Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 1408 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 06 Mar 2024 22:00:33 Titlul subiectului: |
218624 |
|
In apropiere de Piata Romana cred ca e loterie. anumite componente se incing si se mai intampla si astfel de incidente! Au si citelisurile metehnele lor. Intr adevar Ikarusurile sunt mai robuste
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Mar 2024 20:30:10 Titlul subiectului: |
218662 |
|
Se pare ca totul ar fi pornit de la o aeroterma. Articolul se gaseste aici
Citat: | De ce s-ar fi aprins ca o torță troleibuzul de pe linia 96, zilele trecute, în zona Depoului Alexandria din București | Surse
Au apărut noi detalii în cazul troleibuzului de pe linia 96 care a luat foc la începutul săptămânii. Surse STB au declarat pentru Gândul care ar putea fi cauza incendiului.
În urmă cu patru ani, un troleibuz de același tip a ars ca o torță în centrul Bucureștiului.
Care ar putea fi cauza incidentului
Surse STB au declarat pentru Gândul care este posibila cauză a incendiului care a izbucnit și a făcut praf un troleibuz care circula pe linia 96.
Aeroterma de bord ar fi cea care a pornit focul, însă nu este exclusă nici eroarea umană, respectiv o neglijență a șoferului.
Sursele Gândul spun că în momentul în care aeroterma de bord ar fi început să scoată fum, aceasta ar fi trebuit să fie oprită: " fost vorba de o eroare a echipamentului electric, combinată cu o eroare a șoferului. Întrebarea se pune dacă șoferul a coborât din vehicul, cu troleul pe fir. Dacă a coborât, și s-a bazat pe faptul că lipsește puțin, atunci este o eroare. Ce a declanșat incendiul este aeroterma de bord, care este alimentată la 750 de volți. În mod normal, ea, când a început să scoată fum, trebuia oprită, sau să se tragă captatorii de la rețea."
Reamintim faptul că marți, 5 martie 2024, un troleibuz Astra Irisbus Citelis 12T a ars ca o torță în zona depoului Alexandria. În zona respectivă s-a creat un fum negru.
Liniile STB 96, 226 și 227 au fost blocate în zona respectivă, iar motivul transmis inițial de Societate a fost „o defecțiune tehnică”. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 222 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2024 10:42:19 Titlul subiectului: |
218666 |
|
Sa inteleg, deci, ca aeroterma nu avea protectie la supraincalzire si nici la scurt-circuit!?
_________________ 611 |
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2024 12:29:24 Titlul subiectului: |
218670 |
|
Aerotermele știam că merg la 380v, nu tocmai la 750v, adică tensiunea de alimentare din rețea. Ori este o eroare în articol, ori o informare personal greșită...
Deci cumva ca în cazul lui 5241 prin anul 2015, doar că la Ikarus au fost pe fază și nu a apucat focul să se extindă, însă după stingere era prin cabină peste tot numai spumă albă de la extinctor... A fost ulterior refăcut, după ce a rămas aproape fără bord. Nu știu dacă mai sunt pe undeva pozele, de fapt nu știu dacă au ajuns vreodată pe internet.
Plus că ulterior s-a umblat la aerotermele tuturor troleibuzelor din depou, astfel că la multe care băgau căldură tip saună (5141 mai era un exemplu), ulterior băgau mai mult rece decât cald. Greșeala multora este că opreau aeroterma fără să o răcească întâi, lucru ce nu se face mai ales când totul e electric.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2024 13:38:18 Titlul subiectului: |
218672 |
|
Dar nu exista niste proceduri interne, referitoare la aeroterme ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2024 22:06:23 Titlul subiectului: |
218678 |
|
Normal orice vehicul trebuie să fie conform din fabrică până la casare, deci indirect aerotermele nu trebuiau modificate.
Oricum nu știu de ce au exagerat cu reglajul, eu personal nici nu pot să stau într-o mașină dacă este foooarte cald, oricât de frig ar fi afară...
|
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 00:36:00 Titlul subiectului: |
218684 |
|
Aeroterma este o componenta consumabila la o mașină. Te poți aștepta să o înlocuiești o data cel puțin pe durata vieții unei mașini. Aeroterma e un electromotor cu elice. Se poate înfunda sau coroda.
Iar troleele astea au destui ani de exploatare.
Daca într-adevăr a fost de la aeroterma problema, ar trebui verificate și înlocuite aerotermele (daca situația impune) la toate celelalte troleibuze de acest model. Și aș arunca o privire și la autobuzele vechi.
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 762 Locație: Buzau
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 16:01:35 Titlul subiectului: |
218691 |
|
La autobuze aerotermele funcționează cu ajutorul apei din instalația de răcire (mă rog, antigelul), dacă motorul nu este cald nu ai nici căldură, astfel că să ia foc șansele sunt foarte minime. Dar la troleibuze aerotermele funcționează cu rezistențe care se încălzesc (gen feonul de păr) cu ventilatoare (asemeni autobuzelor) care împing căldura creată, iar pentru asta au nevoie doar de curent (și nu orice curent slab) și dacă îți bagi mâna pe acolo să bage mai cald că "nu are ce să se întâmple"... cam ai zice o prostie, mai ales dacă o să funcționeze fără pauze.
|
|
Sus |
|
 |
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 222 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 16:53:02 Titlul subiectului: |
218692 |
|
Eu de aceea am intrebat, cum este posibil sa ia foc daca sunt prevazute cu protectie la supraincalzire si scurtcircuit
_________________ 611 |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 17:46:26 Titlul subiectului: |
218693 |
|
Protectia aceea poate ceda la o mașină veche. De multe ori este vorba de niste relee de protecție care trebuiesc înlocuite.
Inclusiv la mașini și autobuze acea aeroterma se poate înfunda sau rugini și nu se mai învârte cum trebuie. De aici ai și probleme electrice. Mergând ani de zile așa, in timp mai deteriorezi și ceva pe instalația electrică. Poți să ai probleme pe urmă și cu releele .
Apoi da, daca au mai și umblat la reglajul ei, la troleu, iarăși e un factor.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 18:00:02 Titlul subiectului: |
218694 |
|
E clara treaba, mentenanta este egala cu zero
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 19:33:36 Titlul subiectului: |
218700 |
|
Așa cred și eu... Nu se prea tine cont de aspectele astea. Că nu sunt fonduri suficiente, că nu e interes... Motive ar fi.
Am spus și pe alt topic ideea asta: La noi se merge pe aceeași idee ca in urma cu 25 de ani... Merge orice. Autobuzele și troleibuzele moderne sunt tratate exact ca DAC-urile. Pe DAC-uri mergea orice, că erau simple și rudimentare... Construite din ciocan și nicovala. Pe vehiculele moderne nu mai merge orice. Că nu mai sunt DAC-uri.
Troleele astea au 17 ani, dar nu vor rezista probabil încă 10, precum IKARUS 415T.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 20:48:00 Titlul subiectului: |
218702 |
|
Ma intreb ce se vor intampla cu noile troleibuze dupa ce va expira garantia de la producator daca cei de la STB au aceasta mentalitate.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea 
Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 06 Sep 2024 11:27:01, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 222 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Aug 2024 22:48:36 Titlul subiectului: |
219792 |
|
Un exemplar de IrisBus Citelis a ajuns la Bucurestii Noi, din pacate nu am retinut Nr de inventar
_________________ 611 |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Sep 2024 11:27:51 Titlul subiectului: |
219853 |
|
Il deserveste pe 86 ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 11 Sep 2024 15:52:42 Titlul subiectului: |
219880 |
|
Sunt mai multe, vreo 5 și toate defecte! Inclusiv 5386, ieșit de la RK!
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Sep 2024 19:16:53 Titlul subiectului: |
219881 |
|
Mi se pare bizar sa se defecteze un troleu iesit de la RK. Nu se mai fac cum trebuie RK-urile ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 11 Sep 2024 22:03:30 Titlul subiectului: |
219885 |
|
Nu cunosc exact situația lui dar din ce am citit pe facebook pe grupul RAS , e incomplet de la RK! Sunt si cateva poze acolo.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Ian 2025 07:58:31 Titlul subiectului: |
220480 |
|
Unul dintre troleibuzele Irisbus care a trecut prin RK si este revopsit in noua sechema de culoare a STB. Si barele de sustinere au fost revopsite. Cel in care am fost ieri, circula pe linia 79. Am mai vazut unul pe linia 86 si altul pe linia 66.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.97 kb |
Vizualizat: |
de 1607 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.48 kb |
Vizualizat: |
de 1607 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.65 kb |
Vizualizat: |
de 1607 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 222 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Ian 2025 10:49:43 Titlul subiectului: |
220485 |
|
Oare de ce nu au mai montat panoul tapisat din zona pentru carucioare?
_________________ 611 |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Ian 2025 10:22:02 Titlul subiectului: |
220486 |
|
Probabil nu si-au mai batut capul. Intre timp, aproape zi de zi, vad cate un Irisbus cazut la datorie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.26 kb |
Vizualizat: |
de 1550 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.59 kb |
Vizualizat: |
de 1550 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 28 Ian 2025 12:39:27 Titlul subiectului: |
220553 |
|
Au 18-19 ani, sunt destul de uzate. Ma bucur ca unele dintre ele au parte de RK si o noua schema de culoare, insa ma astept ca in 2-3 ani sa fie tot mai multe retrase. Probabil vor lua piese de pe cele retrase ca sa le mentina pe cele mai bune in circulatie.
Le vad la traseu prin capitala cand am drum pe acolo, uneori am prins si eu Citelis-uri cazute la datorie, chiar pe bd. Iuliu Maniu...
Ca sa inlocuiesti 300 de troleibuze vechi (200 Ikarus + 100 Citelis) nu e suficient sa aduci doar 100 de Solaris-uri scurte. Prevad o noua licitatie in urmatorii 4-5 ani, pentru un alt lot de 100 de troleibuze.
|
|
Sus |
|
 |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 1408 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 28 Ian 2025 23:53:21 Titlul subiectului: |
220572 |
|
Filme! Oricum nu mai erau 200+100 ci mai degraba vreo 80+60. Mai trebuie sa vina 22 Solaris si sa speram ca se vor mai organiza licitatii pentru ceva articulate. Dar intr adevar o reala problema este infrastructura. Colegul Emil a semnalat bine faptul ca multi stalpi sunt destul de avariati, ceea ce duce si la o retea precara, desi, parerea mea, reteaua in Bucuresti e ok
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Mar 2025 17:19:40 Titlul subiectului: |
221050 |
|
Asa arata un Irisbus aflat la a doua tinerete. Sunt curiosc cat de fiabile vor fi dupa ultimul RK. Ca aspect exterior mie imi plac cum arata ! Le-am vazut circuland pe liniile 66, 79 si 86, probabil mai sunt si pe alte linii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.93 kb |
Vizualizat: |
de 865 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Lun 24 Mar 2025 20:49:59 Titlul subiectului: |
221062 |
|
Momentan sunt 4, 3 la Vatra Luminoasă, 5348, 5366 si 5386 și unul la Bujoreni, 5384.
|
|
Sus |
|
 |
|