 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
uzzy84
Data înscrierii: 20/Iul/2012 Ultima vizita: 18/Ian/2014 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 18:30:58 Titlul subiectului: ... |
157600 |
|
Pe 7454 l-am admirat intotdeauna, mi-a placut de cand eram mic si il vedeam pe 86 la capat la Lia Manoliu cand ma duceam cu unchiul pe 90.
Copil fiind, va dati seama ca l-am intrebat de ce nu are si el o asemenea frumusete de masina (lucra pe 7447) si mi-a spus ca soferul de pe aceea masina era "un apropiat" al sefului de garaj si de aceea masina era asa intretinuta. O baga pe canal cand i se nazarea lui, schimba consumabilele tot cand voia el s.a.m.d., si masina nu muncea la rezerva cu alti soferi, doar titularii si atat. Daca titularul era rezerva, masina nu iesea din garaj si daca titularul ei era trimis in alta linie sa acopere vreun gol, se ducea cu tot cu masina, iar cealalta masina care era titulara liniei si nu ii venise schimbul, se retragea la depou. Cam asta ar fi povestea acelei minunatii de masina.
|
|
Sus |
|
 |
RATB904

Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Dum 18 Oct 2015 23:50:20 Titlul subiectului: |
182132 |
|
Ce se mai aude de 7459?
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Oct 2015 07:19:53 Titlul subiectului: |
182137 |
|
Nu l-am mai vazut demult la traseu. E posibil sa nu mai fie piese de schimb pentru el, cunoscut fiind faptul ca RATB-ul are probleme in a asigura piesele de schimb, din motive financiare.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
RATB904

Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Dum 08 Noi 2015 20:00:57 Titlul subiectului: |
182404 |
|
Am reusit sa il vad azi la Bujoreni. Sta si zace acolo, nemiscat, intact.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 08 Noi 2015 23:52:13 Titlul subiectului: |
182416 |
|
O fi intact, dpdv al aspectului exterior. Dar ca stare de functionare ? Stie cineva ceva concret ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
costy92

Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 14/Apr/2025 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Dec 2015 03:29:18 Titlul subiectului: |
183020 |
|
Are niste defecte destul de costisitoare si tinand cont ca bugetul pentru piese este destul de mic sunt sanse de 80% sa nu mai iasa vreodata in traseu.
|
|
Sus |
|
 |
castrosua

Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 22 Iun 2017 08:51:35 Titlul subiectului: |
190666 |
|
Am remarcat ceva ciudat despre 7454.
E vorba de geamurile glisante si pozitionarea lor.
Initial din fabrica erau asa:
dreapta: 0u0u101u stanga:s0111010 (s-sofer, 0 geam fix, 1 geam glisant, u-usa, ultimul geam mic tot 0 e marcat)
Adica partea stanga era cum erau multe (dar nu toate) 412uri.
Problema este ca intr-una din pozele de fabrica, se vede ca display-ul lateral era montat la geamul dinaintea usii 2, dar acela era geam glisant, asa ca a fost mutat in depou astfel:
dreapta: 0u1u001u stanga:s0111110 adica geamul din fata usii 2 a fost mutat pe cealalta parte, FARA a fi demontat, asa ca se vede in poze va partea glisanta este pe dos fata de restul.
A mai trecuit printr-o alta modificare, cand a primut vopseaua aia neagra la bari si alte chestii lipite pe bot, unde toate geamurile glisante de pe dreapta au fost inlocuite cu geamuri fixe.
El a fost fabricat in 1997, si e singurul E412 (nu EA412 sau E412LS). Nu stiu exact numele oficial al celor 2 din Cluj, dar din memorie stiu ca aveau tractiune diferita.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
 |
RATB904

Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Lun 09 Apr 2018 13:35:30 Titlul subiectului: |
194315 |
|
7459 in dep. Bujoreni, poza este facuta chiar azi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
292.3 kb |
Vizualizat: |
de 16724 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andreirosu14

Data înscrierii: 02/Feb/2017 Ultima vizita: 09/Iun/2025 Mesaje: 397 Locație: Craiova, Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 09 Apr 2018 19:42:35 Titlul subiectului: |
194317 |
|
Vopseaua din cate vad inca e in stare bunicica. Daca l-ar putea trimite la Piatra Neamt unde ma gandesc ca Troleibuzul S.A poate sa-l repare si sa se alature celorlalte RdS ar fi chiar bine.
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 23 Ian 2020 19:36:44 Titlul subiectului: |
205226 |
|
Nu ia Piatra Neamț așa ceva, acum cei drept din simplu motiv pentru care ei au renunțat la exploarea cu troleibuze. RdS-urile ex. constănțele erau într-o stare mai bună și mai avantajoase față de 7459, care era și mai problematic, cel puțin după ce și-a băgat URACul mâna prin el. Acum este propus pentru casare, că și așa nu mai aveau ce face cu el, find retras de prin anul 2013. Măcar de l-ar vinde, dar nah, nu face *TB d'astea. Mai bine îngropat și amintit doar în poze decât salvat de cineva măcar ca exponat static, dacă nu măcar transformat în autobuz. E o caroserie de RdS întreagă, poate și ultima în 3 uși, dar ce pretenții să ai când ei au tăiat și ultimul IK4 original din lume.
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Mie 05 Feb 2020 01:44:10 Titlul subiectului: |
205440 |
|
#7459 în primăvara anului 2014 în depoul Bujoreni. Din păcate (dar și din fericire totodată) am mai găsit câteva fotografii datorită unui prieten vechi, doar că acestea sunt incadrate într-un colaj neavând decât câteva speranțe că voi mai găsi și restul fotografiilor întregi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.54 kb |
Vizualizat: |
de 12377 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.91 kb |
Vizualizat: |
de 12377 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Feb 2020 13:11:29 Titlul subiectului: |
205453 |
|
Ce se mai intaimpla, in prezent, cu acest troleibuz ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
CiprianTRB

Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Mie 05 Feb 2020 21:19:28 Titlul subiectului: |
205471 |
|
Pai are deja gata actele de casare, nu cred ca va mai fi salvat...
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 03 Oct 2024 00:03:04 Titlul subiectului: |
219949 |
|
Poate că în alți ani, judecam mai greșit niște lucruri, dar nu o făceam cu răutate, pentru că nu cred că am așa ceva sau cel puțin (ca fiecare) nu la cine știe ce nivel, ci doar mă obișnuisem să zic așa, în sensul trist, cu ce exemplu poate da primăria București... adică totul să se arunce, nimic să nu conteze, ci doar câteva tramvaie, unele donate într-un singur exemplar, evident fără prea mari legături cu transportul public bucureștean, iar celelalte ca o glumă că cică ar fi recondiționate.
Dar nah, acum înțeleg că nu putem fi toți la fel de buni, e normal ca fiecare să fie ori mai sus, ori mai jos, nu poți spune la București de ce nu e ca Budapesta, e ca și cum te-ai compara cu vecinul sau colegul, că de ce ăla e mai bun decât tine, de ce are nu știu ce, că în viață așa e fără alte explicații.
Revenind la troleu, pe 7459 l-am văzut prima dată pe la începutul lui 2013, cam doar pe linia 93, și cum eram relativ supărat că nu cu mult înainte, la sfârșitul lui noiembrie, a fost ultima zi cu DAF-uri pe linia 162 (deși unuia îi expira ITP-ul prin martie), iar RATB-ul nu mai avea ce să-mi ofere, un prieten cu care vorbesc și azi, mi-a zis de existența acestui troleibuz, ca și cum uitasem într-adevăr că mai era și el, dar mai important, că mergea. Astfel că ne-am plimbat de regulă în zilele de duminică, făcând la acea vreme niște poze cu un Nokia 5230 (majoritatea dintre ele find niște glume de cadre, că nu aveam experiența de după), și ne bucuram în sinea noastră de ultimul exemplar a tot ce mai însemna DeSimon activ în capitală. Doar că uneori, era defect, astfel că prea mult nu ne-am plimbat cu el, că în mai în anul cu pricina ar fi circulat ultima dată (cel puțin de atunci e oficial ultima poză cu el), prin august-septembrie mai sigur, find deja tras pe unul dintre locurile din fața depoului, ca și cum aștepta să iasă pe traseu, lucru ce aparent crezusem și uneori îl așteptam, până îmi dădeam seama că stăteam degeaba...
Astfel că la scurt timp, mi-am făcut curaj să întreb la poartă, dacă pot merge până la directorul depoului, explicându-mi intențiile, dl. Mândreanul primindu-mă cu căldură și spunând că este defect și cel mai sigur nu va mai fi reparat. Dânsul, la rugămintea mea, m-a lăsat să pozez vehiculul, iar în sinea mea eram mulțumit că era aparent complet, rămânând mult timp așa. De prin vara anului 2014 nu l-am mai văzut, iar vreo 2 ani mai târziu am părăsit capitala, rămânând și azi cu "multe în urmă", find trist să aflu că în vara lui 2018, a început să se scoată la licitație cam orice stătea pe dreapta, find o altă perioadă ce PMB a dat iar cu mucii-n fasole, că nu putea STB (o altă mizerie de subdenumire, dpmdv) să le vândă fără acordul PMB, find inclus și acest unic exemplar valoros, că *TB mereu a casat orice nu le aducea profit și nu era decent. Doar că neașteptat, a intervenind Asociația MetrouUșor, făcând demersuri ce au avut ca urmare un mare succes, însă cu destulă implicare și eforturi, unde între timp, troleibuzul a fost mutat în parcul rece al autobazei Alexandria, unde un puști, a sustras siglele de pe acesta și nu numai, din câte știu nereturnându-le nici astăzi, vehiculul find adus înapoi la depoul de proveniență și ulterior... cosmetizat la URAC, scos la lumină la intrarea parcului Herăstrău cu puțin timp în urmă, și adăpostit la finalul evenimentului într-o hală din depoul Bucureștii-Noi.
Din niște motive, nu am dorit să iau parte la acest eveniment, find mulțumit să văd în schimb diverse cadre cu acesta. Cosmetizarea este în mare parte reușită, cel puțin din poze, însă am rămas complet dezamăgit când am văzut că bordul a fost "cosmetizat" în cea mai mare bătaie de joc, să nu mai adaug că vehiculul în mare, nu este funcțional (dar să zicem că poate se rezolvă, deși nici înmatriculat nu mai e, oricum nu am speranțe că va fi mai mult decât un obiect static), nu i-au lăsat bateriile pentru poziții când a fost tractat seara, deși au fost puse să-i schimbe firma (doar pe față aparent), nici măcar oglinzi, find doar un exemplar mai mult static, ce sunt sigur că se putea puțin mai mult, măcar cu aceste mărunțișuri (posibil, totuși, instalația electrică să aibă probleme, dar o pereche de oglinzi... pe bune, nu se găseau printre atâtea 415T-uri coapte?). Înțeleg că pernele de aer, caseta de direcție și puntea s-ar putea să fie coapte, dar pentru URAC nu consider SF-uri aceste lucruri, ci doar văd ce importanță are, și asta doar împinși de la spate, PMB asupra acestui troleibuz, rămas ultimul a tot ce a însemnat E412 fabricat...
Un cadru cu el, al lui Sorin Ghiță:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.12 kb |
Vizualizat: |
de 1107 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|