Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 20 Mai 2015 14:12:57 Titlul subiectului: |
179182 |
|
De obicei 36B circula din P-ta Mihai Viteazul, pe str Iasilor, P-ta Abator si apoi pe bulevardul Bucuresti, nicidecum pe la regionala CFR.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 20 Mai 2015 20:08:21 Titlul subiectului: |
179188 |
|
Eu la asta mă refeream:
Citat: | si prin P-ta Marasti |
nu la faptul că a circulat pe la Regională. Bineînțeles că a circula pe la Regională nu e ceva normal, mai ales că pe site-ul CTP nu s-a spus nimic în acest sens. Este obligatorie dotarea tuturor stațiilor cu afișaje electronice unde, asemenea devieri de ultim moment să fie anunțate, că nu e prima de acest gen.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 20 Mai 2015 21:10:58 Titlul subiectului: |
179192 |
|
Eu eram la regionala si am vazut ca 388 a luat-o tot inainte nu a virat spre str. Paris, de aceea cred ca a trecut si prin P-ta Marasti.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
spartastef
Data înscrierii: 12/Ian/2015 Ultima vizita: 07/Iul/2020 Mesaje: 33 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 22 Mai 2015 08:42:39 Titlul subiectului: |
179206 |
|
ieri la 13:45 troleibuzul 170 era oprit dupa Regionala, cu captatoarele lasate jos, oamenii coborau, soferul transmitea ceva prin statie si apoi a inceput sa "mestereasca" la partea din fata. Era pe linia 1.
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Vin 22 Mai 2015 10:32:08 Titlul subiectului: |
179207 |
|
Probabil ca a ramas defect, prin statie a chemat camionul de remorcare, iar cand a mesterit in partea din fata, a dat bara frontala jos pentru a putea fi remorcat troleibuzul, pentru ca in spatele barei frontale se gaseste acel orificiu unde se prinde sufa.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 23 Mai 2015 11:28:57 Titlul subiectului: |
179239 |
|
366 nu a fost transferat la coloana Grigorescu. E tot la Zorilor. Azi era pe 9 cu rulouri.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 23 Mai 2015 21:22:44 Titlul subiectului: |
179242 |
|
538 a circulat pe linia 9 cu:
-"fițuică" (o hârtie mică, rectangulară, pe care era trecut indicativul de traseu)
-rulouri albe
|
|
Sus |
|
 |
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 24 Mai 2015 01:17:08 Titlul subiectului: |
179247 |
|
Azi am vazut ca 350 are la rulouri 25N. Rulourile sale apartin din seria autobuzelor 487-496, deci putine autobuze au 25N la rulouri.
|
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 24 Mai 2015 12:39:35 Titlul subiectului: |
179252 |
|
La inceputul anilor 2000 regia de transport pariziana a modifcat un R312 inlaturandu-i usa centrala. Scopul a fost imbunatatirea distributiei pasagerilor si sporirea ergonomiei interioare pe trasee intinse cu interstatii lungi.
In Paris proiectul nu a fost incununat cu succes, insa nu pot sa nu ma gandesc la M-urile locale...
R312-urile in 2 usi(487-496) sunt autobuze cat se poate de urbane, cu putine locuri pe scaune si culoar larg...
sursa: http://www.amtuir.org/06_htu_bus_r312/images/dc_5948.htm
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.38 kb |
Vizualizat: |
de 10611 ori |

|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 24 Mai 2015 18:06:24 Titlul subiectului: |
179256 |
|
Ai dreptate. Astfel de autobuze cum este cel din poza ar fi mult mai potrivite pentru M-urile nostre decat lotul 487-496. Un alt exemplu in acest sens, este si faptul ca in perioada comunista pe traseele exterioare se foloseau autobuze Ikarus si Roman cu dispunere asemanatoare a usilor, adica in fata si in spate.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 339 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 02 Iun 2015 12:28:32 Titlul subiectului: |
179381 |
|
Am o întrebare. Cât de deranjant este, pentru un șofer de autobuz, să fie PRIVIT? Nu, nu din interior cum v-ați aștepta, ci din exterior Vă întreb pentru că eu nu am condus niciodată un autobuz și mă gândesc că poate, după mai multe ore petrecute cu un autobuz în trafic, este deranjant să vezi că cineva aruncă un ochi spre tine.
Mă mai uit uneori înspre șoferi, căutând să văd dacă se mai efectuează modificări de la o coloană la alta, dacă apar conducători auto noi etc. De data asta însă, coborând din autobuz, am sesizat că șoferul închidea ușile imediat ce vedea că nu mai există călători care să acceseze ușa. Mi se pare o idee bună să închizi ușile treptat, când vezi că nu mai e nimeni prin preajmă, mai ales cu aerul condiționat pornit. Majoritatea șoferilor nu închid ușile una câte una din ce am observat eu, ci închid mai multe (sau pe toate) deodată, așa că am zis să arunc o privire către șofer. Atât i-a trebuit tipului. A început să îmi facă semne întrebătoare dacă vreau ceva cu el. În primă fază nu am realizat că semnele sunt pentru mine, așa că m-am întors și am continuat să merg. Când mi-a picat fisa defapt care-i treaba, m-am întors iar. Aceeași poveste, tipul dă din mâini a „ce vrei cu mine”, eu fac semn că „nimic”, el îmi face semn să îmi continui drumul, arătându-mi revoltat încotro să o iau. Și-acum mi-a sărit țandăra. Mă întorc spre el și încep să dau și eu din mâini, la care tipul dă din cap și zâmbeste ironic, un fel de „uite mă și la ăsta”.
E o întrebare sinceră, că poate sunt și șoferi de autobuz pe forum. E deranjant să se uite cineva înspre tine când ești la volanul unui autobuz? Dacă da, vă las pe voi să detectați modificările de șoferi / autobuze de la o coloană la alta, că eu n-am chef să mă enervez.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 02 Iun 2015 13:42:38 Titlul subiectului: |
179382 |
|
BusFan a scris: |
E o întrebare sinceră, că poate sunt și șoferi de autobuz pe forum. E deranjant să se uite cineva înspre tine când ești la volanul unui autobuz? Dacă da, vă las pe voi să detectați modificările de șoferi / autobuze de la o coloană la alta, că eu n-am chef să mă enervez. |
Eu zic ca depinde de fiecare om.Cum sunt si mencanicii de locomotiva , unii te saluta cand vad ca le faci poza , alti se apuca sa faca semne obscene sa te injure etc.Daca este un sofer care merge la servici cu gandul "iar o zi la lucru in loc sa stau acasa frec menta" fi sigur ca va fi mai irascibil.Unul care face din pasiune munca pe care o face va fi bucuros ca te interesaza masina lui.
|
|
Sus |
|
 |
PaulIP

Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 24/Feb/2025 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mar 02 Iun 2015 15:27:50 Titlul subiectului: |
179383 |
|
Nu neaparat gandul ca "iar muncesc in loc sa ard gazul", ci a ramas mentalitatea aia idioata de pe vremea " cealalta", conform careia cei care fac poze sau se uita un pic mai mult la ceva banal sunt "ciudati". Numai aborigenii australieni credeau ca aparatul de fotografiat " fura sufletele", si in consecinta se fereau de el.
Sau, soferii in cauza se simt atat de mult "cu musca pe caciula" (din varii motive) incat recurg la astfel de masuri in scop "preventiv".
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 759 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 02 Iun 2015 16:56:36 Titlul subiectului: |
179385 |
|
Volvo a scris: | De asemenea in autobaza din Grigorescu mai sunt 229, 322 si 324, insa acestea par nemiscate de o vreme |
229 a fost azi pe 19, iar 322 sta in autobaza din Grigorescu fara placuta cu numarul de inmatriculare din spate.
|
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 339 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 02 Iun 2015 18:01:15 Titlul subiectului: |
179386 |
|
PaulIP a scris: | Nu neaparat gandul ca "iar muncesc in loc sa ard gazul", ci a ramas mentalitatea aia idioata de pe vremea " cealalta", conform careia cei care fac poze sau se uita un pic mai mult la ceva banal sunt "ciudati". Numai aborigenii australieni credeau ca aparatul de fotografiat " fura sufletele", si in consecinta se fereau de el.
Sau, soferii in cauza se simt atat de mult "cu musca pe caciula" (din varii motive) incat recurg la astfel de masuri in scop "preventiv". |
Mie mi s-a făcut lehamite. Faza cu aparatul foto am pățit-o, acolo mă aștept oricând să fiu luat la 11 metri și plecând cu acest gând nu prea îmi pasă ce gesturi mi se arată. Dar la privit? Să nu vă imaginați că am stat să mă uit la el 1 minut, că doar mergeam pe stradă. Și nu era bătrân, cel mai probabil era copil sau în orice caz tânăr „pe vremuri”. Bine că avem autobuze moderne și stații moderne. Ce anume trebuie oare să se prindă și CTP-ul că e nevoie să mai investească și în oameni? Să le cumpere o uniformă să arate și ei cum trebuie, nu unul în maieu, altul în trening. Și să le zică naibii să se poarte civilizat, măcar la ăștia care-s pe Solaris-uri că se mai uită lumea după ele. Uite că iar m-am enervat
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 02 Iun 2015 23:52:37 Titlul subiectului: |
179396 |
|
Unul din șoferii care au condus Agora L (iar acum Solaris) - pe linia 30 - are momente când e foarte nervos. Mai demult, un copil se suise în autobuz. Era însoțit de o doamnă nu foarte în vârstă care, însă, nu avea cum să fie la fel de sprintenă ca puștiul, astfel încât între cei doi era o distanță de vreo 15 m când copilul s-a suit în Solaris.
Autobuzul era pe plecate când copilul a strigat să mai aștepte puțin. Când doamna s-a suit, reacția șoferului a fost ceva de genul că "neapărat pe acesta trebuie să se suie? Că vine următorul peste 3 minute!"
Adică în loc ca șoferul să fie mândru că se suie lumea în mașina pe care e titular, el face nazuri. Asta în condițiile în care sunt șoferi de treabă care continuă să conducă Agorele L.
În altă ordine de idei. Știe careva:
-cât de încăpător e locul de întoarcere a lui M12?
-cât de încăpător e locul de întoarcere a lui M13 în satul Gheorgheni?
-cât de încăpător e locul de întoarcere a lui M13 în Borhanci?
|
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 339 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 03 Iun 2015 08:15:06 Titlul subiectului: |
179398 |
|
OAB a scris: | Unul din șoferii care au condus Agora L (iar acum Solaris) - pe linia 30 - are momente când e foarte nervos. |
Ăsta cu care am avut eu episodul era pe 35.
|
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 759 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 03 Iun 2015 09:12:21 Titlul subiectului: |
179399 |
|
Prin februarie, cand inca intrau Solarisurile la traseu 808 iesit de putin timp a primit al 2-lea titular (tanarul de pe 715). Daca nu ma insel, posibil sa fi fost prima zi cu Solaris pentru acesta. A pornit de la capat si din nu stiu ce motive acesta nu a reusit sa deschida decat prima usa. Imediat un calator l-a abordat pe un ton ridicat pe sofer ca de ce nu a deschis si restul usilor. Bineinteles ca soferul a reactionat si el pe un ton la fel de ridicat.
Deci eu zic ca starea soferului e data si de calatorii din jur.
|
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 339 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 03 Iun 2015 10:42:06 Titlul subiectului: |
179400 |
|
Darius, îmi poți găsi o explicație la situația descrisă de mine anterior, alta decât faptul că șoferul ăla era pur și simplu ciufut? Sigur că depinde și de starea de spirit a călătorilor, sunt convins că mulți dintre aceștia încă au mentalitate războinică față de transportatorii în comun; pe bună dreptate, însă, nu cu mai mult de 10 ani în urmă vedeai șoferi care plecau cu jumătate de bătrânel afară și ușa promptită în el, că se grăbeau. Dar o condiție obligatorie, atunci când lucrezi direct cu oamenii, e să tratezi fiecare individ de la zero sentimente negative. Pe ăsta îl deranja că m-am uitat la el 5 secunde (deși cred că n-au fost nici 5 secunde), oare dacă aveam proasta inspirație să fac o poză la autobuz ce naiba făcea?
|
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 759 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 03 Iun 2015 11:01:31 Titlul subiectului: |
179401 |
|
E enervant si ca simplu pieton sa se uite cineva la tine. Zilele trecute eram pe trotuar cu castile in urechi. Am facut o poza (el nu aparea in poza). M-am oprit sa analizez poza sa vad daca a iesit ok si constat ca o persoana se uita ciudat la mine. Chiar si dupa ce m-am departat de el, acesta tot m-a urmarit din priviri.
Am vazut si eu odata pe 35 ca un batranel dorea sa coboare din autobuz (dac) si probabil soferul nu l-a vazut, rezultand prinderea palariei la usa. Acest fapt s-a intamplat intr-o zi de duminica.
|
|
Sus |
|
 |
StormChaser92
Data înscrierii: 15/Oct/2010 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 99
|
Trimis: Dum 07 Iun 2015 12:54:48 Titlul subiectului: |
179463 |
|
Nu știu dacă e universal valabil pentru toate Agorele L, dar pentru 470 s-a hotărât scoaterea completă a acelor capace de plastic (aerisire) de pe plafon, din interior pentru a permite (cred) o mai bună ventilație (ce-i drept, se moare de cald în ele, mai ales dacă-s pline, cum era 470 pe 24b vineri seara). Cu toate astea, estetic arată oribil :-s, zici că-s găuri în plafon.
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 07 Iun 2015 18:10:46 Titlul subiectului: |
179467 |
|
Citat: | Nu știu dacă e universal valabil pentru toate Agorele L, dar pentru 470 s-a hotărât scoaterea completă a acelor capace de plastic |
Din fericire nu! Acela capace sunt și niște disipatoare (poate nu m-am exprimat corect, dar ideea asta e). La 470, când ventilatoarele merg, curentul de aer suflă direct pe capul celui care stă sub ele. Asta ca să nu spun că:
1. nu de puține ori a avut probleme cu validatoarele
2. este singurul "Roissybus" care a venit fără glob pământesc pe partea ușilor
Citat: | 470 pe 24b vineri seara |
Încă mai ține de Coloana 1?
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 07 Iun 2015 19:24:55 Titlul subiectului: |
179469 |
|
Da 470 tine de coloana 1
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
StormChaser92
Data înscrierii: 15/Oct/2010 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 99
|
Trimis: Dum 07 Iun 2015 21:23:00 Titlul subiectului: |
179473 |
|
OAB a scris: | 1. nu de puține ori a avut probleme cu validatoarele |
Ca și o coincidență, vineri validatorul de la ușa 2 era stricat , toate lumea se plângea într-una p-acolo.
De asemenea, am uitat să menționez că în dreptul burdufului scârțâia așa de tare că nu te puteai înțelege cu cel din fața ta. Personal, 470 mi se pare cam „bătut de soartă” comparativ cu altele ... aici aș mai menționa (repet din punctul meu de vedere) 466 și 521 (cu scârțâitul de frâne de-ți ia auzul).
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 07 Iun 2015 23:24:02 Titlul subiectului: |
179477 |
|
Citat: | Ca și o coincidență, vineri validatorul de la ușa 2 era stricat Smile, toate lumea se plângea într-una p-acolo. |
Și acum câțiva ani (prin 2011, dacă nu mai devreme) exact acel validator nu își făcea treaba. Să fie o treabă intenționată? Se lasă defect validatorul ca lumea - mai comodă - să nu se "plimbe" prin autobuz și, astfel, să fie "agățate" de organele de control?? Că, de mai multe ori, controlorii asta invocau: "lenea" unora dintre pasageri de a căuta validatorul bun.
Nu vreau să acuz pe nimeni, dar mi se pare cel puțin ciudat că 470:
1. Nu de puține ori a avut probleme cu validatorul de la ușa a doua
2. Deseori circulă pe 24B, deci pe o linie unde, în astfel de cazuri, conrolorii pot avea "prada" mult mai ușor decât dacă, să zicem, că ar circula pe 48
În urmă cu câțiva ani - când am sesizat controlorii privitor la problemele legate de validatoarele lui 470 - am fost întrebat "ăla de pe 24B"? Ideea era și de a-i sensibiliza pe controlori la acest aspect. Răspunsul meu a fost afirmativ. E drept că, atunci, nu se planificau articulate pe 48.
O întrebare: Știe - careva din voi - dacă lui 470 i-a venit rândul să fie rezervă în ultima perioadă? Pentru că, din câte am înțeles, planificarea autobuzelor pe 100 e o treabă distinctă de rezerva fiecărei coloane.
Și pe ăsta l-am văzut mai ales pe linii ale Coloanei 1, deci, am motiv să cred că nu a ajuns la Coloana 6 așa cum ar fi normal pentru orice periurban.
|
|
Sus |
|
 |
|