Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Observator 19



Data înscrierii: 27/Iul/2024
Ultima vizita: 29/Mai/2025
Mesaje: 11
Locație: (jud. BH)

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2024 16:56:51    Titlul subiectului: 219808

https://m.ebihoreanul.ro/stiri/circulatia-tramvaielor-pe-bulevardul-decebal-din-oradea-nu-va-fi-reluata-la-inceputul-scolii-care-este-urmatorul-termen-limita-188473.html#img-1
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Observator 19



Data înscrierii: 27/Iul/2024
Ultima vizita: 29/Mai/2025
Mesaje: 11
Locație: (jud. BH)

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2024 19:00:13    Titlul subiectului: 219809

https://m.ebihoreanul.ro/stiri/circulatia-tramvaielor-pe-calea-aradului-din-oradea-va-fi-reluata-pe-9-septembrie-188478.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Observator 19



Data înscrierii: 27/Iul/2024
Ultima vizita: 29/Mai/2025
Mesaje: 11
Locație: (jud. BH)

MesajTrimis: Joi 29 Aug 2024 23:05:26    Titlul subiectului: 219825

Consiliul Judetean a aprobat proiectul pasajului de pe centura ce va trece peste linia de Cordau.
Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-ec ptr Realizare pasaj rutier pe centura Oradea km 12+320 intersecție cu calea ferată
https://www.cjbihor.ro/wp-content/uploads/2024/08/26-proiect-de-hotarare-privind-aprobarea-indicatorilor-tehnico-ec-ptr-Realizare-pasaj-rutier-pe-centura-Oradea-km-12320-intersectie-cu-calea-ferata.pdf
Proiectul a fost aprobat in unanimitate.
In cursul lunii septembrie va fi aprobata intreaga documentatie finala precum si intrarea CJ Bihor ca actionar la OTL.
Se doreste obtinerea avizelor de la Consiliul Tehnico Economic al CFR pana la inceputul lunii octombrie astfel incat sa poata fi lansata licitatia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 30 Aug 2024 16:36:01    Titlul subiectului: 219830

Conform articolului care anunta amanarea redeschiderii circulatiei tramvaielor pe Bulevardul Decebal , se lucreaza la schimbarea unei tevi , care ar fi trebuit schimbata oricum in 2025 sau in 2026 si se face acum pentru a nu se sparge de doua ori. Ok , teava se schimba , dar era destul de evident ca circulatia nu va putea fi reluata cum se anuntate initial , nu pana se termina forarea pilotilor si turnarea plafonului pasajului. Pe unde sa circule tramvaiele , printre foreze , basculante , excavatoare si alte utilaje? Prin aer? Fara catenara?
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 07 Sep 2024 18:27:49    Titlul subiectului: 219865

Oficial , incepand de luni , dupa cum s-a promis la inceperea lucrarilor , se va relua circulatia tramvaielor pe Calea Aradului (desi daca merg bine probele ma astept sa se reia circulatia chiar de maine). 44 face chiar in acest moment probe. A pornit de la Emanuil Gojdu, a facut o tura fata-spate intre Biserica Emanuel si Pirati , iar apoi a mers in Iosia pentru a se intoarce si a face proba si pe celalalt sens. Intre timp in locul lui spre Sinteza circula Solarisul 157.
OTL :

Începând din 9 septembrie 2024, se va circula cu tramvaie pe liniile:
Linia 2 – Ioșia – Lic. Teologic Emanuel – Piața Unirii – Dimitrie Cantemir – Universitate - Aviatorilor - Ioșia
Linia 4 – Nufărul – Casa de Cultură -Gara Centrală – Parc Olosig – Pod CFR (retur pe același traseu)
Linia 6 – Nufărul – Dimitrie Cantemir – Casa de Cultură Piața Unirii – Lic. Teologic Emanuel – Calea Aradului – Universitate – Nufărul
Linia 7 – Nufărul – Dimitrie Cantimir – Universitate – Calea Aradului – Lic.Teologic Emanuel – Piața Unirii – Casa de Cultură – Nufărul
Linia 8 – Pod CFR – Sinteza (retur pe același traseu)
Linia 9 – Nufărul – Universitate – Calea Aradului - Piața Unirii - Gara Centrală – parc Olosig – Pod CFR (retur pe același traseu).
De asemenea, tot din 9 septembrie 2024, se modifică traseele liniilor de autobuz:
Linia T9 – spre Biserica Emanuel: Parc Olosig – B-dul Decebal – Constantin Brâncoveanu – Oneștilor – Kaufland Ioșia – Biserica Emanuel (stația de tramvai);
Linia T9 – spre Parc Olosig: Biserica Emanuel (stația de tramvai) – Ștefan Octavian Iosif – Oneștilor – Constantin Brâncoveanu – B-dul Decebal - Parc Olosig.
Linia 19 – spre Era Shopping: …. (traseu neschimbat) – Parc Olosig – B-dul Decebal – Constantin Brâncoveanu – Oneștilor …. (traseu neschimbat). Pe sensul de mers spre Dacia Zig-Zag traseul, rămâne neschimbat.
Pe linia T8, parcul circulant se suplimentează cu un autobuz.



457034893_1719556862202502_8837619728089055810_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.17 kb
 Vizualizat:  de 4188 ori

457034893_1719556862202502_8837619728089055810_n.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Observator 19



Data înscrierii: 27/Iul/2024
Ultima vizita: 29/Mai/2025
Mesaje: 11
Locație: (jud. BH)

MesajTrimis: Sâm 07 Sep 2024 20:53:52    Titlul subiectului: 219866

De ce nu au mers tramvaiele de pe linia 4 pana la Sinteza si au trimis un autobus?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 07 Sep 2024 21:03:22    Titlul subiectului: 219867

Din cauza ca era un singur KT afara. Acesta nu putea acoperi singur Sinteza. Vara aceasta de mai multe ori cand 44 era defect erau bagate autobuze in locul lui , cum erau prea multe Astre si ULF-uri si prea putine KT-uri pe traseu.
Este si mai interesant ca 44 a intrat in depou dupa proba , a iesit doar in jurul orei 20 , am crezut ca va face alta proba urmat de restul tramvaielor , dar s-a dus inapoi pe linia 8.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 08 Sep 2024 14:06:19    Titlul subiectului: 219869

Astazi s-au facut probe cu cate doua tramvaie din fiecare model. Din pacate , din ce se vede in imagini calitatea lucrarii este destul de slaba , linia nu este dreapta , piatra pare a fi cea veche.
https://www.facebook.com/share/v/6Sem3PjYNeTARHTi/

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Sep 2024 15:43:28    Titlul subiectului: 219870

Mi se par inguste refugiile pentru statii pe Calea Aradului
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 08 Sep 2024 15:52:17    Titlul subiectului: 219871

Asa erau si inainte de "moderizare".
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 15 Noi 2024 12:33:05    Titlul subiectului: 220153

Se lucreaza din greu pentru reluarea circulatiei in noiembrie pe Bulevardul Decebal, Acum se lucreaza pana seara tarziu. Bine ca toata vara dupa ora 15/16 nu mai era picior de muncitor pe santier. Aceasta este a doua lucrare facuta in acest fel , oare cat va rezista? De ce nu se pune presiune pe constructor inca de la inceput, sa respecte termenul initial si sa se dea termene partiale , de exemplu o saptamana pentru pregatirea si organizarea santierului , o luna pentru forarea pilotilor , o saptamana pentru sapaturi , doua saptamani pentru turnarea betonului , doua saptamani pentru refacerea liniilor de tramvai , o saptamana pentru asfaltare si alte lucrari adiacente etc? Acum , se incearca sa se construiasca intr-o luna jumate de toamna , cu zile mai scurte ce nu s-a facut in 4 luni cu vreme buna si zile lungi.
Bihoreanul: Pregătiri pentru reluarea traficului: Constructorii au turnat betonul între șinele de tramvai de peste viitorul pasaj subteran Decebal

Constructorii au turnat miercuri betonul între șinele de tramvai de peste viitorul pasaj subteran Decebal, în curs de amenajare la intersecția cu strada Tudor Vladimirescu.

Șantier cu orar prelungit

Lucrările de betonare s-au desfășurat atât pe timpul zilei, cât și pe timpul nopții. „Turnarea betonului de sub șinele de tramvai a durat până târziu în noapte. Operațiunea s-a finalizat în jurul orei 23", a declarat, pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiș.

Odată turnat betonul între șinele de tramvai, constructorii vor trece la sfârșitul săptămânii la montarea firului de contact de-a lungul liniei. „În weekend se va monta firul de contact pentru linia de tramvai și va începe amplasarea stâlpilor de iluminat din zona șantierului", a spus directorul.

Conform calendarului stabilit de reprezentanții municipalității cu constructorii, la începutul săptămânii viitoare, se vor monta bordurile și se va asfalta carosabilul în zona lucrărilor.

Acestea sunt ultimele lucrări în pregătirea reluării circulației tramvaielor și autovehiculelor de-a lungul Bulevardului Decebal.

Pregătiri pentru reluarea circulației

După două termene amânate, anunțate inițial pentru 9 septembrie, la începerea anului școlar, și pentru luna octombrie, după înlocuirea unei magistrale de apă care traversează Bulevardul Decebal, reprezentanții municipalității au evitat să mai avanseze o dată exactă de reluare a traficului, limitându-se să anunțe public că noul termen este sfârșitul lunii noiembrie.

Cel mai probabil, circulația tramvaielor și autoturismelor pe deasupra pasajului Decebal se va face începând de sâmbătă, înaintea primului tur al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie, termenul fiind convenit - spun sursele BIHOREANULUI - de primarul Florin Birta cu executantul lucrărilor.

Data la care urmează să fie redeschisă circulația, după restricții de trafic de aproape o jumătate de an, urmează să fie anunțată de reprezentanții municipalității în cursul săptămânii viitoare.

Lucrările continuă

Până la terminarea construcției pasajului, programată pentru anul 2026, circulația în zonă se va desfășura exclusiv de-a lungul Bulevardului Decebal. Traficul de-a lungul străzii Tudor Vladimirescu va rămâne în continuare închis în arealul afectat de lucrările la viitorul pasaj subteran.

Lucrările de construire a pasajului subteran de la intersecția Bulevardului Decebal cu strada Tudor Vladimirescu au fost atribuite de municipalitatea orădeană unei asocieri de firme conduse de Freyrom.

Investiția, în valoare de 39,4 milioane de lei, vizează amenajarea unei traversări pe sub Bulevardul Decebal, lungă de 11,9 metri, deservită la ambele capete de scări și de lifturi.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 17 Noi 2024 19:24:12    Titlul subiectului: 220161

In aceasta seara , KT-ul 221 a facut probe pe Bulevardul Decebal , deci zilele viitoare se va relua circulatia tramvaielor pe toate liniile din oras (pana vor incepe lucrarile la pasajele de la Gara si Magazinul Crisul Laughing ).
Bihon:
Se fac primele probe pentru a redeschide circulația tramvaielor peste Pasajul Decebal

Lucrările de modernizare la pasajul Decebal, aflat la intersecția străzii Tudor Vladimirescu și Bulevardul Decebal, avansează.

În seara zilei de duminică, 17 noiembrie, OTL, cu ajutorul mai multor angajați, a efectuat probe de circulație a tramvaielor pe partea superioară a pasajului.

Recent, au fost publicate pe rețelele de socializare poze cu partea superioară a pasajului asfaltată, iar la începutul săptămânii, au fost montate șinele de tramvai pe placa pasajului Decebal.

Potrivit informațiilor transmise de viceprimarul, Teofil Filimon, circulația tramvaielor și autoturismelor ar trebui să fie deschisă până la finalul lunii noiembrie pe pasaj, adică pe Bulevardul Decebal.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 21 Noi 2024 22:33:39    Titlul subiectului: 220175

Desi s-a promis ca nu se vor mai taia "panglici" , astazi a avut loc o conferinta de presa la noul pasaj Decebal , unde au fost prezente si ULF-ul 56 si Astra 314. Incepand de maine la ora 14 , traseele de tramvai vor reveni pe Bulevardul Decebal (liniile 1-8 ) , si va fi desfiintata linia de tramvai 9 si liniile de autobuz T8 si T9.
Conferinta: https://www.facebook.com/watch/?v=588471836961218 .
Articol despre reluarea circulatiei si poza cu 56 si 314 pe noul pasaj:
Bihoreanul: OTL: Tramvaiele vor circula din 22 noiembrie 2024 pe Bulevardul Decebal

Informăm călătorii că, ȋncepând din 22 noiembrie 2024, de la ora 14:00, se reia circulația cu tramvaie pe Bulevardul Decebal. Se va circula pe liniile 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 și 8 respectând traseele:

Linia 1: Pod CFR – Olosig – Gara Centrală – Emanuil Gojdu – Piața Unirii – Decebal – Olosig – Pod CFR

Linia 2: Ioșia – Calea Aradului – Piața Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Salca – Ceyrat – Universitate – Calea Aradului – Ioșia

Linia 3: Pod CFR – Olosig – Decebal – Piața Unirii – Emanuil Gojdu – Gara Centrală – Olosig – Pod CFR

Linia 4: Nufărul – Piața Cetății – Casa de Cultură – Gara Centrală – Olosig – Pod CFR (retur pe același traseu)

Linia 5: Nufărul – Salca – Universitate- Calea Aradului – Biserica Emanuel – Decebal – Olosig – Pod CFR (retur pe același traseu)

Linia 6: Nufărul – Dimitrie Cantemir – Casa de Cultură – Piața Unirii – Biserica Emanuel – Calea Aradului – Universitate – Ceyrat – Salca – Nufărul

Linia 7: Nufărul – Salca – Ceyrat – Universitate – Calea Aradului – Biserica Emanuel – Piața Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Nufărul

Linia 8: Pod CFR – Sinteza – Pod CFR.

Linia 9 se suspendă.

Liniile de autobuz T8 și T9 se vor suspenda odată cu relarea circulației cu tramvaie.

Linia 19 de autobuz revine la traseul normal.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pisti91



Data înscrierii: 28/Mai/2008
Ultima vizita: 07/Iun/2025
Mesaje: 90
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 28 Ian 2025 09:51:45    Titlul subiectului: 220551

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/transport-public-modernizat-in-oradea-noi-tramvaie-si-autobuze-electrice-in-2025-4817398/


804712347451884011457729635740906534178217244118096n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.89 kb
 Vizualizat:  de 2144 ori

804712347451884011457729635740906534178217244118096n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 22 Feb 2025 17:10:48    Titlul subiectului: 220829

Bilantul OTL pentru 2024 si planuri pentru 2025.
Autobuzele au efectuat un total de peste 3 milioane de kilometri in 2024 , iar tramvaiele 2 milioane.
Primul tramvai Astra din noul lot ar trebui sa ajunga in luna mai (contractul s-a semnat la sfaristul lunii decembrie 2023 si primul tramvai trebuia livrat la un an dupa semnare , deci in Oradea vor fi din nou livrate intarzaiat).
Primul autobuz electric ar trebui sa soseasca in septembrie. Planul initial era ca autobuzele electrice sa fie livrate direct in noul garaj , dar cum inca nu s-a inceput constructia acestuia , in garajul vechi vor trebui montate statii de incarcare.
Primaria Oradea: Oradea Transport Local și-a prezentat raportul de activitate pentru anul 2024

Reprezentanții Oradea Transport Local (OTL), Adrian Revnic – director general, Romeo Nica – director economic și Nicoruț Marius – director tehnic, au susținut azi, 21 februarie, o conferință de presă în care au prezentat bilanțul activității desfășurate în anul 2024, precum și principalele perspective pentru anul 2025.

Provocări și realizări în 2024

În cadrul conferinței, directorul general Adrian Revnic a subliniat principalele provocări cu care s-a confruntat societatea în ultimul an, precum și progresele înregistrate. Printre cele mai importante aspecte menționate s-au numărat lucrările majore de infrastructură desfășurate în municipiu, care au impus modificări ale traseelor de transport public și, în anumite cazuri, suspendarea temporară a circulației tramvaielor.

Aceste intervenții au vizat modernizarea infrastructurii rutiere și feroviare, incluzând proiecte precum construcția celor șapte pasaje din Centrul Civic, lucrările de reabilitare a Bulevardului Decebal și a Căii Aradului, precum și alte investiții realizate de administrația locală. Cu toate aceste provocări, OTL a reușit să mențină un nivel ridicat de operativitate și să ofere servicii de transport public apreciate la nivel național, datorită colaborării eficiente cu Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.

În ceea ce privește transportul public, în anul 2024, autobuzele urbane ale OTL au parcurs 3.123.066 de kilometri, cele mai utilizate rute fiind liniile 14, 12, 16 și 17, care conectează principalele zone economice și comerciale ale orașului. Pe rutele metropolitane, autobuzele au totalizat aproape 1 milion de kilometri parcurși.

Tramvaiele au efectuat aproximativ 2 milioane de kilometri, cele mai solicitate linii fiind 4, 2, 5 și 6. După perioada pandemiei, care a influențat semnificativ utilizarea transportului public din cauza restricțiilor impuse, s-a înregistrat o creștere constantă a numărului de călători și a kilometrilor parcurși de mijloacele de transport în comun.

Investiții realizate în 2024

În anul 2024, OTL a derulat o serie de investiții importante, menite să îmbunătățească infrastructura de transport public și să crească eficiența serviciilor oferite. Printre aceste investiții se numără:

Achiziția de noi autobuze și tramvaie pentru modernizarea parcului auto
Reabilitarea liniei de tramvai și modernizarea infrastructurii feroviare
Înlocuirea firului de contact între Biserica Emanuel și Podul Decebal, precum și pe Calea Aradului
Înlocuirea tuturor stâlpilor de susținere de pe axa Decebal – Biserica Emanuel – Casa Piraților
Înverzirea zonei din apropierea Bisericii Emanuel
Reabilitarea trecerilor la nivel cu linia de tramvai prin montarea de dale elastice
Implementarea de echipamente transponder pentru schimbarea automată a macazelor direct din tramvai

Planuri pentru anul 2025

Pentru anul 2025, OTL își propune să continue procesul de modernizare a transportului public din Oradea prin implementarea unor proiecte ambițioase.

Printre inițiativele programate se numără realizarea primului adăpost verde în stația de tramvai din Rogerius, un proiect care urmărește integrarea elementelor de infrastructură ecologică în transportul public. De asemenea, vor fi montate noi chioșcuri de bilete, cu un design modern, în stațiile de tramvai reabilitate în ultimii ani.

Un proiect major vizează extinderea flotei de transport ecologic. În luna septembrie, la Oradea va ajunge primul dintre cele 30 de autobuze electrice marca BYD, achiziționate printr-un proiect cu finanțare europeană. Acestea vor beneficia de stații de încărcare lentă și de două stații de încărcare rapidă.

Tot în anul 2025, începând din luna mai, va avea loc livrarea a nouă garnituri de tramvaie ASTRA Imperio, fiecare având o lungime de 27 de metri și tracțiune cu motor asincron. Aceste tramvaie sunt, de asemenea, achiziționate prin fonduri europene și vor contribui la modernizarea transportului public în municipiu.

În plus, OTL a finalizat proiectul tehnic pentru construcția unei noi autobaze în Parcul Industrial II. Aceasta va include facilități moderne pentru întreținerea și reparația vehiculelor, o stație de încărcare a autobuzelor electrice, o hală de reparații, un sediu administrativ, o spălătorie auto, o stație ITP, o stație de carburanți și panouri fotovoltaice. Investiția totală pentru acest proiect este de 18 milioane de euro, finanțată din fonduri europene.

Unul dintre cele mai importante proiecte aflate în faza finală de pregătire este Tram-Train-ul, un sistem de transport hibrid care va permite integrarea transportului feroviar cu cel urban. Acest proiect, unic în România, va aduce beneficii semnificative pentru locuitorii orașului Oradea și ai zonei metropolitane, facilitând transportul între localitățile din jur și municipiu.

Bilanț economic

În ceea ce privește situația financiară a societății, directorul economic Romeo Nica a precizat că toate obligațiile de plată sunt achitate la zi, iar rezultatele economice favorabile sunt rezultatul unei gestionări eficiente a resurselor și al unei bune colaborări cu partenerii OTL.

Raportul arată, de asemenea, o creștere a vânzărilor de bilete prin diverse canale. Numărul biletelor vândute prin SMS a înregistrat o creștere de 3,67%, ceea ce a generat venituri suplimentare de 84.863 lei. De asemenea, vânzările de bilete prin punctele de vânzare fizice au crescut cu 0,48%, ceea ce înseamnă 1.236 de bilete în plus față de anul precedent. Această creștere a fost observată în primele luni ale anului 2024, însă în perioada în care circulația tramvaielor pe tronsonul Biserica Emanuel – Podul Decebal a fost suspendată, s-a înregistrat o ușoară scădere a vânzărilor de bilete.

Raportul complet de activitate al OTL pentru anul 2024 este disponibil în documentul atașat.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 04 Mar 2025 18:59:08    Titlul subiectului: 220909

Podul Decebal urmeaza sa fie inchis anul acesta pentru a se schimba grinzile , care sunt crapate. Concomitent , ar trebui sa se construiasca pasajul de la Magazinul Crisul. Asta ar insemna ca tramvaiele sa nu circule pe Bulevardul Decebal si Strada Republicii , implicit intreag malul drept al Crisului Repede (cartierul Olosig si Rogerius) ar ramane fara tramvai pana s-ar efectua lucrarile. Din punct de vedere al traficului , masinile afectate de inchiderea podului Decebal ar avea alternative podul Sovata (care si asa este destul de aglomerat) sau podul Centenarului , iar traficul afectat de lucrarile la pasajul de la magazinul Crisul probabil vor folosi podul Centenarului sau drumul expres pentru a evita zona , deci urmeaza niste blocaje enorme in urmatoarea perioada.
Bihoreanul: Podul Decebal din Oradea va fi închis 6 luni pentru reabilitare integrală. Când ar urma să înceapă lucrările

Consiliul Local Oradea a aprobat în ședința de joi indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea integrală a Podului Decebal și a pasajului peste strada Principatelor Unite. Valoarea lucrărilor se ridică la 50 de milioane de lei.

Astfel, lucrările la podul cu patru benzi de circulație, două trotuare de 2,35 m și o lățime a carosabilului de 12,80 m vor avea o durată estimată de 6 luni.

Directorul tehnic al primăriei Sebastian Marchiș, a declarat joi, pentru BIHOREANUL, că lucrările la podul Decebal vor începe anul acesta. O dată clară nu a fost stabilită deocamdată, pentru că urmează finalizarea documentației tehnice și obținerea autorizațiilor necesare, iar apoi scoaterea lucrărilor la licitație.

Construit în 1983, Podul Decebal prezintă degradări medii ale elementelor de rezistență, fiind necesare intervenții pentru a asigura siguranța circulației, după cum a arătat o expertiză comandată de municipalitate.

"Podul are o vechime de 41 de ani, iar materialele utilizate la realizarea infrastructurii și suprastructurii (beton) au o durată normală de exploatare de 32-48 de ani. Întrucât până în prezent nu a beneficiat de lucrări de reabilitare capitală, este necesară reabilitarea, consolidarea și înlocuirea unor elemente structurale pentru a asigura circulația în condiții de siguranță", se arată într-un comunicat de presă transmis de biroul de presă al Primăriei Oradea.

Construit din beton armat și oțel, acesta va rămâne cu patru benzi de circulație și cu cele două trotuare late.

"Expertiza tehnică a evidențiat fisuri longitudinale pe bulbul inferior al unor grinzi, afectând rezistența structurii. În consecință, suprastructura podului va fi refăcută, înlocuindu-se grinzile prefabricate din beton cu grinzi metalice profilate, ceea ce va reduce greutatea proprie a structurii și va compensa încărcările suplimentare generate de trafic", mai arată comunicatul.

Lucrările de reabilitare vor include demolarea suprastructurii existente și consolidarea fundațiilor și elevațiilor la culee și pile.

De asemenea, vor fi refăcute plăcile de racordare și realizat un sistem de drenaj sub nivelul banchetelor.

Proiectul mai prevede montarea unor aparate de reazem noi din neopren armat și a unor dispozitive antiseismice pentru a îmbunătăți stabilitatea podului.

Suprastructura va fi reconstruită folosind o combinație de oțel și beton, iar pasajul (foto) va beneficia de sporirea gabaritului.

În plus, vor fi montate parapete direcționale, aplicată hidroizolația, realizate rosturi impermeabile și refăcute stratul de asfalt și marcajele rutiere pentru a asigura condiții optime de circulație.

Valoarea totală a investiției este de 50.169.437,05 lei, inclusiv TVA.

De menționat că bulevardul Decebal a intrat în 2024 într-un amplu proces de modernizare, din zona pieței până la intersecția cu strada Iuliu Maniu. De asemenea, este în construcție și Pasajul rutier pe sub bulevardul Decebal de la intersecția cu strada Tudor Vladimirescu.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Mar 2025 14:56:48    Titlul subiectului: 221080

O demonstratie la depoul din Oradea, unde s-au testat echipamentele moderne de a repune tramvaiele deraiate pe sine. Articolul se gaseste aici

Citat:
Tramvai deraiat în depoul Oradea, repus pe șine cu echipamente moderne

Un tramvai a deraiat joi în depoul Oradea, fiind repus pe șine cu echipamente moderne. Deraierea a fost una simulată pentru a ajuta la demonstrarea performanețelor avute de echipamente actuale destinate reraierii trenurilor și tramvaielor.

Ediția 2025 a Conferinței de Infrastructură Club Feroviar a prilejuit în a doua zi a acesteia o vizită de lucru la OTL – Oradea Transport Local. Două companii au susținut prezentări de echipamente de sudură a șinelor și de reraiere pentru tramvaie, dar și vagoane/locomotive.

Reprezentanți ai firmei olandeze Holmatro (înființată la 1967 în Olanda) au demonstrat practic cum se poate repune pe șine un tramvai deraiat. Compania, ce are partener în România în domeniul echipamentelor de reraiere compania Hiarom Invest, este activă în domeniul echipamentelor de descarcerare, reraiere, soluții hidraulice.

Cu ajutorul unui echipament compact format din câțiva cilindri hidraulici, distribuitoare hidraulice și un motor termic portabil, un tramvai Astra a fost repus pe șine în cel mult 20-30 de minute.

Echipamentul are furtune de înaltă presiune cu protecție împotriva pierderii bruște de presiune, cilindri hidraulici în două trepte cu o capacitate de 80-120 de tone forță fiecare și cursă de până la 250 mm.

Atât cilindrii propriu-ziși, cât și pistoanele, sunt confecționate din aluminiu pentru atingerea unei greutăți mici a ansamblului.

Dispozitivul se poate monta fie pe două urechi prevăzute special pe tramvai, fie în niște locașuri transversale, de asemenea gândite cu acest scop.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2025 22:11:08    Titlul subiectului: 221101

A fost lansata licitatia pentru instalarea de statii de incarcare in "fostul" garaj de pe Strada Atelierelor. Chiar daca OTL achizitioneaza autobuze electrice , nu vad ce rost are instalarea de statii de incarcare intr-un garaj care urmeaza sa fie demolat. Planul initial era ca autobuzele electrice sa fie livrate direct in noul garaj , dar constructia acestuia este inca in faza incipienta. Din punctul meu de vedere se putea gasi o solutie mai buna , fie amplasarea incarcatoarelor in capete de linii astfel autobuzele sa fie incarcate doar la capat , fie o solutie temporara , cum ar fi un parteneriat cu o firma care are statii de incarcare.
Bihon:
Primăria Oradea va construi o stație de încărcare a autobuzelor electrice care urmează să intre în flota OTL
Consiliul Local Oradea a aprobat în ședința de astăzi, 26 martie, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici

Implementarea acestei investiții este necesară în contextul tranziției către un transport public sustenabil și prietenos cu mediul. Odată cu creșterea numărului de vehicule electrice în transportul public local, este esențială dezvoltarea unei infrastructuri moderne și fiabile, capabile să asigure un flux energetic constant și sigur pentru încărcarea acestora.

Lucrările prevăzute constau în realizarea alimentării cu energie electrică printr-un sistem de racordare la rețeaua de medie tensiune, precum și în execuția instalațiilor de utilizare pentru alimentarea postului de transformare și a stațiilor de încărcare.

Capacitatea energetică instalată va fi de 2 x 1250 kVA, reprezentând puterea totală a postului de transformare. Durata totală de implementare a proiectului este estimată la 3 luni, iar termenul efectiv de execuție a lucrărilor este de 1 lună.

Finanțarea investiției se va realiza din bugetul local sau din alte surse de finanțare disponibile.

Valoarea totală a proiectului este de 2.702.619,98 lei, inclusiv TVA.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Pagina 16 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community