Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ramele IVA
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2025
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Iun 2010 23:43:40    Titlul subiectului: 128158

Flo a scris:
Presupun ca vor primi (ca si celalalt modernizat de Alstom) schema similara cu Bombardiere-le, nu?

La exterior posibil , sub tren nu prea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iul 2010 19:39:31    Titlul subiectului: 129768

Pun si eu aici trei foto 'istorice' cu prima rama calda ajunsa la Linia de Centura doar prin forte proprii, nu tractata pentru probele de gabarit.
Data: 10 noiembrie 2008 dupa pranz.



Image000.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  415.04 kb
 Vizualizat:  de 19794 ori

Image000.jpg



Image001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  421.69 kb
 Vizualizat:  de 19794 ori

Image001.jpg



Image002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  417.01 kb
 Vizualizat:  de 19794 ori

Image002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 20/Apr/2025
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Iul 2010 18:56:09    Titlul subiectului: 129817

La #034 a inceput de foarte-curand lucrul la partea electrica. #183 primeste binemeritata continuare a modernizarii. Despre #033 nu stiu mai nimic, nici nu cred ca ea face parte din primul TEM modernizat. Oricum, pana in Decembrie cand iese pe traseu acesta o sa tot aflam... Surprised
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 29 Iul 2010 16:51:33    Titlul subiectului: 130910

Moartea unei IVA

Autopsia post-mortem

http://www.youtube.com/watch?v=3cdpoBZCgTk&feature=player_embedded#!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iul 2010 19:54:14    Titlul subiectului: 130923

Stiti ce ma 'enerveaza' pe mine cel mai mult la ramele noastre romanesti?
Taman numele de 'IVA'.
Ma gandeam zilele trecute cand a fost mitingul aviatic cum si-au botezat sovieticii aeronavele: Iliushin, Tupolev, Antonov, etc.
Sau celebrul Kalashnicov...
Nu s-au ferit sa spuna cine a 'proiectat' respectivul vehicul sau aparat...
La noi totul trebuia sa fie 'anonim'. In spatele dibaciului carmaci si a ctitoriilor lui colosale...
Si nu e deloc corect...
Ramele noastre ar fi trebuit probabil sa se numeasca:
CAIUS MICULESCU
Dumnezeu sa-l odihneasca, ca buna treaba a facut, el si colaboratorii lui!
Si a fost la tineretea lui si un jucator de baza in echipa nationala de volei a ROMANIEI.
Astia 'DA' PATRIOTI!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 20/Apr/2025
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Aug 2010 21:19:21    Titlul subiectului: 131551

Ghiciti ce am vazut io azi pi M3? ... Very Happy

Un TEM IVA format din 2 REM epocale: 004+0XX (din pricina baietilor veseli n-am putut sa vad nr la al doilea REM... Sad Speculez ca este 006 deoarece era un TEM pe M4: 004-058-006. Very Happy

Straniu, nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Aug 2010 19:49:50    Titlul subiectului: 132122

Si inca o 'povestioara' de vara:
S-a scris prin diverse reportaje si carti despre episodul de la punerea in functiune a primului tronson de metrou privind 'dialogul' dintre analfabeta acad. dr. ing. si 'mecanicul' de tren.
La prima manevra de 'pornire' rama IVA nu a raspuns imediat la 'comenzi'.
Remarca rautacioasa a 'tovarasei' a fost 'sâc, ca nu merge!'.
La care 'mecanicul' dupa ce a pornit rama i-a raspuns 'sâc, ca merge!'.
Ce nu stie lumea si nu se scrie nicaieri este ca nu era nici un 'mecanic' orecare 'la comenzi'.
Era Dl ing Caius Miculescu, seful colectivului de proiectanti ai ramei noastre.
Explicatia pentru 'plecarea in doi timpi' era ca rama pierduse aerul cu putin timp inainte de inaugurare si tot acelasi 'mecanic' s-a bagat pe dedesubt pt a reface legatura la furtunele de aer, ocazie cu care s-a si ranit la mana.
E chiar amuzanta 'paralela' cu cele istorisite de Dumitru Prunariu care a plecat in spatiu cu mana ranita si Caius al nostru care a pornit si el la drum in aceleasi conditii.
Istorioara asta o stie tot metroul.
Si eu am auzit-o in nenumarate ocazii.
Ba chiar generalul Constantinescu mai pomenea de ea chipurile 'dojenitor' dar sunt ferm convins ca o repeta pentru ca toti sa afle si sa fie mandri de 'isprava' lui Caius Miculescu...
Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Aug 2010 15:28:39    Titlul subiectului: gcgc 132237

subway guru a scris:
Despre 'ramele albastre' da-mi niste referinte, ca n-am habar despre ce e vorba (am mai zis ca nu e cineva care sa le stie pe toate)
Este vorba de ramele IVA modernizate la FAUR si care nu au circulat niciodata. http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1494&postdays=0&postorder=asc&start=25
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2025
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2010 22:48:38    Titlul subiectului: 132282

Aia a fost un model cu tiristoare (actionare cu motoare de curent alternativ) experimentala, au fost modificate 3 rame, din pacate deloc fiabile, erau pe module electronice cu piese clasice, nu ca in ziua de astazi cu calculatoare si soft. Si daca nu ma insel a fost facuta de Electroputere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2010 23:17:34    Titlul subiectului: 132285

Din cate stiu eu nici nu au fost vre-o data platite de Metrorex, si toata istoria a ramas 'moarta'...

Raspunsul f.f.f.f.f scurt e: 'bani aruncati aiurea pe fereastra'!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 08 Sep 2010 12:25:44    Titlul subiectului: 133049

Stie cineva ce s-a mai intamplat cu rama IVA plecata in Franta la Alstom pentru modernizare? Ar fi trebuit sa se intoarca deja.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2025
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Sep 2010 16:43:40    Titlul subiectului: 133054

Din cite am citit eu prin alte parti s-a intors de mult timp
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 08 Sep 2010 20:03:00    Titlul subiectului: 133065

Bun, si cum arata, ce s-a intamplat cu ea. Nu ma refer la vagonul care era doar pe dinafara remake.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2025
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Sep 2010 22:00:16    Titlul subiectului: 133074

Arata cam la fel la exterior , sa lucrat doar la partea electrica si mecanica dar nu foarte mult
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 09 Sep 2010 08:23:25    Titlul subiectului: 133096

Cu alte cuvinte, s-au aruncat banii degeaba. Oricum, acest proiect de moedrnizare s-a nascut mort deja... Vor mai cumpara niste BM-uri si atata tot...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Oct/2025
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 09 Sep 2010 09:09:44    Titlul subiectului: 133102

Iata cateva pagini din cartea "Locomotive si trenuri electrice cu motoare de tractiune asincrone", autor Dumitru Mihailescu.

Nu am inteles legatura dintre "motoare de tractiune asincrone" si ramele IVA... insa oricum cele cateva pagini din carte chiar ofera cateva informatii interesante.



001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.47 kb
 Vizualizat:  de 18678 ori

001.jpg



002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.24 kb
 Vizualizat:  de 18678 ori

002.jpg



005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.01 kb
 Vizualizat:  de 18678 ori

005.jpg



006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.97 kb
 Vizualizat:  de 18678 ori

006.jpg



007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.79 kb
 Vizualizat:  de 18678 ori

007.jpg



008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.75 kb
 Vizualizat:  de 18678 ori

008.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costi



Data înscrierii: 27/Dec/2009
Ultima vizita: 19/Dec/2023
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 00:03:41    Titlul subiectului: 133162

Frana cu patina eletromagnetica? Cred ca se refera la REM 001 si REM 002, prototipurile facute in 1976 si casate in 1982.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2025
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 00:30:12    Titlul subiectului: 133164

Pai din cite stiu se folosesc pe la unele locomotive, acolo sint doar citeva caracteristici , are si motoare asincrone dar doar la ventilatie, cum scrie mai sus.

Ceea ce s-a discutat a fost vorba de un experiment (vezi trimiterea lui sab)
In cartea aia sint informatii vechi, poate chiar primele informatii care au aparut, ce nu am vazut acolo caracteristicile surselor auxiliare si baterii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 11:18:22    Titlul subiectului: 133173

Atentie mare la cartea aia! Incercati sa verificati informatiile de-acolo inainte de a le considera adevarate! Stiu ca prin zona locomotivelor am identificat niste fantezii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2025
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 21:25:05    Titlul subiectului: 133203

Despre metrou sint cam 98% adevarate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Sep 2010 15:22:38    Titlul subiectului: 134136

Intrucat avem destui membri bine informati pe forum, as avea si eu cateva intrebari legate de ramele "albastre".

1) Cate mai exista (eventual numere de parc)? Exista vreo sansa sa fie puse in circulatie, fiindca km prea multi nu au cum sa aiba? Sau casarea se va justifica numai pe baza vechimii, nu si a kilometrajului?

2)Ce modificari au fost aduse la partea electrica? Pot fi cuplate electric si cu rame IVA nemodernizate? Mi le amintesc foarte putin cand circulau pe Eroilor - Industriilor, si atunci le-am vazut numai in formatia de "tren complet", nu combinate cu rame vechi, desi am mers odata cu asa ceva intre Eroilor si Gara de Nord, dar nu imi pot aminti daca numai rama in care eram era "albastra" sau asa era tot trenul.

3)Din categoria informatiilor "Radio Sanț" pe care le-am auzit, se pare ca au existat diferente tehnice chiar intre ele, fiindca unele au fost modernizate la Electroputere, altele la Faur, altele la Astra. Cineva care a lucrat pe asa ceva mi-a spus ca existau 3 variante diferite de aranjare a echipamentelor de bord, astfel incat la inceputul programului, mecanicii trebuiau sa faca o "recunoastoare" sa-si dea seama cu ce fel de rama aveau de-a face si cum se conduce. Plus ca faceau des blocaje in circulatie.

Are cineva mai multe informatii, eventual date tehnice despre diferitele variante de modernizare?

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 20/Apr/2025
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Sep 2010 15:48:40    Titlul subiectului: 134138

Dominatrix a scris:
1) Cate mai exista (eventual numere de parc)? Exista vreo sansa sa fie puse in circulatie, fiindca km prea multi nu au cum sa aiba? Sau casarea se va justifica numai pe baza vechimii, nu si a kilometrajului?
Sunt 21 REM (7 TEM) aflate in Dep IMGB (Berceni). Unele au insa piese lipsa, adica desi ele au fost finalizate si chiar au circulat aproape un an, s-au tot luat piese de la ele (faruri, bordurile sunt aproape chele, lipsesc butoane, unele geamuri sparte etc...).

Din pacate nu mai exista vreo sansa sa fie refolosite. Urat este ca nici sa fie re-modernizate total nu se poate din cauza acordului cu banca elvetiana.

Partea buna, cat de buna poate sa fie, este aceea ca nu au voie sa le caseze decat dupa 25 de ani de la modernizare (calculeaza).

Lista REM: 016; 019; 025; 026; 027; 028; 029; 036; 038; 044; 050; 052; 057; 064; 074; 082; 085; 088; 090; 141; 212.
Lista TEM: 050-044-064; 019-026-036; 025-027-029; 074-082-085; 038-052-088; 016-090-141; 212-057-028.

Au mai fost inca 5 care au facut parte din acest proiect, insa au fost casate in 2009. Doua la EP si trei la Republica. Se poate ca si cele doua REM casate de la Astra Arad sa fi facut parte din acest proiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2025
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Sep 2010 19:32:48    Titlul subiectului: 134157

La puncul 2: trenurile nu sint compatibile;
la puncul 3 nu este adevarat total, intrumentele de bord erau toate in acelasi loc, difera amplasarea diverselor echipamente pe sub tren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Sep 2010 23:16:58    Titlul subiectului: 134180

Multumesc pentru precizari. Deci daca ramele erau incompatibile cu cele vechi, sa inteleg ca informatia de aici conform careia ramele albastre ar putea fi folosite ca rame intermediare intr-un tren de 6 vagoane nu putea fi adevarata nici in principiu, datorita incompatibilitatii echipamentelor, nu?
Are cineva si date tehnice ale vagoanelor modernizate in acest mod?

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Oct 2010 10:39:03    Titlul subiectului: 134205

Citat:
Urat este ca nici sa fie re-modernizate total nu se poate din cauza acordului cu banca elvetiana.

Cum adica? Iar remodernizarea putea fi denumita "reparatie" deoarece se remediau niste defectiuni! Prin inlocuire de echipamente cu altele, chiar daca nu identice! Problema lor a fost Bombardierul, ca altfel mai exista si garantia.
Ca sa parafrazez un mare clasic in viata: Un fleac, le-au Bombardat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Următoare
Pagina 9 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community