Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 09 Iun 2010 23:43:40 Titlul subiectului: |
128158 |
|
Flo a scris: | Presupun ca vor primi (ca si celalalt modernizat de Alstom) schema similara cu Bombardiere-le, nu? |
La exterior posibil , sub tren nu prea
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 10 Iul 2010 19:39:31 Titlul subiectului: |
129768 |
|
Pun si eu aici trei foto 'istorice' cu prima rama calda ajunsa la Linia de Centura doar prin forte proprii, nu tractata pentru probele de gabarit.
Data: 10 noiembrie 2008 dupa pranz.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
415.04 kb |
Vizualizat: |
de 19794 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
421.69 kb |
Vizualizat: |
de 19794 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
417.01 kb |
Vizualizat: |
de 19794 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ByOnu

Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 11 Iul 2010 18:56:09 Titlul subiectului: |
129817 |
|
La #034 a inceput de foarte-curand lucrul la partea electrica. #183 primeste binemeritata continuare a modernizarii. Despre #033 nu stiu mai nimic, nici nu cred ca ea face parte din primul TEM modernizat. Oricum, pana in Decembrie cand iese pe traseu acesta o sa tot aflam...
|
|
Sus |
|
 |
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Iul 2010 19:54:14 Titlul subiectului: |
130923 |
|
Stiti ce ma 'enerveaza' pe mine cel mai mult la ramele noastre romanesti?
Taman numele de 'IVA'.
Ma gandeam zilele trecute cand a fost mitingul aviatic cum si-au botezat sovieticii aeronavele: Iliushin, Tupolev, Antonov, etc.
Sau celebrul Kalashnicov...
Nu s-au ferit sa spuna cine a 'proiectat' respectivul vehicul sau aparat...
La noi totul trebuia sa fie 'anonim'. In spatele dibaciului carmaci si a ctitoriilor lui colosale...
Si nu e deloc corect...
Ramele noastre ar fi trebuit probabil sa se numeasca:
CAIUS MICULESCU
Dumnezeu sa-l odihneasca, ca buna treaba a facut, el si colaboratorii lui!
Si a fost la tineretea lui si un jucator de baza in echipa nationala de volei a ROMANIEI.
Astia 'DA' PATRIOTI!
|
|
Sus |
|
 |
ByOnu

Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Aug 2010 21:19:21 Titlul subiectului: |
131551 |
|
Ghiciti ce am vazut io azi pi M3? ...
Un TEM IVA format din 2 REM epocale: 004+0XX (din pricina baietilor veseli n-am putut sa vad nr la al doilea REM... Speculez ca este 006 deoarece era un TEM pe M4: 004-058-006.
Straniu, nu?
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Aug 2010 19:49:50 Titlul subiectului: |
132122 |
|
Si inca o 'povestioara' de vara:
S-a scris prin diverse reportaje si carti despre episodul de la punerea in functiune a primului tronson de metrou privind 'dialogul' dintre analfabeta acad. dr. ing. si 'mecanicul' de tren.
La prima manevra de 'pornire' rama IVA nu a raspuns imediat la 'comenzi'.
Remarca rautacioasa a 'tovarasei' a fost 'sâc, ca nu merge!'.
La care 'mecanicul' dupa ce a pornit rama i-a raspuns 'sâc, ca merge!'.
Ce nu stie lumea si nu se scrie nicaieri este ca nu era nici un 'mecanic' orecare 'la comenzi'.
Era Dl ing Caius Miculescu, seful colectivului de proiectanti ai ramei noastre.
Explicatia pentru 'plecarea in doi timpi' era ca rama pierduse aerul cu putin timp inainte de inaugurare si tot acelasi 'mecanic' s-a bagat pe dedesubt pt a reface legatura la furtunele de aer, ocazie cu care s-a si ranit la mana.
E chiar amuzanta 'paralela' cu cele istorisite de Dumitru Prunariu care a plecat in spatiu cu mana ranita si Caius al nostru care a pornit si el la drum in aceleasi conditii.
Istorioara asta o stie tot metroul.
Si eu am auzit-o in nenumarate ocazii.
Ba chiar generalul Constantinescu mai pomenea de ea chipurile 'dojenitor' dar sunt ferm convins ca o repeta pentru ca toti sa afle si sa fie mandri de 'isprava' lui Caius Miculescu...
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 15:28:39 Titlul subiectului: gcgc |
132237 |
|
subway guru a scris: | Despre 'ramele albastre' da-mi niste referinte, ca n-am habar despre ce e vorba (am mai zis ca nu e cineva care sa le stie pe toate) | Este vorba de ramele IVA modernizate la FAUR si care nu au circulat niciodata. http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1494&postdays=0&postorder=asc&start=25
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 22 Aug 2010 22:48:38 Titlul subiectului: |
132282 |
|
Aia a fost un model cu tiristoare (actionare cu motoare de curent alternativ) experimentala, au fost modificate 3 rame, din pacate deloc fiabile, erau pe module electronice cu piese clasice, nu ca in ziua de astazi cu calculatoare si soft. Si daca nu ma insel a fost facuta de Electroputere.
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 22 Aug 2010 23:17:34 Titlul subiectului: |
132285 |
|
Din cate stiu eu nici nu au fost vre-o data platite de Metrorex, si toata istoria a ramas 'moarta'...
Raspunsul f.f.f.f.f scurt e: 'bani aruncati aiurea pe fereastra'!
|
|
Sus |
|
 |
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 08 Sep 2010 12:25:44 Titlul subiectului: |
133049 |
|
Stie cineva ce s-a mai intamplat cu rama IVA plecata in Franta la Alstom pentru modernizare? Ar fi trebuit sa se intoarca deja.
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Sep 2010 16:43:40 Titlul subiectului: |
133054 |
|
Din cite am citit eu prin alte parti s-a intors de mult timp
|
|
Sus |
|
 |
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 08 Sep 2010 20:03:00 Titlul subiectului: |
133065 |
|
Bun, si cum arata, ce s-a intamplat cu ea. Nu ma refer la vagonul care era doar pe dinafara remake.
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Sep 2010 22:00:16 Titlul subiectului: |
133074 |
|
Arata cam la fel la exterior , sa lucrat doar la partea electrica si mecanica dar nu foarte mult
|
|
Sus |
|
 |
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 09 Sep 2010 08:23:25 Titlul subiectului: |
133096 |
|
Cu alte cuvinte, s-au aruncat banii degeaba. Oricum, acest proiect de moedrnizare s-a nascut mort deja... Vor mai cumpara niste BM-uri si atata tot...
|
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Oct/2025 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 09 Sep 2010 09:09:44 Titlul subiectului: |
133102 |
|
Iata cateva pagini din cartea "Locomotive si trenuri electrice cu motoare de tractiune asincrone", autor Dumitru Mihailescu.
Nu am inteles legatura dintre "motoare de tractiune asincrone" si ramele IVA... insa oricum cele cateva pagini din carte chiar ofera cateva informatii interesante.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.47 kb |
Vizualizat: |
de 18678 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.24 kb |
Vizualizat: |
de 18678 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.01 kb |
Vizualizat: |
de 18678 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.97 kb |
Vizualizat: |
de 18678 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.79 kb |
Vizualizat: |
de 18678 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.75 kb |
Vizualizat: |
de 18678 ori |

|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
 |
costi

Data înscrierii: 27/Dec/2009 Ultima vizita: 19/Dec/2023 Mesaje: 25 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 00:03:41 Titlul subiectului: |
133162 |
|
Frana cu patina eletromagnetica? Cred ca se refera la REM 001 si REM 002, prototipurile facute in 1976 si casate in 1982.
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 00:30:12 Titlul subiectului: |
133164 |
|
Pai din cite stiu se folosesc pe la unele locomotive, acolo sint doar citeva caracteristici , are si motoare asincrone dar doar la ventilatie, cum scrie mai sus.
Ceea ce s-a discutat a fost vorba de un experiment (vezi trimiterea lui sab)
In cartea aia sint informatii vechi, poate chiar primele informatii care au aparut, ce nu am vazut acolo caracteristicile surselor auxiliare si baterii.
|
|
Sus |
|
 |
weeping eye

Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 11:18:22 Titlul subiectului: |
133173 |
|
Atentie mare la cartea aia! Incercati sa verificati informatiile de-acolo inainte de a le considera adevarate! Stiu ca prin zona locomotivelor am identificat niste fantezii.
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 21:25:05 Titlul subiectului: |
133203 |
|
Despre metrou sint cam 98% adevarate
|
|
Sus |
|
 |
Dominatrix

Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Sep 2010 15:22:38 Titlul subiectului: |
134136 |
|
Intrucat avem destui membri bine informati pe forum, as avea si eu cateva intrebari legate de ramele "albastre".
1) Cate mai exista (eventual numere de parc)? Exista vreo sansa sa fie puse in circulatie, fiindca km prea multi nu au cum sa aiba? Sau casarea se va justifica numai pe baza vechimii, nu si a kilometrajului?
2)Ce modificari au fost aduse la partea electrica? Pot fi cuplate electric si cu rame IVA nemodernizate? Mi le amintesc foarte putin cand circulau pe Eroilor - Industriilor, si atunci le-am vazut numai in formatia de "tren complet", nu combinate cu rame vechi, desi am mers odata cu asa ceva intre Eroilor si Gara de Nord, dar nu imi pot aminti daca numai rama in care eram era "albastra" sau asa era tot trenul.
3)Din categoria informatiilor "Radio Sanț" pe care le-am auzit, se pare ca au existat diferente tehnice chiar intre ele, fiindca unele au fost modernizate la Electroputere, altele la Faur, altele la Astra. Cineva care a lucrat pe asa ceva mi-a spus ca existau 3 variante diferite de aranjare a echipamentelor de bord, astfel incat la inceputul programului, mecanicii trebuiau sa faca o "recunoastoare" sa-si dea seama cu ce fel de rama aveau de-a face si cum se conduce. Plus ca faceau des blocaje in circulatie.
Are cineva mai multe informatii, eventual date tehnice despre diferitele variante de modernizare?
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
 |
ByOnu

Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Sep 2010 15:48:40 Titlul subiectului: |
134138 |
|
Dominatrix a scris: | 1) Cate mai exista (eventual numere de parc)? Exista vreo sansa sa fie puse in circulatie, fiindca km prea multi nu au cum sa aiba? Sau casarea se va justifica numai pe baza vechimii, nu si a kilometrajului? | Sunt 21 REM (7 TEM) aflate in Dep IMGB (Berceni). Unele au insa piese lipsa, adica desi ele au fost finalizate si chiar au circulat aproape un an, s-au tot luat piese de la ele (faruri, bordurile sunt aproape chele, lipsesc butoane, unele geamuri sparte etc...).
Din pacate nu mai exista vreo sansa sa fie refolosite. Urat este ca nici sa fie re-modernizate total nu se poate din cauza acordului cu banca elvetiana.
Partea buna, cat de buna poate sa fie, este aceea ca nu au voie sa le caseze decat dupa 25 de ani de la modernizare (calculeaza).
Lista REM: 016; 019; 025; 026; 027; 028; 029; 036; 038; 044; 050; 052; 057; 064; 074; 082; 085; 088; 090; 141; 212.
Lista TEM: 050-044-064; 019-026-036; 025-027-029; 074-082-085; 038-052-088; 016-090-141; 212-057-028.
Au mai fost inca 5 care au facut parte din acest proiect, insa au fost casate in 2009. Doua la EP si trei la Republica. Se poate ca si cele doua REM casate de la Astra Arad sa fi facut parte din acest proiect.
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Sep 2010 19:32:48 Titlul subiectului: |
134157 |
|
La puncul 2: trenurile nu sint compatibile;
la puncul 3 nu este adevarat total, intrumentele de bord erau toate in acelasi loc, difera amplasarea diverselor echipamente pe sub tren.
|
|
Sus |
|
 |
Dominatrix

Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Sep 2010 23:16:58 Titlul subiectului: |
134180 |
|
Multumesc pentru precizari. Deci daca ramele erau incompatibile cu cele vechi, sa inteleg ca informatia de aici conform careia ramele albastre ar putea fi folosite ca rame intermediare intr-un tren de 6 vagoane nu putea fi adevarata nici in principiu, datorita incompatibilitatii echipamentelor, nu?
Are cineva si date tehnice ale vagoanelor modernizate in acest mod?
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
 |
weeping eye

Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Oct 2010 10:39:03 Titlul subiectului: |
134205 |
|
Citat: | Urat este ca nici sa fie re-modernizate total nu se poate din cauza acordului cu banca elvetiana. |
Cum adica? Iar remodernizarea putea fi denumita "reparatie" deoarece se remediau niste defectiuni! Prin inlocuire de echipamente cu altele, chiar daca nu identice! Problema lor a fost Bombardierul, ca altfel mai exista si garantia.
Ca sa parafrazez un mare clasic in viata: Un fleac, le-au Bombardat!
|
|
Sus |
|
 |
|