 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Dec 2017 22:40:01 Titlul subiectului: Bilet unic STB-Metrorex |
192975 |
|
De ceva vreme a aparut biletul unic RATB-Metrorex. Un pas inainte spre normalitate, dar pretul mi se pare cam mare: http://www.ratb.ro/bilet_rm.php
Citat: | Biletul unic RATB-Metrorex reprezintă o facilitate pentru cei care utilizează mai mult cele două tipuri de transport, cel subteran și cel de suprafață.
Acest tip de card este avantajos pentru efectuarea de călătorii multiple cu autobuzele, troleibuzele și tramvaiele RATB, precum și cu metroul, într-un interval de validare de 60 de minute. Practic, ultima validare se poate efectua cu un minut înainte de expirarea perioadei de o oră și permite călătoria până la capătul liniei RATB pe care a fost înregistrată ultima validare sau până la ieșirea din rețeaua Metrorex.
Totodată, biletul unic tip abonament este ideal pentru gestionarea eficientă a timpului și a călătoriilor efectuate pe parcursul unei zile. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea 
Ultima modificare efectuată de către guest la Sâm 13 Oct 2018 13:52:44, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Dec 2017 23:01:01 Titlul subiectului: |
192981 |
|
Un articol despre tarifele cardului unic RATB+Metrorex se gaseste aici.
Citat: | A intrat în vigoare biletul unic RATB - Metrorex
A intrat în vigoare cartela care poate fi folosită, în București, atât în autobuze și tramvaie cât și în metrou. Aceasta va funcționa, o perioadă, în paralel cu actualele carduri de călătorie. Sistemul unic de taxare pentru transportul în comun din Capitala a mai funcționat și în perioada 2012 - 2014. A fost anulat după ce RATB a strâns datorii de 15 milioane de lei față de Metrorex.
Fie că vorbim despre metrou, autobuz sau tramvai, bucureștenii vor putea călători folosind o singură cartelă. Cu noile carduri, călătorii pot merge, timp de o oră, cu orice mijloc de transport.
Bucureștenii pot cumpăra trei tipuri de cartele unice de la orice ghișeu RATB sau Metrorex. Vorbim despre un bilet unic, valabil 60 de minute, care costă 5 lei, abonament de o zi care costă 17 de lei și abonament cu 10 călătorii de câte 60 de minute fiecare călătorie care ajunge la prețul de 34 de lei.
Costul biletului unic este alcătuit din valoarea biletului RATB - 1,30 lei, valoarea cartelei Metrorex - 2,50 lei, la care se adaugă costul cardului și cheltuielile cu mentenanța.
„Mi se pare un preț rezonabil. E o inițiativă foarte bună. E mai comod decât două cartele. Una poate o pierdeam sau o uitam.”
„Foarte comod. Au mai fost într-o perioadă și sper să fie de bun augur. Și sperăm ca bugetul pe care îl ia doamna Firea de la Metrorex să îl folosească așa cum trebuie.”
Bucureștenii pot valida cartelele până în ultimul minut înainte de expirarea perioadei stabilite, de o oră, și pot călători până la capătul liniei RATB sau până la ieșirea din stațiile Metrorex.
Gabriela Firea, primarul general al Capitalei: „În prima etapă, a implementării acestui proiect, biletul unic, vor fi valabile în continuare abonamentele care există acum și au fost achiziționate de cetățeni atât de la RATB cât și de la metrou.”
Atât Primăria Capitalei, cât și Ministerul Transporturilor, au demarat, însă, toate procedurile pentru ca în perioada următoare abonamentele și cartelele vechi să fie înlocuite cu bilete și abonamente unice. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Dec 2024 17:12:51 Titlul subiectului: |
220318 |
|
Se pare ca biletul uic STB-Metrou ar putea disparea de la anul. Motivele le gasiti in acest articol
Citat: | Biletul unic în București moare după doi ani și cinci luni. De ce e în neregulă scumpirea de la Metrorex
Scumpirea călătoriei cu metroul a fost anunțată de Ministerul Transporturilor extrem de discret, printr-un proiect de act normativ postat pe site în ajunul Crăciunului, când oamenii erau preocupați de oala cu sarmale și de împodobirea bradului. Dincolo de acest mod de abordare, care amintește de adoptarea într-o duminică din februarie 2017, tot de către Sorin Grindeanu, pe atunci prim-ministru, a celebrei Ordonanțe 13, ”noaptea, ca hoții”, scumpirea de la Metrorex are și alte aspecte care sunt în neregulă.
În primul rând, în orice capitală din lumea civilizată nu operatorii de transport sunt cei care stabilesc politica tarifară, ci autoritățile de reglementare. În regiunea pariziană autoritatea se numește Île-de-France Mobilités, iar în cea londoneză Transport for London. Ele stabilesc traseele, orarele și tarifele pentru autobuze, metrou sau trenuri metropolitane. Iar sistemul funcționează, chiar dacă la Londra municipalitatea nu deține autobuze, ele fiind închiriate de la alte entități, cum ar fi Arriva, iar trenurile sunt purse în circulație de operatori privați.
În regiunea Capitalei României, autoritatea de reglementare se numește Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, pe scurt TPBI. Ea este gestionată de autoritățile locale din București și din județul Ilfov, care ”păstoresc” comunitățile, adică exact beneficiarii serviciilor de transport. Ele ar trebui, cel puțin teoretic, să știe cel mai bine ce necesități de transport au locuitorii lor.
În București-Ilfov operatorii sunt de stat, dar nu se coordonează ca la Londra, unde sunt privați
Spre deosebire de Londra, cu o singură excepție (cea a operatorului Transferoviar Călători de pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă), toți operatorii de transport din Regiunea București-Ilfov sunt de stat, fiind deținuți de primării sau de Ministerul Transporturilor. Societățile de transport de suprafață – Societatea de Transport București STB SA, Serviciul de Transport Voluntari STV, Ecotrans STCM SRL și Regio Serv Transport SRL – sunt în subordinea autorităților locale. Metrorex și SNTFC CFR Călători sunt deținute de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
La prima vedere s-ar părea că la București lucrurile sunt mult mai simple ca la Londra, din moment ce majoritatea actorilor sunt de stat. E bine, nu, dimpotrivă, iar cele care nesocotesc regulile sunt tocmai entitățile de stat. Tarifele de transport feroviar pe ruta de Aeroport sunt stabilite prin Ordin al ministrului Transporturilor, și nu de către TPBI, iar acestea au crescut de la 15 decembrie de la 5,5 lei la 6 lei. În plus, șeful CFR Călători a mai adăugat, cu de la sine putere, încă 32 de bani dacă îți cumperi titlul de transport cu cardul, de la validatoarele din trenuri, așa cum am scris recent.
Majorări de tarife pe buzunarele bucureștenilor pentru pacea sindicală Miclăuș-Artimon
În cazul drumului spre și dinspre Aeroport, scumpirea nu a fost însă mare, dacă privim procentual. Nu același lucru se poate spune însă despre scumpirea anunțată la metrou. De la 3 lei la 5 lei e un salt uriaș, făcut pentru a acoperi, din banii bucureștenilor, majorările de salarii acordate cu larghețe în prag de alegeri salariaților Metrorex, sub presiunea amenințărilor cu greva ale sindicaliștilor conduși de Marian Artimon (a se citi Gabriela Firea).
Decizia trebuie să fie luată de TPBI, nu de operatori
Indiferent de ce găuri ar fi avut Metrorex de astupat, decizia privind o eventuală majorare a tarifelor și cuantumul acesteia ar fi trebuit luată de TPBI.
Nu de operator, care ar fi trebuit doar să propună, iar decizia finală să fie luată de TPBI, autoritatea de reglementare. La fel și în cazul trenurilor de aeroport. Numai că nu s-a întâmplat așa, iar statul (a ce citi Mariana Miclăuș, Traian Preoteasa și Sorin Grindeanu) s-a dovedit a acționa discreționar și în disprețul locuitorilor din București și Ilfov.
Biletul unic în București va muri la 1 ianuarie
Prin decizia care va intra în vigoare la 1 ianuarie se mai stabilește un record nedorit. Biletul unic în București, introdus pe 1 august 2022 de către STB și Metrorex, va deveni istorie.
O călătorie de 90 de minute cu tramvaiele, troleibuzele sau autobuzele STB și ale celorlalți operatori din Ilfov va costa 3 lei, iar una cu trenurile Metrorex – 5 lei. Unde mai pui că la Metrorex nu poți să-ți întrerupi călătoria pentru o ieșire la suprafață în intervalul celor 90 de minute. Dacă ai ieșit, la revenirea în subteran mai lași 3 lei acum, iar după 1 ianuarie 5 lei.
Bucureștenii se vor reorienta către mașinile personale și STB
Mai mult, decizia de a scumpi cu 66,66% călătoria cu metroul nu e deloc menită să-i încurajeze pe bucureșteni și ilfoveni să-și lase mașinile acasă, ci dimpotrivă. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Ian 2025 13:23:06 Titlul subiectului: |
220345 |
|
Inca nu a disparut, dar avem parte de cea mai mare aberatie.......”Made in Caracal”, tarif unic dar....doua tarife
Daca, asa cum se spune in acest articol, rolul TPBI este mai multe decorativ, de ce avem aceasta entitate de transport ? De ce dam bani pentru TPBI ? De asemenea, cei de la Club Feroviar au fost injurati pe Facebook, dupa ce au postat acest articol, de pe niste conturi anonime. Nu cumva de pe aceste conturi anonime posteaza „baietii veseli” de la TPBI ?
Articolul se gaseste aici
Citat: | Bucureștiul a devenit oficial prima capitală în care biletul unic are cel puțin patru tarife
Biletul unic pentru București-Ilfov are începând de miercuri, prima zi a anului 2025, cel puțin patru tarife, așa că nu mai e unic. Pentru a respecta adevărul istoric, el nu a fost unic încă de când a fost introdus, în 2022, când existau două tarife. Acum sunt cel puțin patru, iar cel mai probabil în curând vor fi cinci sau șase.
Pentru a acoperi creșterile salariale de 1.050 de lei pentru fiecare angajat, cerute de liderul Unitatea-Sindicatul Liber Metrou, Marian Artimon, și aprobate cu lejeritate de directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, cu girul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, călătoria cu metroul bucureștean s-a scumpit începând de azi de la 3 lei la 5 lei. Deci deja sunt două tarife pentru călătoria cu mijloacele de transport în comun în Regiunea București-Ilfov: unul de 3 lei practicat de operatorii de transport de suprafață (Societatea de Transport București STB SA, Serviciul de Transport Voluntari, Ecotrans STCM și Regio Serv Transport Buftea).
Aceeași călătorie cu trenul metropolitan, două tarife
Apoi, mai avem două tarife, percepute pentru călătoria cu trenurile operate de CFR Călători care circulă pe relația Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă: unul de 6 lei dacă îți cumperi biletul de la casierie și altul de 6,32 lei dacă plătești cu cardul bancar la validatoarele din automotoare, așa cum a dezvăluit Club Feroviar.
Ruta de Aeroport a fost prima și singura pe care a fost implementată așa-zisa integrare tarifară a CFR Călători și a Transferoviar Călători cu Metrorex, STB (controlată de Consiliul General al Municipiului București), STV (deținută de Primăria Voluntari), Ecotrans STCM (operator al deținut de primăriilor din Chitila și Mogoșoaia) și Regio Serv Transport Buftea (Primăria Buftea).
Pentru celelalte rute feroviare din Regiunea București-Ilfov, teoretic, începând din luna iulie a anului 2024 se pot cumpăra și bilete de tren metropolitane pe celelalte rute feroviare din București-Ilfov (odată cu intrarea în vigoare a Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 1039/2024 și a Deciziei Președintelui ARF nr. 174/2024), însă procedura este extrem de greoaie. În plus, ”biletul unic” nu are același tarif în regiune, ci sunt tarife diferențate. De exemplu, un bilet de la București Nord la București Obor cu CFR Călători costă 6,5 lei, iar unul de la Titan Sud la Cernica, cu Transferoviar Călători, 5 lei.
Biletul unic pentru București-Ilfov nu e deloc unic
Teoretic, biletul unic pentru București-Ilfov este valabil 90 de minute, indiferent câte mijloace de transport ai schimba.
În practică lucrurile stau cu totul altfel. Pentru a călători în acest interval cu STB și Metrorex, de exemplu, trebuie să plătești un tarif mai mare de 3 lei. Iar la metrou nu-ți poți întrerupe călătoria în acest interval pentru a ieși din subteran, a lua un mijloc de transport de suprafață și apoi să revii, pentru că vei fi obligat să mai plătești o dată 5 lei la validatoare. Asta dacă nu ai abonament integrat, care și el costă mai mult. În ceea ce privește transportul feroviar în Regiunea București-Ilfov, nu poți să călătorești de la Periș la Vidra cu același bilet, pentru că sunt rute diferite.
Ce decizii vor lua Nicușor Dan, Florentin Pandele și alți primari
Aceasta este situația actuală, iar, așa cum spuneam, ar putea apărea și mai multe tarife. Primarul general Nicușor Dan a lăsat deja să se înțeleagă că și tariful pentru călătoria cu mijloacele de transport ale STB s-ar putea majora în perioada următoare.
Nu a precizat însă cât ar putea să coste o călătorie cu tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul – 4 sau 5 lei. Dacă va fi 4 lei, nu va fi același tarif ca la Metrorex.
În plus, este foarte probabil ca și primăriile din Voluntari (primărie condusă de pesedistul Florentin Pandele, soțul Gabrielei Firea, și ea edil meteoric la București, doar un mandat), Chitila (Emilian Oprea, PNL), Mogoșoaia (Florin Răducu Covaci, PNL) și Buftea (Ghoerghe Pistol, PNL) să vrea să majoreze tarifele. Nu se știe deocamdată când și cu ce valoare.
Rolul TPBI, mai degrabă decorativ
Așa cum am mai scris, în orice capitală europeană, tarifele de transport și rutele sunt stabilite de autoritatea de reglementare, care în cazul nostru este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI).
Numai că, așa cum se vede, în regiunea Capitalei României, tarifele sunt stabilite de operatori, fiecare de capul lui, lăsând TPBI să aibă un rol mai degrabă decorativ. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Ian 2025 08:25:43 Titlul subiectului: |
220483 |
|
Biletul unic a incetat sa existe. Dar nu numai el, de facto TPBI nu mai are obiectul muncii. Articolul se gaseste aici
Citat: | Neașteptat caz de dispariție: biletul integrat CFR – STB – Metrorex. Din februarie, plătim separat călătoria cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni
După ce Metrorex a decis unilateral să scumpească călătoria cu metroul, CFR Călători îi urmează exemplul. Directorul companiei a denunțat unilateral Ordinul ministrului Transporturilor prin care a fost introdus biletul unic. Asta înseamnă că nu se va mai putea cumpăra un singur bilet pentru metrou și autobuz în București, precum și tren de la Gară la aeroport.
Biletul de tren pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă trebuie achitat separat
Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a trimis o adresă prin care retrage compania de transport din parteneriatul cu STB, Metrorex și Transferoviar Călători. Astfel, pentru un bilet de tren de la Gara de Nord la aeroport, oamenii vor trebui să achite separat suma de 6 lei, începând cu 17 februarie.
Documentul a fost trimis către Direcția de Transport Feroviar din Ministerul Transporturilor, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, Metrorex, Societatea de Transport București STB SA și Transferoviar Călători.
Un bilet de tren de la Gară la aeroport este mai scump la validator
Dacă sunt plătite în tren, cu cardul la validator, biletele de la Gara de Nord la Aeroport costă 6,32 lei, în loc de 6 lei. Și asta pentru că tot pasagerii sunt cei care trebuie să suporte comisionul de 32 de bani al tranzacției. Măsura a intrat în vigoare în decembrie anul trecut. Șeful operatorului feroviar de stat, Traian Preoteasa, a explicat decizia.
Însă același tip de validatoare sunt instalate și în autobuze, troleibuze, tramvaie. De asemenea, și în trenurile operate de Transferoviar Călători. În cazul acestor operatori, ei sunt cei care suportă comisionul. CFR Călători l-a pus în cârca pasagerilor.
Există o singură excepție de la plata comisionului. Situația în care un călător urcă în tren dintr-o stație în care nu poate (fizic) să își cumpere bilet |
Asa se intampla cand la companiile de stat, cum este CFR-ul, sunt niste cretini incapabili, pe post de director.
Biletul unic a devenit o istorie, la fel si un transport in comun integrat. Fugutza la masina personala. _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 04 Feb 2025 23:07:40 Titlul subiectului: |
220633 |
|
Abonamentul integrat era un pas spre normalitate, in Bucuresti. Problema este ca la CFR este un director imbecil, la ministerul transporturilor este cel mai sinistru si mai tampit ministru de la revolutie incoace. Asa ca burma de normalitate, in ceea ce priveste transportul in comun, s-a evaporat rapid. Cand il aud pe Preoteasa, directorul CFR-ului ce debiteaza prin presa, stau si mai intreb, mai tampit de atata se poate ?
O alta intrebare, de ce mai exista TPBI in conditiile date ? Ei practic nu mai au obiectul muncii. Articolul se gaseste aici
PS: constat ca Asociatia Metrou Usor nu prea a facut mare tam tam. Doar nu vor sa supere „stapanirea” si sa piarda accesul prin depouri (acolo se fac poze frumoase). M-am lamurit eu care este treaba cu aceste asociatii. Ei doar mimeaza dragostea pentru transport in comun. Mai vehement sunt eu aici pe forum, dar pe persoana fizica
Citat: | EXCLUSIV. Se pregătește al doilea val de scumpiri în transportul public București-Ilfov
După majorarea cu 66,66%, de la 1 ianuarie, a tarifului pentru o călătorie cu metroul și în urma presiunilor făcute de CFR Călători, se pregătește un al doilea val de scumpiri în transportul public București-Ilfov. Se vor scumpi toate biletele și abonamentele metropolitane integrate.
”Lucrăm sub spectrul amenințării CFR Călători de întrerupere a serviciului începând cu data de 17 februarie. Cautăm o formulă care să fie corectă pentru cetățenii care plătesc subvențiile acestor servicii publice”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI).
Amenințarea șefului CFR Călători
Amintim că, la mjlocul lunii trecute, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a anunțat că denunță unilateral, începând cu data de 17 februarie 2025, Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 66 din 15 februarie 2022 privind aprobarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate pentru transportul de suprafață, cu metroul și cu transportul pe calea ferată pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București-Ilfov.
În consecință, dacă nu se va ajunge la o înțelegere, după data de 17 februarie nu se vor mai putea cumpăra abonamente integrate STB+tren de Aeroport Henri Coandă, sau Metrorex+tren de Aeroport sau STB+Metrorex+tren de Aeroport. Sau dacă se vor putea cumpăra în continuare, ele vor fi valabile doar la trenurile operate de Transferoviar Călători pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă, nu și la cele ale operatorului feroviar de stat. Șeful CFR Călători era nemulțumit atât de faptul că abonamentele integrate au rămas la același preț, în vreme de biletele de tren s-au scumpit, cât și de faptul că STB emite abonamente și bilete în format electronic.
Traian Preoteasa: ”Vom intra pe alte baze”
Reporterul Club Feroviar l-a întrebat luni pe Traian Preoteasa, cu prilejul conferinței de presă pe care a organizat-o la Palatul CFR, dacă își menține decizia de a se retrage din sistemul integrat de tarifare București-Ilfov. ”Vom intra pe alte baze. Data trecută (în 2022 – n.red.) am fost băgați cam cu forța”, a răspuns el, care a adăugat că nemulțumiri similare cu cele ale sale au fost formulate și de Metrorex, și de Transferoviar Călători.
Discuția cu specialiștii de la TPBI este una extrem de complexă, pentru că vorbim de un Ordin al Ministrului Transporturilor emis în baza O.U.G. nr. 56/2011 și O.U.G. nr. 57/2011 (stabilirea tarifelor pe calea ferată și la transportul cu metroul prin ordin al ministrului). Nu este vorba de o decizie comercială a unor operatori economici. Este vorba, totodată, de o obligație de serviciu public stabilită și în baza prevederilor Codului Administrativ.
Urmează scumpiri în transportul public București-Ilfov, etapa a doua
Întrebate dacă se vor scumpi abonamentele integrate, sursele noastre din TPBI au răspuns afirmativ: ”Da. Sigur se vor majora, în baza tarifelor majorate/actualizate de la feroviar și Metrorex. Partea transportului public de suprafață rămâne neschimbată. Noile tarife sunt stabilite de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (pentru componenta feroviară și de transport cu metroul) și de TPBI (pentru componenta de transport metropolitan de suprafață)”.
Situația este diferită față de Londra sau Paris, de exemplu, unde autoritățile de reglementare (Transport for London, respectiv Île-de-France Mobilités) stabilesc tarifele, nu operatorii. Și asta pentru că nu TPBI, ci Ministerul Transporturilor subvenționează direct transportul feroviar și cu metroul, pentru ca să existe această competență legislativă. În orice caz, tarifele nu se pot modifica până la data de 17 februarie, luând în considerare perioadele legale de transparență decizională, plus timpii necesari elaborării, verificării, avizării noului proiect de OMTI. Acesta trebuie publicat în Monitorul Oficial al României și abia apoi stabilite noile tarife.
Având în vedere că tarifele practicate de cei patru operatori de transport de suprafață din regiunea București-Ilfov (Societatea de Transport București STB SA, Serviciul de Transport Voluntari, Ecotrans STCM și Regio Serv Transport Buftea) au rămas neschimbate, TPBI doar va lua act de noile tarife actualizate în baza modificarilor de la minister. ”Nu se discută la nivel local de modificarea politicii tarifare, deci nici pentru veniturile provenite din aceste tarife”, au mai precizat sursele citate.
Biletele și abonamentele integrate au rămas la aceleași prețuri
Abonamentele integrate nu s-au scumpit, ele putând fi cumpărate la același preț ca anul trecut. Abonamentul metropolitan care permite călătorii cu metroul și cu mijloacele de transport de suprafață costă tot 140 de lei, la fel și cel cu care poți călători atât cu Metrorex, cât și cu trenurile CFR Călători și Transferoviar Călători pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă. Acesta din urmă a rămas cu același preț de acum trei ani, de 140 de lei pe lună, chiar dacă între timp tariful pentru o călătorie cu trenul pe ruta menționată a crescut de la 5 lei la 5,5 lei și ulterior la 6 lei, cât este în prezent. Și abonamentul STB plus tren de Aeroport a rămas tot la prețul de 140 de lei. Și tot 210 lei, ca anul trecut, costă și abonamentul lunar STB+Metrorex+tren de Otopeni.
Și biletele integrate au rămas la același preț. Un bilet metropolitan STB+Metrorex cu valabilitatea de 120 de minute costă la fel ca înainte de la 1 ianuarie, adică 5 lei. Dacă cumperi un pachet de 10 călătorii, acesta costă 45 de lei, adică 4,5 lei călătoria de două ore, timp în care poți să intri și să ieși de la metrou de câte ori vrei.
Un abonament Metrorex plus tren de Aeroport va depăși 200 de lei
Or, abonamentele emise de CFR Călători s-au scumpit de la data de 15 decembrie 2024, când a intrat în vigoare Mersul Trenurilor 2024-2025.
Potrivit informațiilor oficiale de pe site-ul operatorului feroviar de stat, un abonament lunar valabil pe grupa 11-20 km costă 126,50 lei. Aici se înscriu și rutele București Nord-Parc Mogoșoaia (11 km) și București Nord-Aeroport Henri Coandă. Iar un abonament integrat STB plus tren de Aeroport sau Metrorex plus tren de Aeroport costă 140 de lei.
În cazul acestora vom asista, fără îndoială, la al doilea val de scumpiri în transportul public București-Ilfov. Unde mai pui că și abonamentul valabil doar la Metrorex s-a scumpit de la 1 ianuarie de la 80 de lei la 100 de lei. În consecință, cea mai mare scumpire se va înregistra la abonamentele integrate Metrorex plus tren de Aeroport, care ar putea costa peste 200 de lei. Se va scumpi însă și abonamentul integrat STB plus Metrorex.
Carențe de ordin informatic la CFR Călători
În afară de tarifele percepute pentru biletele și abonamentele integrate, mai trebuie rezolvate și alte probleme, de natură informatică.
Încă de la început, când a fost introdus acest sistem, pe tabletele controlorilor de la CFR Călători nu a existat softul care să permită verificarea validării abonamentelor emise de STB. În schimb, pe dispozitivele celor de la TFC există acest soft. Controlorii operatorului feroviar de stat nu au altă posibilitate de a verifica validarea decât să se ducă cu cardul pasagerului la validatorul din automotor. Dacă în momentul respectiv pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă circulă un automotor fără validator STB (așa cum se întâmplă destul de frecvent), controlorul nu poate decât să te creadă pe cuvânt că ai abonament.
Oricum, chiar și atunci când sunt validatoare în tren, angajații CFR Călători nu stau să verifice existența și valabilitatea abonamentului de pe cardul de transport. Adică poți să ai pe card încărcat doar un abonament valabil pe STB și când vine controlorul te întreabă dacă l-ai validat, tu îi spui că da, iar controlorul nu stă să te verifice, merge mai departe prin tren. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 14 Feb 2025 13:29:22 Titlul subiectului: |
220752 |
|
Titlul metropolitan de calatorie era un pas spre normalitate. Problema este ca la noi, in Romania, in posturile de conducere, avem niste cretini, pusi acolo, pe criterii politice. Cel mai sinistru este ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. Care este rezultatul ? Un regres ! Articolul se gaseste aici
Citat: | EDITORIAL | Ruptură la CFR prin pixul unui directoraș: Biletul unic către Aeroportul Otopeni, victima colaterală în războiul tarifelor
Începând de luni, titlurile de călătorie metropolitane integrate pentru ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă nu mai sunt valabile. Decizia șefului CFR Călători, Traian Preoteasa, de a suspenda aceste titluri, aruncă în haos transportul public din București și Ilfov. Măsura afectează mii de navetiști, dar și pe cei care tranzitează zilnic aeroportul, la capătul unor eforturi aproape supraomenești de a implementa, după model occidental, un bilet unic pentru transportul public din București și Ilfov.
Decizia care a stat într-un pix de directoraș reprezintă un regres major în eforturile de integrare a transportului public în București. După aproape 30 de ani în care bucureștenii nu au putut călători cu același bilet prin oraș, în sfârșit, cu chiu cu vai, se făcuseră pași importanți spre normalitate. În spatele acestui deziderat stă o infrastructură greu de înțeles chiar și pentru mulți oameni care activează în domeniul transporturilor.
Sistemele moderne de ticketing reprezintă discipline aparte la facultățile de transporturi, cu multă matematică și programare la pachet. Da, chestiuni greu de înțeles pentru oamenii partidului care n-au timp să-și bată capul cu așa ceva când treaba lor acolo este să stea cu mană pe robineții cu bani.
„Revoluția” Google Maps
Dincolo de integrarea tarifară, care a fost doctoratul în „materie de”, bucureștenii au aplaudat la unison integrarea transportului metropolitan în Google Maps la începutul lui 2023.
Pentru cine nu știe, doi ani a durat la noi acest proces anevoios, dus la bun sfârșit prin hățișurile birocratice de o mână de oameni dedicați, care au albit efectiv că să pună Bucureștiul pe harta marilor capitale europene la acest capitol.
În fine, până la decizia de suspendare a titlurilor metropolitane, în secolul 21 CFR Călători se confruntă cu probleme legate de emiterea biletelor: sunt trei tarife diferite (la casă, la automat și la controlor) dacă vrei să ajungi cu CFR Călători la Otopeni.
Un conflict al orgoliilor sau o chestiune penală?
În spatele acestei decizii de a retrage CFR din ecuația biletului unic, s-ar ascunde un conflict între Traian Preoteasa și STB, pe fondul unor neînțelegeri legate de formatul electronic al biletelor și a tarifelor, după cum jurnaliștii de la Club Feroviar au arătat aici.
În acest război al orgoliilor, cei mai afectați sunt cei care vor să evite aglomerația de pe DN1 în drum spre porțile de îmbarcare de pe aeroportul Otopeni, navetiștii din Nordul Capitalei, dar și angajații aerogării.
Așadar, date fiind ipotezele de mai sus, ne-am putea întreba legitim:
Ce structură, cu șefi și angajați aferenți din CFR Călători, nu își face treaba(cine-i ține brațe, adicătelea) și de ce se poate la STB și Metrorex?
Retragerea CFR Călători din ecuația biletului unic favorizează cumva operatorii privați care-și freacă mâinile la această oră? |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|