Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele din Cluj-Napoca
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 759
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2012 16:07:45    Titlul subiectului: 152192

Pe linia 100 circula si autobuze solo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ctln1991



Data înscrierii: 17/Mai/2010
Ultima vizita: 03/Noi/2021
Mesaje: 59
Locație: Botosani; Iasi

MesajTrimis: Dum 08 Apr 2012 11:08:15    Titlul subiectului: 154730

Amintiri, 26 iunie 1991.
http://www.flickr.com/photos/74930584@N08/6903700069/in/photostream/



6903661351_4a89026046_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  340.81 kb
 Vizualizat:  de 23827 ori

6903661351_4a89026046_o.jpg



6903673523_90a0c23cda_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  381.7 kb
 Vizualizat:  de 23827 ori

6903673523_90a0c23cda_o.jpg



6903685397_553fff8644_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  349.78 kb
 Vizualizat:  de 23827 ori

6903685397_553fff8644_o.jpg



6903700069_b88df80b53_o 26061991.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  385.69 kb
 Vizualizat:  de 23827 ori

6903700069_b88df80b53_o 26061991.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 08 Apr 2012 13:23:47    Titlul subiectului: 154736

In pozele de mai sus tramvaiele au, inca, numerotarea veche. Ca urmare:
-27-le din poza nu este nicidecum 27-le vopsit indigo cu galben; este 14, ultima schema de vopsire fiind alb cu rosu
-59-le din poza, de asemenea, nu este 59-le din perioada recenta; este 34; ultima schema de culoare pe care mi-o amintesc era gri deschis-albastru

In cazul ambelor tramvaie de mai sus, primul numar de dupa "reforma" a fost 014, respectiv 034; ulterior, 0-ul a disparut, perioada in care a disparut prima din cel 3 cifre a fost cuprinsa intre 1992 si 1998, exceptie facand 25-ul (fostul 43-44), la care vagonul din spate a avut numarul 025

-106 a devenit 036; a fost vandut inainte perioadei disparitiei primei cifre
-101 a devenit 018; de asemenea, a fost vandut inainte de a prinde perioada disparitiei zero-ului din fata
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 28/Dec/2024
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Dum 08 Apr 2012 14:33:33    Titlul subiectului: 154738

Pana in ce an s-au folosit tramvaie dublu articulate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 08 Apr 2012 21:31:35    Titlul subiectului: 154745

Pe linia 101 tramvaie dublu articulate nu au mai circulat din 1991, poate, in cel mai bun caz 1992.
Dovada: Tramvaiul 023 (dupa indiciile pe care le am ex. 35-36) - reaparut in toamna lui 1992 - avea lampile lui 036.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 19:26:01    Titlul subiectului: 156742

Un lucru ciudat ce mi se pare este ca dupa redeschiderea liniei 101, pe aceasta linie au fost reintroduse doar tramvaie KT4D portocalii mai vechi fabricate intre 1977 si 1980 si nici unul din lotul mai nou din anul 1986. Totusi mi s-ar fi parut logic sa reintroduca tramvaiele mai noi sau chiar si numai cele verzi dintre care 71 si 73 nu au fost reintroduse.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 759
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 19:59:04    Titlul subiectului: 156747

@Volvo: Acestea sunt tramvaiele verzi care circula acum pe linia 101: 72, 74, 75, 76, 77, 78, 79.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreiczigler



Data înscrierii: 26/Mai/2012
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 10
Locație: Cluj-Napoca/Baia Mare

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 18:48:14    Titlul subiectului: 157048

Am si eu o intrebare. Mai circula la ora actuala in Cluj vre-un tramvai Timis? (nu am mai vazut demult unul, si parca mi-e dor)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2025
Mesaje: 8841
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 01:41:54    Titlul subiectului: 157052

Mai exista doar trenul 01+01, pastrat ca garnitura istorica, si remorca 33, transformata in turn, in locul lui 037.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mai/2025
Mesaje: 340
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 08 Iul 2012 01:55:20    Titlul subiectului: 157114

Ar fi prea frumos ca garnitura 01+01 să rămână garnitură istorică... Dar să sperăm că da.
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2025
Mesaje: 8841
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 08 Iul 2012 05:45:56    Titlul subiectului: 157115

RaduB nu presupune, ci se bazeaza pe spusele unor oficiali. In cazul Timisului 01+01, ale insusi directorului general al RATUC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
soulcage



Data înscrierii: 17/Iun/2012
Ultima vizita: 09/Iul/2021
Mesaje: 43
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 27 Mar 2013 20:27:50    Titlul subiectului: 74 defect 163663

Asta seara in jurul orei 19.00 74 era tractat de o masina de interventie inspre Manastur si mirosea a ars/fum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2025
Mesaje: 8841
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Aug 2013 18:56:12    Titlul subiectului: 166238

De remarcat faptul ca vagoanele KT4D au primit palete de pantograf de grafit. Sunt produse de calitate de la Stemmann-Technik.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
soulcage



Data înscrierii: 17/Iun/2012
Ultima vizita: 09/Iul/2021
Mesaje: 43
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 06 Aug 2013 21:20:08    Titlul subiectului: O intrebare 166244

Interesant e ca nu au fost reactivate nici acum cele 2 tramvaie Tatra ex-Potsdam, ci au fost reactivate 2 berlineze, evident mai vechi. Oare cele 2 Tatre ex-Potsdam ramase in depoul principal pe toata durata lucrarilor mai sunt intregi si functionale? Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2025
Mesaje: 8841
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Aug 2013 10:00:58    Titlul subiectului: 166251

Cand e vorba de a le prefera pe unele sau pe altele in situatii precum cea de anul trecut, cand s-a facut mutarea, presupunand ca toate vagoanele ar fi la acelasi nivel ca stare tehnica la un moment dat, decizia e dificila, pentru ca "berlinezele" isi au avantajele lor pe partea tehnica, fiind preferate dpdv al exploatarii si intretinerii (consum mai mic, usor de intretinut, pot fi separate motoarele in caz de avarie) iar cele de Potsdam sunt preferate de calatori (aspect modern, scaune tapitate). In 2012 s-a ales varianta utilizarii cu precadere a celor de Potsdam, pentru a da un plus de satisfactie calatorilor in acel moment de nou inceput. 71 si 73 nu erau pregatite tehnic in momentul transferarii vagoanelor in Manastur (71 cred ca se afla chiar in RC) dar acum sunt pregatite si ele de circulatie si vor iesi cat de curand pe trasee. In ce-i priveste pe tehnicienii RATUC, nu exista diferentieri pe ani de fabricatie intre "berlineze", iar daca a parut a exista un "tipar" la alegerea celor care au fost mutate anul trecut, respectiv reactivate mai intai acum, in realitate el nu exista, motivele fiind altele, nicidecum legate de anii de fabricatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
soulcage



Data înscrierii: 17/Iun/2012
Ultima vizita: 09/Iul/2021
Mesaje: 43
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 12 Aug 2013 19:59:45    Titlul subiectului: 52 reactivat 166386

KT4D-ul 52 a fost reactivat. Am circulat in aceasta seara cu el pe linia 101.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
soulcage



Data înscrierii: 17/Iun/2012
Ultima vizita: 09/Iul/2021
Mesaje: 43
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 20 Aug 2013 20:28:23    Titlul subiectului: 71 reactivat 166535

Tramvaiul 71 a fost si el reactivat. L-am vazut azi dimineata pe traseu in Manastur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 20 Aug 2013 23:22:32    Titlul subiectului: 166539

Am circulat chiar ieri cu 71. Și am constata două lucruri:

1. Scotea acel sunet care, de regulă, apare după rebandajare. La viteze mici, e ca un geamăt. La viteze mari, seamănă, oarecum, cu cele pe care le scoate un lup / un câine care urlă la lună. Intensitatea sunetului crește la viraje; nu mi-am dat seama dacă la toate virajele sau numai la cele spre stânga / spre dreapta.

2. Una din roți bate. Și, încă, destul de tare. Din punctul meu de vedere, situația e inexplicabilă la 71 deoarece a ieșit de curând pe traseu.

77-le a scos astfel de sunete ("urlete"), dar considerabil mai puternice decât cele de la 71. 80-ul idem. 82-ul idem, dar nu așa tare ca la 80 și 77. Deci sunetul în cauză e prezent și la Pesa.

În condiții normale, acest "urlet la lună" durează sub o săptămână (mă refer la Tatre), după care tramvaiul sună normal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 21 Aug 2013 08:18:20    Titlul subiectului: 166540

La PESA acest sunet e deja foarte deranjant Sad
_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doru



Data înscrierii: 15/Dec/2008
Ultima vizita: 03/Dec/2018
Mesaje: 10
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Aug 2013 10:35:58    Titlul subiectului: 166544

Sunt doar suprafete plane aparute pe roti si se pot remedia usor prin strunjirea rotii/rotilor. Cauzele aparitiei acestora sunt diferite. Aceste Pesa nu sunt si ele in garantie ??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 09/Iun/2024
Mesaje: 120
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 21 Aug 2013 23:10:49    Titlul subiectului: 166564

Ieri am mers cu 71 si cu 82. OAB a sintetizat perfect deranjul de la 71.

Referitor la 82, am sesizat ca sunetul provine din partea stanga de la roti (zici ca-s jantele ovalizate)cand accelereaza peste 30-40 km/h in linie dreapta si cand vireaza dreapta. Virajul la stanga e silentios ca la inceput. Mai precizez ca in unele momente din cauza zgomotului mi s-au infundat urechile, senzatia pe care o ai uneori in avion.
Ce am mai sezizat...vatmanul are unele probleme la franare, in sensul ca o face prea brusc in statii.

Inca o chestiune care m-a deranjat oarecum. Pana acum ceva vreme usile se deschideau de la buton si daca se marsa pe ideea asta cred ca se invata lumea pana la urma. Acum o face vatmanul. Pacat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 22 Aug 2013 17:33:50    Titlul subiectului: 166590

Vorbim de 3 lucruri diferite:

1. Acel geamăt (care, la viteze mari, se transformă într-un "urlet la lună") și care apare doar când bandajele sunt noi iar durata acestuia este sub o săptămână.

2. Vuietul, cauzat de anumite neregularități ale bandajelor și care, la unele tramvaie, este chiar enervant.

3. Bătaia. Aici e o problemă pe care am observat-o în 1990 (02.03.1990) la remorca de Timiș cu numărul 76 (devenită remorca lui 059) și sper să nu fie cazul Tatrei 71. Despre ce e vorba?

-Roata făcea o rotație aproape completă (să zicem 330 de grade)

-Parcurgerea unghiului rămas de 30 de grade (până la rotația completă) era însoțit de o ridicare a roții

-Când începea rotația următoare, roata era izbită, efectiv, în șină; fiecare rotație (și bătaie) era însoțită de un scuturat în ritmul rotației roții respective.

Fenomenul nu apărea când vagonul lua curba la dreapta; atunci doar scutura în ritmul rotației a roții, și se accentua când vira la stânga. Deci, ca și cum rulmentul lagărului de pe partea roții s-a distrus. În orice caz, există o diferență destul de clară între bătaia însoțită de vuiet de la 82 și bătaia lui 71 care, pe undeva, se aseamănă cu un ciocan. Să fie pe ducă rulmentul osiei roții care bate? Sau să fi "prins" vreo piatră iar bandajul să fie "ciobit"?

77-le (mai exact segmentul B a lui 77), deși nu bate, scutură în ritmul rotației uneia dintre roți. Asta în condițiile în care nu demult a "urlat la lună", semn al schimbării bandajelor.

Liniei - cu excepția acelei porțiuni de pe Podul Nadăș - nu cred că i se poate reproșa ceva! Și, totuși, Tatrele fac urât. Și nu una, ci mai multe. Durata cuprinsă între "urletul la lună" și "vuiet" (adică durata în care tramvaiul sună normal) e foarte scurtă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2025
Mesaje: 202
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Aug 2013 14:53:09    Titlul subiectului: 166614

Tesitura in badaj [badajul nu mai este rotund perfect]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 03 Sep 2013 01:19:02    Titlul subiectului: 166837

Tramvaiul 12 prezintă mai multe particularități:

1. În spate, are același tip de ventilator ca și tramvaiele fără chopper; zgomotul e ridicat și, am impresia că, prin crăpăturile podelei, suflă în interior

2. Nu am auzit acel țiuit, specific variatorului (chopper-ului)

3. Nu am auzit acel pocnet care apare la tramvaiele fără variator atunci când încetează să mai accelereze

4. Nu am sesizat smuciturile caracteristice Tatrelor fără chopper

La punctele 2 și 3 e posibil să nu fi auzit din cauza zgomotului exagerat de ridicat făcut de ventilatorul din spate, eu fiind la ultima ușă.

Deci, ori s-a aplicat aceeași inovație ca la tramvaiul 20, adică:
-sursă și chopper sub podea
-ventilator de tip vechi
ori nu există variator iar pocnetul nu l-am auzit că urla prea tare ventilatorul. Precizez că, ulterior, 20-ului i s-a pus sursa sus iar acel ventilator exagerat de zgomotos a fost înlocuit cu unul mai silențios, exact ca și la celelalte KT4D-uri cu chopper.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 05 Sep 2013 11:56:07    Titlul subiectului: 166872

A fost reactivat si tramvaiul 22. L-am vazut azi pe linia 102.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 7 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community