 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 24 Oct 2022 00:51:35 Titlul subiectului: |
214474 |
|
Aici vorbim de ultimele exemplare ramase in circulatie... Mai demult, in 2017, am postat pe topicul "Autobuzele CTP (ex-RATUC)" aceste planificari ale companiei de transport, privind inlocuirea flotei invechite.
La Renault-urile R312 s-a cam depasit pragul, nu cu mult insa... Dar, s-au cam casat masiv multe bucati...
Astfel de planificari au intocmit si pentru troleibuze si tramvaie, si in mare parte, s-au tinut de cuvant...
P.S.: Nu mai sunt valabile in totalitate datele din coloanele "Nr. vehicule"... S-au mai casat din ele de 5 ani, de cand le-am postat eu initial...
Sunt bune orientativ, ca sa stim cam la ce sa ne asteptam in privinta modelelor vechi...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.14 kb |
Vizualizat: |
de 3730 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
371.72 kb |
Vizualizat: |
de 3730 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
fkvm23

Data înscrierii: 27/Noi/2021 Ultima vizita: 01/Iun/2025 Mesaje: 69 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 20 Ian 2023 16:09:17 Titlul subiectului: |
215456 |
|
Astăzi am avut șansa de a călători din nou cu 493, unul dintre cele două R312-uri cu 2 uși și ferestre culisante rămase. M-a apucat un sentiment de nostalgie, deoarece acum 7-8 ani călătoream de zi cu zi cu 492 spre și dinspre școală pe linia M32. Îmi amintesc că îmi plăcea tare mult să-mi scot capul prin geam când aveam forța să-l deschid, iar luminozitatea și spațiozitatea interiorului sunt aspecte care îmi lipsesc în autobuzele mai moderne prezente astăzi pe străzile Clujului.
Câteva observații interesante despre acest exemplar, sistemul pneumatic la ușa a 2-a pare a fi dintr-un Agora deoarece nu are sunetul specific ușilor acestea, ci este mai silențios, exact ca și la Agore și Iveco Urbanway. Capota este clar de pe un Agora, cu siglele specifice acestui model și grilajul de pe spate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 3451 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
701.28 kb |
Vizualizat: |
de 3451 ori |

|
_________________ "Oare când au fost ultimele (insert autobuz casat de mai mult de 5 ani) casate?" |
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 29 Dec 2024 15:44:02 Titlul subiectului: |
220311 |
|
Intram in 2025 cu 4 astfel de autobuze active, 2 cu 2 usi (490, 493) si 2 cu 3 usi (352, 383).
Cel mai ingrijit R312, 386, a fost retras pe parcrsul acestui an.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
 |
fkvm23

Data înscrierii: 27/Noi/2021 Ultima vizita: 01/Iun/2025 Mesaje: 69 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 29 Dec 2024 22:22:42 Titlul subiectului: |
220323 |
|
386 a fost casat în totalitate, cred. Cel puțin numărul de înmatriculare este disponibil pe site-ul DRPCIV. M-am și gândit să pun numărul pe mașina personală )
_________________ "Oare când au fost ultimele (insert autobuz casat de mai mult de 5 ani) casate?" |
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 31 Dec 2024 16:40:14 Titlul subiectului: |
220341 |
|
Dacă numărul de înmatriculare este disponibil, înseamnă că a fost radiat din circulație, nu neapărat casat.
Șoferul lui 386 este acum titular pe 690.
|
|
Sus |
|
 |
fkvm23

Data înscrierii: 27/Noi/2021 Ultima vizita: 01/Iun/2025 Mesaje: 69 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 08 Ian 2025 15:44:50 Titlul subiectului: |
220422 |
|
Ah, scuze, am crezut că radierea înseamnă direct casare. Mă rog, eu m-am gândit că nu prea este de folos un Renault R312 radiat companiei, maxim devine bază de piese pentru cele 4 autobuze R312 rămase în circulație. Oricum, păcat de 386, era ultimul care circula în fiecare zi pe linii urbane.
_________________ "Oare când au fost ultimele (insert autobuz casat de mai mult de 5 ani) casate?" |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 1089 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 08 Ian 2025 19:00:59 Titlul subiectului: |
220423 |
|
Păcat că s-a casat un autobuz vechi de vreo 30 ani?
|
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 25 Ian 2025 22:46:43 Titlul subiectului: |
220526 |
|
Casarea autobuzelor neaccesibile si neecologice este un pas bun si dorit - ridicol este ca circula aproape 100 de autobuze mai vechi de 20 de ani, 50 dintre care mai vechi de 25, 4 dintre care mai vechi de 30 de ani, apte de retromobil, in timp ce troleibuze de 9-16 ani au fost retrase si casate ca fiind 'prea vechi'
Pacat, insa, ca s-a casat 386 si nu oricare alt coleg de generatie in locul lui - dintre cele 5 astfel de autobuze ramase, era de departe cel mai ingrijit, cu interiorul in cea mai buna stare, cu cel mai putin fum & parea firesc sa dispara ultimul, nu inaintea lui 383 sau 352, care circula si in 2025 cu multa rugina, gaze & in stare mult mai precara ca autobuzul retras. Daca ar fi de pastrat un R312 pentru un muzeu, asta era considerabil mai bun decat cele ramase, insa nu se pune problema de pastrat un vehicul din modele emblematice in orasul asta, cum nu s-a pus nici la SC10U, 112UDM, U312, U412, Grivbus sau la cele 5 modele autohtone de troleibuz din care CTP avea cel putin cate unul in 2019, respectiv nici unul in 2022.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 28 Ian 2025 09:24:29 Titlul subiectului: |
220549 |
|
Au fost de departe printre cele mai rezistente autobuze care au circulat in Cluj, gama premium a anilor '90, si este de apreciat ca la varsta de 30-35 de ani inca mai pot circula. Am circulat cu modelul asta si in Cluj, si in Paris. Mereu imi creea impresia de siguranta, eleganta si comfort.
Anul acesta cred ca va fi ultimul cu R312 prin Cluj. Despartirea de acest model nu este la fel de durerosa precum a fost despartirea de Saviem-uri sau de DAC-uri, dar face parte din mersul lucrurilor.
Ar fi frumos sa pastreze un autobuz macar, fie in 2 usi, fie in 3 usi, pentru aducere aminte. Dar, dupa cum am costatat in ultimii 10 ani, aici nici nu se pune problema de muzeu al transportului. Ar fi nemaipomenit daca regia de la Cluj ar colabora cu alte regii din tara care se ocupa de muzee, precum Iasi sau Timisoara, pentru a vinde/dona posibile exponate, dar sunt realist. Aproape toate exponatele istorice pe care ar fi vrut sa le introduca in posibilul muzeu al CTP-ului au fost casate pana la urma sub diferite pretexte, precum lipsa de spatiu sau faptul ca s-au degradat stand retrase ani de zile prin depouri... Dar puteau fi vandute/donate altor regii din tara care se ocupa de muzee. Si CTP, prin vanzarea lor la alte regii, isi scotea banii oricum... Nu e tarziu nici acum sa vanda la Timisoara/Iasi ce mai au prin depouri (vreun R312, Timis-ul, vreun KT4D-M etc)...
|
|
Sus |
|
 |
Moldovan Iustin
Data înscrierii: 25/Mar/2025 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 4 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2025 11:14:29 Titlul subiectului: Autobuze Renault R312 |
221075 |
|
Ce se mai știe de 383? Ultima dată l-am văzut în 6 martie, era pe linia 36l și cred ca a fost defect pentru ca demult nu mai circula. E autobuzul meu preferat pentru ca circula mult pe 39.
|
|
Sus |
|
 |
Moldovan Iustin
Data înscrierii: 25/Mar/2025 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 4 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2025 11:16:18 Titlul subiectului: |
221076 |
|
Acum mai sunt active 4: 352, 383, 490 și 493? 352 e activ în fiecare zi pe 31/M31 dimineața.
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|