 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdan

Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 688 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 28 Aug 2022 20:17:21 Titlul subiectului: |
214176 |
|
Ce spuneam eu acum ceva timp...
catalind18 a scris: | https://www.botosaninews.ro/537796/economic/autobuze-second-hand-cumparate-pentru-transportul-public-din-botosani-licitatie-lansata-de-eltrans/
Se dorește achiziția a 4 autobuze second-hand cu lungimea de 9-10 metri... |
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Sâm 19 Noi 2022 10:36:09 Titlul subiectului: |
214859 |
|
https://www.monitorulbt.ro/local/2022/10/27/transport-public-cu-autobuze-la-mana-a-doua-pentru-botosaneni/
Transport public cu autobuze la mâna a doua pentru botoșăneni
Societatea Eltrans a primit în aceste zile patru autobuze second hand marca ISUZU. Acestea sunt similare cu cele pe care societatea le utilizează în prezent. Mijloacele de transport au fost achiziționate în urma unei licitații.
În urma procedurii care s-a desfășurat pe SICAP, câștigătoare a fost desemnată firma SC ANBO SRL. Firma este din București și are ca obiect principal de activitate transportul de călători. Aceasta, conform declarațiilor fiscale, a încheiat anul 2021 cu o pierdere de 55.686 de lei la o cifră de afaceri de 1.021.282 de lei.
„Autobuzele sunt, aș putea spune, impecabile din punct de vedere tehnic și estetic. Sunt conforme cu caietul de sarcini și aș putea să vă spun că unul dintre ele are 1.800 km, unul 7.000 km, unul are 30 000 km, unul are 36.000 km, practic sunt autobuze noi, ele nici nu au făcut rodajul la motor. Anul fabricației și anul primei înmatriculări este 2014”, a spus Andrei Turcoman, directorul Eltrans.
Realitatea îl contrazice, însă, pe oficial. Asta deoarece autobuzele nu arată chiar ca fiind „practic noi”, ele având urme vizibile de uzură, murdărie și chiar de rugină.
Un autobuz nou costă 150.000 de euro
Valoarea estimată de către specialiștii Eltrans pentru cele 4 autobuze a fost de 900.000 lei fără TVA. Contractul a fost atribuit pentru suma de 899.600 lei fără TVA, respectiv 224.900 lei fără TVA/autobuz. Cu alte cuvinte, un autobuz a costat aproape 46.000 de euro.
Valoarea unui autobuz nou, 0–100 km, cu aceleași specificații, în funcție de dotări, este de circa 150.000 de euro. Valoarea celor achiziționate de Eltrans nu poate fi comparată cu ce există pe piață. Asta deoarece, pentru anul de fabricație 2014, autobuzele second hand aflate la vânzare pe piață au între 350.000 și 850.000 de km.
Potrivit caietului de sarcini, cele patru autobuze trebuiau să aibă maxim 40.000 km, să fie în stare bună din punct de vedere tehnic și estetic, să aibă sistem de climatizare (minim AC), minim euro 5, rampă pentru persoane cu dizabilități, 3 uși pe partea dreapta, lungime cuprinsă între 9 și 10 m și capacitate de transport minim 60 de persoane.
Verificări pentru kilometrajul foarte mic
Referitor la faptul că autobuzele, chiar dacă au anul de fabricație 2014, înregistrează un număr foarte mic de km, directorul Eltrans spune că acest aspect a fost verificat.
„Au fost verificați kilometrii, au fost verificați atât la producător, cât și la ANADOLU, firma care le-a adus în România, cât și la noi aici la RAR (Registru Auto Român)”, a declarat Andrei Turcoman.
Probe pentru 30 de zile
Potrivit directorului de la Eltrans, cele patru autobuze vor fi în probe pentru 30 de zile. Ulterior, dacă corespund, vor fi facturate și într-o săptămână pot intra pe traseu.
Directorul spune că această achiziție este absolut necesară. Asta deoarece societatea nu poate asigura serviciul de transport cu doar nouă autobuze. „Chiar acum două săptămâni am avut patru autobuze stricate, cu mici defecțiuni, o conductă, un senzor. Nu poți face transport public pe o grilă care are 9 autobuze, 5 pe Calea Națională și 4 pe Primăverii, cu 5 autobuze în total”, a spus Andrei Turcoman.
„Până la implementarea proiectului cu autobuzele electrice prin PNRR, dacă se va dori crearea unui ADI (Asociație de Dezvoltare Intercomunitară) pe transport, nu vor fi îndeajuns și vor trebui să mai achiziționăm autobuze. Pentru noi este imperativ să avem o flotă completă, acum cu intrarea în iarnă, pentru că avem timpi mari de așteptare pe traseu și aceste autobuze ne vor rezolva mai multe probleme”, a mai spus directorul Eltrans, adăugând că este foarte posibil să mai fie achiziționate autobuze de acest gen.
Achiziția celor patru autobuze este motivată și de condițiile actualului contract de leasing operațional. Practic, cele nouă autobuze folosite în prezent de Eltrans ar trebui să parcurgă, în cei cinci ani cât durează contractul, câte 250.000 de kilometri fiecare. Pentru fiecare kilometru suplimentar parcurs se vor plăti, la încheierea contractului, câte 2,5 lei.
Primăria spune că va achiziționa autobuze electrice
Eltrans va folosi autobuzele până când municipalitatea va achizițona 11 autobuze electrice. Recent, reprezentanții primăriei au anunțat că au fost alocate fonduri prin PNRR pentru acest proiect.
Autobuzele electrice nu vor rezolva, însă, în totalitate problema transportului public. Asta deoarece acestea vor circula doar pe traseele 101 și 102, deservite de Eltrans. Pe celelalte trasee, municipalitatea are contract cu societatea Microbuzul, până în anul 2026.
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Joi 22 Dec 2022 18:24:52 Titlul subiectului: |
215232 |
|
Cele 4 autobuze Isuzu au fost puse in circulatie in luna noiembrie 2022 si nu au primit numere de parc.
Ele sunt: BT 05 ELT, BT 06 ELT, BT 07 ELT si BT 08 ELT.
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Joi 09 Feb 2023 23:22:53 Titlul subiectului: |
215596 |
|
Din luna decembrie autobuzele sunt garate la sediul Eltrans, ele fiind garate pana atunci la gara.
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Mar 15 Apr 2025 07:54:09 Titlul subiectului: |
221301 |
|
De ce mai cumpara 3 astfel de autobuze inconfortabile? Anul acesta trebuie sa ajunga cele 38 electrice de 10 m.
Daca cele electrice nu ajung prea curand, iar cele 9 prin leasing trebuiesc returnate foarte curand avand contract pe 5 ani, Botosani ar avea doar 7 autobuze vechi. , pe langa noile microbuze electrice sosite curand.
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 09 Mai 2025 13:55:27 Titlul subiectului: |
221539 |
|
Citat: | iar cele 9 prin leasing trebuiesc returnate foarte curând având contract pe 5 ani |
Eltrans a decis să le achiziționeze, de altfel la sosirea primelor Karsane s-a declarat că acestea diesel vor rămâne drept rezerve în caz de ceva.
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100195447
Descriere: |
|
 Descărcare |
Nume fișier: |
Caiet de sarcini-semnat.pdf |
Mărime fișier: |
635.23 kb |
Descărcat: |
de 25 ori |
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Lun 12 Mai 2025 08:08:35 Titlul subiectului: |
221540 |
|
Karsan e-Ata 10 (are 10,75 m lungime) e net superior fata de aceste "autobuze" Isuzu. Are 32 de scauane + 2 rabatabile, fata de 22 (cele noi din 2020)/24 (cele aduse in 2022) sau fata de Tatra T4D care avea 26 de locuri.
La Botosani va circula cel mai sigur modelul care a fost adus si la Iasi.
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Vin 23 Mai 2025 08:44:30 Titlul subiectului: |
221589 |
|
https://www.monitorulbt.ro/local/2025/05/21/eltrans-cauta-autobuze-la-mana-a-doua-pentru-a-nu-lasa-orasul-fara-transport-public/
Societatea de transport local din subordinea Consiliului Municipal achiziționează în regim de urgență nouă autobuze second-hand. Eltrans trebuie achiziționeze rapid alte vehicule pentru a nu lăsa orașul fără transport public. Cele nouă autobuze ar trebui livrate în aproximativ două săptămâni, la începutul lunii iunie. Situația este presantă deoarece autobuzele existente din flota Eltrans trebuie predate în aceeași perioadă către firma de leasing de la care au fost închiriate. Valoarea totală estimată a achiziției este de 1,57 milioane de lei, sumă care va fi acoperită printr-o linie de credit.
„Deci noi la momentul de față rămânem fără leasing operațional și suntem nevoiți să achiziționăm autobuze. Sursa de finanțare este o linie de credit”, a spus Andrei Turcoman, directorul Eltrans Botoșani. Conform documentației de licitație, condițiile impuse pentru noile autobuze includ marcă unitară, podea joasă pentru acces facil, trei uși (dintre care una adaptată pentru persoanele cu dizabilități) și respectarea normei de poluare Euro 6 – cea mai strictă în vigoare în Uniunea Europeană.
„Când se va implementa proiectul de ADI, atunci se va circula pe electric” Deși în garaje au ajuns deja 14 autobuze electrice noi, acestea nu pot fi folosite de Eltrans, întrucât nu se află în administrarea sa. Proiectul acestora nu a fost finalizat integral, iar implementarea lor efectivă este blocată până la parcurgerea tuturor etapelor procedurale. „Autobuzele electrice vin pe ADI, noi avem momentan în desfășurare traseul 101, 102 și la începutul acestui luni expiră leasingul operațional, iar autobuzele existente vor trebui predate companiei de leasing. Când se va implementa proiectul de ADI, atunci se va circula pe electric, dar nu vor să vă dau prea multe detalii despre ce și cum va fi implementat pentru că nu ține de noi. La momentul de față avem traseele 101, 102 pentru încă aproape doi ani prin contractul de delegare a transportului public”, a declarat Turcoman. Contract semnat de primărie pentru achiziția a 30 de autobuze electrice noi În iulie 2024, primarul Cosmin Andrei a anunțat semnarea contractele privind achiziția a 30 de autobuze electrice. Mijloacele de transport în comun sunt achiziționate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și vor ajunge la Botoșani în termen de cel mult 15 luni, începând de joi, 18 iulie. Deși vehiculele de această dimensiune sunt adesea denumite microbuze datorită dimensiunilor lor reduse, termenul corect folosit în cadrul specific al proiectului este „autobuz”. Mijloacele de transport ar urma să deservească municipiului Botoșani, dar și zona metropolitană. În cazul transportului metropolitan, acesta va avea noi trasee până în comunele și orașele limitrofe, Bucecea, Curtești și Bălușeni. Valoarea totală a autobuzelor este de aproximativ 36,5 de milioane de lei, garanția asumată contractual fiind de șase ani, respectiv 600.000 de kilometri. Primul lot are o valoare de 2,4 milioane de lei, al doilea este 17,1 milioane de lei, iar al treilea lor este de 17 milioane de lei. În plus, primarul promite și achiziția a 38 de autobuze electrice cu o lungime de 10 metri și cu stații de încărcare. Municipalitatea a renunțat la tramvaie Procesul de scoatere din funcțiune a șinelor de tramvai a început pe Primăverii în anul 2022, după ce Municipalitatea a renunțat la proiectul cu schimbarea șinelor de tramvai și achiziția de garnituri noi. În septembrie 2024, aleșii locali au votat pentru trecerea din domeniul public în domeniul privat al unor bunuri „Linie-traseu-cale rulare A” și Rețea contact A – cablu”, amplasate pe Calea Națională și strada Ion Pillat, în vederea scoaterii din funcțiune și a casării. Acestea erau ultimele din municipiu....
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 23 Mai 2025 14:32:05 Titlul subiectului: |
221593 |
|
Vai de viata... Rupti in cur si la minte...
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Lun 26 Mai 2025 17:12:11 Titlul subiectului: |
221598 |
|
Io zic să așteptăm până pe 29 mai când se termină depunerea ofertelor pentru că eu inclin să cred că licitația este doar o etapă birocratică după finalizarea leasing-ului pentru trecerea în proprietatea Eltrans a autobuzelor. Nu văd deloc „urgența” din articolul de presă.
În ceea ce privește licitația pentru celelalte 3 autobuze SH, contractul a fost semnat astăzi cu Nicarom care avea la vânzare mașinile de ceva timp.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.18 kb |
Vizualizat: |
de 756 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 239 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Mie 28 Mai 2025 13:22:02 Titlul subiectului: |
221624 |
|
https://youtu.be/SLJ3NqclI-c?si=q7B2vGdtPhzP3Ota&t=1306
In filmare la 21:48 cel mai sigur e un DAC 112 care a circulat pe traseele din Botosani inainte de introducerea tramvaielor. Prin 1996 mai deserveau cursele "metropolitane".
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|