Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 33, 34, 35  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 01/Sep/2025
Mesaje: 1206
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 05 Dec 2008 00:29:12    Titlul subiectului: 102156

Tehnologia dateaza dupa 1977 - incepand cu 1978 au inceput masive modernizari de artere, unde se inlocuia vechea cale de rulare cu noua "linie silentioasa" - din toata reteaua, de la infiintare si pana astazi, singura linie care nu a fost inlocuita cu longrine este cea de pe bd. Gloriei (ultima mare lucrare de intretinere a avut loc in 1973). Daca la sistemul actual de dale, sunt incluse macazele si curbele, atunci numai sectiunle de linie dreapta erau inlocuite cu longrine, macazele, curbele si incrucisarile ramanand cu sina clasica in canal si piatra cubica - o singura portiune curba avea dale inguste la Serban Voda, langa liceul Autobuzul.
O lucrare la linii nu dura mai mult de 6 luni, erau avantaje (usurinta in montare, "reducerea zgomotului si a vibratiilor" - asta la inceput, pana se tasa terasamentul de dedesubt) si dezavantaje (tasarea in timp a terenului de sub dale datorita lucrarilor defectuoase, aparitia denivelarilor, zgomot, deterioararea dalelor).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Dec/2024
Mesaje: 1026
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Ian 2009 12:22:26    Titlul subiectului: 103567

De ce linia tramvaiului 28 nu avea decât un sigur fir de circulație, nu două fire? Erau atât de puține tramvaie pe acest traseu? (intervalul de succedare era așa de mic?). Linia tramvaiului 28 înlocuise în nov. 1958 autobuzul 53 (care avea același traseu) și a fost singura linie de transport în comun din zonă până la apariția autobuzului 46b (viitorul 246) - începutul aniilor '70.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 03 Ian 2009 20:19:58    Titlul subiectului: 103587

Eu unul tin minte ca in anii '90 tramvaiul 28 circula foarte gol,rar erau vazuti 15 calatori in vagonul acestui tramvai.Am circula frecvent in anii 92-99 in zona si tin minte cu trecea tramvaiul gol prin zona,multi calatori se indreptau spre autobuz 246 care trecea mult mai des prin zona.Daca nu ma insel la un momendat prin ani 88-90 prin zona a circulat si vagonul bi directional #028,insa cat m-as gandii acum nu mai stiu care este vagonul care circula prin anii 90 prin zona,insa stiu ca vagonul se retragea la depoul Colentina!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Dec/2024
Mesaje: 1026
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 11:18:19    Titlul subiectului: 103745

Curziotitate: când tramvaiul 5 circula pe Cal. Dorobanți (lor) și ajungea pe Axa Nord-Sud, la intersecția Bd. Magheru cu Str. George Enescu existau macaze numai spre Universitate/Sf. Gheorge sau și spre P-ța Romană?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 01/Sep/2025
Mesaje: 1206
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 20:42:15    Titlul subiectului: 103844

Un vestigiu ramas de pe vremea cand pe acolo inca mai circulau tramvaie - Calea Grivitei cu bd. Dacia.


DSC00142.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  229.64 kb
 Vizualizat:  de 20975 ori

DSC00142.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Dec/2024
Mesaje: 1026
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 21:34:20    Titlul subiectului: 103849

Nu am mers decât o dată cu tramvaiul pe acea bătrână porțiune: în august sau sept. 1997. Era pt. prima dată când mă aventuram cu tramvaiul așa de departe de casă.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 08 Ian 2009 20:24:06    Titlul subiectului: 103884

Tin minte si acum cu placere cum batranele EPuri serpuiau pe acele straz i,cu linia foarte aproape de trotuar de ziceai ca tramvaiul mai avea putin si intra in cladirile care se gaseau pe marginea drumului.Ma intreb de ce tramvaiele au disparut de pe acele strazi Nuferilor,Gen. Budisteanu etc? In ultimii ani din viata pe aceste strazii au circulat tramvaiele 24,45 si 52.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 01/Sep/2025
Mesaje: 1206
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 11 Ian 2009 02:08:23    Titlul subiectului: 103992

Atunci si acum, inca un element care a rezistat timpului - stalp de sustinere a fostei retele de contact a tramvaiului care trecea pe str. Ion Ghica spre Smardan


old_02318_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.66 kb
 Vizualizat:  de 20826 ori

old_02318_b.jpg



DSC00813.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.21 kb
 Vizualizat:  de 20826 ori

DSC00813.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Dec/2024
Mesaje: 1026
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 13:08:59    Titlul subiectului: 104555

itb 139 a scris:
Ma intreb de ce tramvaiele au disparut de pe acele strazi Nuferilor,Gen. Budisteanu etc?


Din cauză că pe acele străzi tramvaiele cam produceau mici cutremure, iar pereții caselor se zgâlțâiau, așa că locuitorii din zonă au cerut scoaterea tramvaiului, ceea ce s-a și întâmplat în august sau sept. 1998

Când a fost introdus tramvaiul prin Pasajul Victoriei? În 1989 sau în 1990? (tot atunci au demontat și vechi stâlpi metalici de pe Bd. Iancu de Hunedoara, niște stâlpi splendizi).
O fază: de ce în trecut tavanul tramvaielor avea acel carton cu găurele de formă circulară în el, iar apoi s-a reunțat la idee?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2025
Mesaje: 367
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 16:18:28    Titlul subiectului: 104570

mrM a scris:
de ce în trecut tavanul tramvaielor avea acel carton cu găurele de formă circulară în el, iar apoi s-a reunțat la idee?


Perforatiile aveau rolul de a permite circulatia aerului pentru a nu se acumula condens intre tavanul exterior si cel interior. S'a renuntat pentru ca s'au plasat suflatori pe acoperis, gaurile din "carton" (de fapt placi de rumegus melaminat) aratau rau dupa ce se umpleau de praf.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 01/Sep/2025
Mesaje: 1206
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 16:57:00    Titlul subiectului: 104572

Ala era PFL cu care se captuseau si incintele insonorizate - laboratoare audio, studiouri, cabine de regie si translatori; in epoca materialelor sintetice, plastice, panourile de PFL arata anacronic. La un moment dat era folosit si pentru placile indicatoare.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 11:19:51    Titlul subiectului: 107255

Hai sa va mai dau cateva extrase din cartea de care am pomenit "File din istoria bucurestilor " Dr Constantin Olteanu.
Citatele chiar daca nu au legatura cu metroul, se incadreaza aici pt a vedea cum stateau pe atunci treburile si poate veti gasi si ceva raspunsur la intrebarile voastre de mai sus.



citat 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  222.96 kb
 Vizualizat:  de 20431 ori

citat 1.jpg



citat 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  303.05 kb
 Vizualizat:  de 20431 ori

citat 2.jpg



citat 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.88 kb
 Vizualizat:  de 20431 ori

citat 3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Xtream



Data înscrierii: 16/Mar/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2009
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 00:15:22    Titlul subiectului: Buna Seara 108069

Nu stiu daca am postat bine sau daca nu asa ca imi cer scuze de acum ca sa nu existe probleme ..

Caut de foarte mult o strada a Bucurestiului si a Otopeni-ului stradala si nu am gasit pe nicaieri sper sa ma ajutati voi
Vreau o harta dintre ani 1936-1989 a Bucurestiului si a Otopeniului daca se poate ..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Vin 27 Mar 2009 23:23:34    Titlul subiectului: 1986 108637

itb 139 a scris:
De remarcat anul 1986

Să nu uităm că atunci a fost unul din marile cutremure care au lovit Bucureștiul. Eu eram la Bran, cu părinții, dar mi-a spus un vecin că în seara aceea (30 august) atmosfera a fost foarte ciudată în oraș, au apărut lumini portocalii palide pe cer, vântul a început deodată să sufle rece precum crivățul din iarna fotografiată de dl. Lăcrițeanu, iar câinii au început să urle cu o jumătate de oră înainte de cutremur. A doua zi de dimineață, tata a încercat să dea telefon la toți cunoscuții din oraș, dar n-a putut; întregul București rămăsese fără telefon!
Repet, eu nu eram în oraș; asta a aflat tata când ne-am întors, asta vă spun și eu.

De asemenea, n-am să uit o altă iarnă, cea din 1983, când eu, nefiind încă pionier, împreună cu colegii mei de clasă, dădeam cu bulgări în tramvaiele V3A ale liniei 21, de pe Colentina, lovind oamenii care călătoreau pe scară. Unul din colegi, prinzând un bulgăre de zăpadă cu gheață, a lovit parbrizul tramvaiului, care s-a spart. Vatmanul a oprit vagonul și l-a alergat pe puști, evident, fără să-l prindă.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Dec/2024
Mesaje: 1026
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 12:36:01    Titlul subiectului: 109021

Când a fost dat în folosință Pajaul Obor tramvaiul circula pe deasupra? Shocked
http://foto.rompres.ro/public/watermark.php?imgid=25305

În poza asta mi se pare mie sau se vede o consolă pentru suștinerea unei rețele de contact? Shocked
http://foto.rompres.ro/public/watermark.php?imgid=559658

Asta unde e făcută, că deși sunt oborean nu-mi dau seama (clădirile din imagine precis nu mai există)
http://foto.rompres.ro/public/watermark.php?imgid=559644

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Aug/2025
Mesaje: 10989
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 16:07:30    Titlul subiectului: 109030

Linia circula in pasaj, cred ca panglica a fost taiata chiar inainte de a intra in pasaj. Din cate imi dau seama din poza, blocurile de pe Stefan cel Mare (plan indepartat) abia erau construite.
In poza 2, este o retea pentru troleibuze, in planul indepartat.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 07:33:42    Titlul subiectului: 109219

Un lucru interesant, in zona garii de nord. Planul din 1911. Nu zic d linile de tren ce par ca trec de gara e nord, dar separat se vede o linie care dispare la un moment dat si reapare dupa ceva
Am pus link catre original si am marcat cu rosu despre ce vorbesc, in atasament

http://bp1.blogger.com/_uKr7uKfl_EY/SBmkLuh83-I/AAAAAAAAACo/TeUjipUEGnI/s1600-h/malmaison-manutanta-1911-A1.jpg

Din pacate, prin suprapunerea peste google earth nu are legatura cu metroul.. sorry.
Doar cu zona.



Gara de nord.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.83 kb
 Vizualizat:  de 19764 ori

Gara de nord.jpg



gara_de_nord_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.34 kb
 Vizualizat:  de 19719 ori

gara_de_nord_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 14:37:49    Titlul subiectului: 109229

Dupa stiinta mea prin 1900 GdN era prin padure. Orasul incepea pe undeva pe Calea Dorobanti. Oricum cele cateva gari din Bucuresti + altele care nu le mai stim noi erau legate intre ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Dec/2024
Mesaje: 1026
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 20:11:01    Titlul subiectului: 109243

Pe la Gara de Nord era deja oraș. Cred că liniile alea treceau printr-o clădire (posibil cea a atelierelor) și de aia dispar.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 14/Mai/2025
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 09:08:40    Titlul subiectului: 109253

Nu cred ca legatura marcata cu rosu a existat.Este vorba de doua linii separate, probabil cu parapet la capat.
_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 01/Sep/2025
Mesaje: 1206
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 19:38:52    Titlul subiectului: 109277

Era o linie/linii care mergea subteran pana in incinta Atelierelor.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 14/Mai/2025
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2009 10:15:19    Titlul subiectului: 109427

Uitati ce am gasit in pozele bunicului!


16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  309.65 kb
 Vizualizat:  de 19441 ori

16.jpg



DATA.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  309.79 kb
 Vizualizat:  de 19441 ori

DATA.jpg



_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2025
Mesaje: 367
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2009 11:30:17    Titlul subiectului: 109428

Superb! Autobuz particular inainte de monopolul STB. Modelul e un Chevrolet, an de productie 1927-1929. Ai putea scana din nou imaginea, color? Nu prea are contrast si conversia alb-negru ii reduce detaliile iar pentru inlocuire poti ruga un moderator sa te ajute.
Vehicule similare:
http://tramclub.org/viewtopic.php?p=85443&highlight=#85443
http://tramclub.org/viewtopic.php?p=102463&highlight=#102463
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 01/Sep/2025
Mesaje: 1206
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2009 21:02:21    Titlul subiectului: 109465

Am umblat nitel cu Photoshopul pe ea. (lucrul asta se poate face cu orice program de grafica, de la acdsee pana la corel)


16_164.jpg
 Descriere:
retusat
 Mărime fișier:  145.42 kb
 Vizualizat:  de 19349 ori

16_164.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Apr 2009 23:30:31    Titlul subiectului: 109626

Cateva poze cu zona obor la constructia pasajului, cand tramvaiul trecea prin pasaj si nu exista statia de metrou








Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 33, 34, 35  Următoare
Pagina 19 din 35

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community