Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Oct/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 06 Mar 2024 22:00:33 Titlul subiectului: |
218624 |
|
In apropiere de Piata Romana cred ca e loterie. anumite componente se incing si se mai intampla si astfel de incidente! Au si citelisurile metehnele lor. Intr adevar Ikarusurile sunt mai robuste |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 10079 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Mar 2024 20:30:10 Titlul subiectului: |
218662 |
|
Se pare ca totul ar fi pornit de la o aeroterma. Articolul se gaseste aici
Citat: | De ce s-ar fi aprins ca o torță troleibuzul de pe linia 96, zilele trecute, în zona Depoului Alexandria din București | Surse
Au apărut noi detalii în cazul troleibuzului de pe linia 96 care a luat foc la începutul săptămânii. Surse STB au declarat pentru Gândul care ar putea fi cauza incendiului.
În urmă cu patru ani, un troleibuz de același tip a ars ca o torță în centrul Bucureștiului.
Care ar putea fi cauza incidentului
Surse STB au declarat pentru Gândul care este posibila cauză a incendiului care a izbucnit și a făcut praf un troleibuz care circula pe linia 96.
Aeroterma de bord ar fi cea care a pornit focul, însă nu este exclusă nici eroarea umană, respectiv o neglijență a șoferului.
Sursele Gândul spun că în momentul în care aeroterma de bord ar fi început să scoată fum, aceasta ar fi trebuit să fie oprită: " fost vorba de o eroare a echipamentului electric, combinată cu o eroare a șoferului. Întrebarea se pune dacă șoferul a coborât din vehicul, cu troleul pe fir. Dacă a coborât, și s-a bazat pe faptul că lipsește puțin, atunci este o eroare. Ce a declanșat incendiul este aeroterma de bord, care este alimentată la 750 de volți. În mod normal, ea, când a început să scoată fum, trebuia oprită, sau să se tragă captatorii de la rețea."
Reamintim faptul că marți, 5 martie 2024, un troleibuz Astra Irisbus Citelis 12T a ars ca o torță în zona depoului Alexandria. În zona respectivă s-a creat un fum negru.
Liniile STB 96, 226 și 227 au fost blocate în zona respectivă, iar motivul transmis inițial de Societate a fost „o defecțiune tehnică”. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 04/Oct/2024 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2024 10:42:19 Titlul subiectului: |
218666 |
|
Sa inteleg, deci, ca aeroterma nu avea protectie la supraincalzire si nici la scurt-circuit!? _________________ 611 |
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 730 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2024 12:29:24 Titlul subiectului: |
218670 |
|
Aerotermele știam că merg la 380v, nu tocmai la 750v, adică tensiunea de alimentare din rețea. Ori este o eroare în articol, ori o informare personal greșită...
Deci cumva ca în cazul lui 5241 prin anul 2015, doar că la Ikarus au fost pe fază și nu a apucat focul să se extindă, însă după stingere era prin cabină peste tot numai spumă albă de la extinctor... A fost ulterior refăcut, după ce a rămas aproape fără bord. Nu știu dacă mai sunt pe undeva pozele, de fapt nu știu dacă au ajuns vreodată pe internet.
Plus că ulterior s-a umblat la aerotermele tuturor troleibuzelor din depou, astfel că la multe care băgau căldură tip saună (5141 mai era un exemplu), ulterior băgau mai mult rece decât cald. Greșeala multora este că opreau aeroterma fără să o răcească întâi, lucru ce nu se face mai ales când totul e electric. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 10079 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2024 13:38:18 Titlul subiectului: |
218672 |
|
Dar nu exista niste proceduri interne, referitoare la aeroterme ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 730 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2024 22:06:23 Titlul subiectului: |
218678 |
|
Normal orice vehicul trebuie să fie conform din fabrică până la casare, deci indirect aerotermele nu trebuiau modificate.
Oricum nu știu de ce au exagerat cu reglajul, eu personal nici nu pot să stau într-o mașină dacă este foooarte cald, oricât de frig ar fi afară... |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 00:36:00 Titlul subiectului: |
218684 |
|
Aeroterma este o componenta consumabila la o mașină. Te poți aștepta să o înlocuiești o data cel puțin pe durata vieții unei mașini. Aeroterma e un electromotor cu elice. Se poate înfunda sau coroda.
Iar troleele astea au destui ani de exploatare.
Daca într-adevăr a fost de la aeroterma problema, ar trebui verificate și înlocuite aerotermele (daca situația impune) la toate celelalte troleibuze de acest model. Și aș arunca o privire și la autobuzele vechi. |
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 730 Locație: Buzau
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 16:01:35 Titlul subiectului: |
218691 |
|
La autobuze aerotermele funcționează cu ajutorul apei din instalația de răcire (mă rog, antigelul), dacă motorul nu este cald nu ai nici căldură, astfel că să ia foc șansele sunt foarte minime. Dar la troleibuze aerotermele funcționează cu rezistențe care se încălzesc (gen feonul de păr) cu ventilatoare (asemeni autobuzelor) care împing căldura creată, iar pentru asta au nevoie doar de curent (și nu orice curent slab) și dacă îți bagi mâna pe acolo să bage mai cald că "nu are ce să se întâmple"... cam ai zice o prostie, mai ales dacă o să funcționeze fără pauze. |
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 04/Oct/2024 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 16:53:02 Titlul subiectului: |
218692 |
|
Eu de aceea am intrebat, cum este posibil sa ia foc daca sunt prevazute cu protectie la supraincalzire si scurtcircuit _________________ 611 |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 17:46:26 Titlul subiectului: |
218693 |
|
Protectia aceea poate ceda la o mașină veche. De multe ori este vorba de niste relee de protecție care trebuiesc înlocuite.
Inclusiv la mașini și autobuze acea aeroterma se poate înfunda sau rugini și nu se mai învârte cum trebuie. De aici ai și probleme electrice. Mergând ani de zile așa, in timp mai deteriorezi și ceva pe instalația electrică. Poți să ai probleme pe urmă și cu releele .
Apoi da, daca au mai și umblat la reglajul ei, la troleu, iarăși e un factor. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 10079 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 18:00:02 Titlul subiectului: |
218694 |
|
E clara treaba, mentenanta este egala cu zero _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 19:33:36 Titlul subiectului: |
218700 |
|
Așa cred și eu... Nu se prea tine cont de aspectele astea. Că nu sunt fonduri suficiente, că nu e interes... Motive ar fi.
Am spus și pe alt topic ideea asta: La noi se merge pe aceeași idee ca in urma cu 25 de ani... Merge orice. Autobuzele și troleibuzele moderne sunt tratate exact ca DAC-urile. Pe DAC-uri mergea orice, că erau simple și rudimentare... Construite din ciocan și nicovala. Pe vehiculele moderne nu mai merge orice. Că nu mai sunt DAC-uri.
Troleele astea au 17 ani, dar nu vor rezista probabil încă 10, precum IKARUS 415T. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 10079 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Mar 2024 20:48:00 Titlul subiectului: |
218702 |
|
Ma intreb ce se vor intampla cu noile troleibuze dupa ce va expira garantia de la producator daca cei de la STB au aceasta mentalitate. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 06 Sep 2024 11:27:01, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 04/Oct/2024 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Aug 2024 22:48:36 Titlul subiectului: |
219792 |
|
Un exemplar de IrisBus Citelis a ajuns la Bucurestii Noi, din pacate nu am retinut Nr de inventar _________________ 611 |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 10079 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Sep 2024 11:27:51 Titlul subiectului: |
219853 |
|
Il deserveste pe 86 ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 03/Oct/2024 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 11 Sep 2024 15:52:42 Titlul subiectului: |
219880 |
|
Sunt mai multe, vreo 5 și toate defecte! Inclusiv 5386, ieșit de la RK! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Oct/2024 Mesaje: 10079 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Sep 2024 19:16:53 Titlul subiectului: |
219881 |
|
Mi se pare bizar sa se defecteze un troleu iesit de la RK. Nu se mai fac cum trebuie RK-urile ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 03/Oct/2024 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 11 Sep 2024 22:03:30 Titlul subiectului: |
219885 |
|
Nu cunosc exact situația lui dar din ce am citit pe facebook pe grupul RAS , e incomplet de la RK! Sunt si cateva poze acolo. |
|
Sus |
|
|
|