Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Fost plan de tramvai spre Zona Industriala

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2008 21:31:35    Titlul subiectului: Fost plan de tramvai spre Zona Industriala 95132

Nu stiu cat de aproape de realitate a fost acest zvon, dar pe la inceputul anilor 90 (eram mai mic, nu-mi aduc aminte bine) se auzea ca s-ar putea construi o linie de tramvai intre Vaslui (oras) si zona industriala.
Stiu mai multi oameni care si ei spun ca au auzit de asa ceva.

As vrea sa stiu daca a mai auzit cineva de acest lucru atunci si daca da poate stie mai multe detalii.

Dupa ce am trimis un mail Primariei sa aflu mai multe in legatura cu acest proiect am primit urmatorul raspuns:



scan0001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.55 kb
 Vizualizat:  de 21151 ori

scan0001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2024
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 10:38:20    Titlul subiectului: 123557

http://www.vrn.ro/index.php?mod=articole&id_news=3408

"Tramvai de Vaslui
Articol scris de:
Daniel TANASUC

Resedinta de judet ar fi putut avea o linie de tramvai (sau mai multe), dacã Ceausescu nu ar fi fost împuscat în decembrie ’89. Fostii conducãtori ai judetului puseserã la cale un plan de dezvoltare a unei linii de tramvai, care ar fi legat principalele comune din jur de fabricile de pe cele douã platforme, Zona industrialã si platforma agroindustrialã. Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, crede cã “nerealizarea acestei linii de tramvai a afectat negativ si partea economicã a Vasluiului.

Cei care trec spre Zona Industrialã zi de zi pot vedea stâlpi de genul folositi de liniile de tramvai, pe care au fost montate instalatii electrice. Pe acolo, pe traseul garã-CET-Hitrom, ar fi urmat sã functioneze prima linie de tramvai din oras, proiect care urma sã fie functional în 1990. Cãtre finele anului 1989, în gara de la Vaslui a fost adusã o garniturã de tramvai, reconditionatã si moder­nizatã. Garnitura urma sã fie pusã în circulatie cãtre Zona Industrialã, imediat ce avea sã fie finalizatã o statie de redresare, care existã si acum în zona actualului obor.

„Era o idee care ar fi dezvoltat Vasluiul destul de mult“

Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, îsi aminteste: “Am fost prim-secretar si la Resita, unde am reusit sã montez o linie de tramvai, asa cã atunci când am venit la Vaslui am dorit sã aduc tramvai si pentru oamenii de aici. Tramvaiul urma sã circule în douã directii, cãtre Munteni de Jos si Muntenii de Sus, chiar cãtre Solesti, unde urma sã preia miile de navetisti cãtre fabricile din Vaslui. Era o idee care ar fi dezvoltat Vasluiul destul de mult, ar fi intrat în rândul oraselor civilizate, sã zicem asa, pentru cã vedeti cã aceste orase au un alt statut. Eu am gândit ca, în prima fazã, sã dãm drumul la linia cãtre Zona Industrialã, iar între lniile de cale feratã care sunt acolo urmau sã fie montate cele de tramvai, care au un alt ecartament. Odatã ce am fi dat drumul, as fi mers la Bucuresti si as fi cerut fonduri sã dezvolt transportul în comun cu tramvaiul, în Vaslui, mai ales cã se pregãtise si o statie de redresare“. Pentru cã planul urma sã fie pus în aplicare în prima lunã a anului 1990, a fost adusã si o garniturã de tramvai de la Bucuresti, reconditionatã si modernizatã. Tot proiectul a murit odatã cu instalarea democratiei originale românesti si odatã cu el s-a dus si singurul tramvai care a ajuns vreodatã la Vaslui. “Este adevãrat, era în garã un tramvai, parcã era adus de la Bucuresti, nu-mi mai aduc aminte. A stat vreo câtiva ani pe o linie, pânã ce a putrezit, dupã care l-au tãiat si l-au încãrcat în vagoane, a fost dus la fier vechi“, povesteste un muncitor de la CFR.

Troleibuzul, proiect mort

Un alt proiect al comunistilor, legat de transportul în comun, a fost si introducerea liniei de troleibuze, pe traseul garã-centru-fosta Întreprindere de Vie si Vin, pe o distantã de peste 3,3 km. Troleibuzele au fost date în folosintã, cu mare tam-tam, în 1994, însã proiectul a murit de câtiva ani, de când masinile nu mai sunt vãzute prin oras. Mai nou, municipalitatea a realizat un proiect integrat, care prevede si modernizarea liniei de troleibuze, prin achizitia de noi masini si extinderea actualului traseu.
"

Stie cineva despre ce tramvai o fi fost vorba?
Acum mai sunt acele elemente de retea surprinse in poze?



linie_tramvai_vaslui9133.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.43 kb
 Vizualizat:  de 20069 ori

linie_tramvai_vaslui9133.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 02/Dec/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 19 Sep 2010 16:03:08    Titlul subiectului: Tramvaiul din Vaslui 133635

Uitandu-ma pe harta, ce mai probabil traseul tramvaiului din Vaslui trebuia sa fie: Garaj IJTL- Strada Decebal- Intersectie (de aici o ramura trebuia sa meraga in continuuare pe strada Decebal- Intersectie Petrom- Sat Muntenii de Jos)- Strada Ceramicii- Pasaj denivelat peste liniile CFR- si imediat dupa coborarea de pe pasaj linia de tramvai urma sa se uneasca cu calea ferata industriala (care iese din fostul triaj al statiei Vaslui si merge in zona industriala "Rediu") si pana aproape de "Hidrom" trebuia sa fie linie comuna, atat pentru tramvai, cat si pentru trenurile de marfa (pe aceasta portiuni se vad acei stalpi si reteaua de contact), si, inainte de a ajunge la "Hidrom", se despartea: linia de tramvai urma sa meraga pana la intersectia din fata "Hidrom", iar calea ferata industriala iese in mini-triajul din spatele fabricilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Aug 2011 12:53:37    Titlul subiectului: 148017

Citat:
Acum mai sunt acele elemente de retea surprinse in poze?

Acele elemente de retea inca sunt. Asa arata acum:



2011-08-28 19.15.18.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.97 kb
 Vizualizat:  de 19062 ori

2011-08-28 19.15.18.jpg



2011-08-28 19.15.26.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  326.57 kb
 Vizualizat:  de 19062 ori

2011-08-28 19.15.26.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Dec/2024
Mesaje: 1384
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 20 Iul 2017 17:50:55    Titlul subiectului: 191205

Jucandu-ma pe google streetview am vazut ca in iulie 2012 cand a fost fotografiata intrarea in oras dinspre Bacau, acele console de tramvai existau inca. Banuiesc ca se dorea electrificarea unei linii industrale inainte de 89. Linia, presupun ca pleca din Gara CFR si mergea paralel cu str. Ceramica spre str. Metalurgiei (Green Garden).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 02/Dec/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2017 07:09:55    Titlul subiectului: 191219

In anii 1970, sunt construite întreprinderile industriale de pe fosta platforma Rediu, la iesirea din Vaslui spre Bacau.

Acestea erau: Intreprinderea de materiale izolatoare (dupa 1990-Hidrom), Intreprinderea de reductoare si ventilatoare , Intreprinderea de aparate de masura si control IAMC, Mecanica, Combinatul de fire sintetice CFS (Dupa 1990- Moldosin).

De asemenea, tot acolo, este construita si Baza Judeteana de Aprovizionare Tehnico-Materiala (BJATM) si un Depozit Peco.

Pentru racordarea la reteaua feroviara a acestor unitati economice, in anii 70, se executa o cale ferata industriala, care aveea urmatorul traseu: Din fosta grupa de marfa a statiei CFR Vaslui (grupa situata dupa pasajul rutier, in sensul spre Crasna), aceasta linie industriala se ramifica spre vest, apoi mergea paralel cu strada Ceramica (DN2F spre Bacau), trecea pe la nord de fostul CET (Termica), trecea un podet, apoi exista un macaz de unde se ramifica alta linie industriala, traversa prima data strada Ceramica, trecea alt podet, apoi exista un macaz de unde se ramifica linia pentru BJATM, traversa a doua oara strada Ceramica, apoi trecea prin spatele Intreprinderii de materiale izolatoare (Hidrom), dupa care ajungea intr-o Antestatie industriala, de unde se ramificau linii pentru fiecare fabrica in parte.

Aceasta cale ferata industriala a fost intens utilizata in anii 70 si 80, când fabricile de pe platforma Rediu functionau la capacitate maxima.

In anii 80, când am fost cu tata (care pe atunci era seful grupului depozite Husi a cooperatiei de consum, si mergea relativ des sa achizitioneze marfa de la fosta Întreprindere de materiale izolatoare) la Vaslui, am vazut vagoane de marfa la incarcat in incinta fostei Intreprinderi de materiale izolatoare.

Tot atunci am vazut si un tren de marfa, compus din vagoane-cisterna tractate cu locomotiva clasa 85 sau 86 pe aceasta linie industriala.

Ideea introducerii tramvaiului la Vaslui, folosind aceasta linie industriala existenta, a aparut la sfarsitul anilor 80, când pe platforma Rediu lucrau peste 10.000 de oameni (numai la Mecanica erau peste 5000 de angajati), iar autobuzele urbane a IJTL-ului abia faceau fata volumului imens de pasageri spre platforma Rediu.

Ideea i-a apartinut ultimului prim-secretar al judetului Vaslui- Ioan Pavel, care a ocupat aceasta functie intre anii 1987-1989.

Citez declaratia lui Ioan Pavel, publicata in ziarul Vremea Noua de Vaslui si pe forumul Transira, dupa 1990

Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, îsi aminteste: “Am fost prim-secretar si la Resita, unde am reusit să montez o linie de tramvai, asa că atunci când am venit la Vaslui am dorit să aduc tramvai si pentru oamenii de aici. Tramvaiul urma să circule în două directii, către Munteni de Jos si Muntenii de Sus, chiar către Solesti, unde urma să preia miile de navetisti către fabricile din Vaslui. Era o idee care ar fi dezvoltat Vasluiul destul de mult, ar fi intrat în rândul oraselor civilizate, să zicem asa, pentru că vedeti că aceste orase au un alt statut. Eu am gândit ca, în prima fază, să dăm drumul la linia către Zona Industrială, iar între lniile de cale ferată care sunt acolo urmau să fie montate cele de tramvai, care au un alt ecartament. Odată ce am fi dat drumul, as fi mers la Bucuresti si as fi cerut fonduri să dezvolt transportul în comun cu tramvaiul, în Vaslui, mai ales că se pregătise si o statie de redresare“. Pentru că planul urma să fie pus în aplicare în prima lună a anului 1990, a fost adusă si o garnitură de tramvai de la Bucuresti, reconditionată si modernizată. Tot proiectul a murit odată cu instalarea democratiei originale românesti si odată cu el s-a dus si singurul tramvai care a ajuns vreodată la Vaslui. “Este adevărat, era în gară un tramvai, parcă era adus de la Bucuresti, nu-mi mai aduc aminte. A stat vreo câtiva ani pe o linie, până ce a putrezit, după care l-au tăiat si l-au încărcat în vagoane, a fost dus la fier vechi“, povesteste un muncitor de la CFR.

Pentru aceasta, urma a fi utilizata calea ferata industriala existenta, spre platforma Rediu. In acest sens, incepusera lucrarile efective pentru electrificarea aceste linii (pentru a putea circula pe ea si tramvaiele), fiind montati cativa stalpi cu console.

Pe aceasta cale ferata, urmau a circula atat trenurile de marfa, cat si tramvaiele.

Din pacate in 1990 proiectul este abandonat.

Din a doua parte a anilor 90, fabricile de acolo intra in faliment, ultima din ele care si-a inchis portile fiind fostul CFS/Moldosin, care, dupa ce este vanduta teparului Omar Haysam, isi inceteaza definitiv activitatea in 2006.
Probabil tot atunci inceteaza si utilizarea, de catre trenuri de marfa, a acestei cai ferate industriale.

In 2015 aceasta cale ferata industriala este desfiintata si demontata din teren, ramanand doar cei cativa stalpi cu console, care amintesc astazi de fantoma a ceea ce trebuia sa fie tramvaiul vasluian.

Un articol pe marginea desfiintarii si demontarii din teren a acestei cai ferate industriale a fost publicat in ziarul Vremea Noua de Vaslui in noiembrie 2015, articol pe care-l reproduc mai jos:

FURT… Mister total în jurul celor sase-sapte kilometri de cale ferată care, pe vremea lui Ceausescu, legau Zona Industrială a Vasluiului de gară. Pe această rută urma să circule unica linie de tramvai din judetul Vaslui, asa cum gândise conducerea judetului de la acea vreme. Resedinta judetului ar fi putut avea o linie de tramvai (sau mai multe), dacă Ceausescu nu ar fi fost împuscat în decembrie ’89. Fostii conducători ai judetului puseseră la cale un plan de dezvoltare a unei linii de tramvai, care ar fi legat principalele comune din jur de fabricile de pe cele două platforme, Zona industrială si platforma agroindustrială. De multe ori, autobuzele arhipline, care mergeau spre Zona Industrială, făceau naveta miilor de salariati de acolo un calvar, asa că s-a gândit o solutie alternativă. Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, a spus că “nerealizarea acestei linii de tramvai a afectat negativ si partea economică a Vasluiului”. Cert este că, după Revolutie, proiectul tramvaiului a fost abandonat, iar calea ferată a dispărut, încetul cu încetul. Asa s-a ajuns ca, în toamna acestui an, aproape peste noapte, kilometri de cale ferată au dispărut. Nu stie nimeni ce s-a făcut cu zecile de tone de fier de la această cale ferată, cert este că pe portiunea gară-Ceramica-Zona Industrială nu au mai rămas decât portiunile de cale ferată de la drumul national, îngropate în asfalt. Cât a iesit din afacerea cu fier vechi, de la vechea linie de cale ferată, pe care urmau să circule tramvaie? Iată o întrebare la care se caută încă un răspuns.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
luk777



Data înscrierii: 01/Iun/2015
Ultima vizita: 23/Noi/2024
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Sep 2017 14:01:28    Titlul subiectului: 191780

Cum ar putea merge un tramvai pe o linie de tren?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dan tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Dec/2024
Mesaje: 62
Locație: Sag (jud. TM)

MesajTrimis: Sâm 30 Sep 2017 20:28:59    Titlul subiectului: 191842

Simplu, cum sa mearga?
Aici la Vaslui se dorea folosirea unei linii industriale pentru circulatia tramvaiului, adica se monta un fir de contact. Cind pe linie ar fi mers un tren de marfa nu ar fi circulat tramvaiul. Ar fi interesant de stiut cum se gindiseara la conducerea circulatiei si eventual la semnalizare.

In Oradea si Timisoara s-a folosit pina la sistematizarea oraselor, transportul vagoanelor de marfa la fanrici pe liniile de tramvai. Existau locomotive electrice speciale ale societatilor de tramvaie.
In Timisoara Est mai exista si acuma semnalul de manevra, macazul si un ciot al liniei care mergea in oras.Pe partea cu orasul trebuie sa stii sa te uiti sa mai vezi ceva. Se mai vede doar stilpul retelei si asezarea unor cladiri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
D94



Data înscrierii: 20/Mar/2017
Ultima vizita: 21/Sep/2024
Mesaje: 19

MesajTrimis: Sâm 28 Oct 2017 15:48:51    Titlul subiectului: 192214

Sigur ar fi gasit o solutie, ori prin asteptare, ori prin trimiterea garniturilor noaptea (in Timisoara se transportau marfurile pe linia de tramvai cu precadere noaptea, pentru a nu bloca traficul). Orisicum, eu sincer cred ca mai simplu era transformarea liniei in linie pentru calatori si introducerea unui tren pe ruta Gara Vaslui-Rediu. Se puteau utiliza automotoare si nu cheltuiau bani aiurea pe console, stalpi, cabluri, material rulant, substatii de tractiune, etc. Astfel, calatorii ar fi ajuns dinspre platforma industriala spre gara si sa fie preluati de mijloacele de transport din oras. Un caz similar se intampla in comunism in Timisoara, de unde, din Gara Timisoara Nord pleca zilnic un tren pe ruta Gara de Nord-Platforma UMT, pentru a prelua muncitorii, deci exemple existau si atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community