Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Sep/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 05 Dec 2008 00:29:12 Titlul subiectului: |
102156 |
|
Tehnologia dateaza dupa 1977 - incepand cu 1978 au inceput masive modernizari de artere, unde se inlocuia vechea cale de rulare cu noua "linie silentioasa" - din toata reteaua, de la infiintare si pana astazi, singura linie care nu a fost inlocuita cu longrine este cea de pe bd. Gloriei (ultima mare lucrare de intretinere a avut loc in 1973). Daca la sistemul actual de dale, sunt incluse macazele si curbele, atunci numai sectiunle de linie dreapta erau inlocuite cu longrine, macazele, curbele si incrucisarile ramanand cu sina clasica in canal si piatra cubica - o singura portiune curba avea dale inguste la Serban Voda, langa liceul Autobuzul.
O lucrare la linii nu dura mai mult de 6 luni, erau avantaje (usurinta in montare, "reducerea zgomotului si a vibratiilor" - asta la inceput, pana se tasa terasamentul de dedesubt) si dezavantaje (tasarea in timp a terenului de sub dale datorita lucrarilor defectuoase, aparitia denivelarilor, zgomot, deterioararea dalelor).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Dec/2024 Mesaje: 1026 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 03 Ian 2009 12:22:26 Titlul subiectului: |
103567 |
|
De ce linia tramvaiului 28 nu avea decât un sigur fir de circulație, nu două fire? Erau atât de puține tramvaie pe acest traseu? (intervalul de succedare era așa de mic?). Linia tramvaiului 28 înlocuise în nov. 1958 autobuzul 53 (care avea același traseu) și a fost singura linie de transport în comun din zonă până la apariția autobuzului 46b (viitorul 246) - începutul aniilor '70.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
itb 139

Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 03 Ian 2009 20:19:58 Titlul subiectului: |
103587 |
|
Eu unul tin minte ca in anii '90 tramvaiul 28 circula foarte gol,rar erau vazuti 15 calatori in vagonul acestui tramvai.Am circula frecvent in anii 92-99 in zona si tin minte cu trecea tramvaiul gol prin zona,multi calatori se indreptau spre autobuz 246 care trecea mult mai des prin zona.Daca nu ma insel la un momendat prin ani 88-90 prin zona a circulat si vagonul bi directional #028,insa cat m-as gandii acum nu mai stiu care este vagonul care circula prin anii 90 prin zona,insa stiu ca vagonul se retragea la depoul Colentina!
|
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Dec/2024 Mesaje: 1026 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 06 Ian 2009 11:18:19 Titlul subiectului: |
103745 |
|
Curziotitate: când tramvaiul 5 circula pe Cal. Dorobanți (lor) și ajungea pe Axa Nord-Sud, la intersecția Bd. Magheru cu Str. George Enescu existau macaze numai spre Universitate/Sf. Gheorge sau și spre P-ța Romană?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Sep/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 07 Ian 2009 20:42:15 Titlul subiectului: |
103844 |
|
Un vestigiu ramas de pe vremea cand pe acolo inca mai circulau tramvaie - Calea Grivitei cu bd. Dacia.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
229.64 kb |
Vizualizat: |
de 20981 ori |

|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Dec/2024 Mesaje: 1026 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Ian 2009 21:34:20 Titlul subiectului: |
103849 |
|
Nu am mers decât o dată cu tramvaiul pe acea bătrână porțiune: în august sau sept. 1997. Era pt. prima dată când mă aventuram cu tramvaiul așa de departe de casă.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
itb 139

Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Joi 08 Ian 2009 20:24:06 Titlul subiectului: |
103884 |
|
Tin minte si acum cu placere cum batranele EPuri serpuiau pe acele straz i,cu linia foarte aproape de trotuar de ziceai ca tramvaiul mai avea putin si intra in cladirile care se gaseau pe marginea drumului.Ma intreb de ce tramvaiele au disparut de pe acele strazi Nuferilor,Gen. Budisteanu etc? In ultimii ani din viata pe aceste strazii au circulat tramvaiele 24,45 si 52.
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Sep/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 11 Ian 2009 02:08:23 Titlul subiectului: |
103992 |
|
Atunci si acum, inca un element care a rezistat timpului - stalp de sustinere a fostei retele de contact a tramvaiului care trecea pe str. Ion Ghica spre Smardan
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.66 kb |
Vizualizat: |
de 20832 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.21 kb |
Vizualizat: |
de 20832 ori |

|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Dec/2024 Mesaje: 1026 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 13:08:59 Titlul subiectului: |
104555 |
|
itb 139 a scris: | Ma intreb de ce tramvaiele au disparut de pe acele strazi Nuferilor,Gen. Budisteanu etc? |
Din cauză că pe acele străzi tramvaiele cam produceau mici cutremure, iar pereții caselor se zgâlțâiau, așa că locuitorii din zonă au cerut scoaterea tramvaiului, ceea ce s-a și întâmplat în august sau sept. 1998
Când a fost introdus tramvaiul prin Pasajul Victoriei? În 1989 sau în 1990? (tot atunci au demontat și vechi stâlpi metalici de pe Bd. Iancu de Hunedoara, niște stâlpi splendizi).
O fază: de ce în trecut tavanul tramvaielor avea acel carton cu găurele de formă circulară în el, iar apoi s-a reunțat la idee?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
Acier

Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 09/Aug/2025 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 16:18:28 Titlul subiectului: |
104570 |
|
mrM a scris: | de ce în trecut tavanul tramvaielor avea acel carton cu găurele de formă circulară în el, iar apoi s-a reunțat la idee? |
Perforatiile aveau rolul de a permite circulatia aerului pentru a nu se acumula condens intre tavanul exterior si cel interior. S'a renuntat pentru ca s'au plasat suflatori pe acoperis, gaurile din "carton" (de fapt placi de rumegus melaminat) aratau rau dupa ce se umpleau de praf.
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Sep/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 16:57:00 Titlul subiectului: |
104572 |
|
Ala era PFL cu care se captuseau si incintele insonorizate - laboratoare audio, studiouri, cabine de regie si translatori; in epoca materialelor sintetice, plastice, panourile de PFL arata anacronic. La un moment dat era folosit si pentru placile indicatoare.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
aztec
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Dec/2019 Mesaje: 85 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Mar 2009 11:19:51 Titlul subiectului: |
107255 |
|
Hai sa va mai dau cateva extrase din cartea de care am pomenit "File din istoria bucurestilor " Dr Constantin Olteanu.
Citatele chiar daca nu au legatura cu metroul, se incadreaza aici pt a vedea cum stateau pe atunci treburile si poate veti gasi si ceva raspunsur la intrebarile voastre de mai sus.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
222.96 kb |
Vizualizat: |
de 20437 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
303.05 kb |
Vizualizat: |
de 20437 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.88 kb |
Vizualizat: |
de 20437 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Xtream
Data înscrierii: 16/Mar/2009 Ultima vizita: 23/Mar/2009 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Mar 2009 00:15:22 Titlul subiectului: Buna Seara |
108069 |
|
Nu stiu daca am postat bine sau daca nu asa ca imi cer scuze de acum ca sa nu existe probleme ..
Caut de foarte mult o strada a Bucurestiului si a Otopeni-ului stradala si nu am gasit pe nicaieri sper sa ma ajutati voi
Vreau o harta dintre ani 1936-1989 a Bucurestiului si a Otopeniului daca se poate ..
|
|
Sus |
|
 |
PSC

Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 23:23:34 Titlul subiectului: 1986 |
108637 |
|
itb 139 a scris: | De remarcat anul 1986 |
Să nu uităm că atunci a fost unul din marile cutremure care au lovit Bucureștiul. Eu eram la Bran, cu părinții, dar mi-a spus un vecin că în seara aceea (30 august) atmosfera a fost foarte ciudată în oraș, au apărut lumini portocalii palide pe cer, vântul a început deodată să sufle rece precum crivățul din iarna fotografiată de dl. Lăcrițeanu, iar câinii au început să urle cu o jumătate de oră înainte de cutremur. A doua zi de dimineață, tata a încercat să dea telefon la toți cunoscuții din oraș, dar n-a putut; întregul București rămăsese fără telefon!
Repet, eu nu eram în oraș; asta a aflat tata când ne-am întors, asta vă spun și eu.
De asemenea, n-am să uit o altă iarnă, cea din 1983, când eu, nefiind încă pionier, împreună cu colegii mei de clasă, dădeam cu bulgări în tramvaiele V3A ale liniei 21, de pe Colentina, lovind oamenii care călătoreau pe scară. Unul din colegi, prinzând un bulgăre de zăpadă cu gheață, a lovit parbrizul tramvaiului, care s-a spart. Vatmanul a oprit vagonul și l-a alergat pe puști, evident, fără să-l prindă.
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Dec/2024 Mesaje: 1026 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 24/Aug/2025 Mesaje: 10989 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Apr 2009 16:07:30 Titlul subiectului: |
109030 |
|
Linia circula in pasaj, cred ca panglica a fost taiata chiar inainte de a intra in pasaj. Din cate imi dau seama din poza, blocurile de pe Stefan cel Mare (plan indepartat) abia erau construite.
In poza 2, este o retea pentru troleibuze, in planul indepartat.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
aztec
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Dec/2019 Mesaje: 85 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Apr 2009 07:33:42 Titlul subiectului: |
109219 |
|
Un lucru interesant, in zona garii de nord. Planul din 1911. Nu zic d linile de tren ce par ca trec de gara e nord, dar separat se vede o linie care dispare la un moment dat si reapare dupa ceva
Am pus link catre original si am marcat cu rosu despre ce vorbesc, in atasament
http://bp1.blogger.com/_uKr7uKfl_EY/SBmkLuh83-I/AAAAAAAAACo/TeUjipUEGnI/s1600-h/malmaison-manutanta-1911-A1.jpg
Din pacate, prin suprapunerea peste google earth nu are legatura cu metroul.. sorry.
Doar cu zona.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
213.83 kb |
Vizualizat: |
de 19770 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.34 kb |
Vizualizat: |
de 19725 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Apr 2009 14:37:49 Titlul subiectului: |
109229 |
|
Dupa stiinta mea prin 1900 GdN era prin padure. Orasul incepea pe undeva pe Calea Dorobanti. Oricum cele cateva gari din Bucuresti + altele care nu le mai stim noi erau legate intre ele.
|
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Dec/2024 Mesaje: 1026 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Apr 2009 20:11:01 Titlul subiectului: |
109243 |
|
Pe la Gara de Nord era deja oraș. Cred că liniile alea treceau printr-o clădire (posibil cea a atelierelor) și de aia dispar.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
HORIA

Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2025 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 09:08:40 Titlul subiectului: |
109253 |
|
Nu cred ca legatura marcata cu rosu a existat.Este vorba de doua linii separate, probabil cu parapet la capat.
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Sep/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 19:38:52 Titlul subiectului: |
109277 |
|
Era o linie/linii care mergea subteran pana in incinta Atelierelor.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
HORIA

Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2025 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 13 Apr 2009 10:15:19 Titlul subiectului: |
109427 |
|
Uitati ce am gasit in pozele bunicului!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
309.65 kb |
Vizualizat: |
de 19447 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
309.79 kb |
Vizualizat: |
de 19447 ori |

|
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
 |
Acier

Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 09/Aug/2025 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Sep/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 13 Apr 2009 21:02:21 Titlul subiectului: |
109465 |
|
Am umblat nitel cu Photoshopul pe ea. (lucrul asta se poate face cu orice program de grafica, de la acdsee pana la corel)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145.42 kb |
Vizualizat: |
de 19355 ori |

|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
aztec
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Dec/2019 Mesaje: 85 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 15 Apr 2009 23:30:31 Titlul subiectului: |
109626 |
|
Cateva poze cu zona obor la constructia pasajului, cand tramvaiul trecea prin pasaj si nu exista statia de metrou
|
|
Sus |
|
 |
|