|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 1136 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 12 Apr 2023 10:29:34 Titlul subiectului: |
216015 |
|
Un articol care a stârnit multe reacții, vedeți la comentarii. Așa le trebuie celor de la CTP...
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/peripetii-cu-biletele-de-tramvai-de-ce-sa-schimbi-ceva-ce-merge-1697083/
Peripeții cu biletele de tramvai. De ce să schimbi ceva ce merge?
ARAD. CTP Arad a încercat trecerea la un nou sistem de ticketing electronic, modern, care a fost testat ceva vreme. Doar că încă dă rateuri, la luni de zile după ce ar fi trebuit să înlocuiască cu totul sistemele vechi. Iar biletele clasice nu mai pot fi găsite, spre supărarea unora.
Nu am prins multe zile când, călătorind cu tramvaiul dimineața și seara, să nu aud măcar o dată acel sunet gros, al noilor aparate, care anunță că nu s-a citit bine cardul sau biletul. Și oamenii din jur îmi spun „lasă-l, că oricum nu merge”. Până și pensionarii, forțați să își facă acele carduri, au început să facă mișto de ele. Dacă în urmă cu câteva săptămâni îi auzeam întrebând pe mulți unde să pună cardurile, fiind induși în eroare de celelalte aparate albastre, pentru cardul bancar, acum sunt deja obișnuiți.
Mai văd uneori câte un călător ocazional care încă nu știe ce să facă cu tichetul cu cod QR. Dacă are noroc, îl scanează și totul merge bine. Dar nu sunt puține cazurile când le scanează degeaba. Am prins și când pe aparate scria „Initializare”, care după jumătate de oră, când coboram, încă era în derulare și nu puteau fi folosite.
Aplicații pe telefon
Recunosc că eram o mare utilizatoare a aplicației 24pay. Era simplu de utilizat, înregistram cardul prima dată și doar scanam codul QR din tramvai. Am nimerit de câteva ori tramvaiele roșii noi, în care aparatele de plătit cu cardul nu mergeau, iar codul QR scanat mă ducea să plătesc bilet de Cluj-Napoca. Le-am făcut vânzare lor, că am spus să arăt măcar ca am încercat să cumpăr bilet, în caz că vine vreun control.
O vreme n-a mai fost nevoie să scanez codul, aveam în aplicație direct biletul de 4 lei după ce selectam Aradul. De câteva zile nu îl mai găsesc, sunt doar traseele Arad – localitățile învecinate. Tramvaiele au fost curățate de acele afișe cu codul QR, așa că nu prea mai e utilă aplicația în oraș.
Am spus să dau o șansă noii aplicații „Transport Public Arad”. Am sperat că e bună și ajută, dar are o mare problemă. Degeaba are opțiunea să memoreze cardul bancar pentru tranzacțiile viitoare. De fiecare dată trebuie să introduc datele cardului, inclusiv numărul acela lung, plus numele, că e salvat în aplicație, dar nu și când cumperi bilet. Eu scriu destul de repede pe telefon, dar tot durează aproape o stație. Dacă am ghinion și urcă un controlor în același timp cu mine ce fac? Stă să termin de băgat tot să îmi iau bilet sau îmi dă direct amendă și mă dă jos?
Am mai nimerit oameni veniți de la sat care nu știau că nu mai sunt valabile biletele vechi. Am încercat să îi ajut în tramvai și le-am instalat aplicația. Pentru cei care nu se pricep la telefoane pare foarte complicat, iar dacă nu au timp sau nu găsesc automate să ia bilete din stație, au toate șansele să încaseze o amendă, deși sunt de bună credință și vor să circule regulamentar.
Varianta plătește direct cu cardul bancar la aparatele speciale a devenit o ruletă rusească. În unele tramvaie au fost scoase deja acele aparate. În altele încă sunt, dar pot fi funcționale sau nu. Mai poți păți că îți iau banii, dar, din diverse motive, nu îți scot și biletul. În această situație sunt liniștită, pentru că am citit că se poate vedea pe aparat finalul numărului cardului cu care s-a plătit, astfel că pot demonstra că am circulat regulamentar. Plus că îmi și arată aplicația de banking că am plătit la CTP. Când au fost introduse aceste aparate, nu de foarte mult timp, au dat rateuri la început, până au reușit să le facă funcționale.
Prima experiență cu automatul nou de bilete
Apropo de plătit cu cardul. Am încercat ieri seară, în premieră, să îmi cumpăr bilet de la noile automate. De obicei sunt în întârziere și n-am timp să caut să văd dacă sunt în stații, de aia prefer varianta „direct în tramvai”. Am ajutat o doamnă să își cumpere bilet pentru că nu știa pe ce să apese ca să îi ia banii, după care, având timp, am spus să îmi cumpăr și eu bilet, să nu mă mai chinui în tramvai dacă nimeresc unul fără aparat de plătit cu cardul.
Am selectat plata cu cardul și l-am apropiat de porțiunea pentru contactless. M-a anunțat aplicația de pe telefon că am plătit biletul, dar surpriză… am așteptat degeaba să-mi dea biletul. Am regretat că nu am băgat cardul în locul care are și butoanele pentru pin, poate acolo mergea. Dacă mă întreba vreun controlor, mă credea că nu mi-a dat automatul bilet sau începea să îmi spună că sunt scuze din categoria „mi-a mâncat cățelul tema”?
În această dimineață am mers din nou la tramvai. Am văzut o doamnă pusă în dificultate de automatul din stație. Ei i-a reușit partea cu plătitul și i-a tipărit biletul. Dar a avut de tras ca să poată să îl scoată, pentru că a rămas agățat și n-a căzut, cum era normal, să poată să îl ia ușor. A fost perseverentă, a tras de plasticul acela și a reușit să își ia biletul în timp util să prindă și tramvaiul.
Bonus: pe automatul pe care l-am folosit aseară scria că nu se poate face încărcarea cardurilor de călătorie cu nici un fel de abonament, „datorită Update-urilor ce se fac la automatele de bilete”, iar arădenii erau îndemnați să se îndrepte la punctele de vânzare CTP. Cele mai sigure, dacă ai noroc să ai unul pe aproape când ai nevoie.
Informații utile
O altă problemă la care ar trebui să se lucreze este comunicarea când sunt probleme de circulație. Am prins de mai multe ori momente când am așteptat tramvaiul spre centru mult, ca să constat că de fapt era blocată circulația într-o anumită porțiune sau s-a anunțat o modificare în acea dimineață. Eu găsesc pe telefon astfel de informații, când realizez că ceva nu e în regulă, dar bătrânii ce fac? Stau și îngheață că foarte rar li se spune să urce că nu vin alte tramvaie.
Ar fi util ca noile casete de afișaj electronic să fie folosite să anunțe astfel de situații speciale. Nu doar când urmează să vină tramvaiele, că oricum nu sunt folosite datele în timp real, ci cele din graficul de circulație, care de multe ori nu corespund cu situația din teren.
Sunt încă multe de pus la punct. Poate era mai bine să aștepte să funcționeze fără probleme noul sistem și doar după aceea să scoată aplicația cealaltă, care merge și în alte orașe, biletele vechi și aparatele de plătit cu cardul. La Timișoara, de exemplu, ele coexistă. „Portofelul electronic” (folosit de peste 15 ani și pe care vor să îl înlocuiască pe viitor cu ceva mai actual) a mers în paralel cu biletele pe hârtie, iar de ceva timp au introdus și plata prin sms, pentru a oferi soluții pentru toate gusturile.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 10/Oct/2024 Mesaje: 2043 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 30 Aug 2024 16:30:00 Titlul subiectului: |
219829 |
|
In ultimele zile/saptamani , pe paginile de socializare au aparut tot felul de mesaje inselatoare conform carora calatorii pot cumpara carduri de calatorie la preturi ireal de mici pentru diverse orase cum ar fi Arad , Brasov , Bucuresti , Cluj , Iasi sau Oradea.
Pentru Arad , cei care au scris descrierea au gresit numele companiei , ceea ce ar trebui sa traga din start un semnal de alarma pentru calatorii aradeni. Numele dat in articol este OTL Arad , in loc de CTP Arad.
CTP Arad: Compania de Transport Public din Arad atrage atenția asupra faptului că o pagină falsă de Facebook, intitulată „Cardul de transport public din Arad” promite, în mod nereal și fără niciun drept, 500 de abonamente valabile 6 luni pentru suma de 12 lei, pe toate tipurile de transport în municipiul Arad, indicând accesarea unui link. Pentru credibilitate, pe pagina respectivă există și comentarii false.
Compania de Transport Public din Arad anunță publicul călător că singurele surse autorizate pentru obținerea de informații referitoare la serviciile acesteia sunt: site-ul oficial al companiei www.ctparad.ro, pagina de facebook a societății și punctele de distribuție ale titlurilor de călătorie.
Compania de Transport Public din Arad face, de asemenea, mențiunea că nu solicită informații personale sau financiare prin intermediul e-mailurilor, mesajelor text sau a rețelelor sociale pentru concursuri sau promoții.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.54 kb |
Vizualizat: |
de 258 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|