 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 07 Dec 2019 20:57:36 Titlul subiectului: |
204336 |
|
Am încredere că informațiile de la Libertatea sunt corecte. Sunt sigur că CNSC va soluționa contestația cu toată răspunderea și folosind informațiile oferite în presă recent, cu transparență totală, și să sperăm că va dispune reevaluarea ofertelor. Nu am încredere că Firea va forma o nouă comisie de evaluare transparentă, așadar eu zic să vedem ce zic autoritățile competente în justiție (CNSC în cazul de față). Dacă CNSC le dă dreptate primăriței și câștigătorului Durmazlar, atunci mă aștept ca Astra să caute dreptatea mai sus în instanță.
Referitor la afirmația:
guest a scris: | As vrea sa vad asemenea investigatii si in cazul licitatiilor din celelalte orase mari ale tarii. |
...și eu cred că ar fi binevenite, dar momentan nu cred că ar avea mare lucru de investigat acolo, pentru că ofertanții au câștigat în principal pe criteriul de cel mai scăzut preț, iar punctajele erau motivate, fiind pur obiective, nefiind incluse criterii subiective, ce pot lăsa loc de interpretări. Or aici Astra a pierdut din cauza unui criteriu foarte interpretabil (calitatea produsului). Prin urmare, clar că se află ceva putred la mijloc aici, așadar era previzibilă o asemenea investigație.
|
|
Sus |
|
 |
CiprianTRB

Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Mar 10 Dec 2019 13:10:35 Titlul subiectului: |
204390 |
|
Mai sunt 5 zile... Și ar trebui sa se termine evaluarea financiara...
Totusi... Îmi este teama ca... În caz ca câștiga Astra... Primim toate tramvaiele abia în 2030...ca la ce capacitate de producție are... Nu m-ar mira... Deci nu știu ce sa zic....
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 10 Dec 2019 13:49:28 Titlul subiectului: |
204391 |
|
Chiar tu ai spus-o, evaluarea financiară e gata. Avizele necesare au fost eliberate, conform secțiunii de documente din SICAP. Trebuie doar să actualizeze sistemul. Probabil o să facă exact ca la troleibuze, vor trece procedura în deliberare chiar înainte de atingerea termenului limită. Și chiar dacă va fi depășit termenul limită, pentru o perioadă ulterioară, licitația nu va fi anulată (nu știu cât, mă gândesc undeva la o săptămână, vom vedea).
Astra în 2030 toate? Hmm, să vedem... Până acum, din graficele de livrare actuale, fabrica de la Arad ar trebui să livreze pentru un singur contract 1-2 tramvaie pe lună, în medie. Asta ar însemna undeva la 65 de luni (la 15 luni de la semnarea contractului primul tramvai, apoi 50 de luni pe cadență medie). Deși e un termen astronomic, nu ajungem în 2030, ferească Dumnezeu. Cel mai târziu, dacă am merge pe acest scenariu, undeva în 2025-2026.
DAR...
Astra mai are hala din URAC de la București. Ritmul de producție va fi cel puțin egal, deoarece aici se vor putea concentra exclusiv asupra acestui contract. Deci să zicem 4 tramvaie pe lună, câte cere și PMB. Cu graficul actual cerut, de 4 ani, undeva în 2023-2024 ar trebui să vină ultimele.
Așadar, nu le duce grija celor de la Astra. Poate că au amânat contracte, dar acum pot să stea lejer, 15 luni e timp berechet pentru 1 tramvai. Să sperăm că și-au învățat lecția cu comenzile de piese și normativele UE.
Noul grafic de livrare, atașat, preluat de pe MetrouUșor:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.71 kb |
Vizualizat: |
de 12062 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.56 kb |
Vizualizat: |
de 12062 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
CiprianTRB

Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Mar 10 Dec 2019 14:24:41 Titlul subiectului: |
204392 |
|
Teoretic este terminata... Dar "duamna" a spus ca nu s-a terminat... Deci nu știu ce sa zic...
|
|
Sus |
|
 |
CiprianTRB

Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Mie 11 Dec 2019 09:33:11 Titlul subiectului: |
204402 |
|
Citat: | Fara suparare, dar vreun tramvai Astra de 36 m (sau 32-37), pe ecartament de 1435 mm, cu 5 usi duble si boghiuri real pivotante (nu cu montaj elastic), ati vazut sa circule pe undeva? Sau treaba asta e valabila numai pentru Durmazlar (si Bozankaya la troleibuze) in timp ce Astra trebuie sa fie calificata "by default" trecand peste toate principiile achizitiilor publice doar asa, ca "e de-ai nostri"?
Pe langa faptul ca nu exista un asemenea tramvai, Astra se mai si lauda cu el ca e omologat. Adica AFER a dat o omologare in alb unui tramvai care nu exista (si care ar diferi substantial de cele 6 de la Arad prin ecartament, lungime, latime, numar usi, numar calatori, greutate, etc). Lucru care nu ma mai mira tinand cont ca AFER le-a omologat si admis in circulatie in Romania celor de la Astra si ramele second-hand IC2 retrase definitiv si casate de statul danez pentru deficiente grave ce pun in pericol siguranta circulatiei. Cred ca aceste omologari in Romania se dau cum se vindeau pe vremuri "facturi" pe Dudesti.
Sunt convins ca in timp ce romanii fac clasicul scandal si se plang in toata presa cum au fost "abuzati" ei de "duamna", turcii asteapta civilizat un rezultat oficial al organelor abilitate, dupa care in cazul intoarcerii rezultatului, vor face plangere in justitie ca doar n-or fi prosti sa piarda asa contract in fata unora care de-abia s-au scremut sa faca 6 tramvaie.
LE: Citind in presa romaneasca am aflat ca de fapt Astra a fabricat toate tramvaiele din Europa (peste 800). Cred ca au uitat sa spuna si de alea din Australia. Si de ala din 1881 al lui Werner von Siemens :rofl: |
(citat de pe Metrou Ușor)
Pana acum toată lumea se plângea de Durmazlar ca nu are omologare...
Dar măcar Astra a făcut vreodată un tramvai de 36 de metri? Cu 5 uși duble?
Toți de plângem de Durmazlar (care chiar poate respecta graficul de livrare, sau le poate aduce chiar mai devreme)... Dar Astra de unde pisici are omologare pentru un tramvai de 36 de metri....
De chestia asta nu se discuta în presa... Ca na... E firma românească, și trebuie sa ajutam economia... Chiar dacă Astra este aproape în aceasi oala cu Durmazlar... Eu mi-am pierdut încrederea în Astra... La ce dezastre au livrat la Cluj(ma refer la Astra Town 118)...
Ar trebui frumos sa depună și Durmazlar contestatie... Sa vedem atunci ce face Astra... Dacă Astra dovedește ca are deja fabricat și omologat un tramvai de 36 de metri, cu 5 uși, și boghiuri pivotante, eu îmi cer scuze fata de Astra...
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 11 Dec 2019 10:18:28 Titlul subiectului: |
204403 |
|
Of...
Imperio este omologat drept un tramvai MODULAR, cu 3-6 module, prin definiție, fiecare modul având 9m, adăugându-se câte o ușă dublă pentru fiecare modul în plus, pe 1000mm (cele produse la Arad) și 1435mm (cele produse la București). Deci implicit varianta de 36m (4 module) se verifică și este omologată. Boghiuri pivotante nu știu dacă are sau nu în omologare.
Într-o țară normală, Astra ar fi trebuit să aibă susținere pentru dezvoltarea produselor sale și pentru comercializarea acestora pe piața internă. Noi le dăm în cap, că na, mai bine importăm produse din Turcia, care or fi, probabil, slab calitative, în loc să luăm ceva cu patent nemțesc, și care, surpriză, e și românesc! În plus, Durmareea nici măcar nu e omologată corespunzător.
Troleibuzele Astra de la Cluj mi se par ok. Nu mi s-au părut rele, ai fost cu ele de le numești "dezastre"? Și chiar mi s-a confirmat de către un user din Cluj la un moment dat că sunt ok, când a pus @guest niște poze mai demult.
Văd în profilul tău că ești elev. O să-ți dau un sfat pe care l-am trăit pe propria piele, și aici, și pe MetrouUșor: nu tot ce zboară se și mănâncă.
Și încă un sfat amical: las-o mai ușor cu punctele de suspensie, folosirea exagerată poate sugera că ai întreruperi în firul logic al gândirii, riscând să nu te ia nimeni în serios.
|
|
Sus |
|
 |
CiprianTRB

Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Mie 11 Dec 2019 10:25:34 Titlul subiectului: |
204404 |
|
Am înțeles. Îmi cer scuze!
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Oct/2025 Mesaje: 2176 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 11 Dec 2019 13:30:48 Titlul subiectului: |
204409 |
|
Parerea mea , in aceasta situatie , este la fel ca si la alegeri , trebuie ales raul mai mic. Astra nu ar fi in stare sa respecte termenele de livrare pentru toate orasele daca ar trebui sa construiasca si tramvaie pentru Bucuresti , calitatea tramvaielor ar fi indoielnica , modelul licitat nu corespunde caietului de sarcini , neavand boghiuri pivotante , iar in cazul Durmazlar nu au omologare europeana si sunt produse turcesti.
Legat de Astra , poate daca ar incepe sa foloseasca hala pe care o au in capitala , si daca s-ar asocia cu alte companii care se ocupa de mentenanta/construirea materialului feroviar , cum ar fi Remar VFU Pascani , URAC , eventual Softronic , etc. ar reusi sa onoreze toate comenzile.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 11 Dec 2019 15:49:55 Titlul subiectului: |
204412 |
|
În 2017, făcuseră un parteneriat cu VFU și Atelierele Grivița special pentru licitația aceasta, așadar, dacă mai e în vigoare, nu ar trebui să ne facem probleme. Și chiar dacă n-ar fi, am făcut un calcul mai sus, nu e așa gravă situația cu capacitatea de producție pe cât se vehiculează. De acum, Astra are normativele tehnice europene puse la punct și sper că și-au învățat lecția cu piesele comandate, să efectueze comanda din timp, preferabil îndată ce s-a semnat contractul. Sunt aproape sigur că va fi reactivată și hala de la URAC, deci putem sta liniștiți.
Țin minte o vorbă din liceu: "de te frigi cu ciorbă, sufli și-n iaurt". Ciorba e reprezentată de Otokare, iar iaurtul e Durmazlar. N-am chef să repetăm episodul, e normal să fim sceptici în ceea ce-i privește pe băieții ăștia din Bursa, după ce o companie turcească ne-a trântit ce ne-a trântit...
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 12 Dec 2019 09:10:32 Titlul subiectului: |
204421 |
|
Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până la data de 15 iunie 2020.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 12 Dec 2019 17:03:44 Titlul subiectului: |
204427 |
|
Și decizia CNSC este următoarea: contestația a fost admisă în parte și se dispune remedierea.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 11043 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Dec 2019 14:14:41 Titlul subiectului: |
204444 |
|
Un articol in Libertatea, pe acest subiect: https://www.libertatea.ro/stiri/primaria-capitalei-a-pierdut-contestatia-in-licitatia-celor-100-de-tramvaie-2830669
Citat: | Primăria a pierdut contestația în licitația celor 100 de tramvaie! Firea e obligată să anuleze anunțul că au câștigat turcii și să facă ”reevaluarea ofertei Durmazlar”
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a obligat instituția condusă de Gabriela Firea să anuleze anunțul prin care îi declara pe turcii de la Durmazlar câștigători ai contractului de 180 de milioane de euro, pe bani europeni.
Primăria va achita ea cei 35.000 de lei cheltuiți de Astra pe avocați
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a decis joi, 12 decembrie, să admită, parțial, contestația făcută de Astra Vagoane, după ce Primăria anunțase că Durmazlar a câștigat licitația pentru dotarea Bucureștiului cu 100 de tramvaie noi.
Pe 7 noiembrie, ziarul Libertatea începea dezvăluirile despre această licitație. În urma lor, Gabriela Firea a spus că îi va da în judecată pe jurnaliștii de investigație.
CNSC a constatat că, la mai multe capitole, Primăria a greșit felul în care a evaluat oferta firmei din Bursa și o obligă să o reevalueze.
Consiliul a descoperit mai multe nereguli în licitație. La unul dintre punctele argumentării, CNSC scrie că Primăria a acordat 8 puncte firmei turcești, ”care a condus la ocuparea primei poziții în clasament”, pe baza unor simple declarații ale Durmazlar, cum ar fi cele referitoare la ”graficului de livrare și a angajamentului ferm. Consecința deciziei CNSC e că achiziția publică se reia din punctul evaluării ofertei companiei Durmazlar, primăria fiind pusă să anuleze anunțul de câștigarea a licitației.
În același timp, PMB e obligată de CNSC să plătească onorariul avocaților angajați de Astra pentru contestație, în valoare de 35.000 de lei. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea 
Ultima modificare efectuată de către guest la Sâm 14 Dec 2019 16:22:21, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 13 Dec 2019 17:50:44 Titlul subiectului: |
204452 |
|
Decizia în privința dosarului Astrei, e vorba de decizia cu numărul 2253:
Descriere: |
|
 Descărcare |
Nume fișier: |
Decizie_2253.pdf |
Mărime fișier: |
81.99 kb |
Descărcat: |
de 315 ori |
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 11043 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Dec 2019 18:18:47 Titlul subiectului: |
204477 |
|
Detalii in plus despre cum s-a furat la punctaje. Articolul se gaseste aici.
Citat: | ”Calculul punctajului a fost viciat”. Cum a aranjat primăria lui Firea licitația celor 100 de tramvaie să câștige turcii cu un punct distanță, în loc să-i bată Astra la șapte puncte
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor arată că Primăria a acceptat depunerea unor acte după termen de către Durmazlar! Numai de la această încălcare, în loc să câștige turcii cu un punct în față, 99-98, ar fi câștigat Astra cu 7 puncte, scor 98-91.
Avantajarea companiei din Bursa la depunerea actelor este doar unul dintre motivele pentru care a fost anulat anunțul de declarare a câștigătorului.
Primăria e anunțată că trebuie să desecretizeze documentele pe care a acceptat ca Durmazlar să le secretizeze împotriva legii, CNSC ”considerând ca nejustificată clasificarea lor ca fiind «confidențiale»”.
La fix un an și o lună de la demararea licitației de cumpărarea a 100 de tramvaie noi pentru București,
Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) obligă Primăria București să reevalueze corect ofertele depuse de Durmazlar și Astra Arad.
Decizia CNSC arată cum a privilegiat primăria compania din Bursa, același oraș de unde vine și Otokar, cei care au fost preferați firmei Mercedes pentru autobuze.
În licitația de autobuze, în ciuda protestelor nemților, câștigători au rămas turcii. Acum, anunțul de declarare a câștigătorilor a fost anulat de către CNSC.
Din documentele consultate de către Libertatea rezultă că CNSC a constatat că firma Durmazlar a fost favorizată în timpul evaluării tehnice a ofertelor, primind puncte nemeritate și care i-au adus un avantaj determinant în câștigarea licitației.
180 de milioane de euro, bani din fonduri europene, costă cele 100 de tramvaie noi cu care ar trebui să călătorească bucureștenii
Concret, oferta depusă de Durmazlar și Astra trebuia să conțină și un grafic de livrări a tramvaielor în primul an și un angajament ferm. Acest capitol reprezinta factor de evaluare de 8 puncte din 100.
Oferta turcilor nu a conținut acest grafic de livrare și nici angajamentul ferm. Comisia Primăriei le-a solicitat clarificări celor de la Durmazlar și le-a acceptat documentele după termenul-limită, încălcând astfel prevederile legale.
La acest capitol, turcii au primit maximum de puncte, 8, totalizând la final 99,61, în timp ce Astra a adunat în total 98,37. Consiliul a remarcat importanța acestui factor, care avea cea mai mare pondere în evaluare, de 8%. Ceilalți factori erau cotați cu 2%, 3% sau 4%.
Avantajul adus câștigătoarei este evident ținând seama de faptul că în situația în care s-ar acorda punctaj 0 ofertei Dumazlar Makina pentru factorul de evaluare în discuție, ca urmare a lipsei din ofertă a informațiilor ce urmau a fi punctate, clasamentul se modifică, oferta Durmazlar Makine obține 91,61 puncte și oferta Astra Vagoane Arad obține 98,37.
CNSC arată că Primăria a încălcat articolul 209 din Legea 96/2016 și a creat apariția unui avantaj evident în favoarea unui ofertant.
Prin decizia luată, Consiliul mai obligă Primăria să îi permită ofertantului Astra să aibă acces în vederea studierii întregului dosar al achiziției la toate documentele care sunt publice, cum ar fi ”înscrisurile Primăriei, înscrisurile ANAP, solicitările de clarificare din perioada de evaluare a ofertei, răspunsurile ofertantului Durmazlar Makine, considerând ca nejustificată clasificarea lor ca fiind «confidențiale»”.
CNSC atrage atenția Primăriei și faptul că ”ofertantul declarat câștigător nu a demonstrat prin mijloace de probă adecvate care informații din propunerea tehnică și/sau financiară sunt confidențiale, clasificate sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuală și, pe cale de consecință, să i se permită contracandidatului accesul și la respectivele documente”. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea 
Ultima modificare efectuată de către guest la Lun 16 Dec 2019 08:14:41, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 11043 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Dec 2019 18:19:59 Titlul subiectului: |
204478 |
|
Parerea mea este ca turcii ar trebui exclusi de la viitoarea licitatie si ar trebui sa dea si ei cu subsemnatul la DNA, impreuna cu primarita Firea.
De asemenea, daca se dovedeste ca primarita stia ca se incalca prevederile legale, cred ca ar fi timpul ca prefectul sa o suspende pe Firea din functia de primar al capitalei.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 11043 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Dec 2019 08:23:15 Titlul subiectului: |
204509 |
|
Un alt articol pe aceasta tema, pe Ziare.com. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Tariceanu: Cum se face ca Primaria Capitalei ia numai de la turci autobuze si tramvaie? Ce i-a raspuns Firea
Daca Primaria Capitalei vrea, intr-adevar, poate cumpara tramvaie romanesti, nu turcesti, sustine Calin Popescu Tariceanu. In replica, Gabriela Firea apreciaza ca nu tine de ea sa aleaga provenienta tramvaielor.
Tariceanu a precizat ca nu crede ca este o intamplare faptul ca doua firme turcesti au castigat contractele de achizitii pentru autobuzele si tramvaiele din Bucuresti.
"Nu cred in coincidente. Nu cred ca intamplator in doar 2 ani, doua firme turcesti au luat cele mai mari contracte de achizitii autobuze si tramvaie pentru Bucuresti, in conditiile in care firme romanesti produc aceleasi autovehicule in tara, de aceeasi calitate si cu forta de munca autohtona. Nu e inca tarziu ca o buna parte din cei 176 milioane de euro care vor fi platiti pentru tramvaie sa se intoarca in economia romaneasca", a conchis liderul ALDE.
Tariceanu a mai spus ca nu ii cere Gabrielei Firea sa intervina in licitatii, ci doar "sa se asigure ca procedura este transparenta si nu dirijata catre compania turceasca".
"(...) sa se asigure (Gabriela Firea - n.red.) ca in caietul de sarcini nu sunt incluse prevederi menite din start sa elimine sau sa defavorizeze compania romaneasca. Cred ca nu trebuie sa se repeada sa aprobe un raport de licitatie validat de doar 6 membri ai comisiei din totalul de 13! Legea ii permite sa ceara reanalizarea ofertelor fara sa fie acuzata ca intervine in licitatie!", a scris Calin Popescu-Tariceanu, duminica, pe Facebook.Tariceanu: Cum se face ca Primaria Capitalei ia numai de la turci autobuze si tramvaie?
Daca Primaria Capitalei vrea, intr-adevar, poate cumpara tramvaie romanesti, nu turcesti, sustine Calin Popescu Tariceanu. In replica, Gabriela Firea apreciaza ca nu tine de ea sa aleaga provenienta tramvaielor.
Tariceanu a precizat ca nu crede ca este o intamplare faptul ca doua firme turcesti au castigat contractele de achizitii pentru autobuzele si tramvaiele din Bucuresti.
"Nu cred in coincidente. Nu cred ca intamplator in doar 2 ani, doua firme turcesti au luat cele mai mari contracte de achizitii autobuze si tramvaie pentru Bucuresti, in conditiile in care firme romanesti produc aceleasi autovehicule in tara, de aceeasi calitate si cu forta de munca autohtona. Nu e inca tarziu ca o buna parte din cei 176 milioane de euro care vor fi platiti pentru tramvaie sa se intoarca in economia romaneasca", a conchis liderul ALDE.
Tariceanu a mai spus ca nu ii cere Gabrielei Firea sa intervina in licitatii, ci doar "sa se asigure ca procedura este transparenta si nu dirijata catre compania turceasca".
"(...) sa se asigure (Gabriela Firea - n.red.) ca in caietul de sarcini nu sunt incluse prevederi menite din start sa elimine sau sa defavorizeze compania romaneasca. Cred ca nu trebuie sa se repeada sa aprobe un raport de licitatie validat de doar 6 membri ai comisiei din totalul de 13! Legea ii permite sa ceara reanalizarea ofertelor fara sa fie acuzata ca intervine in licitatie!", a scris Calin Popescu-Tariceanu, duminica, pe Facebook.
In replica, Gabriela Firea a precizat pentru Digi 24 ca turcii au castigat licitatia pentru ca pretul a fost mai bun. Dar ca sub nicio forma nu putea interveni in licitatie. In plus, a mai spus ca nu le putea oferi celor de la Astra Vagoane un avantaj - sustinand astfel economia romaneasca - din cauza ca legea nu-i permite acest lucru.
Nici pana la acest moment Primaria Capitalei n-a anuntat oficial ca licitatia pentru cele 100 de tramvaie pe care le cumpara pentru Bucuresti a fost castigata de Durmazlar Makine Sanayi Ve Ticaret SA. PMB a anuntat, in schimb, societatea Astra Vagoane Calatori ca a pierdut licitatia.
In context, directorul producatorului aradean de tramvaie, Gheorghe Sirbu, a explicat pe larg pentru Ziare.com ca PMB nu i-a pus la dispozitie documente publice, care i-ar fi permis sa inteleaga cu ce a fost mai buna oferta turcilor.
Ulterior, Astra Vagoane Calatori a contestat atribuirea contractului pentru cele 100 de tramvaie catre fabricantul turc. Ramane sa aflam cum se va solutiona acest litigiu si cine va livra cele 100 de tramvaie. |
Acum, nimeni din politica nu iubeste tramvaiele romanesti, toti iubesc banii. Toata aceasta agitatie din mass-media este rezultatul confruntarii a doua gasti. Blidar de la Arad face parte dintr-o gasca, Firea cu ai ei, face parte din alta gasca. Nici un politician nu da doi bani pe industria autohtona, toti se gandesc la castigul lor. Si cum la anul vor fi alegeri, evident ca subiectul tramvaielor turcesti este motiv de lupta electorala !
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 11043 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2019 19:41:55 Titlul subiectului: |
204567 |
|
Firea il ia la misto pe Tolontan, dar, in acelasi timp, sugereaza ca este o susta intre Tolontan si Blidar de la Astra Arad. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Gabriela Firea ridiculizează dezvăluirile Libertatea despre licitația tramvaielor și pe Cătălin Tolontan: „Să spui că ce a zis un comentator sportiv e literă de lege e prea mult”
Întrebată de un consilier general despre controversata licitație de achiziție a 100 de tramvaie, Gabriela Firea a venit cu noi explicații, dar nu a ratat ocazia de a ironiza dezvăluirile Libertatea și pe autorii acestora.
„A spus un ziar, un jurnalist sportiv, care se întâlnește prin baruri cu domnul Blidar. Eu vin din presă, dar să spui că ce a spus un comentator sportiv este literă de lege e prea mult”, a spus Gabriela Firea miercuri în sedința de Consiliu, referindu-se la Cătălin Tolontan, unul dintre autorii investigației jurnalistice despre tramvaie din Libertatea, și Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane.
„Acea listă presupusă de șase semnatari din 13 din Comisie nu este raportul procedurii. Era un dialog, o corespondență, între membrii licitației și putea fi semnată doar de un reprezentant al primăriei. S-a întemeiat întreaga explicație pentru a denigra PMB și pe mine”, a continuat primărița.
Aceste precizări ale Gabrielei Firea vin după ce Libertatea a dezvăluit că doar 6 oameni din cei 13 ai Comisiei de evaluare a Municipalității au semnat raportul prin care erau ignorate neregulile sesizate de Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), referitoare la licitația tramvaielor.
Durmazlar și compania românească Astra Vagoane au participat la licitația PMB pentru achiziționarea a 100 de tramvaie, iar Primăria le-o acordase turcilor. Firma arădeană a contestat rezultatul, acuzând printre altele că datele tehnice ale competitorilor fuseseră secretizate, iar săptămâna trecută Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor le-a dat câștig de cauză.
Avantajarea companiei din Bursa la depunerea actelor este doar unul dintre motivele pentru care a fost anulat anunțul de declarare a câștigătorului. Primăria a fost anunțată că trebuie să desecretizeze documentele pe care a acceptat ca Durmazlar să le secretizeze împotriva legii, CNSC ”considerând ca nejustificată clasificarea lor ca fiind «confidențiale»”. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 24 Dec 2019 10:47:39 Titlul subiectului: |
204660 |
|
PMB și Astra au făcut plângeri:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.02 kb |
Vizualizat: |
de 26161 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 05/Oct/2025 Mesaje: 451
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 27 Dec 2019 22:40:37 Titlul subiectului: |
204712 |
|
Și? Nu văd care ar fi problema.
La hibride a "stat" în evaluare financiară până la ordinul de livrare, dat pe 26 august. Deci nu e o problemă. În plus, statusul actual e oarecum corect, din moment ce se reevaluează ofertele (doar teoretic, din moment ce PMB și Astra au făcut plângere la Curtea de Apel).
|
|
Sus |
|
 |
anamaria1412
Data înscrierii: 06/Iun/2020 Ultima vizita: 26/Apr/2025 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Mar 09 Iun 2020 13:37:24 Titlul subiectului: |
207547 |
|
Daca asta e singurul tau argument..... E trist ca incep sa apara cei cu ochelari de cal de pe facebook pe acest forum.
Faptul ca romanii nu pot trai fara o licitatie masluita nu este un argument pentru a aduce tramvaie romanesti. Prefer o licitatie corecta la care sa participe marcile consacrate in productia de tramvaie si unde -cu un caiet de sarcini corect si bun- sa castige cel mai bun competitor. Si daca ala e Astra atunci foarte bine. Sunt curios, daca ar fi venit Alstom, Siemens-ul cel mare, CAF sau Bombardier cu niste scule serioase si ar fi fost o licitatie ca lumea fara scandal, cati ar mai fi cerut tramvaie romanesti? Nu de alta dar vad ca daca se iau autobuze Mercedes toata lumea multumita, daca se iau Otokare huoooo. Pai facem si noi Eurobus Diamond, de ce sa nu luam de la Ciorogarla? Ah, pt ca sunt Mercedes nu? Mercedes acceptam.
Sau ideea era sa masluim doar pentru romani?
Un autobuz nici nu prea e indicat sa duca mai mult de 10 ani. Poate duce mai mult doar in conditiile unei mentenante ca la carte. Ceea ce STB-ul nu ofera. Sau in conditii stiute numai de mecanici si cu canibalizari de la alte vehicule. Ceea ce STB ofera din plin.
|
|
Sus |
|
 |
Andrei98
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 11/Ian/2023 Mesaje: 5
|
Trimis: Mar 09 Iun 2020 16:36:31 Titlul subiectului: |
207549 |
|
Da-mi 3 motive plauzibile sa sustin in produs romanesc care nu se ridica la calitatea unui tramvai mai de la vest, si nici la nivelul actual de tehnologii disponibile pe piata. Pana la urma tramvaiul ala este tot un tramvai Siemens conceput acum 20 ani, sistemul de tranctiune tot de la Siemens este cumparat si alte subansamble tot de afara sunt aduse. Deci practic ce sustii aici? Da, sunt niste tramvaie bunicele fata de orice a putut scoate URAC sau petardele modernizate scoase de Rematul Pascani dar tot nu se ridica la nivelul tramvaielor de la niste producatori consacrati din zilele noastre.
|
|
Sus |
|
 |
CiprianTRB

Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Joi 25 Iun 2020 10:25:01 Titlul subiectului: |
207683 |
|
...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.92 kb |
Vizualizat: |
de 24410 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Joi 25 Iun 2020 13:38:54 Titlul subiectului: |
207685 |
|
Bine. Gata cu circul. Hai cu tramvaiele ca asa mai stam inca 30 de ani...
Cred ca denumirea topicului ar fi trebuit schimbata si chestionarul sa fi disparut demult.
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|