Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Numerotarea liniilor RATB. Propuneri alternative
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 22:32:38    Titlul subiectului: .2.12.2121 58544

Observ că se bazează pe numere apropiate... de exemplu 312 și 313 pleacă din Berceni și merg la P-ața. Unirii. Că dacă era pe numerotarea cu 1xx, 2xx, 3xx, trebuia ca 312 să fie 132, iar 313 să fie 332 (dat fiind că și 232 are capete la P-ța. Unirii și Alex. Obregia).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 12:21:28    Titlul subiectului: *Numerotarea liniilor RATB 43686

Sa vedem ce numere au traseele RATB:

Numere de la 1 pana la 59 sunt tramvaie. Liniile temporare de tramvai sunt numerotate de obicei cu numere din seria 50>59
Numerele de la 60 pana la 99 sunt alocate troleibuzelor.
Numerele de la 100 pana la 399 sunt alocate liniilor URBANE de autobuz.
Numere intre 400 si 499 sunt alocate traseelor Preorasenesti.
Numere intre 500 si 599 sunt alocate transportatorilor privati.
Numere intre 600 si 699 sunt alocate traseelor de autobuz temporare/naveta.
Numere intre 700 si 799 sunt alocate liniilor expres.
Numere intre 800 si 899 sunt alocate liniilor speciale RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 13:44:45    Titlul subiectului: 43697

701 - 717 - maxi-taxi
_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 13:56:58    Titlul subiectului: 43700

Conform "Ghidului Traseelor de Transport in Comun" din 1984, liniile erau:
1 - 45 : tramvaie + 56=linia de noapte 26
65-98 : troleibuze (99 a aparut mai tarziu, dar in 1982 exista un 64!).
100-379: autobuze
400-429: linii de noapte (microbuze??)
500-5??: maxi-taxi
600-6xx: linii speciale si/sau temporare

Ulterior, numerotarea a ajuns cea prezentata de metrou.usor. Liniile 50..52 erau insa linii normale, de la 53 la 59 fiind linii temporare.
Liniile de maxi-taxi au devenit private dupa desprinderea de RATB.
Liniile 7xx au aparut (cred) de abia prin 1985 sau 1986. Cam atunci am vazut un autobuz pe care scria: 750 Cursa directa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 16:15:01    Titlul subiectului: 44417

Sa vedem ce numere au avut traseele ITB:

Numere de la 1 pana la 30 erau tramvaie.
Numerele de la 31 pana la 80 erau alocate liniilor de autobuz.
Numerele de la 81 pana la 99 erau alocate troleibuzelor.
Numerele de la 100 erau (iarasi) alocate liniilor de autobuz.
Numerele de la 200 erau alocate liniilor de autobuz rapide.
Literele de la A pana la Z erau alocate traseelor de noapte.

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 300
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 17:16:58    Titlul subiectului: 44426

@falizwim: in ce perioada?
...................
in 1966 situatia era urmatoarea:
tramvaie - 1 - 30
autobuze - 31 - 80
troleibuze - 81 - 99

linii de noapte:
tramvaiul 26 - inelar
autobuze - A - V
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 17:57:33    Titlul subiectului: 44431

falizwim a scris:
. . .Numerele de la 200 erau alocate liniilor de autobuz rapide. . .
Cand au fost infiintate liniile 200-299, intial au fost vechile linii "barate" si linii noi de legatura (in general cele care dublau alte linii). Este posibil ca anumite linii, gen 201 sa fi fost rapida, insa liniile rapide ITB au fost numerotate de la 300-399 si erau inscriptionate pe placutele de itinerar cu verde.
_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 24 Ian 2007 23:45:00    Titlul subiectului: 44601

RobertC a scris:
falizwim a scris:
. . .Numerele de la 200 erau alocate liniilor de autobuz rapide. . .
Cand au fost infiintate liniile 200-299, intial au fost vechile linii "barate" si linii noi de legatura (in general cele care dublau alte linii). Este posibil ca anumite linii, gen 201 sa fi fost rapida, insa liniile rapide ITB au fost numerotate de la 300-399 si erau inscriptionate pe placutele de itinerar cu verde.
Și totuși - Ghidul 1973 (deci mult înainte de 1 mai 1981) menționează linia rapidă 203R Barajul Dunării - IPRS Băneasa, viitorul 333. La aceasta cred că se referă falizwim. Au mai existat și alte linii 2XX-R înainte de 1 mai 1981?
_________________
133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 12:50:01    Titlul subiectului: 44627

Haideti sa luam urmatoarele cazuri:
- 31 a devenit 131
- 31 barat a devenit 231
- 31R (rapid) a devenit 331

- 32 a devenit 132
- 32 barat a devenit 232
....
Chiar daca acel 203R era rapid, era de fapt pt ca avea litera R.
Desi mi se pare un pic ciudat de faptul ca spui ca acest autobuz era in 1973. Eu stiam ca mai tarziu s-a trecut la renuntarea numeroatarii liniilor de autobuz de la 31 la 79 si trecerea la capitolul 2xx si 3xx

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 12:51:32    Titlul subiectului: 44628

231 apoi s-a transformat in 301
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 12:55:47    Titlul subiectului: 44631

DAF a scris:
231 apoi s-a transformat in 301
Daca vorbesti de anii 90 in niciun caz.
231 circula pe traseul Romana - Presei Libere - ITIA
301 circula la Baneasa

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 22:52:21    Titlul subiectului: 44693

Cand au aparut DAF'uri pe fosta linie 231, care o fi fost aceea la momentul respectiv, linia a fost redenumita 301. Nu cunosc traseul de atunci, dar intr'adevar aceasta modificare a avut loc. Daca a mai fost alt 231 inainte sau dupa, e cu totul altceva.

Liniile rapide erau cu 3xx, nu cu 2xx. Cu 2xx erau cele "barate". Asta la inceput.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 1076
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 23:52:18    Titlul subiectului: 44700

231 ante 90: Pta Sudului - Pta Unirii - Pta Romana - Pta Scanteii - ITIA
231 dupa 90 Pta Romana - Aero Baneasa - Baneasa SA (actual 301)

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihai158



Data înscrierii: 23/Aug/2007
Ultima vizita: 29/Noi/2011
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Aug 2007 20:39:26    Titlul subiectului: 81995

Am mai vazut si alte numerotari:
9993-Retragere
9994-Cursa speciala
Mai exista si altele cu 4 numere?

_________________
iubesc ratbul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Sâm 22 Dec 2007 19:44:12    Titlul subiectului: Linia 70037 V. Ialomitei-Dep. Militari 85980

Pai de exemplu apare, pe site-ul ratb.stfp.net, linia 70037 care leaga Valea Ialomitei de Depoul Militari.
De unde vine acel cod 70037? Am citit undeva pe forum ca linia naveta V. Ialomitei-Dep. Militari are ca numarul de linie 637. Cumva 70037 e tot un cod special? Sau o articulare intre codul 700 (RATB) si 37, o linie de tramvai inexistenta in Bucuresti?

Iata si cateva poze luate de pe site-ul mentionat cu autobuzul de pe linia 70037:

Cu 9993 de obicei le gasesc pe autobuzele care se retrageau catre depourile Floreasca sau Nordului (poate ca e o numerotare "exclusiva" introdusa de cele 2 autobaze, nu stiu daca e valabil si pentru alte autobaze), mai exact, autobuzele Rocar deSimon U412-260 si DAF Castrosua. Iar cu 9994, nu am vazut niciodata. Eu nu sunt de acord ca toate liniile care incepe cu cifra 7 si are 3 numere (7xx) sunt liniile expres. De exemplu, daca urci in majoritatea autobuzelor tip Rocar deSimon cu linia portocalie pe partea de jos (care provine din Depoul Militari) puteti vedea ca, sus, in cabina soferului exista o lista unde scrie cateva linii, mai exact 700-709 si 800. De exemplu pe care le mai amintesc: 700 e pentru RATB, 702 e Cursa Speciala, iar restul nu prea mai stiu bine, am tras o concluzie ca nu sunt toate liniile 7xx sunt expres si nici toate 701-717 sunt maxi-taxi.



Linia 70037 V. Ialomitei-Dep. Militari.jpg
 Descriere:
Linia cu 5 cifre: 70037 V. Ialomitei-Dep. Militari
 Mărime fișier:  533.27 kb
 Vizualizat:  de 15719 ori

Linia 70037 V. Ialomitei-Dep. Militari.jpg



Linia 70037 V. Ialomitei-Dep. Militari (detalii).jpg
 Descriere:
Detalii pe indicatorul autobuzului
 Mărime fișier:  53.64 kb
 Vizualizat:  de 15719 ori

Linia 70037 V. Ialomitei-Dep. Militari (detalii).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Sâm 22 Dec 2007 23:05:23    Titlul subiectului: 85985

Acea lista, este de fapt lista cu codurile care trebuiesc introduse de sofer pentru a putea afisa ceva anume pe "firma". 7xx in niciun caz nu reprezinta linii, ci doar coduri pentru sofer.
In acest moment PMB are avize date doar pentru liniile 701-717 (maxi-taxi) si 783 (expres)

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 17:07:06    Titlul subiectului: 86007

Nu cred ca e vorba de un standard. Poate s'a jucat cineva la soft si i-a iesit codul asta, nimeni n'a fost impotriva asa ca a ajuns la toate autobuzele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2008 23:57:41    Titlul subiectului: Re: *Numerotarea liniilor RATB 90256

metrou.usor a scris:

Numere intre 600 si 699 sunt alocate traseelor de autobuz temporare/naveta.
Exceptie facand linia studenteasca linia 601. Care a fost motivul acestei numerotari? La inceput a fost cumva o linie temporara, care pe urma a devenit permanenta?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Joi 17 Apr 2008 13:16:06    Titlul subiectului: 92103

Citat:
Și totuși - Ghidul 1973 (deci mult înainte de 1 mai 1981) menționează linia rapidă 203R Barajul Dunării - IPRS Băneasa, viitorul 333. La aceasta cred că se referă falizwim. Au mai existat și alte linii 2XX-R înainte de 1 mai 1981?
200-203 au fost liniile rapide originale.
Intre acestea si seria liniilor 2xx de astazi nu exista nici o legatura.

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 1076
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2008 01:00:33    Titlul subiectului: 92151

A mai fost 204 R pe traseul aproximativ al lui 304 de astazi. Dupa ea nu cred ca au mai fost astfel de linii de linii
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2008 12:04:33    Titlul subiectului: 92221

Nu inteleg de ce nu se schimba 65 in 87 pe care il stie toata lumea de o viata.
La fel, ar fi bine daca 645 ar fi redenumit 164, cum era inainte.

_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
brand43



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2010
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Apr 2008 19:35:17    Titlul subiectului: Numerotarea liniilor RATB. Propuneri alternative 92676

Este o mare zapaceala in numerotarea traseelor in Bucuresti, mai ales din cauza ca se schimba des traseele. Linia de tramvai 14 mergea in anii 70 de la gara pana in Pantelimon. Acum nici ei nu mai stiu pe unde merge (au dus-o pana pe bd. Pallady, iar la Sfanta Vineri nu mai ajunge pana se termina lucrarea la "terminal"). Multe trasee au avut alte numere, care s-au schimbat fara sa existe o regula. Daca as propune ca terminalele de la extremitatile orasului sa aiba litere, lumea ar zice ca propunerea mea ar aduce o complicatie in plus. Dar ar aduce o clarificare si o regula.

De exemplu:
-14AR ar insemna tramvai 14 care merge de pe artera A catre artera R
-89AR ar insemna troleibuz care merge de pe artera A catre artera R
-323AR ar insemna autobuz care merge de pe artera A catre artera R
Artera A ar fi, de exemplu Sos. Kiselef, B ar fi Aviatorilor, C ar fi Dorobanti samd
La capatul liniilor ar aparea un 14A, terminal linia 14.

_________________
brand43
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 06 Aug 2008 16:12:30    Titlul subiectului: 96725

Poate ca indicativul 22 i s-ar potrivi cel mai bine liniei Romprim - Sudului - Vitan - Unirii, intrucit 11 are traseul pe Oltenitei spre Sura Mare. Cred insa ca RATB va alege 51 sau 54 si ii va aloca 4 vagoane.
_________________
133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 06 Aug 2008 17:26:49    Titlul subiectului: 96727

... pentru că ultimul 22 a circulat, cu 1 tramvai pe traseu, pe ruta Dristor 2 - Fizicienilor (rebrusa la Fizicenilor). Obiceiul prost al RATB-ului de a zăpăci complet călătorii desființând linii și apoi reînființându-le cu același indicativ în colțuri total opuse ale Bucureștiului (vezi 33 și 52 aduse la Ghencea, deși vechile linii cu aceste indicative circulau în E-ul orașului, punerea lui 42 pe vechiul traseu al liniei 6, fostă linie 3, respectiv Expoziției - Cal. Plevnei sau Gara de Nord, în funcție de lucrări, buget și dispoziția celor care realizează traseele etc.).
Nu m-ar mira să îi zică 1 sau 17 noului traseu, deservit de vreo 4 tramvaie ca, după terminarea lucrărilor și revenirea lui 34 să re-apară un 17 cu 2 tramvaie pe traseu. Dar nici 11 nu e exclus, mai ales că ,,vechea" linie 11 o să re-apară, cu voia Domnului, a Primăriei, a CGMB și, mai ales, a RATB-ului abia peste vreo 3-4 ani când o să fie gata Podul Basarab + arterele de legătură cu el (Orhideelor, Cal. Plevnei, Grozăvești etc.). Sau, și mai bine, vreun indicativ gen 55, 39 sau altul fără legătură cu zona. De ce oare nu or da numere dintre ,,golurile" existente? De exemplu 9, că tot a circulat prin Berceni la vremea lui.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 06 Aug 2008 22:54:49    Titlul subiectului: 96743

Dr2006 a scris:
... pentru că ultimul 22 a circulat, cu 1 tramvai pe traseu, pe ruta Dristor 2 - Fizicienilor (rebrusa la Fizicenilor).
Acel 22 a reprezentat o eroare de numerotare, trebuia folosit un indicativ din plaja 51-59. Simultan cu acel 22 circula si 30 de la Dristor pe Vitan, parca intorcea la Piata Unirii. Neavind suficiente V2A-2S si V3A-2S sa-i aloce lui 30 pe traseul Fizicienilor-Vitan-Unirii la o frecventa decenta(pentru ca erau folosite pare-mi-se de liniile 48 si parca 11), s-a inventat 22.
Ma refeream evident la 22-ul de pina in februarie 1987, Sf. Vineri - Vacaresti - Sincai - Pieptanari - Oltenitei - IMGB. Deci tot o linie "bercenara".

Teoria zapacirii calatorilor cu indicative asa-zis noi este falsa. Permanentizarea unor linii temporare (55, 56, 601, 682 etc.) denota neseriozitate din partea RATB, inducind bucurestenilor ideea unui perpetuu provizorat.
Ar fi interesant de aflat motivatia - care numai logica nu poate fi - a doua renumerotari aiuritoare facute de RATB nu de mult. Prima, renuntarea(produsa in 2001) la linia 18 Piata Rahova - Zetari si infiintarea la scurt timp a liniei 4, pe aproximativ acelasi traseu. A doua, renumerotarea lui 87 Pajura - Calea Victoriei ca 65, cam in aceeasi perioada.
Cit despre linia 11, ar putea reveni in curind pe traseul Romprim - Sudului - Sura Mare - Trafic Greu - Ghencea. Daca se va dori asa ceva.

_________________
133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community