|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 1181 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
iahim
Data înscrierii: 03/Mai/2016 Ultima vizita: 30/Sep/2022 Mesaje: 155 Locație: Craiova
|
Trimis: Joi 01 Dec 2016 21:01:14 Titlul subiectului: |
187318 |
|
Imi poate da cineva cateva link-uri cu diverse forumuri cu transportul public de persoane din Franta (inclusiv transportul din DOM-uri si din TOM-uri)? Multumesc anticipat!
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 1181 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 15 Feb 2019 14:21:28 Titlul subiectului: |
198969 |
|
Să nu uităm de un forum ce este frecventat de mulți membri ai Tramclub, și anume MetrouUsor: https://forum.metrouusor.com
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 17 Oct 2019 19:06:13 Titlul subiectului: |
203504 |
|
Problema esta alta acum, nu ca se scufunda Tramclub sau alte forumuri (pe care sunt inresgistrat, la toate, si cam la fel de activ pe toate in afara de MetrouUsor, unde nu m-au apropat, habar n-am de ce. Dar nu conteaza)
Problemele din trecut, certurile din trecut sunt mici comparate cu problema actuala. Activitatea daca se impartea strict intre forumurile mari ramase, ar fi fost suficienta, insa Facebook acum preia activitatea cea mai mare, apar cela ma mult poze, si informatii, si acestea nu stun aduse pe forum.
Asa ca daca omul vrea sa vada ce apare pe afara, (forumurilor) intri pe FB, si vezi poze cu masini scanate, ca altundeva nu apar. Si nu ma are timp omu sa ma intre si pe forumuri.
Eu unul nu pot sa preiau tot, sau sa mediez o colaborare sau unire a forumurilor, (nici nu stiu cum s-ar face acest "merger") dar nu vad alta solutie in care sa poata supravietui impotriva unui gigant ca FB. Una, nu prea cunosc bine pe proprietarii sau adminii forumurilor, si alta, nu am timp intre slujba si showul produs, e imposibil.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 17 Oct 2019 20:01:56 Titlul subiectului: |
203507 |
|
Văd că mesajul meu anterior a fost șters, nu știu dacă a fost de către administrator sau a fost un bug în timpul editării. O să mai postez o dată mesajul modificat, pentru a nu exista confuzii:
Consider că acest topic este cel mai potrivit, așadar vreau să clarific o dată pentru totdeauna situația cu MetrouUșor.
Observ că pe Tramclub, mai ales în secțiunea București, e manifestată o oarecare ură la adresa acestui forum. Iată un citat al lui @guest din iulie, din topicul suspendării liniei 41:
guest a scris: | In timp ce asa zisii specialisti in transportul in comun, care isi dau cu parerea pe forumurile patriei propun niste trasee de-a dreptul aberante pentru linia naveta 641 |
"Așa zișii specialiști". Aici aș vrea eu să ne concentrăm discuția. Păi ei au contribuit cu licitații, au trimis puncte de vedere spre mass-media foarte importante (tramvai pe pasajul Doamna Ghica, punct de vedere cu privire la desființarea liniilor de tramvai) și au dezbătut foarte mult problemele date, deci chiar se pot numi specialiști.
În plus, foarte mulți membri au migrat de pe Tramclub spre alte forumuri, îndeosebi MetrouUșor. De ce oare? Vă întreb pe voi, cei care ați mai rămas. Tramclub (mai puțin asociația Tramclub Iași, care chiar se zbate și face o mulțime de demersuri, tot respectul pentru activitatea lor) se scufundă, e ca o navă care a eșuat. Mulți membri, mai ales din Timiș, București și Cluj, au plecat, așadar voi prezenta cele 3 valuri de emigrări ale membrilor Tramclub:
Primul val a avut loc în 2008-2009, odată cu fondarea Forum STPT, când cei mai activi membri din județul Timiș s-au mutat, continuându-și activitatea prestigioasă acolo. Iată ce menționează @cseh_17 în 2013, unul dintre cei mai activi membri de dinainte de 2009, de menționat că subforumul "Transportul în comun din România" poate fi accesat doar dacă aveți cont pe STPT:
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=542&st=120
Citat: | Deci RaduB, este "colegul" nostru de breazla din Iasi, totodata si comandant al nevei numita TRAMCLUB. Dansul lucreaza la RATP Iasi si poate deaici jignirea imensa fata de REMAR (care colaboreaza banuiesc cu RATP in privinta tramvaiului acela). Stim cu totii ca inainte de infintarea forumul RATT, majoritatea dintre noi activam pe aceasta "nava", colegu' Visor fiind chiar un punct important la partea de Timis. Dupa marea rupere din Rai dintre STFP si domnul Sintea, si marea echipa s-a rupt, oar cei care nu se putea decide unde sa ajunga, erau priviti cu mare atentie. Odata cu deschiderea forumului nostru, partea de Timis a tulito de pe TRAMCLUB, iar aprtea aceea este una care s-ar putea inchide lejer azi. Drept urmare orice urma de a mai posta ceva din partea celor care mai dadeau ochiul acolo (Visor, sau chiar eu) au fost simplu oprite, ajungandu-se pana la suspendarea dreptului de a posta, cu diverse acuzatii puerile ca si cele de mai sus (n.r. vârstă și lipsă de experiență) sau ca si referirile la varsta noastra. |
Concluziile le puteți trage singuri.
Al doilea val de emigrări, probabil cel mai cunoscut, a fost al celor de la București, care au plecat pe MetrouUșor din 2009, de când s-a fondat MetrouUșor, până prin 2014 (subway guru, sab, ByOnu, Dominatrix etc.) Citat al unui user pentru care am tot respectul:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=21&t=143&p=197828&hilit=Tramclub#p197828
Citat: | Intre timp tramclub s-a autoanchilozat in propria mentalitate. |
Ei, și ultimul val de plecări, care are loc din 2015-2016 până prezent, este cel al membrilor din județul Cluj, care se mută pe MetrouUșor. Spre deosebire de celelalte 2 valuri, clujenii încă mai contribuie pe Tramclub.
Așadar, ați văzut și voi că pe MetrouUșor sunt specialiști care odinioară erau mândria Tramclub. Prin aceste reproșuri manifestate de ei e clar că se cere o schimbare de mentalitate. Acești membri au plecat pentru că informația nu prea mai ajunge pe aici, iar când ajunge, reacțiile sunt de genul:
guest a scris: | Care este relevanta acestei postari? De ce trebuie sa comentam tot ce se scrie pe forumul Metrou Usor? |
Vedeți? MetrouUșor are foarte multă informație, care este dezbătută intens. Este alt motiv pentru care mulți membri au plecat de aici.
Închei prin a spune că înainte să-i privim de sus pe cei de pe MetrouUșor, ar trebui să fim măcar la nivelul lor: să avem informație și să despicăm firul în patru.
P.S. acest mesaj nu încalcă punctul 2, deoarece are legătură cu transportul în comun.(evoluția transportului public în forumuri)
Ultima modificare efectuată de către UKVZ-KTM-5 la Joi 17 Oct 2019 20:32:23, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 17 Oct 2019 20:26:14 Titlul subiectului: |
203508 |
|
@castrosua,
Din păcate, contează foarte tare că se scufundă. Marea problemă ce se apropie este acceptarea ca certificat unic a HTTPS de către browsere, ceea ce înseamnă eliminarea HTTP. Dacă Tramclub nu trece pe HTTPS, va colapsa sigur.
Apoi, ca să te bați cu Facebook, trebuie ca forumurile să fie aliate. Or conservatorismul acesta radical la adresa MetrouUșor pe care încerc să-l combat prin ultimul mesaj va împiedica o eventuală structură multiforum anti Social Media.
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Oct 2019 23:37:18 Titlul subiectului: |
203585 |
|
UKVZ-KTM-5 a scris: | "Așa zișii specialiști". Aici aș vrea eu să ne concentrăm discuția. Păi ei au contribuit cu licitații, au trimis puncte de vedere spre mass-media foarte importante (tramvai pe pasajul Doamna Ghica, punct de vedere cu privire la desființarea liniilor de tramvai) și au dezbătut foarte mult problemele date, deci chiar se pot numi specialiști. |
Stimate ''UKVZ-KTM-5'' zis și ''PTMZ'' pe ''metrouusor'', știu că o să mă ''torni'' celor de acolo, cum ai mai făcut și altă dată când i-am criticat.
Am pentru tine două întrebări.
-Spune-mi și mie ce licitații au făcut și în numele cui?
-Iar de linie de tramvai pe pasajul Doamna Ghica, primăriei i s-a ''fluturat'' de punctele de vedere trimise pe mass-media, dacă consultantul general al lucrării nu-și impunea punctul de vedere, ne puteam lua adio de la tramvai pe pasaj.
În privința specialiștilor, mai am două întrebări.
-De ce un vagon motor de tramvai TATRA T4, varianta T4R/T4SU nu poate tracta o remorcă B4 iar varianta T4D/T4YU poate tracta o remorcă B4D/B4YU. Au exact aceeași caroserie, aceleași dimensiuni de gabarit și aceleași electromotoare de tracțiune, TE 022B, 4x40 kW.
-În vederea achiziționării unui autobuz urban de mare capacitate cu motor DIESEL, în anul 1971, timp de șase luni, au fost testate în București pe linia ITB Nr. 31 (Casa Scînteii - Închisoarea Văcărești), două autobuze aduse din Republica Federală a Germaniei. Ce autobuze au fost acestea și de ce nu au dat rezultatele așteptate de ITB?
Nu uita, sunt sigur că tu nu ai încă împliniți anii, cât am lucrat eu în proiectare gospodărie comunală/transport în comun, adică aproape 50 de ani de muncă.
Ultima modificare efectuată bucsan la Lun 21 Oct 2019 17:30:52, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 21 Oct 2019 15:59:59 Titlul subiectului: |
203603 |
|
Stimate "bucsan", cunoscut și în calitate de vizitator pe MetrouUșor, ca răspuns la solicitările dumneavoastră, precizez următoarele:
1. La partea cu "contribuit cu licitații" am folosit eu o exprimare precară, am vrut să evidențiez contribuția lor în ceea ce privește licitațiile publice în sensul postării lor pe forum. Acolo, dacă arunci un ochi atent, sunt majoritatea - dacă nu chiar toate - dintre licitațiile de transporturi ale principalelor companii de transport public. În paralel, aici, pe Tramclub, neluând în seamă licitațiile postate de mine, găsim un număr mic postate. Situația licitațiilor era văzută doar din articole, pe când pe MetrouUșor este văzută chiar de la sursă, și asta am încercat să fac și aici, să aduc licitațiile direct de la sursă.
2. Mass-media din zilele noastre (ca întotdeauna, de altfel) are o mare influență, așadar chiar dacă doar le "flutură", ca să vă citez, efectul este unul resimțit în presă.
La întrebările 3 și 4 de specialist țin din start să menționez că nu sunt un specialist, nu m-am crezut niciodată și nu mă cred un specialist, nu cunosc răspunsurile și dacă răspund greșit, asta e, măcar am încercat, și chiar m-aș bucura să aflu răspunsurile corecte de la dumneavoastră, dacă tot vă bucurați de o experiență de 50 de ani în domeniu:
3. Din ce am citit până acum, diferă echipamentele electrice. Tatra T4D și Tatra T4YU folosesc tipuri diferite de echipamente electrice față de T4R și T4SU.
4. Luându-mă după ce exista la capitolul "de mare capacitate" la acea vreme, aș spune că Mercedes O305G. Aici nu pot decât să-mi dau cu presupusul: cred că rezultatele așteptate de ITB erau fiabilitate cu mentenanță scăzută, cum avea să fie mai târziu la DAC-uri. Or Mercedes O305G era un autobuz destul de pretențios, așadar nu prea ținea la condițiile cerute de ITB, și cred că de aceea au fost returnate.
Și acum, vreau să clarific ceva: puțin mă privesc anii dumneavoastră de experiență, puțin mă privește cum mă considerați, dar îmi pasă de forumurile de transport în comun. Social Media, oricât de ciudat sună, nu e singurul lucru ce a redus forumul la situația actuală, ci și acest comportament de manifestare a superiorității, evident prin fraza:
bucsan a scris: | Nu uita, sunt sigur că tu nu ai încă împliniți anii, cât am lucrat eu în proiectare gospodărie comunală/transport în comun, adică aproape 50 de ani de muncă. |
Și ce dacă eu nu am experiență? Trebuie neapărat să îi privim pe alții de sus? Poate că sunteți expert, dar acum vă întreb:
1) Care este gradul dumneavoastră de contribuție în problemele actuale ale transportului în comun? Petiții, scrisori, recomandări, activitate pe forum -strict Tramclub, nu pun și Transira la socoteală - etc.
2) De ce credeți că a plecat majoritatea membrilor prestigioși (care puneau multe întrebări și căutau multe soluții) de pe acest forum? Care este oare gradul lor de activitate pe MetrouUșor sau alte forumuri din prezent?
Vă las să vă gândiți la aceste aspecte.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Oct 2019 18:20:24 Titlul subiectului: |
203607 |
|
Daca e vorbim cinstit, mai bine recunoaste ca iti place sa iesi in evidenta, aici pe Tramclub, fiindca pe Metrou Usor nu ai cum deoarece sunt multi care palavragesc.
Nu mai plangeti de mila Tramclubului, forumul exista de 13 ani si va exista si in viitor. Ca au plecat multi palavragii de aici, e chiar foarte bine.
Idea de forum o intelegeti foarte gresit marea majoritatea dintre voi. Forumul este un loc de discutii, nu de chating.
Informatiile cu licitatiile sunt utile, chestia ca sunt de la sursa este una foarte discutabila, depinde de calitatea surselor de informatii.
Tocmai de aceea este necesar ca discutiile pe tema licitatiilor sa se faca pe informatii oficiala. Sursele sunt bune pana la un punct, dar experienta a demonstrat ca sursele nu au fost credible nici in 50% din cazuri.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Oct 2019 18:47:39 Titlul subiectului: |
203610 |
|
Pentru UKVZ-KTM-5:
Nu vreau să fac polemică gratuită pe forum, de aceea îți voi răspunde punctual.
1. Am înțeles, te-ai exprimat greșit despre licitații, nu se contribuie la ele, se postează numai, copiindu-le de pe site-ul SICAP.
2. Mass-media are o mare influență, dar la Primăria Generală București tinde către zero. Trebuie susținute, cu bani grei, companiile municipale, declarate ilegale în justiție, dar care funcționază bine-mersi. Mass-media mai târziu...
3. Recunosc, despre tramvaiele TATRA nu am pretenția ca oricine să cunoască amănunte tehnice constructive.
Toate vagoanele motor T4/T3 au același echipament electric. Diferă doar aparatul de cuplare. Cupla automată asigură atât tracțiunea cât și legăturile electrice de joasă tensiune și pneumatice. Cupla manuală asigură numai tracțiunea, legăturile electrice de joasă tensiune și pneumatice sunt asigurate prin cabluri și furtunuri exterioare. În ambele cazuri, întotdeauna, vagonul al doilea circulă cu pantograful ridicat. În fosta Uniune Sovietică au găsit o modalitate de a cupla două vagoane motor, al doilea circulând cu pantograful coborât, legătura electrică de forță de înaltă tensiune făcându-se printr-un cablu poziționat pe acoperiș și izolat corespunzător.
Dar, orice om cu minime cunoștiințe auto, ar trebui să știe ce înseamnă raportul total de demultiplicare.
Pentru tramvaiele TATRA T4R/T4SU și T3CS/T3SU/T3SUCS, raportul total de demultiplicare al vitezei, începând de la electromotoarele de tracțiune și până la roți este de 7,41, transmisia fiind efectuată printr-o pereche de roți dințate cu angrenaj hipoidal. Acest raport permite o viteză maximă teoretică de 65 km/h și o forță de tracțiune mai mică ce nu îi permite tractatarea unei remorci B4.
Pentru tramvaiele T4D/T4YU și T3YU, raportul total de demultiplicare este de 6,43. Acest raport permite o viteză maximă teoretică de 50 km/h și o forță de tracțiune mai mare, ce îi permite tractarea unei remorci B4D/B4YU și B3YU.
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Oct 2019 23:30:14 Titlul subiectului: |
203614 |
|
Continuare pentru UKVZ-KTM-5:
4. Mică capacitate, autobuz sub 8,5 m lungime, medie capacitate, autobuz între 8,5 - 10 m lugime, mare capacitate, autobuz între 10 - 12 m, foarte mare capacitate, autobuz articulat între 16,5 - 18 m. Pentru acea vreme.
Nu a fost vorba de autobuze MERCEDES O.305 STANDARDBUS. Precizez că O.305G a fost autobuz articulat.
În perioada 1970-1971 benzina se scumpește, motorina se ieftinește.
La nivelul conducerii statului se pune problema modernizării parcului circulant prin trecerea masivă la autovehicule cu motor DIESEL.
În cursul anului 1971 sosesc la București, pentru a fi testate de ITB și, de asemenea, în vederea achiziționării unei licențe moderne, două autobuze MAN DIESEL.
Primul este un autobuz MAN DIESEL 750HO-M10A, cu două uși de acces și cutie de viteze automată, cu lungimea de 10500 mm, lățimea 2500 mm, înălțimea 2950 mm. Ampatament 4800 mm.
Al doilea este un autobuz MAN DIESEL 750HO-M11A, cu două uși de acces și cutie de viteze automată, cu lungimea de 11350 mm, lățimea 2500 mm, înălțimea 2950 mm. Ampatament 5650 mm.
Construite în serie în Rebublica Federală a Germaniei, împreună cu întreaga gamă, acestea erau, pentru perioada respectivă, modele revoluționare, având podeaua semijoasă, la o înălțime de 715 mm, urcând în pantă în consola spate până la 980 mm, cu o singură treaptă de acces.
Motorul era amplasat în consola spate, longitudinal, sub podea, acesta fiind MAN D2156HMU, cu 6 cilindri în linie, orizontal, 10349 cmc și o putere de 141 kW/192 CP.
ITB le-a respins, principalele motive fiind echiparea numai cu două uși de acces, lipsa postului fix pentru taxator, plata biletului făcându-se la șofer, fluxul de pasageri fiind invers sensului de mers al autobuzului.
La nivelul comisiei de specialitate înființată pentru acest obiectiv, se ia hotărârea de a se achiziționa licența autobuzului MAN DIESEL 890UO-M12A.
Acest autobuz a fost construit special pentru licența cumpărată de R.S.F.Jugoslavia. Acest autobuz este derivat din autobuzul articulat MAN DIESEL 890UG-M16A. În R.F. a Germaniei nu au circulat nici o dată aceste autobuze solo, numai autobuze articulate.
MAN DIESEL 890UO-M12A are trei uși de acces, post fix de taxare, fluxul de călători în sensul de mers al autobuzului. Are podeaua la o înălțime de 980 mm. Gabarit: lungime 11680 mm, lățime 2500 mm, înălțime 3035 mm.
Motorul DIESEL, același cu cel de pe 750HO, este amplasat între axe, longitudinal, sub podea. Cutie de viteze automată.
În cursul anului 1973 este realizat prototipul autobuzului urban ROMAN 112UD în licență MAN DIESEL 890UO-M12A, la uzinele AUTOBUZUL, fiind prezentat oficial în anul 1974.
IMPORTANT!! Desenele grafice sunt sub protecția dreptului de autor ''Grafik von BEKO-Bildarchiv'' și vă rog să nu le publicați mai departe.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.81 kb |
Vizualizat: |
de 42713 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.54 kb |
Vizualizat: |
de 42713 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.04 kb |
Vizualizat: |
de 42713 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.1 kb |
Vizualizat: |
de 42713 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.46 kb |
Vizualizat: |
de 42713 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Oct 2019 08:52:54 Titlul subiectului: |
203615 |
|
bucsan a scris: | Continuare pentru UKVZ-KTM-5:
4. Mică capacitate, autobuz sub 8,5 m lungime, medie capacitate, autobuz între 8,5 - 10 m lugime, mare capacitate, autobuz între 10 - 12 m, foarte mare capacitate, autobuz articulat între 16,5 - 18 m. Pentru acea vreme. |
Si intervalul 12 - 16 m cum se incadreaza ?
bucsan a scris: | IMPORTANT!! Desenele grafice sunt sub protecția dreptului de autor ''Grafik von BEKO-Bildarchiv'' și vă rog să nu le publicați mai departe. |
Multumim pentru grafice si pentru informatii. Sunt foarte utile.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 22 Oct 2019 10:03:17, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Oct 2019 09:06:25 Titlul subiectului: |
203616 |
|
castrosua a scris: | Eu unul nu pot sa preiau tot, sau sa mediez o colaborare sau unire a forumurilor, (nici nu stiu cum s-ar face acest "merger") dar nu vad alta solutie in care sa poata supravietui impotriva unui gigant ca FB. Una, nu prea cunosc bine pe proprietarii sau adminii forumurilor, si alta, nu am timp intre slujba si showul produs, e imposibil. |
A existat un singur forum la un moment dat. A fost alegerea tuturor ca sa fie mai multe forumuri. In nici un caz nu va mai fi un singur forum acum.
UKVZ-KTM-5 a scris: | "Așa zișii specialiști". Aici aș vrea eu să ne concentrăm discuția. Păi ei au contribuit cu licitații, au trimis puncte de vedere spre mass-media foarte importante (tramvai pe pasajul Doamna Ghica, punct de vedere cu privire la desființarea liniilor de tramvai) și au dezbătut foarte mult problemele date, deci chiar se pot numi specialiști.
|
Ok, daca sunt specialisti, ce calificare au ? Ce studii au facut ? Care este experienta lor in domeniul fluidizarii transportului in comun, care este experienta lor in domeniul urbanismului ? Daca vorbim de licitatii, care este experienta lor in domeniul achizitiilor publice ? Eu lucrez in proiecte de cercetare. Stii ce stufoase sunt achizitiile ? Stii de cata birocratie am parte ? Si asta pentru niste chestii marunte, in comparatie cu ce achizitii vor sa faca in domeniul transportului in comun. Ai idee de cate semnaturi, timp consumat si frica de DNA au parte cei care sunt responsabili cu achizitiile pe bani publici, in domeniul transportului public ? Au idee acesti „specialisti” ?
Eu am intrebat foarte clar, cu subiect si predicat despre „specialisti” si ce expertiza au acestia
Forumul este un loc de discutii, in cazul nostru pentru pasionatii de transport in comun. Ca lumea nu mai vrea sa discute aici, fiindca marea majoritate habar nu au ce inseamna notiunea de forum, habar nu au sa faca diferenta intre chating si discutii, este problema lor.
Eu nu am absolut nici un stres ca nu mai posteaza lumea, este libertatea de alegere. Stresul meu este legat de aberatiile si de tâmpeniile care se tot debiteaza de asazisii specialisti.
Pai, referitor la tramvaiul de la Doamna Ghica de pe pasaj, s-au facut studii ? A vorbit numai Nicusor Dan de acest tramvai sau cei de la PMB s-au gandit serios ? Este fezabil un tramvai de la Pipera la Titan via Doamna Ghica ? Ar renunta lumea la masina personala ca sa mearga cu tramvaiul in Pipera ? Am vazut vreun plan concret, studii facute la meserie ? Am vazut doar discutii de Nea Gheorghe De ce ? Fiindca nu prea mai sunt specialisti in domeniu. Fiecare isi da cu parerea, inclusiv eu imi dau foarte mult cu parerea, dar eu nu am pretentii de specialist in domeniul transportului in comun, eu vorbesc doar din prisma amatorului pasionat de acest subiect. Nu ma dau „specialist” asa cum fac marea majoritate a forumistilor. Doar fiindca au avut acces prin depouri sau la URAC sau au avut tangente cu cei de la STB sau PMB asta nu inseamna ca ei, automat, sunt specialisti. Cunosc si eu pe cineva care lucreaza la URAC si nu cred ca vreti sa scriu aici parerea celor de la URAC despre postarile de pe forumuri. Cunosc un vatman, sunt bun prieten cu el, mi-a zis foarte multe lucruri, nu le-am postat aici, fiindca informatia trebuie sa fie din mai multe surse. De asemenea nu cred ca vreti sa stiti cum se amuza majoritatea vatmanilor când citesc aberatiile de pe forumuri. De fapt, vatmanii din Bucuresti au propriile lor grupuri, in general pe Facebook sau Whatsapp, rar mai posteaza cate unul pe forumuri.
Zau asa, nemtii austriecii sau cehii, pasionati de transport in comun, ar rade in hohote. Acolo exista forumuri serioase de discutii, mai aruncati un ochi pe ele !
Vorbiti de tramvaiul de pe pasajul de la doamna Ghica, dar sunt studii de impact ? Sunt studii ? Unde sunt ? Le-am vazut ? Pana atunci nu ii consider specialisti ci........„specialisti” gen Nea Marian.
Uite, acum exista grupuri de messenger, de whatsapp, se pot face grupuri si puteti palavragi acolo si sa lasati forumurile in pace.
Forumul nu este chatting, forumul este un loc de discutii. Nu zic sa avem doctoratul in transport in comun, fiecare activeaza in alt domeniu de activitate, dar este pasionat de transportul in comun, altfel nu si-ar pierde din timpul lui sa se uite si sa posteze pe forumuri. Zic doar sa nu aberam de dragul de a abera.
Ii multumesc inca o data userului bucsan, postarile lui ar trebui sa fie un model pentru noi, discutiile cam asa ar trebui sa fie, pe lucruri concrete, pe schite, grafice, etc. Nu pe print screen-uri de pe alte forumuri, unde sursele de informare sunt asa cum sunt ! Sper ca ati inteles mesajul si sper ca de acum incolo sa fie discutii la obiect, chiar daca sunt 10 mesaje pe luna. Asta daca nu vreti sa rada de noi in continuare cei care lucreaza in sistemul de transport in comun, asa cum majoritatea o fac acum, când mai citesc forumurile de „specialitate”
Cine vrea doar sa palavrageasca exista Facebook si grupruile de WhatSapp. Va rog sa le folositi cu incredere !!!
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 24 Oct 2019 08:04:06, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Oct 2019 11:32:28 Titlul subiectului: |
203619 |
|
guest a scris: | bucsan a scris: | Mică capacitate, autobuz sub 8,5 m lungime, medie capacitate, autobuz între 8,5 - 10 m lugime, mare capacitate, autobuz între 10 - 12 m, foarte mare capacitate, autobuz articulat între 16,5 - 18 m. Pentru acea vreme. |
Si intervalul 12 - 16 m cum se incadreaza ? |
În acei ani, '70, nu exista intervalul de lungimi între 12 și 16 m.
Normele DIN și apoi ISO, din care sunt inspirate toate standarele europene, incluzând STAS-ul românesc și chiar o bună parte a GOST-ului sovietic, prevedeau lungimea unui autobuz solo la maxim 12 metri și lungimea unui autobuz articulat la maxim 18 metri.
Prin derogare de la aceste norme și cu acordul autorităților competente din fiecare țară (R.F. a Germaniei, R.D.Germană, Confederația Elvețiană, R.S Cehoslovacia) se permitea tren rutier format din autobuz solo și remorcă-autobuz cu lungimea totală de până la 20 metri.
Astăzi, este în vigoare Directiva UE 96/58 din 25 iulie 1996, care prevede la capitolul ''Autobuze'', secțiunea ''Dimensiuni de gabarit'':
- autobuz solo pe 2 punți, lungime maximă 13,50 metri.
- autobuz solo pe 3 punți, lungime maximă 15,00 metri.
- autobuz articulat pe 3 punți, lungime maximă 18,75 metri.
- autobuz articulat pe 4 punți, prin derogare și cu acordul autorităților competente naționale, lungime maximă 21,00 metri.
- autobuz solo pe 2 punți, cu remorcă midi de pasageri pe 2 punți (tren rutier midi de pasageri), lungime maximă 18,75 metri.
- autobuz solo pe 2 punți, cu remorcă maxi de pasageri pe 2 punți (tren rutier maxi de pasageri), prin derogare și cu acordul autorităților naționale competente, lungime maximă 23,00 metri.
În momentul de față, numai autoritățile competente din Republica Federală Germania au aprobat ambele derogări (autobuz articulat pe 4 punți, lungime maximă 21,00 metri și tren rutier maxi de pasageri cu lungimea maximă de 23,00 metri) iar autoritățile competente din Confederația Elvețiană au aprobat derogarea privind tren rutier maxi de pasageri, cu lungimea maximă de 23,00 metri.
Lățime autobuz, maxim 2,55 metri.
Înălțime autobuz, maxim 4,00 metri.
Nefiind membră UE, totuși Confederația Elvețiană respectă Directiva UE 96/53.
Acest lucru nu o împiedică să permită circulația troleibuzelor biarticulate cu o lumgime de circa 24,00 metri.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.86 kb |
Vizualizat: |
de 42653 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.13 kb |
Vizualizat: |
de 42653 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 23 Oct 2019 00:08:50 Titlul subiectului: |
203638 |
|
E interesant cum evolueaza lungimile la vehicule combinate sau chiar si categoriile, cum de exemplu aici in State, nu se mentioneaza articulate ca fiind vehicule combinate, ci intregi.
Aici a inceput scurtarea, de la camionae care puteau fi in trei remorci de 20ft (6m) sau doua remorce de 53ft (cam 17m) fiecare.
Autobuzele insa au ramas cam la fel, de 20ft si 25ft pentru midbuze (aceiasli latimi standard) 35ft si 40ft fiind mai full size (in jur de 12m, putin mai scurt, si putin mai lung, 40ft fiind de baza la urbane si multe autocare in trecut), si normal 45ft care sunt autocare (si suburbane, dar ca vehicule sunt la fel)
Articulate sunt de 60ft, cam 18m, insa au fost si in regim special autobuze de 60ft nearticulate, gen Neoplan (am uitat modelul, dar este fost NASA, apoi Shortline la garajul unde am lucrat), cu doua etaje si 4 punti.
Aici importanta mai mare se acorda la numarul de punti si la latime, fiind doua standarde principale:
96" care este mai ingust putin de 2,5 metri,
102" care este mai lat de 2,5.
Aici sunt cele mai multe restrictii de autostrazi, tunele, etc.
Inaltimile pot fi cam orice, dar normal ca trebuie respectate semenle de circulatie (aici sunt dispuse la intrarile drumurilor cu pasaje, etc, si sunt foarte clare. Pe langa asta in masina e scris clar inaltime, ca sa nu uite soferul, mai ales in garaje cu mai multe modele diferite).
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 04 Noi 2019 14:17:16 Titlul subiectului: |
203818 |
|
Articolul este destinat in primul rand alora cazuti in cur dupa autobuzele iElectrice
De unde provin bateriile ?
Nu ati ghicit ? Cititi articolul. Acesta se gaseste aici.
Citat: | CATL, colosul din umbră care domină piața mașinilor electrice! Reportaj șocant: cum elimină chinezii concurența pe piața bateriilor + cum blochează cobaltul din cele mai mari mine din lume!
China este cea mai mare piață din lume pentru mașinile electrice, iar guvernul țării asiatice pune presiune pe giganții auto mondiali să folosească producătorii locali de baterii. Una dintre aceste companii scrie World Street Journal, denumită Contemporary Amperex Technology Ltd., pe scurt CATL, a devenit singurul furnizor capabil să livreze cantități industriale de baterii.
China este 60% din piața mondială de 2,1 milioane mașini electrice vândute anual la nivel mondial. Până în 2030, specialiștii se așteaptă ca piața să ajungă între 23 și 43 de milioane de unități anuale la nivel global. Conform celor mai ridicate estimări, China va însemna 57% din aceste vânzări, 26% Europa și 8% Statele Unite ale Americii. Deci cererea pentru baterii electrice, de tipul litiu-ion, este gigantică.
Fondată acum 8 ani, CATL replică modelul de business al celor de la Huawei, cu guvernul chinez implicat în controlul din umbră al afacerii.
În 2015, China a obligat companiile internaționale care fabrică mașini electrice să aleagă dintre producătorii locali de baterii electrice, dacă vor să beneficieze de subvențiile statului chinez. Mai mult, deși în teorie giganții erau liberi să nu acceseze subvențiile și să lucreze cu orice producător de baterii auto vor, în spatele cortinei se desfășurau avertismente privind represaliile guvernului chinez în cazul unei alte alegeri.
Blochează cobaltul, un minereu vital
În plus, China a mutat strategic să achiziționeze cât mai mult cobalt, un minereu vital pentru producția de baterii, direct din minele din Republica Democratică Congo, cel mai mare producător din lume.
Până în 2017, 100 de producători chinezi de baterii au demarat producția, deși concurența de preț și performnță era încă în favoarea companiilor din Coreea de Sud și Japonia. Însă presiunea guvernului chinez pe producătorii auto și investițiile masive în cercetare au anulat acest avantaj până în 2019, notează sursa citată.
În septembrie, Daimler a căzut de acord să folosească baterii CATL pentru autobuzele și camioanele lor din Europa. General Motors a semnat un parteneriat strategic cu aceeași firmă chineză în 2018. Honda Motor Co. , Hyundai Motor Co. , Nissan Motor Co. , Toyota Motor Corp. , și Volkswagen AG au contactat și ei CATL ca să le furnizeze baterii electrice.
Mulți spun că succesul CATL este rezultatul constrângerilor puse la cale de guvernul chinez. Dar dacă Huawei a fost sancționat de guvernele străine, în special de SUA, nu se pune, deocamdată, problema ca același lucru să se întâmplă cu CATL. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 26/Sep/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Dum 19 Ian 2020 16:48:06 Titlul subiectului: |
205173 |
|
Toate bune si frumoase pana discutam cum a luat nastere Tramclub (ca atare). Nu voi spune decat atat: cei cu "state" vechi sa si aminteasca de ce s-a intamplat in 2007 si de desprinderea de Transira. Faptul ca inca postez aici e pentru ca TC este forumul cu cele mai multe informatii istorice si ca pe Transira nu am fost acceptat (doar d-l Sintea stie de ce), si sunt dispus sa trec cu vederea anumite aspecte ale aparitiei TC care nu fac cinste.
Si inca nu uit cum am fost sanctionat cu o saptamana de ban doar pentru ca pusesem o intrebare despre autobuzele Fiat ale RATBV pe un anume topic (nu mai stiu care), in conditiile in care nu exista unul dedicat lor. La vremea aia ma simteam vinovat, dar au trebuit sa treaca niste ani pana sa imi dau seama de politica destul de dura a acestui forum. Nu cumva aceasta duritate, coroborata cu atitudinea superioară a unor forumisti (e drept, cu experienta si contributii semnificative pe TC) i-a indepartat pe multi? Nu neantizez experienta si contributiile nimanui, dar astea nu dau dreptul sa abordeze o atitudine superioara fata de altii, cata vreme nu au avut parte de impertinenta din partea acelora.
Nu-s de acord nici eu cu chatuiala pe care o displaceti, dar daca vreti exemple adevarate, mentionati Railnet, RATT Forum (desi asta are si o groaza de informatii istorice) sau RoTrans.
MetrouUsor e un loc de discutii supuse unui regulament civilizat. E adevarat ca se si derapeaza, dar un forum (si de facto orice micro-societate) nu face altceva decat sa reproducă la scara mica trasaturile unui popor. De acolo am aflat tone (literalmente) de lucruri datorita carora las la o parte zgomotul de fond. Pe Tramclub nici macar informatii semnificative nu prea se mai aduc, probabil din cauza mandriei celor care o tin sus si tare ca "unii habar nu au ce inseamna forum".
Cat despre unirea forumurilor ca reactie la mass media, luati-va gandul. Cata vreme nu suntem un popor care sa stie sa fie unit si pe fiecare il roade propriul interes si orgoliu si dorinta sa moara si capra vecinului, nicio sansa sa se restructureze ceva. Mai nou exista un grup de Facebook numit Tramclub, unde se posteaza fotografii fara nici cel mai mic efort de a mentiona sursa, daramite ceva informatii despre vehiculele surprise in pozele acelea.
In fine, fiecare doarme asa cum isi asterne. Cand o sa vad Tramclubul facand eforturi concrete pentru infiintarea unui Muzeu al Transportului Public in Bucuresti si in general macar jumatate din ce face Asociatia Metrou Usor (cu care nu sunt afiliat, deci sa nu existe discutii ca le iau apararea sau sunt de-al lor), poate veti atrage lume din nou. Ne dispar de sub nas autobuze si tramvaie de care suntem pasionati, iar in ritmul asta peste 10 ani o sa ne uitam la DAC, Rocar De Simon si V3A doar in pozele lui Cătălin Ghiță si Dragoș Anoaica.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2024 Mesaje: 950 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 20 Ian 2020 20:39:06 Titlul subiectului: |
205185 |
|
PaulIP a scris: | Toate bune... |
Eu nu exclud, poate nu unirea, dar un fel de alianta a forumurilor in viitor. Va fi necesar in final. Trebuie sa aiba si un anumit nivel de succes comercial, ca altfel nu faci decat sa pui munca care trei oameni o citesc. Si nu e rau asat in fond, ca nu vrei toti aiurea sa posteze (ca altfel e facebook)
Nu pot comenta de metrousuor, si am sentimente mixte catre ei. Una la mana, nu stiu de ce nu m-au acceptat pe forum. Dar totusi vad ca au o prezenta, sau macar "branding" cu etichete, abtibilde etc si evenimente cu 6001 etc. Bun asa. (Stiu ca acum cativa ani am intrat la razboi putin cu anumite forumuri unde imi furau poze, ca fiind ale lor si cu informatii gresite. Rotrans si alt forum era la fel...In final au sters pozele complet si eu am ramas pe afara. Cred ca de acolo se trage. Whatever!)
Dar ma uit acum pe forum, cum sunt scosi atat de multi oameni care au informatii istorice, si chiar si eu m-am simtit pe afara, ba aici ba pe transira, depinzand de an. Acum sunt oaresce amicabil (cred, sper lol) si cu transira, si cu tramclub, desi aici recent, nu am mai postat lucruri istorice (ci mai mult asa, administrative, logistice de hobby si de ce facem in viitor), pentru ca recent am fost asaltat de unii, care contrazic aiurea (si nu am fost singurul, au fost si ingineri de la Autobuzul contrazisi asa de copilandrii astia). E frustrant, si omul zice gata la un moment dat.
Eu tot incerc, pentru acum am ajuns la cruce de drumuri. E vorba de ultimele masini din generatiile vechi care inca sunt in existenta, si sunt cateva grupuri si organizatii care incearca sa faca cate ceva. Eu era sa intru in cearta (si inca nu am nici un contact cu ei desi am incercat sa dau de un contact!) cu CTP Iasi. Respect ce fac cu muzeul lor. Insa nu stiu nimic, decat zvonuri ca sunt private totusi doar pe teren CTP. Si asta cred ca e ideea.
Multi asteapta ca regiile, primariile, guvernul sa faca muzee. Nu e cazul. Uitati-va la politica din tara, din UE, si credeti ca o sa dea bani pe muzee de autobuze in loc de pensii (n-am sa intru in asta aici)? Atunci, idea, e ca privatii sa faca ceva. Da, eu am scos autobuze din tara. Dar nu am sa scot totul (ca e vorba de zeci de mii transportul!) Deja lucrez cu Vizi Rudolf, cel care restaureaza TV20Rul sa facem ceva (cinstit fiind, mai straniu, dar sa vedem daca are succes). Si am mai vorbit cu alt colectionar de autobuze, si tot asa.
Silviu Sintea a incercat si el, cu "Penicilina" si a avut idea corecta, insa nu cred ca lumea era pregatita inca. Inca se astepta prea mult pe ajutor de la guvern (zic de cei care sustineau efortul doar moral, nu si financiar). Acum, e altfel, pentru ca si economiile tarilor s-au schimbat. Daca poti pune reclama pe ce faci, ai succes, dar numai daca ne unim cat de cat, pentru nu concuram doar cu social media, dar si intre noi.
Nu stiu. Am scris si eu cam ce imi trece prin cap, unele mai concrete, altele mai...dar in idea ca incepem un dialog. M-am gandit sa creez un discord server dedicat acestui domeniu, si oricine ar putea intra, intr-un fel de chat, indiferent de apartenenta de forum, si am putea discuta de viitorul acestui hobby. Da, este istorie, dar am impresia ca daca recunoaste ca hobby in prim plan, atunci o sa avem succes mai mult (vezi alde Dacia 1300 etc, si cum sunt oameni privati care restaureaza si mai putin muzee. Ca nici fabrica nu are tot, a trebuit sa imprumute de la privati masinile...si asta e normal)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 13/Oct/2024 Mesaje: 732 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 05 Mar 2020 20:10:09 Titlul subiectului: |
206017 |
|
Nu știu câtă legătură are mai exact ceea ce vreau să spun (privind parteneriatul forumurilor și salvarea câtorva vehicule istorice), dar eu personal am observat foarte multă răutate. Este adevărat că forumul a scăzut, altul a crescut, poate și datorita (sau din cauza) faptului că astăzi există grupuri pe social media precum Facebook unde, cum a zis și PaulIP, se azvârlesc fotografii fără un minim de efort privind măcar sursa, ce să mai zic de informații (și pe lângă că sunt mereu afișate aceleași fotografii vechi, fără a aduce măcar o informație nouă, unele sunt puse și la rezoluții microscopice). Dar în fine. Revenind, nu mai are rost crearea unor discuții de genul deoarece forumurile nu o să fie vreodată unite. Userii mai ales, pe unde au mai rămas, fiecare e ”pe cont propriu”. Încă de când eram membru pe un forum acum destul de dat laoparte am observat cum am spus și în primele rânduri, destul de multă răutate. Fiecare credea că e important în felul lui, fie din simplul fapt că un șofer mai prietenos permitea accesul în cabină sau strecura unul din acești inși în garaje dar și multe altele. Și asta prin anul 2012. Lucru ce m-a făcut să mă debarasez cu timpul de ședințele foto sau excursii cu aceștia, preferând singur. La fel și cu comunicarea, am rămas foarte limitat cu ”puștanii” de vârsta mea preferând doar userii serioși precum castrosua, chiar dacă nu-l cunosc personal îmi va face plăcere să-i strâng mâna dreaptă cu ambele mâini. Din păcate, dar și din fericire, este cam singurul membru coleg de forum cu care țin legătura și în privat. Restul, nu am absolut nimic ce vorbii. Nu am primit nici-un fel de încurajare și susținere din partea acestora, mai ales că vreau și eu să fac ceva.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 2048 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 05 Mar 2020 21:24:57 Titlul subiectului: |
206019 |
|
Desi ar fi util , nu cred ca s-ar putea uni toate forumurile de transport in comun intr-unul singur. La o prima numarare cunosc cel putin vreo 10 forumuri romanesti pentru transportul in comun , unele dintre ele , cum ar fi acesta au useri destul de activi , se posteaza aproape zilnic , in timp ce altele sunt pustii , nu posteaza nimeni cu lunile sau posteaza un singur om. Dintre forumurile pe care le cunosc , sunt inregistrat doar pe Transira , dar am renuntat sa postez si acolo pentru ca mesajele imi sunt editate/sterse la greu , mesaje care aici nu au deranjat pe nimeni , in timp ce administratorul posteaza zeci de mesaje fara rost cu cate un numar de parc dar fara poza. De asemenea mai urmaresc ocazional forumurile Metrou Usor si RATT/SPT pentru ca sunt postate mai multe poze/informatii din Bucuresti respectiv Timisoara. Oricum , cat timp va exista acest forum , ii vor ramane fidel , urmarindu-l de prin 2009 cand cautam poze cu tramvaie.
Acum sa va dau un exemplu de ce nu cred ca ar merge , oamenii care si-au deschis propriile forumuri , au zeci de mii de mesaje si isi pot face propriile reguli nu cred ca ar renunta la ele pentru a se uni intr-o singura comunitate si pentru a fi administrati de altii.
Apoi , a fost o situatie asemanatoare cu forumurile dedicate jocului Trainz Simulator , existau cel putin vreo 5 cu site-urile pentru download-uri aferente , iar un user a venit cu propunerea de a crea un singur forum , unde sa fie adunat tot contentul romanesc pentru acel joc. S-a creat forumul , celelate site-uri s-au inchis unul cate unul , iar acum forumul care s-a creat este pe cale sa se desfiinteze pentru ca se schimba destul de des adresele , contentul vechi a fost uploadat si scos de pe site , utilizatorii au inceput sa se retraga si din cauza distribuirii contentului ilegal pe Facebook , iar administratorul doreste unirea cu forumul unui alt joc de profil.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Mar 2020 11:10:21 Titlul subiectului: |
206033 |
|
In viitorul apropiat nu cred ca se vor uni forumurile. La un moment dat a existat un singur forum al pasionatilor, ce a urmat dupa aceea, majoritatea cunoasteti. Nu este problema pasionatilor transportului in comun ci problema noastra, ca mentalitate. In Romania, asocierea este privita cu neincredere, probabil din cauza comunismului. In domeniul in care activez eu (agricultura), oamenii sunt foarte divizati, desi ar fi vital pentru toti sa se asocieze.
Intr-adevar Facebook-ul a „faultat” forumurile, la fel si Whatsapp-ul sau Messenger-ul, dar multi useri (printre care ma enumar si eu), au crescut o data cu forumul, au trecut prin multe intamplari, unele bune, altele mai putin bune.
Pentru mine personal, am invatat foarte multe in urma experientei forumistice, este si motivul pentru care activez si astazi, in ciuda faptului ca nu mai am timpul liber de acum 10-15 ani. Nu am posibilitatea de a ajunge in depouri, poate reusim la un moment dat sa facem o vizita organizata. Dar sunt pasionat de fotografie, am tot timpul la mine camera foto, asa ca pozez si documentez subiectele de pe strada, referitoare la transportul in comun, apoi le pun pe forum. Sunt atatea subiecte de discutat, sincer eu unul nu inteleg cum majoritatea trec pe langa ele si nu le baga in seama. Tehnologia a evoluat, avem telefoane mobile inteligente, dotate cu camera foto cu rezolutie foarte buna, care bate de departe rezolutia camerelor foto de acum 10-15 ani, cu toate acestea nu mai este efervescenta de acum 10-15 ani.
Sunt optimist insa, in ciuda faptului ca acivitatea forumului a scazut mult, comparativ cu acum 10-15 ani, forumul merge inainte si cel mai probabil va exista si peste 10 ani.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|