Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Știri, articole de presă
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2017
Mesaje: 959
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 06 Mai 2008 22:22:38    Titlul subiectului: 93012

Tatrele solo pe linia 2 cred ca au fost mai mult de proba in primele zile. Cred ca si-au dat seama ca nu fac fata-in ultimele zile cel putin eu vazut doar cupluri de Tatra, Timis, sau vagoane GT6.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 07 Mai 2008 03:03:27    Titlul subiectului: 93021

Sâmbătă erau, printre altele, un T4R și un T4D SOLO pe linia 2....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mar/2017
Mesaje: 149

MesajTrimis: Mie 07 Mai 2008 10:52:24    Titlul subiectului: 93026

Vatmanii amenință cu greva
ARAD - O parte dintre angajații CTP vor să înceteze lucrul fără știrea conducerii și a sindicatelor.

O parte dintre vatmanii Companiei de Transport Public (CTP) sunt gata să intre în grevă, nemulțumiți de salarii, de condițiile de lucru și de modul în care sunt tratați de călători. „Ne-am săturat de salariile de mizerie, de 750 de lei. Mai întâi, conform legii, vom asigura 30% din circulația tramvaielor. Asta înseamnă că pe fiecare linie un tramvai va veni la o oră și jumătate.

Dacă nu ni se acordă 50% din salariul de încadrare vom intra în grevă pe termen nelimitat, până vom fi mulțumiți de negocieri, ceea ce va paraliza orașul. Să nu fim înțeleși greșit, nu avem nimic cu nimeni, dar vrem salarii mai mari cu 50%. Nu e normal ca un vatman să aibă atâtea riscuri pentru un salariu de mizerie. Suntem înjurați și mai nou bătuți, fără să ne apere nimeni, vagoanele sunt murdare, iar programul insuportabil, fără drept de pauză de masă, de țigare sau toaletă”, ne scriu angajații CTP nemulțumiți.

Aceștia acuză, de asemenea, starea proastă a căii de rulare și faptul că, în ciuda traficului înfiorător din Arad, în zilele de lucru trebuie să parcurgă un traseu cu 10 minute mai repede decât în week-end. „Nu am primit o primă de Paște și nici măcar avansul nu ni l-au dat cu trei zile mai repede. Vom intra în grevă legal și vom vedea dacă oamenii din oraș vor putea circula și cu altceva în afară de tramvaie.

Dacă se vor îmbunătăți condițiile, poate că, atât noi, cât și călătorii vor fi mai mulțumiți. Cineva ar trebui să înțeleagă că un vatman nu se face într-o zi, două, iar când face școala și vede salariul și condițiile de muncă, pleacă cum a venit. Suntem hotărâți ca în perioada 5-9 mai, să intrăm în grevă”, spune un reprezentant al vatmanilor.

Amenințați de conducere

Contactat telefonic, Radu Torsin, directorul CTP, susține că nu a fost informat despre intenția angajaților de a opri lucrul. „Ei trebuie să urmeze o cale legală și să ne anunțe că intenționează să intre în grevă. Trebuie să facă o listă cu revendicările lor și să ne-o înmâneze, dar sindicatele din companie nu au făcut niciun pas în acest sens. Trebuie să știți că am negociat contractul colectiv de muncă pe anul acesta, iar salariul mediu este de opt-nouă milioane. Mai mult nu ne putem permite să oferim, decât dacă am scumpi biletele. Știu că sunt doi-trei nemulțumiți, cărora nu le-a convenit atunci când li s-au dat atribuțiile de serviciu. În 1995 au mai fost evenimente de acest gen, care nu s-au soldat cu urmări fericite pentru greviști. Cei care au intrat ilegal în grevă au fost dați afară”, a declarat Torsin.

După alegeri

La rândul său, Alexandru Purtan, liderul Sindicatului Liber din CTP, afirmă că în perioada imediat următoare nu se intenționează organizarea unei greve. „Vom pregăti o grevă, dar numai după alegerile locale. Vom protesta față de faptul că dintre toate societățile subordonate Consiliului Local Municipal Arad noi avem cele mai mici salarii. Deocamdată nu se poate asigura 30% din activitate fără o înștiințare prealabilă”, spune Purtan.

Nici Iosif Brândușe, secretarul Sindicatului Fenix, nu confirmă, implicarea organizației sale, în organizarea unei acțiuni de protest. „Pot să vă spun doar că au fost câteva persoane nemulțumite de faptul că li s-a cerut să facă controlul biletelor. Conducerea sindicatului nu are cunoștință de faptul că se intenționează organizarea unei greve”, a declarat sindicalistul.
L.S.
Sursa: www.aradon.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 14 Mai 2008 16:38:29    Titlul subiectului: 93371

Deocamdata e liniste in ceea ce priveste presupusa greva a vatmanilor CTP:

http://www.aradcity.ro/?x=stiri&id_tip=10&id_stire=2540

Arad City a scris:
Chiar dacă printr-o scrisoare anonimă remisă presei se anunța că vatmanii vor intra în grevă, pentru că s-au săturat de salarii, până în momentul de față la Compania de Transport Public este liniște. Mai mult de atât, directorul CTP, Radu Torsin, declară că el este străin de acest lucru și că totul este pornit de la un angajat sau doi. [...] Marinel Costuț, reprezentantul sectorului vatmani din sindicatul Phoenix susține că tot ce s-a scris în acea anonimă este adevărat. „Nu știu cine a scris-o, dar așa stă situația. Nu avem pauză de masă așa cum scrie în contract, și nici salarizarea nu este bună. Eu am o listă cu peste 90 de semnături ale angajaților nemulțumiți de atribuțiunile de serviciu. Suntem revoltați și de faptul că oricâte adrese s-au trimis la registratură, nu au avut răspuns favorabil”. De asemenea un alt coleg și anume Teodor Flueraș afirmă că: „La fel ca și ceilalți colegi nu sunt de acord cu câteva puncte din fișa postului. În ceea ce privește greva deocamdată nu cred că este necesar.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 16 Mai 2008 18:18:24    Titlul subiectului: 93468

Lipsă de respect pentru călători
ARAD - Locuitorii din Grădiște sunt revoltați de modul haotic în care circulă tramvaiele prin cartier.

Elvira Tamaș, una dintre cititoarele ziarului nostru din Grădiște, ne-a scris, în numele mai multor locuitori din cartier, revoltați de modul în care circulă tramvaiele.

Oamenii acuză faptul că programul afișat în stații sau pe pagina web a Companiei de Transport Public (CTP) nu este respectat, că li se închide ușa în nas atunci când dau să se urce în vagoane, că în stații nu sunt adăposturi pentru călători și e plin de mizerie. „După ce sunt cele mai murdare, nesigure și mizerabile tramvaie din tot orașul, mai și circulă haotic, nu știu din ce considerente.

În unele stații există un orar afișat, dar degeaba, că nu este respectat. Sunt și cazuri în care aceste afișe cu orele de plecare a garniturilor au fost rupte de călători. Pentru a ne informa, accesăm atunci pagina de internet a CTP, dar tot degeaba. Un traseu Grădiște-Boul Roșu durează uneori mai mult decât un drum Arad-Timișoara.

Unele vatmanițe sunt insolente și neglijente în timp ce conduc garnitura și vorbesc minute în șir la telefon. Dacă ești văzut că fugi după ți se închide ușa în nas, dar când stau de povești la dispecerat, vatmanii nu se mai grăbesc.

Dimineața, circulă un singur vagon, iar elevii care se duc la școală și restul călătorilor circulă ca sardelele, iar în orele 16.30-17.15, chiar dacă, conform orarului, ar trebui să circule mai multe tramvaie, pur și simplu se retrag sub nasul nostru în depou și ne lasă cu ochii în soare sau în ploaie”, se spune în scrisoare.

Pe de altă parte, Elvira Tamaș spune că cele mai multe nemulțumiri sunt legate de circulația tramvaielor pe linia 16. În aceste condiții, oamenii sunt deciși să se adreseze Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului.

Întârzieri justificate

În ceea ce-l privește, Radu Torsin, directorul CTP,susține că eventualele întârzieri sunt datorate unor cauze obiective.

„Întârzierile sunt cauzate de aglomerația din trafic sau a incidentelor care mai au loc pe traseu. Nu pot fi mari neconcordanțe în Grădiște, pentru că acolo este linie simplă și trebuie respectat un program pentru a nu se întâlni garniturile care vin din direcții opuse.

La Palatul CFR există un punct de control pentru a nu fi întârzieri. În ceea ce privește orarele din stații, acestea sunt în permanență rupte de călători și înlocuite de noi.

Să știți că toate stațiile sunt curățate noaptea de angajații noștri, dar e foarte greu să mături în permanență 70-80 de obiective, câte avem noi în oraș”, a declarar Torsin.

sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/lipsa-de-respect-pentru-calatori/cn/news-20080515-01442455

P.S.: Chiar azi la macazul spre Gradiste vatmanita a inchis usile in fata a 4 femei si 2 elevi ce fugeau spre tramvai Laughing

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 27 Mai 2008 14:10:01    Titlul subiectului: 93845

CTP Arad intentioneaza sa caseze 12 autobuze:

http://www.observator.info/actualitate-1/o-duzina-de-autobuze-ale-ctp-bune-de-fier-vechi

Observator Aradean a scris:
S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad propune trecerea unui număr de 12 autobuze care sunt concesionate societății de către Consiliul Județean Arad, din domeniul public al Județului Arad, în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și dezmembrării.

Scoaterea din funcțiune și dezmembrarea acestor autobuze se justifică prin depășirea duratei normale de utilizare, starea tehnică necorespunzătoare, datorită uzurii avansate a caroseriei, motiv pentru care nu se mai poate obține avizul I.T.P., decât cu efectuarea unor reparații generale.


Foarte interesanta este imaginea ce ilustreaza articolul: Un autobuz Ikarus din Pitesti (de ce n-or fi luat chiar o poza din Arad?) care a fost oglindit, astfel ca pare... britanic!



autobuz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.5 kb
 Vizualizat:  de 9352 ori

autobuz.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2017
Mesaje: 959
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 11 Iun 2008 11:30:24    Titlul subiectului: 94380

"Luați la întrebări de Primărie
ARAD - Arădenii sunt rugați să completeze un chestionar legat de transportul public în comun. Chestionare

Primăria Arad a decis că a venit momentul să-i întrebe pe locuitorii orașului ce părere au despre modul în care se prezintă mijloacele de transport public de călători. Pe site-ul instituției a fost urcat un chestionar privind transportul public local în municipiul Arad, formular în care arădenii sunt rugați să răspundă la nouă întrebări legate toate de modul cum se circulă cu mijloacele de transport ale CTP, la final având posibilitatea de a da câteva sugestii concrete care să ducă la înbunătățirea transportului public local.

Scopul acestui chestionar este indicat din start de Primărie, care susține că prin completarea lui „ne veți ajuta în conturarea obiectivelor de dezvoltare ale orașului nostru”.

Arădenii sunt apoi întrebați despre „cum apreciați calitatea și eficiența serviciilor de transport public local actuale, de pe raza municipiului Arad?”, dacă folosesc mijloacele de transport în comun (tramvaiele sau autobuzele) și cum se deplasează în oraș (mersul pe jos, tramvai, autobuz, mașină personală, moped sau bicicletă), dacă serviciile de transport public se realizează în condiții de siguranță și confort, dacă numărul tramvaielor și autobuzelor care circulă în Arad sunt suficiente etc.

Să renunțe la mașini

Arădenii își pot da cu părerea pe site-ul primăriei și dacă transportul public a suferit modificări substanțiale sau nu, dacă este accesibil din punct de vedere al costurilor raportat la veniturile populației și sunt puși, de asemenea, să aleagă un mijloc de transport pe care îl consideră prioritar și ar trebui dezvoltat primul de către municipalitate.

Prin intermediul chestionarului, arădenii sunt provocați de primărie, în condițiile în care aceștia sunt întrebați dacă ar fi dispuși să renunțe la folosirea autovehiculului personal, în situația în care transportul public local ar satisface standardele și nevoile acestora, având în vedere „reducerea poluării și fluidizarea traficului în municipiul”. Primăria vrea să afle de la arădenii care vor dori să completeze acest chestionar trei aspecte pozitive și trei negative ale transpotului în comun.

Chestionarele primăriei pot fi completate pe internet, dar și de cei care vin să facă turul Primăriei.

Rămâne de văzut dacă efectele chestionarului vor fi simțite în Arad și dacă transportul public de călători va avea parte, în sfârșit, de modernizare

A.B. "

Sursa: www.aradon.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 22 Iun 2008 21:23:10    Titlul subiectului: 94894

Un articol despre inceperea probelor pe Vlaicu-UTA (1.7km) si diverse alte proiecte legate de tramvaiele aradene:

http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/bat-recordul-la-viteza/cn/news-20080618-06092602

Arad Online a scris:
Testele vor ține cel puțin o săptămână, urmând să se facă probe cu toate tipurile de tramvaie. [...] Termenul la care călătorii vor putea folosi tramvaiele între UTA și Vlaicu nu a fost fixat încă, acesta fiind stabilit undeva la finele săptămânii viitoare. Petru Cuvineanu susține însă că, pe aceste linii, tramvaiele vor fi mult mai silențioase și vor circula cu viteză mult mai mare decât în trecut, urmând să nu se oprească la nici un semafor, în condițiile în care acestea vor funcționa în strânsă legătură cu circulația tramvaielor. [...] „Tramvaiele circulă de obicei cu 40 km/oră, dar pe noile linii vor putea circula cu 70 km/oră, așa cum circulau aceste tramvaie în Germania, de unde le-am adus. Va avea loc și o reducere a timpilor de parcurgere a traseului modernizat Vlaicu-UTA cu 30%”, a punctat directorul CTP. [...] În funcție de ziua la care probele la tramvaie vor fi finalizate, va începe lucrarea pe tronsonul Podgoria- centru, moment la care se va suspenda circulația tramvaielor. Răzvan Popa susține că tot atunci vor începe lucrări la legătura dintre Cocorilor și Vlaicu, „lucrare care va perturba destul de sever circulația din zonă timp de aproximativ trei săptămâni” și parțial în intersecțiile de la Podgoria și Boul Roșu, cele mai dificile puncte ale lucrării BERD.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2017
Mesaje: 959
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2008 23:40:54    Titlul subiectului: 95141

Citat:
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD

COMUNICAT DE PRESĂ
27 iunie 2008

Investiție REABILITARE TRANSPORT URBAN
Co-finațare Banca Europeana pentru Reconstructie și Dezvoltare - Municipiul Arad

Începând cu data de 1 iulie 2008 (marți) se reia circulația tramvaielor în cartierul Aurel Vlaicu, între P-ța UTA – Făt Frumos, în urma lucrărilor de modernizare a căii de rulare.

Între 01 – 22 iulie se vor efectua lucrări pentru refacerea racordului liniilor de tramvai la P-ța UTA cu Depou CTP-str.Cocorilor, fiind necesară suspendarea temporară a circulației tramvaielor pe traseul UTA – Cpt.Ignat. În această perioadă pe traseul menționat transportul public va fi asigurat cu autobuse.

În perioada 01 iulie – 15 septembrie, pentru lucrări la linii se întrerupe circulația tramvaielor între Podgoria- Piața Romană. Transportul călătorilor va fi asigurat pe acest traseu cu autobuse. Stațiile temporare pe Bd. Revoluției au fost stabilite după cum urmează :

Sensul de mers spre Piața Romană:
- Podgoria - Standard
- Poșta Mare
- magazin Vidra
- magazin Leonardo (Catedrala Catolica)

Sensul de mers spre Podgoria:
- magazin Terranova
- Palatul Copiilor
- Podgoria - Bijuteria Ioja

Se vor executa următoarele lucrări :

• Modernizare treceri la nivel cu liniile de tramvai pe Bd.Revoluției
• Refacerea căii de rulare a tremvaielor P-ța Avram Iancu – P-ța Romană
• Refacerea instalațiilor de semaforizare Bd.Revoluției
• Reabilitare carosabil Calea Aurel Vlaicu, tronson P-ța UTA- Gara CFR pe ambele sensuri de circulație

Ne cerem scuze pentru neplacerile provocate de santier si multumim pentru intelegere. Facem eforturi ca aceasta importanta lucrare sa deranjeze cit mai putin posibil
Aveti mai sus comunicatul Primariei vis-a-vis de continuarea lucrarilor BERD pe alte tronsoane decat pe Vlaicu-UTA. Abia astept totusi comunciatul CTP, unul care sper sa fie mai profesionist. Cred ca este clar faptul ca CTP nu va bloca vagoane de tramvai pentru a asigura traseele 22 (Cpt Ignat-Piata Romana) sau 3b (Piata Romana-Aradul Nou). Sau cel putin asa sper. Acele vagoane ramase "afara" pentru aproape o luna vor fi cu siguranta victimele grafittizarii. Pe langa asta, ce se va intampal daca vor suferi defectiuni. Oricum cred ca se va itnra cu lucrarile si in zona Pietei Romane, asa ca ar ramane eventual tramvaie pentru linia 22.

Astept deci anuntul CTP, profesionist, facut de cineva care are totusi habar de traseele de tramvai. Imi permit sa anticipez putin , luand in calcul faptul ca tramvaiele nu vor putea intra in depoul UTA, si nici nu vor fi blocate in zona de sud a orasului:
- se vor suspenda liniile: 2,3,5,8,10,12,16,18.
- se suplimenteaza liniile 7,9,11,15,17.
- se reintroduc liniile 1b si 6, avand capetele undeva in Micalaca, probabil la Billa. (iar va fi extrem de interesant sa vedem linia 6 in Micalaca. S-a mai intamplat cand se lucra pe Cocorilor si s-au facut ceva reparatii si in Centru).
- se introduce linia 160, pe relatia Sere-Micalaca. (desi nu cred, ar fi utila doar pentru a nu-i lasa pe calatorii din cartierul Gradiste prea departe de statia de bus spre centru)
- se introduc autobuze pe relatia: Podgoria-Piata Romana, Piata Romana-Aradul Nou (oare de ce nu ar fi direct Podgoria-Ar nou?).
-se introduce linia 4(b) autobuze pe relatia Fortuna-Alfa-Piata Romana.

Ar fi in total un plus de vreo cel putin 15 de autobuze pe schimb cred. Sper ca CTP sa faca fata din toate pctele de vedere.

Statiile de pe centru mi se pare total aiurea puse. Ce rost au cele de la Iosa sau Standard? De ce sa nu plece autobuzele din statia de langa Lac si sa vina in statia spre Gradiste? Sper ca anuntul CTP sa clarifice multe aspecte. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 08/Aug/2016
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 07 Iul 2008 18:09:29    Titlul subiectului: 95446

"ANUNT: modificare program de circulatie tramvaie
Dorim sa va aducem la cunostinta faptul ca, datorita lucrarilor efectuate la calea de rulare, au aparut o serie de modificari substantiale in circulatia tramvaielor pentru perioada urmatoare.
Va rugam sa consultati noile programe temporare disponibile in sectiunea
PROGRAME DE CIRCULTIE / TRAMVAIE / PE LINII
"

Citat de pe site-ul Companiei de transport public Arad

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 08 Iul 2008 23:43:09    Titlul subiectului: 95514

Probleme la CTP

http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/probleme-la-ctp/cn/news-20080706-11275842

Arad Online a scris:
Compania de Transport Public face din ce în ce mai greu față cheltuielilor, având pierderi importante lună de lună, motiv pentru care a solicitat Consiliului local municipal majorarea procentului de subvenționare din bugetul local a cheltuielilor materiale de funcționare – exploatare, de la 40% la 50%, începând cu data de 1 iulie 2008.

Diferența între procentul de subvenționare actual și cel propus, de 10% din cheltuieli, reprezintă aproximativ 85 mii lei, lunar.

Ca urmare a acestei majorări, consilierul Traian Vlaicu Hergane a solicitat înghețarea prețurilor la CTP, lucru considerat imposibil de către directorul Radu Torsin, care a precizat că „„nu ne-am gândit să majorăm tariful, dar nici nu putem ști ce va fi până la sfârșitul anului“.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 08/Aug/2016
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 16 Iul 2008 17:39:05    Titlul subiectului: 95911

"Arădenii au tren de 150 de ani
ARAD - Prima garnitură a ajuns în oraș pe 14 iulie 1858 transportând membri comisiei de recepție.


Nu mai puțin 150 de ani au trecut de când Aradul a fost pus pe harta feroviară din Europa. Pe 14 iulie 1858, în stația din oraș a ajuns prima garnitură care-i transporta pe membri comisiei de recepție veniți să inspecteze calea ferată.

Alexandru Ioan Samoilenco, un pensionar din cadrul CFR, ne povestește că, în urmă cu 50 de ani, a avut ocazia să participe la manifestările prilejuite de centenarul liniei de cale ferată arădene. „E adevărat că prima cursă oficială a avut loc abia în 25 octombrie 1858, dar la 14 iulie a ajuns la Arad primul tren.

Venea din Imperiu habsburgic pentru a-i duce în inspecție pe membrii comisiei care trebuiau să inspecteze calea ferată și stația. Pentru a celebra acest moment am apelat la sprijinul Primăriei Arad, al Prefecturii, al CJA și al primăriilor din Șofronea și Curtici.

Am primit răspuns doar de la Prefectură, cei de acolo spunând că se va organiza o festivitate pe 25 octombrie”, povestește Samoilenco.

L.S.
"

Citat de pe ARADON

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 08/Aug/2016
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 12 Aug 2008 15:21:45    Titlul subiectului: 96943

"Incepand din 19 pana in 24 august, zilnic, intre orele:
...
Orele 10-20 Plimbari cu ambarcatiuni pe Mures - de la pontonul C.S. Vointa
Orele 12-18 Plimbari cu trenuletul turistic de agrement - plecari din ora în ora, din spatele Teatrului Clasic " Ioan Slavici"
Orele 11-13 Plimbari cu "Sageata Verde" pe ruta Micalaca - Vladimirescu -plecare din statia Maximilian (cu minim 10 calatori)
"

Pentru mai multe detalii: ZILELE ARADULUI: 18 - 24 august 2008

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 14 Aug 2008 18:52:53    Titlul subiectului: 96994

Din pacate se pare ca cea mai mare firma de constructii din Arad, ICIM care realizeaza si proiectul BERD si altele care au legatura cu transportul in comun a fost cumparata de cei din Timisoara, cel putin asa reiese din articolul urmator:
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/restructurari-la-icim/cn/news-20080814-04290464

Grupul Izometal Confort Timișoara, care a achiziționat 33% din acțiunile ICIM, și-a propus să facă câteva schimbări în cadrul unității.

Georgică Cornu, proprietarul firmei timișorene, pare dispus, potrivit declarațiilor, să facă restructurări la ICIM și modificări la nivelul managementului, lucru pe care l-a discutat și cu ceilalți acționari de aici.

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2017
Mesaje: 959
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 15 Aug 2008 16:48:55    Titlul subiectului: 97028

Nu cred ca putem spune din start ca aceasta tranzactie va afecta negativ calitatea lucrarilor la infrastructura executate de ICIM. Cele mai mari temeri ale aradenilor sunt insa legate de faptul ca o societate aradeana puternica este pe cale de a fi cumparata de un timisorean, care poate nu va mai realiza aceleasi investitii "de suflet", cum ar fi sustinerea echipei campioane de baschet feminin BC ICIM Arad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 15 Aug 2008 21:00:26    Titlul subiectului: 97032

Auch, la asta nu m-am gindit, ar fi trist, dupa ce UTA e in declin fara sponsori, sa mai piarda si echipa de basket sponsorul din cauza unor orgolii, dar asta e, asta e traditia. Laughing
Macar de ar aduce ceva utilaje mai performante sa termine proiectul BERD repede si bine, nu sa fie 1 an haos intre UTA si Podgoria ca eu din Vlaicu dupa doua saptamini am innebunit cu atitea schimbari tramvai-autobuz-tramvai Evil or Very Mad

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Chagall



Data înscrierii: 11/Mai/2008
Ultima vizita: 13/Aug/2011
Mesaje: 40
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 15 Aug 2008 21:40:50    Titlul subiectului: 97034

Vesti proaste pentru Aradeni. Twisted Evil
Acum lasand gluma la o parte, Grupul Izometal Confort este o firma serioasa, a reabilitat o mare parte din liniile de tramvai din Timisoara, calitatea lucrarilor executate de ei fiind foarte buna.

_________________
Timisoara
1869 - primul tramvai tras de cai din Europa de Est
1889 - primul tramvai electric din România
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 15 Aug 2008 23:55:15    Titlul subiectului: 97041

Pai in Vlaicu lucrarile au mers incet si prost, drumul e denivelat, valuri, valuri, tretuarul facut la repezeala, apoi acum vad ca-l sparg sa puna hidranti Laughing, linia de tramvai nu stiu cit e de buna, asta se va vedea in 2-3 ani. Deci ce mi-as dori cel mai mult e sa vin timisorenii sa faca ca la carte traseul ce-a ramas ca dupa parerea mea, mai rau nu se poate(saptamina asta de cite ori am trecut nimeni nu muncea)
_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2017
Mesaje: 959
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 02 Sep 2008 22:32:03    Titlul subiectului: 97735

Compania de Transport Public din Arad cere Consiliului Local Municipal aprobarea scoaterii din funcțiune a unor mijloace fixe aparținând patrimoniului concesionat al CLM, 24 de vagoane de tramvai, dintre care 18 vagoane motor și 6 vagoane remorcă. Se pare că este vorba despre vagoane fabricate în anii 1971, 1978, 1981, 1982, 1985 și 1986. Valoarea totală de inventariere a acestora este de aproximativ 215.000 de lei, toate având amortizată investiția, unele chiar în acest an. Cel mai ieftin vagon este fabricat în 1978 și a costat 1.300 de lei, iar cel mai scump are anul de fabricație 1981 și a costat 20.000 de lei.
Vagoanele sunt de tip TIMIS TM2 și TATRA T4R. În prezent starea tehnică a tramvaielor este la limita utilizării în siguranță pentru trafic, menținerea lor în circulație nefiind posibilă fără reparații importante (rebandajari, reparații boghiuri, reparațiea instalației de aer comprimat, a sistemului de frânare, înlocuiri ale cablajelor electrice de joasă și înaltă tensiune, înlocuiri ale podelei, capitonaje interioare, revopsiri interioare și exterioare). Solicitarea Companiei este fundamentată de costurile de reabilitare nejustificate și pe faptul că de-a lungul ultimilor ani, S.C. CTP S.A. Arad a achiziționat tramvaie de mare capacitate dintr-o generație mai nouă, a căror capacitate de transport este aproximativ egală cu capacitatea de transport a vagoanelor ce urmează a se scoate din funcțiune.
Deșeurile metalice feroase rezultate din dezmembrare se vor valorifica, iar sumele obținute, după deducerea cheltuielilor de dezmembrare, vor constitui venit la bugetul local.
Prin recuperările de piese și subansamble cu diferite grade de uzură, refolosibile pentru restul parcului, se reduc costurile de întreținere. Componentele recuperate de la vagoanele de tramvaie se vor utiliza pentru completările cu piese și componente electrice a restului de parc de vagoane, pentru care nu se mai produc unele piese de schimb, iar unele noi sunt scumpe.

Sursa: www.observator.info

Se pare ca zilele Timisurilor sunt numarate. 6 vagoane remorca, daca toate sunt de timis, inseamna casarea tutuor timisurilor ce mai sunt in circulatie, adica: 1+2 , 15+16, 17+18 (care circula frecvent) , 13+205, 212+213 si 208+209 care de ceva vreme nu au mai iesit din depou. Raman atunci 12 vagoane T4R.[/i]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 09 Sep 2008 22:09:58    Titlul subiectului: 98115

Situatie financiara dezastruoasa la CTP Arad:

http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/faliment-la-tramvai/cn/news-20080908-06160450

Arad Online a scris:
Faliment la tramvai

ARAD - CTP cere Primăriei Arad ajutor financiar pentru a face față pierderilor de milioane.

Compania de Transport Public Arad (CTP) că străduiește să supraviețuiască, însă „ocupația” se dovedește din ce în ce mai grea. Sute de milioane sunt contabilizate ca pierderi la CTP, iar situația nu pare că se va îndrepta pe viitor.

În fața acestei situații, societatea Primăriei a cerut ajutor de la Consiliul Local Municipal (CLM), însă salvarea așteptată de CTP la finele săptămânii trecute nu a venit. Aleșii locali nu au ajuns nici măcar să dezbată rugămintea unității, proiectul care vorbea de creșterea subvențiilor la CET (căci această modalitate de salvarea au gândit-o mai marii societății) a fost scos de pe ordinea de zi a ședinței, chiar în plen.

CTP a cerut Primăriei Arad să crească subvenția pe care instituția o acordă societății, cu toate că aceasta a atins maximum prevăzut de lege. Motivul e simplu: „CTP a încheiat semestrul I 2008 cu o pierdere de 514.000 lei din activitatea de transport în comun cu tramvaiele, cu toate că, prin hotărâri succesive ale CLM, procentul de subvenționare s-a majorat, ajungând în final la maximul prevăzut de legislație și anume la 50% din cheltuielile materiale de funcționare-exploatare”.

CTP își justifică pierderile insistând pe lucrarea BERD, care a dat o nouă gaură în bugetul societății. Printre probleme, conducerea societății enumără „închiderea unor tronsoane de linii, pentru care se execută lucrări de reabilitare (tronsonul Făt Frumos-UTA, UTA-Podgoria, lucrările din cartierul Alfa etc.), dar și numărul mare de călători (se estimează un procent de 40%) care beneficiază de facilități - gratuități sau reduceri - ambele suprapuse peste vacanța școlară și perioada de concedii, știut fiind faptul că din transportul elevilor și studenților se realizează un procent însemnat al încasărilor”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 19 Sep 2008 17:48:14    Titlul subiectului: 98510

Un articol tip 'viitorul suna bine' care prezinta minunatele proiecte ale Primariei si CTP de acum pana in... 2015 (merita citit integral):

http://www.observator.info/actualitate-1/unul-dintre-proiectele-ctp-care-ar-putea-fi-realizate-pana-in-2015-este-extinderea-traseelor-pana-la-spitalulul-judetean-gai-subcetate-sanicolaul-mic

Observator a scris:
Compania de Transport Public din Arad dorește să continue procesul de modernizare început cu infrastructura. Pentru asta, sunt în curs de pregătire o serie de proiecte, incluse în „Strategia de dezvoltarea a Aradului”. Se preconizează ca în acest an să fie pus la punct un program de extindere a sistemului GPS de management al traficului, va fi realizat de asemenea un studiu și proiect pentru hale în depoul din Micălaca, unde vagoanele de tramvai pot fi revizuite. Se dorește achiziționarea a două instalații de semnalizare „cale liberă”, care să fie poziționate pe tronsonul Piața Caius Iacob – Sere – CET, respectiv bariera Gai – Piața Gai – Bucla Zona Industrială. [...] Capacitatea mare de transport și gradul mic de poluare a transportului electric, impun măsuri de stimulare a dezvoltării actualei rețele de tramvai preurban. [...] Optimizarea traseelor: vor fi reconfigurate traseele prin introducerea sau eliminarea unor tronsoane în funcție de fluxurile de călători. Se va reduce numărul de curse pe traseele cu fluxuri reduse, iar parcul auto va fi adaptat la fluxurile de călători. Acest lucru este
posibil prin diversificarea parcului (vehicule cu capacități diferite de transport) și repartizarea judicioasă a acestuia.


Revenind la zilele noastre, un alt articol ce prezinta nemultumirile celor care folosesc cursele spre complexul comercial Armonia:

http://www.aradcity.ro/?x=stiri&id_tip=10&id_stire=3772

Arad City a scris:
Angajații Complexului Comercial Armonia, cât și o parte din clienții care folosesc mijloacele de transport în comun, sunt nemulțumiți de orarul autobuzelor. Dacă la început existau autobuze la un interval de 10 minute, acum, prin semnarea unui nou contract între reprezentanții complexului comercial și CTP Arad, autobuzele circulă în orele de vârf la un interval de peste 30 de minute.

Mai mult, arădenii sunt nemulțumiți de faptul că la stațiile de la UTA și Lebăda nu este afișat orarul de circulare. „Nu se respectă programul. Mai ales în orele de vârf. Fac referire la intervalul 11.00 – 14.00. Din cauză că nu vin la timp, întârziem la lucru. Nu știm când circulă și de unde, deoarece nu există un program prin care să fim informați. Nu mai vorbim de faptul că duminica este bătaie de joc”, afirmă Ana Lazăr, o călătoare. Mai mult decât atât, o parte dintre angajați sunt revoltați de faptul că șoferii nu le dau informații și au un comportament neadecvat. „Am întrebat de ce nu circulă mai des și mi s-a răspuns foarte urât. Când m-am angajat, autobuzele circulau mai des. Acum așteptăm după ele și 40 de minute”, declară Oana Luca, angajata unui magazin din cadrul centrului. Cum toată lumea dă vina pe Compania de Transport Public Arad spunând că nu asigură mai multe autobuze pentru angajați și clienți, aceștia ne-au afirmat că ei nu au nici o vină deoarece există un contract. „Avem un contract. Ei plătesc doar cursele care circulă acum. Într-adevăr la început au fost mai multe autobuze, dar s-a renunțat la ele. Nu se mai circulă la 10 minute, ci la 30. Poate de aceea angajații sunt nemulțumiți. Acum dacă pierd o cursă trebuie să aștepte mai mult. Am înțeles că s-a luat această decizie deoarece nu era rentabil să circule atâtea curse pe zi. Noi respectăm doar ce scrie în contract. În ceea ce privește programul afișat în stații, chiar este o problemă din cauza lucrărilor. Nu prea avem unde să îl afișăm, să fie vizibil. Dar acest lucru se va rezolva cât de curând”, afirmă Mariana Birău, director de exploatare CTP Arad. Reprezentanții magazinului Armonia afirmă că autobuzele sunt în primul rând la dispoziția clienților. „Mijloacele de transport sunt pentru clienți în proporție de 90%. Contractul semnat nu prevede trasportul angajaților. În intervalul 9,45 -14,49 autobuzele circulă din 38 în 38 de minute” afirmă Raluca Bunaciu – departamentul info Armonia. Autobuzele spre centrul comercial pleacă în fiecare dimineață la 8,10 minute de la Autogara Veche și la 8,30 dinpre Armonia spre oraș. Ultima cursă este la ora 22,44 de la Autogară și 23,04 de la Armonia. În afara intervalului amintit, autobuzele circulă la fiecare 19 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 20 Sep 2008 16:51:15    Titlul subiectului: 98541

Semafoare inteligente pe centru
Intersecțiile ar urma să aibă parte de sefamoare cu senzori, care își schimbă culoarea în funcție de trafic.
Parca asa a inceput sa fie traficul blocat si in Bucuresti, cu asa ceva Laughing
aradon a scris:
Arad - Cel puțin în teorie, circulația pe tronsonul Teatrul Ioan Slavici - Calea Aurel Vlaicu nu ne va mai da bătăi de cap. În proiectul BERD a fost prevăzută și achiziția de dispozitive de teledetecție aflate în strânsă legătură cu semafoarele ce vor fi montate pe tronsoanele care au intrat la reabilitat.

Montarea semafoarelor a început de mult în zone precum cartierul Vlaicu și centru, iar de curând au apărut primele dispozitive (senzori) sub formă rotundă. Potrivit Corinei Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, rolul acestora va fi acela de a decongestiona traficul. Mai exact, dispozitivele de teledetecție vor fi cele care vor schimba culoarea semafoarelor în verde sau roșu în funcție de intensitatea traficului de pe străzi.

În timpul zilei, dispozitivul va decide să schimbe mai repede culoarea semaforului în verde, în condițiile în care numărul mașinilor va fi mai mare pe una dintre străzile care dă în intersecție. În plus, tramvaiele vor fi cele care vor dicta în traficul din Arad, acestea urmând să beneficieze de undă verde în circulație (adică să prindă tot timpul culoarea verde).

30 de intersecții

Sistemul va fi funcțional doar la momentul la care investițiile în sistemul de semaforizare și lucrarea BERD vor fi finalizate. Primăria susține însă că dispozitive de acest gen vor fi montate în mai multe intersecții din Arad, nu doar pe cele de pe traseul BERD, și că toate lucrările de acum care vizează înlocuirea sistemului de semaforizare sau montarea unui sistem nou vor beneficia și de senzori pentru trafic.

„Aproximativ 30 de intersecții din oraș vor fi dotate cu dispozitive de teledetecție. Pe moment, nici cele montate deja nu funcționează împreună, dar la momentul la care va fi finalizată investiția se va face și un centru de coordonare care va asigura bunul mers al întregului sistem”, susține Corina Drăghici.

Până atunci, semafoarele din Arad funcționează... pe rând. Ba nu merg cele din Micălaca, ba cele de pe Lacului, ba cele din centru sau de la UTA.

Fără camere video

În Arad, nici unul dintre semafoare nu este prevăzut cu cameră video pentru înregistrare de imagini. Singurele camere sunt cele care dau imagini din fața Primăriei, din Piața Avram Iancu și, iarna, de la patinoar

articolul la: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/semafoare-inteligente-pe-centru/cn/news-20080918-07124844

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2017
Mesaje: 6381
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Sep 2008 16:56:24    Titlul subiectului: 98542

Semafoarele inteligente din Bucuresti nu au avut absolut nici un efect fabvorabil asupra traficului, sunt practic bani publici aruncati degeaba (in buzunarul companiei UTI). Se spunea ca o data cu darea in folosinta a noilor semafoare in Bucuresti nu vor mai fi nevoie de politisti in intersectii, dupa o perioada acestia au revenit sa dirijeze circulatia. Miercurea trecuta la ora 6 dupa masa, circulatia era blocata pe bulevardul Magheru (un bulevard important pe axa nord-sud din capitala) autobuzele stateau frumos in coloana, iar in statii lumea se imbulzea si injura de zor autobuzele blocate in trafic. Astea sunt semafoarele inteligente din Bucuresti. Poate ca aradenii vor avea mai mult noroc cu semafoarele inteligente.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 24 Sep 2008 16:24:42    Titlul subiectului: 98713

Un incident nefericit cu un conflict vatman - calator intamplat acum cateva zile:

http://www.glasularadului.ro/news/index.php?news=10094

Glasul Aradului a scris:
Arădenii care circulă cu mijloacele de transport în comun își fac mai nou dreptate cu pumnul. Așa s-a întâmplat și la sfârșitul săptămânii, mai exact vineri, puțin după ora 16.00, când un vatman a fost agresat în stația Podgoria de către un călător revoltat de faptul că s-au închis ușile înainte să urce cu soția și copilul, care era în cărucior.

După declarațiile celor prezenți bărbatul când a văzut că se închid ușile nu a mai stat pe gânduri și s-a dus la vatman să îi ceară explicații într-un mod agresiv. „Eram în stație la Podgoria. Domnul respectiv a acuzat faptul că am închis ușile intenționat și am prins căruciorul între ele. Am încercat să îi explic mecanismul și să îi spun că nu aveam cum să le închid eu. I-am făcut și demonstrație că ușile se închid după câteva secunde, dar numai dacă nu este nimeni în dreptul lor. Nu a vrut să audă. A ținut-o pe a lui. Mai era un pic și mă linșa. Am și eu copil acasă și nu aș face rău nimănui. Înțeleg furia unui tată, dar trebuia să fie atent la ce îi spun nu să își facă legea cu pumnul”, afirmă vatmanul tramvaiului numărul 18. La ora respectivă tramvaiul era plin de călători. Nimeni însă nu a sărit în apărarea vatmanului, care era să fie linșat de către călătorul recalcitrant. La stația Billa, după ce călătorul agresiv a coborât din tramvai, adresându-i în continuare vatmanului cuvinte urâte, cel care se afla la cârma mijlocului de transport în comun s-a întors câtre călători și a exclamat: „Mulțumesc călătorilor care au sărit în ajutorul meu. Putea să mă omoare și nimeni nu a mișcat un deget. Ați văzut cine a fost vinovat de incident, dar nu v-a păsat”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 24 Sep 2008 21:42:32    Titlul subiectului: 98726

Din pacate sint frecvente astfel de incidente, cred ca sint trei GT8 la care ar trebui reglat timpul la usi sa se inchida la cel putin 5 secunde, de multe ori cind sa urci pe tramvai se inchide usa, macar asa cineva se sesizeaza daca caltorii se leaga de vatmani, altfel nimeni nu misca un deget nici la CTP Confused
_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Următoare
Pagina 3 din 18

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community