 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 18 Oct 2021 23:37:40 Titlul subiectului: |
211719 |
|
Se doreste mutarea autobazei OTL pe un teren de 3 hectare din Parcul Industrial II.
Bihon: Autobaza OTL se modernizează și se mută în afara orașului
Primăria Oradea își propune să mute autobaza OTL, de pe strada Atelierelor, pe un teren din Parcul Industrial II și să o modernizeze cu fonduri europene.
Având în vedere creșterea parcului de autobuze și planurile Primăriei Oradea de a cumpăra și mai multe autobuze electrice pe viitor, autobaza OTL va fi mutată în afara orașului, pe un teren situat în Parcul Industrial Eurobusiness II Oradea. În acest sens, aleșii locali au votat vineri retragerea dreptului de administrare al Agenției de Dezvoltare Locală Oradea asupra unui teren în suprafață de peste 3 hectare, situat în Parcul Industrial II.
„Pe următoarea perioadă de finanțare intenționăm să modernizăm depozitul de tramvaie și autobaza OTL, pe care dorim să o relocăm pe acest teren. După retragerea terenului din administrarea Agenției de Dezvoltare Locală Oradea vom face un studiu de fezabilitate, și vom depune cererea de finanțare pentru a accesa fonduri europene”, a declarat primarul Oradei, Florin Birta, în ședința Consiliului Local de vineri.
_____________
Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen , testat in aceste zile in Brasov (sau in Cluj-Napoca depinzand de sursa), va fi testat si in Oradea pentru cateva zile , din pacate nu este specificata perioada.
Bihon:
Autobuzul cu hidrogen Urbino 12 va fi testat la Oradea
Autobuzul are o autonomie de 400 km. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori.
Oradea este unul dintre cele 12 orașe din România în care va fi testat autobuzul cu hidrogen Urbino 12. Acesta este produs de Solaris Bus & Coach, lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public. Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen, va fi testat în cadrul unui tur național, timp de două luni, în douăsprezece orașe din România după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Sfântu Gheorghe, Iași, Galați, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timișoara și Oradea.
Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va circula timp de câteva zile în fiecare oraș din cadrul turului, pentru a fi testat de administrațiile locale, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie și a conștientizării eficienței folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată și a diminuării emisiilor poluante de dioxid de carbon. Turul autobuzului Solaris Urbino 12 cu hidrogen prin cele douăsprezece orașe din România cuprinse în traseu este realizat în colaborare cu Linde Gaz România, partener care asigură alimentarea acestuia cu hidrogen.
„În premieră națională aducem autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen pe străzile mai multor orașe din România, pentru a prezenta administrațiilor publice locale beneficiile achiziționării unor astfel de vehicule inovatoare în industria de transport public pe termen lung, atât din punct de vedere al costurilor, dar și al protecției mediului și a calității vieții locuitorilor. Solaris Urbino 12 cu hidrogen este fără nicio îndoială soluția viitorului, disponibilă deja, iar componenta sa ecologică garantează unicitatea unei experiențe de călătorie sustenabilă, lipsită complet de emisii poluante”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris Bus & Coach România.
„Interesul nostru este să asigurăm pentru Oradea un transport în comun la un nivel ridicat, cât mai nepoluant, verde. Având în vedere că este pentru prima dată când la Oradea este testat un astfel de autobus, noi trebuie să ținem seama de mai multe aspecte: cine va produce hidrogenul, cine îl păstra, cine va asigura mentenanța”, a precizat Adrian Revnic, directorul tehnic al OTL.
Caracteristici
Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino 12 reprezintă avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive și totodată o soluție sustenabilă pentru orașele care doresc să investească în calitatea mediului pentru locuitorii lor. Alimentat cu hidrogen, vehiculul inovator oferă o autonomie de până la 400 km, păstrând în același timp toate avantajele unui motor electric.
Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot în timpul deplasării, ce garantează o experiență plăcută de călătorie atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat și de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar și un sistem modern de informare. De asemenea, aceștia își vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziție o rampă și un compartiment pentru scaune cu rotile.
În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen folosește un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice.
Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generație, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanțe nocive pentru mediu.
Comisia Europeană își propune ca în intervalul 2024-2030, hidrogenul să devină o componentă intrinsecă a unui sistem energetic integrat, cu un obiectiv strategic la capitolul producție de până la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil în UE. Utilizarea hidrogenului va fi extinsă treptat în transportul public, cel cu camioane, feroviar și la unele aplicații de transport maritime.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 21 Oct 2021 11:28:14 Titlul subiectului: |
211729 |
|
OTL are un nou director general , Adrian Revnic.
Bihoreanul: Greu de înlocuit: Cine va fi noul director general al societății de transport public din Oradea?
Societatea orădeană de transport local are de săptămâna trecută un nou director general. Fostul director tehnic Adrian Revnic (foto) este câștigătorul concursului pe post, la care a obținut peste 96 de puncte din 100 posibile, și la care fostul director Viorel Pop nu s-a înscris.
Noua conducere, în care directorul economic Romeo Nica a câștigat un mandat de încă 4 ani, urmează să fie validată de Consiliul de Administrație în cursul săptămânii viitoare.
Până atunci, membrii CA au de rezolvat, măcar de principiu, problema directorului tehnic, post vacantat prin avansarea lui Revnic ca director general și pentru care încă nu au găsit un om potrivit.
Robert Judea, inginer în cadrul Companiei de Apă Oradea, singurul candidat înscris, a renunțat în ultima clipă să își mai depună candidatura, astfel că, până la completarea echipei, Revnic va ocupa, pentru o vreme, ambele funcții. Pe principiul: el comandă și el execută!
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 03 Dec 2021 18:23:37 Titlul subiectului: |
211946 |
|
Ieri si azi au aparut o gramada de articole , nu voi copia textele , voi pune doar cate o descriere pentru fiecare link.
Incepand de azi , liniile 13 , 15 , 16 , 722 au traseele limitate la Turbogiratie pentru a evita aglomeratia care se formeaza in jurul Pietei Cetatii in urma lucrarilor pentru pasaj: http://www.otlra.ro/stiri/1513 .
Se reinfiinteaza statia de autobz "Magazinul Crisul" pentru linia 17 pe sensul spre Centrul Civic: http://www.otlra.ro/stiri/1512
Se pare ca circulatia tramvaielor spre Nufarul va fi reluata in 15 decembrie , cu doua trasee , 5 si 7 (initial cele doua erau numerotate 7N/7R) : https://www.ebihoreanul.ro/stiri/noua-linie-de-tramvai-din-oradea-ar-putea-fi-data-in-functiune-din-15-decembrie-167801.html .
Incepand de azi , tramvaiul turistic 31 va circula in fiecare seara (este vorba de Tatra T4D , nu de tramvaiul de epoca vienez cum scrie in articol) : http://www.otlra.ro/stiri/1515 .
Incepand de maine , OTL va avea in teste un autobuz electric Man Lion's City 12E: http://www.otlra.ro/stiri/1516 .
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 06 Ian 2022 15:01:38 Titlul subiectului: |
212192 |
|
A fost lansata licitatia pentru inchirierea celor 101 de trasee de transport public din judetul Bihor.
Bihoreanul: Licitație pentru serviciul public de transport persoane în Bihor: Nu mai contează vechimea firmelor
În prima zi lucrătoare a anului, Consiliul Județean Bihor a lansat licitația pentru delegarea, pentru următorii 7 ani, a serviciului de transport județean prin curse regulate. Firmele interesate pot licita pentru 101 trasee și, pentru prima oară, vechimea firmelor nu mai este un criteriu de stabilire a câștigătorilor, punându-se în schimb accent pe calitatea serviciilor pe care acestea le pot oferi.
Potrivit unui comunicat al CJ Bihor dat publicității luni, obiectul contractului pentru „Delegarea gestiunii serviciului public de transport județean prin curse regulate la nivelul Județului Bihor” este „delegarea sarcinilor și a responsabilităților către operatori cu privire la prestarea propriu-zisă a serviciului public de transport în județul Bihor, inclusiv dreptul și obligația de a administra și de a exploata infrastructura de transport aferentă serviciului”.
Serviciul cuprinde un număr de 101 trasee, structurate pe 24 grupe, iar în evaluarea ofertelor sunt utilizați 6 factori privind componenta tehnică și unul de natură financiară, și anume tariful practicat, care va fi, de altfel, factorul cu cea mai mare pondere în evaluare, de 50%.
„Față de licitațiile anterioare, dispare factorul vechime pe traseu, care avantaja transportatorul care deținea anterior licența de traseu, denaturând competiția liberă. Acest factor a fost înlocuit cu experiență similară, demonstrată cu contracte de servicii publice executate oriunde în Uniunea Europeană”, subliniază CJ Bihor, ceea ce înseamnă, practic, că licitația este deschisă inclusiv firmelor care au activat în alte state membre UE.
Firmele interesate să participe la licitație vor constitui o garanție de bună execuție, ceea ce va face ca transportul să devină mai stabil și mai predictibil. În contractul de delegare a gestiunii vor fi stipulate clauze clare cu privire la respectarea obligațiilor părților, iar „abandonul intempestiv al traseelor, practicat de unii operatori în ultimii ani, va fi mult mai dificil sau cu costuri semnificative pentru operatorul de transport”, mai arată CJ Bihor.
Licitația deschisă pe loturi se adresează tuturor operatorilor de transport, termenul pentru depunerea ofertelor fiind 15 februarie, iar valoarea estimată de 151,993 milioane lei, sumă ce reprezintă încasările potențiale ale operatorilor pe perioada celor 7 ani de contract, până în anul 2029 inclusiv.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 18 Ian 2022 14:46:15 Titlul subiectului: |
212329 |
|
S-a vorbit in sfarsit oficial despre extinderea liniei de tramvai spre Episcopia. Desi mie tot nu mi se pare rentabila extinderea in acea zona , daca linia ar fi construita pe Matei Corvin ar insemna supraaglomerarea zonei in timpul lucrarilor si riscul de a fi accidentele frecvente intre tramvaie si tiruri , iar pe stradutele paralele cu Matei Corvin nu cred ca ar fi destul spatiu pentru linie de tramvai , ar fi necesare expropieri masive... In plus in prezent in afara orelor de varf sunt doar doua autobuze si 3 in timpul orelor de varf (pe linia 11). Tramvai pe o linie noua la jumatate de ora mi s-ar parea exagerat , iar la 5-10 minute cum ar fi normal , cred ca ar circula goale.
Spre aeroport ar fi rentabila linie de tramvai doar daca am avea minim 10 zboruri stabile zilnic , nu asa cum este in prezent ca Ryanair anuleaza zborurile dupa cum ii taie capul desi sunt obligati contractual sa mentina acele curse.
Cele mai rentabile linii din punctul meu de vedere ar fi extinderea prin parcul Industrial 1 si spre Calea Clujului. Copiez din articol doar partea dedicata transportului in comun.
PS: Toate aceste extinderi sunt inca doar la nivel de idei , inca nu au fost lansate proiectele.
Bihoreanul: Ambiții verzi: Oradea și comunele din jur și-au propus peste 400 de investiții menite să reducă drastic poluarea
Tramvai în Episcopia? Pentru "înverzirea" transportului, orașul ia în calcul să cumpere 60 de autobuze hibrid, electrice sau alimentate cu hidrogen (24,9 milioane euro), 20 de tramvaie (36,3 milioane euro), dar și să extindă calea de rulare pentru acestea din urmă în mai multe zone: spre Parcul Industrial 1, pe străzile Ștefan cel Mare – Episcopia, pe Calea Clujului – Războieni – Muntele Găina – Cantemir ori spre Aeroport.
"Deocamdată sunt doar idei pe care le luăm în calcul, dar avem nevoie de un studiu care să ne spună care variantă este mai fezabilă, iar apoi să vedem și sursa de finanțare", explică viceprimarul Marcel Dragoș (foto). Oradea mai ia în calcul și introducerea unui tren metropolitan în comunele din jur, folosind rețeaua feroviară existentă.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 18 Ian 2022 19:37:07 Titlul subiectului: |
212330 |
|
Prelungirea liniei de pe Borșului ar trebui să fie o prioritate, plus construirea unui nou depou pentru tramvaie, așa încât să poată fi creat un hub de transport lângă viitorul terminal intermodal.
Către Episcopia a mai existat o linie de tramvai acum 50 de ani și era folosită de tramvaie Siemens mici. Eu zic că se poate face, mai ales că e un cartier în creștere, așa cum e și Oncea 2. Traficul greu o să dispară de acolo după ce va fi gata noua centură către A3.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 19 Ian 2022 00:27:24 Titlul subiectului: |
212331 |
|
Da sunt de acord prlungirea liniei pe Borsului ar trebui sa fie prioritara , de preferat prin parcul industrial. Ca asa ar putea fi inlocuite ~20 de autoubze , care si asa au in mare parte trasee comune cu liniile de tramvai. Stiu ca au mai fost linii spre Episcopia si pe Calea Clujului...
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Regwe
Data înscrierii: 03/Feb/2020 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 59
|
Trimis: Mie 19 Ian 2022 01:32:54 Titlul subiectului: |
212332 |
|
TIR-urile Nu vor mai circula mult timp pe Matei Corvin, în această primavara incep lucrările la legătura dintre Centura si A3 (centura de Vest), care va scoate definitiv traficul greu de pe acea arteră dar si in bună parte traficul de tranzit. Iar în zona Oncea deja si probabil si Episcopia pe viitor vor apărea tot mai multe blocuri, linia de tramvai ar da un impuls acestei zone spre dezvoltare. Si astept si extinderea spre Calea Clujului, o zonă bună si cu potențial, dar cam subdezvoltata în prezent, o linie noua ar oferi un boost zonei. Orice extindere a rețelei de tramvai este binevenită.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 19 Ian 2022 16:59:07 Titlul subiectului: |
212335 |
|
Blocuri in Episcoia si Oncea , unde? Sunt majoritar zone cu case...
Vreau sa extinda linia , dar nu spre zone fara calatori. In Episcopia , din cate stiu , linia a fost desfiintata tocmai din lipsa de calatori , iar 50 de an imai tarziu nu cred ca ar fi foarte multi calatori sa se merite tramvai. Spre Clujului nu este acelasi lucru , din povestile pe care le-am auzit , urma reabilitarea liniei si a strazii , iar pentru ca nu au mai fost fonduri sinele nu au mai fost puse la loc.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Regwe
Data înscrierii: 03/Feb/2020 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 59
|
Trimis: Vin 21 Ian 2022 16:17:30 Titlul subiectului: |
212356 |
|
Se construiesc blocuri în zona Cartierului Soarelui din Oncea, plus Cartierul Soarelui.
O sa fiu putin pe.langa subiect. In zona gării Episcopia Bihor se pregătește construcția unui terminal intermodal, dar nu cel de care tot a scris în presa, ca il va construi primaria, care va fi undeva pe Borsului, acesta e o investitie privată, va avea 4 linii de cale ferata.
Ca sa revin la transportul în comun, au apărut randari cu proiectul noului depou de tramvaie, dar nu stiu sa încarc pozele pe acest site, asa ca va las un link unde se pot vedea randarile.
https://www.skyscrapercity.com/threads/oradea-public-transport.1649891/page-75#post-177028846
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 16 Feb 2022 12:32:57 Titlul subiectului: |
212558 |
|
Ieri a fost prezentat presei autobuzul Mercedes eCitaro , care inca se afla in Oradea. De asemena , s-a anuntat intentia de achizitionare a 100 de autobuze noi , electrice sau hybride , dintre care 40 vor fi luate anul acesta. Poza cu autobuzul este preluata din articol.
InfoOradea: Autobuzul Mercedes-Benz eCitaro in teste la OTL. Primaria Oradea vrea sa achizitioneze in urmatorii 2-3 anii cca 100 de autobuze noi
OTL are în testare un nou autobuz, Mercedes-Benz eCitaro, primul autobuz complet electric dezvoltat și produs în Germania de către Daimler Truck AG, lansat în 2018 în cadrul Salonului de Autovehicule Comerciale de la Hanovra (IAA).
Fără emisii, extrem de eficient datorită sistemelor inovatoare de gestionare termică și cu un design exclusivist, acesta a fost prezentat azi în cadrul unei conferințe de presă la care au participat directorul OTL, Adrian Revnic și Bogdan Aldea, Sales & Marketing Buses, la Mercedes-Benz Trucks & Buses România.
Potrivit reprezentanților OTL, societatea de transport este interesată de achiziția în următorii 2-3 ani a cca 100 de autobuze noi, atât pentru zona urbană, cât și pentru zona metropolitană. Pentru aceasta, specialiștii Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională se ocupă de identificarea finanțării pe una din axele de mobilitate.
Până acum s-au făcut mai multe testări de autobuze de la Mercedes, Manul, Solaris, Iveco, ATP Exodus etc.
Ultimele autobuze achiziționate pe fonduri europene sunt 21 de autobuze hibrid și unul Euro 6.
OTL va achiziționa 40 de autobuze hibrid și electric
„Momentan suntem într-o fază avansată pentru a achiziționa în acest an 40 de autobuze hibrid și electric. Noi așteptăm oferte de la toți producătorii, pentru că în alegerea pe care o vom face contează foarte mult și prețul de achiziție. În ceea ce privește confortul și partea de mentenanță, toate autobuzele prezentate sunt dotate cu tehnologie de 2021 – 2022. Momentan în parcul OTL avem 110 autobuze, din care la orele de vârf ieșim cu 80. Dar având în vedere noile norme în materie de energie verde, durata de viață a unui autobuz și faptul că o parte din cele pe care le avem sunt într-o stare de uzură morală, trebuie să alegem noi variante care să corespundă noilor standarde ale transportului public în comun”, a explicat directorul OTL, Adrian Revnic.
Un plus pentru Oradea este și faptul că, pe lângă parcul de autobuze, există un parc foarte bun de tramvaie, care se încadrează în cerințele europene privind energia verde.
Principalele caracteristici ale autobuzului Mercedes-Benz eCitaro
Siguranța, eficiența și conservarea mediului sunt parte integrantă din misiunea autobuzului Mercedes-Benz eCitaro.
Recent, autobuzele eCitaro au fost testate la altitudini de aproape 2000 metri și temperaturi scăzute, în Tirol, demonstrând excelente performanțe tehnice pe rutele de transport.
Autobuze electrice Mercedes-Benz eCitaro circulă deja în mai multe orașe din Germania (Berlin, Hamburg, Heidelberg, Hanovra, Bremen, Darmstadt, Wiesbaden etc.), Elveția, Franța, Suedia, Luxemburg, Norvegia.
Pentru a veni în întâmpinarea diferitelor nevoi ale operatorilor de transport, a fost dezvoltată special pentru eCitaro o structură modulară a bateriilor. Astfel, echiparea standard include patru baterii Lithium-ion amplasate în partea din spate a autobuzului, putând fi adăugate module adiționale de până la zece baterii pe plafonul autovehiculului. Bateriile au o capacitate de până la 350 kWh și sunt răcite la temperatura ideală pentru a maximiza durata de viață. Managementul controlului termic optimizat până la ultimul detaliu, cu sistem de răcire a bateriilor și aerul condiționat cu pompă termică sunt elemente de referință ale modelului eCitaro. Aceste caracteristici asigură consum minim de energie și maximum de eficiență și autonomie.
Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie, în specificațiile standard, de aproximativ 13,5 tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19,5 tone, îi corespunde o încărcare de până la 6 tone, respectiv în jur de 88 de pasageri.
„Suntem mândri să prezentăm autobuzul eCitaro părților interesate din Oradea și să discutăm despre implicațiile trecerii la electromobilitatea urbană. eCitaro redefinește transportul public convențional, combinând siguranța în exploatare, disponibilitatea în operarea zilnică și siguranța de conducere a unui vehicul de serie cu noile cerințe privind emisiile zero. Mai mult, pe termen mediu și lung, autobuzele electrice precum eCitaro implică costuri de operare mai reduse, datorită tehnologiilor inovatoare de care dispun. Compania noastră susține integrarea vehiculelor electrice în transportul public de călători, de aceea oferim servicii integrate care includ, pe lângă achiziția autobuzelor electrice, și consultanța în dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru o exploatare eficientă, serviciile post-vânzare, de pildă contracte de service și traininguri specializate pentru șoferi, dar și reciclarea produselor, la sfârșitul ciclului lor de viață”, a declarat Bogdan Aldea, Sales & Marketing Buses, la Mercedes-Benz Trucks & Buses România.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.86 kb |
Vizualizat: |
de 8045 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 16 Sep 2022 12:08:21 Titlul subiectului: |
214297 |
|
Cursa traditionala intre autobuz , bicicleta , masina si tramvai organizata anual in Saptamana mobilitatii Europene a fost castigata (in mod previzibil) de bicicleta. Bicicleta a facut 12 minute intre Nufarul si Biserica Emanuel , tramvaiul 19 minute , autobuzul 30 , iar masina 38. Eram sigur ca bicicleta va bate transportul in comun si ca va avea timp sa se intoarca la linia de plecare sau chiar sa faca doua ture intre cele doua puncte , dar nu m-as fi asteptat ca masina sa iasa mai prost decat autobuzul , ma intreb ce traseu a ales.
Bihon:
În Oradea, bicicleta e mai rapidă ca mașina și tramvaiul
Tradiționalul concurs anual, organizat în Săptămâna Mobilității, între transportul în comun, mașină și bicicletă a scos un câștigător supriză în acest an.
Bicicleta a scos cel mai bun timp de parcurgere a traseului între două puncte de din oraș, câștigând detașat competiția.
Startul s-a dat în capăt la Nufărul, în prezența directorului OTL SA, Adrian Revnic. Din partea societății de transport au concurat autobuzul de pe linia T3 – ruta Nufărul – Sextil Pușcariu – Horea – Sucevei – Mihai Viteazu – Piața Unirii – Primăriei – Emanuel și tramvaiul care face ruta nouă, pe Peța – Calea Aradului – Emanuel. Biciclistul și șoferul au avut libertatea să-și aleagă traseele pe care le consideră cele mai rapide. Scorul final: autoturismul a scos 37 minute și 50 secunde, biciclistul a făcut traseul în 12 minute și 05 secunde, autobuzul – 29 minute și 55 sec iar tramvaiul, 19 minute și 11 secunde.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 11:32:22 Titlul subiectului: |
214342 |
|
Ieri s-a discutat din nou despre dorinta de a extinde linia de tramvai pana la aeroport. Copiez din articol doar paragrafele despre tramvaie.
Bihoreanul: Planuri mărețe pentru Aeroportul Oradea: linie de tramvai extinsă din Calea Aradului, parcare supraterană și hotel peste drum, hangar pentru reparații
În ciuda turbulențelor care zguduie transporturile aeriene în ultimii doi ani, administrația județului și cea a municipiului au ambiția să dezvolte aeroportul din Oradea.
Acesta ar urma să fie legat de oraș și printr-o linie de tramvai, să aibă un hangar pentru repararea aeronavelor, o parcare supraterană și chiar un hotel peste drum, dincolo de șoseaua națională DN 79 Oradea - Arad. Noul terminal de călători va fi și el extins, anunță președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.
O nouă linie de tramvai în Oradea: spre Aeroport
„Dezvoltarea aeroportului din Oradea rămâne o prioritate, la fel și creșterea numărului de curse”, a spus Bolojan într-o conferință de presă susținută marți, în care a vorbit despre un proiect de Hotărâre de Consiliu Județean ce va fi supus aprobării aleșilor bihorenilor în reuniunea de joi, 22 septembrie, și care prevede încheierea unui protocol de colaborare între CJ Bihor, Primăria și Aeroportul din Oradea.
Potrivit explicațiilor lui Bolojan, protocolul vizează pe de o parte elaborarea de către administrația județeană a unui Master Plan pentru dezvoltarea aeroportului, iar de către municipalitate a unui Plan Urbanistic Zonal în conformitate cu care Aeroportul va fi racordat la oraș printr-o nouă linie de tramvai.
Aceasta ar urma să fie realizată prin extinderea liniei din Calea Aradului, pe sub pasajul ce traversează DN 79 Oradea - Arad, așa încât să treacă pe lângă actuala parcare a complexului Auchan, cu stație la complexul ERA Park și apoi până în dreptul terminalului de călători, unul cu o capacitate mărită prin extinderea celui nou, finalizat în urmă cu doi ani.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 13:13:18 Titlul subiectului: |
214348 |
|
Ar trebui să meargă până la Nojorid. Până la aeroport e efectiv degeaba, cel mult ar deservi centrele comerciale din Calea Aradului.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 13:25:41 Titlul subiectului: |
214349 |
|
Ideea unui tramvai pana la aeroport este ca va creste numarul de zboruri si implicit numarul de pasageri. Din punctul meu de vedere nici nu ar trebui sa fie linie dubla , ar ajunge linie simpla intre statii. Doar la ERA sa fie doua linii si la Aeroport o bucla de intoarcere sau doua linii de garare , depinzand daca se vor cumpara tramvaie bidirectionale cu usi pe ambele parti. Totusi tramvaiul este mai bun decat un autobuz care se suprapune pe 90% din traseu si care duce oamenii la Kaufland si nicaieri... Si asa ar putea fi desfiintate sau retrasate si liniile 19 si 23 , care se suprapun de asemenea pe mare parte din traseu cu tramvaiul.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 15 Noi 2022 23:59:38 Titlul subiectului: |
214792 |
|
Maine se vor efectua niste lucrari la linie in Iosia , astfel tramvaiele intre Calea Aradului-Iosia vor fi inlocuite cu autobuze.
OTL: Circulația tramvaielor în 16 noiembrie 2022
Informăm călătorii că în data de 16 noiembrie 2022, începând cu ora 9:00, va fi suspendată circulația cu tramvaie pe tronsonul Calea Aradului (intersecție cu str. Oneștilor) - Cap linie Ioșia din cauza executării de lucrări de infrastructură.
Rugăm călătorii să utilizeze autobuzul care va circula în locul tramvaiului, pe tronsonul specificat.
Circulația cu tramvaie se va relua în dimineața zilei de 17 noiembrie 2022.
Ne cerem scuze pentru disconfort și vă mulțumim pentru înțelegere.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 21 Mar 2023 22:36:30 Titlul subiectului: |
215875 |
|
A fost semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic pentru noul garaj OTL.
Primaria Oradea: A fost semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic al noii autobaze OTL, care va fi construită în zona Parcului Industrial 2 din Oradea.
Proiectul tehnic al noii autobaze va fi realizat de către societatea Smart City Development SRL din București, valoarea acestuia fiind de 464.000 lei fără TVA.
Valoarea estimată a investiției este de 69.295.440 lei fără TVA, echivalentul a 14,007,001.94 euro fără TVA, iar proiectul este implementat de către Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Autobaza nouă va cuprinde următoarele construcții având o suprafață totală desfășurată de 8,766.80 mp:
1. clădire administrativă (regim de înălțime P + 1E);
2. clădire de reparații autobuze (regim de înălțime P + 1Ep);
3. copertină 1 (regim de înălțime P);
4. copertină 2 (regim de înălțime P);
5. stație de alimentare (regim de înălțime P);
6. cabină portar (regim de înălțime P).
În incinta ha
lei sunt proiectate 7 linii de autobuze care au funcțiuni și sunt echipate după cum urmează:
- linia 1- Linie de revizie tehnică și schimb ulei (RT1+SU).
- linia 2 - Linie de revizie tehnică (RT2)
- linia 3 - Linie pentru reparații curente + verificare rapidă (RC1+VR)
- linia 4 - Linie pentru reparații curente (RC2) care beneficiază de elevatoare.
- linia 5 - Linie pentru reparații curente autobuze electrice
- inia 6 - Linie pentru inspecție tehnică periodică
- linia 7 - Linie pentru spălătorie autobuze.
Pe toate clădirile autobazei vor fi amplasate panouri fotovoltaice pentru a se asigura o mare parte din consumul propriu de curent electric.
Investiția este finanțată prin Programul Operațional Regional (POR).
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 26 Apr 2024 20:38:31 Titlul subiectului: |
219142 |
|
Au fost depuse spre finantare proiectele pasajelor de la gara si de la Magazinul Crisul. De asemena , in cadrul fiecarui proiect vor fi achizitionate si cate 10 autobuze electrice.
Primaria Oradea: Au fost depuse spre finanțare europeană proiectele pasajelor de la Gară și Magazinul Crișul, precum și achiziția a 20 de autobuze electrice
Două proiecte importante, care vor dezvolta mobilitatea urbană și vor îmbunătăți înfățișarea orașului, precum pasajele de la Gară și Magazinul Crișul, dar și achiziția a 20 de autobuze electrice au fost depuse spre finanțare europeană.
Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” și „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” au fost depuse spre finanțare de Primăria Oradea prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, apelul de proiecte 481.A – „Utilizarea crescută a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice – Municipii reședință de județ”.
Proiectele tehnice ale pasajelor sunt finalizate, urmând a fi demarată procedura de licitație a acestora. Termenul de execuție este de 22 luni. Totodată, pentru autobuzele electrice licitația publică este în curs de finalizare.
Valoarea celor două proiecte depuse este de 283.262.270,62 lei, din care valoarea nerambursabilă este 164.600.348,51 lei. Proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” este în valoare de 134.488.234,61 lei iar proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” de 148.774.036,01 lei.
Vizavi de materialele pregătite spre finanțare în perioada 2021 – 2027, primarul Florin Birta a făcut câteva precizări în cadrul ședinței de Consiliu Local de ieri: „Vreau să mulțumesc colegilor din Primăria Oradea care au reușit să finalizeze aceste proiecte, pentru a le putea depune și pentru a nu rata termenul de finanțare. Oradea are o sumă prealocată pentru ADR Nord-Vest în perioada 2021-2027. Pe Mobilitate urbană avem aproximativ 40 milioane de euro, pe Spații verzi 9,2 milioane euro, iar pe regenerare urbană 11 milioane de euro. Termenul de depunere a acestor proiecte este: 7 mai pe mobilitate urbană, 2 mai pe spații verzi și 20 mai pe regenerare urbană. Proiectele pe care le-am depus se ridică până la 210%, astfel încât, în prima etapă, pe spații verzi și mobilitate urbană vom depune proiecte de peste 100 milioane euro.”
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1, din zona Magazinului Crișul
Obiectivul de investiții vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete.
Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, reabilitarea rețelei de utilități, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete. De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat.
Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj – 340 m; lungime rampa 1 – 128 m; lungime pasaj subteran – 102 m; lungime rampa 2 – 110 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2Ś4.00m; gabarit pe verticală în pasaj – min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel) 2Ś3,50 m.
Suprafețele amenajate prin proiect sunt:
– Lungime tronson amenajat: 930 m
– Suprafață carosabilă banda dedicată – 6300 mp
– Suprafață carosabilă – 15430 mp
– Suprafață piste velo – 315 mp
– Suprafață trotuar – 12200 mp
– Spații verzi – 2300 mp
– Soluție pasaj – Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 2, din zona Gării Oradea
Această investiție vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului.
Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).
Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact și stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.
Pentru pietonalizarea pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui Pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj – 566 m; lungime rampa 1: 90 m; lungime pasaj subteran – 380 m; lungime rampa 2: 96 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2Ś4.00m, gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel): min: 2Ś3,50 m.
Suprafețele amenajate prin proiect sunt:
– Lungime tronson amenajat: 820 m strada Republicii + 250 m strada Ștefan cel Mare – Total: 1070 m.
– Lățime parte carosabilă: 14.00 m (2Ś3,50 bandă dedicată + 2Ś3,50 bandă auto)
– Lungime rampe pasaj: 186 m (90 m + 96 m)
– Lungime pasaj subteran: 380 m
– Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 05 Mai 2024 22:03:01 Titlul subiectului: |
219191 |
|
A fost depus spre finantare si proiectul pasajului Decebal si si in cadrul acest proiect vor fi achizitionate 8 autobuze electrice.
Bihoreanul: Proiectul pasajului pe sub Bulevardul Decebal, estimat la 22,5 milioane euro, a fost depus spre finanțare pe fonduri europene
Municipalitatea orădeană a depus luni spre finanțare europeană, prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, proiectul viitorului pasaj subteran de la intersecția Bulevardului Decebal cu strada Tudor Vladimirescu, estimat la 22,5 milioane euro.
Proiectul, care are ca scop creșterea mobilității urbane, vizează și achiziția unui număr de opt autobuze electrice în vederea reducerii poluării provocate de transportul în comun.
Proiectul a fost depus spre finanțare...
„Primăria Oradea prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) a depus spre finanțare proiectul «Coridor de mobilitate urbană Decebal - Vladimirescu și achiziția a 8 autobuze electrice» prin Programul Regional Nord - Vest 2021 – 2027”, a anunțat luni, printr-un comunicat de presă, Primăria Oradea.
Valoarea proiectului se ridică la circa 112 milioane lei, echivalentul a circa 22,5 milioane euro, sumă din care valoarea nerambusabilă este estimată aproape 45 milioane lei, ceea ce înseamnă circa 9 milioane euro...
Se vorbeste din nou despre moderizarea depoului si mutarea autobazei , de data aceasta sper sa fie pe bune si nu doar garara electorala , pentru ca ambele lucrari ar fi trebuit sa inceapa de vreo 2 ani. Depoul are nevoie disperata de facilitati pentru tramvaie moderne , iar in garajul actual nu se pot incarca atatea loturi de autobuze electrice.
Bihoreanul:
Un mega-proiect, în valoare de aproape 56 milioane euro, a fost depus spre finanțare europeană de Primăria Oradea săptămâna aceasta, marți.
"Cel mai mare proiect"
Suma prevăzută, 279 milioane lei, reprezintă un record pentru municipalitate, în actualul ciclu financiar european pe axa de mobilitate.
"Este cel mai mare proiect dintre cele depuse de Oradea în actualul ciclu financiar european pe axa de mobilitate", a declarat pentru BIHOREANUL directorul adjunct al Direcției Management Proiecte cu Finanțare Europeană, Ovidiu Guler.
Din valoarea totală, municipalitatea intenționează să atragă, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 - 2027, finanțări europene de 144,7 milioane lei, adică aproximativ 29 milioane euro.
"Aceasta este valoarea maximă nerambursabilă care poate fi accesată prin proiect", a precizat Guler.
Diferența de bani urmează să fie acoperită de la bugetul local.
"Din valoarea totală de aproape 279 milioane lei, contribuția orașului va fi de circa 80 milioane lei, reprezentând aproape 30%", a declarat directorul adjunct al DMPFI.
Trei în unu!
Valoarea mare a proiectului este dată de faptul că, deși are fonduri prealocate pe această axă de finanțare, pentru a-și maximiza punctajul în cadrul procesului de evaluare, municipalitatea orădeană a reunit într-o singură investiție trei lucrări mari pe axa de mobilitate.
"Am adus într-un singur proiect investiții care vizează transportul în comun, cu tramvaie și autobuze, cât și cel individual, prin amenajarea unei piste pentru biciclete", a explicat Guler.
Astfel, proiectul vizează reabilitarea depoului de tramvaie din strada Atelierelor, construirea unei autobaze noi pentru OTL (foto jos) și construirea unei piste pentru biciclete care să lege zona Parcului 22 Decembrie de intrarea în cartierul Grigorescu.
Depou, autobază, pistă pentru biciclete...
După cum BIHOREANUL a mai scris, municipalitatea orădeană urmează să reconstruiască din temelii, în altă zonă a orașului, depoul din strada Atelierelor, ridicat în anul 1983.
Printre altele, va fi amenajată o hală nouă (foto jos) unde se vor face reparații și revizii ale tramvaielor, va fi construită o copertină sub care vor fi garate garniturile ca să nu mai trebuiască degivrate iarna înainte de ieșirea pe traseu, va fi modernizată calea de rulare și toate macazurile.
Spre deosebire de depoul de tramvaie, care se modernizează pe loc, autobaza OTL din strada Atelierelor va fi dezafectată și mutată în Parcul Industrial din strada Ogorului. Cel mai probabil actualul amplasament va fi scos la licitație și pus la dispoziția dezvoltatorilor imobiliari având în vedere vecinătatea cartierelor Ceyrat și Nufărul.
Conform proiectului, noua autobază (foto jos) va avea două clădiri cu câte un etaj, cu funcțiuni de sediu administrativ și atelier pentru reparat autobuze, o stație pentru alimentare cu carburanți și două copertine.
Dintre acestea, prima copertină va adăposti autobuzele clasice, iar cea de-a doua, destinată garniturilor electrice, va fi dotată cu stații de încărcare.
Hala pentru reparații va număra șapte linii pentru autobuze și va cuprinde, printre altele, ateliere, vestiare, grupuri sanitare, iar la etaj va avea birouri, oficiu, arhivă și sală de conferințe.
În ceea ce privește pista pentru biciclete prevăzută în proiect (harta jos) aceasta va avea o lungime de circa un kilometru și o lățime de circa 2,5 metri.
Viitoarea amenajare va trebui să lege pista pentru biciclete existentă în zona pasajului de la intrarea în cartierul Grigorescu, în sensul giratoriu de la intersecția străzilor Rapsodiei și Thurzo Sandor, cu cea de pe strada Făgărașului și pista pentru biciclete din zona Parcului 22 Decembrie.
De făcut în 2025...
Având în vedere amploarea, investiția ar putea intra în execuție abia anul viitor.
"După ce va fi aprobată finanțarea proiectului, a cărui evaluare poate dura câteva luni, urmează să fie organizată licitația execuția proiectelor tehnice", a mai explicat directorul adjunct al DMPFI, Ovidiu Guler.
Lucrările efective vor fi licitate ulterior. "În funcție de data la care vor fi obținute proiectele tehnice, execuția efectivă a lucrărilor va fi licitată undeva în prima jumătate a anului viitor", a mai spus reprezentantul municipalității.
Dacă totul merge bine, lucrările efective ar putea începe cel mai devreme în cea de-a doua jumătate a anului 2025.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 17 Iul 2024 23:34:50 Titlul subiectului: |
219601 |
|
Articol despre calatorii care se plang de caldura din tramvaie , versus raspunsul OTL. De data aceasta sunt de acord cu ce a declarat OTL-ul , anul acesta au fost scoase mai multe tramvaie cu aer conditionatat ca niciodata , dar in timpul saptamanii nu poate fi asigurata flota 100% cu clima.
OTL: Precizări importante privind aerul condiționat din tramvaie
🚋🔧Ca urmare a numeroaselor comentarii negative apărute în mediul online, compania de transport local OTL Oradea revine cu următoarele informații, care au fost deja făcute cunoscute opiniei publice prin răspunsuri la postările malițioase apărute în diferite grupuri de Facebook:
1. Flota de tramvaie. Numărul de garnituri de tramvai dotate cu aer condiționat pe care compania le deține în flotă este de 30. Nu toate sunt apte din punct de vedere tehnic (2 sunt la revizia tehnică periodică iar 2 la reprofilat bandaje).
2. Tramvaiele pe traseu. Din cele 30 de garnituri pe care compania le poate scoate zilnic pe traseu, 24 - 26 sunt dotate cu sistem de aer condiționat.
3. Restul sunt garnituri Tatra, necesare pentru practica vatmanilor care au absolvit cursurile școlii de conducere.
4. Disconfort temporar . Ne cerem scuze pentru disconfortul călătorilor care ajung în aceste garnituri care nu sunt dotate cu aer condiționat, dar suntem în situația de a alege răul cel mai mic. Dacă am scoate din circulație în aceste zile garniturile Tatra, numărul tramvaielor de pe traseu ar fi mai mic și implicit intervalul de succedare ar fi mai mai mare. Deci și timpul de așteptare în stații ar crește considerabil. Pe de altă parte, și noii vatmani au nevoie de o perioadă de practică pe care e mai bine să o desfășoare pe tramvaiele mai vechi.
5. Eforturi constante. Vă asigurăm că facem tot ce se poate pentru a imbunătăți condițiile de călătorie și confortul din mijloacele de transport în comun și de a asigura un transport fluent în condițiile numeroaselor lucrări(absolut necesare) care se execută în această perioadă.
Vă mulțumim pentru înțelegere și sprijin! 🌟
Traseele metropolitane care deservesc comuna Sanmartin (511 Baile Felix , 512 Baile 1 Mai , 513 Cordau , 514 Betfia , 531 Cihei) sunt in pericol de a fi suspendate. Comuna ar avea o datorie de 4,7 milioane de lei fata de compania de transport. OTL ameninta cu reducerea numarului de curse sau cu rezilierea contractului. De cealalta parte Sanmartinul da vina pe compania de transport pentru aceasta datorie si spune ca vor plati datoria , dar ca vor rezilia la randul lor contractul.
Bihoreanul OTL vs. Primăria Sânmartin: Societatea de transport cere plata unei datorii de 4,7 milioane de lei, iar primarul Cristian Laza susține că aceasta s-a acumulat tot din vina OTL
OTL vs. Primăria Sânmartin: Societatea de transport cere plata unei datorii de 4,7 milioane de lei, iar primarul Cristian Laza susține că aceasta s-a acumulat tot din vina OTL
Societatea orădeană de transport local OTL i-a cerut miercuri Primăriei Sânmartin, pentru prima oară în mod public, achitarea de urgență a restanțelor de 4,7 milioane lei pe care administrația din comuna vecină a Oradiei le are. Reprezentanții OTL spun că, dacă acest lucru nu se întâmplă, vor urma „măsuri drastice”.
Contactat de BIHOREANUL, primarul din Sânmartin, Cristian Laza, susține că vina pentru datorii ar aparține, de fapt, operatorului de transport, dar că acestea vor fi plătite.
„Să ia măsuri urgente!”
Conducerea OTL a cerut conducerii comunei Sânmartin, printr-un comunicat de presă formulat pe un ton ultimativ, plata restanțelor de aproape un milion de euro acumulate după anul 2020, pentru executarea curselor pe rute ce leagă Oradea de Sânmartin, stațiunile și satele aparținătoare comunei.
„Lipsa acestor fonduri amenință buna funcționare a serviciilor de transport public furnizate de OTL. În cazul în care Primăria Sânmartin nu va achita datoriile restante în cel mai scurt timp, OTL va fi nevoit să ia măsuri drastice pentru a asigura sustenabilitatea operațiunilor sale”, a avertizat OTL printr-un comunicat de presă transmis de societate, dar nesemnat de vreo persoană anume.
Printre altele, operatorul de transport în comun ar urma să suspende unele curse de transport public, să reducă numărul de autobuze pe ruta Oradea – Sânmartin sau, „în caz extrem”, chiar să rezilieze contractul cu Sânmartin.
„OTL face un apel către Primăria Sânmartin să ia măsuri urgente pentru achitarea datoriilor restante în vederea asigurării continuității și calității serviciilor de transport public pentru cetățenii săi", au transmis reprezentanții societății.
"Ne vom plăti datoriile"
Contactat de BIHOREANUL pe această temă, primarul din Sânmartin, Cristian Laza, a promis că această comună își va achita până la sfârșitul verii toate datoriile către transportatorul local.
Însă, susține edilul, chiar comuna este cea care vrea apoi să rezilieze contractul cu OTL. „Ne vom plăti datoriile față de OTL în următoarele 2 – 3 luni, după care vom analiza dacă vom păstra sau nu contractul cu societatea de transport, cel mai probabil îl vom rezilia...”, a declarat Cristian Laza.
Ba mai mult, Cristian Laza a acuzat OTL de apariția crizei datoriilor. „Restanțele sunt rostogolite încă din anul 2016, înainte să fiu eu primar. Atunci au fost introduse niște curse pentru a încuraja unificarea comunei Sânmartin cu Oradea. Datoriile s-au acumulat pe fondul faptului că tarifele OTL nu au mai fost actualizate din anul 2021, iar încasările făcute de șoferii societății sunt ridicol de mici", susține edilul.
„Șoferii OTL și-au făcut propria afacere”
Dezvoltând această temă, primarul din Sânmartin a dat de înțeles că sumele încasate nu sunt cele reale, căci pe rută ar exista mulți pasageri. „OTL încasează în comună undeva la 100.000 lei pe lună. La câți localnici și turiști folosesc autobuzele societății, sumele sunt ridicol de mici. Nu se încasează nici o treime din cât ar trebui!", a declarat acesta.
Cristian Laza este convins că valoarea reală a încasărilor de pe urma curselor în comună este mult mai mare, dar șoferii societății de transport și-au făcut „o afacere” pe aceste trasee. „Șoferii OTL și-au făcut propria afacere pe cursele din Sânmartin, iar noi nu avem cum să facem controale", a spus Laza.
Concret, el crede că mulți călători circulă pe rutele din comună plătind "la negru" doar o parte din valoarea biletului. "Nu întâmplător alte primării din Zona Metropolitană Oradea, cum ar fi Sântandrei, Nojorid sau Oșorhei, au refuzat orice colaborare cu OTL", a comentat primarul Cristian Laza.
Bani pentru plata datoriilor
Una dintre localitățile bihorene cu cea mai accelerată dezvoltare în ultimii ani, comuna Sânmartin a făcut în ultimii ani investiții de peste 45 milioane de euro, ajutându-se de fonduri europene, guvernamentale, precum și private, alocate de operatorii economici.
BIHOREANUL a aflat că, având în vedere alocarea fondurilor îndeosebi către dezvoltare, comuna Sânmartin acumula la sfârșitul anului trecut restanțe de peste 6,7 milioane lei către diferiți parteneri contractuali, începând de la OTL până la operatorul de salubritate RER Vest.
„Lucrurile sunt în dinamică. Sânmartin are de plătit bani și de primit bani. Avem datorii, ca toate localitățile din România care au făcut investiții, dar le vom plăti”, a susținut Cristian Laza.
De altfel, la începutul acestei săptămâni, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Ministerul Finanțelor au adoptat un ordin comun ce vizează comuna Sânmartin. Potrivit acestuia, sumele cuvenite comunei din IVG (impozitul pe venitul global) trebuie direcționate către plata restranțelor către societatea Termoficare Oradea, care asigură și încălzirea mai multor locuințe din Sânmartin.
„Până la lichidarea obligației de plată în sumă de 1,39 milioane lei, datorată Societății Termoficare Oradea de către comuna Sânmartin, Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Cluj Napoca alocă bugetului local al comunei Sânmartin, județul Bihor, cote defalcate din impozitul pe venit, numai pentru plata obligației către Societatea Termoficare Oradea", se menționează în ordin.
Comuna Sânmartin a acumulat restanțe față de Termoficare în ultimii doi ani ca urmare a subvenției neachitate la energia termică.
Acum , cateva aspecte pe care nu le inteleg eu.
1. De ce comuna subventioneaza transportul OTL? Rute precum cea spre Baile Felix sau Baile 1 Mai au calatori destul de multi , cam in toate intervalele orare , in toate sezoanele.
2. Cat de mari pot fi costurile de exploatare sa se ajunga la asemenea sume , mai ales cum autobuzele nu circula goale?
3. Daca este adevarat ca soferii nu declara toate veniturile , s-ar putea rezolva usor , fiecare sofer de pe traseele metropolitane sa primeasca o tableta cu imprimanta (cum au controlorii din trenurile private) , astfel fiecare tranzactie sa fie inregistrata autom in sistem.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 18 Iul 2024 21:40:21 Titlul subiectului: |
219605 |
|
Peste tot în țară, localitățile membre într-o Asociație Metropolitană de Transport plătesc subvenție către această, care la rândul ei plătește compania de transport. Cine nu e membru nu plătește, dar cetățenii au de stat la mâna traseelor Consiliului Județean și a companiilor private de transport.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 26 Iul 2024 12:40:40 Titlul subiectului: |
219633 |
|
Incepand de luni , se va incepe moderizarea liniei de tramvai de pe Calea Aradului intre Biserica Emanuel si intersectia cu strazilor Onestilor/Aviatorilor (Pirati). Astfel circulatia tramvaielor va fi suspendata pe portiunea Parcul 1 Decembrie-Pirati. Datorita inchiderii Bulevardului Decebal pentru construirea pasajului si acum cu inchderea Caii Aradului vor ramane doar liniille 2 , deviata in Nufarul , 4 si 8. Linia de autobuz T9 va acoperi tronsonul Calea Aradului-Parc 1 Decembrie. Este bine ca se moderizeaza in sfarsit acel tronson , dar s-a ales cel mai nepotrivit moment. Se putea face fie inainte de inchiderea Decebalului , fie dupa deschidere. Termenul de executie este necunoscut , pe de--o parte se declara o luna , pe de alta parte se decalara 15 septembrie , termenul oficial este de 12 luni!!!(pentru o portiune de ~800 de metri ). De asemena , la fel ca si reasfaltarea/moderizarea acestei strazi si schimbarea liniilor este dubioasa , nu s-a facut licitatie , doar s-a ales o firma.
Articol despre inchidere si modificarile de trasee: OTL: Informăm călătorii că, ȋncepând din 29 iulie 2024, se efectuează lucrări la calea de rulare ȋntre Poliția de Frontieră și Calea Aradului, circulația cu tramvaie urmând să fie suspendată pe tronsonul menționat.
Cu tramvaie se va circula, după cum urmează:
1. Linia 4: Nufărul – Cantemir – Gara Centrală – Pod CFR și retur pe același traseu,
2. Linia 2: Nufărul – Universitate – Ioșia și retur pe același traseu,
3. Linia 8: Pod CFR – Sinteza – Pod CFR.
Linia de autobuz T9 va fi prelungită până ȋn Piața Cetății, respectând stațiile:
- tur: Pc. Olosig – B-dul Dacia – P-ța Decebal – Pod Decebal – C-țin Brâncoveanu – Oneștilor, nr. 76 – Oneștilor, nr. 56 – Calea Aradului – Centrul Istoric 1 – Centrul Istoric 2 – Biserica cu Lună – Bloc Turn – P-ța Cetății
- retur: P-ța Cetății – Pc. 1 Decembrie – str. Primăriei – Universitatea Partium – Calea Aradului 9 – Calea Aradului (Hanul Piraților) - Oneștilor, nr. 15 B – Oneștilor – Pod Decebal – P-ța Decebal – B-dul Dacia – Pc. Olosig.
Ne cerem scuze pentru disconfort, mulțumindu-vă pentru ȋnțelegere.
Articole despre balbaielile dintre reprezentantii OTL si ap primariei:
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/circulatia-tramvaielor-pe-calea-aradului-va-fi-sistata-timp-de-o-luna-pentru-inlocuirea-caii-de-rulare-187836.html
https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/update-se-suspenda-circulatia-tramvaielor-pe-calea-aradului-reprezentatii-otl-in-aer-4703168/?fbclid=IwY2xjawEQW4FleHRuA2FlbQIxMQABHSuhMwgrRsI8DcDV4Pq0RWT1IV5sKSJOhHHSzJPP_HaMh9ZYfWqpS0HH8Q_aem_4PBDXWwmQxWKVvtPQg2N8w .
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 29 Iul 2024 13:30:02 Titlul subiectului: |
219662 |
|
Actualizari privind proiectul tram-train-ului: aparent s-a renuntat la legatura dintre reteaua feroviara si cea de tramvai de pe Lacul Rosu , din cauza ca locuitorii de pe aceas strada se impotrivesc proiectului. Statia de tramvai de la gara ar urma sa devina punctul de oprire pentru tram-train. Sunt curios daca va fi facuta linie de garare acolo. Este ciudat cum la un asemena proiect de interes judetean s-a renuntat pentru ca se impotrivesc locatarii , chiar daca nu ar fi trebuit facute expropieri , cand pe aceeasi strada a fost data licenta de constructie unui restaurant american chiar daca locatarii se impotriveau si primaria promitea ca nu se va construi , sau in alte zone ale orasului au fost daramate case si garaje pentru parcari sau alte constructii , impotriva vointei proprietarilor originali.
Peste trecerea la nivel de pe centura de pe linia 314A va fi construit un pasaj rutier.
Ilie Bolojan: PROGRESĂM CU PROIECTUL REȚELEI DE TRAM-TRAIN METROPOLITAN
Am semnat azi cu CFR protocolul privind dezvoltarea rețelei de tram-train metropolitan. Acesta este cel mai important proiect de mobilitate în jurul orașului Oradea. Liniile de tramvai vor fi racordate cu cele de cale ferată, liniile vechi de cale ferată abandonate vor fi reabilitate și se va extinde transportul electric pe noi direcții, spre aeroport și spre Borș.
Cu noile tram-trenuri ce vor fi achiziționate prin proiect, navetiștii vor putea călători în condiții foarte bune în anii următori.
De la finalizarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson și până astăzi, pe parcursul a 5 luni de zile am parcurs următoarele etape:
🔹 integrarea proiectelor și pregătirea aplicației de finanțare;
🔹 realizarea studiilor de trafic;
🔹 realizarea analizei cost-beneficiu;
🔹 corelarea proiectului cu cel de electrificare a liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor;
🔹 avizarea soluțiilor propuse de Regionala CFR Cluj;
🔹 verificarea proiectului integrat de către specialiștii CFR;
🔹 analiza preliminară a proiectului de către consultanții desemnați să certifice aplicația de finanțare.
În urma parcurgerii acestor etape, față de prezentarea inițială, vom opera mai multe ajustări. Cele mai importante sunt:
1️⃣ Se va renunța la racordarea liniei de tramvai din Rogerius, de pe str. Corneliu Coposu, cu liniile de cale ferată din Gara Oradea. Actuala stație de tramvai de la gară, platoul dintre stație și Gara CFR Oradea vor funcționa integrat, ca un hub de transport;
2️⃣ Se va realiza un pasaj rutier suprateran, pe centura Oradea, peste calea ferată ce leagă Oradea de Băile Felix. Fără acest pasaj, o cadență în creștere a tram-trenurilor pe această rută în anii următori ar genera blocaje în circulație pe cele 4 benzi ale centurii Oradea;
3️⃣ Linia spre Borș va fi prelungită până la intrarea în Sântion, în zona pasajului rutier al drumului expres;
4️⃣ La capetele liniilor, spre Băile Felix - Cordău și spre Sântion - Borș, vor fi realizate spații de parcare pentru mașini și pentru biciclete.
Modificările sunt rezultatul studiilor și analizelor de cost, recomandărilor experților și posibilităților de finanțare.
În luna august, după finalizarea ultimelor modificări, vom aproba documentația finală. Înainte de abrobarea in ședința de Consiliu Județean, vom prezenta forma finală a întregului proiect.
În lunile următoare vom parcurge și ultimele etape:
🔹 avizarea în Consiliul tehnico-economic al CFR;
🔹 avizarea multicriterială finală a proiectului de către experții desemnați;
🔹 semnarea contractului de finanțare;
🔹 oraganizarea licitațiilor pentru achiziționarea materialul rulant și pentru realizarea lucrărilor de infrastructură cuprinse în proiect.
Valoarea totală a proiectului este de peste 200 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene.
Ne propunem ca până în toamna acestui an să parcurgem aceste etape.
Mulțumesc tuturor partenerilor și autorităților implicate, consultanților și experților, echipelor tehnice și de fonduri europene din CFR, Ministerul Transporturilor, OTL și Consiliul Județean Bihor.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Observator 19
Data înscrierii: 27/Iul/2024 Ultima vizita: 29/Mai/2025 Mesaje: 11 Locație: (jud. BH)
|
Trimis: Mie 07 Aug 2024 00:47:07 Titlul subiectului: |
219700 |
|
[quote="tcm"]Actualizari privind proiectul tram-train-ului: aparent s-a renuntat la legatura dintre reteaua feroviara si cea de tramvai de pe Lacul Rosu , din cauza ca locuitorii de pe aceas strada se impotrivesc proiectului. Statia de tramvai de la gara ar urma sa devina punctul de oprire pentru tram-train. Sunt curios daca va fi facuta linie de garare acolo. Este ciudat cum la un asemena proiect de interes judetean s-a renuntat pentru ca se impotrivesc locatarii , chiar daca nu ar fi trebuit facute expropieri , cand pe aceeasi strada a fost data licenta de constructie unui restaurant american chiar daca locatarii se impotriveau si primaria promitea ca nu se va construi , sau in alte zone ale orasului au fost daramate case si garaje pentru parcari sau alte constructii , impotriva vointei proprietarilor originali.
Peste trecerea la nivel de pe centura de pe linia 314A va fi construit un pasaj rutier.
Cine stie ce interese ascunse au fost de s-a renuntat la legatura, probabil saptamana viitoare va fi sedinta extraordinara unde va fi votata forma a proiectului pentru a fi trimis pentru avizare la CFR, iar atunci Bolojan va oferi mai multe detalii.
|
|
Sus |
|
 |
Observator 19
Data înscrierii: 27/Iul/2024 Ultima vizita: 29/Mai/2025 Mesaje: 11 Locație: (jud. BH)
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|