Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statiile de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 48, 49, 50  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Mar 2009 21:58:58    Titlul subiectului: 108054

Ma poate ajuta cineva cu o harta "la zi" a liniilor si macazurilor de la Eroior? Nu inteleg de ce trenurile de Industriilor ajung uneori sa rebruseze la Unirii linia 1? Si daca tot ajung la Unirii, fara calatori, de ce nu rebruseaza pe linia de garare din spatele liniei 1, ci prefera sa opreasca la peron (si-asa plin de calatori) pentru manevre?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Mar 2009 23:01:26    Titlul subiectului: 108058

Nu poate sa intre in remiza, acolo se intra numai cu pantograf.Si nici nu pun mana in foc ca e libera.Oricum e o manevra ilogica din toate punctele de vedere.Mai degraba ar pleca spre Politehnica unde are macaz.Ca in 30 de ani de exploatare nu au fost in stare sa puna un macaz corespunzator la iesirea spre Politehnica/Grozavesti (gabarit de montare au).Sau poate sa rebruseze spre Politehnica, are macaz sa se intoarca la linia II (peron ingust).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 07:15:54    Titlul subiectului: 108076

Remiza de la Unirii e functonala, uneori mai gareaza cate un BM acolo. Intr-adevar, nu exista sina a 3-a.

Totusi, in legatura cu rebrusarea de la Unirii... poate ma ajuta cineva cu o schema de la Eroilor, caci nu pricep rostul manevrei de care vorbeam mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 08:19:16    Titlul subiectului: 108079

Cred ca pe la Unirii se introduc in circulatie ramele stationate in remiza de la linia 5 la Eroilor. Manevra se poate face si pe la capatul dinspre Grozavesti/Politehnica al statiei Eroilor, dar asta inseamna sa se tina blocata INTREAGA STATIE timp de cateva minute si atunci se prefera Unirii unde este primul macaz disponibil dupa Eroilor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2025
Mesaje: 1206
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 15:21:53    Titlul subiectului: 108089

Eroilor


eroilor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.55 kb
 Vizualizat:  de 15706 ori

eroilor.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 17:24:51    Titlul subiectului: 108096

sab a scris:
Cred ca pe la Unirii se introduc in circulatie ramele stationate in remiza de la linia 5 la Eroilor. Manevra se poate face si pe la capatul dinspre Grozavesti/Politehnica al statiei Eroilor...

Ma indoiesc ca se ocupa asa mult toata statia.Daca toate circuitele sunt in functiune, pentru ca s-ar putea sa nu merga toata instalatia, se iese prima data pe sensul Politehnica - Eroilor.Are timp destul,nu-l preseaza nimeni.Apoi vine pe linia peronului mic.E acelasi lucru daca ar veni la peronul mic de pe linia normala (cea din mijloc).E o parere personala.
Am impresia ca in schita de mai sus o pereche de macaze e pozitionata in oglinda fata de realitate.Numai daca nu s-a schimbat configuratia pe acolo
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 22:14:03    Titlul subiectului: 108118

Eu am asistat de cateva ori la o astfel de manevra (care, culmea, era facuta la ora de varf, adica pe la 17-17.30).Ca sa treaca de la linia 5 la linia 2 si sa plece spre Industriilor face urmatoarele manevre .Traverseaza mai intai linia 3 moment in care tine blocat sensul dinspre Grozavesti, apoi intra in tunel pe linia 1 si tine blocat sensul M3 dinspre Politehnica, apoi astepta ceva sa se schimbe macazul sa intre la linia 2 , moment in care blocheaza si sensul dinspre Izvor. Si cum nu "i sa da verde" imediat la fiecare schimbare , ci dupa cca 40 sec-1min....
Nu mai spun ca de obicei manevra se facea fara mecanic de rezerva, deci se mai astepta si strabaterea intregului peron.
Rezultatul a fost ca toata circulatia a fost bulversata si timp de cateva minute nimic n-a mai intrat in statie la Eroilor (nu mai spun de calatori, neobisnuiti ca metroul sa intre la linia 2 din dreapta.. Very Happy )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Mar 2009 22:40:48    Titlul subiectului: 108286

Cine ne poate da ceva detalii despre statia Pantelimon? De ce intre Republcia si Pantelimon se circula in ambele sensuri prin acelasi tunel? De ce nu a fost amenajat si celalalt? In interiorul statiei, linia de dupa peretele de tabla are si ea peron?
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Mar 2009 00:41:42    Titlul subiectului: 108299

Pantelimon trebuia sa fie o statie normala cu peron dreapta, gen "Izvor", adica sa ajungi la celalalt peron (cel care nu se vede) ar trebui sa subtraversezi actuala linie. Tunelul intre Republica si Pantelimon este aproape de suprafata (- 4 m de fundatia caselor) si nu a fost facut cu tehnologie speciala, cum e cel de la Los Angeles care pe anumite portiuni trece tot la - 4 m de fundatia caselor. Asadar apar degradari mari ale locuintelor de deasupra. In vizorul lui Ceausescu acolo trebuia daramat aproape tot si asa aparea probabil un bulevard pe deasupra traseului metroului. Tunelul nefolosit ajunge tot pana la Pantelimon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2025
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Mar 2009 01:26:40    Titlul subiectului: 108304

Tunelul nefolosit este astupat (daca o fi) dar adincimea este mai mare de 4M iar linia este asezata pe pietris (se mai reduc din vibratii) , initial era pe beton
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Mar 2009 08:41:18    Titlul subiectului: 108310

O sa fiu mai precis, - 4,5 m la Pantelimon si sub casele din cartierul "23 August" (sau cum s-o denumi acum).Spre Republica coboara sigur, nu stiu la ce cota e Republica, dar e categoric mai adanca decat 4,5 m (poate 8 -9 ? Nu stiu sigur, nu m-a interesat subiectul)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Mar 2009 09:57:13    Titlul subiectului: 108314

http://www.club-feroviar.ro/club/index.php?option=com_content&task=view&id=6140&Itemid=159
Aici se gasesc cateva detalii interesante legate de linia Republica -Pantelimon si modernizarea ei. Sunt si niste greseli cred (se pomeneste de Colentina la un anumit moment).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ubu.roi



Data înscrierii: 15/Ian/2009
Ultima vizita: 11/Noi/2010
Mesaje: 21
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Apr 2009 11:04:23    Titlul subiectului: 108867

Am o intrebare legata de statia Obor:

Intr-o parte a statiei, intre cele doua linii dar asimetric longitudinal exista o serie de cam 8 coloane care sustin planseul. In dreptul lor, pe peron, coloanele are exista pe toata lungimea peronului sunt dublate ca frecventa de o serie de alte coloane suplimentare.

Intrebarea mea e: de ce tocmai acolo are planseul nevoie de sustinere mai mare? De ce nu pe mijloc, sau de ce nu in ambele parti? Nu stiu sa existe la suprafata o sarcina suplimentara pe acel loc, sarcina care sa nu existe si in partea cealalta a statiei.

Multumesc pentru lamuriri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EADG2008



Data înscrierii: 01/Apr/2009
Ultima vizita: 17/Feb/2025
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Apr 2009 10:57:43    Titlul subiectului: statia obor 108916

Stalpii sunt chiar sub centrul intersectiei sub fantana, probabil acolo este solicitata structura avand in vedere ca se intersecteaza si 2 linii de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
theandy



Data înscrierii: 07/Apr/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2010
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2009 21:28:03    Titlul subiectului: Rame IVA 109156

Am mers azi cu un tren IVA in care s-a schimbat anuntarea statiilor. Acum incep cu un beep enervant si este o voce de femeie mai groasa. Dupa ce pleaca din st. Politehnica spune "urmeaza statia eroilor. Pentru directia Gara de nord - Dristor 2 coborati la statia eroilor" ceea ce inseamna ca se pregatesc pentru ceva. Si pe M2 inainte de unirii spune acum "Legatura cu M1 si M3".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2009 22:41:50    Titlul subiectului: 109161

Am mai spus odata de stalpii asimetrici de la Obor. In mijlocul intersectiei (de fapt rondul NU este in mijlocul intersectiei, e mai aproape de Lizeanu.) urma sa se construiasca un monument destul de inalt (25 m sau ceva pe langa). Acei stalpi urmau sa sustina monumentul. Monumentul in butaforie la scara 1 : 1 a stat vreo 3 - 4 luni acolo. Stalpii nu au nici o legatura cu liniile de tramvai. Liniile de deasupra au existat si inainte de statia de metrou, atunci cand era statie de tramvai in subteran.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Apr 2009 19:45:33    Titlul subiectului: Re: Statia Universitatii 109193

andrei11 a scris:
Statia Universitatii a fost o veche parcare subterana construita odata cu Intercontinentalul. Accesul in parcare (era si o spalatorie auto acolo !) se facea prin fata Arhitecturii, unde este fantana acum. De aceea apare acel etaj intermediar care nu are nici o folosinta actuala.

Multumita lui Rosetti61 am gasit la http://www.comunismulinromania.ro/arhiva-foto/santierele-patriei/77-antierele-patriei-ii.html
o fotografie din 1970 din zona actualei statii Universitate. Asta este intrarea de care vorbeai, nu?
Spui ca parcarea care se afla pa locul actualei statii Universitate nu are legatura cu parcarea actuala de la Inter?
In poza pare sa fie iesirea dintr-o parcare, intrarea probabil se facea prin alta parte. Ceea ce ma mira este termenul de "pasaj" care apare in titlul fotografiei...



1970_Pasaj%20Teatrul%20National%20-%20Bucuresti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.27 kb
 Vizualizat:  de 15050 ori

1970_Pasaj%20Teatrul%20National%20-%20Bucuresti.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Apr 2009 20:09:41    Titlul subiectului: 109199

Sunt aproape sigur ca toata groapa ce se afla sub Teatrul National, Inter, Pasajul Pietonal, Bulevard e un tot unitar. Eu am vrut sa subliniez ca unde e statia de metrou a fost parcare si sa nu se confunde cu ACTUALA parcare existenta.De fapt si acum sunt mai multe parcari independente acolo.Atentie la formulare : Si SUB actualul teatru este parcare.De asta sunt sigur.Intrarea se face prin spatele teatrului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 18:04:22    Titlul subiectului: 109235

La statia Ctin Brancoveanu as vedea utila construirea unei iesiri pe partea cu blocurile a Soselei Oltenitei, avand in vedere ca 99% din fluxul de oameni care folosesc aceasta statie provin din aceasta directie.
Ce motiv au avut sa faca iesirea pe partea cu parcul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 18:45:03    Titlul subiectului: 109236

S-a mai discutat treaba asta aici, sunt multe anomalii cu privire la iesirile din statii, printre multe altele si statia Titan are iesirile in parc.Asta era conceptia inainte de 1989, o treaba ilogica la urma urmei, nu stiu cat de mult ar fi influentat costul total al statiei prelungirea iesirilor acolo unde era nevoie.Multe statii de dinainte de 1989 sufera de treaba asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 19:15:25    Titlul subiectului: 109237

survola a scris:
La statia Ctin Brancoveanu as vedea utila construirea unei iesiri pe partea cu blocurile a Soselei Oltenitei, avand in vedere ca 99% din fluxul de oameni care folosesc aceasta statie provin din aceasta directie.
Ce motiv au avut sa faca iesirea pe partea cu parcul?

Ar fi cel putin 2 motive:
1. Economie
2. S-a ales pozitionarea statiei cea mai comoda astfel incat sa nu se blocheze traficul pe perioada constructiei.
La majoritatea statiilor ar fi utila constructia de guri de acces pe partea opusa.Din pacate chestia asta o hiba majora a statiilor de metrou. Daca la primul tronson lucrul este explicabil avand in vedere prezenta Dambovitei, dupa aceea chiar nu mai exista nicio logica.Pur si simplu eroare de proiectare si lipsa de viziune.Gandeste-te ca pana si Unirii 2 a fost proiectata cu o singura gura de acces . Shocked
Singura statie unde au facut chiar exces de guri de acces este GdN1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 21:47:15    Titlul subiectului: 109247

Unirii II are 3 guri de acces daca ne luam dpdv al accesului de la suprafata.La peron are 2, nu una.Aspectul asta este insa un amanunt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bdt73



Data înscrierii: 20/Mar/2009
Ultima vizita: 27/Noi/2023
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 22:56:03    Titlul subiectului: 109251

^Legatura cu M1 si M3 e anuntata de mai mult timp, chiar daca nu in toate trenurile. Sunt unele in care anunta doar M1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 17:54:51    Titlul subiectului: 109273

andrei11 a scris:
Unirii II are 3 guri de acces daca ne luam dpdv al accesului de la suprafata.La peron are 2, nu una.Aspectul asta este insa un amanunt.

Asa arata acum Unirii2.Insa eu ma refeream la felul cum a fost proiectata , cu o singura gura de acces (cea de la magazin cu scari rulante, pt ca celalta fara scari rulante vad ca nu era in proiect).
Bine, pe vremea aceea magazinul Unirea era compus doar din corpul central, aripa Splai si cea de pe Calarasi neexistand.
Accesul de pe Halelor (Manuc) a fost executata mai tarziu banuiesc, dupa demolari si reconfigurarea pietei
Detalii despre statie la http://carti.tramclub.org/09/009



Pta Unirii2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.17 kb
 Vizualizat:  de 14777 ori

Pta Unirii2.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2025
Mesaje: 1206
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 19:27:15    Titlul subiectului: 109275

Ce a aparut in Almanahul Scanteia 1986 nu sunt decat niste schite orientative, planurile originale fiind mai dificil de reprodus datorita complexitatii lor.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 48, 49, 50  Următoare
Pagina 8 din 50

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community