 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
spartastef
Data înscrierii: 12/Ian/2015 Ultima vizita: 07/Iul/2020 Mesaje: 33 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 09:39:00 Titlul subiectului: |
176905 |
|
Am vazut noul validator pe 369:
Mentionez ca era in stare de functionare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.36 kb |
Vizualizat: |
de 12678 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
rp23
Data înscrierii: 30/Ian/2015 Ultima vizita: 26/Apr/2015 Mesaje: 6
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 12:08:36 Titlul subiectului: |
176911 |
|
Oare ar putea face cineva o insumare a coloanelor de autobuze, cu locatiile unde se afla, cu liniile aferente fiecarei coloane si eventual in timp sa punem si niste poze ca si cele de la coloana zorilor.
|
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 12:45:56 Titlul subiectului: |
176912 |
|
1 Gheorgheni: 21,23,24,24b,32,32b,33,34,48,CS Real
2 Donath: 19, 26,27,28,28b,29,30,41,43,43b,1/2-43p,87b,CS Cora 1.
3 Centru: 8,8b,31,36,36b,37,38,39,42,47,
4 Zorilor: 9,35,46,46b,1/2 43p,50,52,CS Cora 2.
Metropolitanele ma tem ca au, de putin timp, 2 coloane: Liniile de Est la una, cele din Vest la cealalta. Unde se poate, coloanele parcheaza masini si in autobaza de pe Plevnei, si in parcarea din cartier(pt col. 1,2,4)
Sper ca n-am omis vreun traseu...
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Sep/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 12:56:57 Titlul subiectului: |
176913 |
|
O singura mentiune am de facut asupra listei. Pe linia 43p circula in timpul saptamanii un autobuz de la Zorilor si unul de la Donath, iar in week-end ambele sunt de la Donath.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 13:57:06 Titlul subiectului: |
176915 |
|
A mai vazut cineva Cursa Speciala P.M.V-Auchan Iris? Pentru ca eu de vreo 2-3 saptamani nu am mai vazut autobuze pe acest traseu, iar 489 si 490 care circulau tot mereu pe aceasta linie au fost trimise pe alte trasee. De asemenea am observat in ultimele zile ca pe Cora 1 circula tot Irisbuse, nu am mai vazut Renaulturi SC10.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Sep/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 14:04:25 Titlul subiectului: |
176917 |
|
Cred ca a fost desfintata deoarece a disparut orarul de pe site-ul companiei.
Pe cora1 nu circula doar Irisbus. L-am vazut saptamana trecuta pe 528 pe aceasta linie.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 14:26:06 Titlul subiectului: |
176922 |
|
Asta sa insemne oare ca pe Cora 1 nu vor mai circula autobuze SC10? In conditile in care pana nu demult pe aceasta linie aproape zilnic era autobuz SC10.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Sep/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 14:37:12 Titlul subiectului: |
176923 |
|
Probabil ca da Volvo.
_________
Nr. parc: 538
An achizitionare: 2014
Nr. inmatriculalare: CJ16GUI
Coerspondenta RATP: 4500
Acest autobuz are tapiteria identica cu a autobuzelor Renault Agora S.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
198.6 kb |
Vizualizat: |
de 12586 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.38 kb |
Vizualizat: |
de 12586 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 14:43:10 Titlul subiectului: |
176924 |
|
Acesta cred ca apartine totusi de coloana metropolitana pentru ca l-am vazut saptamana trecuta in fiecare zi pe M21.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 16:50:08 Titlul subiectului: |
176930 |
|
Am două nelămuriri:
1. Coloana Zorilor are numărul 4 sau 3? Când am întrebat prima dată, mi s-a răspuns că 3, acum, văd că din mesajul lui Măcicășan rezultă că ar fi 4
2. Dacă fosta Coloană Metropolitană (5? Fosta Coloană Gestiune??) s-a divizat în Est și Vest, liniile care merg la Sud și la Nord de la care dintre acestea primesc mașini?
|
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Sep/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 16:52:34 Titlul subiectului: |
176931 |
|
Eu nu cred sa se fi divizat pentru ca recent l-am vazut pe 515 pe m41.
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 20:23:27 Titlul subiectului: |
176944 |
|
515 fără rulouri, ci cu tablă, pe 24B. 387 - tot fără rulouri, ci cu tablă - pe 31.
470 a circulat pe 24B. Personal, mă așteptam să aibă soarta lui 465.
Deși nu circul foarte des la locul de plecare al liniilor metropolitane, am impresia că sunt trasee care nu beneficiază de articulate. Unul este M12-le și, din spusele șoferului de pe unul din Ares-uri, nu se vor pune mașini de capacitate sporită. Asta în condițiile în care nu v-aș fi dorit să vedeți cum s-au bulucit pasagerii în "Ares".
Ca o părere personală, toate, dar absolut toate microbuzele CTP ar trebui înlocuite cu autobuze de 7-9m. Legea 92/2007 trebuie respectată. Un exemplu ar fi Solaris Alpino. Ideal pentru M11 și 22 (fostul 6, devenit 66 iar, în ultimii ani, 22).
|
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Sep/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 20:27:00 Titlul subiectului: |
176946 |
|
Ieri 515 a fost cu hartia in geam pe 43p.
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 21:31:40 Titlul subiectului: |
176948 |
|
Termenul de "tablă" l-am folosit din reflex. În realitate, în ultima vreme, CTP-ul utilizează hârtii albe cu fonturi mari atunci când nu sunt folosite rulourile.
|
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 01 Feb 2015 09:15:36 Titlul subiectului: |
176952 |
|
CTP-ul dispune si de hartii albe cu fonturi mari, insa inca pot fi vazute pe strazi vechile "table", atat pe unele SC10R cat si pe niste R312 si Agore, in lateral sau, mai ales, in spate. Sunt mai comune la troleibuze, pe vechile Rocar-uri.
Personal, consider oportuna exploatarea midibusurilor in orasul nostru. Cred ca o alegere mai fericita ar fi Urbino10, cu mai multe repere comune cu fratele de 18m. Astfel de autobuze, de circa 90 de locuri(in functie de ergonomia interioara, aleasa de client) si-ar gasi locul pe multe dintre traseele mai putin solicitate(chiar si 33 sau 19), putand fi un inlocuitor fericit si rentabil pentru ultimele SC10-uri.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 01 Feb 2015 11:55:21 Titlul subiectului: |
176953 |
|
Eu consider ca achizitia unor autobuze de 10 metri nu este necesara in conditiile in care pe majoritatea linilor la ore de varf si autobuzele standard sunt aglomerate. Iar exemplu cu linia 33 este total nefericit in conditile in care dimineata de multe ori nu ai unde sa arunci un ac in 33. Intradevar in afara orelor de varf si seara, pe unele linii fluxul de calatori este redus ( 19, 23, 28, 29, 32, 32B, 33, 37/38, 39, 42, 47). Insa eu vad ca cea mai buna varianta, inlocuirea Renaulturilor SC10 cu Renaulturile R312 in 2 usi ( 487-496 ) si cu Renaulturile Agora S. Din punctul acesta de vedere nu cred ca este o simpla intamplare titularizarea soferului de pe 303 pe 490.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 01 Feb 2015 14:28:14 Titlul subiectului: |
176958 |
|
Toți - până acum - am vorbit doar de transportul regulat să-i spunem "obișnuit". CTP-ul are, însă, și liniile speciale destinate transportului persoanelor cu dizabilități. Acelea intră în categoria transportului regulat special - nu pentru că transportă persoane cu CES, ci pentru că intră în categoria rutelor care duc angajații (aici intrând și elevii) - la și de la locul de muncă. Și acest tip de transport trebuie asigurat cu autobuze și, ca urmare, consider posibile cel puțin 6 variante:
1. Solaris Urbino 10
2. Solaris Urbino 8.9 (electric)
3. Solaris Alpino 8.6
4. Breda Menarini 8
5. Iveco Starline de Simon (lungime de 6,5 m, tracțiune 4x4) chiar dacă, estetic vorbind, dă impresia că e agresiv
6. PAZ - oricare model a cărui lungime este cuprinsă între 7 și 8 m
Legat de transportul obișnuit. Pe 22 - așa cum e în prezent - nu văd rostul unui autobuz standard. Realitatea a demonstrat-o de mai multe ori. Dacă 22-ul se va prelungi până unde a fost - cândva - vechiul 6, adică până la intersecția Pasteur-Viilor sau chiar până la intersecția Pasteur-Zorilor, atunci există posibilitatea (redusă) ca fluxul de pasageri să crească astfel încât să poată fi folosite autobuzele de 12 m fără ca acestea să circule goale prea multe ore pe zi. Totuși, după cum văd, chiar și atunci, 22-ul prelungit s-ar preta la o deservire cu vehicule de 7-10 m cu un interval de succedare mai mic.
Din păcate, CTP-ul nu dă harta traseelor cu liniile metropolitane. Deci, nu pot spune dacă pe M11 ar fi potrivite autobuzele standard sau tot cele "midi" deoarece nu știu, exact, cum e configurat capătul dinspre Feleac. Pot, însă, să spun că legea nu dă voie ca transportul regulat local să se efectueze cu microbuze.
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 01 Feb 2015 21:54:28 Titlul subiectului: |
176975 |
|
Astăzi am observat pe linia 30 două autobuze care mă așteptam să fie transferate coloanei metropolitane: 505 și 476, având în vedere că șoferii titulari ai acestora au trecut pe Solarisuri.
475-ul nu are camere de supraveghere. Ce înseamnă asta?
-E pe lista neagră?
-E pe lista unei posibile transformări în troleibuz? Asta în eventualitatea semnării unui contrat nou cu cei de la Astra
-E pe lista unei posibile vânzări către o altă regie care are nevoie de autobuze de capacitate foarte mare, dar nu-și poate permite să ia unul nou?
Nici 464 nu avea (cel puțin când am călătorit ultima dată cu el).
Ce consider că nu e chiar OK este adevărul parțial spus de către cei de la CTP. Concret. Am făcut o sesizare că nu merg toate camerele (nu ard LED-urile roșii) la unele autobuze; am dat și un exemplu concret: 503.
Mi se dă răspunsul că problema s-a remediat; la unele autobuze, chiar așa e, dar la 503 nu; când am fost ultima dată cu el, tot doar o cameră mergea: a treia (prima de pe segmentul B); la 471, merg doar camerele de pe segmentul A. Ca să nu spun că axul cardanic e atât de deformat încât segmentul B trepidează de nu-i adevărat. Întrebarea este de ce nu se dorește remedierea problemei?
Ar fi interesant de studiat - pe îndelete - caietul de sarcini pe baza căruia s-au achiziționat lotul de Agore 462-471. Acolo trebuie să se specifice cât timp trebuie să circule autobuzele în cauză (de la cumpărare); la loturile ulterioare era, sigur, 15 ani, dar la acesta nu știu.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 01 Feb 2015 22:48:48 Titlul subiectului: |
176976 |
|
In primul rand momentan nu se pune problema unui nou contract cu Astra Bus Arad de transformare a unor autobuze in troleibuze, pentru ca se vor cumpara troleibuze noi. Si daca s-ar dori transformarea unor Agore Long s-ar putea transforma inca 5 bucati pe baza fostului contract care prevedea 20 de troleibuze provenite din transformare si au fost transformate doar 15. In al doilea rand nu se pune problema vanzarii unor Agore Long altor regii/companii de transport. In al treilea rand inca foarte multe Agore L nu au camere ( 463, 467, 469, 472, 475, 476, 477, 478, 481, 482, 484, 485, 511, daca am omis vreo unul sa completati). Se monteaza progresiv. Toate autobuzele cu exceptia Renaulturilor SC10 vor avea camere.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 02 Feb 2015 10:34:52 Titlul subiectului: |
176981 |
|
Volvo a scris: | achizitia unor autobuze de 10 metri nu este necesara in conditiile in care pe majoritatea linilor la ore de varf si autobuzele standard sunt aglomerate. Iar exemplu cu linia 33 este total nefericit in conditile in care dimineata de multe ori nu ai unde sa arunci un ac in 33. |
Ai calatorit recent cu linia in cauza? Esti din Cluj? Vorbim despre doua plecari aglomerate in intreaga zi, cele de la 7.33 si 7.44, in contextul in care in ultimii ani s-a prelungit timpul alocat pt. o cursa de la 30 la 40 de minute si s-a scos a 4-a masina(era orarul 4 pe 33, cu program "verde"). Se punea la un moment dat problema utilizarii unei singure masini pe 33 in week-end-uri, nu datorita aglomeratiei in mod cert.
Volvo, exploatarea mijloacelor de capacitate mai mica se face cu adaptarea programului, putand face linii cu flux mic de calatori atractive prin scaderea intervalelor dintre plecari.
Am spus ca o astfel de achizitie ar fi oportuna, nu necesara, fiind un pas firesc spre eficientizare, practicat de orice regie importanta de transport locat din Europa, chiar si in orase cat 20 de Clujuri.
Punctual, RoOvidiu ar putea sa ne spuna cat de bine ar face fata un autobuz de 10m pe 38 la orice ora...
Atunci vom vedea camere si pe Rocar de Simon?
_________________ www.macicasanul.com
Ultima modificare efectuată de către macicasan la Lun 02 Feb 2015 12:46:16, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Sep/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 02 Feb 2015 10:41:36 Titlul subiectului: |
176982 |
|
Eu o singura intrebare am legata de camere. In unele autobuze R312 am vazut camere albe exact ca la irisbus, iar in altele am vazut doar niste cutii negre in zona unde ar trebui sa fie acele camere. Intrebarea mea este daca acele cutii negre sunt camere sau nu.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 02 Feb 2015 12:57:14 Titlul subiectului: |
176987 |
|
macicasan calatoresc in fiecare dimineata cu linia 33, asa ca stiu ce vorbesc cand spun ca este extrem de aglomerata. De multe ori si la amiaza este aglomerat pe 33 in special intre statiile Opera si Nicolae Titulescu, pentru ca de multe ori linia 3 este supraaglomerata si multi calatori aleg linia 33. De asemenea timpul alocat pentru o cursa este de exact 36 de minute nu de 40, astfel rezulta intervale de succedare de 12 minute. Iar darius, acele cutii negre de la unele Renaulturi R312 sunt ramase din Paris, pentru ca in acele cutii erau fixate camerele in Paris, insa camerele au fost demontate de pe o parte din autobuze cand au fost trimise la Cluj.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 02 Feb 2015 13:23:45 Titlul subiectului: |
176988 |
|
Stie cineva ce se va intampla cu Irisbusele si Renaulturile coloanei Zorilor ramase cu un singur titular odata cu introducerea Solarisurilor ( 370, 372, 532, 675, 677, 695, 718 si probabil vor mai urma si altele ), vor circula intr-un singur schimb, sau o parte din Irisbuse vor primii titulari de pe Renaulturi sau alte Irisbuse, iar Renaulturile si Irisbusele ce ar ramane vacante vor fi mutate la alte coloane? De asemenea avem si la alte coloane Renaulturi ramase vacante ( 364, 484, 485, 520 ) sau cu un singur tirular ( 355, 385, 451, 480 ). Sa ma corectati daca am gresit sau am omis vreo unul.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 02 Feb 2015 13:52:38 Titlul subiectului: |
176990 |
|
Volvo a scris: | macicasan calatoresc in fiecare dimineata cu linia 33, asa ca stiu ce vorbesc cand spun ca este extrem de aglomerata. De multe ori si la amiaza este aglomerat pe 33 in special intre statiile Opera si Nicolae Titulescu, pentru ca de multe ori linia 3 este supraaglomerata si multi calatori aleg linia 33. De asemenea timpul alocat pentru o cursa este de exact 36 de minute nu de 40, astfel rezulta intervale de succedare de 12 minute. |
ma tem ca din nou ne minti; eu, insa, calatoresc cu 33 in fiecare zi de 25 de ani. Intervalul de 12 minute despre care vorbesti sunt de fapt 16, si exista numai o ora pe zi, de luni pana vineri. Daca, insa, ar fi 12 minute intre plecari de la 6:30 la 20:00, am putea vorbi despre autobuze de 10m linistiti pe acest traseu. Dovada sta, din trecut, 668. Iata o parte a orarului traseului despre care vorbim. Atentie la intervalele de la pranz!
sursa: http://www.ratuc.ro/pdf/orar_33.pdf
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.07 kb |
Vizualizat: |
de 14161 ori |

|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 02 Feb 2015 14:05:53 Titlul subiectului: |
176992 |
|
Saptamana aceasta este program de vacanta si toate linile au mai putine vehicule ca in mod normal. Acela e programul de vacanta cu doar 2 autobuze pe 33. Daca intri pe site-ul CTP in dreptul acestui orar apare mentiunea " valabil 02.02.2015-08.02.2015".
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|