|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 13 Mar 2006 17:11:00 Titlul subiectului: 00000000 |
18342 |
|
La Cluj Timișurile leagănă, dar treaba nu e relevantă, având în vedere calitatea deosebit de slabă a căii de rulare. Din cele spuse pe forum, se pare că Timișurile sunt pe cale de dispariție.
Înălțimea unui Timiș 2 cu pantograful ridicat (ca, de altfel, al oricărui tramvai cu pantograful pe linie) trebuie să fie de 4,5 m. Timișul are "defectul" de a fi foarte înalt. În stațiile fără refugiu, se urcă greu. Mai bine zis, se urca, dat fiind faptul că în Iași nu mai circulă Timișuri. Chiar dacă pantograful e coborât, înîlțima între capotă și pantograf e de câteva zeci de centimetri, deci e foarte posibil ca valoarea de 280 cm să fie reală.
Timișul avea tendința de:
-lăsare în spate a vagonului din față
-lăsare în față a vagonului din spate
Asta îneamnă că partea din față a vagonului din față și partea din spate a vagonului din spate erau mai înalte. Astel, un călător urca mult mai greu la ușa 1 și la ușa 6 (a treia ușă a remorcii) decât unul care se suia la ușa 3 sau ușa 4.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 16 Mar 2006 21:48:55 Titlul subiectului: |
18545 |
|
Legat de tramvaiele Timis, iata cam cum asi vedea eu modificarile care se puteau aduce unui boghiu de Timis-2. Desenul nu e nici pe departe perfect. E o schita realizata de mine, dar cred ca se disting detaliile. Parerea mea este ca aceste tramvaie ar fi putut avea o viata f lunga daca i se aduceau imbunatatiri si modificari ale sistemului de suspensie si rulare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
6.92 kb |
Vizualizat: |
de 31924 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 17 Mar 2006 14:23:55 Titlul subiectului: |
18580 |
|
Boghiul de Timis din Iasi nu avea patina, dar aceste tramvaie aveau in schimb frana cu aer, devenita frana de serviciu (modificare).
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Sep/2024 Mesaje: 1135 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 18 Mar 2006 20:04:31 Titlul subiectului: |
18707 |
|
Tom a scris: | Boghiul de Timis din Iasi nu avea patina, dar aceste tramvaie aveau in schimb frana cu aer, devenita frana de serviciu (modificare). | Nici boghiurile originale ale Timisurilor din Arad nu aveau patina. Insa, asa cum am mai scris si la topicul legat de tramvaiele aradene, boghiurile au fost modernizate, probabil la Strungul Arad, adaugandu-se si patina. Oricum, cred ca este un accesoriu relativ inutil, deoarece de la unele boghiuri sunt scoase. Boghiuri vechi mai sunt cred doar pe vagonul de vara, iar noi pe toate Timisuriel ramase.
Odata, eram in vagonul remorca #211, in statia de la Primarie. S-a desprins ceva furtun ce venea din vagonul motor,#220, si fasaia (probabil ceva cablu de frana, nu am studi tehnice ), si ca un rezultat au fost coborate patinele. Vatmanul a incercat sa porneasca, dar degeaba, vag remorca avea patinele coborate. Tot ce a facut a foat sa reintroduca acel furtun la locul lui...
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Mar 2006 20:39:48 Titlul subiectului: |
18711 |
|
Nu cred ca patina este un element indispensabil. Ea asigura franarea de urgenta la majoritatea modelelor de tramvaie. La Tatre, daca raman fara frana de serviciu singura care ramane este frana pe patina, foarte eficienta. Din cate stiu, la o viteza de 50 km/h, la activarea franei de urgenta, un vagon Tatra se opreste in cca 8 metri. Patina este folosita si la oprirea in statii aflate in panta (vatmanii de pe GT4 folosesc patina pe dealul Copoului - Iasi ).
Intradevar Timisurile din Iasi nu au avut patine.
Pentru Timisurile din Iasi, faptul ca nu au avut patina a prezentat un mare dezavantaj: au deservit numai trasee cu panta mica (9b, 10) sau fara pante (5, parca si pe 2 au mers). E clar ca nu au vazut trasee precum 1, 3 sau 8, ce au pante destul de mari.
In 1998, pe 12 iunie, daca-mi aduc bine aminte, s-au facut 100 de ani de transport electric in Iasi. S-a organizat o parada cu vagonele care au circulat si circulau la momentul respectiv in Iasi (AEG #1; ITB #100 - restaurat, dar nu prea reusit ; Timis 2 #323; Tatra T4D #201 - primul T4D din Iasi (ar fi fost mai nimerit un T4R ); V2A #356 (sau altul) si un GT4, adus din Stuttgart. In aceasta ordine s-a plecat din intersectia str. Arcu cu str. Garii, in jurul orei 13. Au urmat traseul Tg. Cucu - Copou - Podu Ros - Baza 3 - Depou Gara.
Ei, pe Copou Tatra T4D a mers aproape de Timis, in cazul in care acesta ramanea fara frane. Nu s-a intamplat nimic, dar totusi vagoanele erau pline ochi cu oficialitati si ceva calatori veniti la o plimbare cu tramvaiul.
La coborare Timisul a fost tinut mai din scurt la franare decat Tatra, in fata avand ITB-ul.
Daca se modernizau boghiurile Timisurilor cum s-a facut in cazul Prototipului 316 poate am fi avut si azi cateva in exploatare, dar s-a preferat achozitionarea vagoanelor la mana a doua, un lucru mai bun, de altfel!
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 08 Apr 2006 14:49:08 Titlul subiectului: Tipuri de Timis-2 |
20311 |
|
TATRA a scris: | Pentru Timisurile din Iasi, faptul ca nu au avut patina a prezentat un mare dezavantaj: au deservit numai trasee cu panta mica (9b, 10) sau fara pante (5, parca si pe 2 au mers). E clar ca nu au vazut trasee precum 1, 3 sau 8, ce au pante deswtul de mari. | Nu cred ca doar lipsa patinei nu a permis acestor vehicole sa mearga pe trasee cu panta mare. Cred ca este o cauza tehnica legata de constructia lor. Totusi, vagonul modernizat 316 putea merge pe pantele din Copou. TATRA a scris: | In 1998, pe 12 iunie, daca-mi aduc bine aminte, s-au facut 100 de ani de transport electric in Iasi. S-a organizat o parada cu vagonele care au circulat si circulau la momentul respectiv in Iasi (AEG #1; ITB #100 - restaurat, dar nu prea reusit ; Timis 2 #323; .... V2A #356 (sau altul).... | 356 de astazi este fostul 352. Nu stiu daca acela a fost si nici nu conteaza in acest topic. Vagonul Timis a fost insa 316 si nu 323 (astazi 342).
1. - 2. Au existat 2 tipuri de vagoane Timis, cel putin din punct de vedere al aspectului partii din fata: cele cu caseta de afisare a traseului pe acoperis si cel cu caseta inclusa deasupra parbrizului. Iata aceste modele. Primul a fost fabricat inclusiv pana in 1981, celalalt din 1981 pana in 1990.
3. - 4. Ulterior, s'a facut o modificare la vagoane, decupandu-se partile laterale in zona boghiurilor. Se pare ca datorita inscrierii in curbe stramte aceasta zona nedecupata se deteriora.
Marimea decupajului, precum si aplicarea unei masti din cauciuc sau alt material, difera de la o retea de transport la alta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
10.21 kb |
Vizualizat: |
de 32083 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.87 kb |
Vizualizat: |
de 32082 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.78 kb |
Vizualizat: |
de 29932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.13 kb |
Vizualizat: |
de 29938 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 08 Apr 2006 16:15:31 Titlul subiectului: Re: Tipuri de Timis-2 |
20330 |
|
Un alt element îl constituie acele grile pe unde intra aerul pentru încălzire.
-Majoritatea Timișurilor au două asemenea orificii pe ambele vagoane, orificii situate pe partea opusă ușilor
-Unele au două perechi de orificii doar la vagonul motor, remorca neavând nimic (nu știu cum era încălzită remorca). În pozele de mai sus se pot observa cele două tipuri Tom a scris: | Au existat 2 tipuri de vagoane Timis, cel putin din punct de vedere al aspectului partii din fata: cele cu caseta de afisare a traseului pe acoperis si cel cu caseta inclusa deasupra parbrizului. Iata aceste modele. Primul a fost fabricat inclusiv pana in 1981, celalalt din 1981 pana in 1990. | În Arad există Timișuri făcute începând cu 1981 cărora, la reconstrucție (este mai mult decât o RK) li s-a desființat gemulețul de deasupra parbrizului și, în locul casetei de afișare a numărului de linie a apărut un... far (nu la toate). Este vorba de
-rama 1+2
-rama 15+16
ambele fiind adaptate transportului interurban (nici "tractorul" nici "remorca" nu mai au ușa din mijloc). Ceea ce nu știu este dacă s-a umblat la avertizoarele sonore sau nu. Altfel spus, dacă alături de sonerie (sau în locul ei) există goarne sau nu. Fiind adapat transportului suburban, nu m-aș mira să aibă în dotare goarnă. La Cluj, deși tramvaiul circulă doar în perimetrul orașului, toate Timișurile în stare de funcțiune au, alături de sonerie, și goarnă.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 08 Apr 2006 16:54:26 Titlul subiectului: |
20335 |
|
OAB a scris: | Un alt element îl constituie acele grile pe unde intra aerul pentru încălzire.
-Majoritatea Timișurilor au două asemenea orificii pe ambele vagoane, orificii situate pe partea opusă ușilor.
-Unele au două perechi de orificii doar la vagonul motor, remorca neavând nimic (nu știu cum era încălzită remorca). În pozele de mai sus se pot observa cele două tipuri | - Cred ca toate Timisurile au cel putin doua orificii pe ambele vagoane.
- Intr'adevar, cel din poza are 2 perechi, insa acest lucru nu este legat de faptul ca vagonul este de tipul al 2'lea. La Iasi nu am vazut vagoane cu 2 perechi de orificii, desi cu exceptia primelor doua, toate erau din seria cu caseta deasupra parbrizului. Altfel spus, prezenta casetei de linie sau a decupajelor nu implica prezenta a 2 perechi de orificii, dar era singura poza in care vagonul este pozat din lateral.
Este si mai interesanta asemanarea intre Timis-1 si V12. Practic, in afara de un singur far, partea din fata asemanatoare cu EP vechi si fereastra din fata si din spate separata in 2 pe verticala (ca la EP), aceste vagoane seamana perfect cu vagoanele V12.
Mai tarziu, designul de Timis a inspirat modelul "modernizat" la Iasi din V58+V10. http://troleibuz.lx.ro/forum/viewtopic.php?p=345#345
Iata si un Timis-1. Pozele sunt doar informative. Vagoanele sunt separate pentru ca poza completa nu am dreptul s'o public. Daca admin'ul considera necesar, o va sterge.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
19.42 kb |
Vizualizat: |
de 32038 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.3 kb |
Vizualizat: |
de 32038 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Sep/2024 Mesaje: 1135 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 09 Apr 2006 09:29:09 Titlul subiectului: 0000000 |
20382 |
|
In Arad, daca tin bine minte, au existat doar 2 orificii de aerisire pe timisuri. Pe cele reconstruite sunt sigur. Ultimul Timis nemodernizat ce a circulat in Arad a fost #230-#185, casat in 2005. Si acesta tin minte ca avea doar 2 orificii.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 09 Iun 2006 07:49:54 Titlul subiectului: 11111 |
24724 |
|
Tramvaiele model ,,Timis-2" pot circula fara patine de franare electromagnetica. Frana de serviciu al acestui tip de tramvai este pneumatica cu disc. La noi in Galati tramvaiele ,,Timis-2" au circulat in forma: 1-vagon motor+2 remorci, in total 3 vagoane cuplate, fara a vea patine de franare electromagnetica.
Iata schita franei de serviciu a vagonului -remorca- ,,Timis-2"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
5.73 kb |
Vizualizat: |
de 32259 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 17:36:47 Titlul subiectului: |
33512 |
|
Pe TIMIS-uri s-au montat si choppere. Motivul pentru care s-a montat pe Timișuri a fost destul de simplu: nu au ce să pună în locul lor, iar RK-urile sunt făcute superb: vagoanele arată mai bine decât dacă erau noi!
Astea sunt:
Al 3lea Timiș clujean modernizat este #8, însă el nu are(sper să-i pună) chopper.
#07 și #08 din Cluj au fost modernizate schimbându-se și aspectul botului. În schimb, la al 3lea Timiș modernizat, #33 s-a păstrat designul original.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 15:02:57 Titlul subiectului: |
35229 |
|
Sunt 3 tramaie modernizate în maniera de mai sus, fiecare având fusta și prima treaptă a scărilor mai jos decât din fabrică.
33-ul are partea din față aproape neschimbată
07 și 08 au un fel de "botic" care, într-adevăr, nu arată prea bine
-07 și 33 au choppere, dar nu identice. Cel de pe 07 scoate un singur sunet în timp ce chopperul de pe 33 scoate 2 sunete; acesta din urmă e montat în salon
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 04 Dec 2006 14:42:37 Titlul subiectului: |
40174 |
|
Timiș-urile continuă să mă șocheze. Ultimele 2 lucruri care m-au lăsat mască (sub rezerva că eu unul nu am mers cu Timiș decât în Timișoara și nu știu dacă astea sunt dotări "standard") sunt:
1. Prezența în tramvaiele Timiș a unor "butoane", folosite probabil pentru comanda deschiderii ușilor.
2. Prezența unor spoturi luminoase încastrate în podea, chestie care mi se pare destul de S.F. pentru un Timiș...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.17 kb |
Vizualizat: |
de 31063 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.75 kb |
Vizualizat: |
de 31063 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Oct/2024 Mesaje: 8755 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Dec 2006 16:00:32 Titlul subiectului: |
40182 |
|
Butoanele indicate sunt pentru semnalul de alarma.
La Iasi nu am vazut niciodata acele spoturi, deci e posibil sa fie modificare locala ulterioara datei fabricatiei.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 04 Dec 2006 18:53:17 Titlul subiectului: |
40207 |
|
radub a scris: | Butoanele indicate sunt pentru semnalul de alarma.
La Iasi nu am vazut niciodata acele spoturi, deci e posibil sa fie modificare locala ulterioara datei fabricatiei. | Eu stiu sigur, ca am vazut asa ceva la Timis, dar a fost mai demult si nici nu stiu sigur in ce oras: fie in Cluj fie in Oradea... Stiu doar ca ma uitam foarte curios, ce poate fi.
|
|
Sus |
|
|
dan tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 27/Mai/2024 Mesaje: 62 Locație: Sag (jud. TM)
|
Trimis: Lun 04 Dec 2006 19:33:05 Titlul subiectului: |
40218 |
|
Butonul era pentru semnalul de alarma, spoturile erau pentru iluminare la scari.
Le-am mai prins in functiune, observa te rog, ca spoturile au aceeasi forma constructiva ca la autobuzele romanesti, deci era acelasi furnizor.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 05 Dec 2006 14:06:16 Titlul subiectului: |
40273 |
|
Asta am remarcat, că par aceleași spoturi ca și cele montate în plan vertical sau oblic în scările autobuzelor/troleibuzelor DAC/ROCAR sau ale tramvaielor V3A modernizate, însă nu mă așteptam să le văd într-un Timiș și mai ales în poziția asta, orizontală. Timiș-ul unde am făcut poza asta este din Ploiești, mă gândesc că face parte dintr-unul dintre ultimele loturi fabricate de fabrica timișoreană, pentru că la restul de Timiș-uri cu care am mers sau pe care le-am văzut, la Timișoara, Arad și Reșița, nu le-am remarcat.
Sunt extrem de furios din cauza intenției RATP de a casa cele 2 cupluri de Timiș-uri rămase, sunt într-o stare extrem de bună, mai ales relativ la condițiile de conservare de până acum, dar, repet, sunt într-o stare foarte bună, și eu am tot insistat pentru păstrarea măcar a unui cuplu, sunt tramvaie românești, astea, dacă se vor casa, le vom mai avea doar în amintire... Pentru că o TatraT4, să zicem, nu-i o problemă, cei de afară sunt suficient de deștepți să păstreze ei, însă Timișurile, VxA-urile, dacă nu avem grijă de ele, le vom mai vedea doar în poze...
Apropo, se mai știe ceva de acel TimișV2? Uzina care l-a produs mai există?
Acum iată o poză cu un Timiș utilitar din Iași, îmi place extrem de mult modul original de vopsire. Din păcate nu cunosc autorul pozei pentru a intra în contact cu el și a mai verifica dacă nu cumva mai există și alte astfel de poze minunate...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.4 kb |
Vizualizat: |
de 30990 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 05 Dec 2006 21:57:32 Titlul subiectului: |
40312 |
|
Vagonul din Iasi este 327 ex 0333.
Acum 333 ex 344 este alt timis utilitar, cu o forma usor diferita.
Actualul 344 este fosta remorca 344 !
Toate se gasesc pe situl http://iasi.stfp.net
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 16 Sep 2007 00:45:15 Titlul subiectului: |
82828 |
|
Poate sa-mi zica cineva care este cu aprioximatie data in care a iesit din intreprindere ultimul vagon TIMIS?
|
|
Sus |
|
|
garcon
Data înscrierii: 01/Mai/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2010 Mesaje: 6 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 02 Mai 2008 11:31:14 Titlul subiectului: |
92832 |
|
Ultimul tramvai Timis 2 dintre cele care au mai circulat in Timisoara a fost fabricat in 1990. Nu stiu daca dupa aceea au mai fost fabricate tramvaie Timis 2, care sa fi fost livrate in alte orase(?). M-as indoi.
|
|
Sus |
|
|
raven84
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2013 Mesaje: 124 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 17 Iun 2008 22:05:01 Titlul subiectului: 56u56u5 |
94698 |
|
Pe "old forum", ca sa ma exprim in stilul Amiralului am dat de o poza unicat care mie unuia mi-a placut enorm desi m-a si intristat. e poza unicului timis 2 articulat asa cum era el in 1996, tare pacat, mai ales ca arata destul de bine ca design.
Sursa: Blickpunkt Strassenbahn
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.15 kb |
Vizualizat: |
de 28636 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 19/Aug/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mie 05 Noi 2008 17:32:18 Titlul subiectului: |
100620 |
|
Aveti cumva o imagine buna din profil a unui tramvai Timis 2? Am nevoie pentru a'i face schita. As prefera una luata mai de departe, sa nu aiba prea multe distorsiuni optice, cam ca cea atasata de mine de exemplu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.35 kb |
Vizualizat: |
de 28231 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Oct/2024 Mesaje: 8755 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Noi 2008 20:48:34 Titlul subiectului: |
100628 |
|
1000 mm, cu niscai modificari in timp:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
632.36 kb |
Vizualizat: |
de 28210 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|