|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2024 Mesaje: 10104 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 10 Apr 2019 10:39:19 Titlul subiectului: |
200126 |
|
Revenind la subiectul topicului (colegial, bineinteles, fara superioritatea ardeleneasca), as vrea sa stiu, daca se face metrou in Cluj, sub ce juristictie ar fi ? Ar apartine de Ministerul Transportului, la fel ca metroul din (mult hulita) capitala ? Sau ar apartine autoritatii metropolitane Cluj ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată guest la Mie 10 Apr 2019 15:59:59, modificat de 5 ori în total |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 10 Apr 2019 11:14:22 Titlul subiectului: |
200130 |
|
Ministerul Transporturilor a fost ales ca proprietar pentru metroul bucureștean în timpul regimului comunist deoarece era un proiect major de stat și au fost implicate toate resursele României socialiste. Cel de la Cluj cred că va fi operat de CTP sau de o altă autoritate metropolitană ce va fi înființată pe viitor, întrucât nu vor fi luați toți banii de la bugetul de stat, iar acesta este văzut drept un proiect de importanță regională. |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 29 Oct 2019 18:48:08 Titlul subiectului: |
203724 |
|
Proiectul metroului de la Cluj avansează, azi a fost declarat câștigătorul licitației pentru studiile metroului și trenului metropolitan:
https://www.zf.ro/eveniment/al-doilea-oras-din-romania-care-va-avea-metrou-constructia-se-pregateste-sa-intre-in-linie-dreapta-18512412
Citat: | Primăria Cluj-Napoca a anunțat câștigătorul licitației care va face studiile pentru realizarea metroului și trenului metropolitan, acesta fiind o asociere de firme din Italia, Franța și România. Valoarea contractului depășește 30 de milioane de lei.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca transmis marți, la licitație au fost depuse 5 oferte din partea unor firme și asocieri de firme.
„Asocierea SWS Engineering SPA (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL (România) este câștigătoarea licitației deschise organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect Servicii de elaborare studii de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiții tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj și Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții. Valoarea contractului este de 30,1 milioane de lei. La licitație au fost depuse 5 oferte din partea unor firme și asocieri de firme”, se arată în comunicat.
Reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca au subliniat că experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin proiectarea preliminară - studii tehnice de fezabilitate - pentru obiectivul ”Toulouse Aerospace Express” - Linia de metrou 3 din Toulouse cu lungimea de 28 km și realizarea studiului de fezabilitate pentru ”Sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel-Aviv” care presupune 3 linii automate de metrou care totalizează 140 km.
Studiile vor fi finalizate între 5 și 24 de luni.
Potrivit lui Boc, proiectul de investiții va fi realizat în două etape, în prima etapă urmând să fie făcut trenul metropolitan pe infrastructura actuală, iar în cea de-a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la Podul Ira din Cluj-Napoca, pe o lungime de aproximativ 16 km.
„Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău”, spunea primarul Clujului.
Acesta preciza că până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău și Nădășelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan |
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Joi 31 Oct 2019 14:14:22 Titlul subiectului: |
203760 |
|
Metrou nu va fi niciodata, sau nu mai devreme de 20-30 de ani. Clujul abia are o linie de tramvai. Iar daca chiar vor si cred ca este necesara o linie de mare capacitate, atunci de ce nu opteaza pentru un metrou de suprafata? Gen cum e overgroundul in Londra etc. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2024 Mesaje: 10104 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Noi 2019 00:46:08 Titlul subiectului: |
203768 |
|
La vorbe autoritatile sunt campioane. Daca vorbele s-ar transforma in bani, am fi printre cei mai bogati din lume _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 08/Oct/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 22 Feb 2020 12:56:58 Titlul subiectului: |
205802 |
|
O mizerie acest proiect cu metroul din Cluj... Mizerie politica
Sa comparam putin marile orase ale Romaniei, dar fara Bucuresti:
Cluj-Napoca = 179 de kmp / 324.000 de locuitori
Galati = 254 de kmp / 306.000 de locuitori
Craiova = 72 de kmp / 270.000 de locuitori
Iasi = 98 de kmp / 330.000 de locuitori
Timisoara = 124 de kmp / 319.000 de locuitori
Constanta = 125 de kmp / 284.000 de locuitori
Brasov = 148 de kmp / 280.000 de locuitori
Asadar, ce rost are un metrou in adevaratul sens al cuvantului cand raportul suprafata / populatie = densitate nu este unul care sa ceara metrou express. In toate orasele de mai sus ESTE NECESAR UN METROU USOR FIX CA LINIA 41 DIN BUCURESTI. _________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 317 Locație: Constanta
|
Trimis: Dum 23 Feb 2020 05:53:37 Titlul subiectului: |
205815 |
|
BaditaStefanGalati, cred că , față de celelalte mari municipii , la suprafața Galațiului , ai adunat și suprafața Combinatului Siderurgic și suprafața Șantierului Naval , plus o fâșie de Dunăre !!! Nu cumva ai omis ceva când ai calculat suprafața celorlalte municipii ? |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 19 Mar 2024 15:39:14 Titlul subiectului: |
218817 |
|
Ma bucur ca s-au apucat de metroul din Cluj, se lucreaza cu o firma care a construit linii de metrou si in marele Istanbul, pe care am avut bucuria sa circul anii trecuti.
In ceea ce priveste datele de mai sus, cu locuitorii marilor orase din Romania, situatia s-a mai schimbat, datele prezentate mai sus fiind cele din 2011.
Aici avem situatia din 2021, de la Recensamant. In multe orase a scazut populatia, insa ele s-au extins si spre zonele metropolitane. Clujul, Iasiul, Constanta, spre exemplu, au zone metropolitane care, daca s-ar lipi de oras, populatia metropolei ar creste cu 100.000 de locuitori probabil. Iarasi, recensamantul nu tine cont de turisti sau de studenti, cazati temporar in marile orase.
Cazuri concrete? Pot sa ma exprim in privinta Constantei, care se uneste in curand cu Ovidiu, Lumina, Navodari, Cumpana, Agigea, Valu lui Traian... Indicatoarele de intrare/iesire din oras au fost mutate cu cativa km la fiecare intrare...
La fel, Clujul se afla in continua expansiune. Florestiul si alte localitati se vor putea uni in curand cu orasul.
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26058967-harta-interactiva-populatia-romaniei-fiecare-localitate-din-tara-recensamantul-2021-2011-cele-mai-mari-creseri-cele-mai-drastice-scaderi.htm
1. București: 1.716.983 locuitori (1.88.3425 în 2011)
2. Cluj-Napoca: 286.598 locuitori (324.576 în 2011)
3. Iași: 271.692 locuitori (290.422 în 2011)
4. Constanța: 263.707 locuitori (283.872 în 2011)
5. Timișoara: 250.849 locuitori (319.279 în 2011)
6. Brașov: 237.589 locuitori (253.200 în 2011)
7. Craiova: 234.140 locuitori (269.506 în 2011)
8. Galați: 217.851 locuitori (249.432 în 2011)
9. Oradea: 183.105 locuitori (196.367 în 2011)
10. Ploiești: 180.539 locuitori (209.945 în 2011)
11. Brăila: 154.686 locuitori (180.302 în 2011)
12. Arad: 145.078 locuitori (159.074 în 2011)
13. Pitești: 141.275 locuitori (155.383 în 2011)
14. Bacău: 136.102 locuitori (144.307 în 2011)
15. Sibiu: 134.308 locuitori (147.245 în 2011)
16. Târgu Mureș: 116.033 (134.290 în 2011)
17. Baia Mare: 108.759 (123.738 în 2011)
18. Buzău: 103.481 locuitori (115.494 în 2011)
19. Râmnicu Vâlcea: 93.151 locuitori (98.776 în 2011)
20. Satu Mare: 91.520 locuitori (102.411 în 2011)
21. Botoșani: 89.987 locuitori (106.847 în 2011)
22. Suceava: 84.308 locuitori (92.121 în 2021)
23. Drobeta Turnu Severin: 79.865 locuitori (92.617 în 2011)
24. Piatra-Neamț: 79.679 locuitori (85.055 în 2011)
25. Bistrița: 78.877 locuitori (75.076 în 2011) |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2024 Mesaje: 10104 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 21 Mar 2024 12:42:29 Titlul subiectului: |
218827 |
|
Real, in Bucuresti, sunt 4 milioane de locuitori (multi nu au viza de flotant)
La Cluj, real, sunt vreo 500 de mii. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 21 Mar 2024 12:55:58 Titlul subiectului: |
218830 |
|
Este adevarat, Recensamantul tine cont strict de populatia bastinasa a localitatilor, nu si de studenti, turisti, sau cei cazati temporar intr-un oras, care au buletin in alta localitate.
Revenind la tematica topic-ului:
Eu sunt de parere ca metroul din Bucuresti merita extins.
Metroul la Cluj este, iarasi, binevenit.
In zona litoralului merita facuta o linie de metrou in regim de tren rapid. Adica o linie care sa aiba si pasaje subterane, dar si pasaje supraterane. Cum este cel din Istanbul, de trece pe sub Bosfor.
As face pe litoral si pasaje subacvatice, prin care sa se poata vedea sub apa.
Ideea ar fi o linie de la Chilia pana la Vama Veche si Negru Voda, cu trecere prin Mamaia si Constanta, desigur. Si o retea prin Constanta care sa lege obiectivele de linia principala (Chilia - Vama Veche). Cu statii in fiecare localitate (de ex: Agigea, Eforiile, Tuzla, 2 Mai, Mangalia etc). Pai o astfel de linie ar decongestiona masiv traficul de pe litoral din timpul sezonului, precum ar dezvolta si turismul in zona Deltei Dunarii, unde accesul este foarte greoi de facut.
O astfel de linie de metrou/tren rapid merge si pe Valea Prahovei cu legatura la Brasov. Cu statii in Comarnic, Busteni, Sinaia, Predeal, Azuga, Campina etc.
Astea ar fi idei de viitor, desigur. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2024 Mesaje: 10104 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 21 Mar 2024 14:29:39 Titlul subiectului: |
218835 |
|
Ideile nu sunt rele, dar costurile ar fi de zeci de miliarde de euro. Deocamdata banii trebuie folositi pentru modernizarea retelei de cale ferata.
La Bucuresti se extinde reteaua de metrou, dar cu pasi mici. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|