Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Astra Imperio
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Dec 2023 11:55:16    Titlul subiectului: 217447

Cand este aglomeratie in noul tramvai, unul dintre cele mai bune locuri unde poti sta este chiar intre usa si burduf (exceptie prima si ultima usa).

Nu recomand sa stati pe culoar, nu incap doua randuri de oameni si este mai greu daca vreti sa coborati.

Cum spuneam in precedentele postari, marea majoritate a calatorilor se ingramadesc in spatiul din zona usilor (este mai mult loc decat pe culoar).

Cea mai aglomerata linie pe care circula noile tramvaie este, evident, 41, urmata de liniile 1&10.



20231205_170719.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.9 kb
 Vizualizat:  de 3573 ori

20231205_170719.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Dec 2023 20:46:22    Titlul subiectului: 217600

De pe pagina de Facebook a STB-ului aflam ca noile tramvaie vor circula pe linia 32. Vineri seara (15 decembrie) la capatul liniei 21 de la Sfantul Gheorghe am vazut plecat un tramvai nou, in probe.
Problema este ca a plecat in spatele unui 21 cu calatori iar in spatele tramvaiului aflat in probe a plecat un 5. Acum intreb si eu, chiar era necesar la ora 22:00 sa fie acest "trenulet" ? Nu puteau sa le dea plecarea la 2-3 minute interval intre tramvaie ? Mai ales ca la acea ora tramvaiele circula mai rar !



Bucuresti, 15 decembrie 020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.24 kb
 Vizualizat:  de 3426 ori

Bucuresti, 15 decembrie 020.jpg



Bucuresti, 15 decembrie 023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.17 kb
 Vizualizat:  de 3426 ori

Bucuresti, 15 decembrie 023.jpg



Bucuresti, 15 decembrie 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.86 kb
 Vizualizat:  de 3426 ori

Bucuresti, 15 decembrie 024.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2023 09:35:03    Titlul subiectului: 217663

Unul dintre noile tramvaie a fost implicat in accidentul de azi dimineata (vezi mai multe informatii in topicul aferent).

Intrebarea mea este, in acest caz, cine plateste reparatia ? Garantia acordata de producator acopera si acest caz ? Tramvaiul a fost asigurat pentru evenimente de acest gen ?

Sursa foto: Realitatea.net



20231224_155802.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.91 kb
 Vizualizat:  de 3358 ori

20231224_155802.jpg



20231224_155803.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.11 kb
 Vizualizat:  de 3358 ori

20231224_155803.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 22/Iul/2024
Mesaje: 1040
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2023 13:13:44    Titlul subiectului: 217666

Cum sa acopere garantia producatorului un accident? Tramvaiele au RCA, iar daca se dovedeste conform primelor concluzii ca vatmanul tramvaiului vechi e vinovat, va fi reparat pe RCA-ul acelui tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2023 16:04:36    Titlul subiectului: 217668

La o prima concluzie preliminara se pare ca vatmanul tramvaiului vechi este de vina. Oricum, tabla a facut knock-out tramvaiul nou Laughing
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 22/Iul/2024
Mesaje: 2009
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2023 18:54:21    Titlul subiectului: 217679

Asigurarea nu este valabila in cazul accidentelor cu vehicule apartinand aceleasi companii (in cazul de fata). Cat despre garantie , nici vorba sa acopere avariile din accidente. Deci reparatiile vor fi suportate fie de STB , fie de vatmanul vinovat. Cat despre avariile pe care l-a suferit Imperio-ul , inainte sa vad filmarile am crezut ca vitezele au fost mult mai mari , dar V3A-ul estimez ca avea undeva la 10km/h cum abia pornise de pe loc , iar Imperio vreo 20 km/h. Si nu stiu daca este de vina unghiul pozelor , dar partea frontala pare inclinata intr-o parte , caz in care probabil va trebui inlocuit complet modulul respectiv.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 22/Iul/2024
Mesaje: 1040
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Dec 2023 11:09:10    Titlul subiectului: 217680

Imperio nu este facut ca locomotivele de generatie noua, la care poti inlocui doar botul in caz de impact frontal? Sau aici s-a indoit si modulul?

PS: toate vehiculele de generatie noua sunt facute sa absoarbe impactul si sa se deformeze puternic. Asa ca tabla se va indoi tot timpul mai putin. Vezi accident masina noua versus masina de 20 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 22/Iul/2024
Mesaje: 2009
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 25 Dec 2023 12:26:15    Titlul subiectului: 217681

Pai da , in mod normal se poate schimba doar bucata avariata , cum a fost Imperio 313 din Oradea in care a intrat KT4Dm-ul. Au trebuit schimbate 80% din geamurile de pe partea stanga si tabla , dar tramvaiul era perfect functional , nu fusese afectata structura de rezistenta. Dar aici imi pare afectata structura de rezistenta a primului modul primul stalp de sustinere de pe stanga fiind rupt/indoit si acopeirsul stand inclinat spre dreapta (se observa in pozele frontale sursa) , nu cred ca este suficienta schimbarea botului sau a tablei.


accident-tramvai-bucuresti-1568x979.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.73 kb
 Vizualizat:  de 3282 ori

accident-tramvai-bucuresti-1568x979.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Dec 2023 19:05:10    Titlul subiectului: 217693

Un Imperio costa 2 milioane de euro. Cred ca repararea lui va costa foarte mult. In orice caz este al treilea accident&indicent in care este implicat un Imperio in ultimele luni. Intrebarea este daca STB putea face mai mult sa previna acest accident ?

Ce s-a intamplat la acea intersectie nu este prima oara. Au mai fost faze similare si la alte intersectii, dar intre tramvaie vechi. Chiar si aici, unde a fost acest acident, s-a mai inregistrat o faza similara, anii trecuti.

Cei de la STB, TPBI sau edilii de la PMB ar trebui sa inteleaga ca degeaba aduci tramvaie noi in capitala daca nu rezolvi problemele de fond ala sistemului de transport. Iar cu aceste tramvaie noi lucreaza niste oameni, fie ca vorbim despre vatmani fie ca vorbim de cei din depouri. Acesti oamni trebuie sa fie permanent instruiti.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Feb 2024 23:47:19    Titlul subiectului: 218100

Asa arata o linie de tramvai pe care circula noile tramvaie.
Poza este facuta la Obor, inainte de statie (sensul spre Colentina).

Linia a fost modernizata de mai bine de un deceniu.

Vi se pare normal cum arata acea portiune ?



Bucuresti, 5 februarie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.78 kb
 Vizualizat:  de 2411 ori

Bucuresti, 5  februarie 001.jpg



Bucuresti, 5 februarie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.61 kb
 Vizualizat:  de 2411 ori

Bucuresti, 5  februarie 002.jpg



Bucuresti, 5 februarie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.28 kb
 Vizualizat:  de 2411 ori

Bucuresti, 5  februarie 003.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 12:37:40    Titlul subiectului: 218119

Rost de dilatatie Wink . Isi bat joc de tot
_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 13:20:33    Titlul subiectului: 218129

Nu sunt expert in tramvaie, dar cele noi nu se strica la asemenea infrastructura ?

Si linia 21 a fost modernizata de mai bine de un deceniu.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Feb 2024 21:18:34    Titlul subiectului: 218165

Daca nu sunt in stare sa spele tramvaiele noi, cum vor fi in stare sa le faca mentenanta dupa ce expira perioada de garantie ??

Imaginile pe care le-am surprins in aceasta dupa masa la Obor (linia 21) parca contrasteaza cu cele puse pe Facebook de primar, viceprimar sau cei de la TPBI



Bucuresti, 9 februarie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.1 kb
 Vizualizat:  de 2347 ori

Bucuresti, 9 februarie 001.jpg



Bucuresti, 9 februarie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.81 kb
 Vizualizat:  de 2347 ori

Bucuresti, 9 februarie 002.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Feb 2024 14:57:29    Titlul subiectului: 218220

Revin cu o postare, tot cu noile tramvaie de pe linia 21.
Am o intrebare pentru cei de la Depoul Colentina ? Voua chiar nu va este rusine de cum arata aceste tramvaie ? Voi nu le mai spalati ?

Cand s-au spalat ultima oara tramvaiele de pe linia 21 ?

Pe celelalte linii sunt la fel de murdare noile tramvaie ?



Bucuresti, 13 februarie 006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.54 kb
 Vizualizat:  de 2245 ori

Bucuresti, 13 februarie 006.jpg



Bucuresti, 13 februarie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.02 kb
 Vizualizat:  de 2245 ori

Bucuresti, 13 februarie 007.jpg



Bucuresti, 13 februarie 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.32 kb
 Vizualizat:  de 2245 ori

Bucuresti, 13 februarie 008.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 22/Iul/2024
Mesaje: 714
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 17 Feb 2024 21:19:20    Titlul subiectului: 218266

3849 la Șura Mare:


IMG_20240217_145720_HDR_copy_1440x1084.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  402.2 kb
 Vizualizat:  de 2076 ori

IMG_20240217_145720_HDR_copy_1440x1084.jpg



IMG_20240217_145737_HDR_copy_1440x1084.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  359.86 kb
 Vizualizat:  de 2076 ori

IMG_20240217_145737_HDR_copy_1440x1084.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 22:55:00    Titlul subiectului: 219056

Astea par mai curate decat de am pozat eu. Am gasit un articol din Gandul in care se spune ca deja noile tramvaie au avut probleme tehnice. Sefii STB dau vina pe vatmani. Poate sa imi spune cineva, exista un sambure de adevar in acest articol ?

Acesta se gaseste aici

Citat:
EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300

Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, a spus, pentru Gândul, că la noile tramvaie Imperio Metropolitan care circulă în București s-ar fi înregistrat până acum foarte multe defecțiuni, îndeosebi la sistemul de frânare. Șeful Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, susține însă că problemele sunt minore și lasă de înțeles că vatmanii ar fi de vină, pentru că „au condus Dacia 1300, iar acum au ajuns pe Mercedes”.


La șase luni de când au început să circule în București, încă mai sunt controverse legate de noile tramvaie Astra Imperio, produse la Arad.

Sindicalistul Florin Ivan afirmă că, până în prezent, s-au înregistrat foarte multe probleme la aceste vehicule.

„Sunt foarte multe defecte, zilnic, despre care nu se comunică. Este și aici, la tramvaiele Imperio, o omerta, la fel ca la autobuzele Otokar. De când au fost aduse și până în prezent, cred că au ajuns la o mie de defecte. Sunt tot felul de probleme, în primul rând la sistemul de frânare. La un moment dat, un tramvai a rămas blocat pe frânare și nu putea fi tractat. Fac și niște zgomote la boghiuri de zici că se rup”, a spus Florin Ivan, pentru Gândul.

„Ei le aruncă în spatele vatmanilor sau pe infrastructură”
Sindicalistul susține că vatmanii sunt scoși responsabili pentru defecțiunile tramvaielor.

„Ei le aruncă în spatele vatmanilor sau pe infrastructură, niciodată nu este de vină Astra. Pe de altă parte, cei de la Astra spun că vatmanii nu au fost instruiți, și într-un fel au dreptate, băieții nu au fost pregătiți înainte să urce pe aceste tramvaie”, a adăugat Florin Ivan.

Șeful APT afirmă că vatmanii ies neasigurați pe tresee.

„Vatmanii ies neasigurați, cu tramvaie de două milioane de euro. Deja au fost incidente grave și vor trebui să plătească ei zeci de mii de euro. Ar trebui să li se facă asigurări Casco”, mai spune Florin Ivan.

Șeful Societății de Transport București, Adrian Criț, îl contrazice pe sindicalist și afirmă că incidentele „se situează în limite”.

„Eu vă garantez că aceste tramvaie au foarte puține defecte și se situează în limitele date în contractul semnat cu furnizorul. Vedeți tramvaiele cum circulă, sunt pe teren. Câteodată, sunt ceva probleme, dar nu întotdeauna din cauza producătorului. Așa e când pleci de pe Dacia 1300 și ajungi să conduci Mercedes. Dar cred că ușor, ușor, vom avea și experiență și ne vom obișnui să folosim niște vehicule noi și mai performante. Iar dacă au fost probleme, nu au fost de amploare, a fost o siguranță sărită sau chestiuni minore”, a spus Adrian Criț, pentru Gândul.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Mai/2024
Mesaje: 1325
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 16 Apr 2024 07:39:03    Titlul subiectului: 219060

Un mare factor este calea de rulare... Sinele in Bucuresti sunt praf, in valuri, si pline de rupturi... Cum sa mearga bine tramvaiele? Si V3A-urile au avut probleme si au in continuare din aceeasi cauza. Cand nu faci o modernizare cu cap, nu ai cum sa ai rezultate bune.

Inainte de a aduce tramvaie ultramoderne, trebuiau sa se asigure ca au pe ce sa circule acele tramvaie...

Si alte probleme ce mai apar pe ele da, se pot cauza si din modul in care sunt operate. Da, vatmanii vin de pe V3A si Tatre primitive. Si da, la vehiculele noi apar mereu probleme pe partea electronica, pica senzorii si comunicatiile dintre panoul de comanda si senzori, precum si motorasele auxiliare de actionare eletrica, comandate electronic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Apr 2024 14:32:03    Titlul subiectului: 219131

Unele tramvaie sunt sifonate. Acesta in zona din spate. Faptul ca sunt tramvaie noi in capitala este un lucru bun, dar asta nu inseamna ca automat s-au rezolvat toate problemele cu transportul in comun bucurestean. Din contra, sunt si mai multe provocari.


Bucuresti, 24 aprilie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.01 kb
 Vizualizat:  de 1544 ori

Bucuresti, 24 aprilie 001.jpg



Bucuresti, 24 aprilie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.29 kb
 Vizualizat:  de 1544 ori

Bucuresti, 24 aprilie 002.jpg



Bucuresti, 24 aprilie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.92 kb
 Vizualizat:  de 1544 ori

Bucuresti, 24 aprilie 003.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Apr 2024 14:26:49    Titlul subiectului: 219156

Stirea este o semi-vrajeala. Motivul real pentru care nu mai circula tramvaiele noi pe linia 21 este ca acestea deraiaza la macazul temporar, montat pe Calea Mosilor (unde se lucreaza la reabilitarea unei cladiri vechi si tramvaiele circula in sistem „paletă”). Chestia cu infrastructura deficitată, să fim serioși, toată calea de rulare a liniei 21 a fost modernizată de mai bine de 10 ani. Articolul se găsește aici

Citat:
Situație halucinantă în București: tramvaiele noi Imperio, scoase de pe o anumită linie. Străduțele care sunt prea mici și degradate pentru a putea circula

Tramvaiele Imperio urmează să fie scoase temporar de pe linia 21 din București, în timpul lucrărilor de consolidate ale Hanului Solacolu.Unul dintre motivele pentru care STB a luată această decizie este starea avansată de degradare a căii de rulare, potrivit b365.ro.Este vorba despre o decizie temporară. Aceasta va fi în vigoare pe durata lucrărilor de punere în siguranță a Hanului Solacolu, mai scrie sursa citată.În perioada în care noile tramvaie nu vor mai circula pe linia 21, urmează să fie redistribuite pe liniile din inelul central (Linia 1, 10, 25).Tramvaiele sunt prea lungi (36 de metri) pentru zona respectivă. Mai precis, străzile din zona sunt, oricum, înguste, iar dacă mai apare în drum o mașină parcată, se blochează nu doar linia, ci întreaga zonă. Cel de-al doilea motiv este reprezentat de starea de degradare a șinelor din zona respectivă.

„Din acest moment le spunem ADIO noilor tramvaie Imperio de pe linia 21. Din cauza infrastructurii deficitare acestea au fost retrase. De astăzi mergem din nou cu rablele vechi pe această linie. Încă o dovadă că sectorul nostru este pe ultimul loc la aproape toate capitolele”, se plâng locuitorii Sectorului 2 pe grupurile de Facebook.Primele 15 tramvaie Astra Imperio au ajuns la București în decembrie 2022. La finalul lui 2023 erau deja 67 de tramvaie ajunse în Capitală.

V-ati supărat pe radub când își expunea părerea critică referitor la noile tramvaie din București, dar timpul îî dă dreptate.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2024
Mesaje: 9997
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Iun 2024 12:36:42    Titlul subiectului: 219437

DNA-ul si Parchetul European ancheteaza achizitia celor 100 de tramvaie noi in capitala. Se pare ca sunt neconformitati in caietul de sarcini. Inclusiv problema cu motoarele de putere mai mica, fata de cat era in caietul de sarcini al licitatiei, este investigat. Articolul se gaseste aici

Citat:
Nicușor Dan, în vizorul DNA și al lui Kovesi. Achiziția celor 100 de tramvaie, dedicație specială, pe bani europeni

Achiziția celor 100 de tramvaie pentru București, de la Astra Arad, a intrat în colimatorul DNA, dar și al Parchetului European, fiindcă vorbim de bani din fonduri UE.

Rezultatul licitației a fost întors de către o grupare din spatele actualului primar al Capitalei, Nicușor Dan. Care a depus eforturi susținute pentru a sprijini consorțiul format din compania astra Vagoane Arad și compania chineză de stat CRRC Qindao Sinfang.

Afacerea tramvaielor în valoare de 843 milioane lei din fonduri europene atribuită de Nicușor Dan în primul său mandat unui consorțiu româno-chinez a fost luată la ochi atât de procurorii DNA dar și de cei ai Parchetului European.

11 mai 2021. Nicușor Dan semna, după luni de tergiversare, cel mai mare contract de achiziții publice atribuit vreodată de Primăria Capitalei: 100 de tramvaie pentru 843 milioane lei din fonduri europene prin Programul Operațional Regional.

29 Februarie 2024. Este livrat tramvaiul cu numărul 80.

Procedura a fost însoțită de numeroase controverse venite din lupta la baionetă dintre doi competitori și susținătorii acestora.

Compania turcească Durmazlar Makina pentru care s-a luptat Gabriela Vrânceanu Firea și consorțiul româno-chinezesc și consorțiul Astra Vagoane Arad- CRRC Qindao Sinfang pentru care a tras puternic actualul primar, Nicușor Dan.

Firea a atribuit contractul turcilor în noiembrie 2019 iar consorțiul româno-chinez l-a întors, o lună mai târziu, la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

Neregulile ulterioare au dus la depunerea unor sesizări către procurori din partea celor care au fost forțați să semneze recepția tramvaielor cu nerespectarea prevederilor din Caietul de Sarcini.

Principalele două probleme reclamate în sesizarea la DNA se referă la neconcordanțe flagrante dintre prevederile Caietului de Sarcini și produsele livrate.

Mai exact este vorba de faptul că pe tramvaie s-a montat un motor cu o putere mai mica de 100 kW față de 120 cât era trecut în Caietul de Sarcini.


Primăria Municipiului București a suferit inclusiv o corecție financiară de 10% din valoarea acestui contract, adică 84 milioane lei, chiar din cauza acestei probleme cu motorul mai mic.

Nicușor Dan a susținut ulterior că a câștigat acest diferend cu Ministerul Fondurilor Europene.

În plus, Primăria lui Nicușor Dan a mai cheltuit 14 milioane lei numai pentru redimensionarea peroanele stațiilor de pe linia 41 din București pentru ca tramvaiele produse de consorțiul româno-chinez să încapă pe acestea.

Fără ca aceste costuri să fi fost prinse în Caietul de Sarcini initial al licitației. Având în vedere că tramvaiele achiziționate au fost incluse și pe alte linii, costurile cu ajustarea peroanelor depășesc cu mult valoarea anunțată deja.

Aceste două neconformități i-au determinat pe unii membri din comisia de recepție a celor 100 de tramvaie constituită la nivelul Societății de Transport București (STB) să aibă dubii legate de legalitatea recepției tramvaielor.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community