Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 21:58:58 Titlul subiectului: |
108054 |
|
Ma poate ajuta cineva cu o harta "la zi" a liniilor si macazurilor de la Eroior? Nu inteleg de ce trenurile de Industriilor ajung uneori sa rebruseze la Unirii linia 1? Si daca tot ajung la Unirii, fara calatori, de ce nu rebruseaza pe linia de garare din spatele liniei 1, ci prefera sa opreasca la peron (si-asa plin de calatori) pentru manevre?
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 23:01:26 Titlul subiectului: |
108058 |
|
Nu poate sa intre in remiza, acolo se intra numai cu pantograf.Si nici nu pun mana in foc ca e libera.Oricum e o manevra ilogica din toate punctele de vedere.Mai degraba ar pleca spre Politehnica unde are macaz.Ca in 30 de ani de exploatare nu au fost in stare sa puna un macaz corespunzator la iesirea spre Politehnica/Grozavesti (gabarit de montare au).Sau poate sa rebruseze spre Politehnica, are macaz sa se intoarca la linia II (peron ingust).
|
|
Sus |
|
 |
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Mar 2009 07:15:54 Titlul subiectului: |
108076 |
|
Remiza de la Unirii e functonala, uneori mai gareaza cate un BM acolo. Intr-adevar, nu exista sina a 3-a.
Totusi, in legatura cu rebrusarea de la Unirii... poate ma ajuta cineva cu o schema de la Eroilor, caci nu pricep rostul manevrei de care vorbeam mai sus.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Mar 2009 08:19:16 Titlul subiectului: |
108079 |
|
Cred ca pe la Unirii se introduc in circulatie ramele stationate in remiza de la linia 5 la Eroilor. Manevra se poate face si pe la capatul dinspre Grozavesti/Politehnica al statiei Eroilor, dar asta inseamna sa se tina blocata INTREAGA STATIE timp de cateva minute si atunci se prefera Unirii unde este primul macaz disponibil dupa Eroilor
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 17 Mar 2009 15:21:53 Titlul subiectului: |
108089 |
|
Eroilor
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
190.55 kb |
Vizualizat: |
de 15706 ori |

|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Mar 2009 17:24:51 Titlul subiectului: |
108096 |
|
sab a scris: | Cred ca pe la Unirii se introduc in circulatie ramele stationate in remiza de la linia 5 la Eroilor. Manevra se poate face si pe la capatul dinspre Grozavesti/Politehnica al statiei Eroilor... |
Ma indoiesc ca se ocupa asa mult toata statia.Daca toate circuitele sunt in functiune, pentru ca s-ar putea sa nu merga toata instalatia, se iese prima data pe sensul Politehnica - Eroilor.Are timp destul,nu-l preseaza nimeni.Apoi vine pe linia peronului mic.E acelasi lucru daca ar veni la peronul mic de pe linia normala (cea din mijloc).E o parere personala.
Am impresia ca in schita de mai sus o pereche de macaze e pozitionata in oglinda fata de realitate.Numai daca nu s-a schimbat configuratia pe acolo
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Mar 2009 22:14:03 Titlul subiectului: |
108118 |
|
Eu am asistat de cateva ori la o astfel de manevra (care, culmea, era facuta la ora de varf, adica pe la 17-17.30).Ca sa treaca de la linia 5 la linia 2 si sa plece spre Industriilor face urmatoarele manevre .Traverseaza mai intai linia 3 moment in care tine blocat sensul dinspre Grozavesti, apoi intra in tunel pe linia 1 si tine blocat sensul M3 dinspre Politehnica, apoi astepta ceva sa se schimbe macazul sa intre la linia 2 , moment in care blocheaza si sensul dinspre Izvor. Si cum nu "i sa da verde" imediat la fiecare schimbare , ci dupa cca 40 sec-1min....
Nu mai spun ca de obicei manevra se facea fara mecanic de rezerva, deci se mai astepta si strabaterea intregului peron.
Rezultatul a fost ca toata circulatia a fost bulversata si timp de cateva minute nimic n-a mai intrat in statie la Eroilor (nu mai spun de calatori, neobisnuiti ca metroul sa intre la linia 2 din dreapta.. )
|
|
Sus |
|
 |
herminedirt

Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Mar 2009 22:40:48 Titlul subiectului: |
108286 |
|
Cine ne poate da ceva detalii despre statia Pantelimon? De ce intre Republcia si Pantelimon se circula in ambele sensuri prin acelasi tunel? De ce nu a fost amenajat si celalalt? In interiorul statiei, linia de dupa peretele de tabla are si ea peron?
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2009 00:41:42 Titlul subiectului: |
108299 |
|
Pantelimon trebuia sa fie o statie normala cu peron dreapta, gen "Izvor", adica sa ajungi la celalalt peron (cel care nu se vede) ar trebui sa subtraversezi actuala linie. Tunelul intre Republica si Pantelimon este aproape de suprafata (- 4 m de fundatia caselor) si nu a fost facut cu tehnologie speciala, cum e cel de la Los Angeles care pe anumite portiuni trece tot la - 4 m de fundatia caselor. Asadar apar degradari mari ale locuintelor de deasupra. In vizorul lui Ceausescu acolo trebuia daramat aproape tot si asa aparea probabil un bulevard pe deasupra traseului metroului. Tunelul nefolosit ajunge tot pana la Pantelimon.
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2009 01:26:40 Titlul subiectului: |
108304 |
|
Tunelul nefolosit este astupat (daca o fi) dar adincimea este mai mare de 4M iar linia este asezata pe pietris (se mai reduc din vibratii) , initial era pe beton
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2009 08:41:18 Titlul subiectului: |
108310 |
|
O sa fiu mai precis, - 4,5 m la Pantelimon si sub casele din cartierul "23 August" (sau cum s-o denumi acum).Spre Republica coboara sigur, nu stiu la ce cota e Republica, dar e categoric mai adanca decat 4,5 m (poate 8 -9 ? Nu stiu sigur, nu m-a interesat subiectul)
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
ubu.roi
Data înscrierii: 15/Ian/2009 Ultima vizita: 11/Noi/2010 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Apr 2009 11:04:23 Titlul subiectului: |
108867 |
|
Am o intrebare legata de statia Obor:
Intr-o parte a statiei, intre cele doua linii dar asimetric longitudinal exista o serie de cam 8 coloane care sustin planseul. In dreptul lor, pe peron, coloanele are exista pe toata lungimea peronului sunt dublate ca frecventa de o serie de alte coloane suplimentare.
Intrebarea mea e: de ce tocmai acolo are planseul nevoie de sustinere mai mare? De ce nu pe mijloc, sau de ce nu in ambele parti? Nu stiu sa existe la suprafata o sarcina suplimentara pe acel loc, sarcina care sa nu existe si in partea cealalta a statiei.
Multumesc pentru lamuriri.
|
|
Sus |
|
 |
EADG2008
Data înscrierii: 01/Apr/2009 Ultima vizita: 17/Feb/2025 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Apr 2009 10:57:43 Titlul subiectului: statia obor |
108916 |
|
Stalpii sunt chiar sub centrul intersectiei sub fantana, probabil acolo este solicitata structura avand in vedere ca se intersecteaza si 2 linii de tramvai.
|
|
Sus |
|
 |
theandy
Data înscrierii: 07/Apr/2009 Ultima vizita: 17/Noi/2010 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Apr 2009 21:28:03 Titlul subiectului: Rame IVA |
109156 |
|
Am mers azi cu un tren IVA in care s-a schimbat anuntarea statiilor. Acum incep cu un beep enervant si este o voce de femeie mai groasa. Dupa ce pleaca din st. Politehnica spune "urmeaza statia eroilor. Pentru directia Gara de nord - Dristor 2 coborati la statia eroilor" ceea ce inseamna ca se pregatesc pentru ceva. Si pe M2 inainte de unirii spune acum "Legatura cu M1 si M3".
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Apr 2009 22:41:50 Titlul subiectului: |
109161 |
|
Am mai spus odata de stalpii asimetrici de la Obor. In mijlocul intersectiei (de fapt rondul NU este in mijlocul intersectiei, e mai aproape de Lizeanu.) urma sa se construiasca un monument destul de inalt (25 m sau ceva pe langa). Acei stalpi urmau sa sustina monumentul. Monumentul in butaforie la scara 1 : 1 a stat vreo 3 - 4 luni acolo. Stalpii nu au nici o legatura cu liniile de tramvai. Liniile de deasupra au existat si inainte de statia de metrou, atunci cand era statie de tramvai in subteran.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Apr 2009 19:45:33 Titlul subiectului: Re: Statia Universitatii |
109193 |
|
andrei11 a scris: | Statia Universitatii a fost o veche parcare subterana construita odata cu Intercontinentalul. Accesul in parcare (era si o spalatorie auto acolo !) se facea prin fata Arhitecturii, unde este fantana acum. De aceea apare acel etaj intermediar care nu are nici o folosinta actuala. |
Multumita lui Rosetti61 am gasit la http://www.comunismulinromania.ro/arhiva-foto/santierele-patriei/77-antierele-patriei-ii.html
o fotografie din 1970 din zona actualei statii Universitate. Asta este intrarea de care vorbeai, nu?
Spui ca parcarea care se afla pa locul actualei statii Universitate nu are legatura cu parcarea actuala de la Inter?
In poza pare sa fie iesirea dintr-o parcare, intrarea probabil se facea prin alta parte. Ceea ce ma mira este termenul de "pasaj" care apare in titlul fotografiei...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.27 kb |
Vizualizat: |
de 15050 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Apr 2009 20:09:41 Titlul subiectului: |
109199 |
|
Sunt aproape sigur ca toata groapa ce se afla sub Teatrul National, Inter, Pasajul Pietonal, Bulevard e un tot unitar. Eu am vrut sa subliniez ca unde e statia de metrou a fost parcare si sa nu se confunde cu ACTUALA parcare existenta.De fapt si acum sunt mai multe parcari independente acolo.Atentie la formulare : Si SUB actualul teatru este parcare.De asta sunt sigur.Intrarea se face prin spatele teatrului.
|
|
Sus |
|
 |
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Joi 09 Apr 2009 18:04:22 Titlul subiectului: |
109235 |
|
La statia Ctin Brancoveanu as vedea utila construirea unei iesiri pe partea cu blocurile a Soselei Oltenitei, avand in vedere ca 99% din fluxul de oameni care folosesc aceasta statie provin din aceasta directie.
Ce motiv au avut sa faca iesirea pe partea cu parcul?
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Apr 2009 18:45:03 Titlul subiectului: |
109236 |
|
S-a mai discutat treaba asta aici, sunt multe anomalii cu privire la iesirile din statii, printre multe altele si statia Titan are iesirile in parc.Asta era conceptia inainte de 1989, o treaba ilogica la urma urmei, nu stiu cat de mult ar fi influentat costul total al statiei prelungirea iesirilor acolo unde era nevoie.Multe statii de dinainte de 1989 sufera de treaba asta.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Apr 2009 19:15:25 Titlul subiectului: |
109237 |
|
survola a scris: | La statia Ctin Brancoveanu as vedea utila construirea unei iesiri pe partea cu blocurile a Soselei Oltenitei, avand in vedere ca 99% din fluxul de oameni care folosesc aceasta statie provin din aceasta directie.
Ce motiv au avut sa faca iesirea pe partea cu parcul? |
Ar fi cel putin 2 motive:
1. Economie
2. S-a ales pozitionarea statiei cea mai comoda astfel incat sa nu se blocheze traficul pe perioada constructiei.
La majoritatea statiilor ar fi utila constructia de guri de acces pe partea opusa.Din pacate chestia asta o hiba majora a statiilor de metrou. Daca la primul tronson lucrul este explicabil avand in vedere prezenta Dambovitei, dupa aceea chiar nu mai exista nicio logica.Pur si simplu eroare de proiectare si lipsa de viziune.Gandeste-te ca pana si Unirii 2 a fost proiectata cu o singura gura de acces .
Singura statie unde au facut chiar exces de guri de acces este GdN1.
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Apr 2009 21:47:15 Titlul subiectului: |
109247 |
|
Unirii II are 3 guri de acces daca ne luam dpdv al accesului de la suprafata.La peron are 2, nu una.Aspectul asta este insa un amanunt.
|
|
Sus |
|
 |
bdt73
Data înscrierii: 20/Mar/2009 Ultima vizita: 27/Noi/2023 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Apr 2009 22:56:03 Titlul subiectului: |
109251 |
|
^Legatura cu M1 si M3 e anuntata de mai mult timp, chiar daca nu in toate trenurile. Sunt unele in care anunta doar M1.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 17:54:51 Titlul subiectului: |
109273 |
|
andrei11 a scris: | Unirii II are 3 guri de acces daca ne luam dpdv al accesului de la suprafata.La peron are 2, nu una.Aspectul asta este insa un amanunt. |
Asa arata acum Unirii2.Insa eu ma refeream la felul cum a fost proiectata , cu o singura gura de acces (cea de la magazin cu scari rulante, pt ca celalta fara scari rulante vad ca nu era in proiect).
Bine, pe vremea aceea magazinul Unirea era compus doar din corpul central, aripa Splai si cea de pe Calarasi neexistand.
Accesul de pe Halelor (Manuc) a fost executata mai tarziu banuiesc, dupa demolari si reconfigurarea pietei
Detalii despre statie la http://carti.tramclub.org/09/009
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.17 kb |
Vizualizat: |
de 14777 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 19:27:15 Titlul subiectului: |
109275 |
|
Ce a aparut in Almanahul Scanteia 1986 nu sunt decat niste schite orientative, planurile originale fiind mai dificil de reprodus datorita complexitatii lor.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
|