest microbuz transportă pasageri. Sau, mă rog... a transportat până ieri.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 09:06:03    Titlul subiectului: 117055

Sa vedem si rezultatul in urma verificarilor. Sursa - cotidianul local "Viata Libera", editia din 18.09.2009:

"Sancțiuni pentru șoferii de maxi-taxi

În urma unei acțiuni comune a ofițerilor Serviciului de Investigare Fraude Serviciului Poliției Rutiere, comisarilor din cadrul Gărzii Financiare Galați și a inspectorilor din cadrul Serviciului Transporturi al Primăriei Galați au fost verificate 105 microbuze și 4 operatori de transport. Acțiunea a vizat combaterea ilegalităților ce se comit în sectorul de transport rutier de persoane cu maxi-taxi, în municipiul Galați.

În urma activităților efectuate au fost aplicate 13 sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor ridicându-se la suma de 9.360 lei.

Astfel, au fost identificate și microbuze aparținând a trei operatori de transport rutier de persoane, ce își desfășoară activitatea în municipiul Galați, ale căror conducători auto au prezentat foi de parcurs necompletate la rubrica serii bilete, fapt pentru care comisarii Gărzii Financiare Galați i-au sancționat cu amenzi în valoare de 6.000 lei.

Șase șoferi au fost sancționați contravențional din cauză că nu eliberaseră bilete de călătorie, trei au primit amenzi pentru că nu aveau atestat profesional în domeniul transportului rutier de persoane, iar alți doi șoferi vor plăti pentru că nu purtau în momentul controlului centurile de siguranță.

Polițiștii gălățeni nu au găsit în trafic, cu ocazia acestei acțiuni, mijloace de transport fără autorizație sau licență de transport.
"

Rezultatul probabil ca ar fi fost altul, mult mai drastic, insa toleranta probabil ca a fost destul de mare sau poate ca soferii au fost pregatiti... zic asta fiindca nu am remarcat pana acum sofer care sa dea bilete in maxi-taxi la fel de bine cum nu am remarcat soferi care sa poarte centura de siguranta pe toata durata traseului.

Aceeasi stire este comentata si de cotidianul "Monitorul de Galati", alaturi de alte activitati recente desfasurate de Politie impreuna cu A.R.R. si R.A.R.

"Puhoi de amenzi pe capul transportatorilor de persoane

Timp de aproape o săptămână cei care fac transport de persoane în Galați au avut parte de control peste control. Cel mai mult au avut de suferit cei care fac transport de persoane cu maxi taxi, cărora le-au fost dedicate nu una, ci două acțiuni de control în cursul unei singure săptămâni. „De pe 10 până pe 16 septembrie am desfășurat împreună cu inspectorii de la R.A.R și A.R.R o serie de controale care au vizat tot ceea ce înseamnă transport public de persoane, adică autobuze, taximetre și maxi-taxi. Pe data de 16 septembrie am mai avut împreună cu aceleași instituții partenere un alt control, paralel, care a vizat strict transporatorii privați, cei care merg în regim de maxi-taxi. În urma primului control, cel care a durat aproape o săptămână, au fost verificate 1.152 de autovehicule și au fost date 153 de sancțiuni în valoare de aproape 100.000 de lei. Dintre aceste 153 de sancțiuni, numai 129 au fost aplicate celor care fac transport cu microbuze, în general pentru opriri neregulamentare, viteză, multe sancțiuni fiind aplicate șoferilor acestor autovehicule în zona Țiglian 1, Brăilei. Alte 21 de amenzi au fost aplicate taximetriștilor și trei pentru cei care conduceau autobuze. În cadrul celui de al doilea control, cel care a vizat strict microbuzele, au fost verificate 304 asemenea autovehicule și au fost aplicate 53 de amenzi în valoare de 54.400 de lei. Au fost ridicate în vederea confiscării două permise și trei certificate de înmatriculare. 34 dintre microbuzele amendate aveau mai mulți pasageri decât era capacitatea”, a precizat cms. Viorel Cojocaru, Serviciul Județean al Poliției Rutiere.

În cazul celui de al doilea control, cel ce a vizat transportul în regim maxi-taxi, inspectorii R.A.R nu au găsit decât puține microbuze cu stare tehnică precară, asta poate deoarece controlul a și fost anunțat în presă. În schimb, în cazul verificărilor făcute între 10 și 16 septembrie, ce au vizat tot ce înseamnă transport persoane, au fost descoperite mai multe neconcordanțe. „Era vorba de defecțiuni la sistemul de direcție, la instalațiile electrice, la altele starea caroseriei lăsa de dorit sau existau probleme la sistemul de frânare”, a precizat Cătălin Cristache, șeful R.A.R. Galați
."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 22 Sep 2009 16:57:25    Titlul subiectului: 117316

Probabil satui de reclamatiile pietonilor cat si de ambuteiajele care uneori se produc la trecerile de pietoni din Tiglina I/II, politistii au luat masuri. Da, este o idee buna, microbuzele nu mai stau inainte de semafor atunci cand agentul este in zona insa, imediat dupa plecarea acestuia se revin la vechile obiceiuri... Vorba aceea: Lupul isi schimba parul dar naravul ba, chiar daca risca o amenda usturatoare. Un alt aspect negativ in ceea ce priveste statia ad-hoc dinaintea semaforului din Tiglina II consta in faptul ca microbuzele blocheaza majoritatea masinilor care sunt parcate regulamentar, in locurile special amenajate.


IMG_2155.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  222.01 kb
 Vizualizat:  de 15486 ori

IMG_2155.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2009 15:20:53    Titlul subiectului: 118321

Spuneam, in postarile anterioare, ca sunt si exceptii in ceea ce priveste confortul si siguranta oferita de un maxi-taxi. In poza de mai jos puteti observa o astfel de "exceptie", este vorba de unul dintre acele microbuze concepute special pentru transportul de persoane si nu modificate ad-hoc.
In prima jumatate a acestui an pe strazile din Galati au aparut si cateva midibuze noi, concepute de fabricant pentru transportul de persoane. Sa speram ca aceasta masura nu este menita sa impresioneze deciziile C.L.-ului privitoare la reducerea drastica de maxi-taxi-uri.



IMG_2741.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.77 kb
 Vizualizat:  de 15263 ori

IMG_2741.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 16/Aug/2019
Mesaje: 508
Locație: Galați

MesajTrimis: Mar 27 Oct 2009 22:41:53    Titlul subiectului: 119057

Va dau o veste proasta, azi am vazut 3 maxi-taxi in Tiglina 3: Tiglina 3 - Gara, Tiglina 3 - Parc CFR, Tiglina 3 - Piata Centrala!!!! Ce se intampla de au revenit ?
_________________
https://facebook.com/RaabisStefanBadita
https://youtube.com/BaditaStefan
https://rsbadita.wordpress.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2009 17:23:59    Titlul subiectului: 119203

Un aspect pozitiv pe care l-am remarcat in ultima vreme: Politia rutiera se implica tot mai mult in verificarea mijloacelor de transport private (maxi-taxi). Sunt supravegheate - la anumite ore - locurile in care transportatorii privati au naravul de a se aduna in "gasca", precum zonele semafoarelor din Tiglina I/II, statia de la Spitalul Judetean sau cea de la Potcoava de Aur.
Astazi unul dintre "filtre" era amplasat putin mai sus de statia din Tiglina II... cu larga vedere asupra zonei semaforizate. Oare cine cade in plasa?...



IMG_3143 - control rutier (30.10.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  256.76 kb
 Vizualizat:  de 15037 ori

IMG_3143 - control rutier (30.10.2009).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 16/Aug/2019
Mesaje: 508
Locație: Galați

MesajTrimis: Dum 01 Noi 2009 00:07:26    Titlul subiectului: 119278

De fapt controalele sunt de ochii lumii, am un prieten sofer pe maxi-taxi, cu el sincer nu am nimic, cred ca e cel mai "cuminte" sofer, respecta legea si eu vreau sa il aduc laTransurb ca sofer pe autobuz cand se vor elimina o parte din maxi-taxi; Politia ii opreste si ii intreaba ceva de genul "-Ce mai faci?!", "-Pentru ce politist lucrezi!" .... restul stiti si voi.
_________________
https://facebook.com/RaabisStefanBadita
https://youtube.com/BaditaStefan
https://rsbadita.wordpress.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 15:29:34    Titlul subiectului: 119418

O schimbare cu dus-intors se pregateste in transportul privat de persoane de la Galati. Dupa cum se tot promite, iata in articolul de mai jos, apartinand cotidianului local "Monitorul de Galati", editia din 03.11.2009, principalele masuri care vor fi luate in discutie.
Acum, sa va mai spun un lucru; manati de comoditate, oamenii nu sunt prea multumiti de ceea ce li se pregateste. Intr-un cuvant, haosul este incurajat si de o parte dintre galateni, in special cei care nu inteleg ca o organizare a sistemului de transport local este mult mai convenabila. Ne-am invatat sa nu mai asteptam in statii; microbuzele vin foarte repede, la intervale cuprinse intre 30 de secunde si 5 minute. Este probabil, singurul aspect pozitiv al privatilor... In rest, haosul urban, ingramadeala, limbajul unora, concurenta neloiala si "somnul" pe la semafoare umplu galeata nesimtirii...
Iata si link-ul: http://www.monitoruldegalati.ro/index.php?func=articol&domeniu=Economic&articol=16

"Municipalitatea pregătește schimbări pentru transportatorii privați

S-a format comisia care va evalua situația transportului public privat. Pentru această comisie s-au calificat, ca urmare a voturilor colegilor, consilierii locali: Picu Apostol Roman (PC), Daniel Apetrăchioaie (PSD), Hristache Bogatu (PSD), Maricel Oancea (PNL). A existat și un consilier descalificat - viceprimarul Mircea Răzvan Cristea (PNL) a picat la votul colegilor, adunând doar 12.

Câteva dintre obiectivele comisiei de evaluare a transportului public privat sunt: mașinile uzate vor fi scoase din circulație, se va reduce numărul microbuzelor la mai mult de jumătate din cel actual, ceea ce va avea ca efect fluidizarea traficului local. Același efect va apărea și datorită înființării unor trasee noi, în zone ale orașului ocolite în prezent de mijloacele de transport, datorită nerentabilității. Gălățenii circulă și prin acele locuri (cum ar fi Coșbucul - n. r.) așa că, rentabil sau nu, un transport public trebuie să fie în serviciul cetățeanului. Biletele de transport ar putea fi valabile și pe mijloacele de transport ale instituției municipalității, Transurb, dar și la transportatorii privați.

Un alt target al municipalității este convingerea transportatorilor să investească în mașini noi, cu mai multe locuri (măcar douăzeci), preferabile fiind însă autobuzele. Această chestiune ridică niște probleme. Operatorii vor fi menținuți, chiar dacă aceștia sunt o căpușă pentru bugetul local. În prezent, fiecare proprietar trebuie să achite operatorului în jur de 60-70 lei zilnic. Contra acestei sume operatorul plătește impozitele corespunzătoare forței de muncă (pentru șoferii care lucrează pe acea mașină). Reparațiile care survin, dar și carburantul utilizat sunt achitate de către proprietar. Astfel, cea mai mare parte ale acestor venituri rămân în buzunarele operatorilor. Municipalitatea ar putea câștiga fonduri dacă ar elimina operatorii, și fiecare proprietar ar achita personal taxe și impozite pentru activitatea pe care o desfășoară. De ceva vreme operatorii duc muncă de lămurire cu proprietarii mașinilor, pentru ca aceștia să facă investiții noi. Adică să se împrumute pentru achiziționarea mașinilor respective, dar în acte să figureze ca proprietari operatorii. În situația în care proprietarii de drept ai mașinilor nu vor mai avea cum să achite ratele creditelor, operatorii vor prelua returnarea creditelor. Așa că, această înțelegere va fi încă un factor de triere al numărului de mașini de pe străzile urbei.
"

Si ca sa completez afirmatiile mele de la inceputul acestei postari, ieri seara, datorita vremii nefavorabile cat si a faptului ca autobuzele se lasau asteptate, am apelat si eu la un maxi-taxi. Dupa cum ne-am obisinuit, dupa ce locurile au fost ocupate microbuzul a continuat sa ramana in statie, pentru a agata si "eventuali intarziati". S-a gasit o doamna care dupa ce s-a urcat, a preferat sa ramana in dreptul usii (fiindca acolo era singura bara de sustinere) in loc sa mearga spre capatul salonului. Femeia a motivat ca merge o singura statie si ca daca s-ar duce in spatele dubei atunci ar deranja calatorii de pe coridor (fiindca s-au gasit intre timp sa urce si altii). Soferul s-a suparat si dupa ce s-a adresat femeii destul de obraznic, a coborat-o din masina, indrumand-o mojiceste spre un autobuz sau taxi. Motivatia: sta in usa si nu se mai urca alti clienti fiindca au convingerea ca microbuzul e plin... In urma acestei explicatii am ajuns la convingerea ca soferul fie ca are dioptrii destul de mari, fie are doi ochi de sticla, altfel nu-mi explic cum de nu a observat ca microbuzul era deja plin.
In fine, astfel de intamplari se inregistreaza destul de frecvent... si sunt veritabile pete de rusine pentru cei care sunt civilizati si totusi isi fac datoria asa cum trebuie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 04 Noi 2009 09:20:07    Titlul subiectului: 119463

Cotidianul "Viata Libera" trateaza intr-un articol publicat astazi (04.11.2009), situatia parcului auto privat din luna mai a anului urmator. Desigur, incepem frumos, cu alegere de comisie si prezentare de criterii functie de care se va face reducerea numarului de privati. Totodata, se vor schimba traseele de maxi-taxi, acestea urmand sa circule mai mult pe zone periferice (insa sunt si portiuni centrale pe care le vor strabate).
In ultima vreme, datorita lipsei unui plan solid, unele trasee de maxi-taxi s-au tot schimbat (schimbare majora in 2002, in 2005 si in 2007) si doar unele au ramas la forma initiala (cum ar fi 60, 63 sau 68...) In 2010 schimbam din nou si sper, de aceasta data, sa fie o "mutare cu cap", care sa multumeasca pe cei care apeleaza la serviciile transportului privat.
Ma gandesc insa, daca pana atunci, criteriile de departajare (amintite de altfel si in articolul de mai jos) nu se vor schimba... In ultima perioada, ba se discuta ca in 2010 nu vor mai fi dube, ba ca se vor aduce dube IVECO cu 22 de locuri pe care privatii le vor cumpara prin intermediul C.L. in "leasing"... Acum se discuta de 170 de masini din 500 (de fapt au fost in jur de 850 dar... cei slabi cedeaza in fata presiunii) si sa vedem, pana in mai 2010, ce alte idei de "apus primavaratic" le vor mai veni alesilor nostri...
Iata link-ul: http://www.viata-libera.ro/articol-Mai_putine_microbuze_pe_strazile_Galatiului_2.html

"Din mai 2010
Mai puține microbuze pe străzile Galațiului


* Doar aproximativ o jumătate din numărul microbuzelor care circulă în acest moment prin oraș vor mai rămâne pe străzi din luna mai 2010 *

La recenta ședință a Consiliului Local aleșii au votat mai multe hotărâri prin care modifică transportul public regulat de persoane în municipiul Galați. Viceprimarul Nicușor Ciumacenco a subliniat că se va reduce foarte mult numărul de microbuze care vor circula prin Galați.

„Dacă până acum erau 500 de microbuze, cu tot cu rezervă, pentru oraș, în noua formulă vor fi, în fiecare zi, pe traseu, 170 de microbuze. Deci se reduce aproape la jumătate numărul de microbuze”, a spus Ciumacenco.

Criterii de selecție

Pentru departajarea operatorilor care vor participa la licitația publică a serviciului de transport public local, din mai, au fost stabilite criteriile de evaluare.

Punctajul va fi stabilit în funcție de redevența pe autovehicul activ, vechimea parcului de vehicule, gradul de confort, vechimea pe traseu a operatorului, dar și vechimea în transportul local de persoane, și, desigur, gradul de poluare al autovehiculelor.

Nu-i exclus ca, de la anul, pe străzile gălățene să circule și mașinile unor operatori venetici. „Va fi licitație și nu putem îngrădi pe nimeni să participe. E posibil ca la licitația care va fi la anul să participe și firme din afara Galațiului. Criteriile au fost făcute ca rezultatul licitației să fie echilibrat. Interesul nostru este să dăm de treabă firmelor din Galați”, a spus Ciumacenco.

Aleșii locali s-au certat aprig pe tema comisiei care se va ocupa de licitația operatorilor.

În final, s-a decis ca din această comisie de evaluare să facă parte: Picu Apostol Roman (PC), Hristache Bogatu, Daniel Apetrechioaei (PSD) și Maricel Oancea (PNL), toți fiind membri ai Comisiei nr. 3 pentru servicii publice și gospodărie comunală a CL.

Propus ca rezervă în această comisie, viceprimarul liberal Mircea Cristea nu a întrunit numărul de voturi necesare. Rezervă va fi un funcționar din Primărie. Din comisie, așa cum se poate observa, nu face parte nici un membru PD-L.

Trasee

Potrivit viceprimarului Nicușor Ciumacenco, s-a încercat cât mai mult posibil reducerea suprapunerilor pe trasee între microbuze și autobuzele Transurb.

„Vor fi și trasee pe care vor exista suprapuneri. Pe arterele principale nu puteam evita suprapunerea. De exemplu pe zona terminală a traseului de la Spitalului Județean, Transurb va circula pe Brăilei, microbuzele pe Oțelarilor. În luna mai vor intra în vigoare noile trasee și noile firme care realizează transport”, a spus Ciumacenco.

La cerea cetățenilor care doresc să se deplaseze până în zona Universității Danubius s-a decis devierea unui fragment din traseul nr. 17 (Dimitrie Cantemir – Metro) denumit traseul nr.23 (Danubius – Comat) care reprezintă o dislocare a două autobuze din cele patru care deservesc în acest moment traseul nr.17.

Traseul nr. 23 merge de la Danubius – Str. Galați – Oțelarilor – Stadionului – Brăilei – Siderurgiștilor – 1 Dec. 1918 – Traian Vuia – H. Coandă – Comat (și retur).

Cert este că din totalul de 71 de mijloace de transport Transurb, 12 autobuze vor circula pe Traseul nr. 102 : Micro 19 – Str. Oțelarilor – Brăilei – Domnească – Parc CFR (și retur pe Str. Gării – N. Bălcescu).

Nu mai puțin de 25 de microbuze vor circula pe Traseul nr. 60,– Str. Oțelarilor – Brăilei – Dunărea – Oțelarilor – Stadionului – Brăilei – Reg. 11 Siret – Brăilei – Domnească – Parc CFR (și retur pe Str. Gării – Bălcescu)."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 04 Noi 2009 13:46:59    Titlul subiectului: 119489

Sa vedem si alte aspecte, mai mult sau mai putin tragi-comice...
In primul rand, fie pentru a stoarce aprecieri de la mai-mari, fie pentru a intra in gratiile calatorilor (in eterna lupta cu Transurb) au inceput sa se monteze, in incintele microbuzelor, sisteme de incalzire ad-hoc... Puteti vedea un astfel de caz in primele doua poze, postate mai jos. Se putea si mai rau, de la unii soferi total primitivi ma astept si la montarea unei sobite cu carbuni in spatele microbuzului... Am vrut sa vad daca sistemul acela de incalzire era functional... Pe naiba, este montat mai mult de ochii lumii si cine stie daca va functiona vreodata...
Pentru relaxare s-a oferit insa o solutie ceva mai buna: ecran LCD pe care ruleaza diferite privelisti relaxante (probabil pozate prin alte tari, ca la noi ar fi iesit imediat in prim-plan o punga de pufuleti, cateva coji de samanta sau o sticla de plastic biodegradabila...) metoda adoptata si de alti soferi privati. Si totusi, stau si ma inteb: la ce bun asa ceva cand nu apuci sa mai vezi nimic din cauza ingramadelii excesive?...



IMG_3266 - sistem de incalzire (04.11.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  268.48 kb
 Vizualizat:  de 14883 ori

IMG_3266 - sistem de incalzire (04.11.2009).JPG



IMG_3267 - sistem de incalzire (04.11.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  250.52 kb
 Vizualizat:  de 14883 ori

IMG_3267 - sistem de incalzire (04.11.2009).JPG



IMG_3268 - ecran LCD (04.11.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.32 kb
 Vizualizat:  de 14883 ori

IMG_3268 - ecran LCD (04.11.2009).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 06 Noi 2009 22:47:57    Titlul subiectului: 119668

Prin 2007, pentru o parte din traseele de maxi-taxi care ajungeau in Micro 19 capatul de linie trebuia sa fie la Turnul TV... S-a renuntat la aceasta idee, omitandu-se astfel doua statii esentiale: capatul de la Turnul TV, zona frecventata atat de localnicii din Micro 21 cat si de elevii "de la sportiv" (n.n. Liceul Sportiv) precum si de cei dornici sa se plimbe in parcul amenajat langa Turn, precum si statia numita "Bloc O", unde fluxul de calatori este destul de redus insa asta nu inseamna ca nu s-ar fi putut asigura legatura...
Traseele care ar fi trebuit sa ajunga la Turnul TV s-au mutat "cu de la sine putere" tot in zona Billa 1, "la gramada" cu alte linii... Capatul propus si declarat oficial a fost astfel abandonat.
In prima fotografie am marcat cu rosu traseul prezent, iar cu verde traseul care ar fi trebuit suplinit. Mentionez ca in acest moment, parcarea microbuzelor la capat de linie se efectueaza in doua locuri (pentru a nu "sactiri" prea mult circulatia) si anume in parcarea supermarket-ului Billa (unde este si ghereta pentru semnarea foilor de drum) cat si in parcarea spatioasa de langa barul "Casata", unde, ce-i drept, nu prea deranjeaza pe nimeni (parcarea are multe locuri si nu se umple niciodata... decat cu microbuze).
Celelalte poze sunt realizate la capatul de linie unde ar fi trebuit sa ajunga unele trasee...



4700 -varianta initiala maxi-taxi.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.28 kb
 Vizualizat:  de 14816 ori

4700 -varianta initiala maxi-taxi.JPG



IMG_0012.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  218.99 kb
 Vizualizat:  de 14816 ori

IMG_0012.JPG



IMG_0013.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.46 kb
 Vizualizat:  de 14816 ori

IMG_0013.JPG



IMG_0014.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  262.94 kb
 Vizualizat:  de 14816 ori

IMG_0014.JPG



IMG_0019.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  235.58 kb
 Vizualizat:  de 14816 ori

IMG_0019.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 13 Noi 2009 22:35:01    Titlul subiectului: 119989

O alta prostie care-mi este dat sa aud prevede ca banda 1 de circulatie este banda de maxi-taxi... Nu este un comunicat oficial de la "rasaritii" din fruntea urbei si nici o denumire noua in legislatia rutiera ci... nomenclatura atribuita de unii localnici primei benzi de circulatie, sufocata peste masura de transportatorii privati. Practic, cand privesti banda 1 este imposibil sa nu vezi vre-un microbuz, mai ales pe arterele principale ale orasului! probabil de aici si aceasta asociere.
Imi amintesc, cu ani in urma, ca autobuzele si troleibuzele aveau mereu intaietate pe acea banda. Acum, acestea circula pe "mediana", adica pe cea de-a doua banda; soferii de autobuze si troleibuze s-au obisinuit si ei sa lase libera prima banda pentru gonacii privati, care au anumite "reguli": oprire pe la semafoare indiferent de culoare, trageri de timp, variatie de viteza (unii alearga ca nebunii, altii abia se misca, functie de strangerea clientilor), ingramadeala in statie... etc, etc... Daca esti incepator si incerci sa respecti ceea ce ai invatat la scoala de soferi in ceea ce priveste incadrarea pe prima banda de circulatie cat si toate atributiunile implicate ai toate sansele sa esuezi. Pana si instructorii de la scolile auto au suficienta bataie de cap cu ciracii lor atunci cand ajung pe unele drumuri periferice: fiindca si acolo sunt maxi-taxi precum si alti soferi care sfideaza unele reguli de circulatie, incurcandu-i astfel pe altii...
Sa speram ca se vor lua masuri - de fapt tot speram de ceva anisori - in primavara anului 2010 si se vor reduce maxi-taxi-urile. Unii soferi s-au impacat cu ideea, daca sunt printre cei alesi stiu deja ca vor face bani mai multi. Desigur, nu s-au intrebat daca se va modifica si pretul licentei...
Poate ca nu va exista nici "smecheria" din prezent, cand avem - chipurile - 500 de microbuze pentru transportul local privat insa in realitate mai sunt si care n-au licenta dar ruleaza "la intelegere"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 14 Noi 2009 11:27:01    Titlul subiectului: 120014

Astazi, in timp ce calatoream cu unul dintre microbuzele privatilor locali observ un autocolant pe usa de acces, adica usa pe care se urca pasagerii in salon, adica usa utilizata cel mai des...etc,etc... "Deschidere de urgenta a usii"! "Ciudat indicatorul acela", imi zic intrucat singurul "element" care ar putea actiona usa este... chiar "clantaul" utilizat zilnic, de zeci (poate chiar sute) de pasageri.
Si atunci, daca ar fi sa ne intrebam: "Care este scopul acelui autocolant?", raspunsul corect ar fi:
A. indicator pentru cei care intra in panica si au uitat de unde se actioneaza usa;
B. mai exista suficiente cai de acces in incinta microbuzului, prin urmare calatorii trebuiesc informati ca in caz de incendiu sau accident este neaparat necesar sa actioneze manerul usii respective;
C. indicator "uitat" de pe vremea cand acel maxi-taxi facea transport de marfa iar "marfa" aceea reprezenta orice altceva in afara de calatori.
Iata si o poza justificatoare:



SP_A4713 (14.11.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  231.97 kb
 Vizualizat:  de 14671 ori

SP_A4713 (14.11.2009).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Noi 2009 11:04:20    Titlul subiectului: 120220

Incet dar sigur, in cursul anilor, soferii si patronii din transportul local privat au incercat pe cat au putut sa transforme interioarele microbuzelor de marfa in saloane pentru pasageri, cat mai apropiate ca dotari de cele ale autobuzelor, tramvaielor sau troleibuzelor... Mentionam intr-o postare anterioara despre acele ciocanele de spargere a geamurilor in caz de incendiu sau accident; spuneam atunci ca acestea par a fi luate de la mijloacele de transport in comun. In cursul zilelor trecute am remarcat un alt caz - un maxi-taxi care avea in "salon" bare de sustinere transversale si verticale luate de la unul dintre fostele autobuze ale Transurb-ului...
Bara invelita in material plastic protector de culoare gri-galbuie este specifica generatiei de mijloace de transport autohtone d-inaintea anilor '92 (poza 1).



SP_A4715.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.92 kb
 Vizualizat:  de 14590 ori

SP_A4715.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Noi 2009 11:24:28    Titlul subiectului: 120225

http://www.adevarul.ro/articole/galati-soferii-de-maxi-taxi-si-patronii-lorsunt-gauri-negre-in-bugetul-de-stat.html

Galați: Șoferii de maxi-taxi și patronii lorsunt găuri negre în bugetul de stat

În 2009 firmele care se ocupă cu transport de persoane au prejudiciat bugetul de stat cu peste 200.000 de lei
Cei mai mulți patroni ai firmelor de transport nu-și declară veniturile Foto Costi Chirilă
În primele zece luni ale anului s-a înregistrat o creștere a infracțiunilor comise de șoferii de maxi-taxi și de patronii firmelor de transport călători.

Subcomisar Cristina Tatulici, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Galați (IPJ), a declarat :

“ Ca urmare a activităților desfășurate de ofițerii Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Galați pe linia cunoașterii, prevenirii și descoperirii fenomenului infracțional din domeniul transporturilor rutiere, în primele zece luni ale anului 2009 au fost înregistrate 63 dosare penale, în 45 dintre acestea fiind dispusă începerea urmării penal.”

De asemenea, în primele zece luni ale acestui an au fost organizate 16 acțiuni cu forțe sporite ce au vizat legalitatea desfășurării activității de transport rutier public de persoane, evidențierea veniturilor realizate în contabilitate și eliberarea biletelor de călătorie, legalitatea utilizării forței de muncă sub aspectul calificării profesionale și a formelor de angajare.

“Ca urmare a verificărilor efectuate în colaborare cu comisarii Gărzii Financiare – Secția Galați, inspectori din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Galați și din cadrul Serviciului Transporturi al Primăriei Municipiului Galați, au fost aplicate 23 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de 17.000 de lei, au fost cercetate penal 69 de persoane și au fost constatate 70 de infracțiuni de natură economică, cu preponderență dintre cele prevazute de Legea 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu un prejudiciu în suma de 288.615 lei cauzat bugetului consolidat al statului, din care a fost recuperată suma de 76.426 de lei”, a mai declarat subcomisarul Tatulici.

Cele mai întâlnite metode de comitere a infracțiunilor în acest domeniu sunt: omisiunea, în tot sau în parte, a evidențierii în actele contabile a veniturilor realizate, precum si evidențierea în actele contabile de cheltuieli care nu au la bază operațiuni reale sau evidențierea unor operațiuni fictive, cu scopul diminuarii obligațiilor fiscale.

Totodata, se constată tendința unor operatori de transport de a solicita organelor fiscale rambursări ilegale de TVA, în urma înregistrării în contabilitate a unor tranzacții fictive. În prezent ofițerii Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Galați instrumentează asemenea cauze cu importante prejudicii stabilite de organele fiscale și reținute în sarcina acestora.

Pentru limitarea practicilor evazioniste în acest domeniu de activitate și asigurarea unui climat economic curat, vor fi intensificate măsurile de prevenire și combatere a acestor ilegalități.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Noi 2009 12:57:03    Titlul subiectului: 120231

In realitate, este o cearta intre "mai-mari"; unii sunt multumiti fiindca au succes la incasari, altii au inceput sa fie nemultumiti fiindca sunt in pierdere sau nu se inteleg cu colegii lor. Si de acolo, de la "nivel inalt", suntem si noi, astia mai mici, calatorii, bagati in seama, adica se tine cont chipurile si de nemultumirile noastre, si de propuneri...etc, etc...
Problema specificata in articolul de mai sus a aparut de cand s-a extins fenomenul "maxi-taxi", unii cred chiar de la infiintarea acestei forme de transport insa juridic "au fost luati pe nepregatite" (mereu trebuie sa existe si cate o scuza dintr-asta, nu-i asa?). Presa a mai tras cateva "semnale de alarma" privitoare la acest aspect insa nimeni nu s-a deranjat sa ia masuri si tocmai fiindca multi au gasit in el o sursa de a te imbogati destul de rapid. Mereu au fost discutii, incurcaturi si taraganari la nivel birocratic iar povestea cu corectitudinea a murit de fiecare data, a murit frumos, printre promisiuni si amanari...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 26 Noi 2009 12:52:35    Titlul subiectului: 120594

Poza 1: o alta piesa "imprumutata" din saloanele autobuzelor romanesti (generatia ROCAR, desigur): elementul de fixare al barelor de sustinere pentru pasageri fie in zona superioara (fixarea in structura plafonului), fie in zona inferioara (fixarea in structura podelei). Oare cum au aparut astfel de elemente in microbuzele private, mai ales in cele care s-au "metamorfozat" din dube de marfa in dube de calatori?...

Poza 2: un maxi-taxi conceput din fabrica pentru transportul de persoane. Adica nu unul "tunat over night", asa cum sunt numeroase cazuri pe strazile din oras. Microbuzul pozat are usa cu deschidere automata, aspect pozitiv pentru siguranta calatorilor. Am avut ocazia sa calatoresc si eu cu vehiculul pozat, la interior este dotat cu banchete comode, fiecare dintre ele avand in spatar fixate o mica masuta din plastic cat si suport pentru un pahar cu suc sau cafea, de asemenea, pentru fiecare loc exista in plafon comanda pentru AC si iluminare. Cu toate acestea, dupa parerea mea, microbuzul (model IVECO) a fost conceput mai degraba pentru curse judetene si inter-judetene decat pentru cele locale...



Poza 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  222.61 kb
 Vizualizat:  de 14489 ori

Poza 1.JPG



Poza 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.5 kb
 Vizualizat:  de 14489 ori

Poza 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 29 Noi 2009 21:25:45    Titlul subiectului: 120705

Astazi la pranz, in statia "Neacsu", tambalau de nedescris...
Participanti: sofer de autobuz si sofer de maxi-taxi;
Scopul tambalaului: ocuparea statiei.
Rezumat: soferul autobuzului GL-49-DMY, apartinand autogarii Dumitru a tras in statia "Neacsu" pentru a-si lasa cativa pasageri. Soferul de maxi-taxi nu are rabdare sa plece autobuzul si trage in fata acestuia, in dorinta de a inhata cat mai repede pasagerii. Evident, dupa cum s-au obisinuit galatenii, sederea microbuzului in statie este de lunga durata, fapt ce da peste cap orarul autobuzului de la autogara. Soferul autobuzului isi roaga colegul "privat" sa-si mute microbuzul pentru a putea parasi statia insa acesta din urma refuza, motivand ca statia este a lui si ca sta acolo cat doreste, mai precis cat ii permite orarul. Intervine atunci si un calator din autobuz, omul se duce si ii vorbeste frumos soferului de maxi-taxi care intr-un final elibereaza autobuzul "captiv".
Concluzie: in cursul ultimelor zile, avand in vedere Sarbatorile orasului, soferii de maxi-taxi au avut incasari mult mai mari decat de obicei. Insa lacomia si lipsa bunului simt nu pot fi atenuate de aceste... "bonusuri".
Atasez o poza pe care am realizat-o la fata locului:



IMG_0282.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  267.25 kb
 Vizualizat:  de 14406 ori

IMG_0282.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Aug/2019
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 29 Noi 2009 21:49:19    Titlul subiectului: 120707

Autobuzul deserveste un traseu judetean. De ce opreste in statia mijloacelor de transport public local?
De ala cu microbuzul si halul in care a oprit nici nu mai are sens sa discutam.
Legi?! Bun simt?! Ce-s alea?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Următoare
Pagina 4 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community