 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 13:05:18 Titlul subiectului: |
140136 |
|
La Bechtel a fost cu totul alta treaba. Ei ar fi facut autostrada repede daca guvernul nu s-ar fi apucat sa ia la puricat contractul pe motiv ca era "cadou" de la vechea guvernare. Ca atare lucrarile nu avanseaza nu din cauza Bechtel, ci din cauza noastra, ca i-am sicanat si apoi am alocat bani cu taraita...
Poate ca nu o sa fie gata in 5 ani, dar 10 ani pentru 7-8km este cam mult in cazul M5. Am mai spus, Dr Taberei este un bulevard destul de lat, iar statiile sunt situate in general pe o singura parte, asa ca ramane loc destul pentru deviatul circulatiei. Sunt si eu convins ca vor exista intarzieri, dar acum nu trebuie sa pornim din start cu ideea ce totul se va plia pe ritmul de munca din ultimii 20 ani de la metrou. Daca pe vremea lui Ceausescu se faceau 4km si 2 statii pe an in conditiile in care se sapa "primitiv" cu tarnacopul nu vad de ce acum , cu mijloace mai moderne nu s-ar avansa macar asemanator...
Hai sa vedem incepute lucrarile si dupa aceea ne mai "auzim" sa facem estimari... Pana atunci ne irosim energiile degeaba...
|
|
Sus |
|
 |
yo3ies
Data înscrierii: 03/Noi/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2015 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Feb 2011 17:45:34 Titlul subiectului: |
140232 |
|
http://www.mediafax.ro/economic/metrorex-a-selectat-consortiul-condus-de-astaldi-pentru-constructia-magistralei-5-7998066/
"Metrorex a selectat consorțiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM și AB Construct (România) pentru a construi tronsonul de metrou Râul Doamnei-Hașdeu (Magistrala 5) pentru 215 milioane euro și o durată de execuție de 25 luni, însă firma Aktor din Grecia a contestat licitația.
"Am selectat consorțiul condus de Astaldi, însă Aktor a depus la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor două contestații semnate în numele său de două case de avocatură diferite. Pe lângă deficiențele de la oferta tehnică, Aktor a schimbat pe parcursul licitației și oferta financiară, lucru nepermis de legislația românească. Noi am transmis Consiliului punctul nostru de vedere, dar nu știu când va lua o decizie", au declarat, vineri, agenției MEDIAFAX, surse din Metrorex.
Informația a fost confirmată de grupul italian, care are o participație de 39% în cadrul consorțiului. Astaldi precizează că lucrările ar putea începe în a doua jumătate a anului.
Pe lângă oferta asocierii condusă de Astaldi, au mai depus oferte consorțiul Dogus (Turcia) - Gulermak (Turcia) - Moscovskii-Metrostroi (Rusia) - Salini (Italia) - 1,076 miliarde lei și un timp de execuție de 22 luni, asocierea formată din Strabag (Austria) și Straco Grup (România) - 1,94 miliarde lei și un timp de execuție de 30 luni și grupul elen Aktor - 1,009 miliarde lei, cu un timp de execuție de 25 de luni. Prețurile nu includ TVA.
Construcția magistralei de metrou va fi finanțată de la buget și de Banca Europeană de Investiții.
În prima fază a licitației au depus oferte 18 consorții și firme, din care s-au precalificat șase, pentru ca la sfârșit doar patru asocieri să depună ofertele finale.
Aktor a câștigat anul trecut împreună cu grupul francez Vinci construcția în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, consorțiul renunțând însă la contract. Potrivit grupului Ellaktor, din care face parte compania de construcții Aktor, contractul, în valoare de 1,5 miliarde euro, a fost anulat deoarece statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a condus la imposibilitatea de a obține finanțare.
Compania Astaldi este prezentă în 23 de țări. În România, constructorul italian este implicat în mai multe proiecte importante, printre acestea numărându-se Pasajul Basarab din București și Stadionul Național din cadrul complexului Lia Manoliu din Capitală.
Grupul spaniol FCC este prezent în România prin FCC Construccion și prin subsidara Alpine. Printre lucrările derulate de FCC Construccion se numără podul hobanat de la Otopeni pe centura Capitalei, segmentul de autostradă Timișoara - Arad, centura Aradului, centura Constanței și pasajul Basarab din București.
Delta ACM, firmă deținută de Florea Diaconu, a fost înființată în 1993 și este specializată în construcția și repararea drumurilor, printre lucrările realizate fiind reabilitarea sistemului rutier de pe mai multe străzi din București, precum și modernizarea unor drumuri județene și naționale.
Secțiunea Râul Doamnei - Hașdeu va avea nouă stații, respectiv Râul Doamnei, Brâncuși, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2."
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 04 Mar 2011 19:26:26 Titlul subiectului: |
140741 |
|
BREAKING NEWS!
Contestatia aktorilor la lotul1 a fost respinsa de CNSC ca neintemeiata.
ATENTIE...PORNIM!
Urmeaza Statia Drumul Taberei...in cel mai scurt timp!
'Doamne Ajuta' si 'Sa Fie Intr-un Ceas Bun'!
(ca am asteptat destul, 21 de ani batuti pe muchie...)
|
|
Sus |
|
 |
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 07:43:18 Titlul subiectului: |
140793 |
|
Nu e cazul sa ne agitam prea mult...Astaldi si FCC, dupa cum se spune mai sus, sunt tot aia insarcinati cu podul Basarab. Care trebuia sa fie deja gata de ceva timp, dar...la fel si cu centurile Aradului si Constantei, de mai bine de 2 ani se lucreaza, dar in continuare lucrarile nu-s finalizate - bine, nu ca alte firme de constructii si-ar fi respectat cu sfintenie termenele de executie; departe de mine gandul de a face o astfel de afirmatie. Asa ca nu ma astept la miscari pectaculoase; mai vorbim dupa primul kilometru de tunel (adica dupa vreo 5 ani).
Este un "wild guess" de-al meu.
Chiar crezi ca daca se bate toba-n presa, tunelele alea au inceput deja sa se construiasca singure? Si, hai sa presupunem ca Astaldi-Fcc, prin cine stie ce minune, sunt chititi sa faca treaba buna si rapida (ceea ce ar fi un lucru nou in Romania) - dar vor avea intarzieri cu autoritatile romane si plata banilor, basca relicvele arheologice ce sigur vor fi scoase la suprafata cu ocazia sapaturilor.
Nu mai devreme de alaltaieri auzeam ceva stire referitoare la parcajul subteran de la Universitate, arheologii se tot iau in bete cu constuctorii pentru diverse oseminte si ruine descoperite. Asta inseamna intarzieri, intarzieri, intarzieri.
Asa ca...sa fim prudenti in entuziasmul nostru.
|
|
Sus |
|
 |
adrian rosca

Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 10:21:59 Titlul subiectului: |
140803 |
|
Sunt curios daca se va lucra pe FIDIC sau nu. Si in sarcina cui cad devierile de retele? Eu am experiente destul de triste cu Apa Nova, Enel & comp in privinta asta, se misca f.f.f. greu.
|
|
Sus |
|
 |
adrian rosca

Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 10 Mar 2011 17:15:36 Titlul subiectului: |
140976 |
|
Conform ziarului Gandul:
"Luni (14.03.2011) se va semna contractul pentru Magistrala de metrou Drumul Taberei. Cine ia 215 milioane de euro și cât durează?
Metrorex va semna luni contractul de execuție a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor, de pe noua magistrală, M5, cu câștigătorul licitației, care a avut loc anul trecut, consorțiul Astaldi (Italia) - FCC (Spania, compania care construiește Pasajul Basarab) - Delta ACM și AB Construct. Rezultatul licitației a fost contestat de către grecii de la Aktor, care nu au avut însă câștig de cauză.
"Luni vom semna contractul de construcție a tunelelor și stațiilor pentru noua magistrală, spre Drumul Taberei, respectiv pentru linia Râul Doamnei - Eroilor. Este cel mai important proiect nou de la Metrou din ultimii 20 de ani", a declarat pentru gândul Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex. Construcția, care va costa circa 215 milioane de euro, va dura circa doi ani, după cum a precizat Udriște. Lungimea tronsonului este de opt kilometri."
|
|
Sus |
|
 |
adrian rosca

Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Mar 2011 18:53:45 Titlul subiectului: |
141103 |
|
Conform money.ro:
"Lucrările la magistrala Râul Doamnei Eroilor vor fi finalizate în trei ani și vor costa circa 250 de milioane de euro. Vor fi și restricții de trafic
S-a semnat contractul: metroul de Drumul Taberei va fi gata în trei ani.
Contractul de construcție a magistralei de metrou Râul Doamnei-Eroilor a fost semnat, azi, de ministrul Transporturilor Anca Boagiu și reprezentanții consorțiului câștigător Astaldi-FCC-Delta ACM 93-AB Construct. Tronsonul face parte din viitoarea M5, Drumul Taberei-Pantelimon și are ca termen de finalizare anul 2014. Lucrările vor începe în maxim două luni și vor dura trei ani. Vom avea 21 de trenuri care vor asigura transportul pe această rută, ne-a spus Gheorghe Udriște, directorul general Metrorex, beneficiarul contractului.
Principalele date:
-6 km lungime totală
-250 de milioane euro costul lucrărilor; jumătate din bani provin de la buget iar cealaltă jumătate dintr-un credit BEI
-penalități de întârziere de 0,1%/zi pentru întârzieri atât pentru constructor cât și pentru beneficiar
9 stații noi și 21 de garnituri de tren
-va servi 200.000 de bucureșteni
-vor exista atât lucrări de suprafață cât și de subteran ce vor necesita restricții de trafic."
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Mar 2011 23:22:36 Titlul subiectului: |
141117 |
|
S-a semnat...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.55 kb |
Vizualizat: |
de 15290 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
adrian rosca

Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Mar 2011 00:10:12 Titlul subiectului: |
141119 |
|
Ura, acum ramane de vazut cand se termina. De exemplu la Basarab, unde este acelasi constructor si acelasi consultant, conform panoului de investitie, termenul de finalizare trebuia sa fie Februarie 2009. Au trecut de atunci doi ani si s-au pompat multe milioane de Euro in "Variation Orders" si tot nu e gata. Cred ca la metrou va trebui sa multiplicam cei doi ani cu X, daca luam in calcul problemele legate de predarea amplasamentelor si devierea utilitatilor.
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Mar 2011 00:41:49 Titlul subiectului: |
141121 |
|
Totusi, nu e acelasi beneficiar, 'maestre'...
|
|
Sus |
|
 |
adrian rosca

Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Mar 2011 09:16:47 Titlul subiectului: |
141125 |
|
Evident
Din punctul meu de vedere Ministerul Transporturilor este un beneficiar mai slab decat PMB. Sa nu uitam ca vin alegerile si un eventual nou guvern sa zica: hopa, am alte prioritati. Sau cum a facut Herr Doktor: scump dom'le, halatul, ia sa iau eu la puricat contractul pasajului Basarab. Ma indoiesc ca in afara de un claim de EoT + niscaiva Prelims suplimentare a obtinut altceva.
Sunt curios cum se va desfasura colaborarea cu PMB care administreaza majoritatea arterelor afectate de lucrari, cu mastodontii anchilozati Apa Nova, Enel, Distrigaz, RADET, Romtelecom, RATB si asa mai departe. Iar peste toate troneaza Ministerul Finantelor care zice: stii, imi pare rau, nu pot umbla la deficit, asa ca nu pot sa-ti dau toti banii de care ai nevoie. Si parca cota de finantare de la buget este semnificativa in cazul de fata, Coane Fanica!
Noroc ca nu stau in Drumul Taberii
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Mar 2011 18:26:31 Titlul subiectului: |
141357 |
|
rosetti61 a scris: | Si de la Iancului, M5 trebuie dus undeva, ca altfel prea se termina brusc acolo.. | Motivul principal pentru care M5 trebuie sa ajunga in Pantelimon este accesul la depou. Chiar va fi o problema cu extinderea pana la Iancului, nu stiu unde vor stationa trenurile. Daca acum ajunge remiza/Minidepoul de la Valea Ialomitei+vreo 3 lini de remiza in statii, odata ce tronsonul se dubleaza este nevoie de mai mult.
De aceea eu as fi vazut Eroilor-Universitate in etapa 2 si apoi tot tronsonul pana in Pantelimon deodata. Pentru 3 statii pana la Universitate nu este nevoie de mult mai multe trenuri decat pana la Eroilor, dar pana la Iancului deja datele problemei se cam schimba.
Si sub bulevardele inguste nu prea este loc de statii cu linii de remiza...Doar la Universitate sa se mai faca vreo linie de garare... survola a scris: | Insa probabil vor croi tunelurile la adancime mai mare, pentru a evita "arheologia", iar statiile le vor lucra cat de mult se poate in subteran. | Eu n-as zice asta privind pe acest plan. Nu stiu care este situatia intre Universitate si Iancului, dar cum M5 va trece peste M2 nu cred ca o vor duce la prea mare adancime. Dupa cum se vede doar la Academia Militara si Eroilor se lucreaza la adancime mai mare, dincolo de Eroilor traseul urca si probabil ca adancimea va fi cam aceeasi cu cea din Dr Taberei (11-12m).
Nu stiu cum va fi la Iancului, daca M5 va trece peste M1 sau pe sub aceasta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.5 kb |
Vizualizat: |
de 15053 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Mar 2011 18:43:03 Titlul subiectului: |
141359 |
|
sab a scris: | Motivul principal pentru care M5 trebuie sa ajunga in Pantelimon este accesul la depou. | Ar putea sa faca un depou pe campul de la stadionul Steaua, cu linii de intretinere, revizii si reparatii capitale, cu parc rece si linii de casare, e loc cat vrei intre stadionul Steaua si sos Alexandriei sa incapa toate metrourile actuale si viitoare de pe toate retelele posibile ale Bucurestiului.
M 5 poate beneficia de un singur 'superdepou' in zona stadionului Ghencea, iar la 'Iancului' doar de o parcare de 5 linii ( e loc ).
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Mar 2011 18:52:33 Titlul subiectului: |
141361 |
|
Deocamdata M5 nu va ajunge in Ghencea, vad ca s-a renuntat (cred ca definitiv) la cele doua statii de dincolo de Raul Doamnei. Au disparut subit de pe harti.
Probabil ca un depou in Ghencea era o solutia mai corecta decat caricatura de la Valea Ialomitei,care nu face decat sa complice lucrurile si creaza o derivatie inutila, dar deja decizia este luata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.29 kb |
Vizualizat: |
de 15038 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Mar 2011 19:03:09 Titlul subiectului: |
141362 |
|
Si crezi ca M 5 va depasi 'Eroilor' ?. Eu am dubii mari si de 'Brancusi' / 'Raul Doamnei'. Stai sa-i vedem pe unde se apuca de sapat si daca nu se opresc. Sunt curios pe unde introduc TBM - urile - cele din zoana 'Romancierilor' - ca de la Romancierilor la Valea Ialomitei se merge in sapatura deschisa. Putina rabdare ca-i 'prindem' imediat. O vizita pe santier la inceputul iernii ( astronomice ) a acestui an - 21 Decembrie si ne lamurim cu statiile 'Brancusi' / 'Raul Doamnei'.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Mar 2011 19:22:27 Titlul subiectului: |
141364 |
|
Da, M5 va depasi cu siguranta Eroilor. Problema este doar de timp si de bani.
Ramura de sud a inelarei nu este (si nu a fost niciodata) o prioritate. Ea prinde logica dupa ce faci "razele", adica dupa ce termini M5, M6, M7 si ce o mai fi... andrei11 a scris: | Deranjul nu e asa de mare. Sper sa le vina mintea la cap cand se vor apuca de tronsonul 'Eroilor - Iancului' si ca vom avea statii numai la Kogalniceanu / Universitate / Mosilor / Iancului. |
La Kogaliniceanu nu este loc de statie.
|
|
Sus |
|
 |
Slasher1985
Data înscrierii: 21/Mar/2011 Ultima vizita: 30/Sep/2013 Mesaje: 38 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Mar 2011 22:28:27 Titlul subiectului: |
141655 |
|
De pe siteul Metrorex:
"15 martie 2011
Metrorex a semnat contractul pentru executia tronsonului Raul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou cu un consortiu format din firmele Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania), urmand ca lucrarile sa inceapa in maxim 50 de zile, iar tronsonul sa fie deschis in 2014.
Metrorex va realiza extinderea retelei de metrou din Sud - Vest spre Nord Estul municipiului Bucuresti si cu perspectiva de dezvoltare spre zonele periurbane Pantelimon – Cernica si Domnesti. Obiectivul de investitii are in vedere realizarea unei linii de metrou din cartierul Drumul Taberei spre Pantelimon trecand prin zona centrala.
In acest scop, Metrorex a semnat in data de 14.03.2011, contractul pentru executia tronsonului Raul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou cu un consortiu format din firmele Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania).
Valoarea contractului este de 215 milioane euro, fara TVA, finantarea fiind asigurata in proportie de 50% de la Banca Europeana de Investitii (BEI) si 50% de la bugetul de stat.
Studiul de fezabilitate a fost elaborat in perioada 2007-2008, iar indicatori tehnico – economici au fost aprobati prin HG 1419 / 04.11/2008.
Tronsonul care face obiectul contractului semnat, va avea noua statii, Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, o lungime de 6,2 kilometri, si va deservi 200.000 de locuitori ai zonei. Lucrarile vor incepe in maxim 50 de zile, se vor executa in galerie deschisa la statii, iar tunelele in subteran. Perioada de executie va fi de 25 de luni de la inceperea lucrarilor."
Deci, sa inteleg ca lucrarile incep la 01.05.2011...
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Mar 2011 00:25:19 Titlul subiectului: |
141658 |
|
Lucrarile incep atunci cand se da 'ordinul de incepere'...
|
|
Sus |
|
 |
Kaustik

Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Vin 29 Apr 2011 14:06:02 Titlul subiectului: |
143086 |
|
Dominatrix a scris: | Mai bine faci un metrou "greu" cu statii mai rare si chiar daca trebuie sa mergi mai mult pana la o statie decat ai merge daca ar exista "metrou usuratic" (ceea ce in cazul lui M5 e discutabil fiindca statiile de metrou, asa cum apar in plan, sunt foarte dese), dar macar stii ca atunci cand te-ai suit te duce mai repede unde vrei sa ajungi.[...]Iar daca in perspectiva mai indepartata vrei sa prelungesti linia mai departe spre Pantelimon - ceea ce dupa parerea mea nu e idee rea, fiindca practic s-ar crea o magistrala rapida est-vest[...]Parerea mea e ca linia asta (M5) ar trebui sa fie construita de la inceput pana la Universitate, altfel s-ar putea sa fie probleme mari cu transbordarea de la Piata Unirii. |
Tocmai asta este si problema cu viitorul "metrou" din Drumul Taberei. Este un hibrid nefericit intre conceptul de tramvai si conceptul de metrou. Are statii dese, dar este subteran si foloseste garnituri de tren de metrou. Pai daca e vorba de asa, pun cap la cap 4 V3A-uri - cum am spus in alta parte - pe linie supraterana si am terminat cu balciul si cu durerile de cap cu cheltuiala scurmatului in pamant si cu turnatul tonelor de beton...
Stiu, au sa-mi sara in cap multi si au sa-mi spuna ca in Vest (si nu numai) "se poarta" metroul cu statii dese... Dar cati dintre ei stiu ca respectivii "vestici" si-au dat seama de greseli si au abandonat/inchis statii sau, mai mult, pur si simplu le-au lipit intre ele. Dau cateva exemple doar: statiile Porte Molitor si Haxo (Paris) au fost construite dar nu s-au folosit niciodata, statia Saint-Martin (Paris), folosita si inchisa ulterior, statiile Martin Nadaud si Gambetta (Paris) au fost "lipite", statia Lvivska Brama (Ucraina) construita si nefolosita, statia Admiralteyskaya (Rusia) construita si nefinalizata din cauza unor probleme (proximitatea unor monumente).
Pai nene, ori e metrou, prin definitie o modalitate rapida de transport persoane, ori e tramvai... Sa dau bani pe construirea unei statii de metrou ca, mai tarziu, sa o inchid/abandonez pe motiv de nerentabilitate/flux redus de calatori? NO WAY! Ori se face metrou ca lumea, cu statii mai rare, ori se face "tramvai subteran"... Sunt convins ca baietii au sa-si dea seama mai tarziu de "erori", dar totusi suficient de devreme, ca sa le poata rectifica cu cheltuieli minime.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
 |
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Vin 29 Apr 2011 14:40:16 Titlul subiectului: |
143087 |
|
Ca sa dau un exemplu asemanator, in Istanbul, se numeste metrou usor, practic se folosesc cate 2 garnituri de tramvaie in total 4 vagoane. Este foarte eficient, si are propriul sistem de taxare, etc.
Problema lui M5 nu ar fi statiile dese (vezi emtorul din Brusells, care pleaca trenul din statie si in cateva secunde opreste la urmatoarea statie) ci modul de constructie, si timpul. Mi se par mult prea multe exproprieri pentru acest tronson, si vorbesc numai de Valea Ialomitei - Eroilor - Sos Panduri.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Apr 2011 15:49:38 Titlul subiectului: |
143089 |
|
Multe exproprieri ? In afara de zona unde va fi statia Academia Militara nu prea sunt mari exproprieri.. Doar cativa metri din curtile oamenilor..
Iar demolari nu prea vor fi, in afara de complexul imobiliar "fantoma" de la Razoare.
|
|
Sus |
|
 |
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Apr 2011 18:06:43 Titlul subiectului: |
143095 |
|
Mai degraba lista corecta este aici http://www.metrorex.ro/Resurse/ExpropieriM5/lista_propietari_imobile_M5.pdf
Sunt doar 28 de pozitii. Se gasesc exact suprafetele si sumele aferente terenurilor EXPROPRIATE pe M5 pe tronsonul care se va construi acum (Raul Doamnei/Valea Ialomitei-Eroilor). Suprafetele supuse exproprierii pleaca de la 7mp ( ) si ajung la 5946 mp in zona statiei Academia Militara.
Lista ta cuprinde , asa cum spune si titlul, zonele afectate, unde sunt gurile de acces si prizele de ventilatie, multe sunt domeniu public si nu au prea mare relevanta. Nu sunt exproprierile..
Nu se poate construi metrou fara guri de acces in statii si fara prize de aer, nu ? Si mai trebuie sa stea si constructorii undeva (in niste baraci) pe perioada lucrarilor, doar nu o sa stea la Intercontinental sau la Sofitel.. La fel, materialele trebuie si ele tinute undeva, doar nu o sa le aduca in foc continuu. Astea sunt zonele afectate..
Oricum, ti-am zis, uita de Ghencea cand te referi la M5. Nu va mai ajunge acolo, este lucru clar. Ultimele harti nu mai cuprind statiile din Ghencea.
Cat despre Razoare, avand in vedere ca M5 nu va trece prin actuala intersectie, daca tot se expropriaza si se construieste statia Academia Militara, ar fi bine sa se realizeze si strapungerea directa str Dr Taberei (sau bd Dr Taberei, ca niciodata nu am stiut bine cum este corect..) -str D Bagdasar, nu asa cum este acum,prin Dr Sarii, de se gatuie mereu circulatia acolo. Dar nu este sigur ca se va reorganiza circulatia cu ocazia M5, desi ar fi bine sa se faca si acest lucru.
|
|
Sus |
|
 |
Kaustik

Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Vin 29 Apr 2011 23:00:37 Titlul subiectului: |
143108 |
|
Dominatrix a scris: | In legatura cu metroul spre Drumul Taberei, consider ca varianta metrou "greu" (care de fapt va fi si pusa in practica) este cu mult mai buna decat un "metrou usor". Acest lucru nu am spus-o eu, toate studiile de trafic facute de specialisti adevarati, incepand cu studiul JICA, a recomandat implementarea acestui traseu. Si nu cred ca toti sunt nebuni, avand in vedere ca japonezii, de felul lor, sunt specialisti in aglomerari urbane, dat fiind ca ei au 5 metropole cu peste 5 milioane de locuitori, iar Tokyo sare cu mult peste 30 de milioane. Nu credeti ca ar fi cazul sa ascultam si la ce zic ei? Nu de alta, dar de 20 de ani, stam intr-un "pionierat" continuu in care facem ce credem noi ca e mai bine, si am vazut ce "bine" se circula prin oras. [...]
Concret, cu un metrou usor, chiar cu unul modern, subteran in zonele centrale si separat total de traficul general, deci superior liniei 41, cu greu poti satisface o cerere de transport mai mare de 10.000 de calatori/ora si sens. Spre deosebire de metrou, care optimizat poate transporta in conditii relativ civilizate 30.000 - 40.000 calatori ora/sens. (presupunand o capacitate de 1000 calatori pentru un TEM Bombardier si un interval minim de urmarire de circa 2 minute la orele de varf). Cum va evolua cererea de transport in zona Drumul Taberei la orizonturile de 5-10-20 de ani? De aceea, investitia trebuie gandita pentru a face fata si in viitor, nu numai pentru a rezolva o problema de moment. [...]
Ce vreau sa spun este ca daca intr-adevar dorim imbunatatirea transportului public nu trebuie sa ne limitam la solutiile cele mai ieftine, intrucat infrastructura se construieste intotdeauna cu gandul spre viitor. Altfel vom ramane intr-un cerc vicios perpetuu in care pana terminam ceva de facut trebuie sa o luam de la capat fiindca infrastructura e deja depasita. La ora actuala totul este prioritar in infrastructura din Bucuresti, asa ca orice proiect lansat si sustenabil este bun. |
Ca sa nu ma intelegi gresit, nu sunt "contra" unei magistrale de metrou in Drumul Taberei, sunt "pentru" o magistrala de metrou reala, in adevaratul sens al cuvantului, cu statii un pic mai rare (nu zic sa fie 1,5 km intre statii, dar macar 800 m intre capetele peroanelor statiilor), nu un "metis" intre "tramvaiul 41" si M1... Si sa fie construit cu cap pe tronsoane si de la bun inceput intre puncte real importante (Ghencea - Universitate), cu cheltuieli minime. Vrei nu vrei, iti place nu-ti place, cheltuiala cu constructia trebuie gandita in cele mai mici detalii, se face din banii nostri a tuturor si ne priveste sa stim ce se face real cu ei, si compromisurile facute intre costurile de investitie si exploatare trebuie avute primele in vedere, sa nu se faca investitii inutile in racorduri/ramuri ori statii proxime altora...
Ce rost au atatea statii pe tot parcursul Raul Doamnei - Eroilor? Ce rost are statia de la Valea Ialomitei, de la depou? Ce daca depoul nu este la capul magistralei, ci pe parcurs, la Ciurel e statie de metrou? Intre Eroilor si Universitate ajungea o singura statie, in zona Parcului Cismigiu, statiile Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Razoare sunt prea apropiate, cartierele Ghencea/Tudor Vladimirescu merita si ele sa fie racordate la reteaua de metrou...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 30 Apr 2011 06:13:59 Titlul subiectului: |
143117 |
|
Depoul Ciurel este primul depou construit in Bucuresti si la vremea aceea existau alte conceptii. In treacat fie spus trebuia sa existe initial si o statie Ciurel, nod intre M1 si inelara, s-a discutat de ea.
A urmat Depoul Militari unde nu s-a facut statie, insa incepand cu M2 s-a schimbat putin conceptia. La Depoul IMGB s-a amenajat si o statie, initial folosita doar pentru orele de varf, apoi generalizata ca statie. La Pantelimon la fel, s-a executat statia Antilopa, din pacate cu un singur peron, sa mai amortizeze din cheltuielile liniei catre depou. Lipsa celui de-al doilea peron si adancimea mica fac destul de complicate lucrurile in vederea unei legaturi cu M5 acolo.
La M5 insa lucrurile au fost duse in extrem, s-a construit "depoul" Valea Ialomitei in afara traseului firesc, ceea ce a complicat lucrurile. Parerea mea este ca s-a dorit sa existe o statie si in apropierea cartierului Brancusi, acesta este rostul aparitiei statiei Valea Ialomitei. Asta coroborat cu faptul ca a duce M5 pana la Stadionul Ghencea era o prostie. (parerea mea). Culmea, denumirea Brancusi a fost data altei statii, eu unul nu inteleg de ce...
Ghencea merita metrou asa cum merita mai mult sau mai putin orice cartier din Bucuresti. Insa ruta M5 fireasca nu era prin Ghencea. De aceea M5 se va opri la Raul Doamnei.
Ghencea probabil ca va beneficia de linia Ghencea-13 Septembrie-Unirii-Alba Iulia-Muncii-Vergului. Daca nu, mai ramane speranta inelarei, deci in final tot va avea metrou.
Cat despre cat de dese sunt statiile pe M5 au curs rauri de cerneala, nu are rost sa mai discutam. Vom vedea daca va fi bine sau rau. Am pus la pag 2 a acestui topic cateva exemple din orase cu care vrem sa ne putem compara. Acolo vei observa ca sunt situatii aproximativ la fel ca la M5, adica 5-600m intre statii. Si nu se plange nimeni ca nu este bine.
Acum ce sa-i faci daca la noi sunt distante mici intre punctele de maxim interes din cartier? Adica intre Moghioros si Dr Taberei 34 sunt cca 650m, intre Dr Taberei 34 si Favorit sunt cca 350m, iar intre Favorit si Orizont cca 450m. Dupa parerea mea singurul lucru pe care puteau sa-l faca era un compromis, sa faca o singura statie intre Dr Taberei 34 si Favorit (la mijloc) , avand in vedere distanta mai mica, dar in rest ce puteau sa faca ? Sa "sara" unul din punctele astea ?
Unde nu se justifica statie (adica intre Academia Militara si Eroilor) nici nu s-a facut, acolo distanta depaseste 1 km.
O aberatie mi se pare in schimb sa ai statie la Universitate si apoi la Rosetti. Aici chiar ca puteau sa mute statia Universitate 2 dincolo de intersectie si nu mai faceau statie la Rosetti.
La fel cu Hasdeu si Cismigiu (Hasdeu nu este un punct de maxim interes), dar cred ca aici este legat si de faptul ca nu stiu exact pe unde vor prelungi M4 (nehotarare tipic romaneasca) si atunci si-au luat masuri de prevedere astfel incat sa fie pregatiti pentru orice traseu al M4. Este greu sa opresti circulatia pe M5 pe cate un fir sa construiesti ulterior statii, cine stie cum s-a construit Gorjului (singurul exemplu de acest fel) stie la ce ma refer... Plus ca la Hasdeu si Cismigiu au loc de sapaturi, spre deosebire de Kogalniceanu, unde ar fi trebuit de fapt sa fie statia (fara sa luam in considerare M4), unde nu este loc.
Dar aici vorbim de un proiect aflat inca in discutie, poate totusi solutia finala va tine cont de aceste aspecte.
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|