Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 759 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 20 Ian 2012 16:07:45 Titlul subiectului: |
152192 |
|
Pe linia 100 circula si autobuze solo.
|
|
Sus |
|
 |
ctln1991
Data înscrierii: 17/Mai/2010 Ultima vizita: 03/Noi/2021 Mesaje: 59 Locație: Botosani; Iasi
|
Trimis: Dum 08 Apr 2012 11:08:15 Titlul subiectului: |
154730 |
|
Amintiri, 26 iunie 1991.
http://www.flickr.com/photos/74930584@N08/6903700069/in/photostream/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
340.81 kb |
Vizualizat: |
de 23827 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
381.7 kb |
Vizualizat: |
de 23827 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
349.78 kb |
Vizualizat: |
de 23827 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
385.69 kb |
Vizualizat: |
de 23827 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 08 Apr 2012 13:23:47 Titlul subiectului: |
154736 |
|
In pozele de mai sus tramvaiele au, inca, numerotarea veche. Ca urmare:
-27-le din poza nu este nicidecum 27-le vopsit indigo cu galben; este 14, ultima schema de vopsire fiind alb cu rosu
-59-le din poza, de asemenea, nu este 59-le din perioada recenta; este 34; ultima schema de culoare pe care mi-o amintesc era gri deschis-albastru
In cazul ambelor tramvaie de mai sus, primul numar de dupa "reforma" a fost 014, respectiv 034; ulterior, 0-ul a disparut, perioada in care a disparut prima din cel 3 cifre a fost cuprinsa intre 1992 si 1998, exceptie facand 25-ul (fostul 43-44), la care vagonul din spate a avut numarul 025
-106 a devenit 036; a fost vandut inainte perioadei disparitiei primei cifre
-101 a devenit 018; de asemenea, a fost vandut inainte de a prinde perioada disparitiei zero-ului din fata
|
|
Sus |
|
 |
Volk

Data înscrierii: 03/Apr/2012 Ultima vizita: 28/Dec/2024 Mesaje: 66 Locație: (jud. CJ)
|
Trimis: Dum 08 Apr 2012 14:33:33 Titlul subiectului: |
154738 |
|
Pana in ce an s-au folosit tramvaie dublu articulate?
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 08 Apr 2012 21:31:35 Titlul subiectului: |
154745 |
|
Pe linia 101 tramvaie dublu articulate nu au mai circulat din 1991, poate, in cel mai bun caz 1992.
Dovada: Tramvaiul 023 (dupa indiciile pe care le am ex. 35-36) - reaparut in toamna lui 1992 - avea lampile lui 036.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 25 Iun 2012 19:26:01 Titlul subiectului: |
156742 |
|
Un lucru ciudat ce mi se pare este ca dupa redeschiderea liniei 101, pe aceasta linie au fost reintroduse doar tramvaie KT4D portocalii mai vechi fabricate intre 1977 si 1980 si nici unul din lotul mai nou din anul 1986. Totusi mi s-ar fi parut logic sa reintroduca tramvaiele mai noi sau chiar si numai cele verzi dintre care 71 si 73 nu au fost reintroduse.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 759 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 25 Iun 2012 19:59:04 Titlul subiectului: |
156747 |
|
@Volvo: Acestea sunt tramvaiele verzi care circula acum pe linia 101: 72, 74, 75, 76, 77, 78, 79.
|
|
Sus |
|
 |
andreiczigler
Data înscrierii: 26/Mai/2012 Ultima vizita: 06/Mai/2020 Mesaje: 10 Locație: Cluj-Napoca/Baia Mare
|
Trimis: Joi 05 Iul 2012 18:48:14 Titlul subiectului: |
157048 |
|
Am si eu o intrebare. Mai circula la ora actuala in Cluj vre-un tramvai Timis? (nu am mai vazut demult unul, si parca mi-e dor)
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 8841 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 06 Iul 2012 01:41:54 Titlul subiectului: |
157052 |
|
Mai exista doar trenul 01+01, pastrat ca garnitura istorica, si remorca 33, transformata in turn, in locul lui 037.
|
|
Sus |
|
 |
rooovidiu

Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mai/2025 Mesaje: 340 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 08 Iul 2012 01:55:20 Titlul subiectului: |
157114 |
|
Ar fi prea frumos ca garnitura 01+01 să rămână garnitură istorică... Dar să sperăm că da.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI  |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 8841 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 08 Iul 2012 05:45:56 Titlul subiectului: |
157115 |
|
RaduB nu presupune, ci se bazeaza pe spusele unor oficiali. In cazul Timisului 01+01, ale insusi directorului general al RATUC.
|
|
Sus |
|
 |
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 09/Iul/2021 Mesaje: 43 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 27 Mar 2013 20:27:50 Titlul subiectului: 74 defect |
163663 |
|
Asta seara in jurul orei 19.00 74 era tractat de o masina de interventie inspre Manastur si mirosea a ars/fum.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 8841 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 06 Aug 2013 18:56:12 Titlul subiectului: |
166238 |
|
De remarcat faptul ca vagoanele KT4D au primit palete de pantograf de grafit. Sunt produse de calitate de la Stemmann-Technik.
|
|
Sus |
|
 |
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 09/Iul/2021 Mesaje: 43 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 06 Aug 2013 21:20:08 Titlul subiectului: O intrebare |
166244 |
|
Interesant e ca nu au fost reactivate nici acum cele 2 tramvaie Tatra ex-Potsdam, ci au fost reactivate 2 berlineze, evident mai vechi. Oare cele 2 Tatre ex-Potsdam ramase in depoul principal pe toata durata lucrarilor mai sunt intregi si functionale?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 8841 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Aug 2013 10:00:58 Titlul subiectului: |
166251 |
|
Cand e vorba de a le prefera pe unele sau pe altele in situatii precum cea de anul trecut, cand s-a facut mutarea, presupunand ca toate vagoanele ar fi la acelasi nivel ca stare tehnica la un moment dat, decizia e dificila, pentru ca "berlinezele" isi au avantajele lor pe partea tehnica, fiind preferate dpdv al exploatarii si intretinerii (consum mai mic, usor de intretinut, pot fi separate motoarele in caz de avarie) iar cele de Potsdam sunt preferate de calatori (aspect modern, scaune tapitate). In 2012 s-a ales varianta utilizarii cu precadere a celor de Potsdam, pentru a da un plus de satisfactie calatorilor in acel moment de nou inceput. 71 si 73 nu erau pregatite tehnic in momentul transferarii vagoanelor in Manastur (71 cred ca se afla chiar in RC) dar acum sunt pregatite si ele de circulatie si vor iesi cat de curand pe trasee. In ce-i priveste pe tehnicienii RATUC, nu exista diferentieri pe ani de fabricatie intre "berlineze", iar daca a parut a exista un "tipar" la alegerea celor care au fost mutate anul trecut, respectiv reactivate mai intai acum, in realitate el nu exista, motivele fiind altele, nicidecum legate de anii de fabricatie.
|
|
Sus |
|
 |
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 09/Iul/2021 Mesaje: 43 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 12 Aug 2013 19:59:45 Titlul subiectului: 52 reactivat |
166386 |
|
KT4D-ul 52 a fost reactivat. Am circulat in aceasta seara cu el pe linia 101.
|
|
Sus |
|
 |
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 09/Iul/2021 Mesaje: 43 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 20 Aug 2013 20:28:23 Titlul subiectului: 71 reactivat |
166535 |
|
Tramvaiul 71 a fost si el reactivat. L-am vazut azi dimineata pe traseu in Manastur.
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 20 Aug 2013 23:22:32 Titlul subiectului: |
166539 |
|
Am circulat chiar ieri cu 71. Și am constata două lucruri:
1. Scotea acel sunet care, de regulă, apare după rebandajare. La viteze mici, e ca un geamăt. La viteze mari, seamănă, oarecum, cu cele pe care le scoate un lup / un câine care urlă la lună. Intensitatea sunetului crește la viraje; nu mi-am dat seama dacă la toate virajele sau numai la cele spre stânga / spre dreapta.
2. Una din roți bate. Și, încă, destul de tare. Din punctul meu de vedere, situația e inexplicabilă la 71 deoarece a ieșit de curând pe traseu.
77-le a scos astfel de sunete ("urlete"), dar considerabil mai puternice decât cele de la 71. 80-ul idem. 82-ul idem, dar nu așa tare ca la 80 și 77. Deci sunetul în cauză e prezent și la Pesa.
În condiții normale, acest "urlet la lună" durează sub o săptămână (mă refer la Tatre), după care tramvaiul sună normal.
|
|
Sus |
|
 |
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Noi/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 21 Aug 2013 08:18:20 Titlul subiectului: |
166540 |
|
La PESA acest sunet e deja foarte deranjant
_________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
 |
doru
Data înscrierii: 15/Dec/2008 Ultima vizita: 03/Dec/2018 Mesaje: 10 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Aug 2013 10:35:58 Titlul subiectului: |
166544 |
|
Sunt doar suprafete plane aparute pe roti si se pot remedia usor prin strunjirea rotii/rotilor. Cauzele aparitiei acestora sunt diferite. Aceste Pesa nu sunt si ele in garantie ??
|
|
Sus |
|
 |
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 09/Iun/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 21 Aug 2013 23:10:49 Titlul subiectului: |
166564 |
|
Ieri am mers cu 71 si cu 82. OAB a sintetizat perfect deranjul de la 71.
Referitor la 82, am sesizat ca sunetul provine din partea stanga de la roti (zici ca-s jantele ovalizate)cand accelereaza peste 30-40 km/h in linie dreapta si cand vireaza dreapta. Virajul la stanga e silentios ca la inceput. Mai precizez ca in unele momente din cauza zgomotului mi s-au infundat urechile, senzatia pe care o ai uneori in avion.
Ce am mai sezizat...vatmanul are unele probleme la franare, in sensul ca o face prea brusc in statii.
Inca o chestiune care m-a deranjat oarecum. Pana acum ceva vreme usile se deschideau de la buton si daca se marsa pe ideea asta cred ca se invata lumea pana la urma. Acum o face vatmanul. Pacat.
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 22 Aug 2013 17:33:50 Titlul subiectului: |
166590 |
|
Vorbim de 3 lucruri diferite:
1. Acel geamăt (care, la viteze mari, se transformă într-un "urlet la lună") și care apare doar când bandajele sunt noi iar durata acestuia este sub o săptămână.
2. Vuietul, cauzat de anumite neregularități ale bandajelor și care, la unele tramvaie, este chiar enervant.
3. Bătaia. Aici e o problemă pe care am observat-o în 1990 (02.03.1990) la remorca de Timiș cu numărul 76 (devenită remorca lui 059) și sper să nu fie cazul Tatrei 71. Despre ce e vorba?
-Roata făcea o rotație aproape completă (să zicem 330 de grade)
-Parcurgerea unghiului rămas de 30 de grade (până la rotația completă) era însoțit de o ridicare a roții
-Când începea rotația următoare, roata era izbită, efectiv, în șină; fiecare rotație (și bătaie) era însoțită de un scuturat în ritmul rotației roții respective.
Fenomenul nu apărea când vagonul lua curba la dreapta; atunci doar scutura în ritmul rotației a roții, și se accentua când vira la stânga. Deci, ca și cum rulmentul lagărului de pe partea roții s-a distrus. În orice caz, există o diferență destul de clară între bătaia însoțită de vuiet de la 82 și bătaia lui 71 care, pe undeva, se aseamănă cu un ciocan. Să fie pe ducă rulmentul osiei roții care bate? Sau să fi "prins" vreo piatră iar bandajul să fie "ciobit"?
77-le (mai exact segmentul B a lui 77), deși nu bate, scutură în ritmul rotației uneia dintre roți. Asta în condițiile în care nu demult a "urlat la lună", semn al schimbării bandajelor.
Liniei - cu excepția acelei porțiuni de pe Podul Nadăș - nu cred că i se poate reproșa ceva! Și, totuși, Tatrele fac urât. Și nu una, ci mai multe. Durata cuprinsă între "urletul la lună" și "vuiet" (adică durata în care tramvaiul sună normal) e foarte scurtă.
|
|
Sus |
|
 |
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 202 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 23 Aug 2013 14:53:09 Titlul subiectului: |
166614 |
|
Tesitura in badaj [badajul nu mai este rotund perfect]
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 03 Sep 2013 01:19:02 Titlul subiectului: |
166837 |
|
Tramvaiul 12 prezintă mai multe particularități:
1. În spate, are același tip de ventilator ca și tramvaiele fără chopper; zgomotul e ridicat și, am impresia că, prin crăpăturile podelei, suflă în interior
2. Nu am auzit acel țiuit, specific variatorului (chopper-ului)
3. Nu am auzit acel pocnet care apare la tramvaiele fără variator atunci când încetează să mai accelereze
4. Nu am sesizat smuciturile caracteristice Tatrelor fără chopper
La punctele 2 și 3 e posibil să nu fi auzit din cauza zgomotului exagerat de ridicat făcut de ventilatorul din spate, eu fiind la ultima ușă.
Deci, ori s-a aplicat aceeași inovație ca la tramvaiul 20, adică:
-sursă și chopper sub podea
-ventilator de tip vechi
ori nu există variator iar pocnetul nu l-am auzit că urla prea tare ventilatorul. Precizez că, ulterior, 20-ului i s-a pus sursa sus iar acel ventilator exagerat de zgomotos a fost înlocuit cu unul mai silențios, exact ca și la celelalte KT4D-uri cu chopper.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 05 Sep 2013 11:56:07 Titlul subiectului: |
166872 |
|
A fost reactivat si tramvaiul 22. L-am vazut azi pe linia 102.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
|