 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TheTigerBeast

Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 693 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 21 Apr 2021 10:11:45 Titlul subiectului: |
210237 |
|
Instanța obligă STB să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Pașcani
Curtea de Apel București a decis marți, definitiv, că Societatea de Transport București trebuie să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Pașcani, companie care a câștigat anul trecut licitația organizată de societatea de transport de suprafață din Capitală.
Însă pe 31 decembrie 2020, când toată lumea se pregătea de revelion, s-a dat o lovitură de teatru: licitația a fost anulată de directorul general al STB de la vremea respectivă, Mihai Petcu. Decizia de anulare a licitației, luată în ultima zi a anului trecut, la ora 16,30, a fost ținută la secret atât de Primărie, cât și de conducerea STB, ea fiind dezvăluită de Club Feroviar.
Apoi, la finele lunii februarie 2021, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația depusă de Electroputere VFU Pașcani și a dispus reluarea procedurii. ”Admite contestația și dispune remedierea” – aceasta este concluzia Deciziei nr. 359 pronunțată de Completul C5 al CNSC vineri, 19 februarie 2021, în Dosarul nr. 75, în care contestatar este Electroputere VFU Pașcani, iar autoritatea contractantă – Societatea de Transport București. Mai pe românește, continuarea procedurii înseamnă semnarea contractului pentru tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani.
Acum, Curtea de Apel București a respins recursul STB și a obligat astfel societatea să cumpere tramvaiele.
Sursa: Club Feroviar _________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 02 Ian 2023 16:23:27 Titlul subiectului: |
215304 |
|
In urma neconcordantelor din anii trecuti, se pare ca s-au recalculat intentiile asupra achizitiei de tramvaie de 18 metri, modelul fiind considerat prea mic pentru nevoile bucurestenilor. Societatea se indreapta spre modele de peste 36 de metri lungine.
https://www.economica.net/directorul-general-al-stb-anunta-ca-pe-viitor-s-ar-putea-achizitiona-tramvaie-chiar-mai-lungi-de-36-de-metri_637457.html
Citat: | Directorul general al STB anunță că pe viitor s-ar putea achiziționa tramvaie chiar mai lungi de 36 de metri
Directorul general al Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, a anunțat, joi, că, pe viitor, ar putea fi luată în calcul varianta achiziționării unor tramvaie chiar mai lungi decât cele de 36 de metri, având în vedere gradul mare de încărcare a vehiculelor actuale.
Directorul general al STB anunță că pe viitor s-ar putea achiziționa tramvaie chiar mai lungi de 36 de metri
El a fost întrebat, în cadrul unei conferințe de presă susținute la sediul Primăriei Capitalei, ce se va întâmpla cu achiziția celor 40 de tramvaie de la firma Electroputere VFU Pașcani.
„Pe de o parte, se pune problema de oportunitate a acestei achiziții, în condițiile în care aceste tramvaie nu satisfac nevoia de transport din metropola unde locuim cu toții. Observăm ceea ce se întâmplă cu tramvaiele furnizate în ultimele trei luni de către Astra Vagoane Călători și nu știu dacă nu cumva se pune problema ca pe anumite linii, pe viitor, să achiziționăm chiar tramvaie cu o dimensiune mai mare de 36 de metri. E o discuție pe care din punct de vedere tehnic am avut-o cu colegii mei de la exploatare. Gradul de încărcare la aceste tramvaie care sunt cu capacitate mare deja e unul foarte mare”, a explicat directorul STB.
El a menționat că, în anumite perioade ale zilei, tramvaiele au gradul patru de încărcare, în condițiile în care gradul cinci reprezintă valoarea maximă.
„Ne dorim ca utilizatorii transportului public să beneficieze de cele mai bune condiții. Or, acest lucru trebuie să ducă și la confortul lor. Drept urmare, un spațiu mai mare pe care trebuie să îl aibă la dispoziție, pe lângă celelalte condiții tehnice. Avem modelul de la Budapesta, unde un tramvai cu șase corpuri circulă foarte bine. Modele de acest gen pot fi implementate. Sunt modele care sunt implementate în Franța”, a precizat Criț.
Potrivit acestuia, tramvaiele de 18 metri ale Electroputere Pașcani nu răspund „necesităților” municipiului București.
„S-a acordat finanțare la începutul anului 2018, printr-o hotărâre de Consiliu General al Municipiului București. Acea finanțare a fost retrasă în perioada anterioară venirii domnului primar la conducerea municipalității. Deci, nu a fost retrasă de către municipalitate, începând cu anul 2020, a fost retrasă înainte. Și se mai pune și problema finanțării, pentru că ceea ce încercăm cu toții în momentul de față este să utilizăm la maximum fondurile existente de la Uniunea Europeană sau alte fonduri de la Administrația Fondului de Mediu și nu să creăm o gaură în bugetul STB”, a transmis directorul general al societății.
Andrei Criț a adăugat că există o hotărâre a instanței prin care i se cere să continue procedura de achiziție, dar legea îi interzice să semneze un contract fără a avea asigurată sursa de finanțare.
„Tramvaiele de 18 metri sunt tramvaiele Tatra, ca să vă dau un exemplu. Credeți că acele tramvaie satisfac nevoia de transport a Municipiului București? Noi am încercat să anulăm acea procedură. Instanța deocamdată a decis altceva. O să vedem ce putem face astfel încât să respectăm legea, pentru că eu, ca director general, sunt pus în două situații. Pe de o parte, să respect hotărârea instanței, care îmi spune să continui procedura de achiziție, iar, pe de altă parte, legea îmi interzice să semnez un contract fără a avea asigurată sursa de finanțare. Drept urmare, aleg varianta favorabilă bucureștenilor. Și mi-o asum”, a afirmat el. |
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1062 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 02 Ian 2023 17:48:29 Titlul subiectului: |
215308 |
|
Citat: | „Tramvaiele de 18 metri sunt tramvaiele Tatra, ca să vă dau un exemplu." |
Tramvaiele Tatra au 15 metri. |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Feb 2025 09:18:48 Titlul subiectului: |
220869 |
|
Pana la urma STB va cumpara cele 40 de tramvaie, dar trebuie sa se imprumute pentru asta. Acum eu nu simpatizez cu Nicusor Dan, pe care il consider un incapabil, dar situatia asta a mostenit-o de la Gabriela Firea. Totusi, un contract semnat, adica un acord comercial intre parti, bun sau rau, nu poti sa il rupi pur si simplu. Primarul capitalei ar fi trebuit sa se consulte cu niste juristi foarte buni pe meserie in problema asta, ca sa nu ajungem la situatia din prezent, in care STB risca sa intre in incapacitate de plata, ca urmare a deciziei instantei. Un contract nu poti sa il rupi cum vrei tu, chiar daca este semnat de predecesorii tau. Oare ce s-a ales de sesizarea facuta la DNA, in anul 2022 ? A avut argumente solide ? Articolul se gaseste aici
Citat: | Update: STB cumpără până la urmă 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani. Urmează să contracteze un credit de 363 de milioane de lei
Societatea de Transport București (STB) ar urma să contracteze un împrumut de 363.000.000 de lei, în vederea achiziționării a 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani, transmite Agerpres.
Proiectul de hotărâre, introdus pe ordinea de zi suplimentară, a fost aprobat, miercuri, de către Consiliul General al Capitalei, cu 42 de voturi favorabile.
Conform proiectului, se aprobă garantarea de principiu de către Municipiul București, prin veniturile proprii, a unui credit de investiții în valoare de 363.293.815 lei, ce urmează a fi contractat de către STB.
Contractarea creditului a fost solicitată de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI). Banii ar urma să fie folosiți pentru achiziția a 40 de tramvaie de 18 metri, cu podea coborâtă, furnizate de Electroputere VFU Pașcani. Obligativitatea finalizării acestei achiziții a fost stabilită prin decizie definitivă a instanțelor de judecată, se menționează în document.
Consilierul municipal PSD Marian Artimon a declarat marți, în ședința Comisiei economice, că STB plătește penalități de 20.000 de euro pe zi, după ce instanța a decis că societatea trebuie să finalizeze procedura de achiziție demarată în 2019, prin cumpărarea celor 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani.
„La momentul acesta, STB plătește 20.000 de euro pe zi penalitate pentru situația cu Pașcani, pentru că s-a scos la licitație (achiziția celor 40 de tramvaie, n.r.), iar când să facă licitația, au spus că nu mai vor tramvaie. Instanța a hotărât că STB trebuie să plătească și este foarte probabil că poate să treacă la 100.000 de euro pe zi penalitatea. Asta înseamnă falimentul STB”, a precizat reprezentantul PSD.
Directorul general al STB, Daniel Istrate, a explicat că Societatea de Transport București, prin decizia instanței, este obligată să încheie contractul pentru achiziția tramvaielor. El a menționat că tramvaiele ar urma să fie livrate în decurs de doi ani.
„În 2019 a fost demarată o procedură de achiziție a 40 de tramvaie de 18 metri. Finanțarea era făcută printr-un program de investiții care era în bugetul local al Municipiului București la vremea respectivă. Pe urmă ea s-a transformat în societate de stat. Problema e că procedura a fost finalizată. S-a desemnat câștigătorul. Nemaifiind finanțare, nu s-a mai semnat contractul. Nesemnându-se contractul, asta a dus la acționarea noastră în judecată. Au câștigat. Avem două instanțe care le dau dreptate. Nu putem să negociem aici. Este o instanță care ne obligă să încheiem contractul. De când sunt manager, am făcut adrese pe parcursul anului trecut către Primăria Municipiului București, către Direcția de guvernanță corporativă, în care am înștiințat această problemă. Și prin AGA, și prin CA, am cerut majorare de capital social la vremea respectivă, pentru a putea intra la negociere cu grupul care a fost desemnat câștigător, conform deciziei instanței”, a spus el.
Consiliera generală Anamaria Reniuț (USR) a cerut clarificări legate de informațiile potrivit cărora tramvaiele ar urma să fie produse în Federația Rusă. Ea a reamintit că există un „embargou internațional” și că Uniunea Europeană a adoptat deja 16 pachete de sancțiuni economice împotriva Federației Ruse.
Daniel Istrate a precizat că, potrivit documentelor care au stat la baza achiziției publice, prototipul conține componente din mai multe țări, iar asamblarea se va realiza în România.
„Avem o hotărâre în instanță care ne obligă să ne punem la masă cu câștigătorul și să încheiem un contract. (…) Dânsul a acționat în judecată și are o hotărâre de instanță prin care a perceput penalități de 0,1%, urmând ca din aprilie să se mărească această sumă la 0,5%, ceea ce cu siguranță ar duce la un dezastru”, a spus el.
Andrei Badiu (PNL) a declarat că în măsura în care prestatorul nu va îndeplini obligațiile din contract, Municipalitatea va putea percepe la rândul ei penalități de întârziere.
„Noi am semnat un contract, pentru a primi un produs. Prestatorul trebuie să ne livreze acel produs. Acel tramvai trebuie să respecte toate prevederile legale, inclusiv sub aspectul provenienței și dacă este posibil un astfel de import. Dacă acest prestator nu își îndeplinește obiectul contractului, va datora la rândul lui penalități de întârziere, care vor putea fi compensate cu penalitățile pe care le datorăm noi. Dacă va livra sau nu produsul respectiv și dacă acela va respecta condițiile legii, sub toate aspectele, este o chestiune ulterioară semnării contractului”, a spus Andrei Badiu.
În septembrie 2022, primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că a transmis Direcției Naționale Anticorupție (DNA) o sesizare cu privire la aspecte nelegale identificate de Corpul de Control al Primarului General în verificarea efectuată la Societatea de Transport București (STB).
„Obiectul sesizării este achiziția de tramvaie noi din gama de 18 metri printr-o procedură demarată de STB în anul 2019 și încheiată în anul 2020 cu declararea firmei Electroputere VFU Pașcani drept câștigătoare a licitației”, anunța Nicușor Dan, pe Facebook.
El se întreba de ce conducerea STB de la acea dată a continuat demersurile pentru finalizarea procedurii de achiziție, deși la momentul aprobării raportului de procedură nu avea alocate fondurile necesare în conformitate cu prevederile legale și de ce STB a decis încă din anul 2019 să achiziționeze tramvaie de 18 metri, în contextul în care fluxul de călători ar justifica o nevoie de tramvaie mai lungi.
„Opțiunea STB a fost pentru VFU Pașcani, care aducea componente din Rusia și vindea apoi la prețuri majorate”, a adăugat Nicușor Dan. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Apr 2025 12:57:05 Titlul subiectului: |
221385 |
|
Inca un articol din „saga” celor 40 de tramvaie: https://clubferoviar.ro/stb-tramvaiele-lui-gruia-stoica/
Citat: | STB riscă să cumpere tramvaiele lui Gruia Stoica la preț de vagoane de Orient Express
Societatea de Transport București riscă să plătească pe tramvaiele lui Gruia Stoica un preț exorbitant. Transportatorul bucureștean de suprafață este în curs de achiziție a unui credit bancar prin care să cumpere tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani, produse în Rusia lui Vladimir Putin. Municipalitatea a aprobat garantarea acestui credit, însă el nu va acoperi toată suma necesară achiziției, deoarece va interveni actualizarea contractului, potrivit legii. Se vor adăuga și penalitățile pentru nesemnarea la timp a contractului.
La finele lunii februarie, Consiliul General al Municipiului București a aprobat garantarea unui credit în valoare de 363 de milioane de lei, ce va fi contractat de STB pentru achiziția celor 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani. Club Feroviar a întrebat oficial conducerea STB în ce stadiu se află contractarea acestui credit, iar răspunsul a fost ”este în curs de achiziție”.
Am întrebat STB și la ce valoare cumulată au ajuns în momentul de față penalitățile impuse de instanță pentru nesemnarea contractului cu Electroputere VFU Pașcani. ”Cuantumul penalităților stabilite de către instanță, la fond, este de 27.000.000 lei. Precizăm că STB SA a contestat hotărârea instanței, dosarul fiind în faza de judecată apel”, a fost răspunsul dat de directorul general Daniel Istrate. O altă întrebare adresată de noi STB a fost dacă suma de 363 de milioane de lei va fi suficientă, având în vedere că de la momentul organizării licitației și până în prezent au trecut aproape cinci ani, iar valoarea contractului va trebui actualizată. ”Răspuns: Suma este suficientă pentru semnarea contractului”, a răspuns șeful STB. Întrebat dacă la nivelul STB s-au făcut calcule privind valoarea actualizată a contractului și dacă da, ce valoare a rezultat, Daniel Istrate a răspuns ”nu e cazul”.
Penalitățile pentru perioada 12 decembrie 2023 – 12 martie 2024, contestate de STB
Acestea au fost răspunsurile primite de la STB. Să le luăm pe rând. În ceea ce privește achiziția creditului, puțin probabil să apară probleme, din moment ce el este garantat de Municipalitate.
Cât privește penalitățile stabilite de instanță, suma de 27 de milioane de lei menționată de STB se referă la o primă decizie, pronunțată pe 7 noiembrie 2024 de Judecătoria Sectorului 1 și care se referă la perioada 12 decembrie 2023 – 12 martie 2024: ”Admite cererea. În baza art. 906 alin. (4) C.proc.civ. stabilește suma datorată de debitoare creditoarei cu titlu de penalitate pentru perioada 12.12.2023-12.03.2024, ca fiind de 27.476.002,8 lei. Obligă debitoarea la plata către creditoare, cu titlu de cheltuieli de judecată, a sumei de 122.403,5 lei reprezentând taxă de timbru și a sumei de 17.958,45 lei reprezentând onorariu de avocat. Obligă debitoarea la plata către stat a sumei de 155.941,5 lei reprezentând ajutorul public judiciar de care a beneficiat creditoarea”.
La această decizie, într-adevăr, STB a făcut apel la Tribunalul București, Secția a VI-a, care pe 26 martie 2025 (în urmă cu o lună) și-a declinat competența: ”Admite excepția necompetenței materiale procesuale a secției a VI-a civile. Declină cauza în favoarea uneia dintre secțiile III – V civile ale Tribunalului București. Fără cale de atac”. Judecarea acestui apel va merge în continuare și rămâne de văzut ce soluție va da instanța.
Din 5 decembrie 2024 curg alte penalități: peste 300.000 de euro pe zi
Numai că nu este singura decizie a Justiției prin care se stabilesc penalități în cârca STB pentru că nu a cumpărat tramvaiele lui Gruia Stoica.
Pe 5 decembrie 2024, așa cum am scris la vremea respectivă, Judecătoria Sectorului 1 București pronunța o altă decizie, de această dată definitivă, prin care obligă STB la plata unor penalități de 0,5% pe zi din valoarea contractului.
”Admite în parte cererea de chemare în judecată formulată de creditoarea Electroputere VFU Pașcani S.A., în contradictoriu cu debitoarea Societatea de Transport București STB S.A. Obligă debitoarea la plata în favoarea creditoarei a unei penalități de 0,5% pe zi de întârziere, calculată din valoarea obligației principale, de 305.288.920 lei (fără TVA), datorate de la data pronunțării (05.12.2024) și până la data executării obligației prevăzute în titlul executoriu reprezentat de decizia nr. 2213/C5/2164/24.10.2022 pronunțată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, rămasă definitivă prin decizia civilă nr. 3127/20.12.2022 pronunțată de Curtea de Apel București în dosarul nr. 7821/2/2022. Obligă debitoarea la plata către creditoare a cheltuielilor de judecată în cuantum de 5.355,93 lei, reprezentând onorariu de avocat și 20 lei taxă de timbru”, se arată în decizia instanței.
S-au adunat deja 46 de milioane de euro
Făcând un calcul simplu, rezultă că STB trebuie să achite către Electroputere VFU Pașcani, societate din Grupul Grampet controlat de Gruia Stoica, penalități de 1.526.444,6 lei pe zi, adică aproximativ 307.000 de euro.
De la data de 5 decembrie și până acum au trecut aproape 150 de zile, deci s-au acumulat deja penalități în valoare de 46 de milioane de euro! Iar ele continuă să se adune, căci data semnării contractului nu este atât de apropiată, din moment ce nici măcar n-a fost semnat acordul de împrumut cu banca.
Electroputere VFU Pașcani va cere actualizarea valorii contractului
Și pentru că tot am ajuns la creditul bancar, STB menționează că suma de 363 de milioane de lei care va fi împrumutată ”este suficientă pentru semnarea contractului”.
Într-adevăr, pentru semnarea contractului este suficientă, căci el va fi semnat la valoarea inițială, stabilită în urma licitației începute în 2019. Numai că, chiar a doua zi după semnare, Electroputere VFU Pașcani poate veni (și va veni) cu o solicitare (îndreptățită, conform legislației în vigoare) de actualizare a valorii lui în funcție de inflația din ultimii ani și de cum au crescut prețurile la materiale. Rămâne de văzut la cât se va ridica suma totală și de unde va scoate STB diferența.
Licitația lansată de Gabriela Firea, contestată de Nicușor Dan
Să reamintim pe scurt cum s-a ajuns în această situație. STB a lansat licitația pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime în septembrie 2019, atunci când la conducerea Primăriei Capitalei se afla Gabriela Firea.
Pe 31 iulie 2020, Electroputere VFU asociată cu Reloc SA (ambele din Grupul Grampet al lui Gruia Stoica) a câștigat licitația. La momentul lansării procedurii de achiziție, în conturile STB exista suma necesară cumpărării acestor tramvaie. Numai că între timp, Gabriela Firea băgase, practic, Primăria în faliment, iar nici instituțiile din subordine nu stăteau deloc bine din punct de vedere financiar. În decembrie 2019, STB a fost nevoită să pună gaj la Fisc 10 tramvaie, 995 de autobuze, 65 de troleibuze, alte utilaje, precum și sediul central al societății, pentru a putea obține reeșalonarea unei datorii de 231 de milioane de lei. Deci nici vorbă de bani pentru investiții.
Pe 31 decembrie 2020, când deja în fruntea Primăriei Capitalei se afla Nicușor Dan, procedura de achiziție a fost anulată de directorul general al STB de la vremea respectivă, Mihai Petcu. Decizia de anulare a licitației nu a fost însă luată de Petcu de capul lui, ci la solicitarea primarului general.
Nicușor Dan motiva că nu consideră oportună această investiție, în primul
rând fiind menționat faptul că utilitatea tramvaielor de 18 m este limitată la câteva trasee secundare. În adresă era criticat și prețul unui tramvai de 18 m, apropiat de prețui unui tramvai din clasa 27-36 m. De asemenea, se invocau durata de viață de doar 17 ani, garanția de doar doi ani (la cele cumpărate de la Astra Vagoane Călători și care circulă deja de doi ani în Capitală garanția este de cinci ani) și obligativitatea inspecției tehnice zilnice pentru verificarea stării normale de funcționare.
Tramvaiele lui Gruia Stoica, produse în Rusia
În final, trebuie menționat faptul că tramvaiele pe care STB este obligată să le cumpere sunt produse în Rusia, lucru recunoscut chiar de conducerea societății din Pașcani (vezi facsimil). Mai mult, prețul unui tramvai care ar urma să fie cumpărat de STB este de până la trei ori mai mare decât cel al tramvaielor livrate în Rusia de aceeași firmă.
Mai trebuie precizat și faptul că Federația Rusă este supusă embargoului european după ce a invadat Ucraina acum mai bine de doi ani, deci o firmă din România nu ar putea, cel puțin teoretic, să importe tramvaie de acolo. În acest context, pentru a încheia într-o notă optimistă, STB ar putea semna contractul cu Electroputere VFU Pașcani, iar apoi să constate că aceasta nu-și poate onora obligațiile privind livrarea și să ceară la rândul ei penalități. Sau chiar să anuleze contractul. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Apr 2025 19:29:01 Titlul subiectului: |
221450 |
|
Un filmulet facut de influencerul Vlad Mercori cu informatii referitoare la acest subiect. Lasand la o parte ca V. Mercori nu prea se pricepe la transportul in comun, daca aveti rabdare sa va uitati 10 minute si mai ales capacitatea de a filtra informatiile, sunt lucruri interesante. Din pacate si cei care se dau luptatori antisistem, cum este actualul primar, fac parte, intr-un fel sau altul, din sistem. De fapt sunt mai multe gasti care se lupta intre ele.
Deci, din afacerea cu cele 40 de tramvaie, cine plateste ? Pai noi, prostii.
Singura scapare a lui Mercori a fost faza cu adusul tramvaielor din Rusia, lucru imposibil acum, datorita embargoului. Deci.......contractul nu trebuia reziliat de primar, dar putea fi declarat nul, datorita embargoului.
Filmuletul il vedeti aici: https://www.youtube.com/watch?v=F0_famcASSk _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|