Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila reorganizare a RATUC

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2017
Mesaje: 1732
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 10:58:47    Titlul subiectului: Posibila reorganizare a RATUC 93058

Un articol interesant in Romania Libera de astazi:

http://www.romanialibera.ro/a124045/ratuc-devine-companie-metropolitana.html
Romania Libera a scris:
Regia autonoma de transport Urban Calatori ar urma sa fie reorganizata, imediat dupa alegeri. Ea ar urma sa fie transformata intr-o companie care va deservi intreaga zona metropolitana. Oficial, nu exista nici un document care sa ateste acest lucru, insa politicienii aflati pe locuri eligibile pe listele principalelor partide clujene au avut o serie de discutii informale pe aceasta tema.
Promotorul ideii este consilierul local Adrian Gurzau. El a declarat ca, deocamdata, asteapta rezultatul alegerilor, inainte de a deschide negocieri oficiale cu reprezentantii regiei si cu ceilalti viitori consilieri. Fostul deputat Adrian Gurzau, care ocupa locul sase pe lista candidatilor PD-L, a afirmat ca deja exista o serie de idei care se bucura de sprijinul mai multor partide, inclusiv cele care formeaza actuala opozitie locala, adica PSD si PRM.
Adrian Gurzau spune ca viitoarea companie de transport metropolitan ar urma sa foloseasca tronsoanele de cale ferata ale SNCFR. "Calea ferata este folosita acum doar in proportie de unu la suta. Noi vrem sa introducem garnituri de metrou de suprafata sau trenuri rapide de tipul RER, cum exista la Paris. Ideea este ca aceastea vor deservi toate comunele care vor fi incluse in zona metropolitana. Practic, aceasta initiativa ar fi mult mai ieftina decat prelungirea liniei de tramvai pana la parcul industrial Nokia, asa cum doreau pana acum o serie de colegi", a spus Gurzau.
De notat totusi ca sunt doar discutii pre-electorale, deocamdata. Sa vedem ce se va intampla dupa alegerile locale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 13:49:42    Titlul subiectului: 93065

Desigur, când vine vorba de prelungirea rețelei de transport ecologic, toți o dau cotită. Păi ca să circuli pe rețeaua CFR îți trebuie întâi autorizație de operator feroviar, apoi material rulant propriu (și personalul aferent), iar trasele ți le dă CFR Infrastructură, nu le faci cum vrea mușchii tăi (că doar vorbim de linii principale, nu neinteroperabile concesionate). Desigur că vor fi alocate aiurea. Și chiar dacă vor fi dat cum trebuie, mai mult de 2-3 perechi de personale pe zi nu se pot face, că doar mai trebuie să circule și CFR Marfă+privați (doar din ăștia câștigă Infrastructura bani, că plătesc 14 RON/km de tren, nu 9 ca trenurile de călători).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2008 01:53:26    Titlul subiectului: 93140

La traficul care, efectiv, sufocă orașul în jurul orei 18, ideea unei căi de rulare separate de trafic ar fi bună, dar una din probleme o constituie solul. Nu e unul propice.
După părerea mea, ar trebui ca prioritatea zero să fie inelul, alcătuit din:
-centura de NE
-centura de SE
-centura de SV
-centura de NV, care va fi, probabil, celo mai dificil de făcut
centuri care să preia traficul greu; ieri, la începutul Căii Turzii... 3 autotrenuri unul în spatele celuilalt; deci, 3 coloși în zona centrală a orașului; frumos, nu? ei bine, asemenea monștrii pe 5 osii nu au ce căuta în oraș și cu atât mai puțin în centru.
Abia după construcția centurilor să ne gândim la metrou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2008 08:16:35    Titlul subiectului: 93144

Ideea de a colabora cu CFR nu mi s-ar parea una rea. Doar ca, evident trebuie negociata ca lumea. Daca CFR nu te lasa sa faci trasee dupa bunul plac, nu e nimic, acestea se pot determina prin intelegeri foarte clare. Atit timp cat exista infrastructura, de ce sa nu fie modernizata si folosita? Deasemenea, ca tot s-a amintit de RER si Paris, se observa ca acesta nu circula in zonele centrale ale orasului si pe centuri/extremitati. RER "culege" calatorii adusi de metrou/tramvai/troleibuz/autobuz. Poate nu ar fi o idee rea combinarea acestora...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community