Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 08:05:03    Titlul subiectului: 107238

Personal nu am vazut nimic la Basarab care sa ma faca sa cred ca a fost gandita pentru 4 linii. Mi-aduc aminte ca prin 95-96 cand am vizitat statia si tunelele in constructie, segmentul de statie catre GN2 era deja executat sub forma de tunel cilindric dar mult mai lat decat tunelul clasic (nu s-a excavat la suprafata decat un put, la finele peronului, acolo unde incepe tunelul cilindric "clasic", in dreptul putului pompelor de evacuare apa. In schimb, segmentul liniei spre Grivita s-a facut cu alta tehnologie, acolo fiind excavatii la suprafata pe toata lungimea peronului. Chiar si strapungerile peretilor statiei vechi au fost facute tot atunci. Ca o paranteza, linia spre Grivita coboara dupa ce iese din statie si urca, ajunge apoi la acelasi nivel cu celalalt fir, trecandu-se apoi la tunel cilindric. In acea zona unde se schimba tipul de tunel, deasupra ultimului segment de tunel dreptunghiular, exista cateva camere care in '96 erau complet goale, si am impresia ca intre linii se afla si un put de colectare ape de infiltratii. Urmatoarele puturi de colectare sunt la intrarea in statia Grivita.
LE: am gasit o harta facuta de mine pe vremea aia. O sa o scanez si o postez mai tarziu.

Andrei11, in legatura cu cele doua tunele intre Victoriei si Gara? In ce stare sunt ele acum? sunt uscate? Sunt betonate la capete?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 08:29:50    Titlul subiectului: 107240

Repet o treaba si poate se tine cont. Un proiect de genul Pasajul Basarab se face intr-un an, un an si jumatate.Pe langa arhitecti, constructori mai sunt si cei cu geologia, sondari, etc. Deci dureaza vreo 18 luni pentru a termina proiectul unui astfel de pod.In 1 Noiembrie 1988 proiectul era gata,varianta pod suspendat, deci statia Basarab cu 4 LINII ! In cel mai fericit caz daca am fi avut niste genii in proiectarea podurilor,prin septembrie 1987 Basarab era deja cu 4 linii,deci M 4 era conturata in proiect bine de tot.
Parerea mea(si a voastra deja exprimata) este ca la GdN s-a inceput cu o varianta de proiect (dovada si tunelurile parasite spre Victoriei), in mijlocul constructiei s-a renuntat la proiectul initial si s-a ales varianta nr VI ! (din cele 5 expuse).Oricum tunelurile parasite se incadrau pe Grivitei, cel mai aproape de varianta nr II.

Legat de acele tunele, sunt uscate si betonate la capete, cel putin spre gara au dop de beton pus. Nu avea rost sa fie inundate, constructia e terminata integral. La tronsonul Grigorescu - Centura tunelele au fost inundate ca sa nu se fure din ele - asta e parerea mea. La Victoriei e mai complicat putin, acolo mai e o constructie adaugata.Trebuie sa ne ghidam dupa cealalta iesire de la Victoriei (spre Stefan cel Mare), si anume constructia e simetrica in ambele parti. Cartitele (spre Titulescu) au fost puse acolo unde se termina panta de iesire din pasaj si soseaua ajunge la cota 0.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 11:35:11    Titlul subiectului: 107259

andrei11 a scris:
La tronsonul Grigorescu - Centura tunelele au fost inundate ca sa nu se fure din ele - asta e parerea mea. La Victoriei e mai complicat putin, acolo mai e o constructie adaugata.Trebuie sa ne ghidam dupa cealalta iesire de la Victoriei (spre Stefan cel Mare), si anume constructia e simetrica in ambele parti. Cartitele (spre Titulescu) au fost puse acolo unde se termina panta de iesire din pasaj si soseaua ajunge la cota 0.
Mda, atunci daca nu sunt inundate, cum e cu infiltratiile? ma intreb daca acele tunele mai au vreo functinalitate, exista vreun punct de acces in ele ? Trebuie cumva sa se poata intra, caci lasate de izbeliste, se pot prabusi in timp.

Iata harta facuta de mine atunci, cand linia era in lucru. Pe harta, in zona sagetii "B" exista o configuratie de neinteles pentru mine, atunci si acum. Cand am facut acea harta, erau montate pe pozitie doar macazurile din 1Mai si de la Gara de Nord 2 si breteaua care coboara catre M1 (figurata cu rosu/albastru). Asta inseamna ca liniile figurate cu rosu sunt deduse de mine, dupa cum aratau tunelele. Vedeti ca, in zona "B", am pus pe harta mai multe linii decat exista acum montate, pentru ca am pierdt mult timp pe-acolo incercand sa inteleg de ce e asa. Chiar in dreptul sagetii B erau montate (!!!) tampoane de cauciuc similare cu cele din Dristor2, ca si cum acolo (!!! la 1 metru de linia principala ce ajunge in Basarab 2 !!???) ar fi un cap de cale dubla

Harta e aproximativa si distantele nu sunt scalabile, insa nu se bazeaza pe presupuneri ci chiar asa sunt tunelele.



harta M4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  193.52 kb
 Vizualizat:  de 12471 ori

harta M4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 19:21:12    Titlul subiectului: 107294

Dave, ce reprezinta punctele negre? Sunt capetele tunelului?


harta_m4_135 M.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.94 kb
 Vizualizat:  de 12394 ori

harta_m4_135 M.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 20:10:13    Titlul subiectului: 107299

Da, asta inseamna. In zonele incercuite de tine nu existau linii, doar gabaritul necesar montarii acestora. In zona incercuita din stanga, cred ca nici azi nu sunt linii montate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 20:39:45    Titlul subiectului: 107301

Interesant...si portiunea respectiva de tunel obturata la ambele capete este exact deasupra tunelului actual al lui M1?
Atunci este clar ca se mergea pe varianta unei statii comune M1-M3. Probabil amplasamentul initial a fost in zona Hotel Nord (actualul "depou"). Statia avea cel putin 3 linii (posibil 4, acum insa se vad 3 linii acolo). Exista niste urme ale tunelurilor de acces in vechea statie vizibile la iesirea spre Victoriei si care sunt blocate de coloanele din curba.
Actuala statie era doar tunel in acel moment. Linia care leaga M1 de M4 este una dintre vechile linii (probabil ca cea care pleca in curba spre Titulescu si continui sa cred ca era o curba cam stransa acolo).
Un singur lucru ramane ciudat in acest caz. Linia M3 care venea de pe Titulescu ar fi intersectat linia M1 care pleca spre Basarab inainte de a se uni cu linia M1 care venea de la Basarab ( o fi existat si acolo subtraversare ca la Eroilor ? nu pare...).
Ulterior din cauza apartitiei bruste in plan a lui M4 tunelurile M3 au fost abandonate si GdN a fost mutata pe amplasamentul actual pentru ca traseul M3 sa se poata inscrie pe sub Polizu. Nu inteleg insa cand s-a construit tunelul actual al M1 intre GdN si Basarab ( cel care subtraverseaza vechile tuneluri si actuala M4)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 22:07:28    Titlul subiectului: 107310

Remiza de la gara are 4 linii(absolut sigur).In legatura cu desenul, Dave, practic mai exista un tunel dublu rectangular deasupra lui M 1 care se inchide intre cele 2 statii ? O sa incerc sa fac si eu o schita, sa vad daca imi iese.E ceva ilogic acolo.Ar fi interesant de stiut cum ai reusit sa intri in ele.Deci ma refer strict la portiunea rosie intre cele 2 puncte negre incercuite de Sab, si care inteleg ca sunt DEASUPRA lui M 1 ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Iun/2025
Mesaje: 1203
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 22:40:33    Titlul subiectului: 107314

Daca va uitati din statie spre Basarab se observa cum tavanul tunelului este mai inalt si la un moment dat cablurile de pe pereti par ca urca - de acolo trenul intra sub tunelele abandonate. Racordul care se desprinde in dreapta avea rol de legatura intre cele doua nivele. Portiunea de tunel dublu de pe linia M4 spre Basarab este vechiul tunel dublu al nivelului superior - din cauza schimbarilor de plan, capetele initiale au fost astupate si s-a realizat legatura cu nivelul inferior; cotul ramas spre Titulescu a fost transformat in linie de garare a utilajelor.
In partea cealalta, la Victoriei, exista vreo urma ca de acolo urma sa inceapa alt unel?. Padurea de stalpi din curba spre Gara probabil ca nu ar fi trebui sa existe - in locul lor s-ar fi aflat un spatiu cu bretea in x ca la Politehnica. spatiul rezultat in urma schimbarilor de proiect fiind prea mare, s-a ales solutia asigurarii cu stalpi.
Acum, ca tunelul a ramas, la ce ar mai putea folosi?

Cum era in proiect si ce a iesit.
Nu stiu daca e chiar asa dar trebuie sa fie pe aproape.



schema_veche.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.09 kb
 Vizualizat:  de 12325 ori

schema_veche.jpg



schema_noua.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  228.76 kb
 Vizualizat:  de 12324 ori

schema_noua.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CezarMad



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Iun/2025
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 23:39:44    Titlul subiectului: 107317

''La tronsonul Grigorescu - Centura tunelele au fost inundate ca sa nu se fure din ele - asta e parerea mea''
Lucrarile la acest tronson au inceput in 1988.
Eu locuind in zona Trapezului incepand cu 1976 an in care m-am nascut,am observat zi de zi stadiul lucrarilor.
Tunelele au fost inundate in anul 1993 deoarece deoarece efectiv structura se deforma vazand cu ochii,nefiind finalizata.Erau portiuni din tunel unde apa se infiltra masiv,iar in cele unde se aflau puturile structura arata ok.(verificat personal)...de..copil nebun..
De altfel in monentul in care s-a reluat "activitatea" pe tronsoanele de tunel cu structura circulara s-au inlocuit dalele de beton "semicerc".
O amintire placuta o am din clasa a ix-a,invatand in liceul de chimie,zona Ozana,simteam "live"detonarile cu dinamita ce zguduiau geamurile liceului.Profesorii ne linisteau"e de la metrou Laughing
Cel mai mult imi placea cand ne plimbam cu vagonetele de scos pamant din tunel si beam apa " de izvor"de la teva statiei 1 decembrie......Am sa caut maine negativul filmului cu foto din tunel din acea perioada...ce vremuri
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 06:25:56    Titlul subiectului: 107332

Crezi ca s-a mers pe ideea de statii diferite la GdN ?unde ar fi fost cea de pe M1, pt ca cea de pe M3 vad ca ai plasat-o in zona actualei statii ? (adica in remiza de la Hotel Nord nu este vechea statie ?) ....Cam tot ce s-a scris este legat fie de statie comuna fie de statii suprapuse.
In desenul lui Dave intr-adevar este ilogic capatul tunelului superior blocat dinspre Basarab. Nu ar putea folosi decat pentru utilaje, pentru ca spre Basarab nu ar avea de ce sa mearga.
Totusi nu vad de ce tunelul suprapus ar fi mers atat de mult spre GdN. Doar daca la momentul executiei ambelor tunele suprapuse (este clar ca au fost facute simultan) se mergea pe ideea statiei etajate la GdN (posibil sa fi fost prima varianta constructiva), caz in care breteaua M1-M4 actuala ar fi avut intr-adevar doar rolul de legatura intre M1 si M3, pentru ca liniile nu ar fi comunicat la GdN.
Ulterior insa se vorbeste de statie comuna (deci varinta statiilor suprapuse cazuse), caz in care sensurile ar fi trebuit sa se separe cumva dupa plecarea de la GdN si intr-adevar in acest caz cel putin una din liniile M3 ar fi trebuit sa descrie o curba stanga spre actuala intrare in statia de pe M4.
Cam multe schimbari de proiect totusi....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 08:04:01    Titlul subiectului: 107334

Linia dubla care se termina deasupra lui M3 spre gara stiu sigur ca e folosita pentru a gara 2 trenuri IVA (am vazut din vagon de curand). Daca vedeti trenuri garate acolo, mai adaugati 100 m pana la finele trenului. Am impresia ca, din GN1 daca te uiti spre Basarab in tunel, se vede la un moment dat ca se ingusteaza tunelul. E posibil ca, in planurile vechi acea bucata de cale dubla folosita acum ca "linii moarte" sa coboare catre GN1. Atentie, vreau sa subliniez ca dupa ce s-a dat in folosinta M4, nu am reusit sa vad capetele din stanga (cele incercuite de SAB) si nici liniile care apar la mine pe harta (repet, nu erau linii in '96 acolo, dar gabaritul tunelului era clar pentru 2 linii si am stat mult acolo caci nu intelegeam deloc configuratia).
Referitor la asezarea exact suprapusa a liniilor: va dati seama, eu fiind in tunel sub pamant, ca nu pot pune pariu cu nimeni ca sunt exact suprapuse. Dar studiind unde ajunge racordul cu M1, se poate deduce ca tunelul de deasupra e exact deasupra.
Si inca ceva: deasupra acelor linii pe care am vazut garate 2 trenuri IVA mai exista un tunel de inaltime foarte mica (sub 1.5m) care se ingusteaza usor cu cat mergi catre gara. Acesta, inainte de fine are o gura mare in tavan si da intr-un foisor de ventilatie. Nu era montat nici un aparat sau motor atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 16:57:23    Titlul subiectului: 7895 107364

dave a scris:
Linia dubla care se termina deasupra lui M3 spre gara stiu sigur ca e folosita pentru a gara 2 trenuri IVA (am vazut din vagon de curand).Am impresia ca, din GN1 daca te uiti spre Basarab in tunel, se vede la un moment dat ca se ingusteaza tunelul. E posibil ca, in planurile vechi acea bucata de cale dubla folosita acum ca "linii moarte" sa coboare catre GN1....repet, nu erau linii in '96 acolo, dar gabaritul tunelului era clar pentru 2 linii si am stat mult acolo caci nu intelegeam deloc configuratia... deasupra acelor linii pe care am vazut garate 2 trenuri IVA...
Sper totusi ca luni sa reusesc sa pun pe forum o schita cu tunelele folosite si nefolosite in zona GdN 1 - Basarab.Dave era sub pamant, presupun ca avea o lanterna la el, dar apar niste neconcordante.Nu putea sa se orienteze in spatiu.Eu nu inteleg unde a vazut cele 2 garnituri IVA ! Intr-adevar, exista o garnitura IVA care cateodata e garata (si acum) dar ea se afla pe tunelul de legatura intre M 1 si M 4.Tunelul acele de legatura intr-adevar e dublu,numai ca unul nu are linie si presupun ca se infunda cand ajunge aproape de M 1.O sa studiez toate schitele facute de voi, inclusiv cele 5 variante de amplasament a statiei GdN si voi incerca sa fac si eu o schita.
Gura de aerisire de care se vorbeste se afla cam in mijlocul parcarii de langa Muzeul Cfr - Basarab
rosetti61 a scris:
... cotul ramas spre Titulescu a fost transformat in linie de garare a utilajelor.
Repet, despre ce cot inspre Titulescu vorbesti ? Unde acum sunt utilaje garate ? Referitor la schite, e o confuzie, sper ca luni sa aveti si varianta mea de tunele. In toate schitele apar niste neconcordante.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 22:42:40    Titlul subiectului: 107400

Citat:
Intr-adevar, exista o garnitura IVA care cateodata e garata( si acum) dar ea se afla pe tunelul de legatura intre M 1 si M 4.Tunelul acele de legatura intr-adevar e dublu,numai ca unul nu are linie si presupun ca se infunda cand ajunge aproape de M 1
Tunelul de legatura se desprinde dintr-o galerie orizontala folosita pt. garare si e intotdeauna liber, mai ales ca e si in panta si e nevoie de el pentru interventii. E imposibil dpdv al functionalitatii sa gareze acolo ceva, parerea mea. Trenul care se vede din vagon dupa ce pleci din GN2, in dreapta spate (relativ la dir. de mers) e garat pe una din liniile de stocare desenate de mine. De pe linia curenta GN2-Basarab2 nu cred ca se vede deloc capatul racordului cu M1. Repet, in 96 nu erau montate sinele acolo, dar tunelul avea gabarit pentru 2 linii. Am preferat sa postez harta asa cum am schitat-o in 96, fara sa fac acum corecturi dupa cum mi s-ar parea logic, intrucat acum nici nu mai tin minte exact ce am vazut atunci si as putea gresi mai mult daca as modifica ceva. Dar nu neg ca pot fi greseli.
Andrei, astept cu foarte mare interes si versiunea ta; poate la final facem si o schita cu google earth, sa ne fie si mai clar.[/quote]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 23:26:55    Titlul subiectului: 107404

Schitele sunt in lucru (vor fi mai multe). Sper sa gasesc undeva sa le scanez luni. E bine ca ai pastrat schita originala, cu impresiile la cald. Rama IVA (pe care am vazut-o si eu de multe ori garata unde ai spus) se afla CU SIGURANTA pe linia in panta ce face legatura M 1 - M 4. Intr-adevar macazul cu M 1 nu are cum sa se vada din M 4, el se afla exact in fata muzeului Cfr iar pana la macazul cu M 4 sunt cel putin 170 m.(iar linia e in zig-zag acolo)
Oricum singura legatura M 1 - M 4 pe acolo se face, unde e garata cateodata acea rama IVA.Prin alta parte nu se poate face.In comentariul tau faci referire la 2 rame IVA.Unde ai vazut-o pe a II a ?
Si Rosetti 61 a spus ceva interesant cu referire la tunelele suprapuse spre gara, care se opresc inainte de gara, ma duc maine pe acolo sa ma lamuresc mai bine.A explicat in comentariul lui cum trebuie sa ma uit.
Mai trebuie sa fac niste masuratori, sa vad la ce cota e linia in GdN 1 si 2 si la Basarab.Masuratoarea o fac destul de simplu, o treapta de scara (fixa, evident) are parca 18 cm, nu ? Daca gresesc, poate ma corecteaza cineva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2009 10:39:21    Titlul subiectului: 107421

dave a scris:
imi mentin ideea ca nimic nu poate stationa pe acel racord in panta care ar trebui orcum sa ramana liber
Linia pe care stationeaza rama aceea este singura galerie cu sine care ajunge la M4 dinspre M1 si nu are ce sa fie decat racordul M1-M4 . Despre el am intrebat eu cu putin timp in urma daca este tunel dublu rectangular, pt ca mi s-a parut ca pe langa linia pe care stationa rama mai exista un tunel fara linii..Nu incomodeaza cu nimic daca sta acolo, in general M1 si M4 fac schimb de garnituri rar. BM de pe M1 nu vin pe M4, iar M4 are in general rezerve la GdN2 si la 1Mai. Nu stiu cate vagoane are rama aceea,dar dat fiind locul unde stationeaza este posibil sa fie introdusa atat pe M1 (caz mai rar) cat si pe M4 (am vazut odata pe M4 tren de 6 vagoane, de obicei sunt de 4 vagoane).Eu ma intreb altceva....Cand este introdusa in circulatie cum ajung mecanicii la ea ? O iau prin tunel ?

Unde ar fi a 4-a linie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2009 17:29:37    Titlul subiectului: 107445

Pe M 4 sunt in circulatie 2 sau 3 rame.In ultimul timp ramele vad ca sunt formate din 3 garnituri.Cand sunt 2 una sta ori la GdN2 ori la 1 Mai.Noaptea cred ca raman acolo, 2 la GdN 2 si uma la 1 Mai.

Sa stiti ca schita lui Dave e corecta inspre Gara de Nord ! Acum am venit din "teren", cei din GdN 2 m-au si luat la ochi, cred ca e statia cu cei mai putini calatori !.M-am invartit pe acolo aproape 3 ore.
Asadar rama IVA ce se vede garata in tunel intre GdN 2 - Basarab NU este garata pe linia de legatura M 1 - M 4 !! Am avut noroc de 2 ori, daca nu, nu as fi reusit sa vad ce am vazut azi, dar am si stat aproape 3 ore numai intre GdN 2 si Basarab !
Eu m-am apucat de 2 schite dar trebuie sa renunt la ele, sunt incorecte.
Intr-adevar pana la aproximativ 100 m de statia GdN 1 (inspre Basarab) avem de-a face cu tunele suprapuse, cum a schitat Dave in 96 si cum a spus Rosetti pe aici pe forum.
Stie cineva cat are inaltimea un vagon de metrou, de la sina la tavan ? Probabil ca scrie pe undeva pe internet, dar poate stie cineva.Oricum diferenta de nivel dintre Basarab si GdN 1 nu e prea mare, daca luam o treapta de scara ca avand 18 cm, diferenta ar fi de aprox 2,80 m.
Statia actuala GdN 1 incet incet tind sa cred ca e o "strutocamila".Peronul se afla la aprox minus 14 m si ar fi trebuit sa mai aiba o statie exact deasupra ei.(sau pana la urma M 3 ar fi coborat cumva si aveam GdN 1 comuna M1 M 3 in fata Hotelului Nord ? Nu stiu, e de comentat)
Cu siguranta proiectul ei a fost schimbat din mers.
Asadar repet, schita lui Dave e corecta (partea spre Gara), acolo cu rosu avem de-a face cu un tunel dublu care se inchide si in care e garata o rama IVA.In fata ramei garate e un macaz abatere stanga, acela e de fapt tunelul ce duce la M 1.Am avut mare noroc ca am vazut acel macaz !
Azi pe traseu GdN 2 - 1 Mai erau 2 trenuri in circulatie,un al - III - lea fiind garat la GdN 2.Si mai era si IVA din tunelul orizontal(cel care are cap de linie deasupra lui M 1 la 100 m de GdN 1.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Iun/2025
Mesaje: 1203
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 00:19:57    Titlul subiectului: 107471

Niste poze descarcate mai demult, gasite prin colectia de fotografii - de prin zona Garii de Nord.
- remiza de la Gara de Nord 1, se vede zona unde probabil ar fi trebuit sa se afle linie dubla.
- tunel spre Basarab
- macazul in x dianinte de Piata Victoriei
- Zona Basarab-Gara de Nord 2 de de pe displayul dispecerului (nu mai stiu de unde am descarcat-o) - se observa un colt iesit din tunelul de legatura M1-M4 pe traseului vechiului tunel de sub Titulescu - o mica infundatura petru gararea utilajelor de cale, asa cum am spus mai sus



Gara_de_Nord_I_by_ghettojames.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.08 kb
 Vizualizat:  de 12589 ori

Gara_de_Nord_I_by_ghettojames.jpg



Step_it_up_by_ghettojames.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  525.32 kb
 Vizualizat:  de 12589 ori

Step_it_up_by_ghettojames.jpg



Tracks_of_life_by_ghettojames.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  199.91 kb
 Vizualizat:  de 12589 ori

Tracks_of_life_by_ghettojames.jpg



TT_CT.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.96 kb
 Vizualizat:  de 12589 ori

TT_CT.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 15:06:24    Titlul subiectului: 107498

Fotografia lui Rosetti61 cu displayul lamureste multe aspecte cu privire la tunelele intre GdN(1 si 2) si Basarab ! Si confirma inca odata ca schita lui Dave de acum 13 ani e corecta.Se vede absolut clar ca rama IVA garata in tunel(si pe fotografie e acolo, e roz linia) NU e garata in tunelul de legatura M 1 - M 4 .
S1 sa stii ca nu e un ciot de garare a utilajelor si nu face parte din tunelul abandonat de sub Titulescu ! Cele 2 tunele care se incadrau pe sub Titulescu sunt undeva in sectiunea 7, intre cele 2 semafoare Y1B si YFN(care sunt amandoua pe rosu acolo).Litera F vine de la cuvantul Fals si indica deobicei un semnal de pe sens contrar de intrare in statie cu macaz dupa el, semnal ce nu e supus regulilor BLA. N e de la nord, deci YFN inseamna semnal de intrare in statie pe directia Y si sensul invers decat normal(in Romania este linia din stanga)in statia Gara.
Cu S la Cfr sunt indicate piedicile puse pe linii, de obicei secundare pentru a evita patrunderea unui tren pe linia principala fara a avea acceptul, evident.
Mai mult ca sigur ca acolo este o piedica sau un ciot cu rol de degajare.Un astfel de ciot cu rol de degajare vad ca au pus si la intersectia Grigorescu 2 cu linia NG 1 - Dristor 1.Daca vii de la NG 2 si nu opresti la semaforul de la macaz te izbesti de perete si nu ajungi pe linia principala.
In GdN 1 au dat din nou drumul la semafoare.Stie cineva de ce ? Le scosesera total.Vad ca spre Victoriei se pleaca cu verde acum, in trecut se pleca cu galben clipitor.Au intervenit schimbari in culoarea semafoarelor/
sab a scris:
Unde ar fi a 4-a linie (raportat la fotografia pe care a postat-o rosetti61) ?
Macazul din remiză care face dreapta mai are in prelungirea lui inca un macaz.Am impresia ca se vede destul de usor de pe peronul celalalt (cel care vii dinspre Victoriei) daca iesi pe la hotel, evident.Pe scari daca te uiti inspre macaze se vede clar.Am impresia ca din tren nu se observa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 18:33:06    Titlul subiectului: 107509

Felicitari autorului pentru poze. Insa nici una din poze nu arata capatul de pe M4 al racordului cu M1.
In ceea ce priveste deraiorul - piedica de pe segmentul M4-M1 care e tunel cale simpla rectangular acesta e montat in avale, inaintea macazului de legatura cu M1 de la iesirea din Gara de Nord 1. Logica e ca un vagon sau tren scapat de sub control, care nu poate fi franat, sa nu ajunga pe M1 care e "la vale"
Pe poza cu ecranul dispecerului, se observa zona de interlocking a statiei Gara N 2 marcata cu linie punctata verde.
Intrebare: ce reprezinta numerele 9,11,13,15,etc de-a lungul liniei de pe ecranul dispecerului?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 20:30:49    Titlul subiectului: 107514

Acelea sunt segmente (aici cred ca au in jur de 130 m, dar pot fi si mai lungi, si foarte scurte, la Cfr - GdN pot avea si 3m) care imi indica mie pe unde este trenul in tunel(sau in statie)
Segmentele desi au lungimi egale pe displayer ele in realitate au dimensiuni foarte variabile, inclusiv in aceasta fotografie.
Segmentul rosu (iesirea de la Basarab la GdN 2) indica ca este tren pe acea sectiune.Semaforul de intrare in GdN 2 observi ca e verde(YN), precum si parcursul care trebuie sa-l urmeze trenul. Cand trenul ajunge pe segmentul respectiv acesta se inroseste. Cel din spatele trenului se albeste.
Pe aceste displayere culoarea semaforului este ori verde, ori rosu, indiferent de culoarea efectiva din teren. De exemplu, pe displayer observi ca semaforul YN este verde, el pe teren mai mult ca sigur e galben clipitor.
Observi ca si semaforul de iesire din Basarab spre Grivitei este verde(X1B),traseul fiind liber,si segmentele 9, 11, 13, 15, 17, sunt verzi.Daca era tren pe linie in functie de cate segmente sunt setate sa fie libere de tren semaforul X1B ar fi ramas pe rosu, oricat m-as fi muncit eu sa-l pun pe verde.
Observa ca mai sunt 3 segmente roz (cred ca sunt rosii in realitate, nu stiu de ce au iesit roz) asta indica ca am linie ocupata. Este linia de garare a utilajelor de la GdN 2 care e ocupata cu utilaj, mai avem un tren tras la peron la GdN 2 si avem celebra de acum IVA care e in tunelul acela de stocare care a nascut discutii interesante pe forum.
Ce reprezinta totusi S1 ? Precum am spus, din segmentul 7 se desprind cele 2 cioturi care ar fi trebuit sa duca spre Titulescu !
Inca ceva. Semafoarele mai au o comanda speciala care permit unui tren sa intre pe o sectiune ocupata. Aceasta comanda se da separat semaforului si este necesara ruperea unui sigiliu (electronic) la displayer, lasand la o parte faptul ca o actionare intamplatoare este aproape exclusa, fiind necesare stabilirea unor circuite electrice dupa o schema mai complicata.
In asemenea situatie pe displayer semaforul se face rosu clipitor, lasand si un semnal sonor in cele mai multe cazuri.Si pe teren se face tot rosu clipitor, ceea ce inseamna libere trecere, cu cale ocupata inainte (viteza maxima 10 km/ora).

S1 s-ar putea sa fie o linie de fuga - mai mult ca sigur ca e, nimeni nu-mi garanteza ca daca o garnitura urca de la M 1 spre M 4 va opri la semaforul de acces pe M 4(nu se vede nr lui), sau IVA stationata in tunelul orizontal nu pleaca din greseala(cu mecanic la bord, evident).
Ma bazez si pe denumirea "S", cum am mai arata intr-o interventie anterioara.
Mai mult ca sigur e o linie de fuga acolo (max 10 m cred). Daca ar fi fost o simpla piedica pe display ar fi aratat altfel.
Vedeti ca la suprafata la Basarab au aparut 2 lucruri interesante. Chiar la baza podului vechi au sapat o groapa si au dat de lucrarile facute la tunelul de sub Titulescu.In schita lui Dave de la pag 7 sunt notate cu "b" (cele 2 cioturi fara linie). Am impresia ca pe acolo a intrat Dave in 1996.Si tot acolo,perpendicular pe B-dul Grivita s-a lasat terenul pana la bloc ! Asta chiar nu mai are nici o explicatie logica (sa fi cedat un inel din tunelul facut de cartite pe sub Titulescu ? Nu as crede, poate apar idei mai competente decat a mea). Cert este ca e un șant destul de adanc. Si acum vreo 2 saptamani nu era parca.-Trec totusi destul de des pe acolo.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Dum 08 Mar 2009 21:12:08, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 21:29:45    Titlul subiectului: 107520

Pe la "B" ieseam... pentru ca ieseam in graba si cu frica, si in zona erau mai multe gauri ca de canal, nu m-am riscat sa si intru pe-acolo. Zona aia se vede si din vagon si am impresia ca e relativ aproape (max. 50-100m) de racordul M4-M1. De intrat, intram pe langa Podul Grant, acolo unde se trece de la tunel cilindric la tunel circular, pentru ca acolo nu era nimeni si imi placea tunelul dreptunghiular ca era foarte uscat. Spre Grivita-1Mai, tunelul cilindric era tot timpul "zemos" si noroios.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 21:51:15    Titlul subiectului: 107522

dave a scris:
Pe la "B" ieseam... si in zona erau mai multe gauri ca de canal,... -.
Cred ca una dintre gaurile de canal duceau dupa "dop" si aveai prilejul sa te plimbi pe sub Titulescu ! Oricum sunt sanse sa iasa ceva la iveala cu Pasajul Basarab. Desi in partea spre Titulescu daca au copiat proiectul din 1988, cei de la vremea respectiva iti dai seama ca stiau exact unde sunt tunelurile si stalpii de pe Titulescu nu s-ar fi intersectat cu tunelurile.
Intrebare: Stie cineva cum tunelurile facute de cartite pot sa faca o curba, cunoscut fiind faptul ca sunt livrate un singur tip de inele ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 22:01:40    Titlul subiectului: 107523

Nici nu imi trecea prin cap pana acu' cateva zile ca mai era acolo un tunel abandonat...
Boltarii din care sunt facute tunelele sunt etansate intre ele cu un soi de garnitura de silicon RTV. Prin tunel, am gasit niste cutii goale pe care scria "eurolastic" si care contineau urme de un fel de cauciuc gri ce fusese odata lichid.
Cred ca asta ar fi: http://www.thoro.be/FR/pdf/PF_EUROLASTIC_TK63.pdf
Intre boltari era un spatiu de cca 2 cm umplut cu maclavais d-ala. Daca in curba, se pierde 1cm la fiecare boltar, rezulta ca se pot obtine curbe foarte stranse
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 22:19:23    Titlul subiectului: 107525

Inelele nu sunt drepte de fapt ! Pe o parte sunt mai mari, pe o parte mai mici.Cu o dimensiune insesizabila, <1 cm. Daca avem un tunel drept de fapt el este sub forma de "S" multiplu,2 inele formand un S, evident un "S" insesizabil.Punem partea mica, partea mare, partea mica, partea mare, etc. Daca vrem sa facem o curba la dreapta punem pe dreapta numai partea mica si tunelul face dreapta. Daca face dreapta prea mult corectam curba punand inelele invers. Dupa cum spui si tu, diferenta aceea insesizabila poate face curbe destul de stranse !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 22:22:20    Titlul subiectului: 107526

Nu asta am vrut sa spun. Segmentele au aceeasi dimensiune, difera doar grosimea masticului ala dintre segmente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 25, 26, 27  Următoare
Pagina 8 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community