Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 05 Mar 2015 13:10:56 Titlul subiectului: |
177759 |
|
532 intradevar cred ca a fost transferat la coloana metropolitana pentru ca l-am vazut pe M16. De asemenea a mai vazut cineva 469-le? A fost si el transferat la coloana metropolitana? Pentru ca pe linile de Gheorgheni unde circula pana acum nu l-am mai vazut.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
bobcik
Data înscrierii: 19/Noi/2011 Ultima vizita: 06/Sep/2024 Mesaje: 130 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 05 Mar 2015 14:03:08 Titlul subiectului: |
177760 |
|
Pe 469 si 509 le-am vazut zilele astea pe M26.
_________________ trol-tram-bus |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 05 Mar 2015 14:14:07 Titlul subiectului: |
177761 |
|
BusFan a scris: | Acele Agore trebuiau revopsite când au fost aduse, nu au nicio treabă acele inscripții cu ce se întâmplă în Cluj |
Ai 100% dreptate, CTP Cluj e campioana la capitolul inestetica. Din pacate. Dar acest lucru nu e valabil doar in ce priveste acele Agore. Angajatii CTP nu s-au obosit nici macar sa dezlipeasca abtibildurile din interiorul autobuzelor aduse second hand din Franta, desi unele se afla la Cluj de aproape 10 ani. Pur si simplu se pare ca nu sunt interesati de imaginea lor. Acelasi lucru e valabil si la troleibuzele vechi si pline de rugina care au pastrat portocaliul de la vechile reclame Dedeman. Mai rar atata dezinteres, dupa ce ca multe arata cum arata si sunt niste relicve. Chiar nu stiu daca in tara mai exista o companie de transport public care sa opereze cu asemenea vechituri ruginite... Intr-o tara civilizata sau macar intr-un oras care se respecta,fie el si din Romania, CTP nu si-ar permite sa utilizeze asemenea troleibuze, asa cum nu si-ar permite nici sa mentina acele autobuze SC10. Referitor la autobuzele SC10 am inteles din discutia cu unii soferi ca au ajuns deja in ultimul hal de uzura, iar unii dintre ei pur si simplu se tem cand se urca la volan. Poate ca ar fi nevoie in sfarsit de o schimbare la CTP Cluj, totusi am ajuns in 2015. O schimbare care sa inceapa de la mentalitate, respect pentru clienti (calatori) si de ce nu, pentru propria imagine. Nu sunt gica contra, dar cred ca a cam sosit momentul
|
|
Sus |
|
 |
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 28/Mar/2025 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 05 Mar 2015 19:36:51 Titlul subiectului: |
177765 |
|
macicasan a scris: | Momentan, dupa cum am spus, legislatia prevede clar "primul inel" al ZMC.
Am inteles ca se are in vedere si deservirea localitatilor din al doi-lea inel, neinvecinate direct cu municipiu, dar nu in viitorul apropiat.
De observat ca:
niciun sat/comuna din afara primului inel nu beneficiaza de trasee CTP
absolut toate satele apartinand comunelor din primul inel beneficiaza de CTP
Carligu, cred ca stii definitia ZMC de pe wikipedia, nu amanuntele legale specifice care permit CTP-ului(subordonat primariei Cluj Napoca) sa deserveasca alte localitati, si care. |
Primarul Emil Boc a anunțat in 2013 că s-a format Asociația Metropolitană de Transport Public, care cuprinde orașul Cluj-Napoca și alte 5 comune care au dorit sa intre in asociatie
”Am fondat împreună cu primarii din Apahida, Florești, Baciu, Chinteni și Ciurila Asociația Metropolitană de Transport Public, care urmează să fie validată de instanță săptămâna viitoare, după care vom comunica Consiliului Județean Cluj să scoată traseele din aceste comune din lista licitațiilor pentru transportul public de călători. Astfel că, din vară, RATUC să își extindă transportul în zona metropolitană."
Deci orcare comuna din ZMC poate adera la Asociatia metropolitana de transport daca doreste si astfel CTP poate opera rutele respective. Cat despre ce stiu eu despre ZMC am terminat o facultate in domeniu si nu am auzit de pe Wikipedia despre acest lucru.
|
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 05 Mar 2015 20:55:18 Titlul subiectului: |
177772 |
|
In afara de primul lot de Agore L, toate au fost revopsite inaintea punerii in circulatie(inclusiv cele 10 scurte sosite anul trecut si misteriosul 538). Intr-adevar ar fi fost/este oportuna si revopsirea acestora, sa fie identice pe exterior cu Agorele urbane. Dupa umila mea parere, ar trebui revopsite astfel si Irisbus-urile albe, dupa schema RATP(la RC-uri, cand ii vine momentul fiecaruia la revopsire oricum, nu degraba), astfel am avea o schema uniforma la Agore:
troleibuze albe, fie ele standard sau articulate
autobuze in schema RATP, fie ele Agore L sau S(Renault sau Irisbus)
Desi inclusiv in R312-uri au ramas decoratiuni grafice in limba franceza, de pe vremea regiei pariziene, merita observat ca la autobuzele la care s-a impus retapitarea scaunelor aceasta a fost inlocuita(fie ele R312-uri, Agore lungi sau Irisbus-uri), si chiar s-au tapitat scaunele unor autobuze care dispuneau de scaune de plastic, reci(MAN, Rocar de Simon).
Revin asuprea discutiei cu noile validatoare:Am vazut ca in unele Agore scurte, la montarea noilor validatoare, au inlaturat toate compostoarele clasice, si am presupus ca asa vor face cu toate autobuzele. Am vazut intre timp mai multe R312-uri care au validatore noi in dreptul fiecarei usi si 3-4 compostoare vechi(350, 381, 451 si in mod cert altele).
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Sep/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 05 Mar 2015 21:09:19 Titlul subiectului: |
177773 |
|
716 pe noua linie 46L
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.92 kb |
Vizualizat: |
de 11533 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145.71 kb |
Vizualizat: |
de 11533 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 05 Mar 2015 21:11:34 Titlul subiectului: |
177774 |
|
Unele autobuze au inca si compostoare clasice pentru ca inca nu au functionale validatoarele. Adica functioneaza insa nu au setarile definitivate.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 06/Sep/2025 Mesaje: 349 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 05 Mar 2015 23:15:28 Titlul subiectului: |
177776 |
|
macicasan a scris: | merita observat ca la autobuzele la care s-a impus retapitarea scaunelor aceasta a fost inlocuita(fie ele R312-uri, Agore lungi sau Irisbus-uri), si chiar s-au tapitat scaunele unor autobuze care dispuneau de scaune de plastic, reci(MAN, Rocar de Simon). |
Din capul locului trebuie să menționez că la capitolul „confort” sunt oameni care își merită salariul acolo. Adică, mai puțin metaforic vorbind, se pune accent pe asta în cadrul CTP. Retapițarea scaunelor însă mă tem că nu a avut o valoare estetică, ci mai degrabă funcțională. Pe unele scaune nu îți venea să te așezi de jegoase ce erau (în special pe Irisbus și R312), la fel pe scaunele de plastic pentru că erau reci iarna. Așa că au fost retapițate. Poate greșesc, dar nu cred că s-a gândit cineva la design. Ca esență: să ștergi o masă de praf nu înseamnă design; să îi pui o vază cu flori, da.
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 07 Mar 2015 02:36:53 Titlul subiectului: |
177789 |
|
536 a circulat, vineri seara, pe M39. E singurul autobuz sau, încă, mai e și 685-ul la anumite ore?
Legat de M21. O elevă de clasa a VIII-a mi-a solicitat să o las să plece mai repede ca să prindă autobuzul de Florești că, în caz contrar, trebuie să mai stea o oră și că trebuie să schimbe două autobuze. Imediat am "luat-o mai tare" întrebând-o dacă e M26 (să vadă că nu mă păcălește chiar cum vrea ea), la care mi-a răspuns că e M21. I-am spus că 43-ul are o frecvență, în medie de 25 de minute iar M21 are o frecvență bună, deci cum să stea o oră? Mi-a spus că ar fi un anume decalaj între sosirea lui 43 la Bucium și plecarea lui M21. Precizez că, în mod normal clasa respectivă termină orele la 13 (ultima oră o au cu mine) iar a lăsa să plece elevii mai repede cu 10-15 minute e foarte riscant chiar dacă la unele materii se practică treaba asta...
Consultând orarul, ce văd? Cursa de 13:15 a 43-ului (din Grigorescu) pleacă cu foarte puțin mai repede decât cursa corespunzătoare liniei M21 de la Bucium (13:20). Deci, când 43-ul ajunge acolo, M21 e plecat. Următoarea cursă e la 13:35. Deci, dacă, să zicem că ajunge într-un sfert de oră de la "Generală" la stația lui 43 (ceea ce este destul de puțin probabil) ar prinde cursa lui M21 de 13:35. În condiții normale, lucrurile ar sta cam așa:
-prinde 43-ul de 13:35
-prinde M21 de 13:50
Rezultă, așadar, un interval de 50 de minute, ceea ce înseamnă că respectiva nici nu a exagerat așa de mult. Cred că plecările lui M21 ar trebui gândite în așa fel încât să fie după ce 43-ul trece pe la Bucium.
Tot respectiva spune că, în situația în care ar vrea să ia M26 din parc, ar fi aceeași poveste; adică 30-ul ajunge în parc când M26, deja, e plecat. Într-adevăr, dacă cursa de 13:07 a 30-ului (care e la "Petuniei" cam la 13:10-13:12) prinde coadă la stopurile de la "1 Decembrie" și "Garibaldi" nu ajunge la 13:20 la "Ciuperca" din Parc.
Din punctul meu de vedere M26-le, în forma actuală, e destul de aiurea. Nu are foarte multe conexiuni, are o porțiune semnificativă care nu coincide cu niciun alt traseu urban și duce în eroare pasagerii prin faptul că trece de două ori - în cadrul unei curse - prin stația de la Parcul Central. E un lucru bun faptul că circulă articulate (ceea ce - sigur - previne aglomerația pe tronsonul Calvaria-Cetatea Fetei), chiar astăzi a circulat 538.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 07 Mar 2015 09:24:36 Titlul subiectului: |
177792 |
|
685 nu mai circula demult pe M39, pe M39 circula doar Renaulturi Ares printre care si 536. 685 circula pe linile de Floresti.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Sep/2025 Mesaje: 760 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 07 Mar 2015 18:52:40 Titlul subiectului: |
177798 |
|
468 si 469 sunt azi pe 24 si 24b cu linia si traseul afisaje la rulouri.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 07 Mar 2015 19:12:35 Titlul subiectului: |
177801 |
|
In weekenduri sau mai rar si in zilele lucratoare in afara orelor de varf se mai intampla ca o parte din autobuzele de la coloana metropolitana sa circule pe linile urbane, datorita faptului ca pe Floresti si Apahida sambata, duminica si in afara orelor de varf sunt destul de putine orare. De exemplu 538 a circulat acum cateva weekenduri pe 43B si am vazut eu personal 510, 514, 515, 516, 519, 463 circuland pe 24 sau 24B prin rotatie in weekenduri. Iar saptamana trecuta joi sau vineri nu mai imi amintesc exact am vazut 514 circuland cateva curse pe 24B. Iar faptul ca 468 si 469 au circulat cu rulouri, inseamna ca inca nu le-au fost inlocuite rulourile coloanei Gheorgheni cu rulourile coloanei metropolitane.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 08 Mar 2015 14:44:47 Titlul subiectului: |
177818 |
|
Să fie vorba de un transfer al lui 468 de la Coloana 1 la Coloana 6 (ăsta e numărul Coloanei Metropolitane; 6, nu 5) sau, mai degrabă, de un proces invers autobuzelor de pe M22? Concret. Exact așa cum unele autobuze de pe M22 (de exemplu, 685) intră pe linii urbane după anumite ore, tot așa 468-ul, după anumite ore, să fie pus pe metropolitan chiar dacă el (încă) nu ține de Coloana 6, ci de 1.
468 a fost zărit pe M26 de mai bine de o săptămână. Poate chiar de două. Ca urmare, e greu de crezut că nu ar fi primit rulouri de M-uri dacă el era transferat Coloanei 6, dar nimic nu e imposibil.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 08 Mar 2015 16:37:37 Titlul subiectului: |
177820 |
|
Pai si 538 a circulat fara rulouri de M-uri multa vreme. Iar 468 a fost preluat de catre soferi de la coloana 6. Fostii titulari de pe 468 sunt acum pe 826. Iar in cazul lui 469 este aceeasi poveste. Soferii au trecut pe Solaris, iar 469 a fost preluat de soferi de la coloana 6. Deci si 468 si 469 au fost trimise la coloana 6.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
Norbi

Data înscrierii: 21/Noi/2014 Ultima vizita: 06/Sep/2025 Mesaje: 58 Locație: Bistrita
|
Trimis: Lun 09 Mar 2015 08:34:45 Titlul subiectului: |
177821 |
|
Renault Agora L 467 azi circula pe 31 fara rulouri.
|
|
Sus |
|
 |
Norbi

Data înscrierii: 21/Noi/2014 Ultima vizita: 06/Sep/2025 Mesaje: 58 Locație: Bistrita
|
Trimis: Lun 09 Mar 2015 16:21:20 Titlul subiectului: |
177824 |
|
493 cu soferul titular de pe 692 pe M31.
|
|
Sus |
|
 |
bobcik
Data înscrierii: 19/Noi/2011 Ultima vizita: 06/Sep/2024 Mesaje: 130 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 09 Mar 2015 19:01:42 Titlul subiectului: |
177825 |
|
Norbi a scris: | Renault Agora L 467 azi circula pe 31 fara rulouri. |
Interesant, eu l-am vazut dupa-masa pe 24B.
_________________ trol-tram-bus |
|
Sus |
|
 |
Norbi

Data înscrierii: 21/Noi/2014 Ultima vizita: 06/Sep/2025 Mesaje: 58 Locație: Bistrita
|
Trimis: Lun 09 Mar 2015 19:26:39 Titlul subiectului: |
177826 |
|
Dimineata la 08:34 am vazut-o pe strada Corneliu Coposu din M31 cand mergeam catre Cluj. Posibil sa fi fost supliment din cauza aglomeratiei ce era inspre Cluj in aceasta dimineata.
|
|
Sus |
|
 |
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 28/Mar/2025 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 09 Mar 2015 20:05:37 Titlul subiectului: |
177827 |
|
Azi am circulat cu 531 pe linia 30 . Stie cineva de ce are alt tip de scaune si altfel configurate fata de celelalte autobuze ??? Eu nu am mai vazut alt autobuz cu un model asemanator de scaune si asa configurate . A fos modificat cumva sau asa a fost original ??
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 09 Mar 2015 20:47:22 Titlul subiectului: |
177828 |
|
Legat de 531. În ce constă diferența configurării scaunelor față de alte Agore S?
Legat de alte autobuze CTP - altele decât Solaris:
509 a circulat (probabil) pe M26 cu niște rulouri pe care - cred că scria ceva de genul "Cluj-Napoca Florești". Fiind într-un 30, pe Podul Garibaldi, nu foarte aproape de intersecție, nu am distins clar ce scria. Precizez că indicativul de traseu nu era trecut pe rulouri, motiv pentru care pot doar presupune că acesta era M26
516 a circulat pe M26 fără niciun rulou.
468 a circulat, de asemenea, fără niciun rulou
În prezent, autobuzele articulate ale Coloanei 6 par a fi concentrate pe liniile din vest (M2x) și cele din est (M4x). Pot exista schimburi de autobuze între cele două zone sau sau:
-autobuzele din "est" circulă doar pe liniile M4x?
-autobuzele din "vest" circulă doar pe liniile M2x?
Legat de autobuzele din "sud" (M1x). Dotarea acestor linii (doar cu autobuze solo sau, mai rău, cu microbuze), e cauzată de:
-imposibilitatea de a urca Feleacul? (Treabă valabilă pentru M11 și M12 deși, dacă explicația e vine din surse interne CTP, mi se pare, puțin, ridicolă; chiar așa motoare slabe să aibă Agorele L?)
-flux redus de călători?
-configurație a traseului care să nu permită autobuze mai lungi?
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 09 Mar 2015 21:19:21 Titlul subiectului: |
177829 |
|
Pe M1x nu circula articulate datorita fluxului redus de calatori si datorita rampelor. Agorele L nu au motoare slabe insa consuma foarte mult pe portiuni cu rampa pronuntata si lunga cum este Feleacul si plus ca ar urca mult mai incet decat un autobuz solo si astfel nu s-ar incadra in orare.
In ceea ce priveste 467 acesta dupaamiaza a fost rezerva de aceea a fost pe 24B. Iar in ceea ce priveste 493 apartine de coloana 6. Nu e nimic ciydat ca s circulat pe M31. Probabil 692 a fost defect si de aceea azi au fost pe 493.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 28/Mar/2025 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 10 Mar 2015 16:39:27 Titlul subiectului: |
177836 |
|
Deci la 531 scaunele care erau difeerite cele din spate si intre cele doua usi . Untre cele 2 usi scaunele de pe partea dreapta erau puse cu spatele la geam ( cum sunt cele 3 locuri la Solaris de langa burduf) si in spate ultimele 3 erau montate tot asa cu spatele la geam cate 3 pe fiecare parte .
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 10 Mar 2015 18:31:42 Titlul subiectului: |
177840 |
|
Scaune situate în spate și poziționate cu spătarul spre geam (adică poziționare "a la Solaris") am văzut și la unul din Agorele S din Grigorescu. Nu pot spune dacă era 526, 527 sau 533. Însă, între uși, scaunele erau așezate "normal".
De o vreme, acel șofer de pe 464 care, o perioadă, a condus 485, a revenit pe 464. Mi se pare nepotrivit ca pe M-uri să fie trimise Agore urbane iar pe rutele interioare să circule "Roissybus"-urile.
Șoferul cu barbă care, ani de zile a 463-ul iar apoi, 471 a fost, astăzi, la volanul lui 475.
|
|
Sus |
|
 |
rp23
Data înscrierii: 30/Ian/2015 Ultima vizita: 26/Apr/2015 Mesaje: 6
|
Trimis: Mar 10 Mar 2015 20:22:48 Titlul subiectului: |
177844 |
|
La toate Agorele S scaunele de pe partea dreapta de la roata din fata pana la usa 2 sunt pozitionate cu spatele catre geam ba chiar mai mult si in spatele autobuzelor scaunele sunt pozitionate in acest fel 3-3 scaune fata in fata.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 10 Mar 2015 21:53:33 Titlul subiectului: |
177846 |
|
Si 470 a fost transferat la coloana 6. Circula pe M41.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
|