|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 23 Feb 2013 22:39:19 Titlul subiectului: |
162932 |
|
E cu dus si cu intors.
E mai scump si cateodata ai putea chiar sa ajungi mai tarziu unde ti-ai propus.
Ai pornit de la o idee gresita, si anume transportul in comun este o solutie de a ajunge mai eficient la o destinatie si nu o alternativa pentru cei care nu-si port permite o masina mica.
Nu uita ca daca 30 persoane se apuca sa-si gateasca singure o sa-i coste mai mult dacat daca o singura persoana face mancare pentru toti
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 14 Mai 2013 23:30:51 Titlul subiectului: |
164513 |
|
5 zile in Bucuresti confirma teorile multora ca cel putin in Romania, transportul in comun iti aduce o mare economie, comparat cu masina proprie. Pai la 1.4 lei/km la taxi e parastas curat.
La fel am plecat la Brasov, am rezervat online dus-intors, in total reducere de 15 lei. Am platit 80 lei cu totul. La Bv am platt 18 lei pentru trei zile, a cate un abonament pe zi pe toate liniile. Am facut economie de cel putin 150 lei fata de circulatul cu masina proprie. Bineintele ca am folosit si masina, pentru niste cumparaturi si mai ales la drumuri facute impreuna cu parintii care se deplaseaza mai greu.
In vest, e cam invers... vedeti si discutiile de mai sus.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 31 Mai 2013 14:52:13 Titlul subiectului: |
164817 |
|
Sa mai facem un studiu de caz, in Marea Britanie. Distanta dintre Londra si Sheffield (in nordul tarii) este de 175 mile (approx. 360 km).
- Trenul, care se peresupune a fi ecologic si asa, costa in sistem privatizat 100% cam £70, dus-intors. Timp de parcurs: 3h si 45 min cu o schimbare undeva.
- Masina personala (daca o ai), punand si un mic procent din acareturi (asigurare, ITP al 1 an, etc) te duce la £40 Disel si £60 la benzina. Timp de parcurs: 3h -3h si 30min, in functie de stilul de condus.
- Autocarul costa in tre £4 si £18 un dus si face cam 4h si 30min.
Ce ati alege? In nici un caz trenul asa-zis ecologic care ca timp nu aduce nimic foarte spectaculossi care si costa extraordinar de mult. Oricine care nu are nici un fel de subventie alege masina sau autocarul. De unde, iar spun, sa nu ne lasam pacalit, caci trnasportul public are doar rolul de .. transport. Restul sunt pierderi sau beneficii colaterale, iar masina personala nu este deloc de lepadat, cu otate asa-zisele neajunsuri.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 31 Mai 2013 18:14:30 Titlul subiectului: |
164819 |
|
Fata de Romania, trenul merge de doua ori mai repede in Anglia. Asta judecand dupa timpii de parcurs pe care i-ai spus, pe distanta de 360 km. Ca pret intr-adevar este mult, exagerat de mult si normal ca as alege masina sau autocarul. De ce au aceasta politica englezii ? Se pare ca nu favorizeaza transportul pe sine.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Lun 03 Iun 2013 15:29:43 Titlul subiectului: |
164883 |
|
Ei favorizeaza, incearca tot soiul de oferte, dar pretul ramine foarte mare. Lumea merge cu trenul mai ales in jurul Londrei, sau international cu Eurostar. Dar, din pacate, preturile prohibitive si scaderea calitatii, isi spun cuvintul. Oricum ideea e ca nu trebuie renuntat la nici o forma detransport in detrimentul alteia. Pana la urma trebuie sa ramina o chestie de optiune si nu de obligativitate.
Acum, ca tot ai adus vorba la ei este o discutie mare despre o a doua magistrala de trenuri foarte rapide, care presupune si modificari de ecosisteme la care lumea se impotriveste. Impotrivirea vine tocmai din cauza preturilor foarte ridicate. Cine va da 100 lire sa mearga pana la Manchester?
Ideea e ca alegerea mijlocului pentru efectuarea unei calatorii se face dupa niste calcule a ceea ce vrei sa obtii. Ai optiuni, alegi.
Ai spus ca trenul in UK circula mai repede decat in Romania. Pai e cam automata chestiunea, pentru ca trenul ORIUNDE in lume merge mai repede decat in Romania. Nu stiu ce alta tara (cel putin europeana) mai are media vitezei pe calea ferata de 35 km/h...
Eu tocmai mi-am luat o masina Diesel care consuma extrem de putin, in medie 5l/100km = 44 mile/galon (cum se masoara aici), SH. Aici masinile SH mai vechi de 5 ani sunt foarte foarte ieftine. Doar asigurarea este ceva mai scumpa. Ce rezulta? Ca voi merge mereu cu masina? Nici vorba, am doar o alternativa, atunci cand transportul in comun (nu imi place sintagma public, pentru ca si masina mica e pentru public) nu imi ofera ceea ce doresc. Masina aici in Londra nu imi va fi utila, pentru ca parcarea e putina si foarte scumpa. Dar cand ma voi muta din Londra peste cateva luni ,ai la tara, cred ca imi va fi de folos pentru mersul la serviciu si pentr uexcursii si conexiunile cu aeroporturile care vor fi mai dificile in alte conditii.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 18 Mar 2014 14:58:05 Titlul subiectului: |
171799 |
|
Ieri am avut parte de inca o exprimare a neo-comunismului care acum nu se mai agata de clasa muncitoare care nu mai exista, ci a gasit alte subiecte pe care sa isi plieze principiile idioate si mai ales agresive. Enumar doua: ecologia stangista si minoritatile sexuale, acestea fiind si niste bazine electorale excelente pentru stanga asta nenorocita.
Ce legatura are? Pai Parisul ieri a introdus masura pentru care Nicu l-ar pupa pe obraji pe mai tanarul Francois. Mersul dupa placute pare sau impare!!! PE motiv de smog care s-a adunat din cauza (sic) vremii foarte bune. Un fel de Londra inainte de Clean Air Bill, v-am mai povestit eu.
Ce este insa absolut comunist si abject, este aruncarea poverii pe spinarea soferilor si a masinilor mici, nefiind dovedit de absolut nimic. Ba din contra, revista Nature, daca nu ma insel, aia de care Gadea zicea ca e revista basista de colorat, a publicat un studiu potrivit caruia emisiile masinilor din intreaga lume nu polueaza decat cam 2-3%. Restul sunt deseurile, taierile masive de spatii verzi, deseurile produse si aruncate in oceane de vase samd. Masinile au doar o mica contributie. Iar un argument banal si la indemana este faptul ca de dragul buzunarului, oamenii cauta masini cu consum infim. Cum am cautat si eu. Ford Focus sedan Diesel, 4% afara, medie 6%. Un plin imi ajunge o luna de zile. Deci unde dracu sa poluez atita cat sa apara smog?
O alta chestiune este blamarea iar nejustificata a masinilor Diesel. Poate ca daca o faceau acum 20 ani aveau dreptate, dar tehnologia Diesel cu norme Euro a avansat foarte mult si este extrem de putin poluanta.
Ce e mai grav este ca si dreapta se raliaza stangismului astuia din dorinta de a castiga electorat de aici.
Smogul respectiv apare de la incalzire, urmele de industrie care au ramas si nu s-au modernizat si alti factori. nu s-a gandit nimeni ca poate poluarea aia a fost adusa de curenti de pe undeva.
Totul este o facatura stangista a cestei planete care a virat aproape neverosimil la stanga, miscare sustinuta de SUA si al ei Obama (de altfel un socialist de mare angajament).
Apropos un aviz si talambilor cu troleibuzu! V-am mai spus, ca sa produci acel curent electric poluezi mai mult decat niste autobuze, iar asa-zisele tehnologii regenerabile sunt extrem de scumpe si inca complet nefiabile, asa ca nu merita de nici o culoare!
Oricum, sunt curios ce vor nascoci mai departe in numele asa-zisei sanatati a omenirii care orcum tot mai bolnava e...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Mar 2014 15:35:11 Titlul subiectului: |
171802 |
|
Pai atunci sa desfiintam transportul in comun cu totul si sa ne luam cu totii masini personale
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 18 Mar 2014 15:38:13 Titlul subiectului: |
171805 |
|
Nu asa se pune problema. Se pune problema ca in loc sa discutam despre o existenta amiabila, atita soferitlor cat si a transportului in comun si a biciclistilor si a pietonilor, se fac tot felul de blamari si procese publice soferilor si masinilor fara insa a crea nici un fel de beneficiu nimanui. Este ura de clasa, sa ne intelegem, nu este dorinta de mai bine!
Am mai povestit chestia asta cu argumente zic eu destul de bine plasate.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Mar 2014 15:39:49 Titlul subiectului: |
171806 |
|
Pentru existenta amiabila pledez si eu, din pacate la noi in Romania, ba o dam intr-o extrema ba o dam in alta extrema. Ma rog, deocamdata societatile/regiile de transport in comun din tara traverseaza o situatie dificila d.p.d.v. financiar.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 30 Noi 2016 20:53:50 Titlul subiectului: |
187308 |
|
Cand, ieri, dupa masa, in Bucuresti, se facea o ora de la Obor la Cora Pantelimon sau trei ore de la Universitate la comuna Berceni (20 km), inseamna ca in capitala este o problema. Situatia nu mai poate continua asa la infinit, ori se investeste in infrastructura pentru a fluidiza, cat de cat traficul, ori se stimuleaza transportul in comun.
Cum ies mai multi oameni cu masinile, deja este nebunie generala in capitala.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Noi 2018 23:49:44 Titlul subiectului: |
196996 |
|
Se tot spune la TV ca Bucurestiul trebuie sa imbunatateasca transportul in comun, mai ales ca riscam sa primim amenzi uriase din cauza nerespectarii angajamentelor de mediu. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Suntem la un pas sa platim amenzi uriase pentru aerul toxic din Bucuresti. Firea da vina pe ceilalti primari PSD si pe Guvern
Procesul in care Romania este data in judecata pentru ca nu a luat masuri ca bucurestenii sa nu mai respire un aer toxic a inceput oficial, luni, cand Ministerul Mediului a primit de la Curtea de Justitie a UE o documentatie stufoasa de cateva sute de pagini cu motivele pentru care am ajuns in situatia aceasta.
In cazul unei condamnari, Romania va plati intre 100.000 si 400.000 de euro pentru fiecare zi in care nu rezolva problema, avand in vedere ca este vorba de sanatatea cetatenilor. Insa banii vor fi platiti, practic, tot de victime, adica din bugetul Capitalei.
Precizam in articolul publicat anterior pe aceasta tema ca am solicitat oficial Primariei Bucuresti sa spuna ce masuri au fost luate si daca ele sunt suficiente astfel incat sa nu ajungem in situatia sa si platim scump pentru aerul toxic care ne imbolnaveste.
In acelasi articol, enumeram si actiunile luate de primarul Gabriela Firea si aratam si de ce ele nu sunt sustenabile pentru un viitor cu un aer curat.
Firea arunca pisica
Nu am primit raspuns la solicitarea noastra, in schimb, institutia a remis marti un comunicat dat in numele Gabrielei Firea in care sunt prezentate aceleasi masuri demontate de noi, doar ca intr-o lumina pozitiva.
Insa nu inainte sa ne spuna ca nu este vina ei si sa arate cu degetul catre oricine altcineva. (Precizam ca sublinierile din comunicat nu ne apartin, au fost facute de Primarie).
"In legatura cu informatiile aparute in spatiul public, referitoare la faptul ca Romania este trimisa de Comisia Europeana la Curtea de Justitie a UE 'pentru aerul poluat din Bucuresti', Primaria Capitalei face urmatoarele precizari:
Situatia in care se afla municipiul Bucuresti ca urmare a derularii procedurii de infringement deschisa de catre Comisia europeana impotriva Romaniei privind calitatea aerului, a fost generata de nerespectarea conditiilor de calitate a aerului impuse de legislatia europeana intr-o perioada anterioara actualului mandat.
Astfel, in Capitala, incepand cu anul 2007 s-au inregistrat in mod constant depasiri ale valorilor concentratiilor medii zilnice si anuale pentru pulberi in suspensie PM10, ceea ce inseamna ca sanctiunea ce poate fi aplicata Romaniei de catre Curtea de Justitie Europeana cuprinde perioada anterioara actualului mandat. (7 ani de neconformare respectiv intervalul 2007-2014.) ", se arata in comunicat. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Noi 2018 23:53:46 Titlul subiectului: |
196997 |
|
Acum intrebarea care vine este urmatoarea. In conditiile in care capitala tarii este sufocata de masini, cum se poate dezvolta transportul in comun ?
Cum pot fi tentati bucurestenii sa mearga cu transportul in comun in locul masinii personale ?
Pozele sunt facute, marti, 30 octombrie, de pe terasa unui bloc.
Este bulevardul Mihai Bravu, din capitala, intre Iancului si intersectia cu Vatra Luminoasa.
Masinile se pot vedea ca un fluviu.
Daca Romania va plati o amenda de 400000 euro/zi, ca urmare a nerespectarii angajamentelor pentru mediu, oare aceasta amenda, sau o parte din ea, nu ar trebui platita de soferi ?
Cinstit ar fi ca cei care merg cu masina sa plateasca pentru poluare......
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.93 kb |
Vizualizat: |
de 16162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.55 kb |
Vizualizat: |
de 16162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.2 kb |
Vizualizat: |
de 16162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.05 kb |
Vizualizat: |
de 16162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.59 kb |
Vizualizat: |
de 16162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.07 kb |
Vizualizat: |
de 16162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.09 kb |
Vizualizat: |
de 16162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.06 kb |
Vizualizat: |
de 16162 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Noi 2019 01:22:23 Titlul subiectului: |
203770 |
|
Am ales sa prezint aici, cadrele facute ieri, in Bucuresti la una din iesirile statiei de metrou Crangasi. Vizionati cadrele si apoi va rog sa imi raspundeti la o intrebare. Suntem cumva o natiune de prosti ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.9 kb |
Vizualizat: |
de 14949 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.35 kb |
Vizualizat: |
de 14949 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 2048 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 02 Noi 2019 16:28:52 Titlul subiectului: |
203794 |
|
Asta-i buna.
Cei care merg cu metroul sunt din categoria aII-a , trebuie sa mearga prin ploaie si frig , in metrou sa stea in picioare , sa miroase transpiratia altora sa se inghesuie iar cei care merg cu masina sunt de categoria I , se poate sta relaxat la volan , caldura , muzica , miros placut si se pot opri in fata adresei dorite... Reclamele nu au cele mai inteligente mottouri.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 11:24:14 Titlul subiectului: |
203965 |
|
Reclama asta e o formă de polarizare a masselor și ațâțare a luptei de clasă. Dovada este și reacția la ea. "Ăia cu mașinile vs ăia cu metroul."
Dar nu călătorii (cu niște excepții din păcate foarte vizibile prin mijloacele de transport), ci vehiculele și condițiile de transport, sunt de categoria a II-a.
Eu merg cu mașina până la metrou și nu pot renunța nici la mașină, nici la metrou, în ciuda Duamnei Țopandele și a profitorilor reali ai qurvinetei (zisă și Zyklon-B, pardon, "oxigen-B"), adică dealerii de mașini.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 21:27:30 Titlul subiectului: |
203984 |
|
Este un pic cam deplasata reclama... Cu o astfel de atitudine, isi vor imdeparta destul de multi clienti.
|
|
Sus |
|
|
Scania
Data înscrierii: 18/Sep/2020 Ultima vizita: 26/Dec/2020 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Oct 2020 11:41:13 Titlul subiectului: |
208624 |
|
Haideti sa facem un debate transport public vs transport privat.
TRANSPORTUL PUBLIC
Avantaje
1. Calitate mai buna a vietii
2. Timp de calatorie mai predictibil si mai putina aglomeratie
3. Mai putin poluant (in cazul tramvaielor, troleibuzelor, metrourilor si autobuzelor si trenurilor electrice este chiar ecologic)
4. Accesibil pentru toti
5. In general fiabil
6. Sigur
Dezavantaje
1. Lent (cu exceptia metroului, trenului si a taxi-urilor)
2. Plin de microbi si murdarie
3. Flexibilitate limitata
TRANSPORTUL PRIVAT
Avantaje
1. Rapid
2. Flexibil
3. Igienic
4. Confortabil
Dezavantaje
1. Poluant
2. Numarul mare de masini provoaca ambuteiaje
3. Poate fi complicat sa decizi vehiculul perfect
4. Preturi mai mari (pretul de achizitie, costurile de combustibil, intretinere etc.)
5. Periculos
|
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 16 Oct 2020 19:05:49 Titlul subiectului: |
208625 |
|
Poti sa ne explici de ce e mai periculos cu masina personala decat cu autobuzul ?
|
|
Sus |
|
|
Scania
Data înscrierii: 18/Sep/2020 Ultima vizita: 26/Dec/2020 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Oct 2020 17:43:57 Titlul subiectului: |
208630 |
|
Explicatia mea e in felul urmator: Sansele de ranire sau chiar de deces in timpul mersului cu autobuzul sunt mult mai mici in comparatie cu mersul intr-o masina. Daca sunteti un biciclist sau un pieton, sansele de a suferi vatamari cu o masina sunt mult mai mari decat cu un autobuz. De ce? Pentru ca autobuzul circula DUPA UN PROGRAM STABILIT, pe cand masina circula CAND DORESTE UTILIZATORUL. In plus, sunt mai multe masini decat autobuze si de-aia, autobuzul e mai sigur decat masina. Bineinteles ca se intampla si accidente de autobuze, dar alea sunt mai rare decat accidentele de masina.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 13/Oct/2024 Mesaje: 732 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 17 Oct 2020 18:50:34 Titlul subiectului: |
208631 |
|
Dacă toată lumea respectă regulile de circulație (inclusiv dacă nu se forțează vreun semafor), atunci șansele de a se întâmpla un accident sunt mici. Păi, ce spui tu cu programul eu unul mai repede văd ca un autobuz să fie implicat într-un accident, decât un autoturism personal.
Dar ca să răspund și eu acestui topic, personal folosesc autobuzul în majoritatea timpului (adică pe lângă casă). La un drum mai lung, depinde de caz, trenul sau mașina mică. Pentru treburi personale înafară județului, cum ar fi călătoriile (excursiile la Ploiești pentru autobuzele Ikarus sau la Tg. Jiu pentru autobuzele DAC), folosesc trenul, iar pentru treburi familiale, unde și numărul de membrii este de 3 cu sau fără șofer, și unde sunt și multe bagaje, atunci mașina.
|
|
Sus |
|
|
Scania
Data înscrierii: 18/Sep/2020 Ultima vizita: 26/Dec/2020 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 18 Oct 2020 18:08:29 Titlul subiectului: |
208635 |
|
Ca sa raspund acestui topic, sunt sute de milioane sau chiar miliarde de masini pe sosele si strazi, pe cand autobuze sunt cateva mii, deci e diferenta mare de numar.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Noi 2023 16:09:03 Titlul subiectului: |
217266 |
|
Un exemplu clasic de ASA NU.
Am prezentat intr-o postare la subforumul Bucuresti, situatia rezultata in urma inchiderii pentru reparatii, a traficului pe Podul Grant, pe un sens de circulatie, pe un sens de circulatie: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=217265#217265
In urma blocajelor in trafic, soferii faceau din vestul Bucurestiului spre centru, chiar si trei ore, in loc de o ora-o ora jumare !!!
Si acum, revenim la acest topic. In situatia data, multi soferi au lasat masina acasa si s-au dus la metrou. Motiv de bucurie pentru pasionatii de transport in comun si nu numai. Uite ca se poate, oamenii isi lasa masina personala pentru a merge cu transportul in comun, metrol in acest caz.
Numai ca.............metroul bucurestean este pregatit sa faca fata la un aflux suplimentar de calatori ? Evident ca NU. Metrorex se confrunta cu o criza de rame. Pe magistrala 3 (Preciziei-Miliatari-Eroilor-Unirii 1-Dristor 1-Anghel Saligny) nu exista suficiente metrouri. Circula doua rame IVA, vechi. Mai nou, pe magistrala 2 (Pipera-Fosta IMGB) sunt probleme cu CAF-urile spaniole si au inceput sa circule iar Bombardiere. De unde le iau pe acestea ? De pe M1 sau M3.
Prin urmare, in situatia data metroul este o alternativa la masina personala ? VIne un metrou in statie la 4 minute in orele de varf pe magistrala 3 (cea pe care o folosesc mai multi calatori din zona Militari, dupa inchiderea Podului Grant) ? Evident ca NU.
Iata o dovada ca autoritatile nu au nici o viziune si vorbele lor privind sprijinul pentru transport in comun sunt baliverne.
Credeti ca in situatia data, lumea va ramane la metrou, dupa finalizarea lucrarilor la pasajul Grant, anul viitor ? Evident ca NU. De ce ? Fiindca, la ora actuala, metroul nu poate face fata la fluxuri suplimentare de calatori. De ce ? Fiindca are rame insuficiente. Si fiindca are niste directori idioti ! La fel ca primarii care s-au tot perindat prin capitala.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Dec 2023 11:32:18 Titlul subiectului: |
217635 |
|
Sincer nu cred ca Bucurestiul are 1,7 milioane de locuitori, asa cum scrie in articol. Realist, are undeva la 4 milioane de locuitori (rezidentii plus cei care muncesc in Bucuresti dar declara domiciliul in alta parte). In articol s-a dat exemplu Vienei, ca are mult mai putine masini decat in Bucuresti. Dar ce transport in comun are Viena, in comparatie cu Bucurestiul ? In Viena transportul in comun este o alternativa reala, in Bucuresti nu. Sunt de acord cu ce scrie in articol, ca ar trebui o taxa pentru zonele centrale, asa cum este in alte capitale din Europa. Ce mai are nevoie Bucurestiul ? De o centura. A0 ar fi trebuit finalizata de acum 20 de ani. Pot sa se scrie mii de articole pe acest subiect, fara un transport in comun viabil si fara o autostrada de centura (A0), traficul din Bucuresti va fi la fel ca si pana acum, adica sufocant in orele de varf...
Articolul referitor la acest subiect se gaseste aici
Citat: | In Bucuresti sunt 1.8 milioane de masini la un numar de 1.7 milioane de locuitori fara a mai tine cont de cele peste 500.000 de automobile din Ilfov si provincie
In urma cu cateva zile primarul sectorului 2 a declarat ca Bucurestiul a devenit un oras al masinilor in loc sa devina un oras al oamenilor.
„București este un oraș care a devenit al mașinilor, nu al oamenilor. Este o cifră pe care o tot spun, că a reieșit din recensământul de anul trecut: sunt 1,8 milioane de mașini la 1,7 milioane de locuitori. Viena are 1,97 milioane de locuitori – deci oarecum similar cu Bucureștiul – și 725.000 de mașini.”
Toate bune si frumoase, insa sa-i faci pe bucuresteni sa nu-si mai cumpere a doua sa a treia masina este un lucru imposibil, insa si taxarea masinilor care intra zi de zi din afara orasului.
De fapt, in Bucuresti sunt peste 500.000 de masini cu numere de inmatriculare care provin din afara orasului, masini care platesc taxe locale in alte judete insa care ocupa un loc de parcare din Capitala.
Nu vom milita niciodata pentru interzicerea masinilor din provincie in Capitala pentru ca Bucurestiul este orasul tuturor romanilor, motiv pentru care aici este centrul si de aici se conduce intreaga tara.
Insa, atat timp cat bucurestenii sunt considerati “din provincie” cand fac turism in orase precum Iasi, Cluj Napoca sau Timisoara si sunt fortati sa plateasca parcare pe ora in acele urbe, este normal ca si cele aproximativ 500.000 de masini cu numere de provincie trebuie sa plateasca taxe locale in Bucuresti.
Si ca fapt divers, cand vorbim de provincie vorbim si de satele din Ilfov unde traiesc sute de mii de cetateni care vin la munca in Bucuresti cu masina personala si pentru care platesc taxe locale DOAR in Ilfov.
Nu dorim o limitate a accesului in Bucuresti pentru ca este ILEGAL, insa toti bucurestenii doresc ca toate masinile cu alte numere de inmatriculare in afara de cele care au litera B sa plateasca zi de zi o taxa de intrare/taxa de parcare atunci cand intra in oras.
Si ca sa intelegem mai bine cat de benefica poate sa fie aceasta taxare trebuie sa ne uitam in zilele de sarbatoare cand in Bucuresti se circula ELEGANT pentru simplul fapt ca masinile de provincie sunt la ele acasa in provincie.
In nici o capitala din Europa de Vest nu exista posibilitatea de a ajunge in oras din orice provincie fara sa platesti taxa de intrate ( Congestion Charge) sau taxa de parcare indiferent unde vrei sa parchezi in interiorul orasului. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Ian 2024 11:44:27 Titlul subiectului: |
217909 |
|
Un articol foarte pertinent despre motivele pentru care lumea prefera sa faca naveta cu masina personala chiar acolo unde exista varianta trenului. Articolul se gaseste aici
Citat: | Trenul a ajuns un lux pentru români. Naveta cu mașina, mult mai avantajoasă, deși prețurile carburanților au explodat
Transportul public în București reprezintă o problemă aproape eternă a administrației Capitalei. Navetiștii sunt nevoiți să apeleze la tren, microbuz sau mașina personală ca să ajungă zilnic la muncă. Însă, odată cu scumpirile din ultimul timp, călătoria cu trenul a devenit aproape un lux.
Trenul a ajuns să fie un lux pentru români. Dacă stai lângă Capitală și vrei să faci naveta până în oraș trebuie să scoți din buzunar cel puțin 33 de lei, plus biletele de autobuz. Pentru o familie mai numeroasă este mai convenabil să facă naveta cu mașina personală.
TRENUL, DE TREI ORI MAI SCUMP DECÂT AUTOBUZUL
GARA BUFTEA - GARA BUCUREȘTI NORD - 16,5 lei de persoană
bilet de tren dus-întors - 33 de lei = 5 litri benzină standard/ 4,5 litri motorină standard
navetă soț + soție pe zi - 66 de lei = 10 litri benzină standard/ 9 litri motorină standard
MAȘINA PERSONALĂ, MAI AVANTAJOASĂ CA TRENUL
Buftea - centrul Bucureștiului - 22-24 km
mașină cu un consum de 8l/100 km de benzina / 6l/100 km motorină
66 de lei = 4 zile de navetă cu mașina personală |
Sigur.........noi trebuie sa aparam planeta, asa ne sfatuiesc iEcologistii
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Oct/2024 Mesaje: 10090 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|