Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiectele primariei - sectiunea RATB. Propuneri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ANTENA



Data înscrierii: 29/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2007
Mesaje: 52

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2007 00:07:49    Titlul subiectului: 75962

RobertC a scris:
Pe site-ul PMB a mai aparut ceva: Proiectul Bugetului CGMB pe 2007.
In plus apar cheltuieli pentru studii de fezabilitate privind:
- Linie de troleibuz intre Piata Unirii si Piata Romana
- Bucla intoarcere troleibuz la Romana
Mi se pare o prostie sa intorci troleele in nebunia de la Romana. Bani aruncati in vant pe studii de fezabilitate. Mai bine ar studia linia pana la P-ta Chibrit, cart. 1 Mai e legat de centru doar de linia 300 care e full. Asta ar fi o treaba interesanta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2007 12:04:42    Titlul subiectului: 75975

metrou.usor a scris:
Nu era vorba ca in zona Buzesti se va face Bd. Uranus ? Rolling Eyes
Pai nu ar fi normal ca intai sa darame maghernitele pline de tigani de pe Buzesti si Berzei si apoi odata cu realizarea unui bulevard cu cate diua benzi sa schimbe si liniile de tramvai? Sau probabil ca ei se gandesc sa schimbe liniile de tramvai pe Buzesti in prima faza doar pe portiunea lata: P-ta Victoriei - McDonald's Buzesti.
_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2007 22:17:38    Titlul subiectului: 83053

Daca vrem sa facem remarci utile, dau o lista ca sa nu se considere ca privim subiectiv:
1) Erau utile vehiculele articulate, avem nevoie de ele
2) Erau utile liniile de tramvai delimitate de trafic cu garduri de protectie sau macar linie tip CF delimitata cu borduri
3) Erau util un sistem de dispecerat electronic care sa indice in timp real unde se afla fiecare vehicul al unei linii ca sa stii cat si ce sa astepti.
4) Era utila functionarea sistemului de unda verde SPOT-Utopia de pe magistrala 41
5) Era utila realizarea unei linii modernizate de tramvai care sa lege Aero Baneasa de Otopeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gaby



Data înscrierii: 29/Noi/2007
Ultima vizita: 11/Mai/2009
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Noi 2007 20:38:30    Titlul subiectului: 85118

Am o singura propunere pentru RATB:

Sa puna si pensionarii/ele la plata,astfel o sa scada traficul foarte mult multi pensionari/e nu au ce face in casa si prefera sa se plimbe cu RATB gratuit. Cred ca daca un bilet pt pensionari/e ar costa 3 bani tot ar fi bine, numai gratiut sa nu fie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Joi 13 Dec 2007 00:10:10    Titlul subiectului: jtytrj 85717

O minte mai "luminata" decat a lui Videanu a fost cea a lui Ludovic Orban, pe vremea cand era viceprimar al Capitalei. In cardasie cu Videanu, a emis urmatoarele idei:
- in zona centrala sa nu mai existe nicio forma de transport in comun de suprafata; idee anexa = crearea unei largi zone pietonale in zona centrala.
- toate zonele industriale ale Bucurestiului, inclusiv garajele si depourile, sa fie mutate pe noua linie de centura (ie-te ca aflai si eu, de-abia acum, ca garajele si depourile sunt zone industriale).
- construirea de parcari subterane si supraterane la marginea zonei ultracentrale.
- crearea de piste pentru biciclisti.
No comment!
De asemenea, il citez acum pe dl. Orban personal: "Cei care pleaca azi din Bucuresti, ii sfatuiesc sa-si cumpere o camera foto digitala si sa fotografieze tot ce vad, fiindca peste 10 ani, cand se vor intoarce, vor fi nevoiti sa intrebe unde e o zona sau alta, intr-atat de mult vom modifica structura urbana existenta."
Nici Ceausescu n-a avut tupeu sa spuna asta, chiar daca asta facea.
Referitor la pistele pentru biciclisti: ideea asta a picat cum nu se poate mai prost in Bucuresti. In primul rand, pe vremea cand calaream bicicleta, stiam ca n-am voie sa circul cu ea pe trotuar, ci pe marginea strazii, langa bordura. De asemenea, nici in parcuri nu aveam voie cu ea (desi mai mult pe acolo mergeam). In al doilea rand, la cat de multi biciclisti sunt in Bucuresti, intr-adevar era nevoie de pictarea trotuarelor cu verde si portocaliu... Ca alea numai piste nu se pot numi.
Minti luminate mai sunt si-n alte orase, cateva exemple binecunoscute: Radu Mazare (Constanta) si George Scripcaru (Brasov), Terminator-ii transportului in comun electric (si in general ai transportului la comun civilizat).
In atasament am pus o poza care confirma regula: numele unora pe toate gardurile. Mai nou, si pe borduri!



Adriean Videanu face trotuarul!.jpg
 Descriere:
Iata un domn AVID de castiguri de pe urma bordurilor!
 Mărime fișier:  496.76 kb
 Vizualizat:  de 12224 ori

Adriean Videanu face trotuarul!.jpg



_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 18 Dec 2007 13:52:05    Titlul subiectului: Planul de transport urban 85864

http://www.hotnews.ro/Ultima_ora/articol_2080093/Planul_de_transport_urban_in_Bucuresti__finalizat.htm
HotNews.ro a scris:
Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a anuntat ca a fost finalizat Planul de transport urban, care va fi supus dezbaterii publice pe 15 ianuarie, urmand sa fie implementat din 30 martie 2008, transmite Rador.

Planul ofera solutii pentru fluidizarea traficului prin introducerea de sensuri unice si culoare de circulatie proprii pentru mijloacele de transport.

Videanu a mai precizat ca proiectul prevede reconfigurari ale unor intersectii dar si interzicerea virajului la stanga in unele zone.

Potrivit primarului general, au fost identificate cinci puncte importante din punct de vedere al traficului, si anume Lujerului, Razoare, Piata Sudului, Piata Victoriei si Mihai Bravu cu Iancului, unde vor trebui implementate proiecte corelate de interventii in infrastructura din punct de vedere al sensurilor unice, al culoarelor unice pentru RATB sau al semaforizarii.

In ceea ce priveste aglomeratia in trafic din aceasta perioada, primarul general al Capitalei a declarat ca singura solutie o reprezinta marirea numarului de agenti de circulatie in trafic si suplimentarea mijloacelor de transport in comun.
Va avea succes oare de aceasta data initiativa cu culoare separate pentru RATB? Cel putin pe Iuliu Maniu s-a mai incercat odata, acum cativa ani, dar fara nici un succes. Iar in ceea ce priveste 'singura solutie' pentru aglomeratia din trafic... hmmm... chiar sa fie doar cele 2 variante propuse mai sus? Eu m-as mai gandi la cel putin inca 4: Ridicarea masinilor parcate aiurea, cresterea tarifelor de parcare in centru, un 'congestion charge' (taxa pentru a intra cu masina in zona centrala) similar cu Stockholm, Londra sau Singapore si in fine creerea unor loturi de parcare tip 'Park + Ride' la capetele metroului (Republica, Industriilor, IMGB) pentru cei ce vin cu masina din afara orasului. Toate aceste 4 masuri propuse de mine ar avea ca tinta reducerea numarului de masini particulare in circulatia zilnica din oras.

De ce oare se asteapta mai mult de o luna pana sa fie supus acest plan dezbaterii publice daca tot e gata?

Oricum va fi interesant de vazut acest plan, vom avea in sfarsit oportunitatea de a face comentarii si sugestii pe marginea sa si a fi auziti; presupun ca aceasta 'dezbatere publica' se adreseaza si oamenilor de rand, nu numai persoanelor juridice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Dec 2007 19:01:57    Titlul subiectului: Re: Planul de transport urban 85872

stfp a scris:
creerea unor loturi de parcare tip 'Park + Ride' la capetele metroului (Republica, Industriilor, IMGB) pentru cei ce vin cu masina din afara orasului
Pentru aceasta din urma masura este nevoie de vointa, din pacate avand in vedere pretul exorbitant al terenurilor din zona, nu prea sunt interese sa le faca simple parcari in zona (ci mai degraba blocuri de birouri, cartiere de locuit). In privinta asta primaria "a pierdut trenul" acum 10 ani. De atunci se stia ca va creste rapid numarul de masini in urmatorii ani. Dar primarii de atunci aveau alte preocupari "mai omenesti".
Cred ca implementarea sistemului de benzi pentru transport ar trebui facuta pe etape.
Dar mai intai ar trebui sa separe calea de rulare a tramvaielor, pe bulevardele unde exista cel putin doua benzi pe sens. Mai tarziu pe strazile Traian, Lizeanu, Viitorului, Tunari, Vasile Lascar, Armand Calinescu, Calea Mosilor Veche, Calea Calarasilor, etc sa fie interzisa circulatia masinilor, ramanand doar tramvaiul, iar traficul de masini sa fie dirijat pe strazile paralele (ma rog, destul de dificil, trebuie schimbata si semaforizarea, ar fi mult de munca, dar daca s-ar vrea cu adevarat cred ca s-ar reusi). Dupa ce vor reusi sa amelioreze cat de cat circulatia tramvaielor sa treaca apoi treptat si la sistemul cu benzi pentru troleibuze si autobuze.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2008 19:38:00    Titlul subiectului: 87818

De fapt propunerea este pentru comisia de circulatie a municipiului. Propunerea este: TAXI-urile sa fie lasate sa circule pe liniile de tramvai neseparate de trafic si pe strazile pe toate strazile/sensurile de mers pe care RATB are isi desfasoara activitatea. Cred ca macar putin ar mai relaxa traficul.
Exemplu: pe sensul de la Eroilor la Universitate, banda aceea ar putea fi RATB+Taxi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2008 00:44:45    Titlul subiectului: 88039

Abia cu 16 zile de intarziere, si anume ieri, 31 ianuarie, a aparut si acest minunat plan.

Este ingropat in site-ul PMB: Mergeti la www.pmb.ro, alegeti din bara de sus Institutii, apoi Consiliul General al Mun. Bucuresti, apoi Proiecte supuse dezbaterii publice. Este un ditamai documentul de 533 de pagini; ce mi se pare revoltator e termenul de scriere al mesajelor, obiectiilor, propunerilor: 11 februarie, deci doar 12 zile!

Stirea apare si in unele ziare:
Ziarul Financiar a scris:
Principalele bulevarde din Bucuresti, cum ar fi Magheru, Carol sau Unirii, vor avea din aceasta primavara benzi unice pentru autobuze si troleibuze, Primaria Generala Bucuresti (PMB) urmand sa stabileasca pana la sfarsitul lunii aprilie o lista cu respectivele artere. Aceasta este una dintre masurile propuse prin noul master plan al Capitalei, lansat ieri, care stabileste prioritatile de investitii ale PMB in intervalul 2008-2013-2027.

"La un calcul estimativ, pana in 2013 trebuie investite peste 7 mld. euro in tot ceea ce inseamna infrastructura de transport pentru ca Bucurestiul sa nu fie blocat", a declarat Adriean Videanu, primar general al Capitalei.
Cotidianul a scris:
Potrivit Master Planului, municipalitatea si-a pus in gind sa largeasca mai multe bulevarde, sa construiasca noi strazi si sa reconfigureze pietele din Capitala. Cele mai mari proiecte sint bulevardul dintre Palatul Parlamentului si Gara de Nord si strapungerea de la Lacul Morii spre autostrada Bucuresti-Pitesti. Master Planul mai prevede patru linii noi de metrou: Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, Drumul Taberei-Piata Unirii-Pantelimon, Soseaua Alexandriei-Colentina si inchiderea inelului Cringasi-Dristor prin zona de vest a Capitalei.

Totodata, se vor extinde liniile 1 Mai-Laromet, 1 Mai-Aeroport Otopeni sau municipalitatea mai ia in calcul crearea unei linii noi Piata Victoriei-Otopeni. Un alt proiect este infiintarea unui traseu de tren pe calea ferata de centura, care sa lege Gara Obor cu Gara de Nord si Gara Progresul.
Ziua a scris:
In vederea imbunatatirii sigurantei circulatiei, se urmareste permiterea virajelor la stanga numai in anumite intersectii care urmeaza sa fie identificate, implementarea sistemului de audit de siguranta a circulatiei, pecum si a prognozelor de siguranta a pietonilor.
Autoritatile mai au in vedere zece proiecte de extensii de linii, constructii de linii noi si de modernizari la metrou, sase proiecte privind extensia liniilor de tramvai si trei pentru extensia liniilor de troleibuz.
Scenariile de dezvoltare a politicii fiscale iau in considerare si masuri precum cresterea tarifului pentru parcare sau eventual acces in zona centrala a municipiului Bucuresti la cinci lei/ calatorie. Potrivit lui Videanu, implementarea tuturor proiectelor recomandate de Master Planul de Transport va costa municipalitatea aproximativ 7 miliarde de euro.
Propunerile concrete pentru transportul public incep la pagina 137 in documentul PDF.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2008 14:56:07    Titlul subiectului: htrhtr 90237

Cu tramvaiul 41 se poate spune ca o semicursa dureaza 30 minute, insa eu, ca posesor de masina personala, nu vad motivul pentru care o linie de tramvai sa-mi faca deplasarea mai nesigura si mai paguboasa. Din cauza gurilor de canal de pe bd. Averescu (fost Marasti), sunt nevoit sa o iau pe linia de tramvai, care, fiind creata pe "zona proprie", este o reala amenintare fata de suspensia masinii.
Trebuie sa recunoastem ca, in Romania, putine sunt strazile care se preteaza la circulatia tramvaielor. Cea mai buna retea de tramvaie din Romania mi s-a parut a fi cea din Arad.
Cat despre troleibuze, intr-adevar: investitia initiala, costurile de exploatare si de intretinere sunt mai mari decat la autobuze, de la dublu in sus. Nu cunosc pretul de producere a energiei electrice necesara functionarii zilnice a troleibuzelor dintr-un oras vs. costul motorinei necesar autobuzelor, pe de alta parte mai sunt si ratiuni de marketing (autobuze noi, moderne, fata de troleibuzele invechite) si, nu in ultimul rand, comisioanele achizitiilor de autobuze.
Daca ar fi dupa mine, as inlocui in toate orasele autobuzele cu troleibuze, iar pe liniile interurbane as pune numai autocare. Pentru cei care le deterioreaza - amenzi penale, fara discutie. Dar, din pacate, nu e dupa mine.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mai 2008 14:11:25    Titlul subiectului: 93289

http://bucuresti-dezastru-urbanistic.xhost.ro/

Am priimit de la cineva raportul "BUCURESTI, UN DEZASTRU URBANISTIC", elaborat de catre asociatia SALVATI BUCURESTIUL. Acesta se poate descarca in format Word de pe aceasta adresa:
http://bucuresti-dezastru-urbanistic.xhost.ro/raport_romana.doc

Raportul mi se pare interesant, se mentioneaza cauzele pentru care avem haosul de astazi din capitala, cum ar fi densitatea mare de locuitori (peste 9000 loc/kilometru patrat), nereguli in elaborarea PUZ-ului (planului urbanistic zonal, constructia haotica de imobile medii si mari, in special blocuri de birouri), distrugerea spatiilor verzi, etc.
La pagina 11 a raportului se fac referiri la incoerenta transportului in comun din Bucuresti:
Citat:
In orice oras normal cu densitate mare de locuitori, transportul in comun reprezinta principala optiune de transport a locuitorilor. In Bucuresti, din cauza deficientelor transportului in comun pe care le vom enumera, principala optiune de transport o constituie autoturismul. De aici, sufocarea traficului.
Citat:
Liniile de transport in comun sint slab interconectate, fara o optimizare a conexiunilor intre ele. Desenarea traseelor este facuta empiric si nu in urma unui studiu asupra necesitatilor de conectare a diferitelor puncte. Spre exemplu, in acest moment metroul se extinde pe segmentele Nicolae Grigorescu – Linia de Centura si 1 Mai – Laromet si nu pe ruta foarte congestionata Drumul Taberi – Universitate.
Citat:
Liniile de suprafata nu au o frecventa afisata si respectata, prin urmare nu exista o predictibilitate a timpului de parcurs intre doua puncte din oras.

Benzile speciale pentru transportul in comun se lasa in continuare asteptate.

Metroul este insuficient dezvoltat. Nu exista un parteneriat functional intre CGMB si Ministerul Transporturilor, proprietarul Metrorex, ci doar declaratii de intentie si acuze reciproce intre aceste doua institutii.

O oportunitate ieftina si rapida de descongestionare a traficului o reprezinta folosirea inelului de cai ferate care inconjoara Bucurestiul si a retelei de gari interioare. Un astfel de system de transport e folosit in toata lumea. Din nou, nu exista un parteneriat functional intre CGMB si Ministerul Transporturilor pentru utilizarea infrastructurii CFR. Mai mult, este in proiect demolarea Garii de Est, alta afacere imobiliara.
Spre exemplu, traficul din zona de nord poate fi descongestionat prin folosirea caii ferate Gara de Nord – Mogosoaia – Balotesti, care ajunge la 1 kilometru de aeroportul Otopeni.
Costul minim estimat este de 6 milioane de euro . Costul estimat de Ministerul Transporturilor, 250 – 350 milioane euro, ni se pare exagerat. Inca mai exagerat, CGMB a alocat in octombrie 2007 1 miliard euro pentru un metrou subteran Gara de Nord – Otopeni!

Pistele speciale pentru biciclisti sint o solutie alternativa de trafic in multe orase occidentale. Trasate de pe o zi pe alta, cele din Bucuresti se dovedesc nefunctionale. Ca dovada, nu vedem pe ele nici un biciclist.
In ultimele doua pagini ale documentului sunt prezentate si o serie de solutii cum ar fi: limitarea derogarii prin PUZ, aprobarea OUG 114/2007 pentru interzicerea constructiilor pe spatiile verzi precum si rolul pe care ar trebui sa il aiba mass-media in aceasta situatie.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 13 Mai 2008 20:09:50    Titlul subiectului: Le mai scapă și lor 93340

Păcat că, din seria de 59 poze de pe pagina web a asociației Salvați Bucureștiul, lipsește tocmai poza cu stația de benzină amplasată pe fostul părculeț de pe șos. Alexandriei colț cu str. Antiaeriană, în imediata apropiere a blocurilor. În prezent, din acel frumos părculeț au mai rămas vreo 2 sau 3 alei care încep de nicăieri și duc niciunde, însă "modernizate". Din câte mi-aduc aminte, acea stație de benzină a fost primul caz de "demolare" a unui spațiu verde în București. Dacă ar fi prevăzut pe site un loc de încărcare a pozelor, le-aș fi postat eu o poză cu acea benzinărie.
De asemenea, în imediata apropiere a stației de benzină Petrom de pe str. Barbu Văcărescu (unde alimentez de cele mai multe ori) se construiește un bloc - practic, la 3 m de incinta stației.
Oare câte stații de benzină din București au autorizație de construcție? Și de asemenea, oare câte blocuri de lângă stațiile de benzină au și ele autorizație de construcție?
Nu mai știu unde auzisem zvonul că multe din blocurile recent construite în cartierele Floreasca și Dorobanți (cu precădere cele de fițe, de locuit) nu se încadrează în normele seismice specifice zonei Vrancea. Oare acei oameni, când au dat o armată de căruțe de bani pe acele cutii de chibrituri, au știut într-adevăr pentru ce și-au pus pieile în saramură? Ceea ce știu sigur este că distanțele între blocurile nou construite din Floreasca și cele existente nu este de minim 10 m, cum prevăd normele. E vorba de acele bloculețe colorate de pe străzile cu nume de muzicieni (compozitori) care de bine de rău se încadrează în regimul de înălțime.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 21/Iun/2018
Mesaje: 864
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 26 Sep 2008 06:57:53    Titlul subiectului: 98804

Municipalitatea Bucuresti face planuri "serioase" pentru ca orasul sa devina mai putin zgomotos
Antena3.ro a scris:
Planuri ambițioase din partea municipalității pentru a face Bucureștiul un oraș mai puțin zgomotos. Mijloace de transport mai "silențioase", șoferi calmi, asfalt fonoabsorbant și fără avioane pe timpul nopții. Sunt doar câteva dintre soluțiile găsite de edilii capitalei pentru a face din București un oraș mai liniștit. Proiectul ar trebui să fie pus în aplicare în aproximativ cinci ani.
Potrivit municipalității, principala sursă de zgomot în Capitală este traficul. Pentru a combate zgomotul produs de acesta, edilii propun îmbunătățurea infrastructurii, adică asfalt de caliatate, fluidizarea traficului printr-un management de caliatte, care, potrivit acestora, a început și se va continua. De asemenea se vor stabili culoare unice pentru autobuz si troleibuz și se vor îmbnătăți liniile de tramvai.
Lucrările au început deja, numai că nu s-au folosit, în toate cazurile, materiale care să atenueze zgomotul. Pentru a atenua zgomotul făcut de tramvaie de-a lungul căii de rulare ar trebui montate panouri acustice fonoabsorbante. Pentru a avea efect acestea trebuie să aibă maxim 1 metru înălțime și să fie amplasate la 300 de milimetri de vehicul.

Și soferii ar putea contribui la reducerea zgomotului. Strategia de zgomot a Primăriei le recomandă șoferilor să evite aglomerația, să nu pună frână brusc și să conducă calm și silențios. Speciaștii primăriei propun ca șoferii să urmeze cursuri pentru a-și îmbunătăți stilul de condus. Astfel vor învăța să conducă „silențios". Cu toate că multe dintre aceste măsuri par desprinse dintr-un film științifico-fantastic, edilii sunt foarte încrezători în planurile lor. „Noi avem de îndeplinit toate aceste lucruri pentru un timp foarte scurt de 5 ani, nu ne am ales niște soluții științifico fantastice. Sunt soluții care se pot aborda.” a declarat Sorin Năstase, de la Direcția de Mediu.

Suna bine dar de la teorie la practica e cale lunga. De culoarele unice pentru autobuze/troleibuze se vorbeste de ceva vreme. Ramane de vazut.
Sublinierile imi apartin
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 21/Iun/2018
Mesaje: 864
Locație: Bacau

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 17:34:16    Titlul subiectului: 107505

Domnul primar Oprescu are planuri pentru modernizarea parcului de tramvaie.
Mediafax.ro a scris:
Oprescu vrea tramvaie moderne cu platformă coborâtă
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că are în vedere introducerea în circulație a tramvaielor cu platformă coborâtă, pentru creșterea calității transportului public.
"Pentru creșterea confortului în vehiculele de transport public pe șine, municipalitatea va demara realizarea în București a tramvaielor moderne cu podea coborâtă, în parteneriat cu o firmă producătoare de prestigiu din Europa", a spus, duminică, într-o conferință de presă, edilul șef al Capitalei.
Oprescu a precizat că introducerea acestor tramvaie în capitalele europene a contribuit decisiv în determinarea cetățenilor de a alege transportul public în detrimentul celui privat.

http://www.mediafax.ro/social/oprescu-vrea-tramvaie-moderne-cu-platforma-coborata.html?1688;4031693
Un alt articol in care se vorbeste de intalnirea lui Oprescu cu reprezentatii RATB
Antena3.ro a scris:
Sorin Oprescu, întâlnire cu șefii RATB: Vrem transport în comun mai sigur și civilizat
Primarul Sorin Oprescu a avut o întâlnire cu reprezentanții RATB pentru a discuta măsurile care trebuie luate pentru a mări siguranța călătorilor care circulă cu mijloacele de transport în comun, dar și modalitățile de modernizare a acestora.
"Face parte din prioritățile primăriei a dezvolta transportul în comun cu componentele importante, tramvaie, troleibuze și autobuze și dorim să asigurăm un climat de liniște și transport civilizat" a declarat Sorin Oprescu.
Potrivit primarului Capitalei, în perioada următoare va fi lansat un experiment care vizează instaurarea benzilor unice pentru RATB, în vederea fluidizării traficului de călători. "Vom începe experimente pe bulevrade, în așa fel încât să căutăm să optimizăm timpii de ajungere în stație."
"Aproape 3 milioane de oameni folosesc zilnic mijloacele de transport în comun. Siguranța cetățeanului este importantă, încercăm să organizăm un transport în comun mai bine definit, în special noaptea, pentru ca oamenii să poată să circule în siguranță, în special femeile, copii și bătrânii" a mai declarat Sorin Oprecu.

http://www.antena3.ro/stiri/romania/sorin-oprescu-intalnire-cu-sefii-ratb-vrem-transport-in-comun-mai-sigur-si-civilizat_66510.html
Ramane de vazut ce se va realiza din toate aceste propuneri
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2009 12:07:12    Titlul subiectului: 107555

Sa speram ca vor corobora si semafoafoarele cu aceste benzi speciale pentru RATB.
Am mai spus-o si o repet: liniile de tramvai, acolo unde nu e separare pentru trafic se pot folosi ca benzi speciale si pentru autobuze si chiar taxiuri.
Sa vedem si cat va intelege soferul bucurestean din banda separata, adica sa vedem cat o va calca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 13 Feb 2011 14:45:37    Titlul subiectului: 1286 139853

In momentul de fata nu exista piese pe nicaieri (abia s-au cumparat cauciucuri) pentru ca Domnul Crit a anulat toate licitatiile pentru ca bugetul pe 2011 al RATB nu a fost inca aprobat, iar Crit, cand a primit contractul cu Siemens, a cheltuit bani pe cumpararea de utilaje pentru URAC.
Asa ca acum RATB-ul cam este in pana de bani. Ba chiar de la 1 feb. anul acesta s-a facut si o reducere de parc de unde ETA a scos cel putin 100 de autobuze.
La ETE nu stiu cum sta treaba exact, dar si pe acolo pe liniile mai neimportanta parcut s-a redus si la jumatate in unele cazuri.
Deci pana nu se va aproba bugetul pe 2011, RATB o duce cam pe avarie.
Aaa si sa nu uit, sa nu va mai asteptati la actualizarea afisajelor de la Ikarus, RdS, Daf-uri pentru ca RATB tocmai ce a reziliat contractul de mentenanta cu O-PELEDU. Oricum, pana in August se caseaza tot ce inseamna Rocar, Daf, Iveco. Asa ca pozati-le cat mai puteti.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 21/Iun/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 14 Feb 2011 00:17:21    Titlul subiectului: 139904

Astia de la RATB chiar sunt inconstienti Evil or Very Mad . Caseaza in prostie vehicule apoi se plang ca, dom'le, n-avem autobuze, troleibuze si tramvaie sa satisfacem frecventele pe traseu... De ce se taie Rocar-ele de Simon ca nu inteleg?... Sunt facute dupa Revolutie si sunt bune, nu sunt DAC-uri sa zici ca sunt depasite... Desi unele regii din tara se mandresc cu DAC-urile pe care inca le au... Ce au sa puna pe 162, 163, 143, 116, 117, 141, 220? Sau... la cosul de gunoi si cu liniile astea...
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Feb 2011 07:06:08    Titlul subiectului: 140209

Kaustik a scris:
Astia de la RATB chiar sunt inconstienti Evil or Very Mad . Caseaza in prostie vehicule apoi se plang ca, dom'le, n-avem autobuze, troleibuze si tramvaie sa satisfacem frecventele pe traseu...
De fapt, ca sa judecam "drept", de aceste aspecte se plang calatorii, nu RATB'ul. Cu cat scapa de mai multi calatori, cu atat au mai putina bataie de cap? Ce e asa de greu de inteles? Nu e greu de observat ca de vreo 30 de ani, cu exceptia unei scurte perioade in anii '90, se incearca prin orice mijloace descurajarea calatorilor potentiali. Motivul e simplu: in anii '80, parcul circulant era subdimensionat si precar tehnic si de aceea facea tot posibilul sa se scape de cat mai multi calatori, fiindca nu puteau fi transportati toti. De aceea nu se publicau modificarile de linii si nu se afisau corect in statii programele, in speranta ca multi vor renunta la transportul in comun, mergand pe jos. Dupa '90, transportul public nu a fost receptiv la schimbarile intervenite, adaptarea sa a fost greoaie, tardiva si incompleta. Iar subventiile oricum "merg", salariile "merg" si ele, banul e public si incepand de la conducere pana la soferi toti inchid ochii, unii fura pe hartie altii cu bidonul. si atunci de ce sa asiguri mai multe vehicule pe traseu? Doar ca sa ai mai multe batai de cap?

Kaustik a scris:
De ce se taie Rocar-ele de Simon ca nu inteleg?... Sunt facute dupa Revolutie si sunt bune, nu sunt DAC-uri sa zici ca sunt depasite...
Mult mai importanta decat vechimea (ca numar de ani) este intretinerea lor. Dupa ce s-au cumparat cele 1000 de "Stele", intretinerea autobuzelor vechi a inceput sa tinda spre zero. Si deci e normal ca intre timp fara o intretinere corespunzatoare si Rocar'urile au devenit niste harburi cu care nu prea mai ai ce face, indiferent cat de noi sau vechi sunt. Exista un punct critic, peste care daca treci, nu mai ai ce "salva". Si Rocar'urile au cam trecut de acest punct. La fel si DAF'urile. Cam asa se pune problema.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Dec 2014 09:54:21    Titlul subiectului: 175918

Dupa o pauaza de cativa ani, postez in acest topic, deoarece cred ca aici se potriveste cel mai bine stirea referitoare la culoarul unic pentru RATB. Asadar cei de la PMB au aprobat amenajarea unui culoar unic pentru RATB pe Splaiul Independentei, intre Podul Cotroceni si Piata Unirii. Articolul se gaseste aici. Pe de alta parte, cei de la Administratia Strazilor, spun ca nu au in plan stabilit in acest sens. Pe cine sa credem atunci ?

Citat:
Benzi unice pentru RATB pe Splaiul Independenței, de la Podul Cotroceni la Piața Unirii

Direcția de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei a aprobat amenajarea de benzi unice destinate autobuzelor RATB pe Splaiul Independenței, între Podul Cotroceni și Piața Unirii. Mijloacele de transport ale RATB vor circula nestingherit pe ambele sensuri ale Splaiului Independenței. Decizia a fost transmisă Administrației Străzilor, instituția care trebuie să o pună în aplicare, spun reprezentanții Primăriei Capitalei. De cealaltă parte, reprezentanții Administrației Străzilor spun că acest proiect nu se află printre prioritățille instituției și nu există deocamdată un termen stabilit pentru începerea lucrărilor de amenajare a benzilor unice.
Primăria Capitalei va extinde proiectul benzilor destinate autobuzelor RATB pe Splaiul Independenței. "Am aprobat introducerea benzilor speciale pentru RATB pe Splaiul Independenței, între Podul Cotroceni și Piața Unirii, pe ambele sensuri de mers. Mai departe se ocupă Administrația Străzilor", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, directorul executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Reprezentanții Administrației Străzilor, instituția abilitată să realizeze marcajele și semnalizările rutiere, spun însă că nu au plan acum să amenajeze benzi unice pentru RATB pe Splaiul Independenței.

"Nu avem în plan realizarea benzilor pentru RATB pe Splaiul Independenței. Acum terminăm lucrările pe care le avem în desfășurare. Poate anul viitor ", a spus Carmen Dincă, purtător de cuvânt al Administrației Străzilor.

Lista străzilor și bulevardelor propuse pentru amenajarea benzilor unice pentru RATB

- Soseaua Viilor, de la Calea Rahovei spre str. C-tin Istrati;

- bd Dacia intre str. Toamnei si Calea Dorobanti;

- bd. Carol de la Piata Rosetti la Calea Mosilor;
- Calea Floreasca dinspre str. Glinka spre Sos Stefan cel Mare si sens invers intre str. Glinka si Soseaua Pipera;
- bd. Mircea Eliade intre str. Radu Beller si Calea Floreasca;
- bd. Lacul Tei intre Barbu Vacarescu si str. Maica Domnului;
- de la Gara de Nord pe str. Polizu, str. Occidentului, str. Gheorghe Manu;
- str. Mircea Vulcanescu de la str. C-tin Noica la str. Berzei;
- Bd Magheru, intre Romana si Universitate;
- bd Unirii de la Piata Unirii spre Piata Alba Iulia;
- bd. Elisabeta intre Calea Victoriei si Magheru;
- bd. Carol intre bd. Magheru si Calea Mosilor.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Ian/2018
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Dec 2014 23:13:57    Titlul subiectului: 175975

Vor fi la fel de respectate ca si cele existente, atata timp cat sutele de taietori de frunza la caini de la politia locala isi vor face treaba la fel ca acum ( de cei la Rutiera nu mai zic, la aia nu mai am demult pretnetii, sunt imbatraniti in rele cum se zice).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Dec 2014 08:39:55    Titlul subiectului: 175976

Politia Rutiera ii intereseaza sa faca planul de amenzi. Daca le reprosezi ca nu ii vezi in intersectii, iti baga placa ca nu au oameni. Intr-adevar, nu o duc cel mai bine din punct de vedere al personalului. Dar nu iti trebuie zeci de mii de politisti de la rutiera in Bucuresti. Sunt anumite "zone fierbiniti" in oras. Daca ar fi prezenti acolo, zi de zi, si daca ar aplica legea, lucrurile ar putea sa se imbunatateasca. Nu peste noapte, dar in timp, in cativa ani. La fel si problema culoarelor unice. Dar unde ii vedem pe baietii de la rutiera ? Unde isi fac ei planul de amenzi ? Cu taximetristii, desigur. Acum, nu iau eu apararea taxmetristilor, multi dintre ei nu au ce cauta in Bucuresti, dar ei sunt "vaca de muls" pentru politia rutiera. Daca te iei de cei de la politia rutiera o sa ne "tranteasca" in nas statisticile si o sa spune ce amenzi au dat ei. Indeplinirea planului de amenzi este una, fluidizarea traficului si buna desfasurare a transportului in comun (pe culoarele unice in acest caz) este cu totul altceva.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Dec 2014 08:39:25    Titlul subiectului: 176019

La acest topic, cred ca se potriveste articolul din b365.ro. Acesta se poate vedea aici.

Citat:
Primăria vrea să elimine traficul din zona centrală prin crearea unui nou inel de circulație

Primăria Capitalei vrea să decongestioneze zona ultracentrală a orașului prin crearea unui nou inel de circulație. Inelul central, după cum a fost denumit, va fi realizat pe străzile deja existente prin implementarea unui sistem de sensuri unice. Planul municipalității este de a organiza traficul din Capitală pe trei inele de circulație pentru a se evita aglomerarea orașului. În acest moment, în București există două inele de circulație, cel principal și cel median care nu este încă finalizat. Pentru închiderea inelului principal de circulație a fost realizat pasajul Mihai Bravu. Tot din inelul principal de circulație va face parte și Pasajul subteran de la Piața Sudului, în timp ce autostrada suspendată va închide inelul median de circulație.

În fiecare zi, 400.000 de mașini venite din afara Capitalei tranzitează orașul către alte destinații, ceea ce duce la o supraaglomerare a unui oraș deja sufocat de trafic. Cea mai poluată zonă a orașului este zona ultracentrală (Romană - Universitate - Unirii), spun reprezentanții municipalității. Pentru a "scoate" mașinile din această zonă, Primăria Capitalei vrea să realizeze un nou inel de circulație: inelul central.

"Pentru cei care vor să se apropie de centru vom avea și acest inel central, încercând astfel să reducem cât mai mult traficul pe axa Nord-Sud, Est-Vest, adică traficul infernal care este acum pe Victoriei, Magheru, Universitate. Aceasta este cea mai poluată zonă. Și atunci ca să reducem traficul în acea zonă ne orientăm pe inele. Inelele fiind prioritizate, practic îi atrag pe cei care tranzitau zona centrală pe inel", a explicat pentru B365.ro Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Ce traseu va avea inelul central

Inelul central va fi realizat pe străzile deja existente prin implementarea unui sistem de sensuri unice. Potrivit lui Ion Dedu, inelul central va avea următorul traseu: Buzești-Berzei, viitoarea extindere de la Podul Hasdeu cu tunelul pe sub zona Palatului Parlamentului - Calea 13 septembrie cu strada Izvor - Bd. Libertății - Piața Coșbuc - strada Mitropolit Nifon - strada 11 iunie (care se vor face cu sens unic) - străzile din zona Șerban Vodă - Lânăriei - Bd. Mărășești - Nerva Traian - străzile din zona Traian - Bd. Dacia și strada Mihai Eminescu - Mircea Vulcănescu în contrapartidă cu Grivița ( Calea Griviței sens unic, M. Vulcănescu sens unic în direcția opusă) - Buzești - Berzei.

Bulevardele și străzile mai largi vor rămâne cu două sensuri, în timp ce pe străzile înguste se va introduce sens unic. Parctic se vor grupa câte doi străzi, una cu sens unic într-o direcție, iar cealaltă cu sens unic în direcția opusă.

"Unele străzi vor fi cu dublu sens cum e Buzești-Berzei care are și tramvai, cum e Bd. Dacia între Piața Romană și Vulcănescu, cum este Nerva Traian care are linie de tramvai în ax, cum va fi viitoarea exindere Buzești-Berzei cu tunel. Acestea vor fi străzi cu dublu sens. Iar străzile mici vor fi cu sens unic. Vo fi străzi pereche care vor prelua traficul. Toate acestea au fost gândite în ideea unui inel central astfel încât să avem o circulație locală pe acest inel central. Rolul inelului central este de a deservi zona centrală și de a decongestiona practic zona ultracentrală din interiorul acestui inel central", a mai spus Ion Dedu.

"Bulevard" circular de mare viteză în Capitală, cu pasaje subterane și supraterane în intersecții

Inelul central de circulație este ultimul adăugat în strategia de trafic a orașului care își propune fluidizarea circulației din Capitală prin organizarea traficului pe inele. În oraș au fost instalate deja indicatoare care semnalizează șoferilor prezența pe inelul principal de circulație.

Inelul principal de circulație se desfășoară pe Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Șos. Mihai Bravu, Prelungire Șos. Mihai Bravu, Calea Văcăreștilor, str. Nițu Vasile, Str. Izvorul Rece, Drumul Găzarului, str. Grigore Vodă, străpungere peste Șoseaua Giurgiului până la intersecția cu prelungirea str. Progresului, Str. Progresului, Bd. Geniului, Șos. Grozăvești, Pasajul Basarab, Șos. Nicolae Titulescu până la Iancu de Hunedoara.

"În toate intersectiile de pe inelul principal vor trebui realizate pasaje de circulatie supra sau subterane in functie de cerintele din teren", spune șeful de la Transporturi.

Unul dintre ele a fost deja finalizat. Astfel, pasajul suprateran Mihai Bravu, finalizat integral la sfârșitul lunii octombrie, face parte din inelul principal de circulație. De asemenea, Pasajul de la Piața Sudului, atunci cand va fi terminat, va închide inelul principal de circulație.

Și Nodul Intermodal Răzoare, proiect vechi de mulți ani, dar rămas încă pe hârtie, face parte tot din inelul principal de circulație (Vezi stadiul proiectului AICI).

Primăria intenționează să construiască un pasaj și peste intersecția Ștefan cel Mare - Calea Dorobanți (mai multe detalii AICI), pe traseul inelulului principal de circulație. Proiectul a fost inclus în Planul de Mobilitate al Primăriei Capitalei însă nu a fost întocmită încă nicio documentație și nici nu au fost alocați bani în acest sens.

"Inelul principal este pentru traficul local, deci nu pentru tranzitul orașului. Cei care vor să meargă din estul în vestul orașului, s.a.m.d., vor putea utiliza și inelul median de circulație și inelul principal, unde vom încuraja doar traficul local", a explicat pentru B365.ro Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Inelul median se află între inelul principal și Șoseaua de Centură, la aproximativ 5-7 km de centrul orasului. Cunoscutul proiect autostrada suspendată va închide practic inelul median.

Nu se spune nimic de sistemul park&ride, care cred ca ar fi mai util.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 21/Iun/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Dec 2014 09:37:47    Titlul subiectului: 176022

Cel mai simplu - pentru tranzit - ar fi sa se realizeze A0, e cea mai logica solutie.


tram.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  790.13 kb
 Vizualizat:  de 5560 ori

tram.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Lun 15 Dec 2014 23:10:21    Titlul subiectului: 176042

Sa bage o taxa de congestie, sa nu mai intre toti in Bucuresti. Vrei sa ajungi de la Pitesti la Constanta, ia-o pe centura, nu intra in Bucuresti doar de dragul de a-l vedea din masina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2014 22:47:43    Titlul subiectului: 176237

Un fel de bilant al anului 2014 precum si ce vor cei de la PMB pentru 2015. Articolul se gaseste aici.

Citat:
BUCUREȘTIUL ÎN 2015: Ce lucrări de infrastructură vor fi terminate anul viitor

Două mari pasaje rutiere vor deveni funcționale în 2015, unul subteran și altul suprateran. Un alt pasaj subteran, intrat în reabilitare de câțiva ani, va fi terminat, iar mari bulevarde ale Capitalei vor căpăta o nouă față în urma unor ample lucrări de reabilitare. În 2014, Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Mihai Bravu, a construit Academia de Tenis din Complexul Sportiv "Lia Manoliu" și a reabilitat Calea Victoriei prin amenajarea unei noi benzi pentru biciclete și reducerea traficului rutier de la patru la două benzi. Tot în 2014, au fost demarate lucrările la pasajul subteran de la Piața Sudului, proiect realizta cu fonduri europene.

2014 a fost un an agitat pentru Direcția de Infrastructură a Primăriei Capitalei. Directorul general, Mădălin Dumitru, a fost arestat preventiv fiind acuzat de fals în declarații, efectuare de acte de comerț incompatibile cu funcția, participație improprie la delapidare, luare de mită, abuz în serviciu și trafic de influență. Cu toate acestea, au fost demarate noi lucrări de infrastructură, altele au fost terminate, în timp ce alte proiecte s-au derulat mai încet decât era prevăzut, finalizarea lui fiind amânată pentru anul viitor.

În martie au fost începute lucrările la Pasajul subteran de la Piața Presei Libere, termenul de finalizare al proiectului fiind primăvara lui 2015. Noul pasaj rutier va avea 700 de metri și va fi realizat pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, după Fântâna Miorita. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Proiectul pasajului subteran de la Piața Presei Libere prevede construirea unui nou pasaj subteran pietonal, dar și scurtarea și modernizarea celui deja existent. Pasajul nou va fi construit între aleea de intrare în Parcul Herăstrău, între Berăria H și Hard Rock Cafe, și nodul de transport de la Piața Presei (capătul liniei de tramvai 41). Noul pasaj va fi dotat cu lifturi și scări rulante. De asemenea, pasajul pietonal deja existent care subtraversează acum Bd. Kiseleff și bd. Mărăști, fiind cuprins între intrarea în Parcul Herăstrău și turnurile gemene de la Piața presei Libere (intrarea Mircosoft), va fi scurtat și modernizat.

Tot în 2015, dar spre finalul anului ar trebui finalizate lucrările și la Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu. Proiectul a fost reluat în primăvara acestui an după ce a fost blocat timp de patru ani din cauza exproprierilor.

Proiectul prevede construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmbovița la intersecția bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens și un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

Contractul pentru execuția lucrării (construcție și montaj) a fost atribuit pentru 93 milioane lei (22 milioane euro). La aceste costuri se mai adaugă cele pentru proiectare, consultanță și asistență tehnică și exproprierile. Potrivit indicatorilor tehnico-economici lungimea lucrării va fi de 2,458 kilometri.

Șoselele Pantelimon și Iancului, gata la peste doi ani de la începutul lucrărilor

Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, până la sfârșitul lui 2015 ar trebuie încheiate și lucrările de reabilitare a Șos. Pantelimon și Iancului. Proiectul are o întârziere de aproximativ un an. Astfel, lucrările de reabilitare a sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Sos.Pantelimon - Sos. Iancului au început în iunie 2013 și ar fi trebuit terminate până la sfîrșitul acestui an. La începutul toamnei, lucrările au fost oprite timp de peste două luni după ce constructorul, firma Tehnologica Radion, a intrat în insolvență. Pentru a debloca proiectul a fost încheiat în cele din urmă un act adițional.

"Lucrările vor fi terminate la sfârșitul anului viitor", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Pe Șoseua Pantelimon - va fi reabilitat carosabilul și se vor amenaja câte trei benzi pe sens. De o parte și de alta a străzi va fi creată câte o bandă de circulație unde vor fi amenajate și locuri de parcare pentru riverani. De asemenea, linia de tramvai va fi inverzită prin plantarea de gazon și înălțată pentru a împiedica accesul autovehiculelor. În zona Cora Pantelimon va fi construiă și o parcare park&ride, destinată celor care vin cu mașina din afara Capitalei și care își vor putea lăsa autoturismul în parcare, pentru a se deplasa prin oraș cu ajutorul

Lucrări finalizate în 2014

La sfârșitul lunii octombrie a fost terminat și al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu, după ce primul fusese deschis circulației în iunie. Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii este compus din doua poduri supraterane paralele, pe direcția Inelului Principal de Circulație (Soseaua Mihai Bravu - Calea Văcărești), de cate 2 benzi de circulație pentru fiecare sens.

Concret, Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale – Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului, la care lucrările au început deja.

Pe 25 noiembrie 2014 a fost inaugurată și Academia de Tenis din cadrul Complexului "Lia Manoliu".Academia de Tenis a fost amenajată pe un teren în suprafață de 11.700 de metri pătrați și are șase terenuri de sport cu gradene pentru 1.152 de spectatori, vestiare, grupuri sanitare, recepție, birouri, cabinet medical, spații de alimentație publică și de mic comerț cu produse specifice, după cum B365.ro a anunțat aici. Pentru realizarea acestui proiect, Municipalitatea a plătit 6 milioane lei.

Tot în acest an, Calea Victoriei "s-a shimbat la față". Proiectul de reabilitare a arterei din centrul Capitalei a fost terminat cu două luni întârziere. Numărul benzilor de circulație a fost redus de la patru la două. În schimb au fost lărgite trotuarele și amenajate benzi pentru biciclete, cu o lățime de trei metri, separate de carosabil printr-o bordură înaltă. Lucrarea a durat 9 luni și a costat municipalitatea 8,7 milioane euro.

În luna septembrie, s-a redeschis și Hanul Gabroveni, la peste doi ani de la începerea lucrărilor de consolidare și extindere. În urma procesului de consolidare, restaurare și extindere, Hanul Gabroveni dispune acum de o sală mare de spectacole cu 200 de locuri, de o sala mai mică de 70 de locuri, de o sala care ar putea avea destinatia de studio, sau, uneori, de repetitie, de patru săli de expozitie, birouri, de o cafenea, dar și de un punct de informare turistică.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 6 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community