|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 28 Ian 2022 11:52:51 Titlul subiectului: Stiri, articole de presa si discutii generale |
212441 |
|
Republica Moldova fără un km de linie de tramvai, exportă componente de vârf pentru tramvaiele ucrainene.
https://clubferoviar.ro/rep-moldova-fara-un-km-linie-de-tramvai-exporta-componente-de-varf-pentru-tramvaiele-ucrainene/
Citat: | Republica Moldova, țară care nu are nici un tramvai în prezent, în nici unul din orașele sale, produce componente esențiale pentru sistemele de propulsie ale tramvaielor, iar de curând primul asemenea tramvai a fost pus pe străzile orașului Odessa, în regim de testare, autoritățile orașului ucrainean planificând achiziția a încă 10-12 asemenea tramvaie pe parcursul anului 2022.
Componentele produse în Moldova formează întregul sistem de management al propulsiei electrice a tramvaiului — toate componentele de gestionare electronică a motoarelor, recuperării energiei, gestionarea tensiunii spre motoare, deci întregul „creier” de management al propulsiei și a întregului tramvai, de fapt, potrivit piataauto.md. Acest sistem e furnizat de aceeași echipă de ingineri, care produce sisteme similare pentru troleibuze, inclusiv pentru troleibuzele cu baterii din Chișinău. Sistemul a fost livrat în peste 120 de orașe ale lumii.
Tramvaiul propriu-zis e construit la fabrica Etalon din Ucraina. Construcția acestor tramvaie poate avea loc pe baza recondiționării tramvaielor uzate sau folosind vagoane absolut noi.
Noul tramvai poartă numele de Etalon TR3100, are 34 locuri pe scaune și un număr mai mare de locuri prevăzute în picioare, în habitaclu există aer condiționat.
Sistemul de control al motoarelor electrice de transport și tracțiune este moldovenesc, elaborat de Întreprinderea Tehnico-Științifică Informbusiness din Chișinău.
Informațiile despre funcționarea sistemului de control sunt procesate de computerul de bord și afișate pe afișajul central al consolei din cabina șoferului. Toate echipamentele electrice ale tramvaiului sunt realizate pe baza magistralei CAN, care oferă următoarele avantaje: reducerea numărului de fire, monitorizarea constantă a rețelei de joasă tensiune și a componentelor acesteia, locurile de avarie, întreruperi, scurtcircuite, și funcționalitatea conexiunilor consumatorilor. Toate aceste informații sunt afișate pe calculatorul de bord.
Etalon Corporation reunește 21 de companii printre care două fabrici auto, precum și o fabrică de componente auto și forjă.
Republica Moldova, o industrie electronică puternică
Informbusiness este parte a Asociației Companiilor din Industria Electronică din Moldova (ACEM). ACEM numără 17 companii din Industria Electronică, însumând peste 1350 angajați și o cifră de afaceri de peste 40 milioane dolari.
Chișinăul a avut 17 kilometri linii de tramvai la finele celui de-al doilea război mondial această rețea fiind însă desființată în 1961. |
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|