Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Fost plan de tramvai spre Zona Industriala

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2008 22:31:35    Titlul subiectului: Fost plan de tramvai spre Zona Industriala 95132

Nu stiu cat de aproape de realitate a fost acest zvon, dar pe la inceputul anilor 90 (eram mai mic, nu-mi aduc aminte bine) se auzea ca s-ar putea construi o linie de tramvai intre Vaslui (oras) si zona industriala.
Stiu mai multi oameni care si ei spun ca au auzit de asa ceva.

As vrea sa stiu daca a mai auzit cineva de acest lucru atunci si daca da poate stie mai multe detalii.

Dupa ce am trimis un mail Primariei sa aflu mai multe in legatura cu acest proiect am primit urmatorul raspuns:



scan0001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.55 kb
 Vizualizat:  de 7464 ori

scan0001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 11:38:20    Titlul subiectului: 123557

http://www.vrn.ro/index.php?mod=articole&id_news=3408

"Tramvai de Vaslui
Articol scris de:
Daniel TANASUC

Resedinta de judet ar fi putut avea o linie de tramvai (sau mai multe), dacã Ceausescu nu ar fi fost împuscat în decembrie ’89. Fostii conducãtori ai judetului puseserã la cale un plan de dezvoltare a unei linii de tramvai, care ar fi legat principalele comune din jur de fabricile de pe cele douã platforme, Zona industrialã si platforma agroindustrialã. Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, crede cã “nerealizarea acestei linii de tramvai a afectat negativ si partea economicã a Vasluiului.

Cei care trec spre Zona Industrialã zi de zi pot vedea stâlpi de genul folositi de liniile de tramvai, pe care au fost montate instalatii electrice. Pe acolo, pe traseul garã-CET-Hitrom, ar fi urmat sã functioneze prima linie de tramvai din oras, proiect care urma sã fie functional în 1990. Cãtre finele anului 1989, în gara de la Vaslui a fost adusã o garniturã de tramvai, reconditionatã si moder­nizatã. Garnitura urma sã fie pusã în circulatie cãtre Zona Industrialã, imediat ce avea sã fie finalizatã o statie de redresare, care existã si acum în zona actualului obor.

„Era o idee care ar fi dezvoltat Vasluiul destul de mult“

Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, îsi aminteste: “Am fost prim-secretar si la Resita, unde am reusit sã montez o linie de tramvai, asa cã atunci când am venit la Vaslui am dorit sã aduc tramvai si pentru oamenii de aici. Tramvaiul urma sã circule în douã directii, cãtre Munteni de Jos si Muntenii de Sus, chiar cãtre Solesti, unde urma sã preia miile de navetisti cãtre fabricile din Vaslui. Era o idee care ar fi dezvoltat Vasluiul destul de mult, ar fi intrat în rândul oraselor civilizate, sã zicem asa, pentru cã vedeti cã aceste orase au un alt statut. Eu am gândit ca, în prima fazã, sã dãm drumul la linia cãtre Zona Industrialã, iar între lniile de cale feratã care sunt acolo urmau sã fie montate cele de tramvai, care au un alt ecartament. Odatã ce am fi dat drumul, as fi mers la Bucuresti si as fi cerut fonduri sã dezvolt transportul în comun cu tramvaiul, în Vaslui, mai ales cã se pregãtise si o statie de redresare“. Pentru cã planul urma sã fie pus în aplicare în prima lunã a anului 1990, a fost adusã si o garniturã de tramvai de la Bucuresti, reconditionatã si modernizatã. Tot proiectul a murit odatã cu instalarea democratiei originale românesti si odatã cu el s-a dus si singurul tramvai care a ajuns vreodatã la Vaslui. “Este adevãrat, era în garã un tramvai, parcã era adus de la Bucuresti, nu-mi mai aduc aminte. A stat vreo câtiva ani pe o linie, pânã ce a putrezit, dupã care l-au tãiat si l-au încãrcat în vagoane, a fost dus la fier vechi“, povesteste un muncitor de la CFR.

Troleibuzul, proiect mort

Un alt proiect al comunistilor, legat de transportul în comun, a fost si introducerea liniei de troleibuze, pe traseul garã-centru-fosta Întreprindere de Vie si Vin, pe o distantã de peste 3,3 km. Troleibuzele au fost date în folosintã, cu mare tam-tam, în 1994, însã proiectul a murit de câtiva ani, de când masinile nu mai sunt vãzute prin oras. Mai nou, municipalitatea a realizat un proiect integrat, care prevede si modernizarea liniei de troleibuze, prin achizitia de noi masini si extinderea actualului traseu.
"

Stie cineva despre ce tramvai o fi fost vorba?
Acum mai sunt acele elemente de retea surprinse in poze?



linie_tramvai_vaslui9133.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.43 kb
 Vizualizat:  de 6382 ori

linie_tramvai_vaslui9133.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 19 Sep 2010 17:03:08    Titlul subiectului: Tramvaiul din Vaslui 133635

Uitandu-ma pe harta, ce mai probabil traseul tramvaiului din Vaslui trebuia sa fie: Garaj IJTL- Strada Decebal- Intersectie (de aici o ramura trebuia sa meraga in continuuare pe strada Decebal- Intersectie Petrom- Sat Muntenii de Jos)- Strada Ceramicii- Pasaj denivelat peste liniile CFR- si imediat dupa coborarea de pe pasaj linia de tramvai urma sa se uneasca cu calea ferata industriala (care iese din fostul triaj al statiei Vaslui si merge in zona industriala "Rediu") si pana aproape de "Hidrom" trebuia sa fie linie comuna, atat pentru tramvai, cat si pentru trenurile de marfa (pe aceasta portiuni se vad acei stalpi si reteaua de contact), si, inainte de a ajunge la "Hidrom", se despartea: linia de tramvai urma sa meraga pana la intersectia din fata "Hidrom", iar calea ferata industriala iese in mini-triajul din spatele fabricilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Aug 2011 13:53:37    Titlul subiectului: 148017

Citat:
Acum mai sunt acele elemente de retea surprinse in poze?

Acele elemente de retea inca sunt. Asa arata acum:



2011-08-28 19.15.18.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.97 kb
 Vizualizat:  de 5375 ori

2011-08-28 19.15.18.jpg



2011-08-28 19.15.26.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  326.57 kb
 Vizualizat:  de 5375 ori

2011-08-28 19.15.26.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community