Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Știri, articole de presă
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 04 Iul 2010 23:25:14    Titlul subiectului: 129446

Mai demult. Eu tin minte ca un timp, Bogestrele mergeau cand cu un post, cand cu altul. De exemplu 33 a functionat foarte mult cu postul B. De asemenea, 34 era folosit pentru o tura de linia 11, dis de dimineata, statea la intersectia DN 7 de la pranz si apoi dimineata pleca in Sambateni, de unde venea spre Arad. La fel 43 si 35. Ambele circula acum normal cu postul A, dar mai demult puteau fi vazute si cu postul B. Sa ne reamintim de weekendul de acum cativa ani buni, cand se lucra la Podgoria si bidirectionalele de atunci circulau pe traseul Podgoria-Billa-Podgoria-Vama (pe contrasens)-Podgoria-Billa etc. In fine, momentan mai sunt doua tramvaie care circula cu postul B: 53 (Bogestra) si 1756 (care sta de cam mult in depou, mi-e frica sa nu fie retras definitiv). La vagoanele GT8 era mai deranjant pentru calatori cand circulau cu postul B pentru ca scaunele din mijloc erau toate orientate spre capatul vagonului. Astfel calatorii circulau cu spatele ori se stie ca destui de multi oameni "nu suporta" sa circule in tramvai sau tren "cu spatele". Toate cele 3 GT8Z casate pana acum (mai putin 1758 care nu a circulat in Arad) au fost conduse de la postul B: 1759, 1755 si 1760. Poate si de aceea mi-e frica pentru 1756, sa nu fie sacrificat pentru a tine in viata alte vagoane similare, poate din seria 18xx.

P.S. 1 Doar vagoanele M8S mai circula independent de postul de conducere (cel putin eu nu gasesc un pattern).
P.S. 2 Probabil cu putina munca, si celelalte vagoane bidirectionale ar putea fi facute manevrabile in conditii sigure de la ambele capete, daca mai au si mecanisme la usi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 05 Iul 2010 11:08:40    Titlul subiectului: 129465

Fac o rectificare: din cate am inteles de pe www.ctparad.ro, a fost oprita circulatia doar intre Piata Sarbeasca si Piata Romana, linia 4 continuand sa intoarca in Piata Sarbeasca. Oricum locuitorii din Alfa nu mai au legatura directa cu centrul orasului, inafara autobuzului 21 la orele de varf. Oricum va veni si momentul cand tramvaiele nu vor mai putea intoarce in Pta Sarbeasca deoarece pentru aceasta oepratiune au nevoie de o bucata din linia veche.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 06 Iul 2010 00:01:53    Titlul subiectului: Anunț: Suspendare linie tramvai 4S 129527

CTP Arad a scris:
Compania de Transport Public Arad face cunoscut publicului călător că, începând cu data de 05.07.2010, se suspendă circulația tramvaielor 4S (Biserica Sârbească – Piața Romană) datorită lucrărilor de reabilitare a centrului istoric.

Sursa: CTP Arad

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!


Ultima modificare efectuată de către Zgârcănstein la Mar 06 Iul 2010 16:44:32, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 06 Iul 2010 09:05:10    Titlul subiectului: 129546

Mai multe detalii intr-un articol apartinand cotidianului "Adevarul", editia din 05.07.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/arad/Arad-Adevarul_de_Seara-tramvaie-Boul_Rosu_0_292770968.html

"Fără tramvaie către Boul Roșu din cauza lucrărilor la centrul vechi al Aradului

Lucrările închid și strada Dornei. Începând de astăzi, arădenii nu vor mai putea circula cu tramvaiele între Piața Romană și Piața Sârbească din cauza lucrărilor de reabilitare a centrului vechi.

Acestea se efectuează în paralel și pe strada Dornei și pe strada Preparandiei, astfel că tramvaiele nu mai au pe unde circula.

„Este vorba despre o stație de tramvai pe care însă nu se va asigura nici transport alernativ cu autobuze, deoarece nu avem pe unde să stabilim un astfel de traseu”, a declarat în această dimineață Corina Drăghici, purtător de cuvânt al primăriei. Astfel, arădenii care locuiesc în Alfa și Confecții vor mai putea ajunge cu tramvaiul în centru, doar ocolind pe la UTA."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Mie 07 Iul 2010 19:43:09    Titlul subiectului: 129611

quiksilver a scris:
Mai demult. Eu tin minte ca un timp, Bogestrele mergeau cand cu un post, cand cu altul. De exemplu 33 a functionat foarte mult cu postul B. De asemenea, 34 era folosit pentru o tura de linia 11, dis de dimineata, statea la intersectia DN 7 de la pranz si apoi dimineata pleca in Sambateni, de unde venea spre Arad. La fel 43 si 35. Ambele circula acum normal cu postul A, dar mai demult puteau fi vazute si cu postul B.
Imi amintesc mai ales de #43 - (cu o pisica in reclama afisata prin sticla peretului despartitor a cabinei vatmanului si coridorul calatoriilor) sau #53 (cel cu reclama la ingheatata) sau #44 (cel cu reclama la Prima TV ? - Te distreaza, te informeaza, te deconteaza? Eh, ce vremuri...) - cum cateodata le puteam observa circuland cu postul A sau, alta data, implicit cu postul B. Nu am remarcat acest lucru sa se intample foarte des si in cazul M8S-urilor pana acum totusi...
Citat:
P.S. 2 Probabil cu putina munca, si celelalte vagoane bidirectionale ar putea fi facute manevrabile in conditii sigure de la ambele capete, daca mai au si mecanisme la usi.
Exact - ar fi probabil echivalentul cazurilor vagoanelor remorca care, dupa ce le sunt luate oglinziile si le sunt indepartat praful gros de pe 'bordul' acestora, pot recircula solo din nou (excluzand mai degraba partea usiilor, care, ma gandesc ca ar trebui sa functioneaze indiscutabil fara nici o dificultate ca la inceput). Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 19 Aug 2010 21:32:16    Titlul subiectului: Anunț: Program de circulație pentru Zilele Aradului 132129

CTP Arad a scris:
Compania de Transport Public Arad anunță publicul călător că:
- în zilele de 20, 21, 22 August, cu ocazia „Zilele Aradului”, tramvaiul de epocă „Săgeata Verde” va efectua o cursă de agrement pe traseul Arad - Ghioroc. Plecare la ora 12 din stația Maximilian (Micălaca la coborârea de pe viaduct). Prețul unui bilet: 5,5 lei.

- în zilele de 20, 21, 22 August stația de îmbarcare pentru trenulețul de agrement va fi pe str. Romul Veliciu (lângă Primăria Arad).


Sursa: CTP Arad

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
m_the_one



Data înscrierii: 05/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2014
Mesaje: 41
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2010 16:27:31    Titlul subiectului: 132262

Taxarea cursei speciale a Săgeții Verzi - o dovadă de meschinărie din partea Primăriei Arad și a CTP!

Nota 3 pentru primăria Arad și CTP, din partea arădenilor care vineri s-au plimbat, de ziua orașului lor, nostalgici, pasionați sau doar curioși, cu bătrâna Săgeată Verde. Numeroșii călători au umplut singurul vagon care a făcut această cursă specială, entuziasmați de perspectiva unei experiențe rare, aceea de a circula cu acest tramvai care a fost scos din uz în anul 1991.
Primăria are grijă însă ca nimic să nu fie „pe degeaba” pentru plătitorii de taxe și impozite care se arată interesați de asemenea plăceri, precum o călătorie dus-întors până la Ghioroc și o vizită la muzeul tramvaielor. E mult spus muzeu, de vreme ce nimeni nu investește acolo un leu pentru amenajarea lui și transformarea într-un obiectiv turistic.
„Să le fie rușine!”, a fost reacția multora, atunci când la întoarcerea din Ghioroc, a trebuit să fie achitată contravaloarea biletului, de 5,5 lei dus si 5,5 lei întors, pentru toți cei care au trecut de vârsta de 5 ani. Nicăieri în programul dat publicității de primărie nu a fost menționat acest lucru, ci doar că administrația locală sărbătorește „Zilele Aradului” și de aceea organizează această cursă specială. O mamă care a venit cu 4 copii, a trebuit să plătească 55 de lei, iar un cuplu de pensionari, 22 de lei. Sume mari pentru o „distracție” pe care mulți dintre cei care au făcut călătoria, în aceste condiții aproape că au regretat-o. Să nu fim greșit înțeleși! Oamenii s-au bucurat cu adevărat de fiecare moment al călătoriei, însă bucuria le-a fost anulată de gestul lacom al primăriei și al CTP. „Măcar dacă ne anunțau dinainte”, au reproșat cu voce stinsă pensionarii.
Ca să fie sigură că nu scapă nimeni netaxat și poate pică și o amendă, care să sporească bugetul societății, aceasta a trimis și controlori, care au urcat pe drumul de întoarcere, în stație la Vladimirescu, pentru a verifica biletele celor care au făcut această călătorie de agrement, „oferită” de ziua lor, de primărie. „Am primit un telefon să controlez tramvaiul, pentru că vatmanul ar duce călători pe gratis”, s-a scuzat controlorul.
CTP și primăria au câștigat câteva sute de lei la această cursă, dar cu siguranță au fost mult mai aspru taxate decât au făcut-o ele.
Cei care intenționați să faceți aceeași călătorie sâmbătă și duminică, vă puteți considera avertizați.


http://www.observator.info/index.php?com=section&section_id=21&id=30057&c_page_nr=1
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FLAVIUS561



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Dec/2022
Mesaje: 115
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 23 Aug 2010 10:14:34    Titlul subiectului: 132297

Sincer mie mi se pare corect sa se taxeze,de exemplu se plateste bilet si la mocanite care circula in diverse orase ale tarii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pic2re



Data înscrierii: 16/Mai/2009
Ultima vizita: 16/Sep/2010
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 23 Aug 2010 17:07:23    Titlul subiectului: 132316

E corect sa se taxeze. Dar daca ar circula o data pe saptamana in regim turistic, mi s-ar parea corect.
Asa s-a subanteles ca e o cursa speciala de zilele Aradului...printre multe altele tot ce ar trebui sa tina ce ocazii speciale sau curse speciale etc. ce tin de zilele unui oras, aceste evenimente ar trebui suportate de bugetul local sau in cel mai rau caz (exemplu de fata) sa se mentioneze pe afise sau in statii ca aceasta plimbare e taxata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FLAVIUS561



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Dec/2022
Mesaje: 115
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 23 Aug 2010 19:20:06    Titlul subiectului: 132318

Poate circula in fiercare zi daca este inchiriat de cineva, in fiecare luna are 2-3 comenzi de la persoane mai mult straine care doresc sa se plimbe cu Sageata Verde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
FLAVIUS561



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Dec/2022
Mesaje: 115
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 16:56:23    Titlul subiectului: 132485

Proiectare pentru Arad-Ghioroc

ARAD. Primii pași pentru lupta cu uzura liniei de tramvai de la Arad la Ghioroc.
Nivelul de uzură a liniei de tramvai Arad - Ghioroc nu a reușit să atragă decât o singură firmă interesată să realizeze proiectarea pentru reabilitarea ei. O firmă din București a depus singura ofertă viabilă la Compania de Transport Public Arad în cadrul licitației pentru desemnarea celor care să se ocupe de întocmirea tuturor documentațiilor necesare care preced achiziția de lucrări. Bucureștenii au și fost declarați câștigători ai contractului, potrivit anunțului făcut de reprezentanții CTP. Contractul a fost semnat la o valoare de 74.970 lei. Peste cel mult șase luni, potrivit datelor din caietul de sarcini, CTP va deține studiul de fezabilitate, caietul de sarcini și proiectul privind refacția liniei de tramvai Arad - Ghioroc. Studiul comandat de CTP va cuprinde soluții și pentru „realizarea între localități pe lângă platforma liniei a unor piste pentru biciclete, securizate corespunzător (protejate de rutier DN7 și calea de rulare tramvai)”.
Uzură peste limita admisibilă
De menționat, prin „refacția liniei de tramvai” se înțelege înlocuirea elementelor căii ferate când acestea au suferit o uzură peste limita adminisibilă.

„La prezenta dată, tehnic, se reclamă refacerea căii de rulare care nu permite un trafic și sarcini corespunzătoare unui transport cu viteze comerciale ridicate (mai mari de 20 km/h)”, subliniază reprezentanții CTP în documentația de licitație.
Putrezite!
Linia de tramvai a fost reabilitată între anii 1973 – 1984. De atunci, s-a degradat încontinuu. Dintre deficiențele enumerate în documentația de licitație întocmită de conducerea CTP sunt enumerate: „uzuri ale traverselor din beton armat la care au putrezit diblurile din lemn, fapt ce a adus la o fixare superficială a șinelor pe traverse cu consecințe: abateri de ecartament și apariția de declivități transversale; aparatele de cale prezintă uzuri ale părții mobile, respectiv inimii, traverse din lemn – degradate (putrezite)”. De asemenea, mai multe peroane ale stațiilor sunt degradate. Lista continuă cu necesitatea înlocuirii firului de contact pe circa 35-40% din traseu, respectiv, „rețeaua purtătoare (fir multifilar din oțel) este în proporție de 80% cu un grad de uzură a toroanelor ce reclamă a fi schimbat”, se subliniază în documentație.
Bani europeni?
Pentru realizarea efectivă a lucrărilor nu există fondurile necesare, la stadiul de intenție fiind și ideea atragerii de fonduri europene. Potrivit cerințelor din caietul de sarcini, Studiul de fezabilitate va fi astfel realizat încât să se și muleze pe programe ale Uniunii Europene.

Uzură la limită pe Arad-Ghioroc
ARAD - Uzura liniei de tramvai Arad-Ghioroc impune deplasarea tramvaielor cu viteza melcului.



Tronsoane importante din calea de rulare a tramvaielor între Arad și Ghioroc sunt sub orice critică, cel puțin asta reiese din documentația întocmită de specialiștii Companiei de Transport Public. CTP se pregătește să cheltuiască banii primiți de la administrație, din buget, pentru a face primii pași în sensul remedierii situației. Compania scoate la licitație contractul de întocmire a unui „Studiu de fezabilitate și proiect tehnic pentru Refacție (n.r.- înlocuire a elementelor unei căi ferate când acestea au suferit o uzură peste limita adminisibilă) linie de tramvai în zona suburbană Arad – Ghioroc” și pune la bătaie pentru documentația menționată 84.033 lei - echivalentul a circa 20.000 euro. „La prezenta dată, tehnic, se reclamă refacerea căii de rulare care nu permite un trafic și sarcini corespunzătoare unui transport cu viteze comerciale ridicate (mai mari de 20 km/h)”, subliniază reprezentanții CTP. Pentru realizarea efectivă a lucrărilor nu există fondurile necesare, la stadiul de intenție fiind și ideea atragerii de fonduri europene. Potrivit cerințelor din caietul de sarcini, Studiul de fezabilitate va fi astfel realizat încât să se și muleze pe programe ale Uniunii Europene.

Tronsonul de linie de tramvai vizat a fost reabilitat între anii 1973 – 1984, informează reprezentanții CTP. De atunci, acesta s-a degradat încontinuu. Dintre deficiențele enumerate în documentația de licitație întocmită de conducerea CTP sunt enumerate: „uzuri ale traverselor din beton armat la care au putrezit diblurile din lemn, fapt ce a adus la o fixare superficială a șinelor pe traverse cu consecințe: abateri de ecartament și apariția de declivități transversale; aparatele de cale prezintă uzuri ale părții mobile, respectiv inimii, traverse din lemn – degradate (putrezite)”. De asemenea, mai multe peroane ale stațiilor sunt degradate. Lista continuă cu necesitatea înlocuirii firului de contact pe circa 35-40% din traseu, respectiv, „rețeaua purtătoare (fir multifilar din oțel) este în proporție de 80% cu un grad de uzură a toroanelor ce reclamă a fi schimbat”, se subliniază în documentație.
Aproape la limită

Potrivit datelor cuprinse în Caietul de sarcini pentru licitația anunțată, una dintre cele mai stringente probleme este că „traversările la nivel cu calea ferată Aradul Nou – Vladimirescu prezintă uzuri date de rulajul pe calea ferata, rulaj care a dus la degradarea zonei de încrucișare. În prezent este în limita acceptată de normele de exploatare a CFR”.
Piste de bicicliști

Studiul comandat de CTP va cuprinde soluții și pentru „realizarea între localități pe lângă platforma liniei a unor piste pentru biciclete, securizate corespunzător (protejate de rutier DN7 și calea de rulare tramvai)”.
A opta din lume

Calea ferată Arad – Podgoria s-a inaugurat în anul 1906, avand în dotare automotoare ,,benzo-electrice” vagoane de călători și marfă. La 13 aprilie 1913 s-a finalizat electrificarea și dotarea cu automotoare electrice de fabricație GANZ, devenită a opta din lume și prima din estul Europei, iar până în 1965, în România a fost singura cale ferată comercială cu tracțiune electrică.


sursa: Aradon www.aradon.ro :
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/uzura-la-limita-pe-arad-ghioroc/cn/news-20100603-05265719
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/proiectare-pentru-arad-ghioroc/cn/news-20100825-06240291



news-20100825-06240291-112035211.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.89 kb
 Vizualizat:  de 17151 ori

news-20100825-06240291-112035211.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 10:01:39    Titlul subiectului: 132520

CTP informeaza publicul calator:

Avand in vedere hotararea 208/16-08-2010 privind transportul public local incepand cu data de 01/09/2010 vor intra in vigoare noile tarife la bilete si abonamente iar in reteaua urbana de transport cu autobuzele si tramvaiele vor suferi urmatoarele modificari:

Se desfiinteaza liniile de microbuz L49 (Str Constitutiei – Caraiman – Ogorului) si L51(UTA- Gai- Armonia)
Se desfiinteaza liniile de tramvai: L8; L10; L12; L17
Se introduce abonamentul unic valabil pe toate liniile urbane; abonamentele emise pe liniile L9; L11 vor fi valabile si pe traseele urbane de tramvai si autobuz

Programele de circulatie vor fi afisate atat in statii cat si pe internet pe www.ctparad.ro

Pretul unei calatorii va fi de 1.6 RON iar un abonament pe toate liniile va costa 58 RON


Sursa: http://www.ctparad.ro/index.php?option=com_frontpage&Itemid=73
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 12:15:19    Titlul subiectului: 132535

Observ ca iarasi s-a revenit la aceasta posibilitate de a fi desfintate cateva linii din Arad? Shocked ...si de data aceatsa in forta. Am lipsit intr-adevar pentru o vreme mai indelungata de prin imprejurul acestui loc, dar am inteles ca totul se rezolvase vis-a-vis de acest aspect si ca nu va mai fi desfintata nici o linie actualmente existenta in orasul Arad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 05:02:21    Titlul subiectului: 132571

Ideea e ca primaria vrea ceva ce actualmente in Arad nu se poate: sa ajungi dintr-un loc in altul folosind mai multe tramvaie. Desi liniile nu se vor desfiinta fizic (sa fie clar pentru cititorii nostri din alte localitati), ele nu vor mai face legaturi directe. Probabil doua dintre cele mai circulate: 8 si 17 vor afecta SERIOS calatorii din oras, dar cred ca e doar o chestiune de moment pana municipiul va face scandal. Nu cred ca tramvaiele vor veni la intervale atat de bune incat acestea sa faca fata afluxului ft mare de calatori de la orele de varf.
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 12:47:31    Titlul subiectului: 132584

Plătim mai mult ca să ne plimbăm cu mijloace de transport extrem de uzate, atât fizic cât și moral

Dacă în țări precum Germania media de vârstă a mijloacelor de transport în comun se situează la 7-8 ani, în Arad situația este mult diferită, dar nu în bine, așa cum sigur vă gândeați și dumneavoastră.

Studiul realizat de o firmă de consultanță din Italia, arată că „Structura pe vârste a parcului indică un grad mare de uzură tehnică și morală, cu efecte nefavorabile asupra costurilor de operare, astfel, majoritatea autovehiculelor au o vechime cuprinsă între 20 și 30 de ani, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care numărul de călători scade cu valori cuprinse între 6 și 10 procente pe an”.
În același studiu se arată că suma necesară unor investiții care să scoată transportul în comun din impas este de 25,5 milioane euro, bani care ar trebui investiți în următorii 3-4 ani.

În prezent, CTP are un parc de aproximativ 170 de autobuze și 220 de tramvaie.

Consultantul sugera ca în anul 2015 să fie realizate următoarele:
*implementarea sistemului nou de ticketing,
*construirea a aproximativ 5 km de linie de tramvai în vederea extinderii transportului electric existent;
*achiziționarea a 7 tramvaie noi;
*creșterea capacității de transport cu 15% față de cea existentă în anul 2010, descurajând transportul privat;
*modernizarea infrastructurii cu 70% față de anul 2010;
*reducerea poluării mediului urban cu 15% față de nivelul actual atât prin *modernizarea parcului de autobuze pe bază de combustibili nepoluanți, cât și prin extinderea rețelei de transport cu tramvaiul;
*îmbunătățirea intervalului de succedere între autobuze, îmbunătățirea sistemului de informare a călătorului.

Din păcate, măsurile luate în acest an contrazic sfaturile consultantului. În 2010 au fost suspendate câteva linii, tarifele practicate au crescut, intervalul de succedere a crescut, iar anul acesta nu a fost achiziționat niciun autobuz sau tramvai nou. Toate acestea nu au împiedicat majorarea tarifelor pentru bilete și abonamente (prin eliminarea abonamentului pentru o linie), majorare ce ajunge până la 23% și care va intra în vigoare de la 1 septembrie.

Prin achiziționarea utilajelor noi se arată, în studiu, s-ar reduce costurile cu combustibili și întreținere, se va reduce procentul de cheltuieli cu materialele și piesele de schimb și se va realiza un mod civilizat de lucru în conformitate cu condițiile de licențiere. „Pentru atingerea acestor obiective, societatea împreună cu administrațiile locale care dețin active în cadrul societății, vor încerca accesarea de fonduri europene sau prin credite la bănci. Noile zone de locuit, centrele comerciale, noul Spital Județean, extinderea zonelor industriale sunt menționate ca viitoare destinații pentru CTP”. Din păcate, introducerea unor noi trasee pentru microbuze s-a dovedit a fi un eșec, pentru că recent multe au fost desființate, din lipsă de călători.


Sursa: http://observator.info/actualitate-1/platim-mai-mult-ca-sa-ne-plimbam-cu-mijloace-de-transport-extrem-de-uzate-atat-fizic-cat-si-moral-[/list]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 01:34:57    Titlul subiectului: 132654

Acest articol are darul de a dezinforma, prin prisma faptului ca acel consultant a recomandat construirea a inca 5 km de linie de tramvai, iar Primaria nu a desfiintat linii fizice (asa cum se poate intelege), ci a desfiintat rute, astfel ca pentru a ajunge dintr-un capat in altul al orasului sa se incurajeaza schimbarea mijlocului de mai multe ori, pentru a evita aglomerarile pe unele tramvaie si circulatia goala a celui din spatele sau.
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 17:27:11    Titlul subiectului: 132677

Daca ne uitam pe noile grafice intr-adevar, liniile 6 si 1 sunt progrmate astfel incat sa se intercaleze frumos, cam la 10 minute distanta. Sunt curios in cate zile dintr-o luna nu se intampla macar un singur incident care sa dea peste cap graficul.
Sa nu uitam ca vatmanii aradeni circula cu viteze foarte diferite, ca avem o mie de semafoare. Cu doar cinci tramvaie care sa vina din Vlaicu in centru, intre orele 11 si 12 de exemplu, cred ca se va produce numai aglomeratie si nervi. Sunt curios daca vor fi reatasate remorcile la tramvaiele Tatra. Ar fi misto sa vedem doar doua tramvaie pe linia 1, si acelea sa fie (de exemplu) 1124 si 1174.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
m_the_one



Data înscrierii: 05/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2014
Mesaje: 41
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 12 Sep 2010 14:46:25    Titlul subiectului: 133239

Luni, 13 septembrie 2010, începe școala. Cât este de pregătită Compania de Transport Public din Arad pentru acest eveniment discutăm cu directorul tehnic al Companiei, Petru Cuvineanu, și cu viceprimarul Aradului, Levente Bognar. Trebuie să spunem că dintr-o radiografie făcută asupra transportului public reiese că au fost suspendate câteva linii, tarifele practicate au crescut, intervalul de succedere a crescut iar anul acesta nu au fost achiziționate nici un autobus sau tramvai nou. Toate acestea nu au împiedicat majorarea prețului la abonamente prin eliminarea abonamentului pe o singură linie și introducerea unui abonament comun, un abonament unic, o majorare care ajunge până la 23% și care a intrat în vigoare de la 1 septembrie. Din păcate și unele dintre liniile de microbuse care legau centrul orașului de cartiere au fost sistate din lipsă de clienți.

Nu am dat copy-paste la tot interviul, dar il gasiti aici:
http://www.vestic.ro/articol_13543/luni-incepe-scoala--nu-vor-fi-mai-multe-mijloace-de-transport-in-comun-pentru-elevi.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Dum 12 Sep 2010 21:22:56    Titlul subiectului: 133264

Ce fotografie valoroasa cu acest cuplu GT4 dintotdeauna, #697 - #623! Orisicum, as tinde sa cred ca intr-adevar a meritat aceasta majorare a pretului abonamentului daca pretul acestei schimbari a fost permiterea utilizarii abonamentului pe toate liniile existente in orasul Arad - pe de alta parte, pentru toti cei care calatoresc pentru unele dintre linii suspendate ( mai ales pentru cei care zilnic calatoresc in cartierul Micalaca) acest lucru intr-un fel recompenseaza faptul ca unii calatori trebuie sa calatoreasca mai mult cu linia 18, spre exemplu, daca centrul orasului este de fapt destinatia dorita de catre acestia; dar cu mana de ajutor primita prin decizia existentei abonamentului universal, calatorii pot lua orisicare tramvai pana la Polivalenta sau Podgoria si schimba de acolo vagonul care circula spre destinatia dorita in final.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 05 Oct 2010 10:10:15    Titlul subiectului: 2010-10-05 134390

http://www.adevarul.ro/locale/arad/adevarul_de_seara_arad-navetisti_de_tramvai_arad-Compania_de_Transport_Public_Arad-Gheorghe_Tucu-Carla_Neagu-Petre_Cuvineanu-primaria_arad-Cornelia_Toth_0_347365872.html

"Navetiștii de tramvai din județ se revoltă contra Companiei de Transport Public

Claudia Untaru

Marți 5 oct 2010

Arad

Tramvaiele rămase pe linii sunt pline de călători de dimineața până seara

Arădenii care fac cel mai lung drum cu tramvaiul suferă de pe urma unei decizii a Companiei de Transport Public. Oamenii se revoltă împotriva acestor schimbări pentru că circulă zilnic în picioare, deși plătesc cel mai scump abonament.

Efectele triste ale hotărârii de a trage pe dreapta două rute de tramvai din Arad le simt, în fiecare zi, cei care fac naveta din Ghioroc și Vladimirescu spre oraș. Oamenii spun că, de când a început școala, situația s-a înrăutățit. „Lucrez din greu. După opt ore de lucru aș prefera ca drumul spre casă să îl parcurg stând jos în tramvai, nu în picioare. Dăm mulți bani pe abonament și avem pretenția să avem condiții. După o oră de mers, ajung obosit acasă, iar dimineața o iau de la capăt. Tot în picioare sunt nevoit să stau și când merg spre serviciu. Cei de la Primărie sau cine se ocupă de acest segment să țină cont și de nemulțumirile noastre”, a spus, supărat, Gheorghe Țucu, de 57 de ani, care vine în fiecare dimineață de la Ghioroc la Arad.

Nu sunt soluții clare

La orele de vârf, călătorii sunt nevoiți să stea înghesuiți chiar și pe scările vagonului. „Și înainte era greu de făcut naveta, dar parcă acum este mai dificil. Suntem nevoiți să stăm ca sardelele. Mai erau două linii, dar le-au desființat. Oricum trebuie să schimbăm tramvaiul la Podgoria, noroc că este valabil abonamentul și pe liniile din municipiu”, a spus Carla Neagu.

„Chiar dacă am scos unele linii de tramvai, frecvența cu care se circulă este aceeași. Am auzit că sunt probleme și nemulțumiri. Vom încerca să rezolvăm într-un fel situația”, a declarat Petre Cuvineanu, director adjunct al CTP. Oamenii care fac naveta sunt hotărâți să trimită o adresă la Primărie. CTP Arad a scos din circulație, la 1 septembrie 2010, câteva tramvaie, deoa­rece a redus numărul liniilor. Astfel, de la 17 linii s-a ajuns la 13. Este vorba despre linia 17 (Făt Frumos-Micălaca), 8 (Micălaca-centru) și încă două ce veneau din Ghirorc și Vladi­mires­cu.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 14:32:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FLAVIUS561



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Dec/2022
Mesaje: 115
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 02 Noi 2010 09:50:16    Titlul subiectului: Așteptăm zece minute tramvaiul 135738

ARAD. Experții germani sunt radicali: mai puțin cu zece linii de tramvai și timp de așteptare fix: zece minute.

Maxim zece minute ar trebui să așteptăm după tramvai, dacă studiul de trafic prezentat de experții germani s-ar pune în aplicare. Experții au calculat la minut fiecare deplasare a tramvaielor prin oraș, au făcut simulări și teste și au decis: din cele 18 linii de tramvai existente în acest moment vor rămâne doar 8.

"Propunerea noastră este să reducem numărul liniilor de tramvai la doar opt, linii pe care tramvaiul să circule la un interval de zece minute, cu reducerea acestui interval în perioadele de vârf. Am dezvoltat un orar complet care să facă să funcționeze perfect acest sistem. Fiecare mijloc de transport se poate deplasa la un interval de zece minute", a precizat Manfred Brenner.

Specialistul a indicat și faptul că aceste măsuri nu sunt suficiente în condițiile în care mijloacele de transport trebuie să fie prioritatea de top a sistemului de trafic din Arad. Potrivit germanilor, unele stații de tramvai sunt prea înguste, marea majoritate nu oferă protecție călătorilor pe timp de ploaie și nici față de carosabil, nu au orare de transport și nici hărți ale mijloacelor de transport iar pe timp de noapte nu sunt luminate.
Prioritate peste tot

În plus, potrivit lui Manfred Brenner, pentru ca arădenii să se întoarcă înapoi la tramvaie, aceste mijloace de transport ar trebui să aibă prioritate în fiecare intersecție din oraș.



news-20101101-07023167-196272232.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.9 kb
 Vizualizat:  de 16446 ori

news-20101101-07023167-196272232.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Vin 07 Ian 2011 09:25:29    Titlul subiectului: 138530

"La CTP iarna nu-i ca vara

ARAD - Călătorii se plâng că, în această perioadă, călătoria cu mijloacele de transport ale CTP îi bagă direct în spital.

Temperaturi cu minus, gheamuri înghețate, uși care nu se mai deschid. Acesta este calvarul pe care îl trăiesc, zi de zi, locuitorii din zona învecinată municipiului Arad, care aleg (pentru că altă variantă nu au) să călătorească cu mijloacele de transport în comun ale CTP spre locul de muncă din municipiu.

Vești prea bune nu le putem da, însă, arădenilor care aleg să circule cu Compania de Transport Public Arad, pentru că responsabilii din domeniu dau vina mai ales pe frig.

Directorul general al CTP, Mariana Birău, ne-a precizat că foarte multe lucruri nu sunt de făcut pentru că „acum este foarte frig afară. Autobuzele la care faceți referire stau la capăt de linie, afară și, cu toate că șoferii se trezesc mai de dimineață, să le dea drumul la motoare pentru a încălzi mijlocul de transport, primele curse sunt derulate în condițiile de care vorbiți”."


http://www.aradon.ro/la-ctp-iarna-nu-i-ca-vara/news-20110105-04565470
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 12:56:58    Titlul subiectului: 2011-02-03 139513

http://www.adevarul.ro/locale/arad/arad-adevarul_de_seara-tramvai-ctp-calatori-statii_0_420558231.html

"Au înghețat de frig așteptând tramvaiul

Claudia Untaru

Joi 3 feb 2011

Arad

Arădenii au așteptat tramvaiul chiar și jumătate de oră

S-au înarmat cu căciuli, mănuși și fulare, însă tot au înghețat de frig așteptând după tramvaie.

Astfel au petrecut dimineața zeci de arădeni. „Astăzi am stat și jumătate de oră în stație. Nu înțeleg de ce au scos unele tramvaie, care ne erau de mare folos. Toate stațiile sunt pline de călători”, s-a plâns Gheorghe Benea. „În ultimele zile chiar nu am avut probleme cu vagoanele. Au circulat normal”, a spus, sec, Mariana Birău, director CTP Arad."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 14:32:08, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 06 Apr 2011 18:17:53    Titlul subiectului: 142297

[i]"[ . . . . .]

Expoziția de fotografii organizată cu prilejul evenimentului a permis o incursiune în trecutul industrial al Aradului, când Uzinele Weitzer realizau aici pe lângă locomotive și un model de avion, iar la fabricile Marta se creau autobuze și taximetre pentru Londra.

[ . . . . .]"

http://www.observator.info/articol_17734/la-140-de-ani-de-la-primul-drum-cu-trenul-arad-timioara-nu-mai-e-nicio-locomotiva-de-epoca-in-depoul-aradean.html

Intrati pe link pt poze de la expozitie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
m_the_one



Data înscrierii: 05/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2014
Mesaje: 41
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 11:35:20    Titlul subiectului: 143001

10 tramvaie noi, în trei ani – concluzia Studiului de oportunitate pentru achiziția de tramvaie.

Transportul public în municipiu se face cu tramvaie de mult depășite, iar achiziția de tramvaie noi este o necesitate stringentă. Investiția s-ar ridica la câteva milioane bune de euro, dar achiziția se poate face în decursul câțiva ani. Acestea sunt câteva dintre concluziile Studiului de oportunitate privind achiziția de tramvaie noi, comandat anul trecut de Primăria Municipiului Arad și întocmit de POYRY INFRA GmbH – Hanovra. Comandarea unui studiu a fost criticată, la vremea respectivă, de Opoziție, suma prevăzută în buget pentru plata documentului fiind destul de importantă: 100.000 lei.

În studiu se prezintă situația existentă a mijloacelor de transport, gradul mare de uzură tehnică și morală cu efecte nefavorabile asupra costurilor de operare și necesitatea înnoirii parcului de tramvaie prin achiziționarea unor vehicule noi.
Pe masa aleșilor

Studiul se va afla acum pe masa aleșilor locali, care sunt chemați la finele săptămânii să îl și aprobe. În susținerea aprobării studiului, primarul Gheorghe Falcă subliniază în documentația înaintată aleșilor: „Necesitatea înnoirii parcului de tramvaie prin achiziționarea unor vehicule noi, cu podea joasă, confortabile, sigure și cu un grad sporit de securitate a călătoriei; necesitatea încurajării folosirii transportului în comun care va avea ca efect creșterea numărului de pasageri, prin oferirea unor condiții de transport aliniate la standardele internaționale; necesitatea reducerii poluării, a creșterii vitezei de rulare și a menținerii unor costuri mai mici de întreținere și reparații”.

Depreciate

Unele dintre cele mai „dureroase” concluzii din Studiul de oportunitate sunt acelea că tramvaiele din flota Companiei de Transport Arad au „media de vârstă 40,5 ani, mult trecute de limita de vârstă” și că materialul rulant second–hand a fost „util pentru a supraviețui perioadei critice”, dar că acum este depreciat.
Inițial, 10 tramvaie

În Studiul de oportunitate se avansează și un necesar de circa 10 tramvaie noi care ar putea fi cumpărate în următorii trei ani. Sunt recomandate chiar 21 de produse diferite de la 14 de furnizori.

S-au estimat și costuri de 2 milioane euro pe tramvai, 186.000 de euro pentru dotarea atelierelor cu echipamentele necesare, precum și 57.000 de euro – costurile cursurilor de pregătire profesională.
Sute de tramvaie, zeci de ani

Firma care a realizat studiul subliniază că la Arad sunt 60 de tramvaie Tatra cu vârste cuprinse între 29 și 39 de ani, 63 Duewag cu vârste între 41 și 53 de ani, 9 Duewag cu vârsta de 35 de ani și 32 de tramvaie de tip Esslingen cu vârste cuprinse între 47 și 50 de ani.


http://www.aradon.ro/inlocuitori-pentru-tramvaie/909663
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Următoare
Pagina 15 din 19

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community